40+ so what wol.13

Äiti seiskanelonen, join pari kiertoa tota greippimehua, mutta taisin juoda sitä liikaakin (musta se oli niin hyvää :)) tais muuttua paikat liian happamiksi....... Nyt tämän kierron alusta ostin vehnänalkioöljyä, ja sitten on normit monivitamiinit ja foolihappo, ja kun en juo lainkaan maitoa niin vielä kalsium+D käytössä... Riittääköhän nuo E-vitskut mitä noista vehnänalkioöljystä ja monivitskuista saa, vai pitäskö vielä lisätä annosta..?
 
Okei, eli sulla vauvahaaveita on jo nuo asiat hanskassa :) Kyllä varmaan vitskut riittää noilla annoksilla. Voishan se (sitte kun oikeen epätoivoiseksi tulee) vitamiinien ja hivenaineiden testauttaminenkin valaista asiaa. Ettei vaan ole liikaa jotain (?) Myös varmaan kilppariarvot on sulta tsekattu.
 
Huomenet

Täällä helkkarinmoinen unikouluyö takana, poika huusi kuin syötävä puolitoistatuntia, isä ravasi rauhoittelemassa, mutta sen jälkeen simahti ja nukkui aamuun. Eli kyllä se tästä. Mutta aika kärttyinen aamuseuralainen minulla oli ;).

Äiti74 vai kuka se oli kun kyseli, että jos on ovulaatio niin eikö se ole limakalvo tai simpat jotka tökkii jos ei raskaudu. Mun käsittääkseni on kyllä valitettavasti niin, että meidän ikäisillä (n. 40 tai yli, yksilöllisiä eroja toki on), se on ennenkaikkea munasolujen laatu joka tökkii. Siellä on paljon huonoja seassa ja tästä aiheutuu, että ei hedelmöity ollenkaan tai menee kesken. Mitä vanhempi nainen, sitä heikompilaatuiset munasolut. Nehän on meissä jo syntyessä, eli kullakin samanikäiset kun itse on.

Mulla on kans vehnänalkioöljy käytössä. Olen ymmärtänyt että siinä on niin paljon e-vitamiinia, ettei mitään lisiä tarvi.


Mä kävin muuten kahden keskenmenon jälkeen akupunktiossa ja sen jälkeen raskauduin pian (raskautuminen ei kyllä ollut se ongelmakaan, vaan keskenmeno) ja meni loppuun asti. Olen ajatellut, että kunhan alan ovuloimaan, käyn ehkä uudestaa pisteltävänä.

Tulisitkos Saana vielä esittelemään sitä digistestiäkin (jos nyt olet sitä edes jaksanut tehdä, tarvetta ei kyllä ole noiden viivojen jälkeen ;)). Mua myös kiinnostaisi tietää, jos haluat jakaa, että miten mies otti uutisen vastaan?


Mä olen muuten ihan sekaisin siitä mikä kiertopäivä on. Katsoin puhelimesta, että olen merkinnyt, että viimeksi kk olisi olleet jo tammikuun ihan alussa, mutta arvelen, että olen merkannut väärin. Pitää selata ketjua taaksepäin, täältähän se selviää...

Mä olen muuten yrittänyt aina odotella testaamisen kanssa, ettei tulisi tulkinnavaraa/kemiallisen riskiä. Piinaavaa on, mutta sitä vartenhan niitä piinapäiviksi kutsutaankin ;). Tsemppiä piinailijoille! (jollainen kai itsekin olen, ainakin teoriassa :whistle:

Edit: joo, väärin olin merkinnyt kalenteriin, tänään on jo kp 26/28-42. Voin muuten sanoa, että jos on perheessä sekä vatsatautia, että flunssaa, on aika mahdoton ottaa selvää 'oireista', kuten arvata saattaa. Vatsakipua, kylmähorkkaa, löysää vatsaa, lämpöä, yökötystä, kaikkia noita löytyy minultakin viime päivien osalta, mutta jos ne on plussaa enteileviä oireita, myös mun poikani ja mies ovat sitten varmana raskaana, tai olivat ainakin viime viikolla, mutta oireet loppuivat, eli oli varmaan kemiallisia, tai sitten vaan kuvittelivat :D
 
Viimeksi muokattu:
Tuuliannaliina: Mitäs kohtaa sulla operoitiin siellä akupunktiossa? Mä kyllä niin toivon, että laatu vielä riittäis, sitte se on jo toivotonta jos ei riitä. Mutta ehkä tuo sitten kuuluu kategoriaan HYVÄ TUURI =) Eikös sitä sitten ultrassa näe, jos se folli on huonolaatuinen :confused:, kun vaan sanottiin, että hyvältä näyttää ja johtofolli siellä on, että eikun peitot viuhumaan. Ja heti perään, että jos ei onnistu, niin seuraava toimenpide on simppojen tutkiminen :eek:
Hei, sullahan on testipäivä kohta :p

Vauvahaaveita: Kyllä se taitaa lääkärin vaatia. Mutta nyt jo kenen vaan tk-lääkärin pitäis ymmärtää tutkituttaa kilpparit jos potilaan oireina on lapsettomuus. Kyllä se sen verran on ollut tapetilla, ja jos ei osaa niin sitte vaan vaatii. Mutta tuo nyt on tosiaan harvinaista, että ne vaikuttais, muttei tietenkään ole poissuljettua.
 
Äiti seiskanelonen: Heh hee. Yhden greippirypälemehun tuossa jo joinkin... Mutta ehkä mä siihenkin odotan niitä ekoja menkkoja.
Mullahan on käytössä noi raskaus- ja imetysvitamiinit. Ja pari viikkoa sitten aloitin Gelee royal tabletit. Kuningartarmehiläisen emomaitoa lisäämään hedelmällisyyttä, ylläpitämään nuorutta ja lisäämään seksuaalista halukkuutta... Ehkä teille muillekin vielä sitä lisäksi?! Jos ei muuta, niin lumevaikutuksillakin on saatu muutoksia aikaan, monesti! :D

Tossa linkki missä kerrotaan lisää Emomaidosta... Ei siitä ainakaan haittaa ole!
Kuningatarmehiläisen eväät - Puuttuva palanen | Lily.fi


Meillä myös esikoinen nukkuu lopun yöstä meidän välissä. Siitäkin syystä, että tykkäämme kölliä aamuisin, eikä meillä ole kiire herätä hoppuillen. Eli siis äiti haluaa... ;)
 
Onnea Saana72 turvalista matkaa molemmille:heart:

ON Olili on kylässä. Molemmilla on ollut vapaapäivä, joten tasan tarkkaan on talleteltu, joten piinapäiville siirrytty on. Minäkin tuota kuningatarhyytelöä olen syönyt, musta se kesäinen tärppi oli ihan sen ansiota. Syksyllä en sitä syönyt, mutrta syksyllä oli yrityksetkin vähän sitä sun tätä kun mies oli vääriin aikoihin kotona. Nyt hyytelö on mukana taas.
 
  • Tykkää
Reactions: Tyydeli
Siis akupunktiota, gynekologilla ravaamista, pissatikkuja ja niiden tiiraamista. Suotuisa ruokavalio, vitamiinit, vehnänalkioöljy, greippimehu ja punaviinilasillinen iltaisin. Painon pudotus, kuntoilu, ja tietty peiton heilutus. Ja kaiken päivitys tällä palstalla.
Tämähän on täyspäiväistä hommaa, tämä raskautuminen!! :LOL: Onneksi en olekaan vielä töissä. Saattaisi keskittyminen herpaantua...

Ja äiti seiskanelonen. Sua jännätään sitte seuraavaksi. Joko teit testit....?! :)
 
Kiitos kaikille onnitteluista, ihanaa voida jakaa tämä salaisuus teidän kanssa.

Erityiskiitos mur-mur:ille :heart: olenkin miettinyt, että mitä sulle kuuluu?? Joko tuntuu että pahin olisi jo takanapäin, vai vieläkö suru valtaa mielen koko ajan? On varmaankin outoa totutella elämään yksin poikasen kanssa, kun on kauan arjen toisen kanssa jakanut. Mutta edelleen olen sitä mieltä, että varmaankin kesään mennessä, olet päässyt jaloillesi ja hoikistuneena, upeana naisena tunnet että näin oli tarkoitettu ja löydät vielä paljon paremman onnen toisaalta :heart:

Äiti seiskanelonen; pahoitteluni jos sulle (tai jollekin muulle) tulee olo että tosta se Saana tuli mukaan kirjoittelemaan ja PIM nyt se jo on raskaana. Kaipa pieni kateus on ihan normaalia (mä en kyllä ikinä ole ollut kateellinen tämän palstan raskautujille, joillekin tutuille kylläkin, eteenkin silloin kun meillä ei ollut edes sitä ensimmäistäkään lasta. Tai jos näin kaupungilla jonkun teiniäidin, tai äidin joka huusi ja äksyily lapsilleen (että mitäs olet lapsia tehnyt, jollet tykkää niistä) miksi noi saa lapsia, ja minä en).

Olen siis samalla tavalla kärsinyt joka kuukausi, mutta jo oviksen aikoihin, kun tiesin ettei ole mitään mahdollisuuksia raskaantua (kun mies siis ei vielä halunnut toista lasta yrittää). Onhan totta että tämä kävi todella nopeasti, toisesta kierrosta siis tärppäsi (ja oireiden perusteella luulin että jo ekasta, nythän ei oireita juurikaan ole ollut). Mulla(kin) siis vähän ylipainoa (painoindeksi 28), suht normit ruokailutavat (myös roskaa ja tietty liian vähän kasviksia), ei käytössä mitään kikka kolmosia, ainostaan foolihappoa olen syönyt nyt vuoden päivät. Eli olenhan melkoinen tilastoihme toisesta kierrosta raskaaksi tässä iässä. Suurin pelko ei mulla olekaan koskaan ollut etten tulisi raskaaksi, vaan keskenmenot, nt-seulassa kiinnijääminen, pitäisi päättää tekeekö lapsivesi/istukkapunktion, Vaikea päätös raskauden jatkamisesta yms yms. Siksi toivon, ettäjos jotain olisi vialla kromosomeissa tai muuten alkiossa, niin poistuisi itsestään lähiviikkojen aikana, eikä em juttuja joutuisi kokemaan... Näinhän se luonto yleensä toimii. Mutta eniten tietysti toivon, että kaikki on hyvin ja alkio pääsee kehittymään sikiöksi ja ihanaksi vauvaksi, joka tuhisee sylissäni lokakuussa:heart:

Tuuliannaliina, älä huoli, en ole lähdössä vielä mihinkään. Kuten aikaisemmin täällä mainittiin positiivinen asenne auttaa raskaantumaan, niin mun mielestä myös "pessimisti ei pety" sanonta pitää osittain paikkansa. Eli koitan olla realisti, tiedän paremmin kuin hyvin alkuraskauden riskit eteenkin näin yli 4-kymppisenä, (juu erehdyin taas googlailemaan eikä olis pitänyt, tieto tosiaan lisää tuskaa). Eli odottelen nyt ihan rauhassa, menkathan on vasta päivän myöhässä, eli kovin kovin alussa mennään. Raskaana siis olen, mutta niin monta juttua vielä pitää mennä oikein, ennekuin uskallan todella todella iloita. Digitestin aion tehdä torstai- tai perjantaiaamuna (kuva tulee tänne, jos ja kun näytettävää on). Miehellekään en ole vielä sanonut mitään!!!! Hän on vähän stressaantunut nyt muista syistä, enkä siis viitsi näin varhaisessa vaiheessa kertoa, odotan ainakin digiin tai ehkä jopa ystävänpäiväillallisille, jos maltan, saas kattoa. Eipä tuo ole vielä kysynytkään mitään, ei taida olla ihan selvillä mun kierron vaiheista. Kun viime kierrossa pupuiltiin näytin hänelle iloisena seuraavana päivänä CB:n digin ovis hymynaamaa, niin mies sanoi että "oletko nyt raskaana?" :LOL: :LOL: :LOL: Näköjään hyvät simpat miehellä mutta ei sentään NOIN nopeet!!! Eli ei ihan kartalla tästä jännittävästä naisen biologiasta ole mun ukkoni..

Eli jos sopii, roikun täällä teidän seurassa ainakin jonkun aikaa, ei tunnu oikealta vielä mennä odottajien ketjuun, vaikkakin tietty olen jo laskenut LA ja suunnitellut ristiäisviikonloppua ja ne sisarrattaat ja ja ja .... ;)

Tsemppiä unikouluun tuuliannaliina, meillä oli viimeksi joulukuun alussa, kun vierotin esikoisen aamuyön maidosta. Hyvin meni eka yö 1,5 vuoroin huutoa ja tassuttelua, seuraavana yönä huutoa n 10 min ja sen jälkeen muutaman yönä enää nousi pinniksessä seisomaan ja meni takas nukkumaan. Eli suht helppo juttu. Toivottavasti teilläkin jo tämä yö menee helpommin.

Muuten niille jotka vielä imettää, niin imetän minäkin (tosin enää 1-2 krt/pvä nukutuksen yhteydessä), eli ei meillä ainakaan haitannut raskautumista. Kaipa se pitää nyt lopettaa kokonaan, koska sanotaan että riskiraskauksissa ei saa imettää ja eikö me nelikymppiset olla kaikki jonkin sortin riskiodottajia? Kokemuksia anyone?

Eli yritän olla ajattelematta raskautta joka sekunti (vaikeaa) ja psyykata itseäni, että ei saa vielä liikaa ajatella vauvaa ja tulevaisuutta (vaikeaa).


Sori etten muistanut kommentoida kaikkien kirjoituksia, kaikki olen kyllä mielenkiinnolloa lukenut, ihana tälläinen vertaistukipalsta.

Nyt öitä ihanaiset naiset, palailen taas, kun jotain raportoitavaa!
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta

Pikkuinen päikkäreillä ja minä palstalla... ;)

Tyydeli: kiitos kuningatarhyytelyvinkistä! Otetaanpas sekin kehiin!

Äitiseiskanelonen: en muista enää mitä kohtaa operoitiin, eikä sillä niin väliäkään, esim. munasarjoihin liittyvät pisteet saattavat olla ympäri kehoa. Jos menet akupunktioon, valitse hyvä hoitaja ja selitä tilanne, pitäisi kyllä osata pistää oikeisiin kohtiin. Alavatsalla mulla ainakin oli niitä neuloja, varmaan muuallakin.

ON: teinpä huvikseni testin tänä aamuna, tyylipuhdas nega. No, sehän oli enemmän kuin arvattavissa, kun ei ovulaatiota taida kohdallani tällä haavaa tapahtua. En ole asiasta edes kovin pahoillani, mutta alan kyllä vakavasti harkita imetyksen vähentämistä, en vaan tajua mistä lapsi saa kalkin, jos ei normimaito käy ja korviketta ei suostu juomaan?! Tuonikäsiten kalkin tarve on kuitenkin aika suuri, rintamaitoa/korviketta pitäisi mennä täsäs vaiheessa n. 6dl että ei sitä ihan pois vaan voi jättää, etenkään jos ei voi edes hapanmaitotuotteilla yrittää kompensoida (siis kun tulee ihottumaa).

Saana: kiva kuulla susta! Ehti jo olla ihan ikävä ;). Ymmärrän hyvin huolet ja pelot (ei kannata musta googlailla mitään yli 40v riskeistä, vaikka olen kyllä itsekin googlaillut...), mutta koita nyt vaan iloita ihanasta asiasta, pikkuisesta masussa! Jännä että maltat vielä pitää salaisuutena mieheltäsi, minä en varmaan millään malttaisi! Kuvaavaa kyllä tuo ovistestin kommentointi, miehet ei ylipäänsä taida tajuta näistä asioista hirveästi.

Mitä riskiraskauteen tulee, onhan yli 40v riskiraskaus, mutta en tiedä tarkoittaako se automaattisesti sitä että imetys pitää lopettaa. Muistaakseni sinun esikoisesti on jo 2v, joten ainakin sen puolesta voisi. Neuvola osaa varmaan neuvoa asiassa. Itse ajattelen, että varmaan lopettaisin, koska mulla on näitä keskenmenoja takana. Mutta käsittääkseni se vaaranta kyllä sikiön kehityksen vasta myöhemmin, koska imeminen saattaa aiheuttaa supistuksia ja riskinä ennenaikainen synnytys, mutta ei varmaan tässä vaiheessa. Sitä sen sijaan moni sanoo, että äidin elimistölle kuormitus on tosi suuri, jos on sekä imetettävä että uusi pieni masussa ja että mm. kalkin tarve nousee valtavasti. Monet lapset kait myös itse lopettavat rintamaidon juomisen, koska siihen saattaa hormonaalisten muutosten myötä tulla sivumaku.

Kiitos unikoulutsempeistä! Eilisyö meni hitusen paremmin, karjui noin tunnin, kun ekana yönä puolitoista. Mutta sitten nukkuikin kahdeksaan ja heräsi iloisena jokeltelemaan, joten kyllä tää tästä.

Nyt pyykkäämään! Iloista päivänjatkoa ystäville!
 
Tyydeli: Niin totta, kaikkea pitäs muistaa että mahdollisuudet parantuis. Itse olen ihan untuvikko näissä, koska aina olen mennyt hetken kerrallaan, enkä koskaan uskonut tässä nyt lääkkeitä vetäväni jotta saisin vielä lapsen.

Saana: Ei tuo kateellisuus nyt ole mitenkään henkilökohtaista. Ei tietenkään. Päinvastoin, on tosi rohkaisevaa kun lukee onnistumisista, vaikka ne ei juuri sillä hetkellä olekaan omia, ja toivon sydämestäni, että täällä muutkin onnistuu :heart:. Mutta valehtelisin, jos väittäisin, että en haluaisi olla seuraava plussaaja, ja että kun joku saa plussan mietin miksi ei ollut minun vuoroni. Mielestäni tämä on ihan normaalia, ehkä olen sitten siinä mielessä epänormaali. Toivon, että pystyt katsomaan optimistisesti tulevaisuuteen, koska asiat tapahtuu niinkuin tapahtuu, eikä nuo pelot varmasti ole mukavia, vaikkakin ymmärrettäviä.

Eilen sitte töitten jälkeen luont.tuotekauppaan. Oli sitten loppu tuo hyytelö sieltä. Soitti kuitenkin toiseen liikkeeseen ja pyysi varaamaan, kun sielläkin oli vain yksi purkki. No en eilen ehtinyt sitä hakea kun oli pojan harrastukset illalla, ajattelin että tänään lounastauolla. No poika flunssassa ja minä kotona, mahdetaanko päästä hakemaan. Lisäksi piti hakea raskaustestejäkin jostain, kun ei mulla kotona ole. Ei oo testiä tehty. Tunteet on vuoristorataa, eli yhtenä hetkenä tosi toiveikas ja seuraavana ihan maassa, ettei se kuitenkaan taaskaan onnistunut. Onneksi täältä palstalta on saanut uutta puhtia, että ei se maailma kaadu seuraavaan negaan.
 
Saana72 - kiitos ihuna:kiss:

Minulle kuuluu suht hyvää, ei koko ajan tämä "ero" mielessä.
...mutta herkästi mieli lähtee kulkemaan sille suunnille jos vain annan y h t ä ä n mahdollisuuden..ja itkuksihan se aina menee.:'(..ei vielä ole ollut sellaista päivää, ettei suru yllättäisi kyynelten kera..välistä syvääkin tuskaa..huutoa..

Kaipaus ja kipu yllättää yhtäkkiseltään ja varsinkin silloin kun tiedän lapsen isän näkeväni - mahaan sattuu ja raskas olo sydämen päällä..tätähän tämä nyt on ja ei tähän totu..
..mutta kun aikaa kuluu ja niin kuin Saana kirjoittelithin - kesään mennessä toivoisin jo olevani ehyempi nainen..sekä hoikka ja hehkeämpi tietenhin:rolleyes:

Käytännön asiatkin hoidettu - raha asiat ja tuet selvillä, niiden puolesta on nyt huojentunut olo.

Kaikkea hyvää Saana siun masumatkallesi:heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Saana72
Täällähän on hiljaista. Sain eilen haettua sen royal geele purkin ja tänään sitten kohta niitä jo aloittamaan (vai onko sillä väliä mihin aikaan niitä ottaa? Jostakin luin että vitamiinit pitäs ottaa aamusella ja hivenaineet iltasella...)

Ei, en ole päässyt testejä ostamaan, oli sen verran tärkeä meno illalla, että ei päässyt kauppaan. Tänään toivottavasti pääsen tuohon cittariin, (vaikka sieltä en viimeksi löytänyt mitään ovulaatiotestejäkään). Saas nähdä kauanko palloilen siellä sitte tänään.
Mutta olo on niin normaali kuin olla voi. Vatsa ei ole yhtään pätkää turvonnut, ei kummemmin väsytä (kun viime yön sain nukkua kokonaan kun poika oli vieressä eikä edes yskinyt enää), eikä rintojakaan arista mistään kohtaa vaikka kuinka painelis :p
 
Äiti seiskanelonen, koitas nyt etsiä ja löytää ne testit!! Ne on cittarissa siellä kempparipuolella, missä on kondomitkin!! :D Mä en malta odottaa!! Kun ei ole itsellä MITÄÄÄÄN testattavaa!

Mä ainaskin otan kaikki vitskut aamulla. Ei kai se nyt enää voi olla siitä kiinni, mihin aikaan vrk.sta ne ottaa?! Enhän mä muistais. Juuri ja juuri muistan aamulla ottaa.

Joo, on ollut vähän hiljaista. Eli voisko ne joilla edes jotain tapahtuu kommentoida jotain, kun itsellä on niin tylsää... :ashamed: Niitä ekoja menkkoja km jälkeen edelleen odottelen. JA ne tod.näk. tulee aikaisintaan viikon päästä, joten ovulaatio on aikaisintaan 3viikon päästä, jne....
Se kai tässä on ihan ok, että mielialat on ok. Tää on vain odottamista, ei muuta. :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa siskot!

Äiti seiskanelonen, piti kanssa sanomani että sieltä kemppariosastolta hammastahnojen läheltä löytyy testi, hopihopi nyt äkkiä ostamaan ja tupperiin pissimään, mulla just toi oireettomuus oli oire ;) Mikäs sun kiertopäivä on nyt? Entäs muut, onko piinailijoita vai onko niin että monet odottelee ovista? (en jaksa kelata esiin vanhaa listaa )

Ja kyllähän se kateus on ihan normaalia, itsekin siis tuntenut sitä kun olen nähnyt raskaanaolevia naisia tai kuullut raskausuutisia. Jostain syystä en kuitenkaan ole koskaan sitä tuntenut tämän pinon leidejen uutisten vuoksi, oliskos niin että juuri nämä uutiset luo toivoa itselle, että muutkin 4-kymppiset raskaantuu.. Luin samaista ketjua jo 2,5 vuotta sitten, kun ykkösestä haaveilin/raskauduin vaikka olinkin vasta 38-39v, mutta täällä on ollut aina niin hyvä tsemppaava henki ja tietämystä (erityisesti mur-mur ja Oliivitar), täältä on siis vuosien varrella saanut tietoa ja tukea, vaikka taustalla olen ollutkin.

Toivon että tänne alkaa ropisemaan plussia, ja sinä äiti seiskanelonen, voisit olla vaikka seuraava:heart: (saatais vähän omanikäistä ja -henkistä porukkaa tonne odotusketjuun. Kävin kurkkaamassa ja lokakuisissa näyttää olevan tosi paljon alle kolmekymppisiä.

Eli plussatuulia kaikille!!!

(.) digi tehty aamulla, raskaana 2-3 ihan niinkun pitikin. Miehelle suunnittelin kertovani huomenna... Kovin alussa ollaan, oliskos 4+2 tänään, pikkuhiljaa kuitenkin uskallan iloita varovasti ja kävin ostamassa raskausvitskut ja soittelin neuvolantädillekin jo...
CB digi kp 29 dpo 18
 
Testit on nyt kaapissa, on liuskaa ja jotain toista. Ehkä ne viimeks oli loppu kun etsiskelin samasta paikkaa taas ja löyty. Negahan täällä pääkopassa kummittelee. No, joka kuukausi on se pieni mahdollisuus kuitenkin. Veljen perheeseen ootellaan kääröä tällä viikolla. Jännää.
 
Äiti seiskanelonen, höh :( MUTTA, älä vielä heitä kirvestä kaivoon, kuitenkin vasta dpo11, ei vaan välttämättä näy vielä :) niinkuin kerroin, mulla meidän nyt 4v:stä tein testin päivänä jolloin menkat piti alkaa, mun mielestä ei näkynyt mitään, heitin testin roskiin... mies ei uskonut ja KYLLÄ, oli "kaivanut" parin tunnin päästä testin roskista ja siinähän oli haalea viiva ilmestynyt :) :)

Täällä mennään kiertopäivissä 18/28 ja dpo taitaa olla 4, huhhaahei tätä odottamista...;)
 
Esteri1: Niinhän sitä toivoa voi vielä elätellä, on jotain mihin tarttua... yksi asia nyt vielä siinä vaivaa. Kun jostain luin, että sen viivanpaikan piti olla väritön (eli näkyis "valkoinen" viiva), enkä nähnyt sitä niin... :confused:. Mutta ehkä en vaan etsinyt valkoista viivaaAA

Vauvahaaveita#3: Ihanaa miten teillä kävi, ja että mies oikein kaivoi sen :D

Harmi kun oon nyt taas töissä nii en pääse kaivelemaan sitä roskista :p
 
Tervetuloa Esteri :)

Onnea Saanalle plussasta :heart:

Halit Äiti seiskanelonen, toivotaan, että oli liian aikaista testata.. :hug:

Omaa napaa:
No niin, juteltiin miehen kanssa, muutaman päivän riitelyn jälkeen. Mies kuvitteli minun syyttävän häntä negatuloksesta. Kerroin, että en todellakaan ole syyttänyt negasta häntä vaan että loukkaannuin siitä, mitä mies sanoi negatuloksen jälkeen. Ja siitä, että ei enää kokeiltaisi pakastealkioita. Miehen mielestä se olisi kuulema ihan rahan tuhlausta, kun ne ei onnistu kuitenkaan. Minun mielestä on tyhmää jättää kokeilematta, koska minulle ainakin tulisi myöhemmin katkeruutta siitä ettei olla kokeiltu. Summa summaarum, keskustelun tuloksena oli se että kokeillaan vielä, mutta minulle tuli sellainen tunne, että olen pakottanut miehen hoitojen jatkamiseen, joten hirveästi en hurraa hoitojen jatkumisesta :(
Soitin klinikalle ja hoitaja sanoi, että ovis plussan jälkeen soitan uudestaan ja annetaan siirtoaika. Ihmettelin, etteikö ultrata ennen sitä, niin hoitaja oli sitä mieltä ettei tarvitse, kun ei ole ollut kohdun limakalvon kanssa ongelmia ja oviskin on löytynyt tikuttamalla.. Ja kun meillä on niin pitkä matkakin klinikalle... ööö.. olen ihan että jaaa.. näinköhän tämäkään yritys onnistuu :(
Tammikuussa sulatetuista alkioista se toinen oli jätetty jatkoviljelyyn (oli ykkösluokan kaksi soluinen) ja alkio oli jatkanut jakautumista ja oli ollut pakastettaessa 1 luokan nelisoluinen. Eli pakkasessa nyt kaksi 1 luokan nelisoluista ja yksi kolmosluokan nelisoluinen. Mutta saapa nähdä tuo toinen (tammikuussa uudelleen pakastettu), voisiko siitä edes onnistua raskaus, kun on hidas alkio. Eli oli kaksi päiväisenä kaksi soluinen... oli kuitenkin sulatuksen jälkeen jakautunut nelisoluiseksi. Pakastettu sulatusta seuraavana päivänä, eli ilmeisestikin sitten kolmipäiväisenä...
Eli tässäpä sitä taas kuumeillaan (vaikkakin vähän varauksella, kun mies on ollut vastarannankiiskenä)

Nipsu
 

Yhteistyössä