40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Piitu yökyöpelinä toivottelee kaikille oikein mukavaa ja rentouttavaa syyslomaa.. :wave:

Kauhian kiirus viikko ollut töissä ja nyt vasta ehdin lueskelemaan kuulumisianne. Nöpsölle syvä pahoitteluni, Mafinkaa pitää onnitella asuntokaupoista, Tetulle toivottelen tärppionnea , mur-murille mukavaa lemmiskelyä ja Ottikselle toivon onnistunutta lomaa, vaikkakin Suomenmaassa Kreikan sijaan.. täällähän on ehtinyt tapahtumaan vaikka mitä.:heart:

Sen verran miun omaa napaa, että ihan suotta hössäsin viime viikonloppuna, sieltä se täti taas paukahti paikalle ja Japanin lippu nostettiin salkoon... :whistle: Mutta nyt siis täällä pistellään Puregonia ja maanantaina aamulla meen ultraan. Kovasti paljon nipistää vatsalta, toivottavasti siellä munikset kasvaa hyvää vauhtia.

Ihanaista viikonloppua leidit ja plussaisia tuulia jokaiselle!
 
anjamaritalle oikein hyvää matkaa! Vähän vain olen kade.=)

:Tetulle ja Piitulle jatkuvaa onnea hoitokiertoon!:flower:

ON: Hyvää ja huonoa. Hyvää se että sain työvoittona miehen peiton alle ja oviksen näin hyödynnettyä. Huonoa että olin eilen puheissa hoitavan lääkärin (en gynen) kanssa ja hän kielsi hormonien syönnin. Pelkää että mieliala heittää liikaa kun sillä ei olisi nyt varaa heitellä enää yhtään. Ensi viikolla keskustellaan tarkemmin. Eli ellei suurehkoa ihmettä tapahdu, tämä kierto valuu sananmukaisesti hukkaan.:'(

Plussarikasta viikonloppua muille kuumeilijoille!+++:wave:
 
Ottis
tetu68 Hienoa, että hommat hanskassa. Kortsisoni tosiaankin auttaa alkuraskaudessa kun kroppa ns. hylkii alkiota. Onnea matkaan :heart:!

tattinen Onnittelut odottamistasi rättipäivistä :). Nyt vaan lujalla uskolla uuteen kiertoon :heart:!

mur-mur Kyllä mä ainakin eilen nautiskelin loman alusta. Mun työkaveri, joka on myös ystävä, tuli meille iltaa istumaan. Suunnitelmissa oli lähteä baariin, kun saadaan mies siihen lämpenemään ja lopulta kello oli jo kaksi kun lähdettiin liikenteeseen. Ensin oli tietty jorattu ja laulettu karaokea. Mulla meni aamukuuteen, kun kävin baarikeikan jälkeen selvittelemässä toisen ystävän juttuja tyttönsä kanssa. Aamusta oli harmi, kun mies olis kerrankin nukkunut, ett ensin yksi mun veli toi Vartiotornin ja Herättäjä-lehden ja heti perään tuli toinen veli hakemaan joitain alennuskuponkeja. Siis puoliks humalassa ja krapulaisena olen noussut tähän päivään jo ysin aikaan ja jo nyt väsyttäs kamalasti. Mulle on hieroja tulossa puolen tunnin päästä ja oikein hävettää tämä kunto. Hirvenliha kiehuu eli tänään saadaan ainakin hyvää ruokaa :p.
 
Ottis
WP Onnekkaita piehtrointeja :heart:!

Anjamarita Ihanaa :heart:! Hyvää lomaa!

Keskeneräinen Harmi jos kierto menee hukkaa :'(. Tsemppiä :kiss:. Mutt toivoa on ku mieheski peiton alle sait.

ON Mies otti sit illalla tän lapsentekojutun puheeksi, vaikk meillä oli vieras. Loppujen lopuksi hyvä, kun saatoin jollekin kertoa tästä kuinka vaikea on tulla raskaaksi ja varsinkin nyt, kun ei seksiä ole :LOL:.
 
piitu - onnekkaampaa tätä tulevaa kiertoa:kiss:
..maanantaille muhevia folleja:heart:

keskeneräinen - kunpa..k u n p a NYT se täppi kävis!:kiss:
..ikävä tuo, jotta et niitä hormoneitä voiskaan syödä:|..kurja juttu kyllä:hug:

anjamarita - vietä oikkein rentoinen loma:wave:..ja kenties tuot jotahin iiiiiiihunaa tullessais..kenties;):heart:

Ottis
- sie otit sit vinkistä vaarin ja ren-tou-duit - hywäinen juttu!:D
Karaoke&jorailu kuullosti oikkein hywäiseltä!;)
..ja se krappe kyllä loiventuu ja häviää, älä huoli:kiss:

..kirjoittelit:
..Mies otti sit illalla tän lapsentekojutun puheeksi, vaikk meillä oli vieras..

Tuohan kuulloistais jo edistykseltä!=)


ON..ei me illasta sit jaksettukaan lempiä..vaan tänään se asia korjataan:whistle::D
..miulla on masu kuralla, repi nukkuessa pi-rus-ti reisiä&peppua= Ovista pukkaa..v a i k k a viivanen vaan edelleen heikko noissa testeissä(p**ka sellaisissa)

((muoks))
tämän päivän toinen dippaus näytti jo vahvempaa viivasta..jos ihan lonkalta arvuuttelisin..yöllä/huomen aamupäivä, olisi varmaanhin viivanen yht vahva controlviivasen kera..siinä tapauksessa, olisi miulla ovulaatio(oletettu)Kp14

mur-mur ja Kp12
 
Viimeksi muokattu:
Heipsut ja hyvää lauantai iltaa:wave:

Kyllä mä laskisin että mulla tänään ois nyt sitten dpo2, eli oletan sen oviksen olleen silloin torstaina, jos viittis päivittäjä mut tuonne RKTT listalle nakata ni pysyis ite paremmin päivistä perillä, vaik en nyt kovin suuria tältä kierrolta odottele kun se pupustelu jäi niin viime tinkaan...kyllä mä olin vihanen itelleni...kun mulla selkeitä tuntemuksia oli jo keskiviikkona ni miks mä en tehny kaikkeani asian etteen silloin??? Tää on just tätä että mä niin laskeskelen "parasta päivää" kun ei se pilin saaminen niin helppoa teinejen aikaan oo...ja sit käy just näin et ovis livahtaa ohi...toivottavasti nyt kuitenkin kerkes jotta olis ees pieni mahdollisuus...luget meinasin huomenna alottaa onko ok?

Mur-murille tärppi onnea ja kaikille muillekin...

Terkkuja kaikille!!! Taas kun ei oo pitkään aikaan kirjottanu ni on jotenkin niin vaikea "tarttua" näihin juttuihin...joten sori tää omanapaisuus.

Tetu68...noi sun lääkärin sanat toi kyllä lohtua mullekin..jospa tärppäis ja luget auttais täälläkin ja tietty siellä eritoten!!!

Mä taijan alottaa tänä iltana 1 lasillinen punaviiniä per ilta "kuurin" näin oviksen kunniaksi joten kippistä vaan... =) ja lauantai iltoja kaikille!
 
pikkutirri..1 lasillinen punaviiniä per ilta "kuuri" kuullostaapi oikein hywältä!;)

..ja voithan sie toki Luget aloitella - v a r m u u d e n vuoksi jos kuiteshin olisi joku sitkiä siimahäntäinen siellä munasolua odotellunna:heart:

Miulla taitaa kuiteshin olla ovuloimaton kierto - ainahin testien mukaan..näytti alkuillasta taas hailua..ja oireethin tuntuis hiipuvan..nautiskellaanpa toisistamme kuiteshin miehen kera:p

Muillehin mukavaista illan jatkoa sinne jonnehin..
 
Viimeksi muokattu:




Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

tattinen (41).............kp2/22-28........yk12(2km.)5/1.yht.
Whisky Peat (35).......kp5/32-33........yk3...(tm 7/11)..3.
Ninni69 (42)..............kp12/20-30......yk.3v.........................1.
Minttu2011 (43)........Kp13/27-29......yk1v 1kk( 04/11)...3.
pikkutirri(42).............kp15/28-32......yk10 (06&8/11)..4./2.yht.
Keskeneräinen(38)....kp17/22-24......yk4.......................3.
Zillian (42)................kp23/27-35......yk 2v....................4./1.yht.
putunen (42).............kp24/25-26......yk yli 1v.............3./1.yht.
nooraneeamaria(35)..Kp24/?............Yk1....................4.
anjamarita (42).........kp25/28-41......yk2.......................2.
bugsy (41)................kp25/?............yk1.........................9.
Euphonia (40)...........kp38/25-26......yk22......................1.
Mahdotontako (46)....kp?/23-30........yk15.......................1. yht.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Tringa, Pernilla

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur





pikkutirri (42)....................dpo3
Ninni69 (42)......................dpo3
anjamarita (42).................dpo8
putunen (42).....................dpo12




Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
Kaunis päivä tänään!(ainahin täällä)

Päivittelin listan, toivottavasti kaikkien tiedot Ok?

putunen - mitä kuuluu?..oletko dippaillut:)

ON..O-testin taasen dippasin..ja kyllä siellä se viivanen taas hieman selvempi on, kuin eilen ja niitä tuntemuksiahin pik-ka-sen..ei vain munasarjoissa, niin kuin normisti?..ennemminhin sellaisia täti tuntemuksia!:eek:..saattaapi yritystä olla, mutta munarakkula ei sitten kuitenkaan puhkia.

Nautiskelimme toisistamme kuiteshin miehen kera eilen..ja olihan se namia:p

mur-mur Kp13
 
Viimeksi muokattu:
HUOMENIA!!! Tai siis päivähän nyt jo on... :)

Vapaata viettelen.. hailien paistoa tiedossa, saatiin ukoilta että saadaan silakkapihvejä, nams! :pruisleivän kera ja voita päälle! Vie kyl kielen mennessään!

Dippasin taas O-testin ja nega se vielä on.. hailukka viivanen vaan. Aamulla viimein saatiin pikapupuilut aikaiseksi, pienen riidan päätteeksi.. no onpahan ainakii yritetty. Ja tiistaina siis se aika gynelle. Vähä jännittää! No sitpähän ehkä selviää jotain. Kyl koitin olla peppu ylöspäin tyynyjen varassa... no katotaan ti iltana uudelleen jos kummalakii maitti hommaan.

Tekstiä tullut hurjasti.. en oo kerennyt kaikkia edes lukemaan.. mur murille kiitos päivityksestä! Mulle voi se laittaa 1v 1kk yritystä... kun siinä on 13 kk.
Juu eihän sillä nyt niin merkitystä oo...
On hiukan ollut mieli maassa, poikaa niin ikäväinen jotta on into mennyt useaan asiaan... toivottavast pian helpottaisi taas. Pitää koittaa pysyä liikkeessä ettei jämähdä paikalleen.. ens viikolla tiedossa 2 sählyvuoroa ja jumppa keskiviikkona..
Ohjelmaa, se auttaa jaksamaan jottei koko aikaa murehdi omissa ajatuksissaan. Aamulla juurikin itkettiin miehen kanssa kun sanoin jotta koko h...tin syksy ollut mulle niin rankkaa että miettiny jopa etten tiedä kohta jaksanko elää... poikaa muistellut jokainen yksinvietetty aika kotona tai töissä on tuskaa! Ja että esim. aina kun näen mopolla kulkevan pojan kaverin, tulee heti haikea mieli, että meidänkin pojalla olis nyt kortti ja mopo... ja kuulen joskus mielessäni äänensä ja lausahduksia joita hänellä oli tapana sanoa, leikinlaskua melkein mistä vaan asiasta.. :'(en voi mitään kun taas alkaa itkettää! Mut se kai helpottaa...se itkeminen..
Noh, sori taas tää mollivoittoinen valitus!

Jos en oo kertonu, niiin mies voitti yli 3000euroa:D monivedossa viime viikolla ja rahat pitäis tulla ens viikolla tilille.. jotain hyvääkin tähän murheen alhossa vaeltamiseen!

Kiva jotta Ottis saanut miehensä kanssa rentouduttua!
Kaikille plussatuulia ja ihanaa sunnuntaita!!!!!PUUUHHH!!!!!!!+++++++++++++
 
Minttu kirjoitteli:

Dippasin taas O-testin ja nega se vielä on.. hailukka viivanen vaan. Aamulla viimein saatiin pikapupuilut aikaiseksi, pienen riidan päätteeksi.. no onpahan ainakii yritetty.

Hyväinen juttu!;)

Mulle voi se laittaa 1v 1kk yritystä... kun siinä on 13 kk.

Laitellaan!

Aamulla juurikin itkettiin miehen kanssa kun sanoin jotta koko h...tin syksy ollut mulle niin rankkaa että miettiny jopa etten tiedä kohta jaksanko elää..
..poikaa muistellut jokainen yksinvietetty aika kotona tai töissä on tuskaa! Ja että esim. aina kun näen mopolla kulkevan pojan kaverin, tulee heti haikea mieli, että meidänkin pojalla olis nyt kortti ja mopo... ja kuulen joskus mielessäni äänensä ja lausahduksia joita hänellä oli tapana sanoa, leikinlaskua melkein mistä vaan asiasta.. :'(en voi mitään kun taas alkaa itkettää! Mut se kai helpottaa...se itkeminen..
Noh, sori taas tää mollivoittoinen valitus!

Voi rakas Minttu - älä olleskaan pyytele anteeksi tunteitas!:hug:

Lapsen menetys on varmaanhin yksi niistä vaikeimmista asioista naisen elämässä:'(..


Jos en oo kertonu, niiin mies voitti yli 3000euroa:D monivedossa viime viikolla ja rahat pitäis tulla ens viikolla tilille.. jotain hyvääkin tähän murheen alhossa vaeltamiseen!

ONNEKSI OLKOON TEILLE!!!:flower:
.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Piitu Pahoittelut tädin tulosta :hug:. Parempaa onnea tähän kiertoon :heart:!

Pikkutirri Peukutuksia :heart:! Hienoa, ett ehditte pupuilla kuitenkin :). Punkku tekee hyvää kohdun verenkierrolle. Lasillinen illassa kuulosta hyvältä.

Minttu2011 Jaksuja sinulle :hug:

mur-mur Toivottavasti ovis kuitenkin tapahtuu. Onnea petipuuhiin :heart:!

ON Meillä oli eilinenkin päivä ihan kiva eli ei valittamista loman suhteen vielä. Baariin lähdettiin eilenkin, kun 'tyttöporukka' poikkes meidän kautta ja saivat meidät ylipuhuttua. Miehellä nyt kohmelo. Mulla onneks ei =).
 
Oloinen täällä miulla vähän kipiä - palelee, särkee ja kolottaa..ettei vaan tauti pöpöinen ole tarttunut kun ihmisten ilmoille läksin työelämään:snotty:

Illan jatkoja:wave:..taidan kaakaota lämmitellä jospa se helpottais oloista.

..juu ja samalla - Nati nati:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei, Mur-Mur ja muut palstalaiset. Ole aktiivisesti seurannut palstaanne.

Tilanne tämä, jonkinsorttinen vauvakuume iskenyt. Lumi on nyt 2v5kk. Pojat 26v, 21v, 16v. Kaikki luomuraskauksia, ilman tikotteluja tms.

Lumi sai alkunsa Häämatkalla Kreetan Hanialla 20.8.2008, alla KM 2007 isänpäivänä, vuosi yritystä, ja häämatkalla annoin asian olla, otin punaviiniä ja muutakin alkoholipitoista, vaikken muuten juurikaan käytä. No, lokakuussa huomasin olevani raskaana. Osa tarinani tunteekin. Mieheni ensimmäinen lapsi, 45v, minä siis 46v.

Yksi pieni mahtuisi vielä, kotoa Intin käytyään muutti keskimmäinen pois, on oma perhe, samoin vanhemmalla pojallani, liki 4v poika, joten olen myös mummo. Pojan vaimo ikäiseni:). Mahdunko mukaan, en stressiä ota, tulee jos on tullakseen, ainakin nyt ajattelen näin...
 
..konetta suljin ja vielä tänne kurkkasin:)

annekristiina - tietenhin olet oikein lämpimästi tervetullut "olkkariimme"!:wave::heart:
..se on sitten kumma kuume, tuo vauvakuume;)..se iskee aivan puun takaa yllättäin ja sitkiästi pysyy..

..itse olen jo taustailemassa..nuo 4 keskeytynyttä otti sen verta kyllä voimille:ashamed:..

Kiva miusta kuiteshin vielä tsemppailla täällä muita ihunaisia!:kiss:

ps. Jos listalle haluat, laitteletko hieman tietojasi: kiertopäivän ja kierron pituuden?..muut tiedot olikin jo: ikä 46v..lapsonen olisi haaveissa viides/toinen yhteinen..ja Yk 1..näinkös se meni?=)
 
Viimeksi muokattu:
Heips taas kaikille!

Tervetuloa annekristina :wave:

Onnea pikkutirrille tähän kiertoon! =) Samoin Piitulle, tattiselle ja Mintulle sekä muille myös!

ON: Eilen dpo 12 testailin, mutta blancolta näyttää. Viime viikolla kävin ultrassa, ja keltarauhasen lisäksi löytyi puhkeamaton munarakkula? Eli ovis on ollut mutta jotain muutakin siellä sitten oli. Nyt ei ole ollut menkkaoireitakaan eikä mitään muutakaan tuntemuksia. Pitäis alkaa taas hoitokierto seuraavaksi (2. ivf) muttei se ala, jos tuo puhkeamaton juttu (kysta tms?) jää sinne eikä häviä.
 
Heips ihunat!!! :)
Kaunis päivä tulossa, töihin pitäis raahautuu:(
Nyt ovistestissä vahvempi viiva jo mutta ei vielkään tasavahva..jos se sitte huomenna on positiivinen kun on se gyneaikakin.

PUTUSELLE onnea jotta pääset hoitokierron aloittamaan! Kiitos tsempeistä!

ANNEKRISTIINA, ilman muuta oot tervetullut!!!:hug:

OTTIKSELLE myös kiitos kannustuksesta! Hyvä jotta ootte saaneet kunnolla rentouduttua, miehelläsi taisi mennä överiksi?:LOL:Sitä saa mitä tilaa! Hwäistä lomaa teille! Toivottavasti miehesi ei sua ihan piippuun höykytä työnteolla, muista myös levätä!! :hug::heart:

MUR MUR ihuna!:hug:
Kiitos ymmärtämisestä! Olet sinäkin kovia kokenut, noin monta keskenmenoa... Osittain varmaankin siksi ehkä samanlaisia tunteita sulla kuin mullakin, menetys on menetys. Ja niitäkään ehkei koskaan unohda ainakaan kokonaan, en minäkään tuota k-menoa, vaikka mulla pojan menetys sattuu paaaaljon enemmin. Tietty on jokaisella omat tunteet ja joku ottaa keskenmenon rankemmin kuin joku muu..
Paranemisia sinulle ja jaksuja töissä! =)

Juups, vielä yks juttu piti kertomani: mies ei pystynytkään vielä lopettaa sitä kolmiolääkettä, niin pahat viekkarit ett eilen illalla otti tupla-annoksen kun sanoi että ei jaksa näitä veemäisiä olotiloja... mitenkähän sitte vaikuttaa... en tiedä. Mut kyl ymmärrän häntä enkä suuttunut siitä. Ei sitä mitä tahansa tarvii kärsiä..
Toissailtana kun ihmettelin miks mies meni nukkumaan jo klo 21.20:confused: ja laittoi samalla tv:n äänettömäks... sanoi aamulla tehneensä sen ilkeyttään ku minä kuulemma dominoin ja pistän koneet(?)kiinni kun meen nukkumaan... ei pidä paikkaansa, mulla vaan on se kun en pysty nukahtamaan jos tvssä on äänet.. joo, kaikki siis ylikorostuu, siitä tuo riitakin sai alkunsa eilen aamulla... onneks saatiin sovittua! Nimittäin en jaksa jos viel pitää riidelläkin tähän olotilaan! Joo, nyt kummiskii parempi fiilis, ei pupuiltu aamulla kun miehen kaveri tuli jo 9jälestä meille.. katomme illalla tilanteen tai ehkä parempi huomenna sen gynen jälkeen?? Jos ei oo liian myöhäistä.. ovisoireita ei oo mitään.....

Nyt pitää mennä, työt kutsuvat! Huomen lyhyt päivä ja sitte taas 2 vapaata...
MOIKKA IHUNAT JA IHUNAA PÄIVÄNJATKOA RAKKAAT PALSTASISKOT!!:heart:
 
Ottis
Annekristiina Tervetuloa minunkin puolesta :flower:, vaikken enää mikään vakkaripiinailija olekaan, vaan jo toivosta luopunut.

Putunen Pahoittelut blancosta :hug:. Toivottavasti gynen keikka antaa enemmän vastauksia kuin uusia kysymyksiä.

Minttu2011 Peukuttelen tasavahvaa viivaa ovistestiin :heart:. Onnea gynevisiittiin :kiss:.

Juu, miehellä meni överiksi, sillä hän veti tavoilleen uskollisena baarissa ainakin 3 tai 4 viskiä. Ja niin katala olin, ett en suostunut viemään häntä lauantaina kotipaikalleen venettä talviteloille laittamaan, vaan sitten eilen krapulapäivänä joutui hommiin. Minä ajoin ajettavalla nurtsin sillä välin, kun hän touhusi muuta eikä miehestä sit kotona ollutkaan enää mihinkään. Ähäskuttia :stick:.

Osaa näemmä se sunkin ukkos olla veemäinen, mutt hyvä ett asiasta puhuitte. Meillä joskus mies vi**uillessaan laittaa TV:n kiinni nukkumaan mennessään, vaikka tietää ett aion sitä kattoa, mutt silloin on tosiaankin piru merrassa ja jokin muu asia hiertää. Yleensä ei välitä vaikka jäänkin töllöttämään.

mur-mur Toivottavasti tautipahalainen vain pyrähti paikalla eikä jää paikalle sua kiusaamaan.

ON Mä olen jo kaupunkikeikan heittänyt. Hain miehelle joitain osia, ett saa tänään tehtyä työhommat loppuun, eikä tarvi odotella tilausten saapumista. Jos hän sitten huomenna malttaisi aloittaa loman. Nyt ei ole sukulaisten urakoista puhunut, mutt varmaa on edelleen, ett hupulaiseksi en lähde.
 
Hei alkuviikkoon!:wave:

Tervetuloa Annekristina minunkin puolestani!:flower: Kiva saada suhteellisuudentajua kun olen miettinyt tuleeko liian suuria ikäeroja kun esikoinen on 15 ja kuopuskin 9...

Putunen: Toivottavasti pääsette hoitokiertoon aikataulussa, ei kivaa odottaa!

Ottis: Jospa se mies nyt malttaisi loman aloittaa!

ON: dpo 2, en voi olla laskematta päiviä vaikka tiedän että raskaasti menee pieleen luultavasti. Ellei sitten tule se suuri IHME. Tapaan huomenna lääkärin joka kielsi nuo hormonit ja pelkään kovasti että järkevä ja aikuinen käytökseni pettää.:kieh:
Siis eihän tämä nyt muutenkaan olisi ehkä ollut SE OIKEA kierto mutta tuntuu pahalta silti ajatus että raskaus joka on ehkä alkanut keskeytyy liian aikaiseen vuotoon. Pitäisi nyt keskustella rauhallisesti ja järkevästi josko näitä apuneuvoja voisi myöhemmin käyttää.:headwall:

Plussaisia tuulia tasapuolisesti kaikille!+++:whistle:
 

Yhteistyössä