40+ so what wol.13

On minun pakko liittyä tänne, koska täällä tuntuu olevan jutut juuri omaan maailmaan sopivia ja olen lueskellut ja naureskellut suorille puheillenne. Sitä kaipaan itsekin ja siitä nautin. Taitaa tää ikä tehdä sen, että osataan puhua suoraan ja tukea oikein. :D

Jos siis huolitte mukaan: vauvatoiveinen, 38 v., 1. Lapsi, kp12/28. Ovista täällä odotellaan ja mies on jo kellistetty aamulla. :whistle:

Taustasta sen verran, että ekaa lasta on yritetty se kaksi vuotta ja taustalla kaksi keskeytynytty keskenmenoa tältä vuodelta. Uskoa on siis koeteltu, mutta unelma elää edelleenkin. Pelkoja on, mutta niistä on nyt mentävä vain yli. Eka lapsi on ajankohtainen vasta nyt, koska mulla on taustalla pitkä suhde, jossa ei oikein lasta voinut ajatella. Suhde oli pitkän aikaa kuollut... Eron jälkeen meni 5 vuotta löytää ihana ja minua oikeasti rakastava mies. Nyt olen naimisissa ja lapsi on ollut tervetullut jo sen kaksi vuotta. Kovasti toivon, että meille se vielä suodaan. Tarjolla olisi ainakin hyvät vanhemmat pienelle. Asumme ihanassa omakotitalossa ihan superhyvällä alueella, jossa olisi lapselle hyvä päiväkoti ja koulu äärellään.

Olisin siis tulossa pian jännäämään ja kovasti jännään teodän muidenkin puolesta. Plussatuulia siis tänne!
 
Minä en usko plussaan, vaikka vintiöt ajoitettiin mielestäni hyvin. Vaikka tuntuu välillä kummalliselle (johtuu varmaan tästä flunssasta) ja vaikka menkkoja edeltävä turvotus puuttuu. Mahaa kyllä kuumottaa niin että kohta alkaa... Me ollaan viikon päästä lähdössä reissuun, sattuis sinne sit ne parhaat päivät... ;)

Ja TERVETULOA VAUVATOIVEINEN :)
 
Viimeksi muokattu:
Juu Sahramiini, ymmärretty on ettet sinä usko. Toivotaan, että riittää että minä uskon ja luotan. :D

Vauvatoiveinen todellakin tervetuloa! Mukavampaa, kun saadaan tasasesti jännittää toistemme puolesta. Jos unohtuu ne omatkin pettymykset, kun voi toivoa jo seuraavan puolesta onnistumista. Nyt peukutetaan sitten, että saatte oviksen käytettyä hyvin hyväksänne ja kolmas kerta toden sanoo.

Omista tunnoista jälleen: Mua on ottanut kyllä tänäänkin niin paljon päähän, että jos se täti ei edelleen ole tulossa niin ihme on. Jos nuo mun niukat vuotoni oli todella kuukautiset, niin pms oireet jäivät silloin pois ja ne ovat vasta nyt kun menkkojen pitäisi kolkutella ovia. Tää menee tosiaan entistä hullummaksi. Toivottavasti tää kärttyisyys häviää pian tai peittojen heilutteluista tule lähipäivinä yhtään mitään. Onneksi h-hetket ei ole ihan vielä.
 
Tervetuloa vauvatoiveinen minunkin puolesta! :wave:

Täällähän on ahkerasti kirjoiteltu viime päivinä. :) On niin mukava lukea muiden ajatuksia tästä aiheesta, kun tuntuu, ettei omalle lähipiirille oikein viitsi asiasta puhua. Kaverit ovat saaneet omat lapsensa jo vuosia sitten eikä oikein osaisi samaistua tilanteeseeni. Sukulaisillekaan en oikein halua puhua, kun siitä saattaisi seurata sellaista turhaa utelua ja vatsaseudun ainaista tarkkailua heidän puolelta.

Itse olen hämilläni tästä kierrostani. Taitaa olla KP 15 nyt ja päätin keskiviikkona käyttää toisen kahdesta laatikossa lojuvasta ovistestistä. Siihen tuli hyvin haalea testiviiva ja eilen sitten tein toisen testin ja se oli vielä haaleampi. Joko ovis on siis ollut tosi aikaisin tässä kierrossa, tulee tosi myöhään tai ei tule ollenkaan. Itse asiassa heti menkkojen jälkeen oli aika "limaiset oltavat" monta päivää ja nyt kun ajattelen asiaa, niin alkuviikon jälkeen on ollut huomattavasti vähemmän sellaista eli oliskohan se ovis tosiaan ollut tosi aikaisin tällä kertaa...?! :confused: Miten aikaisin se oikeastaan voi olla? Ja onko "liian aikaisin" kehittyneestä/irronneesta munasolusta mihinkään? Hmm, turha miettiä asiaa liikaa, eiköhän se selviä tossa parin viikon päästä joka tapauksessa. Pitää varmaan tehdä parit talletukset vielä, varmuuden vuoksi. ;) Oletettavasti olen siis listalla jonkinmoinen "piinailija", mutta DPO-päivästä ei mitään hajua.

Tällaista täällä. Mukavaa illanjatkoa kaikille ja plussatuulia!
 
Hei kaikille!

Kp1 odotetusti kuten 14 päivää sitten tapahtunut mielen 'paniikkihäiriö' antoi odottaakin. Sahramiini: En vain pystynyt tuolloin hyödyntämään ovistestiplussaa, jokin kovaääninen mielen paniikkityyppi huusi pääni sisällä, että "Et sinä halua lapsia enää" ja "Turha edes yrittää!" sillä "Ei onnistu!" sekä "Mieti nyt tyyppi vähän, mitä haluat - mitä kaikkea se tuo tullessaan, aivan hirveesti duunii!!!!!"
No minä siihen sit, et - okei, annan olla... :(

No - eipä tässä paljoa muuta! En tiedä yhtään mitä tehdä tämän alkavan kierron kohdalla. Kuten aikaisemmin kerroin, se keskenmeno painaa yhä, ja en kestäisi toista kertaa raskauden menetystä. Tylsää tämä...

Täällä on tapahtunut kauheasti kaikenlaista parin viikon aikana kun olen ollut poissa. Uusiakin on tullut mukaan ja heille tosi paljon tervetuloa! Kiva, että ryhmä saa uusia naisia mukaan. Onnea kaikille matkaan!

Kp 1 / 28, yrityskerta 4. (Ei suostu värjäytyä punaiseksi. Pahoittelen.)

Syystuulia...

~lounis~
 
Sunnuntai 31.8.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

bugsy (44)................................ 31kp / 29-31
Fleur (39).................................. 27kp / 25-27
sahramiini (42)...........................25kp/ 26-28
ruutana (39)............................ 19kp / 24-28
Jimima (42)................................16kp / 28-30
Marza (44)................................. 14kp / 30
vauvatoiveinen (38) .................... 13kp / 28
Minttu71 (42)............................. 12kp / 30
Zandi (39).................................. 9kp / 24-30
Äiti seiskanelonen (40)................ 6kp / 27-30
~lounakehto~ (41)..................... 1kp / 28
Hedelmiina (39)......................... ?kp / ?

Piinailupäivät:
sahramiini (42)...............dpo 13

Plussanneet: :heart:
Saana72 ( 41v ) - 02/2014
Iines* ( 40 v ) - 03/2014
Tuuliannaliina ( 40 v) - 03/2014
Esteri1 ( 40 v ) - 5/2014
Vesipossu ( 41v )- 7/2014
Tyydeli ( 41 v ) - 7/2014
Jopo73 ( 41 v ) - 8/2014


Taustailijat:
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3 (41)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
vauvatoiveinen tervetuloa, listalle laitettu :)

Täällä ei sen kummempia, ja kierron pitkittymistä selitän edelleen jatkuvalla, mutta vähentyneellä tissityksellä, en uskalla toivoa muuta, ja on siitä johtuen ollut jopa 35 kiertojakin, joten odotellaan....

mukavaa sunnuntain jatkoa...
 
Aloin tässä pohtimaan onko meille vauvakuumeisille kehitetty jotain puhelinta minne voisi kaikki omituiset tai vähemmänkin omistuiset kysymykset soitella? Tuli mieleen, kun niitä aina aika ajoin pulpahtaa tämän raskautumisyritysten keskellä. Jimimallakin oli mun mielestä juuri sellaisia kysymyksiä mitkä olisi tästä auttavasta puhelimesta hyvä kysyä. Tuskin neuvolan täteillä on aikaa vastailla kaiken maailman kysymyksiin saati sitten lääkäreillä. Jos siis ei ole vielä niin pitkällä, että hoitoihin olisi menossa.
Omalta kohdalta pohdin myös, että pitäisikö nyt oikeasti soitella johonkin, noin niinkuin hoitojen perään, vaikkakin vasta tammikuusta ollaan yritetty ja viime kierrosta oikein toden teolla sitä ennen tulee jos on tullakseen, toki ollaan vähän yritetty talletuksiakin ajoitella. 40v täyttyy joulukuussa ja olen ymmärtänyt, että pk seudulla on kestää muutenkin päästä. Että joskohan sitä jonnekin jonon jatkeeksi edes pääsisi. Mistä nämä selvittelyt yleensä lähtee liikkeelle? Neuvolaanko pitäisi soittaa vai minne? Että ihmisellä on avuton olo, kun ei tällaisia edes tiedä.
 
Täällä olen taustalla pyörinyt, vaikka en ole hetkeen kirjoitellut. Nyt on ollut aivan järkyttävät PMS-oireeet, joten eiköhän ne menkatkin kohta ala ;). Niitä odotellessa.... Ajattelin alkaa ovutikuttamaan vasta sitten, kun ne alkavat ja saan paremman käsityksen kierrosta, kesällä kun oli vähän epämääräisyyttä.

Tsemppiä kaikille uuteen viikkoon ja uuteen kuukauteen :)
 
Tervehdys kaikille:wave:

Lomat on lusittu, ja ihana loma olikin :heart:, ja huomenna odottaa paluu arkeen, kun koulu ja työt taas alkavat. Palattiin kotiin vajaa viikko sitten ja tämä viikko on mennyt kaikenlaisen koulutarvikkeet jahtaamisesta. Täällä kun kynät, vihot yms. pitää hankkia itse. Jännitystä syksyyn tuo se, että poika siirtyy yläkoulun. Aika erilaiselta näin etukäteen koulun nettisivuja seilailemalla vaikuttaa ylä-aste ala-asteeseen verrattuna. Huomattavasti enemmän omatoimisuutta ja itsenäisyyttä ainakin edellytetään, ja se ei ole kyllä pojan ihan ominta aluetta eli opettelua ja totuttelua on tiedossa. Myös iltapäivähoito päättyy eli pojan on opittava itse kulkemaan koulumatkoja ainakin osittain. Vaikka ikää on 12v. niin aika huithapelilta tuo vielä tuntuu yksin kaupungissa liikkumaan. Olen miettinyt miltä tuntui äidistä lähettää minut kuusivuotiaana ekaluokkalaisena yksin kouluun, mutta tietysti ajat oli ihan toiset ja näyttämönä muutaman tuhannen asukkaan pikkukaupunki...

Vauvatehtailun suhteen loma meni hyvin rennoissa tunnelmissa. Ovikselle suotuisat päivät oli suurinpiirteiden tiedossa etukäteen, mutta en niitä muistanut onneksi lomalla vahdata. Istutuspuuhiin kyllä ehdittiin mutta vaihteeksi ihan vain parisuhteen ylläpitomielessä :D kierto tuntuu taas venyvän, mutta ei ole yhtään sellainen olo että olisi tärpännyt. Ehkä mulla vaan kierto on palautumassa keskenmenoa edeltävään noin 28 päivän pituuteen. Odotellaan nyt ne kuukautiset ja sitten olisi edessä soitto gynelle keskustelemaan jatkosta.

Nyt ryhdyn lueskelemaan juttuja taaksepäin, täällä onkin ollut vilkas keskustelu. Zandille pikainen vastaus, että tällä iällä (hmmm, koskahan mä aloin viittaamaan itseeni osana ryhmää 'tällä iällä' ;) useimmat lääkärit kehoittaa hoitoihin hakeutumista nopeasti. Suomessa julkisella puolella taitaa vielä hedelmällisyyshoidoissa olla ikärajoja (joku muu osaa varmaan näistä kertoa enemmän), joten heti vaan jonoon jos pääsee. Jos ei muuta niin tutkimukset voi antaa mielenrauhan siitä, että kaikki on kunnossa.

Iloista alkavaa viikkoa kaikille ja plussatuulia piinailijoiden suuntaan!
 
Lounakehdolle piti vielä tulla kommentoimaan, että tuo paniikkityyppi on tuttu vieras täälläkin. Mä olen tainnut jo aiemmin mainitakin, että uuden vauvan vaikutus meidän huterasti tasapainossa oleviin arkirutiineihin hirvittää aika lailla. Myös keskenmenon toistuminen pelottaa ja se että meille osuisi toinen erityislapsi (vaikka oikeasti tytär on niin rakas, etten osaa kuvitellakaan elämää ilman häntä). Toisaalta niin kliseiseltä kuin se kuulostaa niin mä uskon että asiat kyllä järjestyy, kävi vauvakuumeilun kanssa miten vain :hug: Mieltä kannattaa kuunnella, silloinkin kun se tuntuu olevan vastahankaan omien suunnitelmien suhteen :hug:
 
Kiva kuulla sinusta Fleur pitkästä aikaa :)

Taas huomautan etten usko plussaan, mutta yhtään ei ole sellainen olo että olis mitään sukulaisia, tätiä tai serkkuja, tulossa huomenna käymään. Luulen että kroppani on vajonnut ikijäähän.
 
Luulen että kroppani on vajonnut ikijäähän.
Uskotaan ja toivotaan ettei sentään ikijäähän ;) Vaikka kieltämättä on sama käynyt mielessä täälläkin, kierto venyy ja parit viime kuukautiset on ollut ihan oireettomat. Toisaalta vuotoa on sitten kaikkien aiempienkin vuosien edestä, mä oon ihan pulassa kun mitkään suojat ei nykyään tunnu riittävän :kieh:
 
Fleur ja muut. Soittelenko siis neuvolaan, vai minne kun kyselen noiden hoitojen yms perään? Ja julkista puolta vielä ajatellaan, jos sinne mahdollisuuksia edes on. Pitää ainakin yrittää.
Tosin enpä tiedä kuinka isoihin operaatioihin tässä on edes valmis, mutta olisipa "kiva" tietää onko edes pientä mahdollisuutta vai onko mahdollisuudet syystä tai toisesta jo menneet.

Ai niin, juuri vaihdoin papan joukkoseulonnankin huomiselle. Ajattelin, ettei huominen sekoittaisi tämän kierron vauvanteko harjoituksia. Mut mene ja tiedä.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos toivotuksista :)

Julkisella on hedelmöityshoidoissa ikärajat, mutta ne varmaan vaihtelee paikkakunnittain. Meillä täällä raja on 40 vuotta. Yksityiselle pääsee huomattavasti kauemmin.

(.) Täällä taitaa ovis lähestyä. Eilen oli jo lähes plussaa, tänäänkin... Limojakin on huomattu... Ukon kellistys luvassa taas tänään! :D
 
Zandi mä soittelin viime syksynä ihan oma lääkärille terveyskeskukseen, ja sain tällöin kuulla, että 40v on kunnallisella (hki) raja, etteivät lähde hoitamaan. Ehdotti kuitenkin itse perus verikokeita ja kilpirauhaskokeita, jotka otettiin ja oli ok.
Eli jos rahaa on, niin yksityisten hinnastoja selailemaan...

Sahramiini, kuulostaa hyvälle! Teitä muutamaa saakin tässä tällä viikolla jännittää... bugsy ja fleur.

Tyydeli
 
Huomenta, pistän lusikkani soppaan.

Zandi, Tampereellakin raja on 40v, jolloin julkinen ei enää huoli. Mutta en tiedä onko kysymyksessä vain nuo hoidot, inssit/ivf/icsi. 43 vuotiaaksi asti saa vielä kela-korvauksen kaikista käynneistä ja lääkkeistä, vaikka itse joutuisikin ne maksamaan. Jos haluaisit vain ovulaatio induktio lääkityksen, tämän voi kai gyne kuin gyne määrätä (mieluiten tietenkin varaa ajan lapsettomuuteen erikoistuneelta gyneltä). En tiedä miten julkisella gynekologeja on ja pääseekö niihin? Itse varasin työterveyslääkärin lähetteellä gynekologin yksityiseltä, joka teki UÄ:n ja määräsi niitä OI lääkkeitä (clomeja aluksi).

Ekaa kertaa elämässäni näin viime yönä unta, että sain kaksi viivaa tikkuun. Oi sitä onnen tunnetta, ja harmitti kun heräsin "äiti" -huutoihin klo 4:50, jäi uni niin onnelliseen kohtaan. Ainut erikoinen asia oli, että mies ei ollut omani, vaan eräs nuoruuden ihastus. Parisuhde on muutenkin viime aikoina ollut koetuksella. Torstaina olis UÄ. Toiveena oli inssi tähän kiertoon, mutta tän parisuhderakoilun vuoksi en tiedä tuleeko siitä mitään :(
 
Maanantai 1.9.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

bugsy (44)................................ 32kp / 29-31
Fleur (39).................................. 28kp / 25-27
sahramiini (42)...........................26kp/ 26-28
ruutana (39)............................ 20kp / 24-28
Jimima (42)................................17kp / 28-30
Marza (44)................................. 15kp / 30
vauvatoiveinen (38) .................... 14kp / 28
Minttu71 (42)............................. 13kp / 30
Zandi (39).................................. 10kp / 24-30
Äiti seiskanelonen (40)................ 7kp / 27-30
~lounakehto~ (41)..................... 2kp / 28
Hedelmiina (39)......................... ?kp / ?

Piinailupäivät:
sahramiini (42)...............dpo 14

Plussanneet: :heart:
Saana72 ( 41v ) - 02/2014
Iines* ( 40 v ) - 03/2014
Tuuliannaliina ( 40 v) - 03/2014
Esteri1 ( 40 v ) - 5/2014
Vesipossu ( 41v )- 7/2014
Tyydeli ( 41 v ) - 7/2014
Jopo73 ( 41 v ) - 8/2014


Taustailijat:
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3 (41)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
äitiseiskanelonen harmittaa kun parisuhteen ongelmat monesti ovat pahimmillaan just kriittisimpään aikaan. Toivottavasti asiat siitä suttaantuvat.

Täällä oottelen rauhallisena, niin monesti oon tippunut alas tanner tömisten. Joten koska kokemusta turhista toiveista ja vääristä hälytyksistä, niin en nyt kuvittele turhia, ja kuten mainittua, niin tissitys voi tehdä tepposensa.

palaillaan....
 
Viimeksi muokattu:
Tulinpa sitten tänne kertomaan kuinka mua ottaa niin päähän tää Espoon touhu.
Pistin sitten soitellen sinne neuvolaan. Pääsin jonotusnumerolle 31. Jätin soittopyynnön. Sekin oli sitten lahjakkaasti arvioitua myöhemmin. Se ymmärrettävää eihän he voi tietää kuinka pitkiä asioita ihmisillä on tunnollaan. 15.00 soi puhelin, joo ei me ollenkaan tällaisissa asioissa pystytä auttamaan. Ymmärrettävää tämäkin. Mutta jumankekka terveysaseman ajanvaraus ja neuvonta eli potilastoimisto on avoinna 8-15. Siis 7h ja perjantai vain klo 14 asti. Sin numeron johon voin aamulla soittaa. Kiva, mutta minä en todellakaan voi avokonttuurissa alkaa soittelemaan ja ei meil töis oo oikein mitään muutakaan rauhallista paikkaa. Ja mä ajattelin et kun tänään pääsen aiemmin lähtemään töistä niin saa asioita eteenpäin. Ja katinkontit. Katsotaan vissiin jouluna uusiksi. Tai sitten soittelen syyskuussa sieltä ulkomailta. Ollappa rahaa ja vaihtaa yksityiselle jos jo täs vaiheessa palaa käämi. Mitä ns perustutkimuksiin kuuluu, että vois edes niiden hintoja googlettaa?

Kiitos ja anteeksi.
 
Äiti74, ei minulla ole mitään hajua, että mitä tähän tutkimiseen voisi kuulua. Varmaan ne ultratkin. En tiedä.

Mietin tuota ulos menemistäkin, mutta sekin on melkoisen hankalaa, kun miltä vaan nurkalta voi puhaltaa joku tyyppi (yleensä ei juuri ketään mutta just silloin kun haluaisit olla itsekseen niin siihen tulee taatusti joku hengaamaan). Mikäli sitten en paahda autolle asti, mikä taas voi näyttää hippasen oudolta, mutta toisaalta aivan sama. Tai no ei se oo oikeastaan ihana sama, kun enhän mä voi siellä mitään tuntia istuskella odottelemassa, koska se puhelu tulee. Se, että mä pääsen työpisteestä edes ulos, kestää sen verran, että asia on pitänyt jo vastapuolelle esittää. Jotta osaa olla hankalaa yhden puhelun soittaminen. Tavalla taikka toisella se pitäisi saada soitettua, ettei ala päätä liikaa vaivaamaan. Taikka mä meen sitten ihan viereiseen koppiin puhumaan ja pistän kaikki varpaat ja sormet ristiin, ettei kukaan kuuntele turhan tarkkaan. Tai no tarkkaan, se on kyllä niin paperiseinäinen koppi. Hemmetti, pikku juttuhan tää pitäisi olla, mutta kuulostaa siltä, että tää on jo hankalampaa kuin lapsen tekeminen. Mä taidan vaan haluta tehdä asiasta vaikeen...

Naurattaa jo vähän tuo aiempi purkaus. Miten voi noin vähästä hermostua, melkein voisi luulla se tätösen olevan edelleen tulossa. No toivottavasti siihen on vielä viikkoja, tai jos tarkkoja ollaan niin mielellään vaikka toista vuotta. Toki sillä ehdolla, että tässä tuli pikkuinen välissä.

Fleur, pohdin tuota omaa 13vuotiastani, että mitenhän tuolla menee, kun todellakin on huithapeli. Onneksi ei joudu liikkumaan itsekseen todellakaan missään suurkaupungissa, vaikka kuviot onkin nyt yläasteelle menon myötä suurentuneet. Ties mistä tuo itsensä löytäisi.
 
Mulla voisi olla nyt DPO 0 ja testaan ehkä 15.9.

Lapsettomuustutkimuksista on sen verran kokemusta jo, että tiedän perustutkimuksiin kuuluvan mm. alkukierron verikokeet, joissa katsotaan kilppariarvot ja aiheeseen liittyvä hormonitasapaino. Ensimmäisellä käynnillä selvitetään kuukautiskierron kesto, säännöllisyys, elämäntavat ja kopastaan mieheltä kalleuksia :D Lisäksi nainen ultrataan ja katsotaan miltä munasarjojen tilanne näyttää. Kohtu tutkitaan myös ultralla ja tunnustellen. Yleensä antavat ensin OI-lääkkeet (clomit, femarit, letrot yms.) ja niillä kokeillaan 3-4 kiertoa. Yksityisellä voivat myös aloittaa suoraan lääkkeistä ja silloin tehdään vain tuo ultra, ei mitään verikokeita. Jos ei tärppää, tutkitaan miehen sperma ja naisen munatorvien aukiolo ja suunnitellaan sen jälkeen hoitoja eteenpäin.

Me ollaan käyty tuo polku läpi. Eka tärppi tuli clomien taukokierrolla ja odotin juuri pääsyä aukiolotutkimukseen ja letrojen aloittamista. Raskaus meni kesken... Miehen sperma on tutkimusten mukaan priimaa. Nyt ollaan ihan luomuna oltu ja toinen tärppi tuli ekasta yrityksestä (yhdet menkat odotettiin keskenmenon jälkeen), mutta meni taas kesken. Keskenmenojen jälkeen meiltä on tutkittu kromosomit ja huomenna multa otetaan hyytymiskokeet. Kromosomit oli kunnossa. Ollaan julkisella puolella hoidossa. Nyt kaksi yrityskertaa ja jos ei tärppää, hoitoihin. Jos taas tärppää ja menee taas kesken, siirrytään suoraan IVF-hoitoihin. Sitä ennen saatava hiukan painoa pois, kun eivät suostu muuten hoitamaan... En tiedä oliko tästä mitään apua, Zandi?
 

Yhteistyössä