40+ so what (vol. 3)




Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Taikakuu (40).............kp4/27-32.........?............2./1.yhteinen
siira (43)...................kp4/27-28...........yk?............2.
nillanilla (42)..............kp4/28-33.........yk5........1.
Solakka Silakka (40)...kp6/25-27.........yk8........1.
Jadette (39)...............kp9/28-30..........yk4...........3.
Saara10 (42)..............kp10/28...............yk?........1.
mur-mur (43).............kp11/28....................yk3.........3.
star-67 (42)................kp13/26-33(-39)....yk4........3.
oivikki (40).................kp17/23-28...........yk5........1.
Uudi (46)...................kp17/24-30.............yk3...........3./1.yhteinen
liiza (42).....................kp20/28..............yk11........4.
mimmimamma .............kp20/28............?..............4./1. yhteinen
tirulii (40) "tuubat pois"....kp21/?.......................1. /1.yhteinen
Inia (42).................kp23/26-29.......yk7....1.
lumeton (39)...............kp25/?..................?............2.
anjamarita (40)..........kp25/34-38.........yk4........2.
äitijo2x (46)...............kp26/27-28............yk?........3.
OnniMaija (41)...........kp30/28-30..........yk3........5.
velmuliina74 (34).......kp31/24-30.........yk7........6. /1.yht.
pääpilvissä (46)..........kp38/25-43.........?............1.yhteinen
ikiemo (44).................kp50/20-50.........y?..........4.
Päikki (40)............kp?/?...............?..................?

kadonneet lampaat?
touhu tenava (46)......kp?/27-30.........y3v........6.
AinoEmilia (44)...........kp?/31-34........?.............4./1.yhteinen



Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



RKTT
Uudi (46)..........dpo4
tirulii (40)..........pp4
lumeton (39)..........pp4
star-67 (42)..........dpo1
[/i]


ovistestiplussapäivä = dpo-1, seuraava (oletettu ovispäivä; myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0, sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0, sitten pp1 jne.


(Roskis)haamuilijat






Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................

Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................

velmuliina74 (34)..........2.5.2009/kp24...........LA 11.01.10





Mukana myös:
Taustajännäilijät / Taukoilijat
Minni007, Matsalu, haave3, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, ikiemo, Pömppöli ja baby5


Pinon jättäneet:
Plättä, pyrstötähti, Nuusku, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



[/b] [/color]


40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

 
Hyvää lapsettomien lauantaita kaikille meille lapsettomille!!! :hug:
Ne jotka eivät ole juuri nyt raskaana, ottakaa vaikka lasi kuoharia sen kunniaksi tänään! (itse en uskalla, vaikka sitä ovista ei tod. näk. tullut, niin varmuus on paras...)
Ja kaikille muillekin mukavaa viikonloppua!

star, toivottavasti tulet sitten plussauutisten kera takaisin!

lumeton ja muut piinailijat: on se piinatun aika pitkä, mutta on tääkin tylsää kun ei voi ees piinailla!

nillanilla: miten sulla jatko, tehdäänkö PASsia jo tähän kiertoon vai huilaatko välillä?
 
Inia tuolla jossain huuteli muakin :) kiva, kun muistat ! No mä en nyt enää ole kärryillä itsekään tästä tilanteestani. Reilu viikko sitten oli jotain superlaihaa vuotoa, liekö olleet jotkut minimenkat vai mitä. En tiedä. Eikä jaksa edes kiinnostaa. :/ Tottahan toki tahdon kiertoni kuntoon jotta olisi jotain edellytyksiä edes raskautua. Tätä on vaan kestänyt tätä tahtojen taistelua niin kauan, ettei kai ole ihmekään, että välillä on luopuminen lähellä :ashamed:

Oikein mukavaa viikonloppua ja äitienpäivää kaikille, jotkut teistä käyvät muistamassa äitiään haudalla :'( :flower: mulla vielä äiti onneksi elossa, isää ei enää ole.

:wave:
 
Täällä sitä taas mietitään vaihtoehtoja.. Lääkäri kyllä sanoi että pidetään tauko, tehdään passi ensi kiertoon.On kuulemma munasarjat käyneet kovan prässin läpi. Miten teillä muilla onko tehty heti uuteen kiertoon vai vasta seuraavaan? Entä onko passit tehty, luonnolliseen vai lääkkeelliseen? jos on joskus tehty kumpaakin niin kummasta pidit itse enemmän? Ja pitäis miettiä sitäkin että siirretäänkö kummatkin huuru-ukot vai vain toinen? ja selviääkö se sulatuksesta ja meneekö se kierto sit hukkaan jos niin käy. Taidan kallistua että kummatkin samalla kertaan, loppuu sitten tämäkin pähkäily. Ja ehkä sitten kokonaan koko nyytin hakureissut. :eek: hoh hoijakkaa ehkä tää kierto on todella hyvä jättää väliin saapahan taas miettiä rauhassa.

Mulle joku lääkäri sanoi aikoinaan että hyperi on enemmän nuorten naisten ongelma, heh heh voitteko kuvitella? jos pitää paikkansa niin jotain hyötyä tästä iästä :LOL:

LUMETON ja TIRULII todella paljon niitä tarrasukkia teille ja tietenkin kaikille muillekkin!

 
Star hyvää rktt aikaa sinulle, kuulisin kyllä mielelläni väliaikatietoja kuinka sujuu, mutta ymmärrän kyllä, jos sinusta on helpompi tulla vasta kertomaan sitten kuinka kävi.

Lumeton toivotaan kuitenki, että ruttuset vaan siellä voi hyvin ja ovat siksi hiljaa. Ikävä homma, että soikerin heilahtelu aiheutta migreeniä sulla. Onhan se kuitenkin niin, että parempi ja tehokaampi tapa on nostaa painoa on rasva (hyvät sellaiset) ja liikunta, sekun lisää lihasta ja nälkää =) . Tänään ole taas palaamassa siihen ruualla tankaamiseen.

Uudi hiiva se on kurja riesa. Kyllä kai sitä suklaata varsinkin tummaa suklaata voi kohtuudella syödä :) . RKTT aika kuluu välillä niin hitaasti, mutta hyvää hän sitä odottaa. Nimiä minäkin mietin aina välillä, kun huomaan jonkun itseä miellyttävän nimen esim. lehdessä. Mukavaa on tämä haaveilu.

anjamarita toivottavasti ensi kierrossa sitten ovis lötyy.

Pääpilvissä mukava kuulla sinusta.

Inia kiitos, hyvää lapsettomien lauantaita minunkin puolestani niille joita tämä koskettaa.

Nillanilla miten voit?

ON Olen huommannut, että kaikenlaisia vatsan nippailuja yms. "oireita" on mulla vaikka en voi olla edes rktt. Joten jatkossa en kyllä kovin paljoa painoa laita millekkään tuntemuksille, kun olen oikeesti rktt. Tänään olen levänänyt ja miettinyt omaa työtilannetta. Töitä on enemmän kuin mitä ennätän tehdä työajalla ja olen tässä miettinyt, että haluan tehdä tälle asialle jotain. Pitää vaan ottaa härkää sarvista ja alkaa työstää tätä. Pidän työstäni, joten haluaisin, että tälle asialle löytyisi, joku ratkaisu. Näin ei voi kuitenkiaan jatkua, sillä en ennätä harrastamaan edes liikuntaa, kun aika menee töissä tai kotona välttämättömissä hommissa ja lepäämiseen. Tämä on tietysti helpommin sanottu kuin tehty, mutta kai sitä voi kuitenkin yritää.
 
Nillanilla olitkin samaan aikaan palstalla, kun kirjoittelin "romaaniani". Juu tämmöistä jatkuvaa päätöstentekoa tämä tuntuu olevan. Ehkä kannattaa tosiaan pitää se välikierto ja miettiä vaihtoehtoja ja ehkä saat kuulla kokemuksia muilta oman päätöksenteon pohjaksi. Niinhan se on tehtävä mikä tuntuu itsestä parhaalta. Mitä se lääkäri sanoi luonnolliseen kiertoon vai lääkkeelliseen.
 
Nillanilla, mulle on yksi pas tehty (tai siis tää joka on meneillään) ja yksi välikierto siinä piti pitää. Juuri sen takia että sai munasarjat levät ja oli se mun päällekin ihan hyväksi :)
Meidän lääkärin mukaan tän ikäisille yleensä tehdään lääkkeelliseen, sillä limakalvo ei välttämättä luonnostaan ole niin hyvä. Mutta kun minä pelkäsin kovasti estrogeenin vaikutusta migreeniini, niin asiasta keskusteltiin. Ja koska mulla limis on ollut ihan hyvä niin olisi luonnolliseen voitu hyvin tehdä. Kävi vaan niin, että kuukautiset alkoi just silleen että siirto olisi luultavimmin osunut vappuviikonlopulle eikä sitä olisi siis voitu silloin tehdä. Siksi päädyttiin lääkkeelliseen kun siinä voidaan tuota siirtopäivää rukkailla. Loppujen lopuksi olen ollut tyytyväinen, että näin kävi. Mitään sivuoireita ei estrogeenilaastarista ole tullut (yleensä käytetään suun kautta napsittavaa lääkettä ja se kuulemani mukaan monella aiheuttaa päänsärkyjä ) eikä tarvinnut mitään ovista tikutella ja siitä stressata.

Meillä alkiot oli sen verran huonolaatuisia, että sovitiin kaksi siirrettäväksi jos molemmat sulatuksesta selviävät. Jos eivät olisi selvinneet niin kierto olisi mennyt hukkaan. Luonnollisessa kierrossahan ovis tapahtuu (ovuloimattomaan kiertoon ei siirretä koska limikseen ei silloin voi mikään tarttua, lääkkeellisessä huijataan elimistö luulemaan että on ovuloitu vaikka se siinä itse asiassa estetään) ja munasolu irtoaa eli silloin voisi luomustikin raskautua
=)

Huh, nyt tuli pitkä sepustus.

Oivikki, aika raskaalta tuo sinun työtaakkasi kuulostaa. Näin ulkopuolisena kuulostaa sitä, että jonkinlainen muutos olisi varmasti aiheellinen. Voimia ratkaisuntekoon.

Nauttikaahan kaikki lauantaista!
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Taikakuu (40).............kp5/27-32.........?............2./1.yhteinen
siira (43)...................kp5/27-28...........yk?............2.
nillanilla (42)..............kp5/28-33.........yk5........1.
Solakka Silakka (40)...kp7/25-27.........yk8........1.
Jadette (39)...............kp10/28-30..........yk4...........3.
Saara10 (42)..............kp11/28...............yk?........1.
mur-mur (43).............kp12/28....................yk3.........3.
star-67 (42)................kp14/26-33(-39)....yk4........3.
oivikki (40).................kp18/23-28...........yk5........1.
Uudi (46)...................kp18/24-30.............yk3...........3./1.yhteinen
liiza (42).....................kp21/28..............yk11........4.
mimmimamma .............kp21/28............?..............4./1. yhteinen
tirulii (40) "tuubat pois"....kp22/?.......................1. /1.yhteinen
Inia (42).................kp24/26-29.......yk7....1.
lumeton (39)...............kp26/?..................?............2.
anjamarita (40)..........kp26/34-38.........yk4........2.
äitijo2x (46)...............kp27/27-28............yk?........3.
OnniMaija (41)...........kp31/28-30..........yk3........5.
velmuliina74 (34).......kp32/24-30.........yk7........6. /1.yht.
pääpilvissä (46)..........kp39/25-43.........?............1.yhteinen
ikiemo (44).................kp51/20-50.........y?..........4.
Päikki (40)............kp?/?...............?..................?

kadonneet lampaat?
touhu tenava (46)......kp?/27-30.........y3v........6.
AinoEmilia (44)...........kp?/31-34........?.............4./1.yhteinen



Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



RKTT
Uudi (46)..........dpo5
tirulii (40)..........pp5
lumeton (39)..........pp5
star-67 (42)..........dpo2
mur-mur (43)..........dpo-1
[/i]


ovistestiplussapäivä = dpo-1, seuraava (oletettu ovispäivä; myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0, sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0, sitten pp1 jne.


(Roskis)haamuilijat






Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................

Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................

velmuliina74 (34)..........2.5.2009/kp24...........LA 11.01.10





Mukana myös:
Taustajännäilijät / Taukoilijat
Minni007, Matsalu, haave3, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, ikiemo, Pömppöli ja baby5


Pinon jättäneet:
Plättä, pyrstötähti, Nuusku, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



[/b] [/color]


40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

 
OnniMaija, tuliko täti vai jotain positiivisempaa?

pääpilvissä, onko sun kiertoa tutkittu/avitettu, että normalisoituis?

anjamarita, joo toi oviksen kadotus on kurjaa, ei pääse ees piinailemaan. Niin mullakin tässä kierrossa. Onneksi enää 4 päivää odotusta, niin tällä kertaa odotettu täti tulee kylään! (=toivottavasti pääsee sitten bongaamaan oviksen).

ikiemo samoin, onko sulla tutkittu syy kierron pituuteen? (sorry kun en muista, jos olet kertonut aiemmin)

lumeton, kiva kun kerrot noista IVF/PASsista, mä yritän koko ajan itteeni valmentaa tulevaan, noi kertomukset antaa sellaista tietoa mitä ei missään esitteessä ole!

nillanilla, ihan hyvältähän se kuulostaa, että annetaan kropan levätä välillä! Mutta jos vain jaksat, niin älä vielä tähän hoitorumbaan lopeta, jos ei vaikka tärpäiskään... Jotenkin musta tuntuu, että sä vielä plussaat, jos et kohta niin sitten myöhemmin!
 
ON: mä näin tossa joku yö sitten unta, että sain positiivisen raskaustestin! Tein vielä kaksi testiä, puikkomallisen ja tikkutestin, ja tikkutestissä oli vielä tummempi punainen testiviiva! Ihana uni! Sitten kerroin unessa miehelle, ja etsin kameraa, että voisin ottaa kuvia tänne! =) Jep, ihana toiveuni!
 
Aurinkoinen Hei!!


Oikein ihanaista Äitienpäivää kaikille äideille ja äidiksi toivoville yhteisesti! :flower:

ON heti: Mammojen päivän kunniaksi ovis tikuteltu ja +pärähti vahvana heti! :pkiva juttu!!

Miut voit Inia laitella kun kerkeät tuonne RKTT listalle myöskin piinailemahan.
Kierronväli on nykyisellään tuon 27/28

Aamulla lapsi ja iskä toi miulle kaffet sänkyyn laulun säestyksellä..oli niin mukavaa, varsinkin kun oli vielä eilissä päivänä miehellä ja miulla molemmaisilla naama mutrulla riidan poikasen jälkeen :/

Iltasella onneksi sopu löytyi ja simpat otettiin tietysti heti taltehen ;) ..jospa se nyt tärppi kävis..

Lähdemme tästä nyt puutarhalle kesäkukkien ostoon, heikun keikun!!! :wave: ..haistelen ilmassa nyt plussatuulia(nuuh)..aivan selvästi :D


mur-mur
 
Nillanilla voimia sinulle kuntoutumiseen ja uuteen yritykseen.

Pääpilvissä toivotaan, että saat kiertosi kuntoon ja kaikki menee hyvin.

Mur-mur olipa sinulla kiva aamu. Oli mukavaa, että saitte asiat kuntoon ja eikun jännäämään.

Kaikille äideille ja äidiksi haluaville Hyvää äitienpäiväää !!!! :hug: :flower:
 
Kesäkukat tuli osteltua-kerrankin ajoissa =) ..toivottavasti ei tule sitten yöpakkasia ja vie miun kukkasia.

Onni Maijalle täältä oikea kunon plussapuhuri PHUUUUIIII :whistle: oles niin hyvä :wave: ..aikas jännät paikat sulla..mukava aina jännäillä muidenkin puolesta!!


mur-mur
 
Yönkähmyräistä..uni ei tule silmään ja tällaisen löysin surffatessani..


Ei riitä, että on nainen.
Ei alkuunkaan!
Täytyy olla rinnat ja oikeanmalliset vempulat.
Aukinaiset röörit ja kohtu sopivasti kallellaan.
Pitää olla munasarjat ja niissä mieluusti eloa.
Sitten tarvitaan soppakattilallinen erimerkkisiä hormoneja.
Oikeat määrät, oikeat suhteet.
Muuten ei pulla nouse!

Sitten pitäisi munasolun liikkua; irrota ja kuljeksia.
Oikeaan aikaan.
Oikeaan paikkaan.
Kohdata kelvollinen siimahäntä.
Ei minkälaista huiskijaa hyvänsä.
Pitää olla kappaleet kohdalla. Ja muodot.
Pitää liikkua vikkelästi ja elää pitkään.
Muuten ei pulla nouse!

Tarvitaan taivaankappaleet kohdalleen,
sopiva kellonaika,
sängynpääty luoteeseen,
saappaat hetekan alla
ja oikeat asennot.
Muuten ei pulla nouse!

Sitten toivotaan:
Onnea matkaan Pikku Pulla!
Onnea, jotta se kasvaisi,
jotta se kiinnittyisi,
jotta se varttuisi valmiiksi.
Onnea, jotta matka ei jäisi kesken.
Onnea, jotta syli ei jäisi tyhjäksi.

Ei saa olla vasta-aineita,
ei huonoa limakalvoa,
ei saunaa, ei yrttiteetä.
Ei seksiä väärään aikaan.
Muuten ei pulla nouse!

"Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa. "
Mutta 280 päivän ihmettä
ei tehdä yhdessä yössä eikä päivässäkään.
Aika on pitkä
ja pitkä on matka haikaran tulla.

Minun odotukseni[/i].



..kivasti kirjoitettu ja niin tosi juttu kuin olla voipi tuosta raskautumisen ongelmasta..


mur-mur
 
Huomenia kaikille!
Plussaahan se näytti... Vielä on ihan epätodellinen olo. Taidan uskoa vasta ultran jälkeen, että kaikki on kunnossa. Yksi tuulimunaraskaus on vielä hyvässä muistissa.
Toivon teille kaikille positiivista kesän alkua =)
 
OnniMaija :flower: :flower: :flower: voi taivaanvallat mitä teit!!!Ihanaa!!Onnea paljon!

Pikaisesti Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!!

Varmaan turvotuksesta johtui se mun ähky.Nyt pois turvotus ja ähkyä ei enää ole :p
Muuten ihan oireetonta.Eipäs tuntunut niitä kiinnittymiskipuja :'(
Okay! Nyt tää lähtis töihin!!


tiru
pp6
 
kysymästä, Oivikki, Uudi ja Inia !

Olen joskus syönyt kuurin Primolutia koska silloin vuoto ei taas ottanut loppuakseen. Eli äärestä laitaan :( Kait se on otettava gyneen taas yhteyttä, jotta saisin tuon kierron kuntoon. Kaikki muu gynen mukaan näytti erittäinkin hyvältä kun silloin 8.4. kävin tarkistuttamassa mahdollista polyyppia jonka luultiin kohdussa olevan. Ei siellä sitä sitten ollutkaan. Oli vaan jotenkin niin tiukan ja hermostuneen tuntuinen gyne etten sitten tullut kysyneeksi mitään ns. ylimääräistä. Näin kyllä hänen ilmeestään, kun hän kysyi, mitä ehkäisyä käytämme ja sanoin, ettemme mitään, sillä toivomme raskautta, hän huokaisi ja sanoi vaan, "no sitten kun ETTE enää toivo, suosittelen hormonikierukkaa", niin siis näin kyllä hänen ilmeestään, mitä mieltä hän raskautumistoiveestamme oli. :ashamed: Hitto kun sattuisi edes kerran kannustava gyne. Mitä se heidän elämäänsä vaikeuttaa jos joku tahtoo lapsen. No on minulla ollut se yksi gyne joka hoiti silloin IVF:n aikaan minulle kontrolliultria jottei tarvinnut niiden takia satoja kilometrejä matkustaa, hän oli oikeinkin mukava ja ystävällinen.

Työt kutsuu.

Mukavaa viikkoa ihan jokaiselle :flower:
 
:attn: UUSI PINO ALOITETTU (VOL. 4) Täältä voi toki vielä käydä kurkkimassa mm. OnniMaijan plussauutisen! Ja muutenkin, jos joku tänne vielä kirjoittaa, niin kantsii käydä katsomassa. Mutta OM:n plussauutisilla oli niin kiva aloittaa uusi ketju, jotta jatkakaa kirjoittelua sinne!
 

Yhteistyössä