40+ so what wol.13

Nipsu, ihana kuulla että saitte asiat juteltua halki ja pääsette jatkamaan. Olisipa se mahtavaa jos seuraava kerta toisikin sen plussan. Miehiä (joitakin) täytyy joskus vähän painostaa, ei ne siitä säry. Ja raha-asiat on ainakin meillä miehen erikoisalaa, kiitos hänelle siitä. Älä ota huonoa omatuntoa siitä, että olette erimieltä. Myös meillä on hieman samantapainen tilanne ja tähän asti kaikki maksut (lääkkeet/tutkimukset) on mennyt mun pussista ja voi tulla kädenvääntöä mihin remonttia varten säästetyt rahat sitten käytetäänkään.
 
Pikaiset terkut täältäkin!

Äitiseiskaneloselle pahoittelut negasta. Tylsältä ne aina tuntuu, mutta onneksi tulee uusia kiertoja!

Nipsu: hyvä että saitte juteltua miehen kanssa! Ja vielä parempi, että suostui uuteen yritykseen! Mitä tuohon ultraamiseen tulee, niin etkö voi vähän niinkuin vaatia sitä, jos mielenrauha sitä edellyttäisi? Onhan sulla kuitenkin kalliit maksut hoidoista! Dramatisoi vaikka vähän päälle, niin eiköhän suostu. Ja kannustuksena haluan kertoa, että mieheni ystäväpariskunta on kärsinyt lapsettomuudesta aika kauan, mutta nyt vaimo on vihdoin raskaana ja kyseessä on KUUDES alkionsiirto! Eli kyllä kannattaa yrittää pidempään niiden kanssa, koskaan ei voi tietää. Ja nyt jo ihan hyvillä viikoilla, oisko rv15.

Täällä odotellaan kuukautisia negan jälkeen. Ei näy eikä kuulu. Hmph. Mua niiiiiiin risoo tää risa kierto ja ilmeinen ovuloimattomuus! Gynelle käy matka ihan varmana kunhan seuraava kierto saapuu.

Mukavaa viikonlopun alkua!
 
Tuuliannaliina: Mua alkaa vähän pelottaa, ettei niitä kiertoja enää tule montaa. Ja niin mulla on niin kiire näissä ja stressaan, mikä on sitten taas huono asia kaiken kannalta. Mä mietin, että otan varovasti taas yhteyksiä lääkäriin, pakotan miehen antamaan simppanäytteen ja sen tuloksien jälkeen taas pohdintaa miten jatketaan. IVF ei ole täysin poissuljettu, vaikka haluaisin yrittää inseminaatiota ensin (koska on halvempi). Yksityisellähän se sitten olisi tehtävä.

Samaan aikaan "elän terveellisemmin", kuningatarhyytelöä maximiannos ja greippimehut kehiin vaikka miten yököttäis. Clomejahan en enää sitten syö, joten luomukiertoa tässä tulee väkisinkin. Kyllä tämä Tyydeli alkaa oleen ihan kokopäivätyötä (Voisin mielelläni jättää tän hetkisen päivätyöni kokonaan ja jatkaa tällä uudella, jos olisi mahdollista)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tyydeli
Nipsu, hienoa että jatkatte kuumeilua :) kyllä se meidän porukalla on niin että nyt tai ei koskaan ;) ei paljon voi enää odotella ja siirtää tulevaisuuteen tuota yrittämistä....

Äiti seiskanelonen, juu me Esterin kanssa mennään juurikin samoilla päivillä, :) ja muistelisin että myös Susseli olisi aika samoilla kiertopäivillä...

Ja tuosta stressaamisesta, mulla sama homma, stressaan että mahdollisuudet pienenee joka kierrolla :( ja se stressaaminen ei ainakaan auta raskaaksi tulemisessa! Ja sitten mietin että jos niin ihanasti kävisi että raskautuisin, alkaisi stressaaminen onko tuleva vauva terve, kun tätä ikää kuitenkin on jo tuo 40....tänä vuonna 41

Mites muuten teillä muilla tuo liikunta? Mua ihan hävettää myöntää että mulla jäänut viime aikoina uimahallissa käyntiin ja kotona crosstreinerillä sotkemiseen.... Kun saisi taas itseään niskasta kiinni ja salille!
 
Vauvahaaveita mulla jää kanssa uimahalliin, vähintään pari kertaa viikossa. Lämpimämpinä aikoina yirtän tehdä kävelylenkkiä päälle, nyt en ole tarennut :x Ylipainoa on runsaasti, että sekin voi himmata tätä projektia. Ovuloin kuitenkin kuin kello, että en tiedä sitten. Kiinnittyminen se kai minun ongelmani on, luin, että paino vaikuttaa siihenkin. : /
 
Te olette loistavia, kun aktivoidutte aina näin aamupäivisin! Niin mulla on luettavaa ja kommentoitavaa näin päiväuniaikaan! :)

Äiti seiskanelonen. Pyydän anteeksi, että niin hoputin testin tekemiseen. On totta, että on niin aikasta, että ei edes vältämättä näkyisi. Uusi testi sitten vielä, kun menkat on myöhässä. Kyllä se sieltä voi vielä tulla, se plussa. Pidetään peukkuja!

Meillä on jotenkin sanaton sopimus ja kai se on auki puhuttukin, että luomuna mennään. Mutta ei se sitä tarkoita, ettenkö minä voisi käydä gynellä ja kokeilla jotain lääkettä avuksi. Vai tarkoittaako?! Toisin sanoen, en ole raahaamassa miestä testeihin. Hänellä on jo aikuinen poika, ja meillä on 1v 10kk vanha yhteinen tyttö, joten jos toista lasta ei meille kuulu, ollaan onnellisia silti näin. Välillä kun muutenkin miettii, että tyttö alkaa olla niin iso, että kohta voi jo tehdä enemmän juttuja ja ei ole niin paljoa rajoitteita esim. matkoilla tms.
Mutta silti yrittäminen on varmaan tämän vuoden tärkein asia minulle. Ja yritän sitä siksi kaikin keinoin. Jos ei tärppää, tänä vuonna, niin sitten se varmaan oli siinä.
Eli tuskin mennään hoitoihin, alkionsiirtoihin, simppatutkimuksiin tms. Mutta että varmasti tikutan joka ovulaation, ja varmasti menen gynelle tutkimaan ovulaatiotani, ja syön vitamiinini jne. Minäkin täytän tänä vuonna 41v.

Hienoa Nipsu, että saitte puhuttua ja jatkatte. Eteenkin kun teillä on valmiita alkioita pakkasessa. Menisivät hukkaan, jos ette antaisi niille tilaisuutta.

Minun "liikunta" on tällä hetkellä kävelylenkkiä. En saa itseäni millään lähtemään esim. sählyyn, mitä minulla olisi to iltaisin.... :x Painoni on ollut nousujohteinen, mutta vielä normaalipainossa. Tuo ällöttävä vararengas vaan voisi häipyä... Nyt sitte karkkilakkoa ja kiinnitän huomiota syömisiin, koska en saa itseäni liikkeelle... :(

Mikäs kp sulla on tuuliannaliina menossa, jos ei menkkoja näy? Jos näkyykin jo plussa, negan jälkeen?! Vai onko sulla suurta heittoa kierrossa?
 
Minä tykkäisin joukkuelajeista (just sählyä yms pallopelejä). Mutta ei sitä tuosta vaan mennä mihinkään porukoihin mitään pelailemaan. Olen niin monta kertaa koittanut innostua kuntosalista, mutta en ole onnistunut siinä, se ei vaan ole minua varten. Olen yrittänyt kahvakuulaillakin, mutta sekin on kuolettavan tylsää. Samaten lenkkeily, kun väittävät, että siihen jää koukkuun, niin kuulkaas ei kaikki jää. Booooring. Uimahalliin on aika matka ja se voisi kyllä olla mun juttu muuten, mutta se tyssähtää parin viikon menkkoihin yleensä. Tulis kesä, niin kaikki muuttuu taas hyväksi ;)

Ei tarvii anteeksi pyydellä Tyydeli, kyllä tämä testi oli mun mielessä muutenkin. Ja on tämä helpompaa kun vielä voi testata kerran ja on jo hyvin tajunnut sen negan kuitenkin. Et mulle helpompaa näin.
 
Viimeksi muokattu:
Moikat

Ja täällä alkoi tänään menkat. Pakko sanoa että olen lähestulkoon iloinen asiasta, koska ehkäpä kierto on vihdoin normalisoitumassa. Tyydeli kyseli heittääkö paljon ja on heittänyt ihan julmasti synnytyksen jälkeen, välillä venyy kierto kuuteen viikkoon. Nyt oli vaan pari päivää myöhässä. Voisikohan ajatella, että jos kierron pituus normalisoituu siihen 28 päivään, ehkä ovuloiminenkin alkaisi siinä samalla? Onko niillä joku yhteys?

Liikunnasta: mä olen aina tykännyt kovasti kaikenlaisesta liikunnasta. Lapsen syntymän jälkeen on vaan pakosta jäänyt vähän vähemmälle, koska aluksi oli niin kiinni lapsessa, sitten alkoi se karmea univelkavaihe kun ei jaksanut yövalvomisten melkein mitään. Nyt on ihan hyvä vireystila ja käynkin muutaman kerran viikossa jumpassa tai lenkillä ja vaunulenkeillä melkein päivittäin. Mutta imetys sitoo yhä aika lailla ja illalla moni jumppa jää väliin kun ne on lapsen nukkumaanmenoaikaan ja hän tarvii unimaitonsa. Mä todella haluaisin tätä imetystä vähentää, mutta en tajua mitä teen kun selvästi reagoi lehmämaitotuotteisiin. Olen taas antanut jogurttia ihan teelusikallisia useina päivinä ja ihottumaa vaan tulee käsiin..

Tässä kierrossa aion testata ovulaatiota kp10 lähtien. En kyllä taida osata tulkita niitä liuskoja oikein.

Tsemppejä meille!
 
Mähän juuri muistin, että olishan mulla yksi testi testattavana! Raskaustestihan pitäisi saada näyttämään negaa!! Mä ihan unohdin. Keskenmenosta nyt 3 ja puoli viikkoa. Voisi jo kohta olla nega. Ja melkein voisin haaveilla, että ensi viikon loppu viikosta voisi alkaa menkat.
Siis onnea tuuliannaliina menkoista, mäkin tässä jo odottelen niitä. :)
 
Se tässä on kummallista, että välillä oikein odottaa menkkoja, kun on toiveissa se vauveli. Muuten ainakin itse aina toivon, että vois jäädä väliin :)

Juuri jostain luin, että pitkissä kierroissa usein jää koko ovulaatio väliin, tai voi ovuloida niin myöhään, että sitä ei osaa odottaa (kärsivällinen tikutus palkitaan). Eli parempihan se aina on, mitä "normaalimpi" kierto. 28-30 päivää olis oikein hyvä. Luteaalivaiheen pitäisi kuitenkin jäädä tarpeeksi pitkäksi, joten ei se vähempääkään tarvis olla kuin se 27 pvää.

Tyydeli: Eli sulla on testi huomenna aamulla. Toivotaan kerrankin puhtaan negatiivista. Eikö(?) :confused:

(.) Testasin toisen negan ja lopetin ne pirun luget. Ihan jotta pääsee taas seuraavaan kiertoon. Sitte mies ylipuhutaan simppatestiin. Juu näin.
 
Joo, mä tein testin jo eilen, kun muistin ja huomasin edellisestä vessakäynnistä olevan riittävästi. Nega tuli, jee!! Se olis sitte se km tällä erää ohi!
Tein mä myös ovistestin, mutta edelleen haalea haamu, että tulis nyt vaan ne menkat, niin pystyis edes laskee missä mennään....
 
Tervehdys kaikille!

Mina palaisin hiljalleen tanne. Olin mukana kuumeilemassa viime vuonna seurauksena loka/marraskuun vaihteessa alkanut raskaus joka paattyi spontaaniin keskenmenoon tammikuussa viikolla 10+6. Nyt kuukautiset ovat taas alkaneet, onneksi tosi nopeasti, eli kroppa nayttaa muuten toimivan viela niin kuin pitaa. Normaali kierto on 26-27 paivaa, keskenmenosta laskien uusi kierto alkoi 30. paivana. Keskenmenosta toipuminen on osoittautunut aikamoiseksi myllerrykseksi ja uudelleen yrittamista tekisi mieli vahan himmailla, etta ehtii saada taas otteen olemisestaan. Toisaalta taas vauvakuume on kova ja iasta johtuen odotteluaikaa ei oikein olisi... Uudet ovistestit ovat kaapissa odottamassa, mutta katsotaan milta olo tuntuu kun paastaan niihin paiviin asti.

Taalla nayttaa olevan monta uutta, mukavaa kun keskutelu pysyy vilkkaana. Koitan lueskella vahan taaksepain, etta paasen menosta karryille. Hei ja ma voin kayda noukkimassa tuon listan tahan, mulla tuo kkpaivien seuraaminen on mita sattuu ja taalla oleva lista toimii hyvana muistitikkuna ;)
 
Viimeksi muokattu:
Sunnuntai 09.02.2014

nimi / ikä........................kp...................yrityskerta

PippuriPiia-70 (43)............29kp /26-28...........yk
Minttu71 (42)..................17kp/30...............yk
Vauvahaaveita (40)..........20kp /28..............5yk
Marza (43)......................20kp /30...............yk
Esteri1 (40)....................21kp /28................yk
Tintti-Tiivari (43)..............--kp /20-27...........yk
Fiialiia (40+)....................38kp /25-39...........yk
Tuuliannaliina (--)..............2kp /-- ...............yk
Tyydeli (40)....................--kp / 28-30.......10yk
Äiti seiskanelonen (40)......--kp / --...............yk
Nipsu74 (39)...................--kp /29-30...........yk
Vesipossu (--)................19kp / --...............yk
Fleur (39)........................3kp / 26-27 .........yk
Memmu05 (40).................--kp /23-33..........yk
Bugsy (43)......................--kp /28-31..........yk
SoturiPrinsessa (43)..........--kp /25-29..........yk
Jadee (39)......................--kp /26...............yk
Tiuku74 (39)....................--kp /-- ..............yk




Piinailupäivät:
Minttu71 .................dpo 3
Äiti seiskanelonen ....dpo 13
Esteri1 ..................dpo 5-6
Vauvahaaveita#3 ....dpo 6


Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014


Taustailijat/kadonneet:
Susseli72 (41)


hcg calculator and hcg level tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Hopsan - edellisesta paivityksesta oli sen verran aikaa, etta noi kk ja dpo paivat on varmaan ihan mita sattuu (mun laskupaa, mun laskupaa...) Korjailkaahan, kun ehditte. Tarkoituksella en myoskaan ole ketaan pudottanut listalta tai tietoja vaarentanyt :p, mutta on enemman kuin todennakoista etta erheita on paivittaessa sattunut... Korjaan, kun pyydatte =)
 
Esteri: Ihanko r-testiin tuli toista viivaa? Mahtavaa, varmaan hieno fiilis kun ootte jo kauan yrittänyt. :D Kauanko sinä niitä kuningatarhyytelökapseleita oot syönyt nyt? Montako kapselia päivässä? (mikäli sulla on kapseleita)

Tyydeli: JokoJoko?

Tuuliannaliina: Osta digitestejä, ne on ainakin helppo tulkita. Jos kukkaro kestää.

Fleur: Hei :wave: ja pahoittelut km:stä. En osaa oikein mitään sanoa. :hug:

En tiennytkään, että täälläkin on lista, no yritän pysyä siinä mukana.

Mies kysyi, että koska voin olla satavarma, että en oo raskaana. En osannut vastata :( Mikäköhän siihen on oikea vastaus?? Muutenkaan meidän keskustelu viikonloppuna ei nyt tuonut kovin hyvää fiilistä. Tuntuu, että on vastahankaan ihan kaikissa meidän "projekteissa" :mad:

Sanoin kuitenkin, että maanantaina. Koska nythän on virallisesti menkat päivän myöhässä. (Ja 3. testi oli kans negaa). Vaikkakin nuo luget aiheuttaa vuodon viivästymisen.

Tsemppiä piinailijoille, uutisia odotellessa :popcorn:
 
Kiitos kaunis listan päivityksestä :flower: Mut voi siirtää taustailemaan, täti on täällä taas ja oikeasti vähän väsyttää. Kohta on vuosi yritystä takana. En vielä hukuta kirvestä kaivoon, mutta pidän hetken ainakin matalampaa profiilia. Kaikille täällä kaikkea hyvää:heart:
 
Äiti seiskanelonen kyllä r-testi oli kyseessä, mutta viivanpaikka, vahva sellainen. Itse viivassa ei kyllä minusta ollut väriä. Jotain reaktiota siinä kuitenkin oli kun mieskin huomasi ja sehän ei vääntele eikä kääntele niitä testejä.

Kyllä tässä jo niin kauan on yritetty, että ei ihmeisiin usko. Nyt olisi kyllä lapsella tuhannen paikka tulla, kun kaikin puolin olisi asiat kunnossa. On työpaikat ja talous turvassa jne.
 
Vitsit, jospa Esterilläkin nyt tärppää! Mahtavaa, pidän kovasti peukkuja!

Susselille voimia. Uskon että ottaa voimille jos vuoden yrittää eikä mitään kuulu. Ehkä ihan hyvä pitää vähän taukoa, voi saada ajatukset toisille raiteille ja sitä kautta ehkä vähän rentoutua koko asian suhteen.

Äiti74: onhan mulla niitä digejä kaapissa, vaan 6 jäljellä, kun viime kierrossa menin innoissani testaamaan sillä yhdellä, josta lupaavasta liuskasta huolimatta tuli nega. Ongelma on vaan tää venyvä ja paukkuva kierto, eli jos aloita tikuttamisen vaikka 10. päivä sitä saattaa joutua tikuttelemaan pari viikkoa jos kierto sattuu venymään... Toisaalta haluaisin kllä todella tietää ovuloinko vai enkö, eli ehkä mä pistän digit peliin. Niillä kait voi myös testata aamupissasta, joka olisi mulle mieluisinta. Riittääkö ihan varmasti jos digeillä testaa kerran päivässä? Ts. ettei se huippu voi mennä huomaamatta joku iltapäivä ohi? Mä melkein veikkaaan, että jos testillä käy ilmi että ovuloin, heitän tikut mäkeen, mä en suoraan sanoen tykkää ovistestailusta yhtään. Sänkypuuhista tulee liian tarkoituksellisia ja muutenkin alan stressata koko projektia enemmän. Uskon, että jos joka toinen päivä touhuaa kierron puolivälissä on yhtä hyvät mahikset raskautua tikuttelee tai ei.

Sitä gynellä käyntiä mä kyllä myös harkitsen... Osaako joku sanoa milloin sinne tarkalleen pitäisi mennä, jos haluaa yrittää bongata tulevan oviksen ultrassa? Oisko joku muutama päivä ennen oletettua ovulaatiota? Jos ovis on jo ollut, voikohan senkin nähdä ultrassa? Ovisasia mua kyllä kiinnostaaa enemmän kuin mikään tällä haavaa.
 

Yhteistyössä