40+ so what wol.13

Zandi, nuo terveyspalveluiden puhelinpalvelut ovat tosiaan ärsyttäviä. Espoossa saa näköjään sentään jäädä jonottamaan (vaikka paikka 31 kuulostaakin siltä, että saisi viettää koko päivän linjalla). Helsingissä ei ole sitä mahdollisuutta (tai ei ollut ainakaan keväällä), vaan ellei pääse suoraan läpi, mitä ei ilmeisesti koskaan tapahdu, joutuu tekemään soittopyynnön. Soitin viime keväänä monena päivänä heti klo 8, mutta en päässyt kertaakaan läpi. Lopulta jouduin jättämään soittopyynnön, mikä oli todella epäkäytännöllistä siinä tilanteessa. Oli uusi raskaus päällä ja piti varata eka neuvola-aika enkä todellakaan olisi halunnut puhua sellaista puhelua avokonttorissa. Noh, sitten kun se puhelu parin tunnin päästä tuli, niin lähdin loikkimaan pois ja esitin asiani vasta hississä matkalla ulos. Onneksi en istunut palaverissa tms. Mutta tuo takaisinsoittopalvelu ei ole mielestäni kovin hyvä, kun näitä asioita ei tosiaan halua avoimesti puhua. Siksi haluaisin itse valita sen ajan, milloin puhun sen puhelun. Tuo kyseinen raskaus meni sitten kesken ja neuvola-ajan peruin sitten kotoa käsin (myös takaisinsoitolla), kun olin saikulla tyhjennyksen jälkeisenä päivänä.

Hoidoista tai niitä edeltävistä tutkimuksista pikemmin voin kertoa omat kokemukseni. Kävimme vuosi sitten 8 kk yrityksen jälkeen Väestöliiton klinikalla. Julkisia palveluita en edes harkinnut, kun ikää oli jo 41 v. ja Helsingissä se raja taitaa tosiaan olla 40 v. Kävimme ensin lääkärin juttusilla, joka kertoi faktat eli kurjat tilastot 40+ ikäisillä. :| Mies sai olla rauhassa eli häntä ei tutkittu millään tavalla silloin. Minut ultrattiin ja sain lähetteen johonkin hormonitutkimukseen, jolla pti tutkia tapahtuiko ovulaatio (joka ovistikkujen ja ultran perusteella oli ilmeisesti tapahtunut käyntiä edeltävänä päivänä). Kehotettiin tulemaan uudestaan keskustelemaan mahdollisista hoidoista, jos seuraavat kuukautiset alkavat, ja ennen käyntiä piti käydä joissain muissakin verikokeissa (kilpirauhanen ja jotain hormonikokeita). Lääkäri tosin ihmetteli miksi olimme tulleet niin aikaisin käymään, kun "yritystähän on vasta 8 kk takana"). Sanoin, että tulimme ikäni takia ja koska yli 40-vuotiaita käsittääkseni kehotetaan menemään tutkimuksiin, jos ei 6 kuukauteen tärppää. Lääkäri oli ihan asiallinen, mutta jotenkin tyly ja ei kyllä juurikaan antanut toivoa. Kävin sitten siinä verikokeessa ja varsin selkeästi oli ovulaatio sen mukaan tapahtunut. Verikokeen hinta taisi olla jotain päälle 30 €. Lääkärikäynnin hinta taisi olla normaali gynekologin ja ultran hinta, eli verrattavissa "tavalliseen" gyne-käyntiin yksityisellä. Päätimme sitten yrittää luomusti loppuvuoden ja mennä tammikuussa uudestaan, jos ei tärppää. Noh, eipä tärpännyt, joten tammikuun alussa marssin sitten takaisin sinne labraan syyskuisen lähetteeni kanssa ja ne kolme verikoetta otettiin. Hinta oli muistaakseni noin 120 €. Mies kävi spermakokeessa (olisikohan sekin ollut reilun satasen luokkaa) ja sitten menimme toisen lääkärin juttusille (kun jotenkin se ensimmäinen ei ollut mun mieleen). Kaikki arvoni olivat loistavia eikä ollut mitään merkkejä alkavista vaihdevuosista ja miehen spermakin oli kuulemma harvinaisen hyvänlaatuista. Tämä lääkäri oli paljon mukavampi, vaikka kyllä toisti samat tilastolliset faktat. Hän suositteli, että vielä kokeilisimme luomusti, kun lähtökohta kuitenkin on niin hyvä kun tämän ikäisellä vain voi olla. Jos ei tärppäisi, hän suositteli suoraan IVF-hoitoa. Inseminaatioon ei kuulemma kannata laittaa rahaa, kun miehen uimarit ovat niin hyvänlaatuisia kuin miehelläni. Taas oli tavallisen gyne-käynnin luokkainen hinta, tällä kertaa ilman ultraa. Tämän jälkeen päätimme sitten odottaa kesän yli ja sitten miettiä asiaa uudestaan. Maaliskuussa meillä sitten tärppäsi luomusti, vaikka menikin kesken. Tämä kuitenkin herätti toivoa, että se on mahdollista myös luomusti. Kesän yli pidimme taukoa tästä koko rumbasta ja pistin jopa miehen käyttämään kortsua. Tässä kierrossa sitten päätin, että aletaan taas yrittää, mutta silleen rennosti ja ilman stressiä (vaikka ikäni periaatteessa onkin valtava stressinaihe), mutta nyt ei ole mitään hajua tuosta oviksesta, joten tämä kierto varmaan meni ohi suin. Tällä hetkellä en harkitse hoitoja, vaikka tuo maaginen 43 vuoden raja alkaa pikkuhiljaa lähestyä (Kela-korvauksen saa ainakin pääsääntöisesti vain 43 ikävuoteen asti). Yritämme nyt luomusti ja mietimme myöhemmin uudestaan, jos ei tunnu onnistuvan näin. Väestöliiton klinikka kuuluu käsittääkseni niihin edullisempiin vaihtoehtoihin, vaikkei sekään halpa ole.

Äiti74:lle toivotan tsemppiä parisuhdemyrskyyn. Näinhän se on, että on niitä ylä- ja alamäkiä. Tällainen vauvastressi voi varmasti aiheuttaa jos jonkinmoista stressiä ja painetta myös parisuhteeseen. Meilläkin oli alkukesästä sellainen vähän vaikeampi kausi, kun tuntui että riitelimme jatkuvasti ja välillä mä ajattelin, etten kestä tota ukkoa ja että lähden menemän pojan kanssa. Osittain tämän parisuhdekriisin vuoksi puhalsin tämän vauvaprojektinkin poikki. Mutta sitten tilanne rauhoittui ja nyt on taas ihan normaalin tasaista tämä elämä ja ajatus vauvasta on taas noussut esille. Meillä on välillä vähän kommunikointivaikeuksia, itse olen aika herkkä ja loukkaannun helposti ja luen rivien välistä asioita, joita siellä ei ole (pitäisi oppia, etteivät miehet juurikaan sano rivien välissä yhtään mitään :D), kun taas mies tulkitsee vähän liiankin kirjaimellisesti kaiken mitä sanon ja välillä sitten muka tietää paremmin kuin minä itse mitä oikeasti tarkoitan/ajattelen. Lopulta saimme kuitenkin jonkinlaisen puheyhteyden luotua ja avattua toisillemme asioita ja nyt menee taas ihan mukavasti. Toivottavasti saatte ongelmat ratkottua. :hug:

Eilen tuntui alavatsassa sellaista outoa nippailua. Ainahan voi toivoa, että se oli jotain kiinnitymiseen liittyvää :whistle: tai sitten se olikin myöhästynyt ovis (joka kyllä jäi siinä tapauksessa hyödyntämättä, meillä oli eilen koko perhe nukkumassa poikkeuksellisesti jo klo 22). Tai jotain muuta. Vielä ei auta kuin odottaa ja ihmetellä. Veikkaan kyllä, että tämä kerto meni nyt vähän ohi, kun vain pari talletusta tuli tehtyä ja oviksen ajankohdasta ei mitään tietoa. :rolleyes:

Niin, ja Sahramiinille pahoittelut tädistä! Don't give up! :hug:

Aurinkoita ja plussatuulista tiistaita koko poppoolle! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Minäkin lisään oman kokemukseni. Yritystä oli ehkä ollut vähän vajaa vuosi, tjot meiningillä. Mun ekassa lapsettomuustutkimuksessa (mies ei tosiaan ollut alussa ollenkaan missään tutkimuksissa), tehtiin vaan ultra. Ei muuta, ei verikokeita. Ultra taisi olla juuri ovulaation jälkeen, jolloin lääkäri totesi, että täällä on juuri tainnut olla ovulaatio. Sain muistaakseni heti clomireseptin kuitenkin, ja sitten piti myös varata se seurantaultra, että tuleeko lääkkeelle vastetta, seuraavaan kiertoon. Eli jos on "tutkimuksiin" menossa, itse menisiin juuri ovulaation aikaan, mielellään jo vähän ennen, niin näkee heti onko siellä folleja. Toisaalta sitähän ei sitten tiedä, irtoaako ne follit, joten vähän niin ja näin. Sen verran tuosta ultrasta vielä, että mulla tosiaan eka yksityisen lasku oli käyntimaksu 20min (en muista hintaa)+ uä 80e + toimistomaksu. Hinnan voi ja kannattaa kysyä etukäteen puhelimessa, ja eihän sitä tarvitse varatakaan kyselyn yhteydessä. Ja kun mulla vaihtui lääkäri (sama yksityinen pulju kuitenkin) teki tuo toka lääkäri mun mielestä ihan saman ultran, mutta hinta oli jostain syystä kaksinkertainen. Eli kannattaa ehkä etukäteen sopia millainen ultra tehdään (ja tiedostaa mitä eroa niissä on). Ihan vinkkinä, JOS siis yksityiselle on menossa. Ainakin FIMLAB meillä ottaa lääkärin lähetteellä edullisia kokeita, edullisempia kuin se yksityinen pulju. Sieltä voi sähköpostilla/soittamalla saada etukäteen tietoa hinnoista. En tiedä kyllä missä kaupungeissa toimii.

Jimima, kiitos sanoistasi, kuulostaa hyvin tutulta ja samoja ajatuksia ollut. (Siitä nuo unet toisista miehistä varmaan johtuu). En halua rikkoa pojalta perhettä heppoisin perustein, joten yritän aina laittaa itseni ja riitelymme sitten taka-alalle. Nukutaan eri sängyissä tällä hetkellä (ja ovis lähestyy :headwall: ). Tsemppiä "piinailuun".

Sahramiini: DON'T
 
Viimeksi muokattu:
Tiistai 2.9.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

bugsy (44)................................ 33kp / 29-31
Fleur (39).................................. 29kp / 25-27
ruutana (39)............................ 21kp / 24-28
Jimima (42)................................18kp / 28-30
Marza (44)................................. 16kp / 30
vauvatoiveinen (38) .................... 15kp / 28
Minttu71 (42)............................. 14kp / 30
Zandi (39).................................. 11kp / 24-30
Äiti seiskanelonen (40)................ 8kp / 27-30
~lounakehto~ (41)..................... 3kp / 28
sahramiini (42)........................... 2kp/ 26-28
Hedelmiina (39)......................... ?kp / ?

Piinailupäivät:
vauvatoiveinen (38) .......dpo 0

Plussanneet: :heart:
Saana72 ( 41v ) - 02/2014
Iines* ( 40 v ) - 03/2014
Tuuliannaliina ( 40 v) - 03/2014
Esteri1 ( 40 v ) - 5/2014
Vesipossu ( 41v )- 7/2014
Tyydeli ( 41 v ) - 7/2014
Jopo73 ( 41 v ) - 8/2014


Taustailijat:
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3 (41)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
sahramiini :hug: voi rähmä, älä anna sen akan lannistaa, kunhan kerää kamppeensa, niin potkut sille persuksiin. Ja porttikielto on muuten meille kaikille.

Täällä kp menee eteenpäin, ei mitään oireita mihinkään suuntaan, ja viimeksi kuvittelin kaikki mahdolliset oireet. Ei tästä ota mitään selvää. Ja en uskalla testata, katon ens viikolla, jos jotain oireita tms, eikä ämmää näy.

Kun ei oikein tiedä, pitäiskö tissien olla kipeät, niin kuin mulla on aina ollut, mutta kun imetän vielä, niin mites silloin? No, mätkähän alas kuitenkin, en uskalla edes ajatusta alkaa hellimään pienestä......
 
Huh, kun täällä on taas tullut paljon tekstiä. Kiva, kun ihanaiset jaksatte kirjoitella ja vastailla näin perusteellisesti. <3

Sahramiini, tuohan tarkoitti vain viime kierron osalta? Uutta kiertoa putkeen ja ovikset hyötykäyttöön. Siitä se taas lähtee, eihän me luovuttamaan aleta laisinkaan. Bugsyn kanssa olen niin samaa mieltä, että moisen naikkosen voisi pistää telkien taa kokonaan, ettei joka paikkaan tulisi juoksentelemaan.


Vauvatoiveinen
, nyt siis pariksi vkoksi kaikki sormet ja varpaat ristiin. Onnea matkaan, olisi noiden koettelumsten jälkeen jo teidänkin aika! Ja olihan tuosta apua, kun itse on niin kartan ulkopuolella ettei tosikaan. Eilen miehen kanssa ahkerasti guuglattiinkin (sen jälkeen kun olin "riemuinnut", että minäkö tässä yksin olen tästä asiasta kiinnostunut ja yritän etsiä tietoa jne. Taitaa olla kohta parisuhdetilanteita täälläkin päässä) ja löydettiinkin kaikennäköistä juttua ja hinnastoa yms.
Mikähän painoindeksi saa olla, ettei olisi hoitoihin ongelmana? Itsekin haaveilen, että tuota painoa saisi tiputettua, mutta ei se taida haaveilemalla hävitä. :/


Jimima
Jonottamaan puhelimessa olisi tosiaan saanut jäädä, mutta luovutin aika äkkiä, kun ukkeli toisteli numeroa 26 ties kuinka monta kertaa, joten jätin sen soittopyynnön. Täytyy sanoa, että tässä vaiheessa, kun ei tiedä onko mitään toivetta raskautua, ei halua itselleen yhtään ylimääräistä huolen aihetta. Saati sitten niille työkavereille, jotka sitten pohtivat, että miten sitten jos meitä onni lykästääkin. Turhaa ressiä kellekään, jos ei ole mitään ressattavaakaan. Yhden puhelun takia.

Sain kuitenkin tänään soitettua sinne terveysasemalle. Ihmeen nopeesti soittivatkin takaisin, eikä tarvinut jännittää osuuko toimittajatapaamisen kanssa yhteen. No, terveysasemalla on kuviot muuttumassa ja sinne tulee uusi toimija ensi kuun alusta. Sanoivat kuitenkin, että vuosi pitää olla yrittänyt ennen kuin pääsee edes oma lääkärille, mutta varsinaista yläikärajaa ei ole (what??, en usko). No, pyysin varaamaan ajan joulukuulle, mutta ei ole kirjoja avattu niin pitkälle ja sen uuden toimijan hoitajat tms pitäisi tulla kuun lopussa, että niiltä voisi sitten ehkä kysellä. Ilmeisesti osa puhelusta oli kuultu paperiseinän läpi, kun sain kysyvän katseen palatessani. Ei varmasti kuitenkaan sitä alkua, mikä oli oleellisin.

Eilen tutkittiin tosiaan nettiä ja aloimme pohtimaan, että oliskohan tuo väestöliitto se paikka minne käännyttäisiin sitten kun on aika tullut kypsäksi. Jimima, laitatko yksäriä tulemaan siitä ei niin kivasta ja sitten kivasta lääkärien nimistä, että olisi jotain tuntumaa, jos sinne päädymme. Pohdiskelin(/mme) eilen, että jos odotellaan rauhassa että päästään sinne yleiselle edes eka keskusteluun (otanko jo silloin mieheni matkaan?) ja jos siitä ei tunnu olevan järkeä, niin sitten mietitään tuota väestöliittoa uudemman kerran. Eli rauhassa yritellään vielä muutama kierto. Ainoastaan yritetään saada se aika julkiselle varattua jossain välissä.

Äiti74 toivon todella, että saatte parisuhteenne paremmalle uralle, toivottavasti asianne ei ole liian ristissä. Ei tosiaan varmasti helpota nämä vauvasuunnitelmatkaan, varsinkaan kun ne eivät ota helposti tuulta alleen. Siis toivotan koko sydämestäni onnea yhteisten voimavarojen löytämiseen. Torstaihan olisi päivä, joka on toivoa täynnä.

Olen niin paljon itse viime päivinä kiukutellut kuin pahainen kakara täällä kotona, että nyt oli aika pyytää anteeksi avomieheltä. Lupasin kyllä kiukutella illalla lisää, kun joku asia alkaa kuitenkin ottamaan päähän. Että tais mennä tämäkin anteeksi pyyntö ihan ketuilleen, mutta sain kuulemma tämän kerran anteeksi :)cool:)

Mutta takaisin pääasiaan. Koopeet jatkaa etenemistään ja viivat vahvistuvat päivä päivältä. Tänään täällä taitaa olla talletuksen aika. Ja syytä pistää lisätikut tilaukseen, ettei vahingossakaan kesken lopu. Ois järkevämpää varmaan koittaa halvempia liuskoja, mutta kun nuo wondfon puikot näytti niin näppärästi ja varmasti sen oviksen viime kierrossa, niin taidan vielä haaskata lanttini niihin.
 
Kiva lukea kun täällä on ollut lähiaikoina niin vilkasta keskustelua :)

Äiti74 toivottavasti parisuhdekuviot siitä taas tasoittuu. Meilläkin on välillä aika tuulista täällä parisuhderintamalla ja ei aina nukuta samassa sängyssäkään. Olen huomannut että hormonaaliset, tai mitkä lie, vaihtelut aiheuttavat itselleni välillä hyvin kylmiä kausia. Välillä voi puolet kuukaudesta mennä siihen että haikailen omaan asuntoon ja eroon koko tästä uusperheestä. Sitten meneekin taas puoli kuukautta suloisesti ja elämä hymyilee parisuhteessakin.

Ei minkäänlaisia raskautumisoireita. Tosin kurkku on ollut kipeä ja flunssaa jo monta päivää, ja sitäkin voi joittenkin lähteiden mukaan pitää raskausoireena ;)
Äsken tosin söin kuin syöttöporsas, joten eiköhän se täti ala sieltä jo lähestymään. Yleensä minulla tuo syöpöttely liittyy kierron päättymiseen :(
 
Keskiviikko 3.9.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

bugsy (44)................................ 34kp / 29-31
Fleur (39).................................. 30kp / 25-27
ruutana (39)............................ 22kp / 24-28
Jimima (42)................................19kp / 28-30
Marza (44)................................. 17kp / 30
vauvatoiveinen (38) .................... 16kp / 28
Minttu71 (42)............................. 15kp / 30
Zandi (39).................................. 12kp / 24-30
Äiti seiskanelonen (40)................ 9kp / 27-30
~lounakehto~ (41)..................... 4kp / 28
sahramiini (42)........................... 3kp/ 26-28
Hedelmiina (39)......................... ?kp / ?

Piinailupäivät:
vauvatoiveinen (38) .......dpo 1

Plussanneet: :heart:
Saana72 ( 41v ) - 02/2014
Iines* ( 40 v ) - 03/2014
Tuuliannaliina ( 40 v) - 03/2014
Esteri1 ( 40 v ) - 5/2014
Vesipossu ( 41v )- 7/2014
Tyydeli ( 41 v ) - 7/2014
Jopo73 ( 41 v ) - 8/2014


Taustailijat:
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3 (41)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Kesken meni. Ei sykettä enää. Harvinaisen paljon nyt koettelevat... :(
Mä olen tänä vuonna ollut pirun monta viikkoa raskaana, ja loput vuotanut, tuntuu. Toivottavasti nyt pääsee kaavintaan, lääkkeet olivat niin ahdistavia viimeksi.

Voi kurjuus, olo on edelleen ihan raskaana. :(
Nyt odottelen soittoa kättäriltä.
Tyydeli
 
Tyydeli, olen niin niin pahoillani puolestasi! :'( Voi miten kurjaa, ei kenenkään pitäisi joutua läpikäymään kolme keskenmenoa noin lyhyessä ajassa (tai yhtään missään ajassa). Jaksamista tulevaan! Toivottavasti kaikki sujuu mahdollisimman hyvin ja etenkin paremmin kuin viimeksi. :hug:

Zandi, laitoin sulle privaviestiä.
 
Voi Tyydeli :hug: todella todella epäreilua..paljon voimia ja jaksamista :heart:

En koskaan ole iloinnut punaisesta paperissa, paitsi TÄNÄÄN, joko alkaisi ne ensimmäiset menkat!? Tänään viimeksi käyty labrassa,huomenna hcg:n tulos..luulisi sen jo olevan negaa kun kerran menkat koittaa alkaa.Onhan tässä jo reilu puoltoista kuukautta odotettu sen laskua....

Enpäs tiedä kanssa jatkosta, olen jotensakin todella tympääntynyt tällä hetkellä tuohon toiseen puoliskoon...onkohan jotain sellaista liikkeellä kun tuntuu kovin monellakin olevan jos jonkinnäköistä parisuhdeongelmaa ;) Vielä kyllä pitäisi kuukausi olla ehkäsylläkin, paitsi hiljasta on ollu sillä rintamalla :LOL:
 
Tyydeli: Suuren suuri halaus :hug: Todella epäreilua.

Täällä nippasi tänään sen verran oikeesta munasarjasta, että varmasti irtosi jotain. Plussa oli toissapäivänä, mutta näinköhän ovis on vasta nyt. PELOTTAA ihan järjettömästi, kun mulla on niin samanlainen tämän vuoden historia kuin tyydelillä. Kaksi keskenmenoa ja vuodesta suuri osa oltu raskaana ja sitten vuodettu...
 
Tyydeli, tuo ei oo enää todellista. :( Voimahaleja ihan hirveästi täältäkin :hug:

Jimima, todella paljon kiitoksia yksäristä!

ON. Voi ei, nyt pärähti ovis kohdalleen, digillä varmistettu hymynaama, joka tuntuu vain ilkkuvan. Mutta kun nyt ei jaksais. Eilen illalla, tai kai se jo yötä oli, petipuuhat meni niin "nauruksi", ettei siitä sitten loppuviimein tullut sitä tulosta mitä haettiin. Nyt olen sitten huolissani, kun joku täällä sanoi, että digin hymy on vähän niinkuin että turha enää hoidella, vaan hillot pitäisi jo tortussa olla. Hillot, hoh. Edellisestä kerrasta on kolme pv aikaa, niin on tainnut nekin mennä haaskuuseen. Huoh.
 
Tuosta milloin uimarit ois oltava passissa on todella monta erilaista neuvoa. Yksi gyne sanoi, että ovisplussasta 24 t eteenpäin on paras aika. Toinen sanoo, että joka toinen päivä seksiä, niin osuu varmasti. Eli jos tänään pärähti plussa, niin ei muuta kuin hommiin. Ei ole vielä liian myöhäistä.
 
Toivo elää vielä, että peitto heiluu vielä, mutta heikolta näyttää. Mies on nukkunut jo pari tuntia. Viime yö, poskiontelotulehdus ja työreissu vieneet voiton. Ja itsellä vatsa aivan kuralla. No mutta päivää on vielä jäljellä, ei tätä nyt passais jättää käyttämättä hyväksi...
 
Tyydelille pahoittelut ja paljon voimia :'( :hug: Kuinka toivoisin ettei sinun enää olisi tarvinnut tätä kokea. :hug:

Pahoittelut myös kaikille uuteen kiertoon joutuneille, paitsi Vauvahaaveille onnittelut kuukautisista.

Zandi tuo siittiöiden liikkeellelaskun suunnittelu on kyllä aikamoista arpomista ja paljon kait riippuu yksilöllisistä tekijöistäkin. Mä olen myös ymmärtänyt, että siittiöt tarvitsevat sisälle päästyään useamman tunnin aikaa 'temperoitua' ennen kuin ovat iskukunnossa ja toisaalta taas säilyvät eloisana useamman vuorokauden, joten sikäli ajoissa oleminen ilmeisesti kannattaa. Mullahan on niin, että mä saan ovisplussan (digillä) kahtena päivänä, eli se testien mittaama hormoni on koholla tavallista pidempään (tai ehkä mun vanhentuneet munikset vaan on laiskoja lähtemään liikkeelle) ja me on kyllä hyödynnetty molemmat plussapäivät. Yrittämisestä ei ainakaan haittaa ole:)

Sitten vielä omaa napaa. Nyt on kuulkaas niin että plussa pärähti tikkuun eilen :heart: Mähän olin ihan varma etten ole raskaana, kunnes eilen iltapäivällä töistä tullessa spontaanisti pistäydyin apteekkiin ja tein testin saman tien kotiin päästyä. Mulla plussa tulee aina tosi myöhään ja silloinkin ihan hailakkana vaikka aina testaan aamupissasta, mutta eilinen iltapäivätulos oli niin kaunis vahva viiva, että jo epäilin onkohan testissä jotain vikaa :D Nyt sitten ihmetellään ja odotellaan ja panikoidaan ja haaveillaan, ihan hämmentynyt olo edelleen.
 
  • Tykkää
Reactions: bugsy ja oliivitar
Fleur, jopas olikin hieno uutinen! Toivotaan että saadaan tehtyä tästä ennätyskuukausi ja saadaan sulle ja Jopolle kavereita plussanneiden puolelle. Toki teitin täytyy täälläkin poiketa.

Täällä saatiin talletettua eilen, mutta mikä surkuhupaisinta kuravatsa yllätti tovi perään kunnon vatsaanväännöillä, vaikka luulin mahan jo täysin rauhoittuneen. Sitten minusta väännettiinkin kaikki mehut irti. Eli olen todella todella skeptinen, että tässäkään kierrossa mitään tapahtuisi.
Mutta piinailen minä kuitenkin, eli DPO 0. Ja puhelimella ei näemmä värin vaihto onnistu.
 
Fleur, ONNEA!! :flower: Ihana uutinen! Nyt lisää tällaista tähän meidän ryhmään! :)

Tuosta talletusten ajoittamisesta, niin käsittääkseni kannattaa tehdä talletuksia 1-3 päivää ennen oletettua ovista ja tietysti ku testi näyttää plussaa (siis ovistesti :D), sillä munasoluhan irtoaa yleensä noin vuorokauden sisällä ovistestiplussasta (joskus voi kai mennä parikin päivää) ja se voi irtoamisen jälkeen hedelmöityä noin vuorokauden ajan. Mutta veljeni esikoinen sai alkunsa viikkoa ennen ovista tehdystä talletuksesta, joten joskus ne uimarit ovat tosi sitkeitä. :) Eräs lääkäri sanoi, että kannattaa heilutella peittoa tasaisesti 2-3 päivän välein läpi koko (vuodottoman) kierron, niin maksimoidaan mahdollisuudet. :D Pienen lapsen vanhemmilta tuo ei vain taida kovin helposti onnistua. Kuulostaa vähän liiottelulta mielestäni, sillä onhan niitä aikoja, jolloin mitään ei varmasti tapahdu. Kai se teoria perustui siihen, että koskaan ei voi olla satavarma kierron säännöllisyydestä, enpä tiedä.

Täällä ei mitään uutta. Hieman eilen taas nippaili oudosti munasarjojen kohdalla, mitäköhän moinen on?! :confused: Oviksen pitäisi kyllä olla takana jo ajat sitten, vaikken tarkkaan tiedä milloin se oli (jos yleensäkään oli). Aamulämpötila on ollut tasaiset 36,8 kohta viikon ajan eli siitä asti, kun aloin sitä taas mittailemaan (joo, ei pitänyt lähteä taas siihen, mutta näin pääsi käymään... :LOL:), joten se viittaisi siihen että on ollut ovis. No, ensi viikon lopussa voi sitten alkaa jännittämään, mutta epäilen kyllä että täti tulee taas visiitille. :headwall:

Sellaista tänään. Mukavaa torstaita! :)
 
Onnea kamalasti fleur! Hienoja uutisia. Toivotaan pitkää raskautta!:heart:

Itellä ei ole kovin hyvä fiilis :( . UÄ:ssä oli kyllä 22mm folli ja limakalvo 10mm, mutta inssiä ei voida tehdä kun pidättäytymisaika on liian pitkä (melkeen 3vkoa kun pitäs olla alle 5 päivää...)
Samalla lääkäri kyllä kovasti mainosti luovutettuja soluja, että ei kuulemma yhtä inssiä enempää pitäs omilla soluilla tehdä hoitoja. Ihan on tippa linssissä koko ajan. Parisuhde siis rakoilee ja töissäkin on mennyt jo jonkunkin aikaa suht huonosti :( Tää lapsettomuusasia on kyllä häirinnyt ainakin mun tekemisiä joka paikassa. Ajattelen koko ajan alanvaihtoa, mutta ei se taida onnistua sekään. Nyt on kyllä tällä äidillä aika epäonnistuja fiilis :'( :'( :'(
 
Torstai 4.9.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

bugsy (44)................................ 35kp / 29-31
ruutana (39)............................ 23kp / 24-28
Jimima (42)................................20kp / 28-30
Marza (44)................................. 18kp / 30
vauvatoiveinen (38) .................... 17kp / 28
Minttu71 (42)............................. 16kp / 30
Zandi (39).................................. 13kp / 24-30
Äiti seiskanelonen (40)................ 10kp / 27-30
~lounakehto~ (41)..................... 5kp / 28
sahramiini (42)........................... 4kp/ 26-28
Hedelmiina (39)......................... ?kp / ?

Piinailupäivät:
vauvatoiveinen (38) .......dpo 2
Zandi (39).....................dpo 0

Plussanneet: :heart:
Saana72 ( 41v ) - 02/2014
Iines* ( 40 v ) - 03/2014
Tuuliannaliina ( 40 v) - 03/2014
Esteri1 ( 40 v ) - 5/2014
Vesipossu ( 41v )- 7/2014
Jopo73 ( 41 v ) - 8/2014
Fleur (39) - 9/2014


Taustailijat:
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3 (41)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Fleur onnittelut sinne, hienoa, siirsin sinut plussanneisiin.

Pahalta tuntui ottaa Tyydeli plussanneista pois, mutta laitoin samalla tavalla kuin aikaisemmillakin listoilla, niin ei ole siellä muistuttamassa. Toivottavasti pääsisit vielä pysyvästi takaisin, jos itsestä tuntuu hyvältä vielä jatkaa yritystä.

Täällä vaan yritän pitää nyt pään kylmänä ja jalat maassa. Yksi davidin kaksi vuotta vanha testi löytyi vessan kaapista, sillähän voisi vaikka ensi viikolla itseään kiusata, jollei muuta tapahdu.
 
Äiti74, nyt olet kyllä niin kurjuuden alamaissa, että tekisi mieli tulla rutistamaan isoon halaukseen ja sanoa, että nyt annat tulla kaiken pahan olon ulos. Tekee ihan pahaa puolestasi. :'(
Mitä muuten tarkoittaa pidättäytymisaika?
Jokaisella toki on omat työkuviot, mutta kerron vähän omaani. Tykkään työstäni (kuin hullu puurosta sanovat), vaikka siinä on niitä hankalia juttujakin, joita suunnilleen vihaan. Tykkään myös työpaikastani. Näin en olisi sanonut noin puoli vuotta sitten, jolloin vihasin paikkaa sydämeni pohjasta. Oma esimieheni ei ollut kartalla yhtään mistään asioista ja käänsi joka ikisen työasian siihen miten hänen perheellään menee tai mitä hän puuhaa vapaa-aikanaan tai vaan siihen kuinka loistava hän on. Ikinä ei voitu puhua työasioista. Mitkään hommat eivät siis tuntuneet pariin vuoteen etenevän ja meidän tiimi oli todella tuskainen. Lähes 20:n työssäolovuoden jälkeen minun mittani oli tullut täyteen viimeisten parin vuoden aikana, jonka tämä esimies oli ollut töissä. Tälle oli kyllä yritetty asiasta puhua, jaksoi tsempata päivän pari ja taas jatkettiin sitä kartan ulkopuolella oloa. Käsittämätöntä kuinka supliikki ihminen saa pelkällä puhumisella tuollaisen homman (toki oli saman tyyppisiä hommia tehnyt aiemminkin, mutta lyhyillä pesteillä). Suunnittelin jo lähtöä, koska jaksaminen oli todella lopussa. Siitäpä sain sitten päähäni, että nyt on aika. Olen viimeiset 5vuotta miettinyt koska on lapsen aika (eli lähes sen aikaan kun tuon rakkaan ukkelini kanssa olen ollut) ja kas nythän se on, mutta hemmetti ikä painaa. Minulla kävi sitten niin onnellisesti, että esimies sai kenkää ja seuraaja on ollut taas parasta A-luokkaa. Vihdoinkin taas tuntuu, että asiat rullaa. Toivon, että tämä stressin väheneminen jossain vaiheessa saisi aikaan onnellisia asioita myös kotielämässä. Siis tarinan opetus on se, että asiat voi kääntyä yllättäen parhainkin päin. Tietenkin jos tuntuu, ettei ole oikealla alalla töissä, niin ainahan voi miettiä, että onko ala kuitenkin oikea, mutta kouluttautuu vähän lisää, niin saa erilaisia hommia. Taikka sitten tosiaan se alan vaihdos kokonaan, niitäkin olen kuullut muutamia, jotka ovat tehneet totaalimuutoksen ja olleet todella tyytyväisiä. Itseasiassa en ole kuullut ainuttakaan, joka olisi katunut päätöstään. Se on kyllä sellainen asia, mikä jo meidän ikäisiäkin voi alkaa mietityttämään, että voiko yhtäkkiä heittäytyä tyhjän päälle ja aloittaa tavallaan alusta. Itse olen sitä mieltä, että nyt nimenomaan on se ikä. Myöhemmäksikään ei oikein voi jättää, että kerkeää saamaan vielä työtä, ennen kuin on taas turhan vanha uuden alan töiden hakuunkaan. Tai no miksei voi, mutta se on vähän kuin lapsen teko. Hankalammaksi menee mitä enemmän aikaa kuluu.

Voi, että niiiin toivon, että asiasi kääntyy parhain päin ja löytäisit tasapainon elämääsi. :hug:
______________________________________
Ja sitten enemmän omaa napaa vai navan alle. Olen näemmä Fleurin kanssa samaa maata. Toinen päivä plussaa, digillä varmistettuna tämäkin päivä, mutta viiva on wondfon one step testissä selkeästi haaleampi kuin eilen. Mikä lie DPO se sitten onkaan, jatkan lämmön mittaamista, josko se vaikka kertoisi. Viime kierrossa ei kertonut mitään, mutta sehän nyt oli outo kierto muutenkin. Huomenna en varmaan viitsi enää edes testata, kun eihän tätä plussaamista voi ikuisuuksia jatkua. Tänään on siis talletettava tuon nuhanenän kanssa, mutta nyt ruokaa, että jaksaa :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Mitä ihmettä Bugsy, ens viikolla??? Otapa se testi ihan jo tänä iltana aamua oottelemaan :)

Voi Tyydeli :( En edes tiedä mitä sanoisin! Voimia paljon (puhelimella ei vissiin voi laittaa sitä halaavaa hymiöö?)

Äiti74, voi miten toivoisin sinulle vähän aurinkoisempia päiviä! Lapsiasiassa on jo riittävästi mietittävää, olisi vain reilua että muu elämä jaksaisi hymyillä :) Itse uskon että vaikeiden aikojen jälkeen tiedossa on jotain erityisen hienoa, tiedän mitä toivoisin sen sinun kohdallasi olevan <3

Onnea Fleur :) Tartuta tuo olotila meihin muihinkin!
 

Yhteistyössä