40+ so what wol.13

Nyt on ensimmäinen ovis bongattu, eli tässä kierrossa kokeilin ekan kerran tätäkin touhua ja käytössä Clearbluen digitaalinen. Meinasin tänään itse asiassa unohtaa kokonaan tikutella, mutta juuri kun olimme lähdössä koko perheen voimin metsäretkelle muistui asia mieleeni, kirmasin vessaan ja hymynaama pärähti ruutuun :) No metsässä ei sitten ehdittykään pitkään olla kun oli pakko sanoa lapsukaisille että nyt kotiin ja vanhemmat tarvitsee päiväunoset :kieh:
Onko kellään kokemusta Clearbluesta? Onko nyt se otollisin hetki vai kenties huomenna vai meniköhän se jo vai mitenkähän se mahtaakaan mennä? Mielenkiintoisia ovisoireita on kyllä ollut, eli eilisilta meni itkiessä, tänään on sitten ristiselkää ja oikealle alavatsaan särkenyt.
 
Ruutana, onnittelut bongauksesta! Mä luulen, että kyse on enempi henkilökohtainen kuin Clearblue-kohtainen. Jos CB antaa hymynaaman, on se kai periaatteessa sama kuin tasavahva viiva "tavallisessa" tikussa ja siitä sitten munis irtoaa 12-24h (vai 36h) päästä...

Jos multa kysytään, ihan kaikista otollisin aika yhdynnälle olisi ennen tuota plussaa, mutta siinä vaiheessa kun naama hymyilee, on vaikea ryhtyä toimeen "ennen" :) Joka tapauksessa mun käsitykseni mukaan simppojen olisi hyvä olla matkalla jo etukäteen, että ehtivät munanjohtimiin vastaan, mutta ovisplussapäivänäkin kyllä vielä ehtii kun tarttuu toimeen.
 
Maanantai 25.8.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Äiti seiskanelonen (40).............. 29kp / 27-30
bugsy (44)................................ 25kp / 29-31
Zandi (39)..................................25kp / 24-30
~lounakehto~ (41)..................... 23kp / 28
Fleur (39).................................. 21kp / 25-27
sahramiini (42)...........................19kp/ 26-28
ruutana (39)............................ 13kp / 24-28
Jimima (42).............................. 10kp / 28-30
Marza (44).............................. 8kp / 30
Minttu71 (42)........................... 6kp / 30
Hedelmiina (39)......................... ?kp / ?

Piinailupäivät:
Äiti seiskanelonen (40)....dpo 15
Zandi (39)....................dpo 9
sahramiini (42)...............dpo 7

Plussanneet: :heart:
Saana72 ( 41v ) - 02/2014
Iines* ( 40 v ) - 03/2014
Tuuliannaliina ( 40 v) - 03/2014
Esteri1 ( 40 v ) - 5/2014
Vesipossu ( 41v )- 7/2014
Tyydeli ( 41 v ) - 7/2014
Jopo73 ( 41 v ) - 8/2014


Taustailijat:
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3 (41)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Hedelmiina laittelin sinut listoille, päivitetään sitten kiertopäivät kun on tiedossa.
Tervetuloa vain joukkoon!

Uusi viiikko taas tuokoon uusia plussia, tätä kuuta riittää vielä, ja tietenkin jonkun täytyy plussata taas ensi kuussakin :heart:
 
Jouduin hetken tavailemaan, mitä tuossa taulukossa onkaan. Onko siis tarkoitus viikottain laittaa tietoa sinulle bugsy? Ilmottelen seuraavien menkkojen jälkeen.

Tänään kävin ostamassa pari niitä markettiovulaatiotestejä (7-9 e/pkt). Nyt on sitten neljä paketillista (31 kpl) testitikkuja odottamassa käyttöä - hiukkasen överiksi taisi mennä ;). Tänään, kun olin aikeissani tehdä elämäni ensimmäistä ovulaatiotestiä, ei se sitten onnistunutkaan: liian myöhäinen ajankohta ja liian vähän aikaa edellisestä vessakerrasta. Huomenna ihmettelen uudestaan...

Tänne on tosiaan vetäisty oikein mukaan uusi avuton jäsen. Kiitos neuovoista ja huolehtimisesta ;)
 
Hedelmiina, kuka vaan sinänsä voi päivittää taulukon uudestaan. Tänne palstalle voi ilmoittaa, kun jotain päivitettävää taulukkoon on. Eli jos alkaa uusi kierto tai liittyy piinailijoihin hyvin käytetyn oviksen jälkeen. Tai sitten se niin kovasti odotettu plussa raskaustestistä bongattu. :) Bugsy on ollut kiva ja päivitellyt taulukkoa ahkerasti. :)

Itse tilasin wondfon ovispuikkoja 21kpl 25,50€ halpa-testi.fistä eli taisivat olla sinänsä arvokkaita, mutta ainakin nuo näytti mun oviksen selkeesti, että taidan pidättäytyä niissä. Olen siis tässä kierrossa ekaa kertaa käyttänyt. Clearbluen digillä varmistin vielä, että näyttäähän se samalla tavalla. Niitä ostin taas 10kpl:een sarjan 52,80€ kotitesti.fi. Molemmat riittää ainakin ensi kierron vielä, digit varmaan kauemminkin.
Oltiin reissussa silloin kun noita paketteja saapui kotiin ja meitin naapurirouva haki postin. Totesti, että teillähän on oikein joulu ollut tällä aikaa. Oliskin tiennyt kuinka "joulua" näiden kanssa odotellaankin.
 
Tiistai 26.8.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

bugsy (44)................................ 26kp / 29-31
Zandi (39)..................................26kp / 24-30
~lounakehto~ (41)..................... 24kp / 28
Fleur (39).................................. 22kp / 25-27
sahramiini (42)...........................20kp/ 26-28
ruutana (39)............................ 14kp / 24-28
Jimima (42)................................11kp / 28-30
Marza (44)................................. 9kp / 30
Minttu71 (42)............................. 7kp / 30
Äiti seiskanelonen (40)................ 1kp / 27-30
Hedelmiina (39)......................... ?kp / ?

Piinailupäivät:
Zandi (39)....................dpo 10
sahramiini (42)...............dpo 8

Plussanneet: :heart:
Saana72 ( 41v ) - 02/2014
Iines* ( 40 v ) - 03/2014
Tuuliannaliina ( 40 v) - 03/2014
Esteri1 ( 40 v ) - 5/2014
Vesipossu ( 41v )- 7/2014
Tyydeli ( 41 v ) - 7/2014
Jopo73 ( 41 v ) - 8/2014


Taustailijat:
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3 (41)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
No niin, taidan nyt sitten virallisesti liittyä takaisin tänne kuumeilijoiden joukkoon. :) Uusia on ryhmään tullut, mukavaa! Tervetuloa minunkin puolesta! Samoin onnittelut kaikille plussanneille! :flower: Uusille taustatietona voin kertoa että olen 42-vuotias kohta 3-vuotiaan ihanan pojan äiti. Pikkukakkosta alettiin yrittää 01/2013 ja 03/2014 vihdoin tärppäsi, mutta ilo ei ollut pitkä, vaan odotus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon 04/2014. Tästä lannistuneena päätin pitää taukoa koko asiasta ja olenkin nyt viettänyt ihanan kesän ilman ainaista stressiä tämän asian takia. Olin alunperin ajatellut pitää vielä tämän kierron taukoa, mutta eilen päätinkin sitten että antaa palaa. :D

Nyt siis KP11, joten luulisi oviksen olevan kohta ovella. Eilen eka talletus. :D Yritän nyt ottaa iisisti ja olla stressaamatta niin kuin yli vuoden päivän tein. Se oli oikeasti aika rankkaa, kun jatkuvasti ja joka ikinen päivä tuli mietittyä tätä vauva-asiaa ja jokaiset kuukautiset oli suuri pettymys. Jos vaikka rennommalla asenteella onnistuisi paremmin...?! No, sehän jää nähtäväksi, onnistuuko se. :whistle: Aiemmin tikutin ovista ahkerasti, nyt en ole päättänyt teenkö sitä vai en. Lämpötiloja mittailin myös, nyt en taida siihen lähteä. Uusi lähestymistapa siis, katsotaan miten kauas kantaa. :)

Mukavaa tiistaita ja plussatuulia kaikille! :wave:
 
Taidat olla Jopo oikeassa tuossa pohdinnassasi. Lueskelin pinon CB käyttäjäkokemuksia ja raskautuneita ja kyllähän se niin taitaa olla, että simppojen olisi hyvä olla jo matkalla siinä vaiheessa kun se hymynaama siihen ruutuun pärähtää.

No, saa nähdä miten käy. Ainakin sain nyt jonkinlaista osviittaa milloin ovikseni on ja sinänsä joka kuiset oireeni ovat osuneet oikeaan, eli kyllä minä tunnistan oviksen ihan hyvin kivuista. Tosin ihan joka kuukausi ei ole oviskipuja, johtuisiko sitten siitä ettei munasolukaan irtoa. Ja oviskivut mulla on aina oikealla puolella, joten irtoaakohan niitä edes tuolta vasemmalta koskaan. Nyt yritän kuitenkin keskittyä johonkin muuhun kuin näihin pähkäilyihin. Tuntuu että joka kuukausi minulla menee suuri osa oviksen jälkeisestä ajasta etsiessä raskausoireita, rasittavaa, oikeasti :stick:
 
Hedelmiina, mitä meinaat, ettei testaus onnistunut? Mä olen aina pissinyt purkkiin ja kastanut testin siihen...ja ovistestiinhän ei välttämättä piirry mitään, jos väärään aikaan kuusta testailee. Siitä se viiva sitten vahvenee ja oppii tulkitsemaan omaa "riviään". Sanotaan, että ovistesti on nega niin kauan kuin viivat on tasavahvat, mutta en mä ikinä IHAN tasavahvaa viivaa saanut ja silti uskallan väittää ovuloineeni. Sitä tasavahvaa viivaa ei vaan välttämättä bongaa, jos ei testaa "joka toinen tunti" :D Kyllä sitä oppii oman kroppansa tuntemaan ja seuraamaan niitä limoja ja kipuja ym. ja mulla ainakin oli oviksen aikaan halut huipussaan, joten siinäkin mielessä hommailu oli helppo ajoittaa ;)

Onnea matkaan kaikille! Jimimalle eritystsemppiä tällä kertaa! Mä en tässä plussakierrossa tikuttanut, en takuttanut, enkä ottanut edes Lugeja. Ja tässä ollaan.

Peukut pystyssä
Jopo ja Pave rv 7+3

P.S. Siirryn vähän takavasemmalle, kun enhän mä tänne varsinaisesti enää "kuulu". Seuraan kuitenkin teitä taustalta.
 
Jopo73:
Luin niin tunnollisesti ovistestinohjeet, että niiden mukaan en eilen sitten voinutkaan testailla. Alla piti olla virtsaamatta 4 tuntia ja sopiva ajankohta vuorokaudessa olisi testipaketin mukaan klo 10-20. Aloin väkertämään testiä niin myöhään, että 4 tunnin virtsaamattomuudella mulla olis mennyt kello yhteen yöllä ;).

Mun kohdalla juuri tsekattiin alapää ultralla, ja tämä lääkäri, kuten muutkin gynet tätä ennen sanoi, että eipä sitä ovulaatiota taida tapahtua. Mulla ei siis ole odotukset korkealla näissä hommissa, kunhan "huvikseni" yritän jotain toivonkipinää nähdä... :/.
 
marza no samaahan se tarkoittaa, kustahan siinä tarkkaillaan :LOL:

Ja tuota listaa siis kuka vaan saa päivittää, olis kiva että kuitenkin mahdollisimman usein, ettei jää roikkumaan päiviksi. On aika työläs kerätä sitten tietoja ja kahlata taaksepäin ja tulee niitä virheitä. Ja mielellään laittakaa punaisella värillä, niin hyppii silmille helpommin :wave:

Lista on tosi helppo päivittää, lainaa teksti, poista quote alusta ja lopusta, kenen nimi siellä ikinä onkaan, muuta päivämäärä, päivitä kp:t yms.

nyt taas kaipaillaan.....
 
Jope73:
Söin joskus Teroluteja, jotta menkat tulivat - en tiedä toiko ne myös ovulaatiota, ...Seuraava lääkärikerta on noin kuukauden kuluttua, kahtotaan mitä hormoneja silloin määrätään. Kyllä sitä niillä Clomeilla (?) tms. saa ilmeisesti homman pyörimään ;)
 
Retostelin viime viikolla, että tulen kertomaan hyviä uutisia varhaisultrasta, vaan enpä tulekaan... Seniili lääkäri löysi alkion ja ruskuaispussin kohdusta, oikeasta paikasta. Sykekin löytyi, mutta kokoa viikon verran liian vähän. :( Kerrassaan taas huono mieli siitä käynnistä. Sitä itse lamaantui niin, että en tajunnut alkaa vaatia, että mittailis nyt uudestaan kun hänellä oli suurempi kiinnostus tutkailla munasarjojani. Oikealta kuulemma peräsiin. Ja seniiliksi haukun siksi, että ikää oli ainakin 70v. Toivottavasti ultra vekotin oli yhtä vanha ja jotain parempia uutisia tulee seuraavasta ultrasta.

On epäreilua jos nyt tämäkin menee kesken! Jo kolmas!! Ei oo reilua. Ja nyt en aio jäädä odottelemaan np-ultraan asti, vaan ensi viikolle jo uusi ultra.
Tää on niin pönttöä kulkea äitiyshousut jalassa, jos en kohta olekaan raskaana... ja niin epäreilua kärsiä tästä kaikesta väsymyksestä, etomisesta jne. Raskausoireetkin on paremmat ku koskaan ennen. Ei oo reilua... :(

Anteeksi, että teille avaudun, mutta säälin Jopo parkaa, joka muuten joutuu yksinään kuuntelemaan itkuani tuolla odottajissa...

Pahoittelut äitiseiskanelonen, huomaan että uutta kiertoa pukkaa. Onko teillä vielä hoitoja suunnitteilla?

Ja hymynaama keskusteluun, niin munkin mielestä ne olis hyvä olla jo hymynaaman aikaan odottelemassa. Toisaalta itse sain hymynaaman päivällä ja vasta aamuyöllä oli kovat kivut, eli olisi siinä illallakin ehtinyt. :) Meillä siiittiöitä päästettiin ulkoilemaan n.29h ennen ovulaatiota ja 20h jälkeen. Ja oletan, että ne olis ne ensimmäiset veijarit olleet valmiina. Olettaen myöskin, että munasolu irtosi silloin kun oireet oli aamuyöllä.
Itse tikuttelin markettien halvoilla tikuilla. Mulla vahvistui vain vrk ennen. Ja kun näytti vahvoilta, tein digin ja varmistin näin hymynaamalla.

Tyydeli
 
Voi ei Tyydeli, kylläpä oli ikävä käynti sulla, taas. Jospa kumminkin se ei tarkoittaiskaan sitä mitä nyt pelkäät. Voisko olla vaan jotain muuta :/

Inssiä varmaan koitetaan tähän kiertoon vielä, jos kp10 näkyy mitään folleja. Yrityskierto kolmekymmentäjotain kun ei tuottanut tulosta, ehkäpä kolmekymmentäjotainplusyks tuottaa. Ihmeen se vaan vaatii.
 
Joo, enimmikseen ok. Tuli vaan purkauduttua tälle palstalle, kun ei oikein muutakaan ole. Mies painaa edelleen pitkää päivää. Ja tyttö vie kyllä ajatukset muualle, mutta silti en pääse eroon ajatuksesta, että kolmas peräkkäin on pirun epäreilua!
 
Tyydeli, todellakin olisi epäreilua!!!!! Keskenmenot on aina kurjia, mutta joissain tapauksissa (joissa on jo tarpeeksi koeteltu), ne on ihan erityisen "turhia" kokemuksia.

Sanoin miehelle, että jos tämä menisi kesken / olisi tuulimuna tai kohdunulkoinen (josta mulla on kokemusta), niin kyllä olisi turhaa "opetusta" tälle naiselle. Varsinkin kun tämä on varmasti viimeinen raskauteni, kävi miten kävi.

No, so far so good. Toivotaan, että Tyydelillä on kaikki hyvin!
 
Torstai 28.8.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

bugsy (44)................................ 28kp / 29-31
Zandi (39)..................................28kp / 24-30
~lounakehto~ (41)..................... 26kp / 28
Fleur (39).................................. 24kp / 25-27
sahramiini (42)...........................22kp/ 26-28
ruutana (39)............................ 16kp / 24-28
Jimima (42)................................13kp / 28-30
Marza (44)................................. 11kp / 30
Minttu71 (42)............................. 9kp / 30
Äiti seiskanelonen (40)................ 3kp / 27-30
Hedelmiina (39)......................... ?kp / ?

Piinailupäivät:
Zandi (39)....................dpo 12
sahramiini (42)...............dpo 10

Plussanneet: :heart:
Saana72 ( 41v ) - 02/2014
Iines* ( 40 v ) - 03/2014
Tuuliannaliina ( 40 v) - 03/2014
Esteri1 ( 40 v ) - 5/2014
Vesipossu ( 41v )- 7/2014
Tyydeli ( 41 v ) - 7/2014
Jopo73 ( 41 v ) - 8/2014


Taustailijat:
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3 (41)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 

Yhteistyössä