40+ so what wol.13

Jännät paikat Minttu!! Kauanko aiot jännittää? Milloin aiot testata?

Jännää Se on äiti seiskanelosellakin. Toivottavasti nyt tärppää! Mutta mihin ihmeeseen, ne siittiöt hävis, jos kerta aiemmin oli runsaasti, jos oikein muistan??!

Mä en oikein käsitä. Noi mun "menkat" oli todella niukat, osin pelkkää tuhrua ja kesti kolme päivää. Niin että olikohan ne menkat ollenkaan?!? Mitä kokemuksia muilla on? Tulivat kuitenkin silloin, kun menkkojenkin Pitäis tulla, lähes neljä viikkoa kaavinnasta. Höh. Kai mä kuitenkin aion yrittää pongata ovista...

Ja iäksihän saa päivittää 41v. Hui!! Kierroksi 28-30.
 
Ääääkkk! Mä olen näköjään unohtanut ilmoittaa kp:t tänne Nyt on jo uus kierto meneillään, eikä tarkkaa tietoa mikä kp on menossa. En nyt yhtään muista. Mitenkäs musta nyt näin hajamielinen on tullut....Ovistakaan ei vissiin oo vielä ollut, ei ainakaan tuntemuksia. Tikutuksiakaan ei oo tehty. Parit talletukset on kyllä tehty varmuuden vuoksiIäksi voi muuten päivittää 41.

Ja plussiakin täällä on taas tullut, Onnea kovasti ja hyvää raskausmatkaa. Äiti 74, peukkuja!
 
Heippa kaikille. :wave: Olen ollut pitkään hiljaa täällä, mutta olen kyllä lukenut palstaa säännöllisesti, mutta yleensä puhelimen kautta ja en oikein jaksa kirjoitella mitään pidempää sillä.

Minttu elää jännittäviä aikoja ainakin, pidän peukkuja että sieltä se plussa vielä ilmestyisi, ja Äiti74:lle toivotan paljon tsemppiä! Kuten myös muille, joilla on jännättävää.

Tyydeli kysyi jo jonkin aikaa sitten milloin sain kkm:n jälkeen negan. Se tuli RFSU:n testillä tasan 4 viikkoa tyhjennyksen jälkeen (3,5 viikon kohdalla näkyi vielä hyvin haalea plussa). Tosin menin seuraavana päivänä vielä tekemään sellaisen Early Pregcheck-testin vai mikä nyt olikaan, jonka pitäisi näyttää plussan jo 4 päivää ennen oletettuja menkkoja ja siihen ilmestyi testiajan jälkeen (olisko ollut noin puolen tunnin sisällä) haalea plussa. Olin siinä vaiheessa jo niin turhautunut, että päätin että se oli roskishaamu. 5 viikon kohdalla tein sitten viimeisen testin (RFSU) ja se oli kyllä nega, vaikka kuinka syynäsin sitä eri vinkkeleistä ja eri valoissa. ;)

Itselläni on kierto varsin mielenkiintoinen tällä hetkellä. Noin 3 viikkoa tyhjennyksen jälkeen mulla tuli eräänä aamuna kunnon hyytymiä ja oikein reilusti vuotoa parin-kolmen tunnin ajan, sitten muuttui ruskeaksi tuhruksi, jota tuli on ja off muutaman päivän ajan, jonka jälkeen alkoi sellainen menkkamainen vuoto, jota edelleen pidän menkkoina. Jo noin viikon päästä tuosta menkkamaisesta vuodosta ovistesti näytti kahtena päivänä mielestäni plussaa. Aamulämpötila ei tosin noussut, joten hieman epävarma olo siitä jäi, mutta plussalta kyllä näytti ja sitten ne testiviivat alkoivat haalenemaan. Ja päivää ennen sitä ekaa plussaa ovistesti oli nega, joten vanhoja raskaushormonejakaan ei varmaan ollut. Nyt sitten viime viikon torstina tein huvikseni uudelleen ovistestin (taisi olla jotain ovismaista limaa, jota ihmettelin) ja siihen tuli todella vahva plussa! Ensin kävi jo mielessä että voisinko jopa olla raskaana, kun ne ovistestithan saattavat näyttää plussaa myös raskaushormonista, mutta perjantaina se oli selkeästi haaleampi, joten kai se sitten vain on uskottava eli luultavasti ovis oli viime viikon pe. Tänään lienee siis DPO 8, jos joku päivittää listaa. Tämä kierto näyttää olevan pidempi kuin yleensä, saas nähdä sitten miten pitkä. Minkäänlaisia oireita suuntaan tai toiseen ei ole.

Olen tosin tällä hetkellä hieman hämilläni koko tilanteesta. Jotenkin on tullut tunne, että haluaisin pitää taukoa tästä jatkuvasta stressaamisesta ainakin kesän yli, vaikka toisaalta tiedän että jokainen kierto pitäisi tässä iässä hyödyntää. Lisäksi viime päivinä on ollut kaikenlaista typerää riitaa miehen kanssa, mikä vaivaa mua, vaikka kyllä ollaan sovittu asiat joka kerta. Töissä on myös hirveä kiire ja stressaan myös sitä. Esikoinen on ollut hieman surullinen ja ajoittain itkuinen päiväkodissa (ilmeisesti henkilökuntavajeesta ja siitä johtuvasta hieman levottomasta tilanteesta johtuen), mikä tietysti raastaa sydäntäni. :(Ja kaiken kukkuraksi tunsin jonkinlaista pientä ihastusta ja vetoa saksalaiseen kollegaani viime viikkoisessa team meetingissä (mitään ei tietenkään tapahtunut, mutta oli vain jotenkin niin mukava ja valloittava persoona), kunnon puumaleima otsaan vaan, tyyppi on mua 11 vuotta nuorempi. :ashamed: Ihan sekopäistä tämä mun elämä siis. No, tuo kollega pysyy tietysti pelkkänä kollegana ja se on joka tapauksessa turvallisen välimatkan päässä Saksassa, joten enköhän saa pääni siltä osin selvitettyä. :LOL: Mutta joka tapauksessa tuntuu, että kaipaan lomaa tästä kaikesta. Tiedän, että tämä on vain hetkellinen mielenhäiriö ja että kadun sitä, jos oikeasti lopetan yrittämisen, mutta juuri nyt tuntuu, että haluan viettää mukavan kesän ilman mitään ylimääräistä stressiä. Tuskin tässä mitään ehkäisyä oteta käyttöön enkä ole edes miehen kanssa puhunut koko asiasta (vielä), mutta tuo kalenterin mukaan orjallisesti eläminen taitaa nyt saada jäädä ainakin kesän yli. Jos tärppää, niin sitten tärppää, mutta taidan heittää kalenterin ja ovistestit nurkkaan nyt kesäksi. Luen kuitenkin tätä palstaa säännöllisesti eikä mua ainakaan tässä vaiheessa taustailijaksi tarvitse siirtää. Onhan mulla tämä kiertokin kesken eikä tiedä miten se päättyy. ;)

Tällaista täällä. Mukavaa lauantai-iltaa kaikille ja plussatuulia!
 
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :heart:! (Yritän tuota listaakin kohta päivittää)

Onpa Minttu sulla raastava tilanne, onko mitään selvinnyt suuntaan jos toiseen? :confused:

Tyydeli, ehkä ne kuitenkin oli menkat. Toivotaan et se kierto nyt lähtis normaaliurille. Meillä tosiaan ihan ekassa simppa-analyysissä normi tulokset. Ekassa inssissä kuitenkin vain 20% normista ja nyt tässä toisessa 40% normista. Mies jo alkoi syyttelemään mua, että kun ei ihan joka viikko oo päästy pupuilemaan (esim. luget vie multa halut kokonaan), niin sen takia huonontunut. Kissan viikset ja katin marjat, ei voi tietää mikä oikeasti syy on. :stick:

Vesipossu, kiva kun ilmottelet itsestäs, mutta harmi kun ei ole mitään iloisempia uutisia siellä päin.

Jimima, kuulostaa kyllä kovasti siltä, että parin kuukauden kesäloma kaikesta, voisi saada pääkopan takaisin "ruotuun". Pari kuukautta on niin lyhyt aika, että sen nyt kestää olla missä iässä vaan vähän rennommin. Ehdottomasti kannattaa. Onhan sitä kuullut tarinoita, että kun kaiken stressin ja yrittämisen heittää taka-alalle, niin.... no ei ainakaan mahdollisuudet huonone.:)

ON:Mulla oli eilen dpo2 ja tuli vuotoa ja muutama hyytymä mukana :( Näinkö se limakalvo sieltä rapisee pois pikkuhiljaa :mad: Muuten ei oo kyllä mitään oloja mistään.
 
Viimeksi muokattu:
Maanantai 16.6.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Minttu71 (42).........................35kp / 30
Jetsulleen (39)........................32kp / 23-25
Fleur (39)...............................30kp / 25-27
Jimima (42).............................29kp / 28-30
Jopo73 (40)............................28kp / 25-28
hupiaelämään(40+)..................26kp / 30-34
Marza (43)..............................24kp / 30
ruutana..................................20kp / 28
Äiti seiskanelonen (40).............16kp / 27-28
bugsy (43).............................13kp / 29-31
Vesipossu (41)........................13kp / ~28
Vauvahaaveita (40).................09kp / 28
Tyydeli(41)..............................08kp/ 28-30

Piinailupäivät:
Minttu71............dpo21
Äiti74................dpo 3

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014
Esteri1 - 5/2014
~lounakehto~ - 5/2014
sahramiini - 5/2014

Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Täältä ei uutta auringon alla.Vieläkään ei menkat ole alkaneet ja testi näytti eilen negaa.Aikaisemmin olen saanut rv6 viikolla vasta plussan testiin.On vain tuo usko mennyt raskautumiseen.Toisaalta salaa toivon sen ihmeen tapahtuvan! Testaan taas ennen juhannusta uudelleen.
 
Siis kainuussa olemme eikä kaipuussa heh.tosin kylmää on satoi aamulla räntää.illalla pitäs loppua sade joten pääsee taas saunaa lämmittämään. Olin eilen reipas ja myrskyssä kävin uimassa pari kertaa saunan jälkeen
 
Viimeksi muokattu:
Taidan minäkin ilmoittautua kuumeilijoihin. Ikää 41 v, lapsia 2kpl ja toiveissa vielä yksi. Nuorempi on nyt 6 kk, vanhin 10 v. Kierron pituudesta ei ole mitään tietoa, kierukka on minulla aina pitänyt vuodot pois. Viimeksi plussa tuli ensimmäisestä kierrosta, nyt ikää on tullut lisää ja mahdollisuudet siis huonontuneet.

Terveelliset elämäntavat on jo taas aloitettu, eli liikunta ja ruokavalio on kohdillaan. Painokin on normalisoitunut synnytyksen jälkeen, viime raskaudessa keräsin ruhtinaalliset 30kg kannettavaa. Ehkäisy saa lentää romukoppaan. Imetän vielä nuorimmaista, se on tarkoitus lopettaa alkusyksyllä.

Hyvää juhannusta kaikille yli 40v kuumeilijoille, ilmoittelen sitten myöhemmin kertoja ja muita :heart:
 
Hei naiset ja tervehdys odotuspuolelta! :wave:

Lueskelen edelleen tätä pinoa säännöllisesti ja toivon kovasti plussia tänne!
Nyt pidetään peukkuja erityisesti äitiseiskanelonen, Minttu71, Tyydeli.....

Oma tarinani pikana, eli kuumeilin esikoisen 03/12 jälkeen itsekseni reilun vuoden verran koittaen puhua miestä ympäri pikkukakkosen yritykseen. Olin jo luovuttamassa, ja tyytymässä olooni yhden ihanan pojan äitinä, kun hän joulun alla yllättäen suostui ja plussasinkin juuri ennen esikoisen 2-vuotispäivää jo toisesta kierrosta!

Alkuraskaus oli melko raskasta ja ihan erilaista kuin esikoisen odotus, mielialavaihtelua, pahoinvointia 24/7 jne. Lisäksi kova huoli vauvan terveydestä (ikäni (41v takia pelko kromosomivirheistä ym), emme" jääneet kiinni" yhteisseulassa, joten puntioon ei päästy. Olisin halunnut saada varmuuden kromosomeista, jotta voisin olla rauhallisemmin mielin loppuraskauden. Pieni pelko jäi, vaikka ultrissa olikin kaikki ok. Toivotaan vaan että terve vauva kasvaa masussa.. Nyt jo onneksi parempi olo ja meininki, rakenneultrassa kaikki hyvin, toinen poika tulossa meille lokakuussa :heart:

Tsemppiä kaikkille kuumeilijoille, älkää luovuttako, jos on vielä vähänkin toivoa, joskus tosin kova väkisinyrittäminen voi olla haitaksi. Eikä tuo 41v ole mikään takaraja, mulle ei ainakaan ole tullut yhtään ikääni viittaavaa kommenttia terveydenhoitohenkilökunnalta, taitaa olla omassa päässä nuo "vanha äiti"-sydroomat :LOL: Toki tietysti vähän pelottaa, miten jaksa kahden pienen kanssa... Mutta eiköhän asiat järjesty.

Mukavaa Juhannusta ja ihanaa, plussantäyteistä kesää kaikille kuumeilijoille!

Terveisin Saana72 (rv 23+4)

p.s. mulla jäi ClearBluen digitaalisia ovistestejä käyttämättä yhteensä 10 testipuikkoa ja 2 testilaitetta, jos ketä kiinnostaa , voin myydä apteekkihintoja edullisemmin, nopein viestinlaittaja saa ostaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan Kessu!!

Ja kiva kuulla sinusta Saana72, onnea vaan loppuraskauteen. Olethan jo niin hyvillä viikoilla, ettei kohta ole huolenhäivääkään! Nautihan nyt!

ON: Kai Se on elettävä niin kuin ne tuhrut olis ollut menkat, eli pikku hiljaa tässä odottelen, pongailen ovista. Eilen kp10 oli ainakin niiiiin haalee viiva, ettei Se tässä heti kohta ole. Josko menis juhannuksen yli. Plussakierrossa ovis oli ko 16-17 kieppeillä.
 
:O Enpä olis taas uskonut! Kroppa ei anna niin selviä merkkejä ovulaatiosta, jos just eilen valittelin, ettei mitään tietoakaan oviksesta. Onneks tänään tajusin testata, edes varmuuden vuoksi, kp12, niin eiköhän värähtänyt niiin vahva testiviiva, että oli pakko kokeilla digitaalistakin. Hymynaamahan Se sieltä pärähti!! Dpo -1 siis tänään. Ja juhannuslempeä! :whistle:

Hyvää juhannusta kaikille!!
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää juhannusta tänne myös!

Kessu tervetuloa joukkoon mukavaan :flower::wave:

Minttu pitää meitä edelleen jännityksessä...

ON: otin taas CB:n ovistestit tähän mitä ilmeisemmin viimeiseen yrityskiertoon avuksi ja tänään aamulla pärähti hymynaama :)

Tyydelin kanssa jännäillään sitten melkein samoilla piinapäivillä :heart:
 
Olen ollut pirun kiukkuinen jo pari päivää ja syykin selvisi tänään, eli tänne voi päivittää kp1, kyllä ottaa kupoliin. :headwall:
Iänkin voi minulle päivitellä, eli se on 39.

Kierto jäikin nyt normaalia lyhemmäksi, eli vain 24 päivää ja olisi tosiaan pitänyt kuunnella kehoa kun kp11 oli sellainen fiilis et olisi ollut ovis, mutta kun en ihan sitä uskonut ja mieskin sit lähti reissuun niin puuhailut tais mennä kierron osalta tuossa kohti pieleen. No, ehkäpä tässä kuussa olen taas vähän viisaampi, eli yritän kuunnella kroppaani hieman enemmän. Tai sitten alan tikuttamaan ovista, mutta katsotaan nyt, toistaiseksi en ole sitä vielä kokeillut.
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei, Minttu ja ruutana, tsemppiä uuteen kiertoon!

Ja erityinen voi voi voi ei äiti seiskaneloselle, josko se tuhru ei vielä merkkais mitään... Pidetään peukkuja!

Joo, kiva vauvahaaveita#3, piinaillaan yhdessä!! Ja tähdätään heinäkuun ekoiksi plussaajiksi!! ;)



Ja mitähän kuuluu seuraaville: Jetsulleen , Fleur, Jimima ja Jopo73 ??!! Teillä paukkuu kp päivät. Tulkaas nyt kertomaan kuulumisia, kesälomista huolimatta!!

Hyviä uutisia kaivataan!!!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa vaan! Täällä paukkuu vaan ikävuodet: 41 mittarissa tänään :)

Pahoittelut menkoista ja sen ennusmerkeistä kaikille asianosaisille! Aina se on yhtä tympeetä!

Mulla on nyt kp 10 ja dpo 0 tuntemusten mukaan, tässä kierrossa en tikuta. Kierto on viimeisen puolen vuoden aikana lyhentynyt 4 päivällä...ja ovulaatiovuoto vaivaa nyt 4. kiertoa peräkkäin. Onko teillä muilla ollut tätä? Erityisesti siis yhdynnän jälkeen tulee vaaleanpunaista vuotoa ja ihan kirkasta vertakin vähän. Tosi pöljää...
 
Täällä taas paukkuvat vain hermot :kieh: Kuukautiset siis alkoivat ihan ajallaan ja nyt ollaan jo uuden kierron päivässä 12. En ole jaksanut ovistestejä edes ostaa tähän kiertoon...

Mä luulen että meillä on tauon paikka. Toisaalta kyllä se toive vielä yhdestä lapsesta on kuitenkin niin vahva, että varmasti ainakin käyn keskustelemassa gynen kanssa niistä hoitovaihtoehdoista. Josko sitä osaisi unohtaa koko asian seuraaviksi pariksi kuukaudeksi niin syyskuussa olisi sitten taas enemmän voimia lähteä kunnolla mukaan yritysrumbaan.

Mulla Jopo ei ole ovulaation liittyää vuotoa, mutta tammikuisen keskenmenon jälkeen kierto lyheni 2-3 päivällä ja ensimmäistä kertaa elämässäni mulla on ollut myös ovulaatiokipuja parissa viime kierrossa. Mulla ei koskaan ole ollut edes kovin kummoisia kuukautiskipuja, joten yhtäkkiset oviskivut tuntuu oudoilta. Onkin mietityttänyt että voisiko moinen liittyä vaihdevuosien lähenemiseen, kummalta tuntuisi että ilman mitään syytä kropan toiminta muuttuisi noin vain näin myöhäisellä iällä.

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ja toivotaan aurinkoisia päiviä sinne Suomen suuntaan mieliä piristämään!
 
Mulla on myös ollut tuota tiputteluvuotoa, oikeastaan ekaa kertaa elämässä. Ensimmäisen kerran joulu-tammikuussa, kun olin sen hetke raskaana. Nimenomaan yhdynnän jälkeen ja ihan pieni vuoto. Luulin, sen silloin liittyvän jotenkin raskauteen ja siihen, että se meni kesken.
Sitten ne ekat menkat tiputteli 3päivää, ennen kuin alkoivat. Ja silloin oli puhetta, että josko ne Royal-Gelee tabut aiheutti jotain välivuotoa/tiputtelua, kun niin monella oli? Nyt en oikeastaan uskaltanutkaan niitä ennempää syödä. Söin ennen ovista.
Niin ja nytkin oli jotain tuhruvuotoa, ennen menkkoja ja nää olemattomat menkat nyt kestivät hurjat 3päivää.
Ajattelen liittyvän tähän kropan toipumiseen. Eihän mulla ole sitä ylimääräistä vertakaan enää, kun keskenmenossa menetin niin paljon!! :LOL:
Mutta joo, melkoinen ihme on, jos taas ekasta kierrosta tärpäisi, eteenkin kun kroppa ei ole vielä omillaan. Mutta aina saa ja pitää uskoa ja haaveilla!!

Mua sen sijaan kiinnostaisi tietää, että kuinkas kauan te kaikki olette jo yrittäneet? Yrityskuukausia? Eteenkin kun joku uhkaa lopettaa, niin kauanko on uskoa riittänyt? Meillä on nyt menossa 15yk, mutta siinä välissä siis kaksi keskenmenoa. Alkuun vielä imetin, sitten en kyllä ovulaatiota osannut löytää/ei ollut ja marraskuusta lähtien, kun olen oviksen bongannut, olen plussannut ja tyhjentänyt kaksi kertaa. Esikoinen nyt 2v.
 

Yhteistyössä