40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

Ottis
Erka: Juu, mullekin 'kuolemanultran' tehnyt gyne antoi lähetteen käteen ja käski mennä heti sen kanssa sairaalaan. Perusteli sitä sillä, ettei mun tarvis ajella edestakaisin pitkää matkaa suotta. Vaan ajoinhan minä silti sen matkan uusiksi vielä aamulla, mutt mulle se oli parempi niin, ett sain vähän sulatella asiaa kuin painua suoraan kaavintaan.
 
Hui hai kaikille. Minä tääl räpiköin noitten ampullien kanssa, hitto joo! onhan noita ampulleita ennenkin aukaissut mut mikä nyt mättää??!! taas meni sormet haavoille, oikein kaksin kappalein laastareita sormissa, kokeilin sen muovitulpan kans ja ilman. Ei auta muuta ku itteesä syyttää, ohjeita noudattaen sormet haavoilla. Taas heilahti 300 yksikköö mahanahkaan. Tän on nyt pakko olla plussakierto! kun sormet verillä oikein yritetään :LOL: Mulla ollut todella runsaat menkat ja limikset venyneet oikein kunnolla siteeseen ovat olleet aika paksut. Mietin että oisko toi vehnänalkioöljy auttanut limikseen??? mulla oli viimeiksi välikierto enkä muista näin runsaita menkkoja normaalisti.

OIVIKIN kans mietittiin sitä teelusikallisen mittaa, jäi mua sen verran vaivaamaan asia että testasin asian. Mulla noita 2mll ruiskuja kun on, niin laitoin vettä siihen ja ruiskutin 2mll vettä teelusikkaan niin se tuli täyteen. Tästä yhteenvetona olen tänään ottanut kaksi teelusikallista tuota öljyä ;) eli 4mll menee nyt sisukseen. Ohjeessa kyl sanotaan että 5mll öljyä.

INIA odottavan aika on pitkä, tsemppiä :wave:

TERRYLLÄ jännät paikat, viivan vahvistumista toivottelen sinne päin.

OIVIKKI mitens sumuttelut sujuu?

Minä en puutu tuohon keskenmeno keskusteluun kun en osaa siitä mittään omakohtaista kertoa. HALIT KAIKILLE sen kokeneille, on se niin väärin tuo keskeytys homma...
 
Kiitos viela kerran tervetuliaskaffeista kaikille :flower:

mur-mur minustakin kuulostaa kylla todella julmalta odottaa ensi viikkoon sita tyhjennysta. Voisikohan sita tiukkaan aanen savyyn vaatia vahan akimmin? Ei sita oikein osaa muuta ajatellakaan ja paasta eteenpain asiassa, kun se pikkuinen viela siella sisalla on.

MamaStella Mun aidilla ei ainakaan tietaakseni ole ollut yhtaan keskenmenoa, mutta se onkin tehnyt meidat ennen 30 v. (jos silla sitten on mitaan vaikutusta asiaan...) Enka tieda kylla kenellakaan muulla meidan suvussa olleen km, mutta eipa niista varmaan olla puhuttu ennen muinoin niinkuin nyt. Ja ennen ei ole ollut naita herkkia raskaustesteja joista ois voinut asian varmistaa :D

Muuten jostain ihan hiljattain luin tai kuulin etta joskus ennen kuin naita raskaustesteja on ollut, tapa todeta raskaus on ollut etta naisen pissaa ruiskutettiin jonkun tietyn sammakkolajikkeen paalle ja jos nainen oli raskaana sammakko alkoi hurjan kutemisen :LOL:

 
nillanilla pääasia, että saat sen tarvittavan määrän lääkettä, ettei nekin mene pitkin pöytiä. Aikamoisia kapseleita kyllä.. Mulla oli kans mahtavat klimpit menkoissa ja runsaat kun söin vehnänalkioöljyä kesällä. Tuo öljy teki hyvää myös iholle ja hiuksille.

Mahdotontako clomit ei mulla lyhentäny kiertoa, vaan päinvastoin pisti ruotuun lyhyet kierrot eli ovis tuli n. kp13 yleensä tulee jo kp11-kp12.

Little Bear tervetuloa kuumeilemaan:flower: ihanaa kun muitakin esikkokuumeilijoita
:heart: Asutko ulkomailla vai miksi sulla puuttuu ääkköset?
 
Solakka Silakka :wave:
sita ekaa pikku karhua toivottais joo :)
Huomaan etta sakin oot lapikaynyt insseja. Mikas teilla on tilanne nyt, ootko hoidoissa? Sorry menee varmaan joku tovi etta opin tuntemaan ja muistamaan teidan kaikkien taustat ja tarinat, mutta yritan kovasti
:headwall:

Ja joo, asun ulkomailla ja itseasiassa tassa nappaimistossa on ö mutta ma en oo oppinut sita kayttamaan kun se on niin vaarassa paikassa, joten ihan suosiolla tyydyn oo:hon
:whistle: Toi lappari on suomalainen, etta alkaa saikahtako jos ma joskus kirjotan ihan oikeeta suomenkielta ;)
 
Ottis. Tässä lyhyt versio. Miehellä ei lapsia minulla kaksi entisestä liitosta. Ikääkin jo 46-vuotta. Viime keväänä alettiin yrittämään. Kesällä sain plussan, joka kuitenkin vuoti jo parin päivän päästä pois. Kuukautiset oli jo myöhässä joitain päiviä.
Lopetettiin yrittäminen, koska minun elimistö ei olisi välttämättä kestänyt tätä. Olen sairastellut. Ja Taivaan Isä (olemme uskossa) viestitti miehelleni näin.
Uskon siihen, koska en tosiaan ole voimakas ja silti alettiin yrittää, vaikka asiat vähän näytti, ettei onnistu ja Isä oli jo varoitellut.
No piti mennä kantapään kautta, mutta suru oli suuri, kun huomasin, että ehkä vielä olenkin hedelmällinen ja mieskin kerkesi jo hetken iloita. Oltais yritetty uudestaan ilman tätä taivaallista väliintuloa.
Järjellä ajatellen parempi näin, mutta sydän sanoi toisin. En tyrkytä uskoani, että ei kenenkään tarvi säikähtää.

Hyvää yötä !! tv Uudi :wave:
 
nillanilla Mulla oli kans ongelmia avata se ampullipurkki ja usein se rikkoontui kasiin, mutta sit ma aloin kayttamaan nenaliinakerrosta siina aukaisussa, eli toppasin sen peukalon jolla se muka pitais kevyesti napsauttaa auki. Ja silleen se sujui vahan paremmin
 
Ottis mie tunsin totaalisesti viime perjantaina 22.1 r-oireiden, niiden vähäistenkin kadonneen!!

..silloin kun olin käynyt ultrassa 18.1 ja pienen sydän vielä läpätti, oli miulla välillä ti-to aamuisin ja iltaisin jos syömisillä pitkä väli krapulaista ja huonohkoa oloa, rinnanpäitä myös kuumotteli/kihelmöi..Oi, että olin oireista silloin onnellinen!! :)..rinnanpäät oli miulla plussaamisesta lähtien kipiät..mutta se kaikki loppui tosiaan perjantaina..siitä mie jo tiesin mitä tuleman pitää, vaikka vielä annoin itteni toivoa..

Juu ja olen mie käynyt vaikka millä palstalle noista keskeytyneistä raskauksista lukemassa, Ellit myös siis tuttuja =)

erka mie toisiaan sain lääkärin kiinni mutta hän heidän tapaansa kiireinen :( ..sanoi kuitenkin soiton tulevan miulle päin tällä viikolla ja melko varmasti menee ensi viikkoon kun kutsutaan sinne Naistentautien polille. Tämä siinä tapauksessa jos lääkkeellinen tyhjennys..lääkäri halusi asian vielä tarkistaa, koska miulla tuo pysyvä marevan lääkitys ja en voi nyt Fragminia lopettaa. Pyysin siis kiirehtimään(kiireelliseksi((1-7vrk))se lähete oli laittettukin) ja jos soittoa ei kuulu torstaina, soitan kyllä sille suunnalle..onneksi miulla suora numero lääkärille.

erka voisitko sie kertoilla miulle tuon lääkkellisen kulun niin kuin tarkalleen?..mitä tapahtuu ja mitä lääkkeitä saisin?..joko täällä pinossa tai yksärillä..olisin tosi kiitollinen :)


Huomenna mie lähenkin pienen poikaseni kanssa Tammimarkkinoille!!!..pakkasta on nyt melkein 28C Huurrr!!!! :eek: ..toivottavasti lauhtuu iltapäiväksi..ostetaan viipurin rinkeli-ISO :D ja käydään jossain kaffella ja mehulla..sellaista kahdenkeskistä oloa..miulla olisi paljon kerrottavaa teille tuosta pikku kaverista mitä hän jutusteli vauvasta, jota ei tule..en vain nyt vielä jaksa..oli niin koskettavaa ja surullista..heti alkoi itkettämään :'( ..voikin lapsi olla pettynyt ja surullinen..koettaa olla ettei haittaa vaikka vauvaa ei tullutkaan, mutta näenhän mie Äitinä miten asia häntä kalvaa ja juteltiin tänään taas pikkasen..joka päivä vähän kerrallansa..


Miehestäni hieman..hän ei osaa puhua mitään ja on jotenkin "vihaisen" oloinen..tässä juuri tulee se ongelma eteen: kun ei osaa puhua, ei voi minuakaan lohduttaa..ei edes halata hän pysty ja se tekee minulle niin kipiää:'( ..itsenikin on häntä sitten vaikea lähestyä..silittelin hieman poskesta eilen..molemmat vain tahoillamme suremme tavallamme :ashamed:

..tämä kyllä taitaa koetella meidän parisuhdetta ja en tiedä miten tämä etenee, vai päättyykö sitten kokonansa..hän ei jotenkin kai voi ymmärrtää, miten sattuu sydämmeen kun vaavin alku on miulla vielä masussa..en ole enää raskaana mutta kuitenkin siellä on "ei mitään"..ahdistaa suunnattomasti..:'( :ashamed:

Mie annan ittelleni näin myöhään illasta "luvan" surra kunnolla ja kyyneleitä riittää..täällä pinossa käyn vollaamassa ja purkautumassa..jos passaa?..en oikein osaa minnekään muuannekkaan raapustaa/näppäillä..te tunnutte lähesimmiltä, ymmärrättehän :) :heart:



mur-mur
 
Ottis
Voi nillanilla sua ku sua nyt niitten ampullien kanssa rassataan. Saa tuosta puuhasta plussan kyllä saadakin.

Toivottavasti Oivikki sinä hallitset ne putelit vähän nillanillaa paremmin ;).

Hih! LB, hyvä toi sammakkojuttu :LOL:.

Mamastella Pahoittelut kokemistasi keskenmenoista :(.

SS Mullahan sit toi macajauhe toimi kuin clomit :).

Nyt alkaa olla niska niin jumissa, ett pakko painua petiin! Gu natt taas :wave:!
 
Ottis hyvälle kuulostaa tuo sinun suunitelma aloittaa dpo 10 testailut.

Nillanilla sumuihin olen tottunut! Huomenna alkaa lisäksi pistokset kynällä. Peesaan solkkaa silakka, pääasia, kun menee nahkaan eikä pöydälle ja on ainankin sinulla tosiaan yritystä. Varmaan noita teelusikoita on erikokoisia, tuo oli hyvä tapa mitata omansa, mittasarjan tee lusikassa luki 5ml, siitä varmaan jäännyt mielee.

Kaikille hyvää yötä :wave:

+++++ RKTT läisille ja Terrylle vahvistumista +
 
Little Bear joo lähettiin vuosi sitten tutkimuksiin. Ei mitään syytä lapsettomuudelle, ollaan kumpikin terveitä, ei ylipainoa, ei lääkkeitä, ei alkoa eikä tupakkaa, noh.. tuo ikä on alentava tekijä, mutta klinikan lääkäri piti mahdollisuuksia kuitenkin hyvinä. Syksyllä tehtiin kolme inssiä, joista kaikista nega. Ensi viikolla on ivf:in suunnittelukäynti klinikalla ja varmaan jo helmikuussa sitten eka ivf. Toivotaan tietysti luomuna onnistumista, mutta kun ei tätä aikaa ole kauheasti niin pitää ottaa järeämmät keinot käyttöön.

Olin jo aiemmin nöyrtynyt elämään loppuelämäni lapsettomana. Olin 13 vuotta suhteessa josta ei lasta tullut ja tyydyin kohtalooni. Onneksi tuli ero siitä miehestä, enkä hänen kanssaan lasta saanut. Sitten pari vuotta sinkkuilin ja nykyisen kullan kanssa ollaan oltu tasan kaksi vuotta tässä kuussa. :heart: :heart:
 
Niin kuin huomaatte, en ole aikoihin kirjoitellut. Elämä on vain vienyt eteenpäin, enkä enää kuumeile. Syksyisen km jälkeen kolmisen kk kuumeilin kovastikin, mutta siitä se vähitellen hiipui. Toistaiseksi olen jättänyt mahdollisuuden raskautumiseen auki, vaikka mielessäni harkitsenkin, pitäisikö varmistaa, ettei enää vauvoja tulisi. Monenlaisia mietteitä on, mutta kuumeilijaksi en itseäni tässä vaiheessa tunnista. Joten olisi kait kohtuullista siirtyä taustailijoihin, tämä päivittäjälle tiedoksi. :wave:

Mur-mur ja Erka olette joutuneet kokemaan kovia, tyhjennyspäiväkin ja sen jälkeiset päivät ovat rankkoja. Pitäkää huolta itsestänne näinä vaikeina aikoina. Myötätuntoisia ajatuksia teille halausten kera :hug: !

Kaikille kuumeilijoille onnea raskautumiseen!
 
Ottis
mur-mur Mun mieheni olin mun km:n aikaan täysi pösilö, ihan käsittämätön umpiluupää enkä voinut ymmärtää miksi hänen kanssaan olin edes kuvitellut lasta 'laittavani'. Sitten viimein kun otin luokalle, sanoi, ett miksi surra jotain sellaista, mille ei mitään itse voi. Mutt kyllä hän kaavintaa edellisenä iltana mun vieressäni vuoteella makoili. Kumpikin oltiin ihan hiljaa vaan eikä pystytty puhumaan ja huomasin kyynelten silloin valuvan myös miehen poskille. Siis, niin kauan kuin alkio oli mun masussani, hänen oli mahdollista sitä surra, mutt siihen loppuikin ymmärrys. Kaavintaan lähdin yksin (olen saattanut kertoa), mutt mies tuli mut hakemaan, koska sanoin, ett muuta vaihtoehtoa ei ole, sillä en halunnut jäädä yöksi sairaalaan ja ilman saattajaa eivät olisi päästäneet kotiin. Sitten kuitenkin kun ekaa raskaudetonta viikonloppua mökillä vietettiin oli hän taas kuin ei olisi mitään meidän suhteessa vialla ollutkaan. Mutt kyllä siinä monet itkut minä netissä ja itsekseni itkin, ennenkuin selkiytyi tämä suhde sille uralle, ett saatettiin aloittaa uudet yritykset. Eihän siihen ajallisesti kauaa mennyt, kuin muutama päivä, mutt niin pitkältä se aika vieläkin tuntuu, ett sitä tuskin koskaan voi kokonaan unohtaa. Olen yrittänyt muistaa olla noista ajoista muistuttamatta, mutt kyllä se aina mieleen tulee, kun jokin muu asia hiertää.

Miehille vauva ei ole tuossa vaiheessa vielä konkretisoitunut ja heistä tää meidän märehtiminen tuntuu varmaan lähinnä flunssalta, joka on kiusallinen vaiva, mutt mikä ei parane kuin potemalla eikä siinä puheet auta. Hyvä mur-mur kun tuon miesjutunkin esiin otit. Suotta mitään tuollaista sisälläs yksin kannat. :hug:
 
oivikki Mita tuo RKTT tarkoittaa?

Solakka Silakka Me ollaan sitten aikasta samanlaisssa tilanteissa niin taman vauvanteon ja elaman suhteen muutenkin, naemma. Mina loysin taman mieheni vasta "vanhalla" ialla ja ollaan nyt 5 v oltu yhdessa, naimisissa 4 v. Mulla tuli vasta nyt kunnolla se vauvakuume. Aiemmissa suhteissa ehka vahan miettinyt asiaa, mutta ei se ole kuumeeksi asti yltynyt ennen.

Meilla oli kans tarkotus nyt tammikuussa alottaa ICSI tai IVF mutta tama luomuyllari pisti nyt pakan sekaisin ja itse asiassa nyt haluaisin ensin katsoa etta mita ne verikokeet sanoo, josko sielta loytyis vastaus naihin km:hin ja sit ehka luomuna yrittaa jonkun aikaa. En tieda viela.
 
Ottis mie huomannut sellaisen että mies menee p**ka jäykäksi jos mie itken..jotenkin "pakenee" tilanteesta :( ..silloin kun odotin poikasta hän vielä osasi lohdutella kun sairaalassa yksin olin ja ikävä kaihersi.

Eli miun on vain etsittävä muita väyliä surun antaa tulla, hänen olkapää ei ole käytettävissäni..ainakin luulen, varmahan en voi olla..

Mulla on olunna tänään masussa sellainen pinkeä olo ja äsken soffalla istuskellessa muutama sellainen tuikkaisu..vähän niin kuin menkkojen tullessa..alkaisikohan se vuoto kuitenkin spontaanisti?..sitä niin toivoisin.

Nyt hieman "hiukopalaa" ;) ja tv:n kattomista hieman, sitten mammimaan.

Ps. Uudi ihana kun käyt meitä moikkailemassa ja kiitos muistamisestasi, arvostan sitä ystävä hyvä:):heart:

Kauniita unosia!!!:wave:
 
Vaikeita, mutta kovin tärkeitä asioita olette pohtineet. Nimittäin keskenmenoa, sen hoitamista ja vielä miehen suhtautumista siihen.

Minusta on kohtuutonta odottaa kotona, kuollut alkio kohdussa, pääsyä kaavintaa. Se on kuin musta peitto, joka peittää koko ihmisen ja painaa kuoppaan. Näin minä siis sen koin. Jaksuja mur-murille. Ja minä sain ohjeen, että jos alkaa vuotaa ennen kaavintakutsua, niin heti pitää lähteä sairaalaan.

Jaksamista myös muille km:n kokeneille. Se on niin kauhea asia, kun ensin vilautetaan maailman ihaninta asiaa edessä ja sitten vedetään matto jalkojen alta pois rytinällä. Siksi olen päättänyt, että jos joskus raskaaksi tulen, en "henkilöitä" vauvanalkua ennen kuin ensiviikkojen jälkeen. Päätöksen tavoitteena on suojella itseäni, jos km tulee. Mutta silti, jos kunnon plussa iskisi, heti varmaan nimeäisi tulevan lapsen ja ajattelisi häntä pienenä vauvana. Ei sille oikein mitään voi. Miehet ehkä ajattelevat vain jonkinlaisena solumöykkynä ja siksi osaavat "ulkoistaa" asian paremmin kuin nainen. Ehkä...

Mies silloin oli ihan hukassa, mutta jaksoi silti halailla minua, vaikkei sanoja löytynyt. Purin kuitenkin tuskaani eräässä keskusteluryhmässä, sillä sinne voi aina kirjoittaa, eikä tarvinnut miettiä, että jaksaako vastaanottaja lukea. Ei minun tarvinnut tietää lukiko niitä kukaan, vaan sain kirjoittamalla puretuksi tuskaani. Kävin sitä asiaa ihan vuosikaudet läpi ja edelleen välillä asia tulee vyörymällä mieleeni. Toki aika haalistaa pahojakin tunteita.

Sorry tää vuodatus!

Ja sitten taas omaan napaan :) Apteekin testi taas tehty ja ehkä vähän nopeammin tuli viiva kuin eilen, mutta kyllä laiskaa on. Viiva ei enää ole haamu, mutta ei se mikään "kirkas, selkeä viiva" ole, niin kuin ohjeessa sen sanotaan raskaustilanteessa olevan. Jonkinlainen kiinnittymisyritys ehkä tai tuulimuna, mutta en voi uskoa raskauteen. Oikea plussa pärähtää näytölle, kun on kyseessä dpo 16. Tänään siis soitan gynelle ja luulisin, että pääsen hcg-mittaukseen huomenna. Eilen laitoin vikat luget, joten vuotoa tässä odotellaan.

Ottis, kiva että jännäät puolestani (niin myös kaikki te toisetkin). Mutta kyllä minä siirryn muitten jännäilijöiksi tässä ja viikon päästä torstaina toivotaan että se tosiaan on TOTT. Kukas muuten on seuraavana testivuorossa?
 
Ottikesen edelliseen jatkan, että kerroit että n. 3 viikon kuluttua "kuolemasta" vuotaa itsekseen ulos. Mietinkin että mitä ne tekee näissä kehitysmaissa, jossa naiset on raskaana koko ajan eikä ole testejä eikä ultraa. Että miten kauan se kuollut "vauva" on sisällä, kun nainen ei tiedä saaneensa keskenmenon jos ei vuoda mitään. Koska varmaankin köyhissä maissa on yhtä paljon keskenmenoja kuin meilläkin, ehkä enemmänkin, naiset ei vaan tiedä.
Eli vuoto alkaa ennemmin tai myöhemmin? Mistä sait tuon 3 viikkoa, lääkärikö kertoi?
Mun äidillä on vain 2 tyttöä, siskoni sai 19 v ja minut 22 v, ajattelin just eilen että kun äiti oli mun ikäinen, hän tuli mummoksi, siskoni sai esikoisen, ja minäkin olin jo noin 20 vuotias !
Äidlillä ei ollut km, eikä mun siskollakaan, eikä mullakaan , tähän asti ainakaan :)
 
Rakkaat palstasiskot!

Voi kuinka alakuloinen tunnelma täällä on, vaikka koko ajan toivon kipinä hehkuukin. :'( Minulla ei ole kokemusta kaavinnasta, vaikka neljä keskenmenoa onkin takana. Vuoto on aina alkanut itsestään viimeistään pari päivää ultratun keskenmenon tai hcg:n laskun jälkeen. Mutta tuo miehen suhtautuminen... tulen mukaan UTUPM-kerhoon (Uskomattoman Tahvot Umpiluupäät Pösilöt Miehenä ) . Kun itkin kuollutta vauvanalkua mies lähinnä suuttui että nyt loppui yritys tähän kun vielä vollottaakin pitää! Ei hän tajua yhtään mitään! En ole aikoihin edes kertonut hänelle tekeväni raskaustestejä, ostan ne salaa ja teen ne häneltä salaa. Viimeisestä haamuplussasta en sanonut hälle mitään. Hyvä niin. Mutta tiedän kuinka hän vauvaa haluaa. Yrityksen puutteesta ei voi häntä todellakaan syyttää, vaikka olisi kuinka väsy niin aina sen verran jaksaa että saa siemenet itämään ;) Mutta tuo keskenmenoihin suhtautuminen on kyllä täysin UTUPM!!!!!
 
Ottis
Pikapikaa
Uudi: kiitos lyhytversiosta! Rankan päätöksen oletten joutuneet tehdä. Tekis mieli kysyä, ett miten miehesi ilmoituksen sai..

Vauvatoive: Joltain lääkäripalstalta luin, ett kuollut alkio tulis n. 3 vkon kuluttua itsestään ulos. Yritän joskus ettiä sen tiedoston. Ei tää satavarmaa ole, ku ihmisen muisti on mitä on.

Terry64: Vai vahvistui viiva eilistä nopeammin ;)? Etkä yhtään intoile? Voi sua, vaikka ymmärränhän minä. Mutt voisko mitenkään ne luget estää hCG:ta näkymästä. :hug: ja toivotaan, ett tänään tilanteeseen selvyyden saat, kun soitat gynelle. Olis ihanaa jos se olis oikea plussa + :heart:

Pakko ruveta töihin. Palataan :)
 

Yhteistyössä