40+ so what wol.13

No niin, gyne varattu kp 12. Toivottavasti ajankohta on hyvä ja jotain näkyy. Joudun muuten ottamaan lapsen mukaan sinne kun en saa hoitajaa tuohon aikaan ja muina päivinä sillä viikolla ei ollut aikoja... Ei voi kun toivona, että osaa ottaa iisisti siellä, puolen tunnin aika ja haluaisin ehtiä kysellä vähän tarkemmin tämänikäisen raskautumisesta. Voin sitten raportoida tännekin jos tulee jotain yleistä mielenkiintoista ;). Tää on lapsettomuusasioihin/hoitoihin erikoistunut gyne.
 
  • Tykkää
Reactions: Tyydeli
Tuuliannaliina: sinuna minä yrittäisin mistä vaan kaivaa lapselle hoitajaa siksi aikaa ku gynellä käy. Voihan olla,ettei se lekuri edes suostu ultraamaan jos siinä lapsi vieressä tiirailee, ultra kun tehdään tuon "alakerran" kautta. Tsemppiä kuitenkin !

Itse käyn säännöllisen epäsäännöllisesti täällä teidän kuulumisia lukemassa. Joku vanha tuttukin täällä on mm. MurMur jolle lähetänkin kovasti voimia ja tsemppiä! Sinulla ollut isoja asioita elämässä! Itse olen kihlautunut, mutta kaveri on minuakin vanhempi ja hän ei kovin halukas ole enää isäksi alkamaan. Tosin kauheesti ei kyllä olla esteltykkään, mutta enpä odota mitään ihmeitä tapahtuvaksikaan.

Terveiset kaikille jotka minut muistavat!
 
  • Tykkää
Reactions: *mur-mur*
Tuuliannaliina: Eikös sulla ollut aika pieni tuo lapsi, että vois ehkä pysyä sen aikaa "paikallaan" kun siinä hoitopöydällä makoilee, eihän se toki kauaa vie. Itselle on niin tuttua tuo hetkellisen hoitopaikan puute. Kysy nyt kaikki mahdolliset ja meidänkin puolesta vielä :)
 
Moikka

Pikkumies on kohta vuoden, enkä usko että hän on moksiskaan vaikka äidin alapäätä tiiraillaankin. Eihän hänen tarvi siellä lääkärin vieressä istua ;). On varmaan ihan tyytyväisenä rattaissa kirjan kanssa sen ajan, mutta vastaanotto on puoli tuntia ja se on toki pitkä aika istua aloillaan. Katsotaan, hoitajaa on vaan aika mahdoton saada tuolle päivälle ja seuraava aika on viikon päästä jolloin ovis on takuuvarmasti ohi, jos se nyt on edes tullakseen. Tällä lääkärillä kävin muuten viimeksi silloin kun pikkumies oli juuri ilmoittaunut tulostaan 'haalean plussan' muodossa ;).

Joo, kyselen kaikki mahdolliset meille ;)
 
Tuuliannaliina: sinuna minä yrittäisin mistä vaan kaivaa lapselle hoitajaa siksi aikaa ku gynellä käy. Voihan olla,ettei se lekuri edes suostu ultraamaan jos siinä lapsi vieressä tiirailee, ultra kun tehdään tuon "alakerran" kautta. Tsemppiä kuitenkin !

Itse käyn säännöllisen epäsäännöllisesti täällä teidän kuulumisia lukemassa. Joku vanha tuttukin täällä on mm. MurMur jolle lähetänkin kovasti voimia ja tsemppiä! Sinulla ollut isoja asioita elämässä! Itse olen kihlautunut, mutta kaveri on minuakin vanhempi ja hän ei kovin halukas ole enää isäksi alkamaan. Tosin kauheesti ei kyllä olla esteltykkään, mutta enpä odota mitään ihmeitä tapahtuvaksikaan.

Terveiset kaikille jotka minut muistavat!
Hei vain Glearblue - hyvin siut muistan!:wave:
Onnittelut kihlautumisesi johdosta.:heart:

..ja kiitos kaunis voima&tsemppi toivotuksistasi.:kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Maanantai 10.02.2014

nimi / ikä........................kp...................yrityskerta

PippuriPiia-70 (43)............30kp /26-28...........yk
Minttu71 (42)..................18kp/30...............yk
Vauvahaaveita (40)..........21kp /28..............5yk
Marza (43)......................21kp /30...............yk
Esteri1 (40)....................22kp /28................yk
Tintti-Tiivari (43)..............--kp /20-27...........yk
Fiialiia (40+)....................39kp /25-39...........yk
Tuuliannaliina (--)..............3kp /-- ...............yk
Tyydeli (40)....................--kp / 28-30.......10yk
Äiti seiskanelonen (40)......29kp / 28...........20yk
Nipsu74 (39)...................--kp /29-30...........yk
Vesipossu (--)................20kp / --...............yk
Fleur (39).......................4kp / 26-27 .......6yk
Memmu05 (40)................--kp /23-33..........yk
Bugsy (43).....................--kp /28-31..........yk
SoturiPrinsessa (43).........--kp /25-29..........yk
Jadee (39).....................--kp /26...............yk
Tiuku74 (39)...................--kp /-- ..............yk




Piinailupäivät:
Minttu71 ................dpo 4
Äiti seiskanelonen ....dpo 14
Esteri1 ..................dpo 6-7
Vauvahaaveita#3 ....dpo 7


Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014


Taustailijat:
Susseli72 (41)


Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Korjailtua listaa...

Susseli siirsin sinut taustalle, mutta tulehan kuitenkin kertomaan gynen kuulumisia :wave:

Voi Esteri kun nyt tarppaisi :heart: Vahvistuvaa viivaa toivotaan.

Murmurin huomasin kayneen lapi vaikeita asioita - halaus ja voimien toivotus. :hug: Ole lempea itsellesi ja anna ajan silitella murheet loivemmiksi.
 
fleur, voi suuri kiitos listamme päivittäjälle :) Ja pahoitteluni kokemastasi keskenmenosta.

Esteri, oletkos nyt testannut? Jännät on ajat ;)

Täällä ei mitään oloja suuntaan eikä toiseen...Kun nyt saisi oltua hötkyilemättä tuon testaamisen kanssa....mutta pari päivää eteenpäin niin varmasti ollaan taas pissimässä tikkuun :) :)
 
OI Esteri, tulethan kertomaan mitä huominen aamupissa kertoo.... :p Minusta olisi kiva lukea plussauutisia!!

Tuuliannaliina, kerro sitten mitä sun gyne sanoi, että olisko just kp 12 oikea aika mennä gynelle. Tosin mä en ehkä vielä tässä ekassa kierrossa mene vielä gynelle. Tokassa sitten.

Mä melkein luulin, että tänään olisi ollut onnen päiväni!! Vaaka näytti aamulla -2kg ja pyyhkäisin paperiin hippusen punaista, niin että luulin jo menkkojen alkaneen. Mutta ei näytäkään siltä. Tai siis ehkä huomenna? :confused:
Mulla on kyllä nyt ollut sellainen uusi oire, että sekstailun jälkeen tulee vähän, siis todella vähän punaista paperiin. Siksihän mä keskenmenostakin osasin mennä juuri sinä päivänä aiemmin, kun vuoto alkoi illalla. Koska tuli vähän punaista paperiin ja oli sekstailu edellisenä iltana. Siitä lekuri sanoi, että limakalvoista... Mutta että vasta seuraavana päivänä, ja täysin kirkasta punaista, hmmm.... mielestäni se on vähän outoa. Tätä siis ollut tässä parin kk ajan. Ja joo, me ei olla nyt ihan hirveesti peittoa heiluteltu... mutta että joka kerran jälkeen. Nyt tosin 2vrk jälkeen. Noh tämä ei ehkä ole aiheista kiinnostavin. :ashamed:
 
Onhan tuo Tyydeli nyt outoa. Luulisi vuotoa tulevan sitten heti yhdynnän jälkeen. Jos se sitten vaan jotenkin kuivattaa ja vasta päivän päästä on niin kuiva, että tulee vuotoa. En tiedä.

(.)
Yritin soittaa gyne aikaa, mutta ei mulle kukaan vastannut. Multa on mennyt nää käynnit nyt työterveyden kautta ainakin tähän asti, että tarviin sieltä lähetteenkin. Itsehän ne makselen kyllä (tai no, vakuutus osittain). Mutta nyt näyttäs niin ikävältä, että tuo lääkäri jolla oon ollut hoidossa, ei enää pidä vastaanottoja normipaikassa. Että nytkö on varailtava aika ihan uudelta tohtorilta ja miten se sitten osaa jatkaa hoitoa kun ei ole tuossa ollut mukana ennen :( Lisäksi mietitään miten mies sinne simppatestiin saataisiin, meneekö hän oman työterveyden kautta vai miten... ja huomasin että simppatesteissä edellisestä siemensyöksystä pitää olla väh. 2vrk ja enintään 5 vrk. Ja mun menkat alkamassa, joten odottaa täytyy sopivaa ajankohtaa... tai jos tänään ehdittäis vielä ennen menkkojen alkua.. Kamalaa pähkäilyä, ei jaksais :( Masentaa.
 
Kiitokset fleur listan päivittämisestä ja pahoitteluni keskenmenosta.

Vesipossu (40) kp21/24-31 dpo4

Tuuliannaliina
,taisit kysellä et voiko lh-piikki mennä ohi. Mulle kävi tässä kierrossa silleen, et liuskatestillä aamupissistä tuli vajaa 2 viivaa. Iltapäiväpissistä liuskatestillä todennäköinen ovis +. Tarkoitus oli digillä varmentaa, mut kaadoin pissit vahingossa viemäriin. Illalla oli jo haaleempi viiva taasen liuskassa. Vertasin iltapäiväviivaa kuiteskin edellisen kierron liuskaan, jonka olin säästänyt (pihi mikä pihi) ja josta kierrosta digillä tuli hymynaama niin viivat olivat ihan samanlaiset. Mun lh-piikki kesti siis pelkän iltapäivän. Kun viiva alkaa vahvistumaan niin mun täytyy ainaki testata kolme kertaa päivässä, muuten voi mennä ohi. Edellisessä kierrossa hymynaama tuli aamupissistä. Olipas taas monimutkaisesti selitetty.
 
Oi voi vesipossu, siis pitäisikö tosiaan ovista testata useamman kerran päivässä?! Oikeesti. Ei oo totta.... höh. Koko päivä hommaa siis!

Mulla jatkuu toista päivää ruskea tuhruvuoto. Mistäs sekin nyt tähän ilmestyi?! Ikinä ollu ennen. Mutta ei tosiaankaan voi sanoa, että olis muka menkat. No ei. Edelleen siis odotan menkkoja alkavaksi.

Entä miltä mahtaa näyttää Esterin testi nyt? Oletko kokeillut, onko viiva vahvistunut?!
 
Tyydeli, mitäs jos oletkin raskaana ja tuo on kiinnittymisvuotoa? Oisko mahdollista? Aika moni kait raskautuu km jälkeen ennen menkkoja jo.

Mua kans Esterin kuulumiset kiinnostaisi!

Mä saan ehkä kuitenkin hoitajan gynen ajaksi ensi viikolla, mukavampi niin. Ei muuten, mutta jotain kuitenkin unohtuisi kysyä, jos pikkuinen heiluu sylissä.

Tulipahan mieleen, että toivottavasti nää kaikenmaailman luontaistuotteet, joita tällä haavaa popsin, lähinnä vehnänalkioöljy ja gelee royal, on ok imettäjällekin.... Ei tullut aiemmin mieleen. Täytynee googlailla vähän asiaa.

Vesipossulle kiitos ovistestivinkistä. Mä en kyllä todellakaan jaksa alkaa testailla monta kertaa päivässä, menkööt sitten lh-huiput ohi jos on mennäkseen.
 
Nyt vaan omaa napaa :( anteeksi...
Eli nyt on kp 11/28-29 ja ovistestiin tuli äsken plussa!! Olen ihan ymmälläni, onkohan kierrosta tulossa yllätys lyhyt vai onkohan niin, että kierto alkoikin jo silloin tuhruilusta. Lutinus vaan piti kunnon vuodon pois. Se passaisi ajallisesti. Jos olisin aloittanut testaamisen vasta huomenna, kp 12, kuten hoitaja neuvoi, olisi ovis kyllä mennyt ohi. No, huomenna soitan klinikalle ja katsotaan siirtopäivä. Vaikka tiedän kyllä sen jo, viimeksikin tuli ovisplussa keskiviikkona ja siirto oli maanantaina, 5 päivää ovisplussasta.. Eipä paljon naurata :(
 
Tuuliannaliina, ei ole nyt raskaudesta kyse, kun on ollut vähän hiljaista makuuhuoneessa.... Ei oikein huvittanut heti km jälkeen. Siksi mä niitä menkkoja odotankin, että voisi alkaa tosi toimiin. Noh, edelleen toivon, että tuhru enteilee menkkojen alkua. Omituisia uusia "vikoja" sitä itsestään löytääkään, kun vanhaksi elää...

Voi Nipsu. Toivotaan, että kaikki menee nyt kuitenkin parhain päin.

Äiti seiskanelonen, mites sun menkat? Joko? Kun on päivät jo noin pitkällä...
 
Huomenta!

On täällä testailtu. R-testi ei näytä muuta kuin viivanpaikkaa, jos sitäkään joka kerta, mutta o-testi on vahvistuvaa. Näyttää jo siltä miltä oilin aikaan, ei mulla silloinkaan ihan 100% tasavahvaa ole, kun en ikinä kauempaa kuin kahta tuntia pidättele pisua. Ota hänestä nyt sitten selvää.
 
Kai Nipsu oot jatkanut ovistestailua, jos vaikka plussaa siinä näkyis tänäänkin :O
Jos se nyt kuitenkin oli vaan tuurista kiinni, että ei tärpännyt viimeksi.

Tyydeli: Ei vielä olla täälläkään siinä onnellisessa asemassa :(. Mutta odotan tänään jotain tapahtuvaksi. (Luget sen verrran siirsi viimeksikin alkamista). Tosin tässä on jotain ihmeen väristä tullut aina pari tippaa, mutta voisko olla että johtuu siitä kuningatarhyytelöstä?? Toivottavasti ne nyt ei sekoita kiertoa mitenkään. Otan sen 2 kapselia päivässä, pitäsköhän siirtyä yhteen??

Esteri: En tajua noita testejä. Toinen näyttää jotain tapahtuvaksi ja toinen ei. Toki nuo on varmaan eri herkkyyksille, mutta älyttömän epätietoista. Lähtispä nyt se r-testin viivakin tummumaan. Jos vaihdat merkkiä? Onhan niitä nyt iso valikoima.

Tuuliannaliina: Kait olisi joku merkintä purkissa, jos ei saisi raskauden tai imetyksen aikana noita napsia.
 
Viimeksi muokattu:
Apua! Tein aamulla uuden ovistestin. Siihen tuli heti vahva viiva, vahvempi kuin kontrolli viiva. Sen vuoksi tein r.testin ja se oli positiivinen... Mitä mitä mitä??? Oliko menkat valemenkat, vai onko raskaus kohdun ulkopuolinen... Mitään raskausoireita ei ole. Tissitkin kuin ajokoiran korvat. Sattumalta näin jokin aika sitten ultra kuvan rypäleraskaudesta ja aloin pohtimaan, että olikohan se syksyinen raskaus mola.. Jos pian minulla onkin istukkasyöpä. Se erittää hcg.ta... Pelottaa!!!!
Soitin neuvolaan ja sain ultra-ajan klo 14.30, käskettiin soittaa myös klinikalle, siellä soittoaika vasta klo 14. Pitkä pitkä päivä tulossa, kauhusta jäykkänä odottelen ultraa..
 
Nipsu, sullahan on kuitenkin ultrattu lähiaikoina hoitojen vuoksi, eikö? Oliskohan siinä kuitenkin näkyny, jos olis jotain erikoista siellä? Jos ovistesti voi näyttää raskauden, eikös r-testikin sitten voisi näyttää oviksen?? No erikoista joka tapauksessa, varmasti saat tänään vastauksia ja mielesi rauhoittuu.
 
Juu, on ultrattu.. ja lääkärin mukaan limakalvo oli ihan ok. Mutta entä jos lutinus on villiinnyttänyt istukkasyöpää tai jotain.. Tyhmäähän tämä on, mutta en voi itselleni mitään. Pelkään pahinta ja toivon parasta.
Tuosta r-testin ovulaation näyttämisestä en osaa sanoa mitään. Voisikohan se olla niin...?
 
Raskaustesti ei voi näyttää ovulaatiota, mutta ovis testi näyttää usein myös raskauden, eli näyttäis siltä Nipsu, että olet raskaana!!! :) Kerro sitten mitä ne siellä ultrassa sanoo. Kyllä ne olis jo muut poikkeavuudet huomanneet! J
a raskausoireita ei tarvitse olla. Sitähän mä tässä olen toitottanut, että kaikkina muina kiertoina oli vaikka mitä oireita, mutta ei silloin kun plussasin! Toivotaan nyt vaan, että pysyy kyydissä loppuun saakka!!

Mä olen miettinyt tuota ovistestausta montakertaa päivässä. Monestihan niissä sanotaan, että lh-hormooni ei näy aamupissassa korkeimmillaan, vaan testi pitäisi tehdä 10-20 välisenä aikana. Eli jos testaa esim. puolilta päivin, niin ei tarvitse tehdä kuin yksi testi. Aamuvirtsa ei siis välttämättä näytä ovista ollenkaan.... Olisko tää syynä, vesipossu?
 
Ai niin, tuo lisääntynyt tuhru on saanut punaisen sävyn. Mun menkat alkoi!! Ja oikeastaan tasan 28 päivää keskenmenosta, eli juuri silloin kun pitääkin. Olen vain ollut niin pöllö.... niin malttamaton.
eli listalle saisi päivittää:

Tyydeli kp 1/ 28-30 yk 11 Kiitos! =)

* ja hän laskee heti ovis päivää... dam-di-dam-di-daa...*
 
Ultrassa käyty, kohdussa eikä munasarjoissa näkynyt mitään. Kohdun limakalvo oli n. sentin. Huomenna hcg testi verestä. Mutta taidan tehdä vielä kotona r-testin ennen sitä, mietin että oliskohan digitaalinen r-testi parempi kuin liuskatesti.. No huomenna ehkä viisaampia.
 

Yhteistyössä