40+ so what (vol. 3)

Babolle peukutuksia, tule heti kertomaan, kun kuulet sulatuksen tulokset. Ja Tiruliille mielenrauhaa ensi viikkoa odotellessa. Olette onnekkaita ja hedelmällisiä, kun olette saaneet jotain oikein pakkaseenkin.

Oma napa: tasaista. Menkkojen jälkeen on aina niin kiva rakastella. Meillähän on nyt siis taas luomukierto aluillaan ja tällä kertaa mies oikein erikseen kysyi, koska olisi ovis odotettavissa. Nyt hän sitten ilmeisesti viikon valmistautuu johonkin hirmulaakiin...
 
babo Toivotaan, että pääset siirtoon! Soitto klinikalle sulatuksen onnistumisesta on aika hermoja raastava. Sulatetaanko alkioita enemmän kuin yksi?

Itsellä 4. tuhrupäivä menossa. Takahampaissa ei ole enää kiilteitä, kun niin pännii.
 
Kiitos kaikille =) Mies kyllä hermoilee enemmän....Soittoa ei tulee ollenkaa jos kaikki menee hyvin,sitten mennään vaan huomenna sinne. Kello 13.00 on aikaa. Mutta voihan yön ylikin tapahtua pahaa ja silloin ne soittaa huomenna....4 mulla on pakkasessa ja ne sulattaa kaikki.Lääkäri kyllä sanoi (mutta hymyillen) et siirtä kaikki 4 massuun mutta luultavasti kaikki ei selvii,2 on aikasemmin laitettu. Mullahan on 2 ivf takana,ekasta ei tullut mitään pakkaseen ja tokasta sitt nää 4. Että kolmas kerta (toden sanon,toivottavasti) Sitt jos ei onnistuu niin en tiedä,päätettiin alussa et 3 kertaa yritämme muuten saa olla.
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

pyrstötähti (48)..........kp2/28.............yk10...........4/1.yhteinen
haave3 (39)................kp2/28.............?................3.
lumeton (39)...............kp2/?................?................2.
Minni007 (44) ............kp5/28.............yk7...........2./1.yhteinen
Star-67 (42).................kp7/27............yk1.............3.
AinoEmilia (44)...........kp7/31-34.......?................4./1.yhteinen
Matsalu (44)................kp7/24-25.........IVF?..........1.
Taikakuu (40).............kp10/272..........?................2./1.yhteinen
Plättä (44)...................kp12/28-30.........?................7.
Saara10 (41)..............kp16/28.............yk?............1.
mimmimamma (46).....kp16/27.............y6v...........4.
sinisyys (42)...............kp16/25-28.......yk?............3.
pääpilvissä (46)..........kp22/25-43.......?................1.yhteinen
velmuliina74 (34).......kp22/24-30......yk4........... 6./1.yhteinen
anjamarita (40)..........kp23/?..............yk1.............2.
kenzie64 (44).............kp25/28-29.......yk4............4.
Nuusku (43).................kp26/28............?................4.
Päikki (40)..................kp26/27.............y1,5v.........2.
liiza (42)......................kp26/28............yk6.............4.
Solakka Silakka (39)..kp28/26-27........yk3............1.

Inia (42)..........kp40/26-29....yk4....1.
touhu tenava (45).......kp42/27-30.......y3v............6.

tirulii (40) "tuubat pois"......kp9/?......................1./1.yhteinen
nillanilla (42) "yksityisyrittäjä"......kp15/28-30........1.
babo67 (41) piuhat katki..kp17/29-31..PAS 1/09..5./1.yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Mukana myös:
Taustajännäilijät: lapsellinen67, OnniMaija,Karpalo67[/url], äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5 [/color]


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Kirsikka68 (40)......kp?/28-39...?..5.
Höpisijä (42)..........kp?/28..?..3.
Elina67 (40)...........kp?..?..1.
ruujakengu............kp?/28..?..3.
Mussukka67 (40)..kp?/29..yk?..2./1.yhteinen
Hellu1....................kp?/?..?..3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet:
einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]



40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636




 
olen eka kertaa tällä palstalla ja jotenkin sekava oli löytää sopiva keskustelunaihe.
Olenkohan oikealla palstalla?
mutta kokeilen nyt kuitenkin.
olen 41w ja kuukautiset pari viikkoa myöhässä.
No plussaahan se testi näytti.
milloinka olisi hyvä mennä neuvolaan?
Asun pikkupaikkakunnalla joten haluaisin pitää asian salassa.
Mitä tapahtuu eka neuvolassa kun on kysymys vanhasta odottajasta ja minkäkaista vastaanottoa olette saaneet.
Pystynkö itse mitenkään päättelemääm kuinka pitkällä raskaus on?
kiitos jos viitsitte vastata.
 
pyrstötähti
täällä ollaan aina oikealla palstalla, tervetuloa ainakin hetkeksi. Mehän ollaan innokkaita yli 4-kymppisiä (tai suurin piirtein sen ikäsiä) vauvahaaveilijoita. Tosin sun plussa olisi hyvä lisä meille ja antaisi uskoa varttuneempien naisten raskaushaaveille. Epäilemättä aika hyvä palsta olisi sinulle joku noista odottajien palstoista. Mutta joku muu saa tästä jatkaa. Itse olin raskaana 16 vuotta sitten ja neuvolakäytännöt ovat jo hiukan unohtuneet =) Onnea kovasti odotukseesi. Jotenkin tuntuu että sinun ilmaantumisesi oli meille hyvä merkki. Joten muut kanaset pliis vastatkaa äkkiä että samara ei jätä meitä.
 
pyrstötähti
B) olen ryhtynyt tositoimiin. Nilla käski mennä joukolla naikkarille no minä menen kyllä ihan vaan autolla ja varasin omalle :heart: McDreamylle :heart: ajan. Juuri kun on ovisaika tosin joten taitaa mennä kyllä tämä kierto harakoille kun varjoaineen kanssa tutkitutan tuubat ja tenttaan kaiken mahdolliset, sikäli mikäli kun kykenen puhumaan koko toimenpiteen jälkeen mutta on sitä nyt kipua totuttu sietämään tähän ikään. Sitten ajattelin vielä että nyt pyörrän kaikki päätökseni luomuraskaudesta. Aion pyytää kaikki mahdolliset rohdot näiden viime aikojeni kunniaksi. Nyt kattotaan sitte koko pakka mitä tässä turhaa. Tuskin ne minun mikroskooppisen kokoiset mahikseni siitä huonommaksi menee. Kierto ehkä sekoaa mutta so what onhan sillä vielä aikaa tasoittua sitten kuolemaani saakka :D Mitä tuumaatte siskot suunnitelmastani?

Muutenkin on: kyllä tulee patjaa ja tyynyä taas tädillä on luutiminen nurkissa. Mutta mieliala on jo korkealla kun ollaan kp 2 ja loppuviikkoa kohti mennessä pääsee taas normaali elämän makuun.

Meidän pinossa on kyllä kova tekemisen meininki taas. Mukavaa kun on niin paljon tapahtumia tiedossa ja jännäystä riittää. Iloista ja reipasta viikkoa kaikille!
 
Matsalu korjattu sun kp:t.

Niin nythän sen tajusin kuin luin pyrstiksen juttua että Nillahan meitä "käskytti", ja että sillä tiellä minäkin. Kaikki aioin nyt kans tutkituttaa ja kaikki kivet nyt käännetään...nyt en anna periksi. Mulla on just samana päivänä ovis, kait se kantsii hyödyntää, no ainakin silloin näkee onko munikset kypysyneet tms. mitä vaan.


 
Heip, heip, nyt on kp:t hieman sssshekaisin... ;) Mut kyll se vielä tästä! Minni, huomasitko että mimmimamma oli jo päivittänyt tiistain päivät eilen? Ja tirulii korjasi listaan vain oman kp:nsä. Eli jos jonkun pitää odotusaikaa saada kulumaan, niin voisko ottaa mimmimamman päivityksen ja kopioida ja kenties koristella sen tänne loppuun uusix... tai tehä jo huomisen listauksen sen pohjalta... itse en nyt ehdi, mutt ehkä illemmalla...
 
Heippaus kaikille ja samaralle onnitteluja plussauksesta. Niin se vaan kp 1 kolahti tännekin eli jos minni viitsisi sen mulle laittaa kunhan kerkeää. Vai kukakohan se mahtaa olla se virallinen päivittäjä?
Minäkin sitten varasin gynelle ajan ja on parin viikon päästä. Nyt jo jännittää ihan kauheasti, että mitä sieltä löytyykään vai löytyykö mitään :/
Uuden vuoden lupauksena aloitin läskien sulattamisen. Tosin viikko sitten vasta aloitin, kun piti niin kovasti moista asiaa harkita :whistle: Viikko on mennyt ja 2 kiloa pudonnut. Nestettä tosin, mutta kuitenkin. Tästä jatketaan.

Tuli vähän haikea mieli, kun einiinvaan poistui listoilta kokonaan ja pikkumyytä edelleen odottelen palaavaksi.
 
Olen edelleen myöskin kuumeiluissa mukana ja olotila enteilee jo kp1 lähipäiviksi. Samalla kuitenkin pohdituttaa ja mietityttää vauvahaaveilu ja ambivalentti olo jatkuu, onneksi kuitenkin mies on nyt se, jolla intoa riittää sitäkin enemmän. Meillä on ollut hieman outoja nämä yritykset, kun mies on nettisivuilta löytänyt "tyttöohjeet" ja näin ollen ajoituksemme ovat olleet todella reippaasti ennen ovista ne muutamat yrityskerrat.
Minä en ole vakuuttunut tästä metodista ja ajoitukset kyllä muuttuvat nyt ensi kierron yrityksissä(ja minä en osaa toivoa tyttöä tai poikaa....toista ihmettä kylläkin). Olen ajatellut tämän kevään yrittää ja sitten luovuttaa sen jälkeen, jos mitään ei tapahdu. Olen kyllä niin äärettömän onnellinen jo pienestä helmi-ihmeestämme, pian juhlimmekin 1v syntymäpäiviä.
Olen ollut pari viikkoa zombiena, ensin viikon mahataudissa Mitjan kanssa ja nyt rajussa flunssassa ja kuumeessa, mutta sen verran kevään yritykseen oli intoa, että marssin gynelle Väestöliittoon hakemaan luge-reseptin. Samainen nainen, jota aikoinaan menimme tapaamaan keskenmenojen jälkeen ja hän ei silloin oikein toivoa antanut eikä nähnyt aihetta tutkimuksiin. Nyt hän oli äärettömän ystävällinen ja erittäin liikuttuneen oloinen, kun vilautin Mitjan kuvaa. Sävy oli todella positiivinen. Ultrauksessa kaikki näytti erinomaiselta kuulemma ja ovulaatio oli ollut, kohdunseinä paksu. Sen verran hyvältä kuulemma näytti, ettei FSH-arvojen tarkistaminen olisi tarpeellista, kuitenkin pyysin labralähetteen siihenkin. Kovasti lääkäri ihmetteli kyllä, että olimme jaksaneet näin monen keskenmenon jälkeen yrittää.
Jotenkin uutta puhtia tulee yrityksiin jostain syystä, kun on tarkastus nyt onnellisesti ohi.
Ihanaa oli tosiaan myös lukea onnistumistarinoita toisesta pinosta.
En ole sairaana jaksanut kirjoitella, mutta lukemassa käyn ja Pyrstiksen juttuihin on ihan addiktio. Liityn tähän rintamaan, joka haluaa Pyrstiksen tarinointia lukea vielä kirjan muodossa. Olet kyllä verbaalisesti aivan huippu ja niin taitava kirjoittaja, että harmittaa, jollei laajempi yleisö pääse lukemaan juttujasi. Onneksi me pinolaiset kuitenkin! Samalla olet kyllä sinnikäs sissi monin tavoin ja sitä tässä kuumeilussa vaaditaan ja ehdottomasti kannattaa ottaa kaikki mahdollinen apu käyttöön. Clomit ja luget tulee ensimmäisenä mieleen!
Kaikille valtavasti tsemppejä ja iso toive onnistumisista!
 
Samaralle onnittelut plussasta! Varmaan sulle voisi joku muukin, kokeneempi vastata, mutta toisaalta mulla on tuore kokemus juuri siitä ekasta neuvolakäynnistä viime kesältä.

Raskausviikot voi laskea edellisten kuukautisten alkamispäivästä: sulla on varmaan nyt kasassa osapuilleen kuusi raskausviikkoa. Minä varasin neuvola-ajan muistaakseni raskausviikolla 6 ja ajan sain rv 8. Joka tapauksessa sinne on hyvä ehtiä viimeistään joskus rv 10, että saa ajan ekaan ultratutkimukseen. Se taas on ainakin Hesassa noin rv 11.

Neuvolassa sain paljon ohjeita ruuasta ja liikunnasta ja ties mistä. Iästä ei sanottu mitään pahaa, päin vastoin rohkaistiin. Sokerirasitustestiin olisin joutunut pelkästään iän takia, vaikka painoa ei ollutkaan liikaa. Mitään muuta "ikärasitetta" ei ainakaan ekalla käynnillä tullut ilmi.

Neuvolassa on tietysti vaitiolovelvollisuus, mutta eihän se raskaus kovin kauan salaisuutena voi säilyä... Paljon onnea joka tapauksessa!
 
No niin, aattelin taas kokeilla muokata listaa, jos nyt kukaan muu ei just satu olemaan puuhissa?

Kun tää menkkojen oottelu kyllästyttää, niin huvitukseksi keksin tänään tehä sekä ovistestin että raskaustestin yhtäaikaa... :LOL: Pienet on huvitukset... No, negaahan ne molemmat oli, jotta eipä selvinnyt missä mennään... mutta nyt on sentään rinnat kipeät, joten odottelen tätiä saapuvaksi.
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

kenzie64 (44).............kp1/28-29.......yk5............4.
Päikki (40)..................kp2/27.............y1,5v.........2.
Nuusku (43).................kp2/28............?................4.
liiza (42)......................kp3/28............yk7.............4.
pyrstötähti (48)..........kp3/28.............yk10...........4/1.yhteinen
haave3 (39)................kp4/28.............?................3.
lumeton (39)...............kp4/?................?................2.
Minni007 (44) ............kp4/28.............yk7...........2./1.yhteinen
AinoEmilia (44)...........kp9/31-34.......?................4./1.yhteinen
Matsalu (44)................kp8/24-25.........IVF?..........1.
tirulii (40) "tuubat pois"......kp11/?.......1./1.yhteinen
Taikakuu (40).............kp12/27-32..........?..............2./1.yhteinen
Plättä (44)...................kp14/28-30.........?................7.
nillanilla (42) "yksityisyrittäjä"......kp18/28-30........1.
Saara10 (41)..............kp18/28.............yk?............1.
mimmimamma (46).....kp18/27.............y6v...........4.
sinisyys (42)...............kp18/25-28.......yk?............3.
babo67 (41) piuhat katki..kp20/29-31..PAS 1/09..5./1.yhteinen
pääpilvissä (46)..........kp24/25-43.......?............1.yhteinen
velmuliina74 (34).......kp24/24-30......yk4........... 6./1.yhteinen
anjamarita (40)..........kp25/?..............yk1.............2.
Solakka Silakka (39)..kp30/26-27........yk3............1.
Inia (42)..........kp42/26-29....yk4....1.
touhu tenava (45).......kp44/27-30.......y3v............6.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät OnniMaija, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Kirsikka68 (40)......kp?/28-39...?..5.
Höpisijä (42)..........kp?/28..?..3.
Elina67 (40)...........kp?..?..1.
ruujakengu............kp?/28..?..3.
Mussukka67 (40)..kp?/29..yk?..2./1.yhteinen
Hellu1....................kp?/?..?..3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet:
einiinvaan,
Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]



40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636



 
Kysymys päivityksestä: onko jokin historiallinen syy (kun uusi täällä olen), miksi tirulii, nillanilla ja babo ovat pysyneet listan hännillä kp:stä riippumatta??? Vai siirränkö teidät oikeeseen kohtaa?

Kysymys nro 2: haluatteko päivittäisen kp-listan aina keskustelun jatkoksi, vai pitäisikö alkaa päivittää listaa aina tän keskusteluketjun etusivulle? Meinaan vaan ett jos päivittäisi vaan yhtä listaa, ei nuo listaukset veisi niin paljoa tilaa. Toisaalta voi olla hankalampi, kun pitäis keskustelun alusta tsekata päivät ja lopusta uudet viestit. Mitä mieltä olette?
 
Inia olikohan se niin,et kun mää oon hoitolainen ja luomusti en voi saada,kun putket on poies niin mä olen "erillään"tuolla :/ ..nii ja mun kp on siis tänään kp10.Sähläsin eilen itte kun en hokannu että se olis ollu jo tän päivän lista :eek:
 
Heips uusille ja vanhoille :LOL: kuumeilijoille.
INIA minä tyydyn siihen kohtaan mihin päivittäjä minut jaksaa laittaa :flower: puska hänelle, saa siirtää jos haluaa ja testejä kannattaa tehä silloin ku huvittaa minäkin mietin että milloinkahan sitä vois koittaa katella sitä positiivista tulosta...
PYRSTIS hyvä että otat nyt kaikki apuvälineet mukaan yritykseen, jossain naistenlehdessä en nyt muista mikä anna tai eeva mut sinnepäin, oli juttu yksinäisestä naisesta ikää 50v oli hoitojen avulla saanut kaksoset! Siinä sulle tavoite johon pyrkiä ;) ja tavoite tietenkin myös meille kaikille
MINUA kiinostaa ivf-hoito, kuka kertois miten se etenee? sattuuko se? mullahan toi inseminaatio sattuu jonkin verran kun se putki vängällä kohdukaulan läpi laitetaan, tiukkaa kuulemma on, heh
BOBOLLE tsemppaukset huomiseen
NUUSKULLE kans tsemppaukset kilojen pois ottamiseen
KAIKILLE jaksamista odotukseen



 
Iltaa tänne ! Ei ole soittoa tullut niin hyvin näyttää ainakin vielä =) Mä en tiedä tost listasta mutta eilisen tän päivän listan mukaan mulla ois tänään kp 17 mutta huomisen listassa sitt kp 20 :eek: No oikeesti mulla niit kiertopäiviä ei nyt haittaa..huomisesta mennään kuitenkin piinapäivillä jos kaikki menee hyvin :)
Kiitos kaikille ja huomiseen :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmimamma:
eli minun tiistai listassani nuo " erilaiset tapaukset" jäi huomioimatta :ashamed:

mimmimamma
eiku mä selailin vähän, on ollut jo jonkin aikaa noin...
ja sun päivitys oli mun mielestä ihan oikein, mutt luulen ett seuraavaa on tapahtunut: tirulii päivitti listan oman kiertonsa osalta, ja sitten minni päivitti sitä listaa yhdellä päivällä, kun ois pitänyt päivittää sun listaa...
Mutta no hätä!!! Opettelemassa kaikki ollaan, joten päivittäkää ihmeessä! Vaikka sitten välillä kommelluksia sattuu :)


Alkuperäinen kirjoittaja mimmimamma:
Jos lista alussa niin yksi päivittää, ja uusi pino pitäisi muodostaa.

mimmimamma
Nyt ei mun ymmärrys riittänyt tähän lauseeseen? syynä voi olla myös se että nukkumaanmenoaika ylittyi jo aikaa sitten...

Ai niin, ja päivitän teidät tirulii, nillanilla, ja babo ihan oikeille paikoille kunhan ehdin tai joku muu ehtii... Ei kai täällä oo väliä miten raskautuu, kaikki keinot sallittuja! :) Toivon ainakin minä, kun keinot on vielä hakusessa...

Onnellista loppuviikkoa kaikille!
 

Yhteistyössä