40+ so what wol.13

Fleur, varmasti ihan järkevää yrittää pitää taukoa, jos tuntuu raskaalta tämä aktiivinen "tekeminen". Sanon "yrittää", koska on varmasti vaikea heittäytyä "tulee jos on tullakseen" -asenteeseen tai jopa ehkäisyä käyttämään, jos on kuitenkin jo tovin yrittänyt ja lapsi on toiveissa. Ymmärrän kuitenkin turhautumisen ja väsymisenkin.

Tyydeli, meillä on menossa vasta yk 7 ja harkitsen vakavasti yrityksen lopettamista. Se ei kuitenkaan johdu siitä, että olisin luopunut toivosta, vaan ehkä pikemminkin siitä, että nyt kun kroppa antaa merkkejä siitä, että vaihdevuodet alkaa lähestyä, kierto lyhenee ja tulee näitä välivuotoja, niin mun on vaikea perustella itselleni, miksi mun pitäisi vielä saada raskautua...ainakin kaikenlaisiin hoitoihin ryhtyminen tässä iässä on mulle liian korkean kynnyksen takana.

Kyse on varmasti myös siitä, että vaikka me kovasti sisarusta 2v 2kk ikäiselle esikoisellemme toivottais, meillä ei ole kummallakaan ikinä ollut mitään fyysistä vauvakuumetta tai "pakottavaa tarvetta" saada edes tätä ensimmäistä lasta. Älkääkä nyt ymmärtäkö väärin, lapsi oli kovasti haluttu ja häntä tehtiin lähes vuosi, mutta meille ei olisi ollut katastrofi, jos olisimme jääneet lapsettomiksi. Ja kun ihanan lapsemme saimme, ajattelimme ihan tosissamme, että hän jää ainokaiseksi ja se riittää. Viime vuoden lopulla rupesimme kuitenkin puhumaan siitä, miten kiva olisi saada sisarus tytöllemme ja niinpä sitten ryhdyimme toimeen :)

Silloin laitoin (ihan vain omaa mielenterveyttäni varjellakseni) yrityksen takarajaksi oman 41-vuotispäiväni ja se on siis tänään. 41 siksi, että se sattui olemaan seuraava syntymäpäiväni, ei siksi, että pitäisi itse sitä jotenkin yleisenä takarajana raskauden yritykselle. Keväällä gynevisiitin jälkeen päätimme lääkärin rohkaisemina yrittää vielä vuoden loppuun, mutta nyt kun tämä alkuperäinen takaraja on käsillä, mulla selvästi loppuu puhti. Katsotaan, sano...

Mulla on ollut jo vuosia vaivana tuo menkkoja edeltävä tuhruttelu. Sitä oli myös ekaa lasta yrittäessämme ja siitä huolimatta raskauduin. Plussakierto oli tuhruton. Tänä keväänä sain Lugesteronit luteaalivaihetta tukemaan ja muuten ovat ihan kelpo kuulia, mutta onhan se vähän sotkuista puuhaa ja ainakin meillä rajaa yhdynnät vain tuohon oviksen aikoihin, mikä on vähän surullista. Nyt harkitsen joko Lugejen lopettamista tai niiden ottamista suun kautta. Tässä on pari päivää aikaa vielä miettiä, ne kun pitää aloittaa dpo 3. Tuo ovulaation aikainen tiputtelu on mulla siis uusi ilmiö...voi liittyä nimenomaan ovikseen ja ikään, mutta ehkä on viisasta käydä myös papassa.
 
Jopo, meillä kun näkyy olevan sama ongelma (tuhruttelu) ja sama ongelma myös lugeissa (seksin vähyys), niin oon ajatellut vetäistä luget aamutuimaan ja vois sitten valua päivän aikana pois, niin illalla voisi ajatella niitä yhdyntöjä jo ihan eri mielellä, sekä fyysisesti ja henkisesti. Vai miten nuo luget rajaa sulla tuota kanssakäymistä? Aloitin luget kuitenkin heti jo töistä tullessa, jos ne vielä jotain auttais, no aika pölhöähän tuo on.
Joo mä olen koko päivän kanssa yrittänyt kuuklettaa noita tuhruja ja tarkoittaako tää nyt sitä, että tämä ei tärppikierto ole. No, eihän se nyt satavarmasti sulje pois raskauden mahdollisuutta, mutta kun muutenkin on oireeton (ei selkäkipuja, ei hajuharhoja, ei oo rinnat kipeet) niin vähän kallistun taas siihen, että ei tärppiä todellakaan. Noh, niin kauan saa toivoa kunnes taas menkat alkaa.

Mullakin on hetkiä, jolloin mietin mitä ihmettä tässä nyt enää yrittää. Kropassa tuntuu, että on vanhentunut. Mutta kun en millään pysty antamaan periksi. Mutta kun noita negoja testailee joka kuukausi pari kolme kipaletta, kyllä alkaa mieli muuttua pikkuhiljaa.
 
Mulla tuhru on tähän mennessä ollut aina merkki tulevista menkoista. Nyt kun käytän Lugeja, tuhrua ei ole, joten tuhruttomuuteenkaan ei voi luottaa.

Kyllä se on tuo Luge-möhnä, mikä mulla vaikuttaa kanssakäymiseen :) On likainen olo. Mulle neuvottiin laittamaan 1 kapseli 3 kertaa päivässä eli laitan aamulla, päivällä ja illalla. Ts. pöksyt on Lugessa koko päivän. Ei kiva. Ajattelin ottaa nyt suun kautta 1 aamulla ja 2 illalla...ainakin kokeilen. Ja jos tulee liian kovat oireet, niin lopetan sitten. Toisaalta, kun olen lomalla, ei haittaa, vaikka aamusella vähän huimaisikin.
 
Sullako on erikseen suun kautta otettavia myös? Kun mun lääkäri ei pitänyt vaihtoehtona suun kautta otettavia, ei sit ollenkaan. Mutta kun ennen oon laittanut luget iltaisin, niin sanoi et voin laittaa koska tykkään, ei ole väliä (eli aamulla tai illalla tai sekä aamulla ja illalla). Että ehkä sullakin Jopo vois auttaa jos noi lääkkeet jakais vähän erilailla. Mulla annostus oli aiemmissa kierroissa 1x200mg, mutta nyt viimeisimmissä 2x100mg. 200mg lopetuksen jälkeen kesti 5 päivää menkkojen tulo aina kierrossa, 100mg jälkeen 2 päivää, et siin mielessä kivampi tuo miedompi myös.
 
Tiistai 24.6.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Minttu71 (42).........................43kp / 30
Jetsulleen (39)........................40kp / 23-25
hupiaelämään(40+)..................34kp / 30-34
Äiti seiskanelonen (40).............24kp / 27-28
bugsy (43).............................21kp / 29-31
Vesipossu (41)........................21kp / ~28
Vauvahaaveita (40)..................17kp / 28
Tyydeli (41)..............................16kp/ 28-30
Fleur (39)................................13kp / 25-27
Jopo73 (41)............................11kp / 25-28
Jimima (42).............................04kp / 28-30
ruutana (39)...........................03kp / 24-28
Marza (43)..............................02kp / 30
Kessu (41)...............................?? / ??

Piinailupäivät:
Minttu71................dpo 29
Äiti74.....................dpo 11
Tyydeli...................dpo 3
Vauvahaaveita.......dpo 2
Jopo73..................dpo 1

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014
Esteri1 - 5/2014
~lounakehto~ - 5/2014
sahramiini - 5/2014

Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Nämä samat Lugesteronit voi ottaa suun kautta. Mun gyne viittasi jotenkin siihen, että lääke tehoaa paikallisesti kun laittaa vaginaalisesti ja sanoi myös, että ovat aika isoja kapseleita nieltäväksi. Oon lukenut, että esim. just huimausta tulisi enemmän suun kautta otettuna ja ilmeisesti sitten jos plussaa, pitää ehdottomasti laittaa alakautta. No, mä mietin vielä.

Sekin puoltais suun kautta ottoa, että sen vois tehdä jotenkin itseltäkin huomaamattomammin. On hankalaa suhtautua yritykseen kevyesti ja "unohtaa" se kun on sormi sisällä 3 kertaa päivässä :D
 
Heippa kaikille, taas on tullut luettua palstaa, muttei kirjoiteltua tänne... En vain tykkää kirjoitella mitään tekstaria pidempää puhelimella, jolla yleensä palstaa luen.

Mulle voi sitten kirjata KP4 tänään, eli juhannuspäivänä tuli sitten täti kylään. :headwall: Se siitä heti km:n jälkeen raskautumisesta ainakin mun kohdalla. :kieh: Nyt taitaa olla kesäloman paikka myös tämän vauvatehtailun suhteen. Asiat ovat normalisoituneet tuosta viimeisimmästä kirjoituksestani, mutta tuntuu silti, että nyt pidetään taukoa kesän yli. Jos jotain tapahtuu ihan yrittämättä, niin hyvä niin, mutta ovistestit ja kalenterit saavat nyt jäädä pariksi kuukaudeksi.

Tyydeli kyseli yrityskerroista. Meillä alkoi yritys 01/2013 eli melkein 1,5 vuotta tässä on jo mennyt ja siihen tosiaan mahtuu se yksi epäonnistunut raskaus tämän vuoden maalis-huhtikuussa. Eipä paljon lämmitä, ei, mutta toisaalta oli hyvä nähdä, että raskautuminen on vielä mahdollista. Mitään takarajaa en ole meille laittanut, vaan yritetään niin kauan kun siltä tuntuu. Ja eipä tarvitse ainakaan ehkäisystä huolehtia, vaan vauva on tervetullut, jos sellainen on tullakseen. ;)

Tämän päivän jälkeen vielä kolme työpäivää, sitten alkaa LOMA, jee! :cool: Suuntaamme etelän lämpöön heti pe-iltana, joten eipä tarvitse kovin kauan enää katsella tuota harmaata Suomen suvea.

Mukavaa tiistaita kaikille tuosta inhottavasta kylmästä sateesta huolimatta!
 
Hei kaikki,
Nyt ei ole hyviä uutisia:( Sain sponttaanin keskenmenon 7+2. Tuon päivän aamu alkoi kummallisesti vatsan nippailulla ja puolilta päivin alkoikin sitten runsas verinen vuoto, illalla kaikki olikin sitten jo ohi ja seuraavien päivien aikana runsas verivuoto muuttui normaaliksi kuukautisvuodoksi. Sitä kesti noin neljä-viisi päivää. En ollut mitenkään hurjan kipeä, kipulääkkeillä selvisin tuon ensimmäisen päivän, muuten tuntemukset olivat kuin kuukautisten aikaan.

Ja vaikka niin ikävää kuin tuo km on kokea, niin en ole siitä niin kovin suruissani. Ehkä kun tulin niin pian raskaaksi, toisella yrittämällä, niin menetys ei ollut niin suuri, kuin jos olisimme vuosia yrittäneet saada lasta, ja jotenkin ajattelen, että kaikki ei ollut pienellä kunnossa sydänäänien löytymisestä huolimatta. Parempi nyt näin pikkuviikoilla kuin sitten paljon myöhemmin.

Työmatkan vuoksi pääsen kertomaan tätä vasta nyt teille...

Eli liityn jälleen teidän ihanien naisten seuraan, ja SAHRAMIINI, älä karkaa siitä oven välistä. Tuun mahdollisimman pian takaisin sun seuraksesi.

Kp, en osaa sanoa, luonnollisestikaan, mutta luulen, et ovuloin viime viikolla tuntemuksista päätelle. Päätimme kuitenkin odottaa yksiä kuukautisia ennen seuraavaa raskautumisyritystä eli kuukautiset alkavat arviolta reilun viikon kuluttua:) Yrittämään sitten päästään heinäkuussa ja se on sitten yrityskerta kolme. Joku sitä tuolla kyseli. Itse ajattelin, että yritämme, elelemme ja rakastamme tämän kesän, ja jos on tullakseen vauva ja perheemme kasvaa yhdellä ihmisellä niin ihanaahan se olisi. Mutta tuon keskenmenonkin myötä minulle on vahvistunut tunne, että näinkin on hyvä. Käy kuinka käy niin olen äärettömän onnellinen tästä perheestäni. Nautin joka päivästä. Ja kun olen aina tullut raskaaksi niin helpolla, sitä vasta nyt km:n myötä ymmärtää, kuinka hyvin minulla kaksi kertaa on raskauksissa käynyt. Olen siitä äärettömän kiitollinen huomatessani nyt, kuinka suuri ihme se ihmisen syntymä onkaan, ja olen äärettömän onnellinen kahdesta terveestä lapsestani.

Nauttikaamme siis läheisistämme ja nauttikaamme elämästä, ja aina on myös hyvä olla niitä pieniä haaveita.
 
Viimeksi muokattu:
Olen pahoillani Lounakehto!
Itsellä vastaava juuri takana. Toivuttu, ensimmäinen ovis pongattu km jälkeen ( km:t 01/14 ja 5/14). Henkisesti ei raskaita kokemuksia. Onhan sitä ikää kuitenkin Se 41v, niin eivät kai ne sukusolut ihan priimaa enää ole.

Tsemppiä uuteen yritykseen!! Ja ainahan sen sanotaan tärppäävän hyvin km jälkeen... Siinä toivossa itsekin.
 
Pahoittelut Lounalehto, toivottavasti seuraava pysyy kyydissä loppuun asti.

Oma kierukkani poistettiin maanantaina, joten nyt lienee kp 3?. Kierron pituudesta ei mitään käsitystä. Ainakin tämän ensimmäisen kierron ajattelin mennä ovista tikuttelematta. Odotan että kierto on tosi sekaisin ja kun imetänkin vielä niin paljon en toivoa laita alkuun. Muutenkin olen lähtenyt liikkeelle jos luoja suo -periaatteella. Toki teen itsekkin kaikkeni, mutta hoitoihin en ole valmis, vaan nautin noista olemassa olevista kahdesta lapsesta sitten.

Aurinkoista päivää kaikille kuumeilijoille, toivottavasti se kesä pian alkaa.
 
~lounakehto~, Olen tosi pahoillani :hug:

Mua hirvittää miten moni tänne palaa takaisin :(

edit: Meillä tosiaan ehkäisy jäi pois kesällä 2012, mutta vasta loppukesästä 2013 aloitin tikuttelun ja lääkityksen. Yrityskertoja olisi siis jo takana n. 24-25. Eikä ikinä ole ollut yhtään mitään oiretta edes kiinnittymisen yrityksestä.
 
Viimeksi muokattu:
Voi ~lounakehto~ kuinka kurjaa :( !
Minun viimesyksyinen keskenmeno oli 7+1 joten voin jollain lailla kuvitella mitä olet joutunut käymään läpi. Iso hali sinulle!

Minulla on tänään viikkoja 7+3, enkä ole uskaltanut odotuspuolelle huikkaista kuin kerran pari - on luottamus omaan kroppaan vähän tiukoilla. Ultrassa tekisi mieli käydä, mutta kun se on niin kamalan kallista, meillä päin joutuu pulittamaan 180 e. Sen sijaan kävin tänään yksityisellä otattamassa hcg-verikokeen 35 e. Kai sekin vähän antaa vinkkiä siitä, miten massu jakselee. Usko on lujilla kun oikein mitään oireitakaan ei ole, ja niinkuin täällä sanottiin, on aika surullista kuinka moni meistä tupsahtaa plussankin jälkeen tänne kuumeilijoihin takaisin.

Oven rakosessa olen siis vielä tiukasti, jotta ehditte kaikki sujahtaa siitä sisälle <3 Oikein, oikein paljon kauniita ajatuksia täältä sinne päin :)
 
Pahoittelut Lounakehto itsellä muinoin oli 7 plus 4 keskenmeno joka ilmeni siten että tuli kauhea selkäkipu ja mentiin yksityiselle ja siellä ultrassa pieni olikin jo ikiunessa :-( tyhjennyksen kautta sitten mentiin. No tsemppiä nyt kaikille kovasti
 
Heippa ihanaiset :)

Voi kuinka ikävää lounakehto että sielläkin matka päättyi ikävästi :hug: toivotaan uutta tärppiä ja 9kk kestävää matkaa alkavaksi :heart:

Tyydeli taisi kysellä yrityskerroista, no meillähän on sellainen tarina että meillä piti olla lapsiluku (2) täynnä aina viime kesään saakka jolloin tulinkin yllättäen raskaaksi, ihan siis vahingossa. Aluksi se oli vähän niinkuin shokki, että eihän meille nyt enää tässä iässä voi vauvaa tulla...mutta äkkiä siihen ajatukseen kuitenkin tottui ja shokki muuttui iloksi ja onneksi. (vaikkakin meillä menisi talo vaihtoon ym. ym) Mutta se onni loppui kuitenkin lyhyeen, rv7+6 alkoi niukka vuoto joka seuraavana päivänä kipujen kera runsastui ja raskaus päättyi siihen, parin päivän päästä tästä ultrassa kohtu jo tyhjä ja hcg laskenut 200:n Se oli mulle tosi raskasta.. ja silloin tajusin kuinka PALJON sitä yhtä pikkuista kuitenkin vielä halusin ja niinpä loppukesästä/alkusyksystä 2013 aloitimme varsinaisen yrittämisen. Eli pian tässä on vuosi yritetty, tuloksetta. Ja luulenpa että juuri tämä "yrittäminen" ja kaikki ajan loppumisesta stressaaminen jne. on syynä ettei vaan tärppi ole uudelleen käynyt :(

ON: täällä mennään dpo3 ja yllätys yllätys taas sitä vaan kroppaansa/tuntemuksia tutkailee, mutta eipä tässä vielä mitään tutkailtavaa ole edes :kieh: Voi kun tämän asian voisi vaan lykätä jonnekin taka-alalle ja ihmetellä sitten jos joskus kuukautiset jäisikin tulematta........
 
Moi!

Ihan ensimmäiseksi pahoittelut lounakehdolle.

Ittellä tänään kp 1 . Ei jaksa ees ärsyttää. Ovistuntemuksiakaan ei ollut koko kierrossa, joten ei ollut mitä odottaa. Meillä on yrityskiertoja noin reilu vuosi. Kerran viime kesänä oli hailakka haamu raskaustestissä ja menkatkin reilusti myöhässä. Mut viiva ei sitten vahvistunut ja sitten tulikin vuoto. Ikinä ei oo ollut keskenmenoja eikä muita kun yks plussa joka parhaillaan istuu potalla (2,5vee). Mulla on kyllä vähän sellanen fiilis et meille ei toista lasta enää suoda. Tuo ensimmäinen on kyllä ihme. Ei voi muuta sanoa. Ei olla asetettu mitään takarajaa yritykselle, mut kun mun kotiäitiys loppuu ens talvena, niin varmaan käännän katseeni tulevaisuuteen ja alan pikkuhiljaa valmistautua luovutukseen. Vuoden päästä syksyllä ajattelin laittaa kirpparipöydän ja luopua vauvatavarasta. Mitään en oo myynyt toistaiseksi. Jotain tavaraa on lainassa. Mä olen kyllä sellainen hamsteri et raaskinkohan laittaa niitä ihanaisia pikkuvaatteita mihinkään.... Viime yönä näin unta et möin vahingossa mun lenkkirattaat. Siinä sitten ihmettelin et miten tässä näin kävi ja mites lenkkeily nyt luonnistuu.

Tervetuloa kessu! Toivottavasti et viivy pitkään täällä
 
Jimimalle mukavaa reissua!! Eihän sitä tiedä, vaikka tärppäisi siellä...

Äiti seiskanelonen, Totta, on se aika hirvittävää, että niin moni joutuu palaamaan takaisin kuumeilijoihin, mutta itse sen kahdesti tehneenä silti jaksan vielä uskoa, että vielä tärppää ja vielä mennään loppuun asti. Mutta kuinka hurjaa se olisikaan, jos nyt ei olisi tuota kaksi vuotiasta tuhisemassa omassa sängyssään, jos joutuisi ensimmäistä odottaessa luopumaan, ja useasti... Sen vuoksi tuntuu, että tuolla Keskenmenon jälkeen yrittäjissä on toisinaan kurjempia tarinoita...

Vauvahaaveita, sama vika!! Kokoajan kuulostelee ja tunnustelee, että mitä mikin vatsan jomotus nyt tarkoittaa!! Ihan kun ne tarkoittais yhtään mitään näillä päivillä, dpo 4 tänään. Liikaa vapaa-aikaa taas vissiin. Ärsyttää. Ja sopivan kiukkuinenkin olen koko ajan.... Miehen loma pidetty ja nyt tekee taas piiittttkäääää päivää töissä, joten liikaa omien ajatusten parissa taas.
 
Tyydeli, minäkin oon alkanut ajattelemaan, että mikä ihme tuo meidän yksi lapsi onkaan. Ei siitäkään nyt kuitekaan ole kuin kohta neljä vuotta kun hän syntyi. Miten paljon kolmessa vuodessa voi sitten hedelmällisyys huonontua :confused: Varmaan sitten aika paljon. Olisihan se toki huomattavasti ikävämpää jos ei yhtään lasta olisi toistuvista yrityksistä huolimatta saanut. Silti edelleen harmittaa, ettei ihan ehtinyt julkisen puolen hoitojonoihin, kun ei ymmärtänyt tilanteen "vakavuutta". Mä olisin kahteen niin tyytyväinen (vaikka olisin ehkä toivonut enemmänkin).

Vesipossu: Minäkin oon hamstraaja mitä vauvantavaroihin tulee =) En ole pystynyt luopumaan oikein mistään. Harmitti kun myytiin kaukalo pois ja hoitopöytä =) Nyt yritän kovasti saada lahjoitettua noita vaatteita alkaen koosta 86. Ajattelen, että siinä koossa alkaa olla jo aikaa ostella uuttakin, jos tarvetta tulee (voi kun tulisikin). Mies on ihan helisemässä noiden laatikoiden kanssa, kun varastotilaakaan ei liiemmin ole.

sahramiinikin täällä niin kirjoittelee, että oon ihan unohtanut et oot raskaana :)
 
Voi lounakehto, voimia ja lämmin lohtuhalaus :hug: Tosiaan kenenkään ei toivoisi joutuvan tänne takaisin keskenmenon merkeissä :'(

Meillä yritystä on takana vähän vajaa vuosi, yrityskiertoja olen lakannut laskemasta. Matkalle siis mahtuu yksi keskenmeno eli raskautumisen ei pitäisi olla ongelma, mutta se uusi tärppi vain antaa odottaa itseään. Mulla turhautumiseen vaikuttaa varmaan osaltaan se, että esikoinen sai alkunsa kerrasta ja vaikka ensimmäinen raskaus on jo seitsemän vuoden (ja kilon :D) takana, en ollut varautunut vaikeuksiin.
 
Iltaa! Täällä dpo 3 ja sormi alvariinsa sisuksissa. Aloitin siis taas Luget, enkä kuitenkaan "uskaltanut" kokeilla suun kautta. Jotenkin en nyt henkisesti jaksaisi mitään sivuvaikutuksia, joten vanhalla tyylillä mennään.

Päätä tuikkii ja väsyttää...eli ihan ilman sivuvaikutuksia en pääse näinkään.

Jimimalta on pitänyt kysellä, onko kollegaa kohtaan tunnettu ihastus laantunut, vai vieläkö vaivaa mieltä?
 
Nyt kun mulla on varmaankin vika yrityskierto menossa, niin listataanpa tänne kaikki "varmat" raskausoireet, jotka toki alkoivat jo ennen hedelmöittymistä ;)

Tänään siis dpo 4 ja tunsin puristavan tunteen kohdussa aivastaessani ja lisäksi jomotteli kohtua terävästi ja illalla lieviä menkkakipuja.

Huomenna kerron epäilyttävästä näpystä vasemmassa pakarassani!
 

Yhteistyössä