40+ so what wol.13

Torstai 7.8.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

sahramiini (42)......................... ?kp/ 26-28
Fleur (39).................................. 31kp / 25-27
ruutana (39)............................ 23kp / 24-28
Minttu71 (42)........................... 20kp / 30
Jimima (42).............................. 19kp / 28-30
Marza (44).............................. 18kp / 30
Äiti seiskanelonen (40).............. 10kp / 27-30
bugsy (44)................................ 7kp / 29-31
Zandi (39)..................................7kp / 24-30
~lounakehto~ (41)..................... 5kp / 28

Kessu (41)................................ ??kp / ??
Jetsulleen (39)........................... ??kp / 23-25
hupiaelämään(40+)..................... ??kp / 30-34

Piinailupäivät:
sahramiini (42).........dpo 14
Minttu71 (42)..........dpo 6
Marza (44)..............dpo 5

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014
Esteri1 - 5/2014
Vesipossu - 7/2014
Tyydeli - 7/2014
Jopo73 - 8/2014


Taustailijat:
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Iltaa ihanaiset :)

Ei mennyt täällä ihan niinkuin odotin, eli nyt toivutaan leikkauksesta sairaalassa.... Metotreksaatti ei siis tehnyt tehtäväänsä, vaan tänään jouduin leikkaussaliin. Oikein vaikeimman kautta tuntuu tämä nyt menevän...

Tsemppiä kaikille piinailijoille :heart: ja kaikille muillekin tietysti! =)
 
Kiitti Jopo, siitä olen samaa mieltä kanssasi ja onnellinen että ovat tutkineet ja tarkkailleet, niin nyt mulla säästyi molemmat johtimetkin vielä, ei kerinnyt repeämään ja oli aivan "suulla"..en tosin ole vielä saanut lääkärin kanssa jutella leikkauksesta. Ennen leikkausta vaan ultraava lääkäri sanoi että on kuitenkin sellainen aikapommi että hoidettava pikimmiten ja koska piikin jälkeen hcg jatkoi nousuaan.
 
Vauvahaaveita syvästi olen pahoillani.jaksamista sinulle kovasti sairaalaan. Itse yhdellä kädellä koitan saada aikaan jotain kirjoitusta ja muuta ei toivo kun sitä 19.päivää tässä kuussa kun tikit poistetaan.tosin uusi kipsi tulee vielä sittenkin käteen.ei taivu vielä sormet kuin pikkuisen ja ovat kuin nakki makkarat huoh
 
Voi ei Vauvahaaveita :hug: Onneksi kuitenkin toimivat nopeasti sairaalassa. Toivottavasti nyt pääset rauhassa toipumaan!

Mä pikaisesti vain kirjaan, että kuukautiset sitten alkoi heti maanantaiyönä, eli mulle voi päivittää kp 3. Plääääh!

No me lähdetään sunnuntaina vihdoin kesälomareissuun Sardiniaan ja eipähän tarvitse nyt pidätellä viinin ja juustojen kanssa läträämisessä :p

Leppoisaa loppuviikkoa kaikille ja plussatulos kaikkien kiertoon!
 
Vauvahaaveita mitä sinulle kuuluu millainen on vointi ja milloin pääset kotiin?
Itse jo valmiiksi tuskailen jos täti tulee niin miten sitä selviää yhdellä kädellä viikon sen sotkun kanssa.voi että.pikku hiljalleen koittanut jumpata sormia mutta aika jäykät ja kipeät ovat.oma terveys on kaikki kaikessa ja mieli tekis illalla kun grillaamme juoda kylmä olut mutta en taida uskaltaa kun on tikit.pelottaa jos vaikuttaa jotenkin paranemiseen.inhottava hiostava ilma mutta tuulettimet hieman tuo lohtua.
 
Viimeksi muokattu:
Perjantai 8.8.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

sahramiini (42)......................... ?kp/ 26-28
ruutana (39)............................ 24kp / 24-28
Minttu71 (42)........................... 21kp / 30
Jimima (42).............................. 20kp / 28-30
Marza (44).............................. 19kp / 30
Äiti seiskanelonen (40).............. 11kp / 27-30
bugsy (44)................................ 8kp / 29-31
Zandi (39)..................................8kp / 24-30
~lounakehto~ (41)..................... 6kp / 28
Fleur (39).................................. 4kp / 25-27

Kessu (41)................................ ??kp / ??
Jetsulleen (39)........................... ??kp / 23-25
hupiaelämään(40+)..................... ??kp / 30-34

Piinailupäivät:
sahramiini (42).........dpo 15
Minttu71 (42)..........dpo 7
Marza (44)..............dpo 6

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014
Esteri1 - 5/2014
Vesipossu - 7/2014
Tyydeli - 7/2014
Jopo73 - 8/2014


Taustailijat:
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
tuossapa taas tälle päivälle listaa...

Vauvahaaveita voi kovasti nyt sinne paranemisia. Onneksi seurattiin ja huomattiin, niin ei päässyt tapahtumaan mitään peruutamatonta vahinkoa. Kyllähän tuollainen säikäyttää ja pistää miettimään. Mutta toivotaan, että siellä teillä nyt alkaa elämä hymyilemään ja aika parantaa.

Marza sinne myös paranemisia, että sormet alkavat liikkua ja elämänlaatu myös paremmaksi muuttuu.

ON näin niin ihmeellistä unta, ja tämä ei voi johtua plussasta :LOL: mutta jotain piikkejä laitettiin yöllä, että raskaus alkaisi. Ja samalla huomasin siinä, että seinän takana olikin valmis eteinen ja ulko-ovi, joten ei muuta kuin seinä puhki, ja siinähän se ovi oli. Oliko jotenkin kuvainnollista, että löytyi ovi ulos? Toivottavasti. Unessa on kaikki niin itsestään selvää, niin, totta kai siinä seinän takan on ovi, siitä vain läpi.

Mutta oikein hyvää viikonloppua, palaillaan taas.
 
Juu... minulla lukee tuolla listassa kp ?/26-28. Nyt vois vaikka päivittää et kp 2/? Kierron pituudeks jäi 21 päivää, minut voi varmaan heittää roskikseen samoin tein. Eihän tää tällainen oo mistään kotoisin. Höh.

Ihanaa viikonloppua kaikille kuitenkin :)
 
Sahramiini, et sinä roskikseen jouda!!!! Onko sulla alku- vai loppukierto lyhyt vai mitenkä? Olisko sulle jostain tropeista apua? Sulle olis tilaa tuolla odottajissa.

(Totta puhuakseni sinne mahtuisitte te kaikki!)
 
Itse monesti masentaa kun ei vauvaa kuulu ja tänään olen Kuin pilvissä tästä meidän uusioperheestä.lapset aamusta tiskasivat ja siivosivat omat huoneensa.tein yhdellä kädellä pizza taikinan ja muut täytteet valmiiksi.jokainen kokosi omat pizzat ja tuli hienoja.aikoivat viedä kohta roskat ja kastella ulkokukat.ihania 4,9,11 ja 13v lapsia
Itse olen kovin tunneherkkä ollut ja pillittänyt pienistä asioista.välillä masentaa kaikki kuten tää yksikätisyys joka tulee joka päivä eteen ongelmineen.ei voi kuoria perunaa.ei tiskata,ei juustoa leikata.en voi farkkushortseja käyttää kun en saa vetskaria enkä nappia kiinni.en edes hiuksia saa ponnarille
Yks päivä vollotin suihkun jälkeen mikä on show myös kun en saanut pikkareita vaan menivät rullalle,mies joutui auttamaan.
Voi kun o,is mukava tavata täällä palstalla olevia mutta aikaisemmin olen myös kysellyt niin hirveä paikkakuntainen ero kaikkien välillä.itse asumme Porvoon lähellä.
Nyt menen kokeileen josko raparperi piirakan teen uuniin ja syödään sitä jätskin kanssa.
......kääk mun pojalla alkaa tiistaina koulu ja tytöllä tarha.menipä loma äkkiä,eihän me keritty oikeastaan mitään muuta kun Kainuussa lomailla ja anopin mökillä.pitäs jotain koulujuttuja ostaa mutta saa nyt mennä syksyisillä.kirjat jäänee päälystämäti kunnes kopeennun.olisi itsellä ehkä mahis päästä Tytön kummin kanssa samaan työpaikkaan mutta pelkään ettei mua palkata kun saikkua on ens kuun 26.päivään asti ja ei tiedä onko käsi edes kunnossa silloin.mun pitää varmaan koittaa keksiä nyt jotain järkevää.kelaan pitää ens viikolla kaiketi viedä lääkärin todistus.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kysymästä Marza, eilen pääsin sairaalasta, eli yhden yön jouduin olemaan. Mutta eilinen päivä oli kyllä järkyttävä, se hartiapistos kipu oli jotain järkyttävää, hengittäminen teki niin kipeetä....itse haavakohdat eivät juurikaan kipeät, no tänään on kyllä vatsa ollut kipeämpi, mutta voipi olla että jäi vaan eilen sen hirvittävän ylävatsa/hartiakivun takia huomaamatta...
Mutta, elämä voittaa :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Niin ja Marzalle myös tsemppiä sen yksikätisyyden kanssa!
 
Viimeksi muokattu:
Jopo, vähän tuntuu et pitäskö luovuttaa - mut itseni tuntien tiedän et vastaus on: en varmasti! Tää oli oikeestaan eka oikee kierto sen kesäkuisen pöhkötapauksen jälkeen. Ovis oli kp 8, eli loppukierto oli ihan sama ku minulla normaalistikin. Pitää varmaan alkaa pitämään alkukierrosta kädet ristissä ja toivoo et "älä tuu vielä ovis"! Kaikkee sitä vauvakuumeinen joutuu toivomaankin :D
 
Kurja lukea että hieman alavireistä fiilistä on muillakin, itselläkin on tässä ollut mielessä luovuttaminen. Meillä on uusperhehärdelli, eli miehellä 2 teini-ikäistä ja itselläni 9 ja 11 vuotiaat lapset, yhteisiä lapsia meillä ei toistaiseksi ole. 2003 syntyi ensimmäinen tyttöni ja hänet pantiin alulle ensimmäisestä yrityskierrosta. 2005 syntyi toinen tyttöni joka pantiin alulle toisesta yrityskierrosta.

Nyt on yritystä takana noin 6kk, eikä mitään ole tapahtunut. Minulle menee useampi päivä kuussa ihan liikaa pohtiessa tätä yritystä ja kyllähän se pettymys on aina suuri kun ei mitään tapahdu. Lapsen saaminen on meille ollut vähän sellainen tulee jos on tullakseen-juttu, mutta on tämä kuitenkin alkanut olemaan itselleni sen verran rankkaa että olen alkanut pohtimaan ehkäisyn aloittamista taas. Mies ei ihan ymmärrä sitä, hän on sitä mieltä että jatketaan vain ilman ehkäisyä. Toisaalta olen taas pohtinut että yrityksen lopettaminen saattaa sitten olla sellainen juttu jota tulen myöhemmin katumaan. Iso huokaus! :headwall:

Positiivista tosiaan katsoa tuota plussanneiden listaa, keskiarvollisesti sentään joka kuukausi joku on täällä plussannut!
 
Heipa hei kanssakuumeilijat! :heart:

Kylläpä sulla Vauvahaaveita on ollut haasteita tässä lähiaikoin. Kamala ajatella mitä kaikkea olet psyykkisesti ja fyysisesti joutunut käymään läpi. Ei ole helppoa meillä 40plus kuumeilijoilla. Hirmuisesti tsemppiä toipumiseen.

Marzalle samoin, tsemppiä "kädettömyyteen"! :D

Tänään siis kp15 ja dpo1, mitä lienen viimeksi ilmoitellut lomahuuruissani. Ainakin taas on simpat saatettu hollille ihan oppikirjojen mukaan, tulos saisi kerrankin olla jotain muuta kuin miinusta (niimpä niin). Kolmatta inssiä ehdotti gyneni, voi kun ei tarvitsisi sellaista enää. :stick:
 
Vauvahaaveita ja äitiseiskanelonen kiitos kaunis.opettelua tosiaan kaikki pienetkin arjen askareet.reilu viikko vielä ja saan tikit pois toivottavasti kevyempi kipsi tulis tilalle.
Äitiseiskaneloselle nyt puhalletaan tärppi puhurit.itsellä ollut kovin vaan väsymystä johtuen lääkkeistä voisin vaan nukkua aina kun tilaisuus on
 
Kylläpäs täällä on viime käynnin taas kerennyt tapahtumaan.
Erityisesti vauvahaaveelle toipumista toivotan ja Marzalle toivotaan kevyempää kipsiä ja nopeata parantumista, että arkiaskareet sitten sujuvat nopeammin entiseen malliin.
Muille toivon, ettei epätoivoon vaivuta, vaan uskotaan, että kyllä se toivo vielä elää. Meillä alkaa olemaan ikää, niin joka kierto ei enää ole se otollinen, mutta se otollinen voi olla siellä nurkan tai monenkin takana. Hirmuisesti siis tsemppiä meille kaikille! Uusi kuukausi jälleen kierrossa ja aika jonkun meistä lähteä odottaviin. Kenelle onni lankeaa, se jää nähtäväksi. :)

ON (ja urakalla, minä kun en osaa typistää): Musta tuntuu, että tämä kierto menee yhtenä hormonihirviönä. Oon saanut aikaiseksi megakilarit ja mitä kaikkea. Tuskastunut jo tikuttamiseenkin, vaikka ekaa kertaa asialla. Tai no, tuskastunut ja tuskastunut. Näiden tikkujen ohjeissa ei puhuta mitään, että kuinka kauan pitää olla vessassa käymättä. Olen kuitenkin antanut itseni ymmärtää, että nelisen tuntia olisi hyvä ja viimeiset pari tuntia juomatta. Mutta mikä ihme siinä on, että minun on pakko yöt juosta siellä vessassa? Päivällä taas ei ole mitään ongelmaa olla käymättä vaikka kahdeksaan tuntiin (ei kerkee miettimään koko hommaa) Ja nyt kun pitäisi pidätellä se oma aikansa, niin jo heti ensi hätätuntemuksesta alkaa se pakkomielle, että kyllä nyt sinne vessaan olisi päästävä ja heti. Viime yönä en enää kyennyt ja tein testin aamulla vain 2,5h tunnin pidättelyn jälkeen. Negaa oli, mutta ovis"geelit" kertoo toista, mutta ei ollut aamulla yhtään vahvempi testi viiva tikussa kuin aiemmin.
Pitäisköhän mun suosiolla siirtyä testaamaan vasta, kun tulen illan korvalla kotiin? Voikohan se LH pitoisuus näkyä silti parhaiten aamulla ja turha enää illalla testailla? Vaikka illalla se pisu olisi seikkaillut sisuksilla kauemmin. Idioottipohdintoja ja ärsyttää, että tää olikin näin hankalaa, kun en "muistanut" että mä oon oikea ravihevonen öisin. Jep, kyllä mä tässä äkkiä ressin hommaan jos en pikkuhiljaa ala näkemään tikussa sitä plussaa. :/
 
Zandi, ovistestit on käsittääkseni parempi tehdä just jostain muusta kuin aamupissasta! Eli ilta on ihan ok. Mä en ainakaan laskenut tunteja tai ollut juomatta...testasin aina kotiintullessa, jolloin oli "jonkin aikaa" edellisestä vessareissusta. Hyvä on testata suunnilleen samaan aikaan vuorokaudesta, niin on vertailukelpoiset viivat.
 
Täytyy sanoa, että onni on ....saada helposti ovis kiinni tikuttamalla. Mulla toimii aamupisusta, päiväpisusta ja nyt viimeksi iltapisusta. Teen ensin aina tuon pelkän liuskatestin (Sofi) ja kun se näyttää vahvaa viivaa, varmistan digillä. En ole juomatta ja käyn aamuöisinkin vessassa ja silti aamulla se viiva siihen tulee jos on oviksen aika. Joillakin on sitten niin, että ovulaatio näkyy tikuissa vain pari tuntia - puoli päivää. Nämä ihmiset testaavatkin sitten aamuin&päivin&illoin. Kyllä sinä opit hommat :)
 
Minäkin taidan tässä kuussa aloittaa sen tikutuksen. Aamupisusta olin ajatellut sen tehdä koska muuten unohtuu varmaan tehdä koko juttu, olen niin hajamielinen nykyisin.

Tätiä tässä odottelen saapuvaksi, luulisin sen tulevan tänään tai viimeistään huomenna, ei se juuri koskaan ole myöhässäkään tullut. Tein Pregcheck testin sunnuntaina, negaa tuli. Erikoista on se ettei ole tuntemuksia mihinkään suuntaan. Hieman tässä painin pitääkö hypätä auton kyytiin ja karauttaa apteekkiin :confused: ei nimittäin ole yhtään raskaustestiä enää jäljellä.

Vauvahaaveille ja Marzalle tsemppiä, kyllä se siitä vielä helpottaa, toivotaan että molemmat toivutte nopeasti :hug:

Itse huomaan etten ole enää niin nuori, koska otan aina ulkoillessa puhelimen mukaan varmuuden varalle, pelottaa nimittäin että polvivammojeni vuoksi jalka tai jopa jalat lähtee jossain metsässä alta ja jään sitten sinne mättäälle makaamaan. Reissussakin on nykyään aina polvituet varmuuden varalle mukana, kyllä sitä tuntee itsensä niin raihnaiseksi.
 
Tiistai 12.8.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

ruutana (39)............................ 28kp / 24-28
Minttu71 (42)........................... 25kp / 30
Jimima (42).............................. 24kp / 28-30
Marza (44).............................. 23kp / 30
Äiti seiskanelonen (40).............. 16kp / 27-30
bugsy (44)................................ 12kp / 29-31
Zandi (39)..................................12kp / 24-30
sahramiini (42)...........................12kp/ 26-28
~lounakehto~ (41)..................... 10kp / 28
Fleur (39).................................. 8kp / 25-27

Kessu (41)................................ ??kp / ??
Jetsulleen (39)........................... ??kp / 23-25
hupiaelämään(40+)..................... ??kp / 30-34

Piinailupäivät:
Minttu71 (42)..........dpo 11
Marza (44)..............dpo 10
Äiti seiskanelonen (40)....dpo 2

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014
Esteri1 - 5/2014
Vesipossu - 7/2014
Tyydeli - 7/2014
Jopo73 - 8/2014


Taustailijat:
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
siinäpä listaa teille.
ON oili tuloillaan, kun niin jomottelee, mutta niinhän se oli viime kierrossakin, että tuntemuksia oli, jotka sitten eivät jatkuneet minnekään. Ja samalla puolen tuntuvat, voiko olla mahdollista? Yleensä kyllä tuntemusten puoli vaihtuu, mutta nyt kyllä on enemmän tärinäherkkyyttä jne. Pitää yrittää hyödyntää, vaikka taidan olla liian aikaisessa monesti, tosin en jaksa alkaa tikuttamaan, koska alan stressaamaan sitä sitten. Pakko vain antaa mennä tjot meiningillä.

Luulen muuten havainneeni pienen vilauksen kompassistani, jospa se vielä löytyisi, kenties nopeammin kuin luulinkaan, toivottavasti.

Palaillaan....
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä