40+ so what (vol. 3)

Apua, mä nään jo untakin siitä, että menkat alkaa! Viime yönä unissani oikein hihkuin riemuissani, kun muka siteessä näkyi punaista. Mutta tosielämässä on toisin. Täytyy sanoa, että minulle tämä piinaaminen - ehtiikö tulla, eikö ehdi, pääseekö hoitoon, eikö pääse - on melkein yhtä rasittavaa kuin luomukierron raskausodotukset.

Haave, suklaa auttaa kaikkiin -siis kaikkiin murheisiin! Sitä paremmin auttaa vain seksi.

Koskas oikeat piinailijamme aikovat testata?

Mitään syvällisempää eksistentiaalista pohdiskelua ei minun syksyyni ole mahtunut. Ennen kevään yllätysraskautta ja keskenmenoa mietin paljonkin tulevaisuutta. Suunnittelin jopa alan vaihtoa; koulutuspaikkakin oli enemmän tai vähemmän mietittynä. Epäilemättä sellainen pohdinta liittyy näihin 40 v. kuvioihin. Vielä ehtisi tehdä jotain uutta, mutta jos aikoo, muutokset on tehtävä pian, paljon ei ole aikaa.

Tuo kevät keikautti sitten kaiken päälaelleen. Yhtään en tiedä, miten eteenpäin elän, kun tämä vauvaprojekti tavalla tai toisella saadaan päätökseen.

Elämän tarkoitusta ei kuitenkaan tarvitse etsiä. Suuri rakkaus tuli minun osakseni niin myöhään, että sen vaalimisessa riittää tarkoitusta loppuelämäksi.
 
Silakka pitää meitä nyt jännityksessä. Minä tykkään tuosta asenteesta, kun toivotaan täysillä ja avoimesti silloin kun sen aika on. Itse toivon vain salaa omassa mielessäni enkä uskalla jakaa tunnetta toisten kanssa. Parasta onnea tuleviin päiviin.

Hassua miten kierron edetessä kaikki alkaa taas tuntua mahdolliselta, vaikka juuri äskettäin oltiin luopumistunnelmissa. Minusta tuntuu siltä, että mikäli ylipäätään enää ovuloin, niin ovuloin juuri tässä kuussa. Olo tuntuu yhtä nuorelta kuin viisi vuotta sitten ja yhtä hedelmälliseltä kuin silloin, kun pelkäsin teiniraskautta. :D En ole paljon innostunut luontaishoidoista, mutta sanoisin häveliäästi nyt asiaa kokeilleena, että greippimehu päivittäin napsittuna kyllä parantaa naisen kosteustasapainoa. :snotty: Ehkä siitä tulee tämä tyttömäinen olo. Vai olisiko taustalla se, että olen viimein saanut ensimmäiset pari kiloa pudotettua ja syön pitkästä aikaa siten niin kuin minulle on hyväksi. Lisäksi käyn torstaisin uimassa kilometrin ja sunnuntaisin kuntopiirissä, vaikka seinät kaatuisivat ja perhe saisi syödä noina päivinä pelkkää näkkileipää.
 
Se jos joku voisi saada tätä apeutta pois.Tuntuu vaan että se lähteminen on yhä vaikeampaa.Miljoona asiaa kotona mitkä pitäisi saada tehtyä,ja parin tunnin poissaolon aikana kotona ei ukkokulta tee yhtään mitään.se on alkanut ärsyttää niin totaalisesti.oikeastaan päinvastoin,antaa muksujen tehdä mitä lystäävät,eikä komenna siivoomaan jälkiään.On vaan alkanut ärsyttään niin moni asia,kun yksin joutuu vastaamaan kaikesta kotiin liittyvästä.me ei yhdessä tehdäkkään nykyään juuri mitään,mutta siihen on jotenkin jo tottunut.Ja jos sellainen ihme tapahtuu niin se tietysti antaa taas voimaa jaksaa eteenpäin.Tämä meidän arki ja kummankin vuorotyöt stressaavat ja määräävät paljon.Sitä vain niin toivoisi että saisi apua joskus kodinhoitoon ja mieluummin tietysti pyytämättä!Minkälaisia miehiä teillä muilla on,osallistuvatko hyvin kodinhoitoon?No onhan miehessäni siis paljon hyvääkin,mutta juuri nyt tuntuu että kaikki kaatuu päälle yksin puurtamisessa.
 
Heippaus vaan kaikille! Kyllä vaan suklaa on ihanaa ja auttaa kaikkeen. Tosin ongelmaakin alkaa olemaan moisets herkusta kun tuppaa tuo paino nousemaan.

Minä olin aivan varma, että olen jo luopumassa vauvahaaveesta ja hyväksymään nykyisen tilanteen ja nauttimaan siitä mitä on mutta .....
Näin tänään kaupassa vanhan tuttuni, sellainen "hyvän päivän tuttu". Muistelin, että olimme yhtä aikaa raskaana vajaa kolme vuotta sitten kun odotin nuorimmaistani. Ja nyt tämä rouva näkyi olevan taas raskaana.
Minulle iski niin suuri kateus ja suru, että en voinut edes tervehtiä häntä. Olin niin kuin en olisi näkevinäänkään.
Hävettää ihan oma käytökseni, mutta minkäs teet :( En ehkä kuitenkaan ole vielä valmis luovuttamaan.

Eilen otin viimeisen terolutin ja uskoisin että menkat taas saapuvat ennemmin tai myöhemmin.

PlättäPuhut niin asiaa.

Mukavaa viikkoa kaikille ja plussauksia kaikissa muodoissa!!!!!!
 
pyrstötähti
:flower: onnea uuteen kotiin :flower: täytyy sanoa että ootpa nopea käänteissäsi, en meinaa perässä pysyä mutta virtuaalimaailmassamme kaikki on mahdollista, voi hyvin :hug:

Voi nuusku saa sitä olla kateellinen se on kait ihan luonnollista näissä kuumeilun jälkitaudeisa mutta olen varma että ohi se menee jos näin on säädetty ettei muuta ole tulossa, mutta miksi luopua vielä jos sinulla on vahva halua yrittää ja haluat uskoa ja toivoa, ei sitä saa heittää pois jos ei itse sitä halua vielä luovuttaa, elämän ihmeitä tapahtuu ja kaikki on mahdollista jos itse sen annat kohdallasi olla mahdollista :heart:
Plätälle ihan samat sanat, kun toivonkipinä nostaa päätään niin miksi taistella vastaan ihan oikeesti ja täysillä saa toivoa. Ei täällä kukaan arvostele eikä naureskele (ja jos niin tekee niin ihan rauhassa sitten tehköön) kenenkään vauvahaaveille. Jos itsestä niin tuntuu näin sen pitää silloin olla. Minulla itselläni vaan ei enää riittänyt sitä uskoa omaan unelmaani enää ja varsinkin kun olin koko ajan yksin sen asian kanssa niin se nopeutti kohdallani kuumeilun kiertokulkua. Täällä on ihanaa seurata erityisesti heitä jotka aidosti ja oikeasti ja ennenkaikkea rehellisesti ovat mukana jakamassa omia piinapäiviään, rapisevien kuvia ja jaksavat valaa uskoa muihinkin ja onhan se toivonkipinä aina olemassa niiin kauan kuin jotain elämää tuolla vauvaonkaloissa ja siellä jotain tapahtuu ei se kenellekään ole ohi.

Ihanaa pimeää talvi-iltaa, voikaa hyvin ja jaksakaa vaalia sitä ihmettä niin se toteutuu!

:heart: :heart: :heart: :heart: pyrstis :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Ihanaaa, vihdoinkin ja viimein sitä lunta tuli ihan eteläänkin, minusta ihanaa niin kaunista ja valoisaa.
Kaikille tsempitykset omiin vointeihin ja ajatuksiin. Minäkin olen miettinyt että mitä sitä nyt voisi vielä tehdä tai jättää tekemättä. Ikä kriisi oikeastaan, tässäkö tää elämä nyt oli? minä kyllä olen tyytyväinen kaikkeen mitä olen ehtinyt tähän asti. Paitsi tämän nyytin haku matkan ois voinnu hoitaa aikaisemmin, mutta kun nyt sitä vasta oikeesti haluaa, toivoo sydämmestään, on valmis, ei haikaile matkustelua ym kun on ehtiny kaiken laista... :whistle:

Aamulla tein sen ovistestin, negaa näytti eli ei ainakaan mulla viitteitä sen avulla tietoa että ehkä ensiviikol voisi näkyä jotain plussan tapaista..

Se potkukelkkailu kuulosti mukavalta touhulta, ihanaa olisi tääläkin päästellä mutta jalkakäytävät alkaa jo vetistyä. Kohta lumesta ei tietoaakaan, harmi

 
pp4 ja oireita ei ole mitään :/ siis tarkoitan kiinnittymiseen liittyvää.Ei nippailun nippailua.Kiinnittymisen olisi pitänyt tapahtua eilen tai viimeistään tännään kun on 3pv alkiot.

Miulla ittellä on sellanen olo,että tosta iästä kun puhutaan,niin aina sysään sen pois mielestä ja aattelen,että kerkiin sitä pohtia sitte kun todella viimeinen hoito on ohi.Tiedän,että mulla tulee oleen sitte raskasta,mutta en vaan uskalla vielä ajatella sellasta..se olis niin lopullista :(
Tiedän senkin että pitäs alkaa itteensä valmisteleen siihen,muttei mulla vaan ole siihen voimia..vielä ainakaan.
Ja mä en todellakaan uskalla avata sitä "ovea",jota pitäis raotella sillä mää luulen,ettei siellä ole mulle mitään :eek:

Kylläpäs oli omanapaista ja ankeaa txt mulla..sorry :(
 
Tirulille ja nillanillalle hirmusti tesmppejä ja toivottavasti plussaisia tuloksia! :heart: :flower:

Tietenkin myös kaikille muillekkin tasapuolisesti, kierron vaiheeseen katsomatta! :heart: :flower:

Mukavaa lumikeliä edelleen, ainakin täällä Lounaassa sellainen vielä on;=)

Rva Pikkumyy :heart: :wave:


 
Hurjaa Gitte! Onnea sinne uuteen kotiin ja työhön! Asutteko kaupungissa? Onko siellä lunta?

Tirulii ehkä se ei vain heti nippase.. oottele vielä.

Nillanilla miekin olen tehnyt ovistestejä, ei näytä mitään, mutta eilen (kp24) alkoi tummumaan, ei vahva kuitenkaan. Onhan tässä vielä päiviä..

Haave täytyy muistaa, että mies on mies, ihania ne on kuitenkin. :p

Mukavaa päivää kaikille!

SS
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Minni007 (44) .............kp5/28...............yk5...........2./1.yhteinen
pääpilvissä (45)..........kp12/25-43.......?................1.yhteinen
Taikakuu (40)..............kp12/27-32.......?................2./1.yhteinen
gitte (39).....................kp14/28.............?................1.
Plättä (44)...................kp15/28-30.......?................7.
velmuliina74 (34).......kp15/24-30......yk2........... 6./1.yhteinen
mimmimamma (46).....kp17/27.............y6v...........4.
touhu tenava (45).......kp17/27-30.......y3v............6.
AinoEmilia (44)...........kp19/31-34.......?................4./1.yhteinen
Saara10 (41)..............kp19/28.............yk?............1.
Matsalu (44)...............kp23/24-25........?................1.
haave3 (39)................kp23/28.............?................3.
kenzie64 (43).............kp24/28-29.......yk3............4.
liiza (42)......................kp25/28............yk5.............4.
Solakka Silakka (39)..kp25/26-27.......yk1............1.
Nuusku (43)................kp26/28.............?................4.
Päikki (40)..................kp27/27.............y1,5v.........2.
Kirsikka68 (40)...........kp35/28-39.......?................5.

tirulii (40) ."tuubat pois".kp22/?. PAS 21.11. (pp5).1./1.yht.
nillanilla (41) "yksityisyrittäjä"......kp26/ 28-30.INS 17.11....1.
einiinvaan (42) toipuu km:stä....kp?............yk1..........3.
babo67 (41) piuhat katki..kp27/29-31..PAS?/09..5./1.yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.12.2008 mennessä "tavoite" = 7 - 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät äippä67, pyrstötähti , Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Pennanen (41)............kp64/29-32........y0,5v........2.
Höpisijä (42)...............kp108/28............?...............3.
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp127/28...........?...............3.
Mussukka67 (40)........kp181/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet: annastiina, Riikkaliisa, kane, Karpalo67, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................

Rva Pikkumyy (43)..24.10.2008..kp28..yk2..LA 4.7.2009


[/b]





40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
pyrstötähti
:heart: ja joulu lähestyy. Tänään oli aivan merkillinen aamu en heränny ensin millään ja sitten piti jostain syystä siirtyä pöllyytysrintamalle ja huomattiin että yksi lapsistakin oli unohtunu nukkumaan ja sitten säntäilin edes takaisin. Ja aivan pää pilvissä on olo. Täytyy olla jossain oilin kohdalla about kun on tosiaan tyttömäinen olo kuten plättäkin sanoi tosin en juo greippimehua kun mulla muutenkin tuntuu kiilteet hampaista karisseen matkan varrelle niin tuntuu että se entisestään syövyttää nää vähätki mitä on jälellä. Mutta täytyy sanoa että toi kuivuusjutska ei oo vielä koskaan ollu omalla kohdalla, siihenkin siis pitää alkaa varautumaan lähitulevaisuudessa. Mutta eikös se toimi automatic jos on korvien välissä sitä ihka aitoo halua eikä esim. pakkopano oikean kp:n kohdalla?

Haaveelle voisin sanoa että just tollasia äijät on äijii, ne vaan on ja nuorempana meinasi käämit palaa ihan totaalisesti. Nyt on itsekin jo sen verran laiska että antaa niitten pyykkivuorten ja romukasojen sitten kasvaa pöytien ja piironkien reunoille, kylppäreitten vapaille pinnoille ja hyllyjen kulmille. Hiekasta ja kurasta puhumattakaan. Mutta meillä on täällä pohjosessa kyllä reippaasti jo lunta mutta aika hailu keli pari astetta pakkasta, joten kuraa voi olla tiedossa enemmältiki.

Silakka on oikeessa miehet on oikeesti ihania jos ne osaa olla oikeessa paikassa. Kun virittelen razoria ja nyppimiä niin silloin miehelle on väärä paikka rynnätä samaan suihkuun ehdotteleen pikasia, tai kun yritän sulloutua push-uppeihin, stay-uppeihin ja back-uppeihin samalla kun kaivelen kaapin alaosasta korkkareitani ja mietin että miksi en aloittanu ennen juhlakautta muutaman kilon laihdutusta, silloin ei miehelle ole olemassakaan kuin vääriä paikkoja. Meillä hän tepastelee aina just silloin makkariin ärsyttävän litteämahaisena ja kysyy onko asu hyvä vai pitääkö vaihtaa kravatti. Sillä hetkellä voisin aina alkaa kirkumaan ääneen ja yleensähän miehillä on tapana tarrata pepaan tai ryntäisiin kiinni tossa vaiheessa joten ilmeeni on kireän ja epätoivoisen ja tekoiloisen välillä. Ei paljo naurata.
Mutta aamuvarhaisella varmaan kaikki miehet miehet on ihania, hipihiljaa kun heräilee että lapset ei kuule... eli ihana aamu kaikin puolin, on kyllä oilin merkit ilmassa... :heart:
Matsalu, mä en ymmärrä tosta sumuttelusta siis pitääkö kaikki oma toiminta pysäyttää ja sitten jyräyttää käyntiin jollaki piikillä vai miten se menee sun hoito? Jumatsuka kun tollasen hevoskuurin vetäsee niin sen jälkeenkin se vaikuttaa kuukausia vaikka heti ei tärppäiskään.

Nillanilla, hyvin ehdit nyytin hakuun vielä, kun oot pyrstiksen mitoissa niin nyytti on käy koulua ja voipa olla nyytillä kaverikin esikoulussa, joten no hätä =)

Pientä valitusta, onko teillä muilla vanhemmiten nivelongelmia? Minusta tuntuu että joka paikka rutisee ja naksuu ja on välillä aivan kankea ja jäykkä. Joka sanoikin että ole onnellinen se on näillä vuosilla jo hyvä merkki aamulla että naksuu ja narisee, se nimittäin kertoo että olet hengissä vielä :D . Tänään on hirveän kipeänä vasen peukku, aivan outoa.
Miten nivelreuma ilmenee, alkaako se näin? Tässä pitää joku rankka sairaus vielä kuvitella itselleen kaiken varalta ettei elämä vaan olisi liian onnellista, suomalainen tapa ajatella.

Nyt tuli löpinää taas ja kun mulla ei oo rapisevien kuvia eikä mitään vauvafiilistelyjä niin te ette jaksa lukea. Mutta toimintaa on erittäin ahkerasti ja sehän pitää parisuhteen kunnossa.
 
Moikkelis kaikille!
Täällä laastaroitu vaihdevuosinainen. Aloittelin pari päivää sitten Mc Dreamyn määräämät uudet lääkkeet tähän "mummotautiini". Maailman pienin, kirkas estrogeenilaastari on piilotettu mahan poimuihin.
Minun täytyy valitettavasti keskittyä hoitamaan tätä "sairauttani", vaikka mieluummin olisin aktiivisesti kuumeillut ja jännäillyt. Se vain ei onnistu jos ei edes kuukautiskiertoa ole olemassa, joten kuilu haaveiden ja todellisuuden välillä on aivan liian leveä.

Mutta onneksi pinossamme on oikeita jännääjiä ja kuumeilijoita, joiden edesottamuksia saa tässä seurata. :heart: Joten jos saa toivoa, toivoisin että esittelisitte ovis- ja r-testejä, oireita ja tuntemuksia ihan päivittäin. :saint:

SS:n ovistestien tummuminen on ainakin mielenkiintoiselta kuulostava löydös. =) Sinähän voisit ihan hyvin vaikka jo huomenaamuna pisaista tikkua kohti... :p

Pyrstis: Kyllä mullakin on noita kaikenlaisia kremppoja silloin tällöin. Milloin polvi kipeytyy polvi toisen päällä istumisesta, milloin sormet. Maanantaiaamuna oli oikea käsi melkoisen hankala ja just silloin piti saada satoja kirjeitä kuoriin. :eek: Mutta ei se mitään nivelreumaa ole, ihan vaan sitä, ettei me enää olla nuoria ja elastisia...

Noista miehistä kun puhetta oli... Mulla on sellainen näkökulma tähän asiaan, että nuo kotityö- tai raha- ym. asiat ei ole minun arvoasteikossani siellä tärkeimmässä päässä. Minusta miehessä tärkeintä on se mitä siellä korvien välissä ja erityisesti sydämessä on. Muut asiat eivät ole niin merkityksellisiä, kun vain mies on hyväsydäminen, rakastava, hellä, rauhallinen ja lämmin. Ei tasainen töidenjakokaan paljon lämmitä, jos mies muuten on kuin piru itse.
 
Tiistaita!

Gitte, onnea uuteen kotiin! Sun uusi työpaikka olikin ulkomailla. Toivottavasti viihdyt. Miltä maistuu suussa tanskan kieli?

Pyrstis, noinhan se hoito suunnilleen menee. Ensin kaikki omat hormonit alas ja sitten kasvatetaan siihen päälle munikset pistoksina nautittavalla keltarauhashormonilla. Mutta jatkovaikutukset ovat ihan päinvastaiset kuin voisi luulla: hoitojen jälkeen usein seuraava kierto on ovuloimaton. Ehkä se oma toiminta ei heti käynnisty, kun niin perusteellisesti ajetaan alas.

Mulla on nyt tullut Synarelasta mummo-oireitakin: hikoiluttaa kovasti vähän väliä ja tukka on omituisen hauras. Mutta on myös iloisia uutisia: tänään ilmestyi ekat tuhrut, huomenna varmaan aukeaa hanat kunnolla. Jos näin käy, ehditään ainakin aloittaa hoito ajoissa ennen joulua.

Miehistä ja kotitöistä. Väitän nyt edes periaatteessa vastaan Lapselliselle. Se ei myöskään pitkän päälle lämmitä, jos mies on vaikka kuinkakin hyväsydäminen, mutta ei tee muuta kuin makaa sohvalla ja antaa vaimon raataa itsensä puhki ensin töissä ja sitten toisessa vuorossa kotona. Minä ymmärrän sen jonkinlaisena rakkaudentunnustuksena, että mies on ottanut hoitaakseen esimerkiksi imuroinnin, koska minä satun inhoamaan sitä työtä. Toisaalta meidän kahden aikuisen perheessämme on niin vähän kotihommia, ettei niistä oikein riitä riideltävää. Lapsiperheessä työn määrä on varmaan jotain ihan muuta.
 
Heippa sinne koto Suomeen!
Olen jo nyt sopeutunut todella hyvin tänne Tanskaan asumaan ja työkaverit ovat mukavia ja palkka hoitoalalla paljon parempi kuin siellä koto Suomessa.
Nyt jo huomaan,että en tehnyt väärää ratkaisua,harmittaa vaan kun ei aiemmin lähdetty,mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Asumme 6km Köpiksen ulkopuolella ja käyn työssä Köpiksessä,ilma täällä on todella ihana.

Minkälainen ilma siellä koto Suomessa on?

 
Kerrohan kuulumisia sieltä?Minkälaisessa työpaikassa olet?Sairaalassa,hoitokodissa..?Miten kieli,sujuuko hyvin?Hattua kyllä nostan,olet rohkea!!Täällä Suomessa on satanut lunta ja pari astetta on pakkasen puolella,tuulee myös..ainakin täällä 06-alueella.
Taitaa tulla oikein kunnon flunssa nyt päälle,yskittää ja lihaksia särkee selästä..lämpö 36.8..Vielä olisi 2 terolut-tablettia,sitten taas piinaa...Tilasin Vilja-sensitive r-testejä ja ovistestejä ja VAIHDEVUOSITESTEJÄKIN 2 kpl!!Alkaa niin epäilyttään nämä kaikki oireet että mistä johtuu.Nyt tuntuu että kaikki ne vähätkin oireet mitä ollut niin häipyneet.Ei edes menkka-oireita..Oletteko kokeilleet noita Vilja-testejä?Itse en ole,mutta parin pv päästä varmaan tulee postista..
 
Jalat märkinä lampsin töistä kotiin, housunlahkeet märkinä niinkuin teineillä! :LOL:
toivottavasti ei tule mitään flunsaa, nyt on villasukat jalassa ja teetä kupissa.
Jonkun verran olen tuntenut nippailua tuolla jossain, mutta ei niin kovia kuin viime kierossa jossa oli ne clomit.Yöllä ei ole tarvinnut herätä menkkamaisiin tuntemuksiin. Minusta tämä luomukierros on parempi mutten tiedä tuleeko tulosta. Luulen että clomien antamat tuntemukset antoivat liikaa toiveita onnistumisesta, nyt ei ole ollenkaan sellaisia tuntemuksia.

Ihanaa iltaa kaikille ja mielenkiintoista Gitte, tuo sinun uusi työpaikka ulkomailla ja kaikki asiaan liittyvä uudet asiat, ympäristö, koti, kaupat, työkaverit ym...Piristävää. Mulla taitaa olla itselläkin työpaikan/asuinpaikan muutos, kunhan vuodenvaihde vierähtää ohi niin olen asian tiimoilta viisaampi..
 
Iltaa sinne koto Suomeen!
Olen työssä Köpiksessä vanhusten palvelutalossa missä on dementiavanhuksia ja palkka on hoitoalalla täällä paljon parempi kuin siellä kotomaassa,kannatti siis ehdottomasti lähteä työn takia tänne Tanskaan asumaan.Tanskan kieli on hieman mongerrusta,aivan kuin Ruotsia puhuisi,mutta toiset sanat lausutaan vain erilailla,kyllä sen pian oppii,kun sitä täällä kuulee,veikkaan että hyvin pian unohdan suomen kielen kokonaan.

Kotiutumista tänne auttaa sekin,kun minulla on pari ystävää täällä asunut jo vuosia ja miehelläni asuu serkku tässä meidän lähellä ja kaikki nuo ovat lähteneet työn perässä vuosia sitten tänne Tanskaan eivätkä kadu asiaa.

Äitinikin asui nuorena Ruotsissa ja sanoi monet kerrat,että kannattaa lähteä ulkomaille kun siellä Suomessa on huonot palkat ja nyt huomaan jo,että tein oikein ja voin jo sanoa,että tänne jäämme pysyvästi asumaan mieheni kanssa.

Täällä Tanskassa on vastaava lehti kun tämä kaksplus ja aion siihen liittyä palstailemaan,että opin kielen ja jätän teidät rakkaat ystävät nyt lopullisesti!

Kaikkea hyvää teille ja peukkuja teille kaikille!

Kun päivitätte listaa,niin poistakaa nimeni sieltä.
 
Gitelle tsemiä uuteen kotiin, tuosta vaan ilmoitit että olet Tanskaan muuttanut. Tosin et tätä enää taida lukea.

Näinhän se on Nuusku, että kyllähän sitä tiettyä kateutta iskee kun näkee raskaana olevia tai kuulee niistä. Ja kai se on niin, että kun itsellä se tavoitteena ja mielessä niin näihin raskauksiin kiinnittää enemmän huomioita, tuntuu että kaikki on raskaana ja saa lapsia
paitsi ei itse.

Haave: mun mieskään ei ole sieltä kotitöitä tekevimmästä päästä, mutta yritän pikkuhiljaa
hänelle aina mainita, että voi ihan itsekin. Toki jotain tekee, ettei ihan sohvaperuna ole.
Tosin mulle on tärkeätä myös että on hyvä ja hellä.

Plussaonnea kaikille joilla lähellä, Silakka, Nuusku, Päikki nää on jänniä ja piinaavia päiviä =)
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Matsalu (44)................kp1/24-25.........IVF?..........1.
Nuusku (43).................kp1/28..............?................4.
Minni007 (44) .............kp6/28...............yk5...........2./1.yhteinen
pääpilvissä (45)..........kp13/25-43.......?................1.yhteinen
Taikakuu (40)..............kp13/27-32.......?................2./1.yhteinen
Plättä (44)...................kp16/28-30.......?................7.
velmuliina74 (34).......kp16/24-30......yk2........... 6./1.yhteinen
mimmimamma (46).....kp18/27.............y6v...........4.
touhu tenava (45).......kp18/27-30.......y3v............6.
AinoEmilia (44)...........kp20/31-34.......?................4./1.yhteinen
Saara10 (41)..............kp20/28.............yk?............1.
haave3 (39)................kp24/28.............?................3.
kenzie64 (43).............kp25/28-29.......yk3............4.
liiza (42)......................kp26/28............yk5.............4.
Solakka Silakka (39)..kp26/26-27.......yk1............1.
Päikki (40)..................kp28/27.............y1,5v.........2.
Kirsikka68 (40)...........kp36/28-39.......?................5.

tirulii (40) ."tuubat pois".kp23/?. PAS 21.11. (pp6).1./1.yht.
nillanilla (41) "yksityisyrittäjä"......kp27/ 28-30.INS 17.11....1.
einiinvaan (42) toipuu km:stä....kp?............yk1..........3.
babo67 (41) piuhat katki..kp28/29-31..PAS?/09..5./1.yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/26 = 8,58 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.12.2008 mennessä "tavoite" = 7 - 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät äippä67, pyrstötähti , Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Pennanen (41)............kp65/29-32........y0,5v........2.
Höpisijä (42)...............kp109/28............?...............3.
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp128/28...........?...............3.
Mussukka67 (40)........kp182/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet: gitte, annastiina, Riikkaliisa, kane, Karpalo67, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................

Rva Pikkumyy (43)..24.10.2008..kp28..yk2..LA 4.7.2009


[/b]





40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Huomenta perjantaille!
Täällä pakkasta -8 C, aurinko paistaa ja hanget kiiltää. Lähdetään lumikenkäilee miehen kanssa (meidän yhteinen talviharrastus hiihdon lisäksi). Siinä saa reidet ja pakarat kyytiä ja poskiin punaa ja mielen korkealle!!

Täällä tuli romahdus vauvahaaveille :( ! Jo eilen päivällä (kp25)hävisi tissikivut, vaikka kuinka niitä litistelin :p Lämpöjä oli vielä eilen, mutta tänäaamuna 36.0 ja se flunssainen olo ja turvotus oli hävinnyt. Ja se varma tunne poissa! Aivan kuin minua olisi petetty näillä oireille! Eli menkkoja ootellessa :headwall: :headwall:

Muille piinailijoille tsemppiä! :flower: Haave mitä ovat vaihdevuositestit???

Ihanaa viikonloppua teille! Jos en pääse koneelle.. mies vaihtoi meillä sähkökeskuksen ja tietsikan pistorasiasydeemit ei toimi tai se muuntaja hajosi, nytkin kirjoittelin akun voimalla..

Palataan :wave:

SS
 
Minä olen kokeillut kerran yhdenlaista vaihdevuositestiä. Se on periaatteessa ihan samanlainen kuin ovis- tai raskaustesti. Siihen tulee kontrolliviiva ja testiviiva. Oikeasti se ei kerro juurikaan mitään. Se mittaa FSH:ta ja sen herkkyys on 25. Eli minun tapauksessani ainakin siihen tuli testiviiva, mutta paljon haaleampi kuin kontrolliviiva, joten ei siitä pystynyt päättelemään muuta kuin että yli 25:n ei FSH ollut. Se ei siis voi varmaankaan kertoa, onko FSH koholla (11-20), kun ei sitä siitä viivan väristä voi päätellä. Luulenpa, että siihen tulee haalea viiva alle 10:n lukemallakin. Jos siihen taas tulee vahvempi viiva kuin kontrolli, sitten arvo varmaan on yli sen 25:n, mutta sittenhän vaihdevuodet ovat jo selvästi päällä.

Tässä linkki yhteen testimalliin: http://www.testerit.fi/products.php?p=c24471
 
Päivää!

Solakka Silakka, älä nyt vielä luovuta. Joillakin on käynyt niinkin, että oireet, esim. tissikipu, ovat välillä hävinneet, mutta silti on plussa tullut. Omista varmoista tai epävarmoista tunteista taas ei kannata välittää yhtään mitään, ne voivat olla ihan yhtä hyvin oikeita kuin vääriäkin.

Nillanilla, mullakin ne Clomit teki todella kivuliaan ovulaation ja kaikenlaisia nippailuja, mut ei tosi tulosta. Toivottavasti sulla nyt on parempi onni!

Oma napa: Padot ovat auenneet, valun kunnolla. Huomiseksi varattu lääkäri, sitten pääsen varmaan pistelemään.

Olin myös työpaikkalääkärillä. Taisin jossain välissä mainita, että meillä on työpaikalla alkamassa unitutkimus. Saattaa olla, että pääsen siihen mukaan. Tutkimuksessa kehitellään lääkkeettömiä keinoja unettomuuden hoitoon. Olisipa hienoa, jos löytyisi joku konsti, jolla saisi aamuyöstäkin unta!

Noista raskauden herättämistä kateuden tunteista. Tässä päivänä muutamana ruokalan jonossa tuli vastaan nuori nainen vatsa sievästi pystyssä. Ihan yht´äkkiä minulle tuli tunne, että oikeastaan haluaisin mojauttaa häntä nyrkillä mahaan. Lyödä siis. En tietystikään toteuttanut ajatustani ja tilanne meni nopeasti ohi, mutta pitkäksi aikaa jäi päälle oksettava olo. Näinkö katkera minä sittenkin olen?

Samaten minua ärsyttävät välillä aivan suunnattomasti ihmiset, jotka valittavat lasten aiheuttamista vaivoista. Esimerkiksi tuo työpaikkalääkäri kertoi, että vauvana valvottaneet lapset olivat pilanneet hänen oman unirytminsä. No minä siihen, että luuletko saavasi minulta tippaakaan myötätuntoa? Hänellä on sentään lapset ja univaikeudet, minulla vain univaikeudet! Itsestä tuntuu, että jos saisin vauvan, en ikinä enää valittaisi mistään, en valvomisesta enkä muusta. Vaikka järki tietysti sanoo, että eihän se näin ole ja lapset aiheuttavat varmasti paljon todellisia murheita, joista minulla ei ole aavistustakaan.

Älkää tämän palstan lapselliset ottako itseenne tästä vuodatuksesta. Jotenkin vain taas asiat nousivat pintaan, kun tuolla lääkärillä tuli se keskenmenokin mainittua.

Mutta jotta edes jotenkin voisin lievittää kateuden tunteitani, luettelen nyt teille tässä ne kotityöt, jotka hyvä mieheni tekee ja huom! siis oma-aloitteisesti, ilman eri kehotusta: koko huushollin imurointi säännöllisin välein; lakanapyykki alakerran pyykkituvassa; omien vaatteiden pesu ja siinä sivussa minunkin, jos pestävää on; ruokaostokset arkipäiväsin; ruoka illaksi, kun minä tulen töistä; aamupuuron keitto; tiskikoneen tyhjennys; laskujen maksu; naulan seinään lyöminen yms. Minä pesen vessan, sisustan ja laitan vähän parempaa ruokaa viikonloppuisin. Ja suunnittelen joulukortit ja hankin tarvikkeet. Paneeko joku paremmaksi?
 

Yhteistyössä