40+ so what wol.13

Mä saatan aina välillä huudella tänne, toivottavasti ette pahastu. Ainakin kuulumisianne luen, sille ette voi mitään ;)

Sitä piti sanomani, että kyllä mä monesti kysyin itseltäni, että oonkohan mä jo liian vanha tähän puuhaan, kun piti aina moniteholasit kaivaa esiin, kun rupesi pissatikkuja tihrustamaan :LOL:

Mitä tuohon yrityksen lopettamiseen tulee, niin mä uskon henkilökohtaisesti kaikessa siihen, että asiat pitää katsoa "loppuun asti" (oli sitten kyse parisuhteesta tai mistä hyvänsä) niin, ettei tarvitse enää jossitella jälkeenpäin. Jos ei "pysty" lopettamaan yrittämistä, niin sitä on vaan jatkettava ja luotettava siihen, että jossain vaiheessa se stoppi vain sitten tulee. Ainakin mä olen huomannut, että yhtenä kauniina päivänä asiat ovatkin tuntuneet itsestäänselviltä ja päätökset yhtäkkiä ei-niin-suurilta. Kun antaa alitajunnan työskennellä, pääsee lopulta maaliin ja löytää sen kompassin. Näin uskon.

Voimia ja uskoa teille, ihanat naiset :heart:
 
Keskiviikko 13.8.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

ruutana (39)............................ 29kp / 24-28
Minttu71 (42)........................... 26kp / 30
Jimima (42).............................. 25kp / 28-30
Marza (44).............................. 24kp / 30
Äiti seiskanelonen (40).............. 17kp / 27-30
bugsy (44)................................ 13kp / 29-31
Zandi (39)..................................13kp / 24-30
sahramiini (42)...........................13kp/ 26-28
~lounakehto~ (41)..................... 11kp / 28
Fleur (39).................................. 9kp / 25-27

Kessu (41)................................ ??kp / ??
Jetsulleen (39)........................... ??kp / 23-25
hupiaelämään(40+)..................... ??kp / 30-34

Piinailupäivät:
Minttu71 (42)..........dpo 12
Marza (44)..............dpo 11
Äiti seiskanelonen (40)....dpo 3

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014
Esteri1 - 5/2014
Vesipossu - 7/2014
Tyydeli - 7/2014
Jopo73 - 8/2014


Taustailijat:
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Heipat kaikille! Kiitos bugsy listan päivittämisestä. Kaipa nuo voisi heittää taustalle, kenestä ei ole kuulunut aikoihin mitään (??).

Piinailijoilla.... mitään tuntemuksia puoleen jos toiseen?:wave:

Minä olen itse ihan taas saanut uusia käänteitä kiertoon :( Oviksesta en ole vieläkään toipunut :O, mahaa sattuu ja nännit varsiinkin on ihan arat. Ihmeellinen ovis jossen sanois. Jos olis esim. dpo10, niin olisin innoissani, mutta kun on vasta dpo3 niin ei tuo mahdollinen kiinnittyminen ole vielä tapahtunut. Tottahan olen jo guuglannut aamupäivän mitä kaikkea se voi tarkoittaa... ja todennäköisesti keltarauhashormonia on aikamoinen määrä kropassa :confused: tai sitten estorgeenia ihan liian vähän :headwall: Eli eipä selvinnyt mistä tämä olotila johtuu.

Kyllähän tänne Jopo saa huudella ja mielellään kuulumisia kertoa :) Onnea vielä.
 
Moi!

Kyllähän se nyt siltä näyttää et minä nostan täältä kytkintä. Kavin tänään varhaisultrassa ja masussa kölläili pikkuinen, joka vastasi viikkoja 7+4. Kovasti toivottelen teille jokaiselle plussapuhureita ja toipilaille paranemisia. Ja kiitän seurasta.

Btw, multa muuten mitattiin amh-arvo tässä kesällä ja se oli 0,6 = alentunut. Yksi pitäis kuulemma olla, jotta ois normaalin rajoissa. Tuo arvo siis mittaa munasarjareserviä. Että toivoa voi olla alentuneella arvollakin. Toivotaan nyt että tuo yksi hyvä folli, jonka sain aikaiseksi kölläilisi mun sylissä maaliskuun lopussa. Ja pakko kommentoida tohon Jopon viimeiseen kommenttiin, et oon kanssasi ihan täysin samaa mieltä tosta asioiden loppuun katsomisesta.

Mukavaa alkanutta syksyä kaikille! (meillä on vähän syksyn tuntua ilmassa)
 
Minttu 71 olen seurannut kuinka tasaisesti meillä menee kierto sun kanssa..hih
Itse odotan kovasti kun tiistaina saan tikit pois että millainen leikkaus viilto kipsin alta paljastuu.kurjaa on se että vielä kuukausi kipsin kanssa. Pojalle eilen sanoin että satoi tai paistoi niin sitte meen uimaan.ja tietty saunan lämmitän ja istun tunnin.
Kaverit pyyteli saunaan ja paljun lämpöön mutta enhän mä pääse snif.
Katselin eilen ihania aidon näköisiä vauvoja telkkarissa kun joku nainen teki mittatilaustyönä nukkeja.toiset jopa työnteli niitä rattaissa
Sellanen varmaan hankittava ;)
 
Viimeksi muokattu:
Torstai 14.8.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

ruutana (39)............................ 30kp / 24-28
Minttu71 (42)........................... 27kp / 30
Jimima (42).............................. 26kp / 28-30
Marza (44).............................. 25kp / 30
Äiti seiskanelonen (40).............. 18kp / 27-30
bugsy (44)................................ 14kp / 29-31
Zandi (39)..................................14kp / 24-30
sahramiini (42)...........................14kp/ 26-28
~lounakehto~ (41)..................... 12kp / 28
Fleur (39).................................. 10kp / 25-27

Piinailupäivät:
Minttu71 (42)..........dpo 13
Marza (44)..............dpo 12
Äiti seiskanelonen (40)....dpo 4

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014
Esteri1 - 5/2014
Vesipossu - 7/2014
Tyydeli - 7/2014
Jopo73 - 8/2014


Taustailijat:
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Siinäpä listaa taas. Laittelin nyt kauemmin ilmoittamatta olleet taustailemaan, mutta heti pääsee takaisin listalle kun ilmoittelee.

Ja tottakai täällä saa, ja pitääkin, käydä ilmoittelemassa itsestään miten raskaus etenee, ja samallahan se antaa toivoa tänne listalla roikkujille.

Mutta nyt aurinkoista päivän jatkoa kaikille!
 
Vesipossu, tervemenoa vaan :wave: Hienot ultrakuulumiset :heart:

Mullahan tuo AMH oli 0.2, ettäjottaniin saa lukea, että ihmettä vaaditaan jos sieltä plussa joskus tulisi. Mutta kummastuttaa kun aina (monesti katsottu) on ultrissa isoja muniksia nähty 1-3 kpl, että mitäköhän tuo sitten mahtaa oikeasti mitata. Eli samanverran hedelmöittymiskykyisiä muniksia per kierto kuin suuremmilla AMH arvoilla. Eikös :confused:

~lounatuuli~ kertooko se sun kaikenkattava opuksesi siellä kirjahyllyssä mitään progesteronista....??

Olen selvinnyt jo oviskivuista ja rinnatkin normalisoituneet, thank god. Piinailu ei vielä ole ihan huipussaan :p
 
Äiti seiskanelonen: mitä haluat tietää progesteronista? Kyllähän tuosta opuksesta kaikenlaista tietoa löytyy mm, että:

"Gestageenit eli progestiint

Gestageenejä eli keltarauhashormooneja erittyy pääasiassa munasarjojen keltarauhasista sekä raskauden aikana istukasta. Tärkein gestageeni on progesteroni. Progesteroni hillitsee kohdun supistuksia ja on välttämätön raskauden jatkumiselle. Se saa myös aikaan maitorauhasten rauhasrakkuloiden kasvun. Yleinen aineenvaihdunta vilkastuu progesteronin vaikutuksesta, minkä osoituksena naisen elimistön lämpötila on keskimääräistä korkeampi kuukautiskierron loppupuoliskolla sekä raskauden alkuvaiheessa. " -Ihmisen fysiologia ja anatomia, s.445, W.Nienstedt&co, wsoy.

Halit toipumiseen. <3 Ja sinulle olen lämpöinen 'lounatuuli'.

---------

Mutta, mutta - Minulla on hiukan ristiriitainen mieli. En tiedä kestääkö henkinen selkärankani tätä kaikkea. Ajattelin, etten nyt testaile ovista, ja jätän linkousohjelmat linkoamatta sekä raskautumishaaveet mutta hetki sitten töistä kotiin tullessani nappasin olemassaolevan toiseksi viimeisen käyttämättömän ovistestin ja pissata lurittelin sen päälle. Se näyttää kahta tasavahvaa paksua viivaa.

Mitä mä nyt teen?

Suukko ja halit kaikille... Onnittelut hyvistä uutisista, halit surullisille, tsempiä itse kullekin!

~lounakehto~
 
Lounakehto, kyllähän jokaisen vauvakuumeisen pitäisi tietää mitä silloin tehdään kun ovistesti näyttää tasavahvat viivat! Hipsit kultasi kainaloon ja kerrot että hani, olen sun ;) (Ja joo Jopo, tiedetään ettei se riitä mutta siitä se lähtee :D )

Bugsy, minulla on vasta kp 8, listassa vähän enemmän. Tosin kainaloonhiipimishetket lähestyy kovaa vauhtia enkä aio jättää hiipimättä :)
 
  • Tykkää
Reactions: ~lounakehto~
Nyt vaan Lounakehto vällyjen väliin murusen kanssa :) jälkeenpäin saattaa sitten kuitenkin jopa harmittaa jos jättää tilaisuuden käyttämättä. Mikähän minäkin olen kommentoimaan, kun itse painin ihan saman asian kanssa täällä, eli iso huokaus, täti kurvasi paikalle, eli nyt on menossa kp2.

Jotenkin jopa kuvittelin että olisi ollut jotain muuta masussa menossa kun ei ollut mitään menkkamaisia tuntemuksia, mutta sitten alkoi kuin napista painaen tolkuton syöpöttely ja sieltähän se täti sitten jo kurvasikin paikalle. Sitä herkuttelua on nyt sitten jatkunut jo kolmatta päivää, olo on ihan plösö :popcorn: ja huomenna on pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja keskittyä johonkin muuhun kuin herkutteluun.

Meillä on lapsilla muuten Marza sellaiset vauvanuket. Ovat painoltaankin kuin vastasyntyneet ja tosiaan muistuttavat erehdyttävästi oikeaa vauvaa. Enpä ollutkaan tajunnut, että voisin alkaa niitä hoitamaan, kiitos vinkistä ;) Nukeilla on nimittäin jo muutenkin käytössä omien lapsieni vauvavaatteita, joten voisinhan alkaa ostelemaan näille nukeille vaippoja, vaatteita, vaunut yms tarpeellista ja mies varmaan kuskais mut jonnekin hoitoon siinä sivussa :LOL: Niissä nukeissa on kyllä se heikko puoli, että eivät tuoksu aidolle vauvalle vaan jollekin kummalliselle muoville tms.
 
Viimeksi muokattu:
Ruutana. Meillä kyllä mies passittas hoitoon jos alkaisin työntämään rattaissa nukkea.mutta oikeasti ne oli siinä ohjelmassa aivan oikean vauvan näköisiä ja yksi nainen oikeasti osteli vaatteita ja lykki vaunuissa menemään sitä nukkea.
Halla ei ollut omia lapsia.
 
Lauantai 16.8.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Minttu71 (42)........................... 29kp / 30
Jimima (42).............................. 28kp / 28-30
Marza (44).............................. 27kp / 30
Äiti seiskanelonen (40).............. 20kp / 27-30
bugsy (44)................................ 16kp / 29-31
Zandi (39)..................................16kp / 24-30
~lounakehto~ (41)..................... 14kp / 28
Fleur (39).................................. 12kp / 25-27
sahramiini (42)...........................10kp/ 26-28
ruutana (39)............................ 4kp / 24-28

Piinailupäivät:
Minttu71 (42)..........dpo 15
Marza (44)..............dpo 14
Äiti seiskanelonen (40)....dpo 6

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014
Esteri1 - 5/2014
Vesipossu - 7/2014
Tyydeli - 7/2014
Jopo73 - 8/2014


Taustailijat:
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Pikainen kommentointi dpo 0 ja mut voi siirtää piinailijoihin. Voi tuota miesparkaa mihin se on mun kans joutunutkaan. :D
Mutta voi sitä iloa, kun eilen mittari näytti iloista naamaansa. Olin jo melkein uskoni heittänyt, tosin se oli juuri sinä päivänä mitä olen aiemminkin epäillyt, että en tiedä mihin se usko nyt hävisi. Mutta jee, toivo elää. :)

Lounakehto, toivottavasti et jättänyt tilaisuutta käyttämättä, kerran sen oviksenkin varmaksi sait kertaheitolla bongattua. Ei tarvi tosiaan sitten jälkeenpäin harmitella, josko se olisi kuitenkin ollut tämä kierto. Mutta helppoahan se on sanoa... Tsemppiä hirmuisesti ja toivotaan, ettei tädit (eikä sedät tai mitkään muut) tuu vähän ajan päästä kylään. Meille kellekään!
 
No niin, se olis sitten taas KP 1 meikäläisellä. Ei tälläkään kerralla mikään yllätys, kun nyt olen pitänyt tietoisesti taukoa tästä kuumeilusta kesän yli ja tämä ovis meni multa ihan huomaamatta ohi. On ollut tosi ihanaa olla aidosti stressaamatta tästä asiasta, kun yli vuoden tikuttelin ovista ja ajatukset pyörivät koko ajan tämän vauvaprojektin ympärillä. Nyt pitäisi vain päättää milloin heittäydyn tuohon tikuttelu- ja kalenterisirkukseen taas mukaan, sillä pelkkä tauko tämä kai kyllä on. Kai sitä pitäisi taas alkaa panostaa asiaan kunnolla, ei tässä juurikaan ole aikaa menetettävissä. :/

Terkkuja Espanjasta kaikille. :)
 
Lounis - ryhdyitkö tositoimiin? Minulla tuli eilen tosi selkeä ovisplus ja tänään testiviiva oli varmaan kaksi kertaa vahvempi kuin kontrolli :) ( Millonkohan itse O sit olis?) Ei taida olla hormonipulaa ainakaan, nyt vaan täytyy kuulostella tapahtuuko mitään. Ainakin vaikuttais et kierto on pidempi ku viimeks, onneks! Viime yö jäi sattuneesta syystä hiukan lyhkäiseksi ;) mutta pitääpi kai vielä yrittää murusta huomenissa houkutella. Viikonlopun jatkoja ihunaiset :)
 
Maanantai 18.8.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Minttu71 (42)........................... 31kp / 30
Marza (44).............................. 29kp / 30
Äiti seiskanelonen (40).............. 22kp / 27-30
bugsy (44)................................ 18kp / 29-31
Zandi (39)..................................18kp / 24-30
~lounakehto~ (41)..................... 16kp / 28
Fleur (39).................................. 14kp / 25-27
sahramiini (42)...........................12kp/ 26-28
ruutana (39)............................ 6kp / 24-28
Jimima (42).............................. 3kp / 28-30

Piinailupäivät:
Minttu71 (42)..........dpo 17
Marza (44)..............dpo 16
Äiti seiskanelonen (40)....dpo 8
Zandi (39)....................dpo 2

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014
Esteri1 - 5/2014
Vesipossu - 7/2014
Tyydeli - 7/2014
Jopo73 - 8/2014


Taustailijat:
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Melko varma dpo 0. Toissa yönä siis koetettu vauvautumisen eteen tehdä jotain, eilen isäntä oli vissiin niiltä jäljiltä niin raato ettei hipaissutkaan :( Kahtotaan ny, voihan sitä ittekseen laskeskella onko mahiksia mihinkään.

Kurkkasin odottajienkin puolelle, meidän entisillä tuntuu pyyhkivän hyvin :) Sinne vaan nyt joka iikka!
 
Moikka naiset ihananaiset :) Minä aktiivisesti taustelen täältä. Nyt kun itsellä on mittarissa jo 44v. niin olen vauvahaaveista luopunut tyystin. Mutta ois kiva nähdä noissa listauksissa se,että minkä ikäisiä nämä onnekkaat plussanneet ovat! Muutenhan ikä näkyy, mutta häipyy sit ku plussaa :D Oisko siinä kehittämis ideaa? Vois antaa toivoa joillekin,että kyllä vanhatkin vielä osaa. ;)
 
Pahoittelut Marza! Niin tuttu tunne tuo kp1 pettymys, kohta varmaan jo itellä edessä.

Ei siis ole tuntunut mitään kiinnittymisiä, rinnat on ihan normaalit (ja pregnyliä käyttäneenä tiedän, että raskaushormoni aiheuttaa mulle rintatuntemuksia) ja kuivat on todellakin kelit, lugejenkin tunkeminen tonne alas tuntuu tuskaiselta ja ne on sentään pienempiä ku herneet....

Ihan hyvin tuon iän voi jättää mukaan plussanneilla!

Jimima: mukaan nyt vaan heti tästä kierrosta :)

Sahramiini, harmillista että jäi varmistelematta, toivotaan, että on muuten elinivoimaista porukkaa teilläpäin ;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä