40+ so what (vol. 3)

Minusta tuntuu, että palstalla on viime aikoina ollut vain huonoja uutisia. Ehkä jotain hyvääkin on ollut, mutta takaiskut ovat kyllä jääneet päällimmäisenä mieleen. Sekä omat pienet että toisten suuret.

Kertoisinko, miten itse selviydyn silloin, kun kaikki kaatuu päälle? Luin sen ohjeen teoksesta Voimavarana itsetuntemus, ja kummasti se toimii. Muistutan itselleni, että vaikka mitä tapahtuisi, niin pahin olo ja kaaos mielessä kestää vain viisitoista-kaksikymmentä minuuttia. Sen ajan voi rauhassa vaikka voivotella suureen ääneen. Onneksi ihmisen aivot ovat sillä tavalla lyhytjänteiset, että aika pian alkaa mieleen putkahdella valoisampia ajatuksia. Kun sen tietää (siis todella järjellänsä itselleen selittää), niin suru ei tunnu niin musertavalta. Voi oikein sanoa itselleen, että nyt juuri tuntuu näin huonolta, ja saakin tuntua, mutta tämä ei ole lopullinen olotila.

Joskus sitä haluaa oikein lietsoa itsensä alakuloon. Itse saatan esimerkiksi laulaa surullisia lauluja jatkaakseni surkeuteni märehtimistä. Oikeastaan se on turhaa. Parempi antaa valolle mahdollisuus. Ylämäki voi alkaa vaikka siitä, että tekee jonkun toisen onnelliseksi.

Ehkä kevät sopii paremmin meille aikuisille naisille. Onnea ja rauhaa joka taloon.
 
Tää on paras pino jossa olen saanut olla.Täällä saa kaikki lohdutusta :hug:
Matsalulle toivotan erittäin paljon tsemppiä...
Itse olen niin alla päin koska laskettu aika olisi ollut näillä main :(
En tiedä mikä tarkoitus on tosiaan tuolla Korkeimmallla..ainakaan meidän kohdalla.
En tiedä jaksanko lähteä 6. hoitoon jota lääkäri suositteli,jotenki mieli on allapäin,onhan meillä pakasteessa soluja vielä ainakin kahteen siirtton.Jos sitten antais asian olla :(

Mies on aivan innostunut noista virossa tehtävissä luovutetueista siiroista :) Olen seurannut ketjua sieltä ja olen vilpittömästi onnellinen ainakin Hillevin puolesta,kuten tietenkin muittekin puolesta.

Itsellä on vaan tällähetkellä niin ikävä omaa pikkku "Iiroa"..mietin vaan koko ajan häntä

:(
 
Kiitokset kaikille ajatuksistanne :heart: :flower:

Pahimmasta selvitty ja huomenna töihin :heart:

Miehen kanssa olemme asiaa pystyneet hyvin käsittelemään, kunhan ihan alkushokista selvisimme.

Rakkautemme kestää ja vie meitä eteenpäin :heart: ..kohti toukokuuta ja ihanaa nyyttiä :heart:

Paljon plussailuOnnea teille kaikille edelleen pinossa ja jos ei plussia synny, niin ihanaa elämää muutoin, rakkauden täyteistä. :heart: :heart:

Joulun odotustunnelmissa rva Pikkumyy :heart: :xmas:
 
Voi pahus,
Pahoittelut Matsalulle, ei sitten kestänyt - ei. :hug:
Tuntuu pinossa niin masentavalta, että latistaa oman onnistumisen mahdollisuuden. :(

Puhuttiin jo miehen kanssa, että tammikuussa aloitetaan tutkimukset, jos ei tässä kierrossakaan tule mitään luomusti. Toki meillä on yk:t vasta alussa, mutta oikeita ehkäisemättömiä kuukausia on ollut kohta vuoden, vaikka muutettiin asumaan yhteen vasta syksyllä, jolloin alkoi ovistikuttelu ym. aktiivisuus.

Itselllä takana edellisessä suhteessa yli 10 vuoden selittämätön lapsettomuus, mutta ei hoitoja. Parempi niin lopulta. Mutta nyt mennään rakkaani kanssa hoitoihin, riippuen tietysti siitä mitä on tehtävissä. Pöhköä on se, että tunnen itseni aivan terveeksi ja kierto on säännöllinen, tosin vähän lyhyt (26 pv) Aion varata ensi viikolla ajan valmiiksi lääkärille, niin ei seuraava täti jouluaattona niin harmita. :headwall:

Nyt menossa n. dpo 5, vain pms-tissikipuilua, ei muuta.

Piristykää hyvät siskot, niin minäkin yritän, kun lähden tuonne ulos sumuun kävelemään!

Hyvää Joulunalusviikkoa kaikille :xmas: :xmas: :xmas:

SS
 
Olen ollut nettipimennossa toissa päivästä (virusongelmia, onneksi vain koneella). Niinpä nyt vasta: Matsalu olen pahoillani tapahtuneesta. Toivottavasti se auttaa hieman, että teillä on suunnitelmia tulevalle. Ei silti että se pettymystä mitenkään pyyhkäisisi pois. Mukava kuulla, että Pikkumyy tuntee päässeensä pahimmasta. Teille ja muillekin tuntuu löytyneen oikea kumppani ja se varmaankin antaa voimia jaksaa eteenpäin.

Silakka solakka, kyllä varmaan kannattaa käydä lääkärillä. Tehän taidatte päästä vielä julkisellekin, vai? Meillä takana oli ehkä noin vuosi yrittämistä, kun mentiin lääkärin puheille ja se kyllä selvensi tilannetta.

Lähdenpä tästä kävelemään kauppaan (tulee tuota hyötyliikuntaa) ja haistelemaan ulkoilmaa. Se on tässä kaiken keskellä jäänyt ihan liian vähäiseksi ja väsymys painaa väliin oikein olan takaa.
 
....miten paha olo todellakin Matsalun ja monen muun puolesta! Todellakin periksi ei kannata antaa, mutta voin kuvitella kuinka rankalta tuntuu pettyä!!! Vauvakuumeilu on henkisesti niin rankka vuoristorata ja tällä palstalla on kyllä havahtanut siihen, että ikä vääjäämättä vaikeuttaa haaveilua. Olin eilen tapaamassa ystäväni (44v) suloista kahden kuukauden ikäistä poikavauvaa. Hänellä on luomuvauva eikä ainuttakaan keskenmenoa ja havahduin, että meidän molempien ystäväpiirissä kyllä on näitä odottavia ja vauvautuneitakin 40+ äitejä useampikin! En oikein pysty uskomaan, että tilastot olisivat ihan näin ankeat ....
Minä toivon onnistumisia kyllä erityisen paljon ensimmäistä yrittäville! En oikein osaa edes meille sitä toista kuumeilla, mutta mies kyllä kovasti haaveilee ja kuumeilee. En aikaisemmin koskaan tikutellut tai mittaillut lämpöjä, mutta lämpöjä olen nyt mielenkiinnolla tässä kierrossa seuraillut. Meidän lemmenhetket eivät tainneet ajoittua oviksen lähelle tässä kierrossa, joten en odottele plussaa. Ihmettelen vain lämpöjäni, kun ovat aina 34-35, tänä aamuna 34,2. Peruslämpö taitaa olla poikkeuksellisen matala? Yritin tässä kierrossa ajoittaa ovista lämpöjen avulla, mutta ei minulla ainakaan lämmöt radikaalisti muutu. Toisaalta mittaaminen on ollut hieman hajamielistä ja satunnaista.
Onneksi joulu on tulossa ja loma, valoakin on pian luvassa enemmän, toivottavasti myös tänne palstalle!
 
Ilmoittelen vain jotta kp 6 täällä on menossa. :( Muutaman päivän taisi täti jossain matkallaan viivytellä mutta ei kuitenkaan matkalleen jäänyt. Kylään siis tätyli jälleen osasi.

Vaan nyt olis sitten laskujeni mukaan juuri tuos joulun pyhien tienool se otollisin munitus-aika. Mut taitanee nuo "paketit" jäädä aukomatta kun muuttoa tuolloin kiireellä touhuillaan.

-touhis-

:hug: :hug: :hug: Näitä lohduksi useammalle pinomme jäsenelle lähettelen :hug: :hug: :hug:
Niin kuin myös tietty näitäkin +++++++++++++++++

ps. Pinoamme pikaisesti selailin ja huomasin jotta ikäviä on viime aikojen uutiset monelta taholta olleet. :/
 
Solakka Silakka Itselläni oli samanlainen pöhkö tunne vuosi sitten, kun menimme lääkäriin. Mutta on se oikeasti hyvä käydä. Asiat voivat olla joskus pienestä kiinni. Ja vaikka meille ei apua ollut toimenpiteistä ja hoidoista, niin tietyllä tavalla jo se helpottaa, kun tietää, että terveitä ollaan ja lapsettomuus johtuu "vain" minun iästäni / vanhoista munista.

ON: Omituista oloa pitänyt jo monta päivää, mutta en tiedä uskallanko toivoa mitään, ettei tule taas vaan paha mieli. Menkkakipuilua siis aina silloin tällöin jo n. 4 päivää, äkkiseltään lävitse humahtavaa huonoa oloa, tissit jonkun toisen (eri kokoluokkaa kuin omani ja omituisen tuntuiset) jne. Nyt siis kp22.
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Taikakuu (40)..............kp2/27-32.........?................2./1.yhteinen
AinoEmilia (44)...........kp4/31-34.........?................4./1.yhteinen
Plättä (44)...................kp6/28-30.........?................7.
touhu tenava (45).......kp7/27-30.........y3v............6.
mimmimamma (46).....kp8/27...............y6v...........4.
pääpilvissä (46)..........kp9/25-43.........?................1.yhteinen
Saara10 (41)..............kp9/28...............yk?............1.
velmuliina74 (34).......kp12/24-30......yk3........... 6./1.yhteinen
haave3 (39)................kp16/28.............?................3.
liiza (42)......................kp17/28............yk5.............4.
kenzie64 (44).............kp18/28-29.......yk4............4.
Solakka Silakka (39)..kp18/26-27.......yk2............1.
Matsalu (44)................kp19/24-25.......IVF?..........1.
Nuusku (43).................kp19/28............?................4.
Päikki (40)..................kp22/27.............y1,5v.........2.
Minni007 (44) .............kp24/28.............yk5...........2./1.yhteinen

tirulii (40) "tuubat pois"......kp9/?........................1./1.yhteinen
nillanilla (41) "yksityisyrittäjä"......kp12/28-30..........1.
einiinvaan (42) toipuu km:stä....kp?............yk1..........3.
babo67 (41) piuhat katki..kp12/29-31....PAS?/09..5./1.yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/24 = 7,92 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.12.2008 mennessä "tavoite" = 6 - 7 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät Karpalo67, äippä67, pyrstötähti , Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Kirsikka68 (40)...........kp54/28-39.........?................5.
Höpisijä (42)...............kp127/28............?...............3.
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp146/28...........?...............3.
Mussukka67 (40)........kp200/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet: Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]




40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Voi miten alakuloista keskustelua... ja kurjuutta... :'(
Pikkumyy Lämmin halaus, voimia... minäkin koin kolme keskenmenoa puolen vuoden sisään, mies säikähti ja vannoi ettei ikinä enää saata minua raskaaksi, ei kestänyt nähdä itkuani ja surua ja kipuja. Nyt ne on unohtuneet, ja toivomme lasta edelleen kovasti.

Lääkärit on pessimistisiä. Kävin tutkimuksessa ja siellä todettiin vain, että follit on pieniä ja mahdolliset munasolut todennäköisesti jo iän rapauttamia, siksi raskaus ei onnistu. Masentavaa kuunella tuollaista!! :'(

Matsalu oletko montakin hoitoa käynyt läpi? Varmaan olet jossain sanonutkin...

Itse mietin, olisko mahdollista jossain klinikalla auttaa munisten kasvatuksessa. Jos ne kerran ovat pieniä ja huonoja. Kai niihin jotain lääkettä löytyy?

liiza
 
pyrstötähti
tilasin tuossa huvikseni viime lääkärireissultani on siitä jo useampi kuukausi kylläkin vähän mustaa valkoisella kun täällä limiksistä ja folleista on puhuttu joten jos joku osaa tulkita.
UÄ:Normaali kohtu,jossa 9 mm:n endometrium(PD14).Oikealla normaali rauhallinen ovario,jossa 17 mm:n rakkula. Vas:lla myös npormaali ovario,jossa ilm. CL?? Mä olen ihan tosissani miettimässä sitä että kun tää kuumeilu on loppusuoralla ja kävi niin raskaaksi minulle että kun tässä mennään kuukausiakin ja vaikka vuosi eteenpäin niin ei sekään sitten kun asia on loppuunkäsitelty ole ihana ajatus että tulisitkin raskaaksi ja olisi sitten se 90 % keskenmenoriski ja se raskas prosessi että pitäiskö sitten kuitenkin alkaa varmistamaan ettei se mikroskooppinen mahdollisuus toteudu ja saa surkean lopun ja tästä ruljanssista ei täysissä sielun ja ruumiin voimissa selviydy?

Sekin on sitten kummallista että jos yli 40 menee lääkäriin ja kysyy tartteeko vielä ehkäistä vastaus on ehdoton aina että kyllä täytyy ja tuntuu että se raskaus vaanii joka ovenraossa ja kun menet toisesta ovesta ja sanot että haluaisit lapsen sinulle sanotaan että ei mitään mahkuja enää. Että elä siinä sitten näillä vuosilla tasapainoista ja mukavaa elämää....

Kutina on kova että kohta joku pinossa täräyttää meille sellaisen ylläriplussan että pudotaan persiillemme. Voi kumpa Matsalun kaikkien noiden horppacocktailien ryydittämänä munisi seuraavassa kierrossa todellisen kultamunan ja saataisiin semmonen lemmikki pinoomme vielä sydäntalvea ilahduttamaan. Eikä se ole kiellettyä keneltäkään. Kovasti ihailin Mitjan kuvaa ja hän on elävä esimerkki vaikeuksien kautta voittoon. Ja taisinko kertoa jo kun kävin eräänlaisessa tarkastuksessa niin siellä minua palveli 44 vuotias viimeisillään luomuraskaana ilman yhtään keskenmenoa että meillä on nyt ollut huonoa onnea välillä ja yritetään pitää toivoa yllä. Näyttäisi siltä että tuossa 43 jälkeen alkaa olla tosi tiukkaa raskautua ja 45 jälkeen ei täälläkään pinoissa ole plussannut omilla munasoluilla kait kukaan? Joten kipin kapin kaikki 44 ja alle kaikki keinot käyttöön sillä kyllä viimeisillä kuukausilla pitää yrittää kuin viimistä päivää. Sen jälkeen keinotkaan ei kyllä enää tepsi ja todella vain tilastopoikkeamia ovat loppuunasti päätyneet raskaudet.

Mukavan kiireistä jouluviikkoo kaikille, yrittäkää vähän relata ja heilutella täkinkulmaa! tv:pt
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saara10:
...varmaan kannattaa käydä lääkärillä. Tehän taidatte päästä vielä julkisellekin, vai?
Hei taas,
Ensin kirjoitin ja postitin joulukortit :xmas: ja sitten puhelinrumbaa.. |O
Nyt tutkimuksiin ja hoitoon! Sain tilattua ajan terv.keskus lääkärille lähetteen saamista varten (keskussairaalassa tutkimukset).
Sain ajan 13.1.09 Siitä lähtee varmaan homma eteenpäin. :) En tiedä miten käy julkisten tutkimusten ja hoitojen hintojen kanssa, siinä on aikaa vain 4 kk, että täytän 40 v. miehellä yli vuosi aikaa siihen. Mitenköhän tarkkaa on noiden ikärajojen kanssa, onko kellään kokemusta?

Mukavaa maanantaita teille kaikille! Lämpöisiä plussatuulia!

Silakka
 
Pyrstis: Suomeksihan tuossa sanotaan, että kohdun limakalvo on ollut 9 mm (hyvä ) ja oikealla 17 mm munarakkula? ja vasemmalla ehkä keltarauhanen.
Minäs kp:nä sä siellä kävitkään? Tuo kai viittaisi oviksen jälkeiseen aikaan. Tosin en tiedä voiko silloin olla muita noin isoja rakkuloita kuin keltarauhanen...
 
Solakka silakka, saattavat tosiaan olla tarkkoja tuon ikärajan suhteen. Vaan eihän sitä tiedä, mitä tapahtuu, kun pääsee hoitoihin. Voihan olla, että hoitavat loppuun, jos ehtii aloittaa (täällä puolestasi toiveikkaana mietin). Itselläni on kokemusta vain yksityiseltä ja siellä pääsee kyllä nopeasti hoitoon.
 
pyrstötähti
Tässä sanotaan että PD14. Joten onkohan tämä ihan normaalia? No se ja sama. Joskus kyllä ihmetyttää että miten paljon näistä pitäisikään itse tietää ja jos ei pyydä mitään paperia niin kuka niitä mutinoitakaan muistaisi. Eikö ne hoitorajat ole nykyään että 43 alle mutta voin olla ihan mettässäki mutta nehän nostettiin juuri vähän ylemmäs ne ikärajat. Että tulisi Suomeen vähän väkee ettei loputtaisi sukupuuttoon.
 
Hei kaikille,

olen jo pitkään pohtinut, että uskaltaisinko kirjoittaa tähän pinoon ja kysyä hyväksyisittekö meikäläistä mukaan joukkoonne? Kun olen tätä ketjua lukenut niin on tuntunut niin omilta nämä jutut.

40v tulee mulla täyteen keväällä, joten iän puolesta olen kohta 40+. Tausta on sellainen, että miehen kanssa tavattiin noin kuusi vuotta sitten ja aika pian alettiin vauvaa toivomaan. Ei se sitten helpoimman kautta käynyt, muutama vuosi ja hoitorumba käytiin läpi ennenkuin tuo ainokainen saatiin alulle, hän täytti juuri vuoden. Toista on siitä lähtien varovasti toivottu, mutta ei ole onni ollut myötä. Tammikuussa olisi tarkoitus vielä kerran mennä hoito läpi. Toiveet ei kovin korkealla ole, mutta vahva tunne on siitä että pitää vielä yrittää vaikka sitten päätään seinään takoisikin.


Solakka Silakalle
noista ikärajoista, että riippuu varmaan vähän paikkakunnasta miten julkiselle ottavat hoitoon. Täälläpäin on oltava alla 38-vuotta, että sinne pääsee. Yksityisen kautta Kela-korvaus tulee (suoraan) alle 43-vuotiaille. Mutta siis, tämä on vaan yhden kaupungin politiikka.


 
Terveisä pohjoisen tuntureilta, olin siellä viettämässä pitkän viikonlopun miehen kanssa rentoutuen ja nauttien talven iloista.

Pahoittelut Matsalulle. Hyvää se, että pystyt menään toiselle klinikalle eikä tuo hyytymishäirö ole esteenä.

Itsellä ei nyt ole ollut piinaviikkotunnelmaa ollenkaan....johtunee siitä että oli niin outo tuo ovisaika, ja en ollenkaan varma, että homma meni putkeen, joten en kauheasti sille laita toivoa. Tosin se että oli Lapissa laskettelemassa niin eipä tullut tätä hommaa ajateltua.

Tervetulao lumeton, kiva että tulee uusia palstaileen.

Hauskaa tiistaita.
 
Huomenia, ladyt! Täällä aletaan taas rämpiä risukasasta esille...

Ensinnäkin suuret kiitokset kaikillea avusta. Mieltä lämmitti, kun palstan reunoiltakin Hibiscus ja Woodoo kommentoivat, "omista kamuista" nyt puhumattakaan. Minulle oli ihan oikeasti apua siitä mitä kirjoititte. Ei niinkään mistään yksittäisistä sanoista, vaan siitä, että teidän kommenteistanne saattoi aistia ihan aitoa välittämistä. Se lohduttaa hurjasti silloin kun itse tekisi mieli vain painua maan alle.

Perjantain tilanne oli kyllä rankimmasta päästä. Mehän menimme punktioon sen tiedon varassa,
että korkeintaan yksi munasolu on tulossa, jos sitäkään. Mutta yllätys ! yllätys!: punktion jälkeen hoitaja tulikin iloisena kertomaan, että kaksi käyttökelpoista munasolua oli löytynyt! Olimme tosi tyytyväisiä: normaalihävikillä niistä kahdesta voisi toinen vaikka selvitä. Hoitaja kävi jo antamassa ohjeita jatkohoitoon ja kyselemässä, montako sitten maanantaina siirretään, jos kaikki menee aivan nappiin ja tuleekin kaksi alkiota...

Tunnin päästä tuli sitten biologi paikalle ja aloitti: "Minulla on nyt huonoja uutisia..." En kestänyt ollenkaan, aloin vain aivan surkeasti itkeä. Tilanne oli täydellinen yllätys! Olimme valmistautuneet siihen, että soluja ei tule ollenkaan ja siihen, että jos tulee, ne eivät ehkä hedelmöity tai jakaudu, mutta tämä oli taas jotain ihan uutta. Minä en ollut edes tiennyt, että munikset voivat hajoata jo ennen kuin hedelmöitystä on ehditty yrittääkään!

Eilen sitten käytiin lääkärin kanssa loppupalaveri ja juteltiin myös biologin kanssa. Icsi-hoidossa munasolu pitää saada ihan paljaaksi ja niinpä sen ympäriltä irrotetaan suojaava solupilvi. Solua puhallellaan edestakaisin jonkinlaisessa mehupillin tapaisessa laitteessa niin kauan, että se on paljas. Siinä hommassa ne meidän muniksemme sitten olivat hajonneet. Kysyin tietysti lääkäriltä, mitä tämä nyt tarkoittaa: ovatko kaikki minun munikseni näin huonoja vai olivatko ne huonoja vain tässä hoidossa? Kuulemma kahdesta solusta ei voi päätellä mitään, täytyy yrittää uudelleen. Biologi sanoi vielä, että paitsi iällä, myös lääkkeellä saattaa olla merkitystä: joku muu lääke saattaa sopia juuri minun muniksilleni paremmin.

Tässä sitä nyt ollaan. Uusi aika Fertinovalle on jo varattuna. Pakko on vielä yrittää. Tällä hetkellä päällimmäisenä on huomattavasti pienemmän mittaluokan asia: lääkitsen hiivatulehdusta, joka tuli Lugeista. Niitä pitää nyt panna, että kuukautiset saadaan tulemaan.

Sitten muutama kommentti. Solakka Silakka, pääsit julkiselle tai et, sinun ei ehkä kannata jäädä sinne jonottelemaan. Jos hoitoihin on ruuhkaa, odotusaika on se sama hoitotakuun määräämä puoli vuotta kuin muihinkin operaatioihin. Ja kun yksi hoito on saatu tehtyä, uusi jonotus. Tämä tietysti riippuu kotipaikkakuntasi tilanteesta. Joka tapauksessa saat kela-korvaukset 43.v asti myös yksityisestä hoidosta.

Liiza, meille on alkukesän luomuraskauden ja keskenmenon jälkeen tehty kaksi inseminaatiota ja nyt tämä punktioyritys pitkällä kavalla.

Tirulii, kerää nyt vain voimia, että jaksatte käyttää ainakin ne pakastealkiot. Minä olen nyt erittäin ankarana: se on kuule tosi arvokasta, jos ylipäänsä saa alkiota aikaan, ei niitä kannata roskiin heittää. Niissä alkioissahan on jo elämä alkanut, sen jatkuminen on enää sulatuksesta ja kiinnittymisestä kiinni.

Ja kellä oli lupaavia oireita? Päikki, sehän olisi suoraan kaikkien hyvää tarkoittavien mutta lapsettomuudesta mitään tietämättömien ihmisten ohjelistan kärjestä, jos nyt pamahtaisit paksuksi, kun olet "rentoutunut" ja hoidot ovat loppuneet... Tee se ja osoita kyynisyyteni turhaksi!

Ja Lumeton, tervetuloa minunkin puolestani. Erittäin hyvin vallitsevaan säätilaan sopiva nikki! Mun tekisi mieli nykyisessä tilanteessani vaihtaa omaksi nimimerkiksi "Munaton," mutta se taitaa olla pelkästään miehille varattu atribuutti...
 
Oikein mukavaa että näette tunnelin päässä valoa jokatapauksessa ! :flower:

Lumeton, tervetuloa vaan pinoon ! Yhteiset ilot ja murheet saa jakaa täällä pinossamme !

ON: Kp10 menossa ja aivan tolkuton vuoto ! Harkitsen jo tässä lääkärin tilaamista. Kamalia lönttejä, siis ihan tosi isoja, tulee edelleen päivittäin. Ihan huippaa, kun on varmasti tuo hb tippunut ihan hurahtamalla tälläisessä vuodossa. Töissäkin pitää vaihtaa sidettä vähän väliä ja pidän kolme sidettä kerralla mutta kun seisomaan joudun niin yht´äkkiä tunnen että äkkiä vessaan !! Mitä tämä tälläinen on ????
 
Heippa,

Hyvä Matsalu että jatkatte yritystä! Ei todellakaan kannata antaa periksi ensimmäisten hajoavien munasolujen kohdalla. Olipa mielenkiintoista tietää, että näinkin voi käydä. Onkohan seuraavalla kerralla sitten eri lääke mukana?

Tervetuloa joukkoon lumeton :flower: Täällä savossa on lunta pari senttiä eli maa on juuri ja juuri valkoinen. Aika talvinen ja jouluinen tunnelma silti. :xmas: Käytiin miehen kanssa metsässä ettimässä joulukuusta ja aina kun huudahdin, että täällä on yksi hyvä, ei se miehelle käynyt ja toisinpäin, mutta oli siellä muutama lähes täydellinen yksilö. Loppuviikosta käydään kirveen kanssa kuusi hakemassa.
Kauankos teillä se hoitorumba ensimmäisen kanssa kesti ennenkuin tulit raskaaksi? Olitteko molemmat selittämättömiä, vai oliko jokin selkeä vika? Muu kuin ikä.. :x

Minulla on yksi raskautuminen vuodelta 1993 eli 15 vuotta sitten, mutta se silloin keskeytettiin. Siitä kolmen vuoden päästä (saman miehen kanssa) tuli vauvakuume ja siinä suhteessa ei tullut mitään tulosta 10 vuoteen. Hyvä toisaalta, että tiedän, että joskus on tärpännyt.

Kiitos kaikille vinkeistä, kun kyselin hoidoista! Taidanpa mennä ensin sinne kunnalliseen lääkäriin ja kyselen siellä hoitomahdollisuudet täällä uudessa kaupungissa ja otan papat ym testit, kun olen vähän myös ymmälläni nyt tuosta valkovuodosta. Viime kierrossa olin aivan rutikuiva ja nyt taasen on tullut sellaista tip-tip valkkaria. Ja mahassa tuntuu pientä nippailua, kuten viimeksikin näihin aikoihin. Ettei vain mitään tulehdusta olisi.. olen aika herkkä sellaisia saamaan.. :ashamed:

Mites Päikin oireilut? Nuuskulla taitaa mennä myös jouluaattoon kierron loppu?

Hyvä Minni että kävit reissussa ja sait touhuttua ja ajateltua muutakin tän kuumeilun ohella :heart:

Tulkaa tänne oireilemaan, niitä on niiiin kiva lukea ja antaa muillekin uskoa +++++ !

Joulumieltä kaikille! :heart: :heart:

SS
 

Yhteistyössä