40+ so what!!! (vol 5.)

Kirjoittelin tänne joitakin aikoja sitten, en muista koska... Lupasin hiippailla seinän vieriä kohti huoneen keskustaa sitten jossain vaihees. No, nyt on se vaihe, varmaankin...:) Kiitos teille, jotka silloin tervetuloa toivotitte :heart: Hetkeksi melkein jo unohdin tämän palstan olemassaolon, mutta nyt tuli taas mieleen, että vois piipahtaa... Ja kiinnostavia juttuja täällä onkin! Etenkin tuo, että kiinnittymisen aikoihin olisi suotavaa pupuilla :kieh: Luulin jo kaiken jostain lukeneeni, mutta tuo oli kyllä mulle uutta! Kiitos. :ashamed:

Itsestä. Olen jo aika vanha enää mitään yrittämään, Terry64:n vuosimallia (anteeksi Terry ). Monta vuotta yritystä takana, ja henkisesti olen jo monet kerrat luovuttanut. Keskenmenoja ja tuulimunaraskauksia takana. Viimeksi kesällä ihan yllätysluomuraskaus, joka päättyi rv. 7. :'( Jokin pistää silti yhä yrittämään, niin kumma on ihmisen mieli! Fsh-mittaukset antavat toivoa, tulos oli viimeksi 5,8, kaukana "vaihdevuosirajasta".

Olen kauheasti yrittänyt lueskella, miten ruokavaliolla vois mahdollisuuksia petrata jopa tämän ikäisenä. Onko teillä muilla tietoa tästä aiheesta? Jossain kirjassa btw. neuvottiin, ettei soijatuotteita kannattaisi käyttää, jos yrittää raskautua. Kieltolistalla oli myös kahvi.

Tällaista... B)
 
Minulla Ivf.ssä kyllä aika vaikeeksi olo muuttui loppua kohden, ennen punktiota. Olin kyllä melkosen turvoksissa , alavatsa yhtä turvotusta, myös muuten turposin, nestettä kertyi reilusti. Noiden hoitojen aikana tätä painoakin alkoi kertyä. Liikuin kyllä mutta oli joksikin aika tukalaa. Pitkään istuminen alkoi alaselkään särkeä. Tärinä, jopa autossa istuminen tuntui aika pahalta. Punktion jälkeen pari päivää varovaista hiihtelyä paikasta toiseen. Itse punktio ei minulle ollut kovin kivulias, ja saahan siihen kivun lievitystäkin tarpeen mukaan.
Alkioiden takaisin laiton jälkeen olo oli normaali, ei ihmeitä tuntemuksia. Raskaus oirehtelu kyllä oli tosi voimakasta, aivan samat kun edellisissä raskauksissa.

Paljon onnea ja jaksuja hoitoja läpikäyville. :heart: toivon että pikkuiset jää matkaan mukaan. Ompa jännää seurata jos kaksos vauvojen odotuksia tulee.
Miulle lääkäri kertoi että kaksosraskauden mahdollisuus kasvaa näin iän myötä, oispa kiva tietää onko joku sellaiset saanut, pitääkö tämä luomuraskauksien kohdalla paikkansa.

Eipä vielä oireita minulla, vatsa kyllä ihan sekaisin, kuralla. Kaipa olen syönyt jotain epäsopivaa vain.


Hyvää itsenäisyys päivää kaikille ja mukavia pikkujouluja niille keillä niitä on



=)
 
Tervetuloa lumisydän
Minulle myös antoi toivoa Fsh labla tulos joka minulla oli4,2 eli ei vielä vaihdevuosia tulossa. Toivoa antaa myös se myös on muita saman ikäisiä jotka jaksaa toivoa vielä. Jospa kuitenkin vielä =)
Kerrothan jos jostain olet löytänyt tietoa siita ettei soija valmisteiden käyttöä pitäisi käyttää jos vauva toiveita on. kun itse niitä käytän, ja olen kuvitellut asian olevan toisin päin :/ Sehän sisältää luonnon omaa kasvihormoonia ja eikö monet käytä raskaustoiveissa piikeinä ja tabuina tukemaan juuri samoja. Mitä sisältää valmisteet Menopur ja Orgalutran joita itse pistin Ivf j a Femar valmiste..en muista itse enään..jostain jos ehtisi tietoa kaivaa esiin
 
Lumisydän ja Iida-Karoliina, hyvä vuosikerta meillä. Pääasia kuitenkin, että kroppa pelaa ja minulla tuo FSH oli 6.0 ja lapsettomyysklinikan gyne kovasti kannusti ja sanoi, että arvot ovat oikein hyviä lapsihaaveilulle. Mutta niin kuin olen monesti sanonut, niin pelkillä arvoilla ei raskauduta. Mulla on esikko siis kolmevuotias, eikä hänen jälkeen ole ehkäisty. Hedelmöitysyrityksiä on ilmeisesti ollut (aikaisella testauksella pongattuja), muuta ei ole tapahtunut koko aikana. Hirveä km-pelko kyllä olisi, jos plussa yllättäisi. Tällä hetkellä toiveet luodaan ensivuoteen, sillä varaan tammikuussa ajan gynelle, joka lupasi kirjoittaa jotakin asiaa edesauttavaa, jos (siis kun) siihen mennessä ei tärppää. Varsinaisiin hoitoihin ei olla menossa ja gynekin sanoi, että tässä iässä hoidoilla ei enää saavuteta sen parempaa todennäköisyyttä raskauteen kuin luomunakaan. Varsinkin, kun ei ole mitään "korjattavaa", paitsi tuo ikä.

Ensiviikolla onkin paljon jännitettävää, kun rktt-lista on noin pitkä. Ja kaksoisraskauksiakin useampi. Peukkutetaan täysillä.

Niin ja viinipullon saimme vaihdettua ja nyt se on jo melkein juotukin :) Tämä luxus päättyy oviksen aikaan, mutta vielä ei digi-CB ole antanut mitään merkkiä. Testailen jo kuitenkin, koska kierron pituus vaihtelee 25 -29.

 
Mukavaa lauantai iltaa!! =)


Täällä olen molemmaisten lasteni kera leiponut joulupullia tänään-Nam!!!:)
Mies läksi työpaikan pikkujouluihin ja miekin kolme joulusiidukkaa ittelleni varasin, viimonen jo menossa;) ..

..noista labratesteistä..

Miulla tällaisia nuo arvot:
*FSH/3.4(luteaalivaihe)
*Prolaktiini/313/ja Mikro tai Macro(en muista kumpi) prolaktiini 249
*Kilppari14

Kaikki nämä kuulemma oikein hyviä arvoja..vielä kun tuon progen saisin lekurilta maanataina kinuttua-Luge reseptiä en varmaan saa, muistin nimittäin sitä jo aiemmin pyytäneeni ja lääkäri setä kehoitti menemään yksityiselle :(

Mukavaista iltaa teille palsta siskot ja ++++++puhuja-PHUUUIIH:whistle:

mur-mur
 
Oi, täällä on muitakin samaa vuosimallia :heart: Ihanaa kuulla, että teitä on siis muitakin! Kuvittelin, että olen tämän galaksin ainoa tämänikäinen, joka vielä yhtään uskaltaa haaveilla! :LOL: Iida-Karoliina - oletko siis hoidoissa? Itse olin, mutta ikäni takia ne lopetettiin. Enkä kyllä muutenkaan tiedä, olisinko jaksanut enää. Terry tuota en tiennyt, että hoidoilla ei tässä iässä olisi suuremmin merkitystä, ellei ole muuta "vikaa" kuin ikä. Mutta kyllähän ne onnistumisprosentit tätä kertoo... :ashamed: Teillä on molemmilla tosi hyvät fsh-arvot! Sekin arvo voi kyllä kuukausittain kuulemma vaihdella, ja lähdemme tietysti siitä, että se vaihtelu tapahtuu vain parempaan suuntaan. =) Yritän juuri opiskella, voiko tähän itse vaikuttaa ja miten.

Iida-Karoliina Ei mulla ole mitään satavarmaa tietoa soijasta, mutta olen lueskellut engl. tohtorin Sarah Dobbynin kirjaa The Fertility Diet. Sieltä suora lainaus: Seemingly innocent "health" foods such as peas rhubarb and soya all inhibit conception. ..It is one of the foods most likely to cause infertility in women Oleellinen on tämä lause, jota en halua suomentaa, että se tulee tismalleen oikein: Studies show that when high levels of isoflavones from soya are ingested they can compete with the body`s own oestrogen at cellular receptors and thereby interfere with or block your body`s own oestrogen production. |O

Jo lasillinen soijamaitoa päivässä on engl. tutkimusten mukaan haitallista raskautumisen kannalta. En voi tietenkään tuohon ottaa kantaa. Itse olen kuitenkin varonut soijamaitoa enää juomasta. Tosin täytyy kyllä sanoa, että jos uskoisi kaiken mitä nämä amerikkalaiset ja englantilaiset spesialistit kirjoittelee, niin kohta ei saisi syödä enää mitään muuta kuin pinaattia, manteleita, papuja ja sen sellaista! :LOL: Jotkut kieltävät maidonkin...:( Siihen en kyllä lähde :headwall:

Mutta näin, nyt tv-iltaa viettämään =)

JK. Muokkausta oestrogen=estrogeeni käsittääkseni
 
Hei Lumisydän!!!:wave:..ethän sie nyt vanhakaan ole, miekin vuosimallia -65 ;)

Tule vain ihmeessä joukkomme, joko vähän sivummalle seurailemaan/kuumeilemaan tai ihan listalle asti-kumin vain siulle sopii!!! =)

Siullekin sitä iltatähtöstä toivon kovin..ja pian!!!:heart:

mur-mur
 
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!


Täällä dpo5 ja malttamaton testailija odottelee testejään ens viikolla postista! Eilen olin jo tuntevinani illalla lähestyvien menkkojen oireita :| ja se veti mielen vähän matalaksi. Mulla siis ne ilmoittelevat tulostaan ekan kerran jo reilu viikko ennen alkua ja sitten myöhemmin alkaa kouristella kovemmin.
 
[/url]

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Räystäspääsky (43)...kp4/24-29............................4.
Pinkki69 (40)..............kp4/26-28.........y.n.2v......1.
haave3 (40).................kp5/28........?............3.
Lumisydän (45)...........kp5/28-32.....?............?.
liiza (43)......................kp6/24-25............yk20........4.
Wiara (39)..................kp6/22-28............yk6..........1.
Mahdotontako.............kp8/30............yk2..........1.yht.
Ämy (40).....................kp9/25-28...........yk4.........4.
Sariella09 (43)...........kp9/40............yk?..........5./1.yht.
mur-mur (44)..............kp10/27-29............yk9..........3.
Terry64 (45)..............kp11/25-29..........y.2,5v.........2.
Iida-Karoliina (45).......kp12/23-26.......yk8...........5./1. yht.
Leena65 (44)..............kp13/25-27........yk6........3./1.yht.
Solakka Silakka (40)..kp13/24-27........yk16........1.
oivikki (41).................kp13/23-27.........yk8...........1.
Emily67 (42)..............kp17/24-28........yk3........3./1.yht.
nillanilla (42)..............kp18/28-33........yk7.........1.
Tirlittan1968 (40)......kp19/28..............yk4...........3.
erka (36).....................kp20/27-30........yk2.......3.
onlydream (36)...........kp22/23-29............yk?...........3.
Inia (42).................kp24/26-30.......yk15....1.
mimmimamma (47)....kp28/28..............?.............4./1. yht.
ikiemo (45)................kp42/20-50........y?..........4.
Taikakuu (41).............kp46/27-32.........?.............2./1.yht.
pääpilvissä (46)..........kp62/25-43........?............1.yht.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

RKTT
Inia (42)....................pp9
onlydream (36)...........dpo8
Emily67 (42)..............dpo6
erka (36)......................dpo5
Tirlittan1968 (40).........dpo5
Iida-Karoliina (45)...........dpo4
Solakka Silakka (40)......pp2
nillanilla (42)..........pp2


[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.


Plussanneet eli yrjöklubilaiset:






torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008
Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009
päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................
mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009
äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................
Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................
velmuliina74 (34)..2.5.2009/kp24(24-30), yk7..6./1..LA 14.01.2010
OnniMaija (41)....11.5.2009/kp31 (28-30), yk3...5....LA 16.01.2010
tirulii(40)..15.5.2009/kp27/pp10..1./1.yht...LA24.01.2010
Murmukka (43)..........18.10.2009/dpo11/kp24 (28)
star-67 (42).....21.10.2009/kp26 (26-46)...yk10.....3.
Päikki (41)...25.10.2009/kp30. .y.2v...2.
Jadette (40).....29.10.2009 kp30/28-32/dpo15.....yk9....3.
Enkelinäiti (33)............17.11.2009 kp26/25-27..........yk2...........5.



Mukana myös:
Taukoilijat / Taustajännäilijät / Pinon jättäneet

Hastu39, gerpera, Hemppaliina, Hysteria, siira, lumeton, Uudi, äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli, baby5, touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

40+ SO WHAT (VOL. 4)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1406929
40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636


 
MURMUR, että mua huvittaa sitten ajatus siitä, että sun mies tuskailee ja pyyhkii hikeä sidehyllyjen luona. Hihhih!!!

RÄYSTÄSPÄÄSKY, mulla oli muutama kuukausi sitten keskenmeno. Säkin taisit kirota tuolla jossain aikaisemmilla sivuilla sitä, että sulla tuli sen keskenmenon myötä vauvakuume. Sitä itsekin kiroan! Jos ei sitä olis ollut, kaikki olis nyt ihan OK.

Kiitos MIMMIMAMMA mulimentiedoista. Satutko muistamaan oliko Life-luontaistuotekauppa? Niitä kun vois olla lähempänäkin.

Heippa LUMISYDÄN! Laitetaanko jo listalle =)
Tuo oli uusi tieto, että soija ei olisi hyväksi. Kahvin haitallisuus on tiedossa, vaan silti litkin sitä. Miehillehän ei saa syöttää soijaa: http://www.tekniikkatalous.fi/kemia/article39843.ece Liekö pitää paikkaansa, mutta me ei ainakaan oteta sitä riskiä, että nuin kävis.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille
 
Hei, pikkujoulut on juhlittu ja kuukausia kestänyt alkoholiton putki on katkaistu :xmas: Oli mukavaa paljon naurua ja hyvää ruokaa ja juomaan.

Mahdotontako kuinkas sinun juhlat sujuivat?

Nillanilla harmi, että topia ei päästy siirtämään. Super onnittelut kuitenkin kahdelle pienlle alkiolle :heart: :heart:

Solakka silakka teille isot onnittelut hyvin ajoittuneesta inssistä ja onnea molemmille pallukoille, jotta hedelmöityisivät ja kiinnittyisivät!

Terry hyvää harjoitusta juu ihon kukkuiminen, nyt on jo laantunu, mutta eilen hain kaksi uutta rasiaa, jotta vähän voi lisää harjoitella.

ON kovat on tissi kivut olleet loppuviikosta, oli varmaan joku super ovis, harmi, kun en päässyt sinne hoitoon ja ei näin mitään yritystä, mutta eipä tarvitse tämmöistä jatkossakaan pitää minään r-oireena. Muutoin tuosta soijasta, miten ne siellä aasiasssa esim. Japanissa ja Kiinassa onnistuvat sitten lisääntymään???? Kahvin ja teen jätin viimeismmässä yk:ssa pois join vain kofeiinitonta ja teen saman sitten seuraavalla kerralla. Voin silloin varmaan jättää myös soijatuoteet pois.

Ihanasti on RKTT listalla rakaana olevia, huisin paljon + onnea kaikille teille. Ihanaa, kun erka jo ensi viikolla testaat, miten muut???
 
~*~Mukavaa Itsenäisyyspäivää hela jengenille!!~*~



Voi että mie kovasti Oilia odottelen kylään =) ..tule, tule jo..

Miun mies oli ihana viime yönä..hän läksi pikkujoiluihin kuuden aikaan ja yllättäin avain rapisi lukkoon klo. 00.30 pintaan-luulin hänen jaksavan juhlia pidempäänkin ;)..tullessaan, hää käynyt Mäccärillä ja linjuriin hypännyt..

..oli pikku hiprakassa ja sanoi: "syökö kulta hampurilaista, mie sulle toin"?..näinhän se menee.."tie naisen syrämmeen, käy vattan kautta".. :LOL:..miulla taisi tepsiä..olin tosi mielissäni!!! :)



..mies kertoili siellä ravintelissa notkuessaan, että kyselemään itteltään: "onkos miun pakko täällä olla jos en jaksa"??..ja vastaus: "ei ole".."vasitenkin, kun kotona kaksi rakasta odottaa":heart:.. :) ..

..kyllä illalla näytän miekin "rakkauteni" hälle..:D..

..Ahh, niin romanttista..
..ei se paljoa aina tartte, ihan hampurilainenkin riittääpi..no, joskus..

..ja nälkä ei miehekkeellä itsellään kyllä ole ollunna, sen verta navan täyteen oli syönyt Scandik-hotellin maukkaalta joulu menyyltä, ysiltä vasta syömingit lopetelleet..ihan siis MINNUU varten tuo hamppari..haluan uskoa ainaskin niin..



Ihanasti on rktt-listakin taas kasvanut, paljon:heart:++++++++:heart:toivon joulukuulle vielä yllärinä!!!! :wave:

mur-mur
 
Hyvää itsenäisyyspäivää!


mur-mur joskus hampurilaisen tuominenkin voi olla niin romanttista :heart: Ihanaa ovisaikaa sinne, eikös se ole kohta sinulla jo tuloillaan..?

oivikki No harmi, kun hyväntuntuinen ovis meni "ohi" mutta eipä hätää, kohta on tammikuu ja nopeasti tulee uusi hoito! Ja enpä tiedä noista aasialaisista, mutta eikös siellä suosita sitä yhden lapsen linjaa, niin tuollainen tieto soijasta ei varmaan ketään pelota..

Ja joku taisi ihmetellä miten ovistuntemukset näin vanhempana on voimakkaammat. Luulen, että voi olla niinpäin, että nuorempana ei sitä ovista pistänyt merkille. Itse tajuan vasta nyt, että kärsin vatsakivuista kaks-kolmekymppisenä ja luulin vaivojen olevan laktoosista johtuvia ja ihmettelin miten voi olla, vaikken ole maitotuotteita syönyt... Nyt taidan tietää mistä nekin kivistykset johtui..

Limajutuista sen verran, että eilen päivällä join lasillisen vettä johon puristin puolikkaan lime-hedelmän. Yöllä vessareissulla huomasin paperiin jäävän liukasta limaa ja olen varma että johtui tuosta limestä. Eli kyllä sitruksilla on voimakas ja nopea vaikutus, jos jollain on kuivuusongelmaa... :whistle:
 
Ahaaa.., hyvä vinkki SS..kokeilen heti!! ;)
..juu, kylläpä Oilin vierailua odotan parin päivän sisällä..tai VIIM. 9-10.12..aika vaan mataa :/ ..vaan, pitänee lovasti lemmiskellä-siinähän se tärkein!!! :D

Ps. Ajaakohan saman asian tuo Silican-sitruuna tiiviste.. lorautin lasiin n. 0.5dl..
 
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!!

Tervetuloa Lumisydän kuumeilemaan oikein listoille asti :flower:

On Mur-murilla ihana mies...ei niiden juttujen tosiaan niin kovin kummoisia tarvii olla kun mieltä sykähdyttää. Sinun mies on vain sinua aatellu vaikka juhlimiseenkin ois voinu keskittyä... :heart: Pusupusit ja halihalit ja varmaan paljon muutakin nyt ukko-kullallesi annat :D

SS- sitrushedelmät on minun herkkua...täytyypä ruveta "täsmäsyömään" niitä ja seurailla vaikutuksia :LOL:

Uhhuh...taitaa minulla hormonipiikkien vaikutukset alkaa pikkuhiljaa tuntua. Jotenkin on päänsärkyinen olo ja kainalot koko ajan hikiset. Hyh! :x Massussa ei vielä ihmeempiä tuntemuksia.

Alkaa olla monella jo jännät ajat...meillä on hirmuisen jännä ens viikko!! =)

Pinkkis
 
Oivikki, kun se tämän kertainen ovis meni ohi, niin jännätään sitten yhdessä tammikuussa. Jos mekin saamme apua silloin. Tosin ei vielä ole aikaa lekurille varattuna, joten en tiedä kuinka pitkälle menee. Tätiä odotellaan saapuvaksi jouluaattona, joten taitaa mennä yhden kierron ensivuoden puolelle, ennen kuin avusteita saan. Eikös kaikki lääkitys kuitenkin aleta kierron alusta? Vai jos jos haluttaisiin tukea loppukiertoa, niin voisihan sitä saada keltarauhasta (?) tai oviksen lähtöpiikin (?) kierron loppuvaiheella. Mietityttää, että mitä aletaan tukemaan, kun kaikki arvot ovat kohdallaan. Jos se munis on liian vanha ja väsynyt, niin mitä sille sitten oikeastan voi....

Wiaralle kiitos päivityksestä ja näin jälkikäteen osanotot keskenmenosta. Omalla kohdallani olen kokenut saman. Ensin sen ihanan onnen tunteen, kun "vanhoilla" päivillä raskautuu, putoamisen jonnekin syvyyksiin keskenmenon takia ja ajatukset siitä, miten kaikki on nyt mennyttä ja toiveet turhaa. Puolen vuoden raskauskarenssin jälkeen kuitenkin, uusi raskaus viidennestä kierrosta oli jotain, mitä en olisi voinut kuvitella tapahtuvan. Nyt tästäkin on jo kohta neljä vuotta ja silti vielä haaveilen.Taidan olla parantumaton vauvahaaveilija. Taidan luulla menopaussissakin, että kyse on raskaudesta :) Mutta sanoma oli kuitenkin, että mahdollisuuksia on, ei kannata luovuttaa. Wiaralle wauva ja pian!

SS
:lle kiitos sitrushedelmävinkistä. Mä en oo edes greippimehua viimeaikoina juonut, mutta karpalomehuun luotankin enemmän. Pitää varmaan mennä huomenissa ostamaan.

Pinkki jo hormonihuuruissa. Toivotaan tulosta "kärsimysten" jälkeen.

Mur-murilla on sitten ihana mies hampurilaisineen ja siteineen :) Meillä on sama juttu juhlimisten suhteen, ettei enää oikeastaan kumpaakaan kiinnosta mennä pitemmän kaavan mukaan viihteelle, kun kotona on mukavampaa ja ennen kaikkea seuraavana päivänä on parempi olo.

Erkalla
polttelee jo testit. Jaksuja. Mä oon kanssa nyt miettinyt, että pitäiskö jossain kp 25 sittenkin testata CB:n herkällä testillä, vaikka saattaa antaa plussan, joka sitten menkkojen alkuun mennessä TAAS haalenee pois. Saisin kertoa gynelle, että taas oli kiinnittymisyritys, muttei jaksanut pysyä kiinni. Silloin hän voisi määrätä jotain juuri loppukiertoa ajatellen. Olenhan sen sata kertaa pongannut tuon plussan, mutta silti menkat ovat tulleet ajallaan.

Lumisydän, mistä nikki?Tosi kaunis. Onko teillä muilla muuten mitään tarinaa nikkien takana? Omallani on, mutten nyt viitsi kertoa, sillä silloin joku voisi tunnistaa, varsinkin, kun typeryyksissäni laitoin vuosimallin perään :-DDD




 
..niin, ei sen tarte olla kovin kummoinen juttu..ja tuossa hamburgeri jutussakin se AJATUS oli tärkein-ei itse eväs..vaikka sekin kyllä maistui:D..taitaa vain olla niin, että ikä hälläkin tekee jo tehtävänsä-ei jaksa juhlia/juoda, niin kuin muutama vuosi(ennen poikasta) takaperin..:p

..juups, kyllä mie kovasti hänestä illasta tykkevän..kovasti kyllä jo houkutteli "lapsen tekoon" kun poikanen ulkosalla..en mie sitten kuitenkaan osannut ittiäni saada sopivaa "vireeseen", koskapa lapsi kulkee ovessa koko ajan jotain kyselemässä-ei ollut samanikäisiä kavereita hänellä pihalla silloin..sitten kun poikanen on nukkumatin mailla, meillä tykätään kovasti!!!:)

..taidan miekin nyt dipata O-testiä ja katsoa, onko viivanen yhtään tummenemaan päin..
 
..miun Nikki on meitin poikanen..pikku "Murvokki"= mur-mur, iskä on "Wompatti" ja miullahin oma "lemppari" nimi..mutta piän sen kuitenkin salaisuutena, kun saattaisin vielä vaikka paljastua.. ;) ..Anonyyminä täällä mukavampi kirjoitella "juttuja".. =)
 
Joskos sytyttäisi kynttilän... Noo, ne syttyy nykyään muutenkin joka ilta, kun on näin hämärää :heart: Kiitos tervetulotoivotuksista, ihania olette! :flower: IHANAA, että täällä on muitakin 64-65-malliston naisia!!!

mur-mur Huiman hyvät arvot sulla! :heart: Mäkin pyysin viimeksi gyneltä Lugesteronia, mutta se ei vaivautunut kirjoittamaan. Sanoi, että jos tulee plussa (no joojoo... ) niin voin sitten ihan soittamalla pyytää reseptiä. Mutta eikö se ole siinä vaiheessa myöhäistä? Lugesta ei ole mitään haittaakaan mun käsittääkseni, joten ei ymmärrä, miksei lääkäri sulle(kaan ) sitä saman tien kirjoittanut :headwall: No, mä sitten siivosin laatikoita, ja kappas, löysin sieltä lähes vuoden vanhan käyttämättömän Luge-reseptin hoitojen ajoilta. Ei kun apteekkiin :LOL: Nehän on voimassa vuoden. Siis reseptit... Tuo miehesi hampurilaisjuttu on sympaattinen ele, jota täytyy kyllä ehdottomasti arvostaa :D Kyllä tosiaankin tie naisen sydämeen käy mahan kautta!=) Arvostan erityisesti jäätelötuomisia, mutta hampurilainenkin kelpaisi koska tahansa :p

Wiara Laita vain listalle, kiitos :xmas: Kp. on nyt 5/28-32. haa, en olekaan hetkeen niitä enää edes laskenut...Tuntuu, että tämäkin nostaa takaisin maanpinnalle (sieltä ojasta ). :ashamed:

oivikki En tiedä, voiko kaikkia tutkimuksia kovin vakavasti ottaa, mutta nyt näyttäis siltä, että soija on maailmalla jonkin verran kiistanalainen. Dobbynin kirjassa selitettiin jotain myös tuosta käytöstä Aasian maissa. Viitattiin lähinnä siihen, että siellä koko ruokavalio on tyystin toisenlainen kuin meillä länsimaissa. Tuossa kirjassa kerrottiin tuo, ettei soijaa saisi syöttää miehellekään. No, meillä mies kyllä maustaa ruokaansa innolla soijakastikkeella :(

Solakka S. Mustakin tuntuu, että ovisoireet on voimistuneet :eek: Mutta voi se tosiaankin olla niin, että ei ne oireet mitään voimistuneet ole, vaan niiden tarkkailu ;) Vaikka käytössä onkin ovistestit, niin oviksen ajankohdan tietää silti yleensä aika tarkkaan oireista...

Pinkkis Kiitos, ja täydet peukutukset nyt, että kärsimyksiä seuraisi onnellinen lopputulos! :xmas:

Terry64 Kiitos, mutta minusta oma nimimerkkini on kyllä typerä. Se tuli vain mieleen jossain vaiheessa, kun tämä yrittäminen alkoi kahden epäonnistuneen ivf-hoidon jälkeen kylmätä mieltä ja sydäntä. Tuntui, että nyt on sydämen paikalla lunta ja jäätä, ei mitään tuntoa enää... Toisaalta se ajatus lumisydämestä tuntui kauniilta silloin. Minäkin varjelen yksityisyyttä kovasti (lukeehan näitä juttuja muutkin kuin palstalla kirjoittelevat todennäköisesti ), joten ymmärrän ajatuksesi hyvin! Muilla varmaankin samansuuntaiset mietteet! Mutta tosiaan, muidenkin nimimerkkien historioista olis kiva kuulla?! :heart:

 
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!!!

Tervetuloa Lumisydän mukaan!

Pinkki, jaksamista piikittelyyn! Se aika kuitenkin kuluu paljon nopeammin kuin tää punktion jälkeinen! ;)

Mulla on sellainen olo, että nega tästäkin tulee... :'( Siis EI TUNNU YHTÄÄN että olisi raskaana. Jotenkin aattelen, että kyllähän sen jotenkin jo huomais, jos olisi. Päinvastoin, tätioireita alkaa jo tulla, eli siivousvimma, selkäkipuja (no, näitä on vaihtelevasti ollut punktiosta asti), ja tää pieni masis (ettei vieläkään onnistu). Mutta eihän tässä ole enää kuin 5 päivää, ja sitten se testi. Sikäli kuin ei taas ala vuoto aiemmin, kuten viimeksi.

Mutta muille piinistelijöille toivon hyvää mieltä ja sitä plussaa! Kyllä sekin kummasti ilahduttaa, jos joku meistä plussaa =)
 
OIVIKKI, hyvä kysymys miten ne siellä aasiassa lisääntyvät :LOL: Tai ehkä niillä juuri sen vuoksi on vähän lapsia per perhe...

WWJP TERRY :LOL: korostan sitä ja pian! Mulla myös "lepo" tämän kierron, kun mies taas kerran työmatkalla. Täti saapunee myös mulle jouluaattona ja sitten aloitankin klomien napsimisen. Että LEENA, vieläkö on pirskeet ensivuoden puolella?

Ja ihana on MURMURIN hampurilaismies!

LUMISYDÄN siis listoille. Kaunis on nikki! Ja lumihan sulaa koko ajan pois ainakin meilläpäin, niin että jäljelle jää vain sydän =) Kiva, että rohkenit mukaan. Täällä voi itkeä palstasiskojen virtuaalikainalossa, kun on paha olla.

Ai ja mun nikki on puolaa ja tarkoittaa usko (jonkun suuremman ohjaukseen elämän polulla)
 
Nimimerkistäni. Joskus vuosia sitten kirjoittelin rekisteröitymättä nimim. "Perheellinen". Halusin jotakin neutraalia. Nyt halutessani rekisteröityä, oli tuo varattu. Niin oli monet muutkin, Räystäspääsky oli suunnilleen kymmenes, jota yritin rekisteröidä... Olen luontoihminen, nimimerkki kertoo siitä. Olen myös koti-ihminen, joten siksikin sopii tuo räystäspääsky - kotikaton alla on mukavaa :heart: !

Mulla on nyt olo tasoittunut voimakkaiden pms-oireiden ja kuukautisten alkupäivien jälkeen :) . Mulla varmaan (ehkä?) pahin vauvakuume meni ohi, mikä tuntuu helpottavalta. Mutta toistaiseksi en aio kuitenkaan ehkäistä, olen kiitollinen, jos mulle vielä vauva/vauvoja annetaan.

Wiara , olet sen verran nuori =) , että sulla vielä varmasti tärppää. Ajattelen erityisesti teitä :heart: , joilla ei ole vielä sitä ensimmäistäkään lasta. Meillä joillakin kuitenkin jo useampikin on, mullakin kolme rakasta :heart: :heart: :heart: !

Mur-mur, sullahan on huomaavainen ja romanttinen mies :heart: !

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille :flower: !
 
Älä masennu INIA! KÄys surffailemassa näiden sivujen muilla palstoilla, niin saat lukea sieltä, miten moni onkaan ollut raskaana ilman minkäänlaisia oireita. Ja miten moni onkaan ollut raskaana, vaikka tätioireet ovat olleet ihan varmoja.
 

Yhteistyössä