40+ so what wol.13

bugsy, fleur, oliko teillä plussakierrossa mitään erityistä? Mikä olis mennyt erilaisesti kuin ennen? Tuliko raskausoireita?

Tyydeli, huhuu, mitä sulle kuuluu?

).( DPO 2, ja mulla on vuotoa??? Hyytymiä ja kaikkea. Eikä jäänyt vaan paperiin. Kyllä taas on kummallista.
 
No höh, Äiti74, mitäköhän tuo tuollainen vuoto nyt on? Taitaa olla kiinnitysvuodoksi hieman aikaistakin. Mutta mistä sitä tietää...? :)

Yhdyn kaikkiin Äiti74:n kysymyksiin, mites oireet ja muut tuntemukset plussakierrossa, Bugsy ja Fleur? Entä Tyydeli, joko on pahin takana?

Itsellä menossa KP 3 ja pelottaa, että alkaako mulla kierrot temppuilemaan nyt. Toivottavasti tämä oli nyt vain poikkeus. Kuten tossa viiknloppuna jo sanoin, mietin tosiaan, voisiko tämä lyhyt kierto johtua siitä kungingatarhyytelöstä. Lueskelin asiasta vähän netissä ja löysin moneltakin ruotsalaiselta sivustolta tiedon, että kuningartarhyytelöä pitäisi syödä vain ovikseen asti, sitten taukoa kunnes seuraavat menkat alkaa, jos alkaa. Sitä EI saisi lukemani mukaan syödä raskauden aikana. Mä aloitin kuurin muistaakseni KP 15, joten oli tuon mukaan ihan väärä ajankohta. Olisikohan tuo sitten voinut vaikuttaa...?! Muistuu auttamatta mieleen, että sen viime keväisen keskeytyneen raskauden aikana jatkoin tietämättömänä kuningatarhyytelön popsimista ainakin pari viikkoa plussan jälkeen... : / Mutta ei kai se nyt sentään keskenmenoa voinut aiheuttaa... Joka tapauksessa aion nyt syödä tuota vain ovikseen asti. Lisäksi luin, että jos haluaa auttaa hedelmällisyyttä, kannattaa syödä 1000 mg päivässä. Mun kapselit ovat 500 mg, joten nyt sitten kaksi kapselia päivässä. Saa nähdä mitä tämä kierto nyt tuo mukanaan. Toivottavasti plussan, joka kantaa loppuun asti. :heart:

Mulla oli tosiaan tauko tästä vauvaprojektista kesän ajan ja se teki oikeasti tosi hyvää, mutta nyt on kyllä vauvakuume kahta kauheampi. Katselen raskausmahoja kaupungilla ja tuntuu vain, että "mäkin haluan". Pitäisi nyt vain jotenkin osata pitää pää kylmänä eikä päästää tätä taas ihan käsistä, niin kun yli vuoden tein, en pystynyt juuri muuta ajattelemaan. Eikä tuollainen stressaaminen varmaan ainakaan auta asiaan. Mutta pahasti näyttää siltä, että tämä vauvakuume saa taas otteen minusta. Aamulämpöjä on nyt tullut taas mittailtua, vaikkei pitänyt, ja tällä viikolla aloitan kyllä oviksen tikuttamisen taas, kun viime kierto oli mitä oli. Jospa edes asenteen saisi pidettyä vähän rennompana kuin viimeksi... :whistle:
 
Hei kaikki!

Täällä on uusi plussia, onnea oikein hurjasti :flower:

Tuosta kuningatarhyytelöstä ja oudosta kierrosta. Mähän söin keväällä ennen tärppiä niitä kapseleita. Kierrot rupesivat heittelemään. Lopulta tuli tosi outo kahden viikon kierto ja sitten olinkin positiivista testiä tekemässä :p Eikä siitä kierrosta vieläkään selvyyttä ole. Ei ole oikein laskettu aika selvillä. 7.1. olisi jos se outo kierto oli kierto, mutta kun vauva on pienempi. Lokakuussa ultraavat ja katsovat pitääkö laskettua aikaa muuttaa. Tehokkaita kapseleita siis =)

Esteri ja tyttö 22 + 4 ehkä
 
Ei ole pahin takana, eikä ole vielä mikään takana... Mitään, pienintäkään vuotoa ei ole tullut sponttaanisti. Menen vasta huomenna aamulla Kättärille. Eiköhän ne ne lääkkeet lykkää kouraan, vaikka kauhistuttaa ajatus!! Se viime kerta oli niin hurja. Jos saisi toivoa, niin ottaisin mieluiten kaavinnan. Heti. Se oli niin vaivaton ja heti sillä selvä.

Kuningatarhyytelökapseleista. Söin niitä itse tässä plussassa ovulaatioon asti, en sen pidemmälle. Ja edellisessä plussassa jatkoin ovulaation jälkeenkin ja ja varmaan vähän plussan jälkeenkin, mutta molemmat meni kesken, joten tiedä sitten mikä vaikuttaa mihin. Mutta mielestäni ne saattaa aiheuttaa tuhruvuotoa. Tai kun en ole koskaan aiemmin siitä kärsinyt, mutta kapseleita syötyäni menkat alkoivat kahden-kolmen päivän tuhrulla.
JA koska niitä kapseleita löytyy edelleen, ajattelin aloittaa ne, kunhan pahin on ohi ja syödä ovulaatioon asti.

Onnea Bugsy ja Fleur!! Onnea odotukseenne, onnea koko matkalle!

Entäs Marza, mikä sulla on fiilis nyt? Onko mitään selvinnyt sen enempää?
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia kyselyistä, yritänpäs vastailla teille. Eli tärppikierrossa puuhailtiin kyllä juuri jomotusten aikaan. Ja juuri tällä kierrolla oli todella isot tuntemukset. En tikuttanut ovista, mutta tiedän kyllä jomotuksista milloin on ovis meneillään, tulossa tai menossa.

Itsekin söin keväälllä gelee royalia, kun ei kierto meinannut alkaa ollenkaan, tietenkin imetys vaikutti, mutta halusin päästä jo yrittämään. Omalla kohdallani kierto käynnistyikin, ja jotenkin oli erilaista. En oikein enää muista, voi olla, että olen kirjoitellut tännekin siitä. Kun kävin ostamassa ensimmäistä purkkia, niin paikalla sattui olemaan edustaja, joka tuumasi, että ei ainakaan imetykseen vaikuta ja on turvallista, jopa suotavaa. Meinasi että olisi raskausaikanakin, mutta en itse kyllä uskaltaisi syödä, kun eihän niistä luonnontuotteista kuitenkaan tiedä. Kaksi purkkia siis söin, ja tupla-annostuksella. Ainakin kierto lähti siis käyntiin ja jotenkin tasaisesti. Mutta voihan olla sattumaakin.

Sitten ajattelin, että olkoot ja annoin olla. Liekö sitten kuinka pitkä vaikutus on elimistössä, vai loppuuko heti.

Ja tuntemuksiin sitten. eli tissit on kipeät, ajatelkaapa kuinka ihanaa on tissitys kun taaperolla on lisäksi terävähköt hampaat, auts, auts, auts...

Ja ällötys on on tullut, ja väsymys. Eilen nukahdin sohvalle, paleli aivan hirveästi, ja mies kiikutti peitonkin päälle.

Tietenkin sitä ajattelee, että nythän vasta muodostuu istukat yms, ja vasta myöhemmin se itse lapsukainen. Rukoilen nyt, että lapsikin sinne ilmestyy, eivätkä oireet lopu kuin seinään.

Ja välillä kiristelee kun lähtee liikkeelle ja jomottelee. Ennen plussausta, silloin kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, oli kyllä alaselkä tosi kipeä, mutta mulla on muutenkin välillä, joten en tiedä on se mitenkään asiaan liittyvää.

Niin ja hajut alkaa voimistua, vielä ei kahvin haju ällötä, mutta tosi tarkasti haistaa kaiken. Ja tietenkin ne pahat hajut. Ja tekee mieli jotain epämääräistä syötävää, mutta en vielä tiedä mitä :LOL:

Kävin lukemassa mitä vois tuon kahvin tilalla juoda, jotain kivaa teetä, niin yllätti se, ettei saisi juoda rooibos teetä, eikä tietenkään mitään yrttiteetäkään. Ja minä kun ajattelin, että juuri tuo eräs rooibos olisi hyvää kun ei ole kofeiinia. No aina oppii uutta. Normaalia mustaa teetä, jossa voi olla mausteena jotain hedelmää yms, ja jota myydään tavallisessa ruokakaupassa. Linkki olis noihin vältettäviin elintarvikkeisiin, kun löytäis sen vielä, jossain THL:n sivuilla.

Nyt pakko haukata jotain, on niiiiiiin nälkä, mistähän se johtuu......
 
Itsellä tuo edellinen viikon lyhyempi kierto ei johtunut mistään kuningatarhyytelöistä, en tiedä mistä, mutta ei ainakaan tuosta kun en sitä ole syönyt. Tosin mulla on kerran aiemmin ollut 24pv:n kiertokin, muuten vähintään se 26. Ja lyhyttä kiertoa ennen tai jälkeen on ollut vähän pidempi kierto. Nyt sitten pitäisi varmaan olla jotakuinkin normaali 26, jos ei ole tuuri käynyt, mitä hieman jaksan epäillä.

Aamulla iloitsin, että kyllä ne lämmöt taitaa tosiaan olla nyt nousseet oviksen jälkeen, mitä ei edellisessä kierrossa tapahtunut (aiemmin en ole mitannut). Mutta tiedä sitten mistä ilosta ovat nousseet, kun nokka on päivän alkanut vuotamaan ja kurkkukin on kipee. Eilisestä alkaen kolottanut kroppaa muuten. Että liekö ihan flunssalämpöilyä hieman. Että mene ja tiedä.
 
Kiitos kaikille onnitteluista :flower: ja Bugsylle vielä onnea plussasta!

Mulla ei oireita ole muita kuin nenän tukkoisuutta öisin, mutta ei niitä ollut edellisessä loppuun asti kestäneessä raskaudessakaan. Rinnat on ehkä hiukan arat, jos oikein kuvittelee (viimeksi ne kyllä turposi komeasti, mutta ehkä ikä ja imetys on vienyt tehot tästä boostista) ja pientä nipistelyä alavatsalla, mutta sitä on joskus normikierroissakin. Mulla ovis osui siis lomamatkan ajalle ja uskon loman rentouttavan vaikutuksen olevan iso tekijä plussan takana. Ovista en bongannut ollenkaan, tosin en sitä kyllä yrittänytkään vaikka kpäivät oli koko ajan suurinpiirteiden tiedossa. Mulla ovis ei juuri oireile ikinä muuten, mutta limoista sen yleensä huomaan. Tässä kierrossa oikeastaan epäilinkin ovuloimatonta kiertoa, kun jossain vaiheessa mietin että päiviä on jo reilusti ovispäivien ohi eikä limoista ole mitään havaintoa. Vahvimpana oireena oli se keskellä päivää ihan puskista tullut tarve tehdä raskaustesti samantien. Ja sitä plussaa muuten seurasi varma poikaolo. Viimeksi olin alusta asti varma sukupuolesta ja olin myös oikeassa, saas nähdä miten nyt.

Ajatukset keskenmenosta häilyy taustalla eikä oireettomuus auta asiaa, vaikka oireeton olin esikoistakin odottaessa. Toisaalta mulla on ihan erilainen olo kuin siinä keskenmenneessä raskaudessa. Vaikka pelottaa, niin mieli on kuitenkin levollinen ja jotenkin varma. Toivotaan, että se ennustaa hyvää. Nyt vain rauhassa odottelen päivien ja viikkojen karttumista. Ajattelin että tilaan gynenkin vasta joskus ensi viikolla, josko ekalla käynnillä olisi sitten viikkoja niin, että syke näkyisi ultrassa (täällä ultrataan joka käynnillä).

Mulla oli Jimima keväällä kanssa tuollainen 20 päivän minikierto. Sitä edeltävä kierto oli sitten kyllä 30 päiväinen, kun normikierto on noin 25 päivää. Mä en sille mitään syytä keksinyt ja noiden kahden heiton jälkeen kierto palasi taas entiselleen, kunnes nyt tätä kiertoa edeltänyt oli taas 30 päiväinen. Mäkin jossain vaiheessa söin kunigatarhyytelökapseleita (tekisi mieli kirjoittaa kuningatarhilloa, sitäkin on kyllä kuulunut ruokavalioon :rolleyes:), mutta mun mielestä mä aloitin vasta noiden kummallisten kiertojen jälkeen. Musta niillä kapseleilla ei ollut mitään vaikutusta, mutta mä suhtauduin niihin aika epäilevästi alusta asti eli ehkä se taika ei päässyt vaikuttamaan ;)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille !
 
On täällä palstalla aina välillä mukaviakin uutisia. Onnea kaikille, joilla jotain positiivista edistymistä.

Nyt on mieheltä ja minulta otettu kaikki alkutestit (lisääntymiskykyyn liittyen), joten tuloksia odotellessa... Saan omat tulokset kotiin ennen lääkärikäyntiä, katsotaan mitä tämä kotilääkäri sitten niistä ehtiikään tulkita ja stressata ennen lääkärin sanaa. Koitan olla rauhallisesti, mutta kieltämättä vähän hermostuttaa, mikä hedelmällisyystilanne on. Päässä kaikuu, kun ollessani 38 v, yksi gyne laukaisi, että minulla on jo 42-vuotiaan munasarjat - tästä on nyt 1,5 vuotta :/.

On tämä tällaista...vieläkään ei ole alkua pitemmälle päässyt ja seuraava lääkärikerta vasta lokakuussa.
 
Hei kaikille ja ensinnäkin onnea plussanneille :flower: - te annatte toivoa kyllä rutkaasti!
Eteenki Bugsyn tilanne ihmetyttää: imettää ja raskautuu - siinä on super-hyper hedelmällinen nainen ja vieläpä samaa ikää mitä minä! Wau =)

Olen todella usein käynyt lukemassa kuulumisianne; täällä on niin elämänmakuista tämä meno. Olemmehan jo kunnolla tämän aikuisiän saavuttaneita naisia, sekin iän tuoma viisaus huokuu tällä palstalla. :heart:

Mutta itse vauvakuumeilen jatkuvasti vaikkakin elämäntilanteeni on mitä on. En koe olevani vakaassa parisuhteessa, tässä semmoista "on-off"-elämää vietetty, asuttu ei koskaan olla saman katon alla. "Off"-vaiheessa hypitään sitten "kilpaa" toisten sängyissä : / tyhmää joo. Mutta tämä on minun puolelta melko helppoakin, nautin vaan tilanteista mitkä elämä eteen tuo, itse kun en tämän "on-offin" kanssa mitään rakkauden paloa edes tunne. Ehkäsyä en käytä ja eipä noi kumppanitkaan oo sitä käyttäneet. Varmaan hekin ajattelevat, että loppuun ajettu nainen jo :D ei vaaraa isäksi tulosta! Minulle uuden vauvan tulo ei olisi "maailmanloppu" vaikkakin sitten olisin ilman sitä kumppania. Minulla on neljä lasta entuudestaan, viimeisintä odotin kun avioero tuli. Se oli rankkaa aikaa ja olin "polvillani" asian vuoksi pitkään. Nyt esikoinen on jo eskarilainen. Mutta perheitä ja elämäntilanteita on niin monenlaisia ja luulenpa, ettei tänä päivänä enää herkästi ajatella,että sen "oikean" perheen kuuluu sisältää isän ja äidin sekä sen kaksi lasta ja mieluusti niin,että eka tulee poika ja nuorempi on sit tyttö. :)

Marsalle jotain ikävää oli sattunutkin, mutta en löytänyt hänen viestiään, nähtävästi poistanut. Jaksamisia sinulle kovasti! Mitä lie sitten tapahtunutkaan.

MURMUR myös aikoinaan oli täällä erittäinkin aktiivinen, hän varmaan siirtänyt katseensa tulevaisuuteen ja jatkanut elämäänsä muissa merkeissä. Vilkutukset hänelle ja terveiset jos luet taustalta kuitenkin :wave:

Ja mikäli minut kummajaisen mukaan huolitta niin listoillekin voisin hypätä. Minulla ikää on siis jo 44. kierron pituus on 25-29 päivää ja nyt on menossa kp. 17. Nämä kait siihen listaan tiedoiksi riitti?

Ihanaa syksyn alkua teille kaikille!
 
Keskiviikko 10.9.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Marza (44)................................. 24kp / 30
vauvatoiveinen (38) .................... 23kp / 28
Minttu71 (43)............................. 22kp / 30
Zandi (39).................................. 19kp / 24-30
Glearblue (44)............................. 18kp / 25-29
Äiti seiskanelonen (40)................ 16kp / 27-30
~lounakehto~ (41)....................... 11kp / 28
sahramiini (42)............................ 10kp/ 26-28
Hedelmiina (39)........................... 7kp / 35
Jimima (42)..................................5kp / 28-30
ruutana (39)............................... 4kp / 24-28

Piinailupäivät:
vauvatoiveinen (38) .......dpo 8
Minttu71 (43)................dpo 8
Zandi (39).....................dpo 6
Äiti74 (40).....................dpo 4

Plussanneet: :heart:
Saana72 (41) - 02/2014
Iines* (40) - 03/2014
Tuuliannaliina (40) - 03/2014
Esteri1 (40) - 5/2014
Vesipossu (41)- 7/2014
Jopo73 (41) - 8/2014
Fleur (39) - 9/2014
bugsy (44) - 9/2014


Taustailijat:
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3 (41)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Siinäpäs listaa, ettei jää unholaan.
Glearblue listalle lisätty, ja aina pääsee listalle, unelmiua saa, ja pitääkin olla. Koskaan ei tiedä miten elämä yllättää nyytillä :heart: Itsekin olen Mur-muria huudellut, mutta onkohan jo elämä vienyt eteenpäin. Olisi kuitenkin kiva kuulla miten siellä on isojen muutosten jälkeen lähtenyt sujumaan.

Marza mites siellä on asiat alkaneet lutviutua? Toivotaan, että kaikki selviää parhain päin.

ON täällä mennään päivä kerrallaan, välillä heikottaa ja nälkä on koko ajan. Mutta kun ei tiedä mitä söis. Onneksi mikään makea ei himoita, vaan kaikki terveellinen. Pyykin huuhteluaineen haju on alkanut ällöttämään, vaikka aikaisemmin minusta se on ollut maailman ihanimpia tuoksuja. On se merkillistä, miten nenän tuomat hajut muuttuu aivoissa noin paljon. Mikähän siinäkin on. Ja yhtäkkiä tuli mieleen kuva, kun anhhuksille syötetään laitoksissa joskus iltapäiväkahvilla pullamössökahvia, meinaan oksentaa jo nyt kun asiaa edes ajattelen.

Ja aikaisemmissakin raskauksissa esiintyneet miehen pettämisunet on tulleet mukaan. Edellisessä unessa oli karannut Espanjaan jonkun hutsun kanssa, ja viime unessa oli jossain kerrostalossa kuksimassa toisen naikkosen kanssa. En tiedä mistä nuokin tulee. Molemmissa unissa mietin, että pitää saada pankkikortti siltä pois ja tyhjennän tilin. Niin ja tietenkin puhelimen varastin kans :LOL:

No toivon mukaan pysyy kuitenkin maisemissa. eikä tilaile Espanjan matkoja.

Palaillaan taas.
 
  • Tykkää
Reactions: oliivitar
Sinänsä mielenkiintoista, miten samat 4tablettia voi joka kerta vaikuttaa erilailla. Ekalla kerralla ei tapahtunut juuri mitään, silti kohtu tyhjeni itsestään, vuotamalla niukasti. Tokalla kerralla järkyttävät supistukset 2min välein, hurja vuoto kolmatta vuorokautta ja kun ei tyhjentynyt siltikään, niin kaavintaan.
Eilen puhuivat ympäri, että valitsisin lääkkeet kaavinnan sijaan. Lääkkeistä ei mitään tuntemuksia, mutta runsas vuoto illaksi. Joka on täysin loppunut. Toki on mahdollista, että alkaa vielä uudestaan. Mutta suht helpolla nyt pääsin.

Lohduttaa, että kolmen peräkkäisen keskenmenon jälkeen, seuraava raskaus onnistuu 60-80% naisista. Josko silloin kuuluisi noihin keskiverto naisiin... Vaikkakin kolme peräkkäistä keskenmenoa saa vain 1% naisista. En välttäisi olla niin spesiaali... :(
Mutta siis kai me vielä jatketaan... Olisi niin herkullinen ajatus olla töissä vain puoli vuotta ja sitten saisi jäädä taas kotiin pariksi vuodeksi!

Ja voisitteko te muutkin keskustella jotain, ettei täällä kuulosta niin ankealle, nää mun jutut...
 
Torstai 11.9.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Marza (44)................................. 25kp / 30
vauvatoiveinen (38) .................... 24kp / 28
Minttu71 (43)............................. 23kp / 30
Zandi (39).................................. 20kp / 24-30
Glearblue (44)............................. 19kp / 25-29
Äiti seiskanelonen (40)................ 17kp / 27-30
~lounakehto~ (41)....................... 12kp / 28
sahramiini (42)............................ 11kp/ 26-28
Hedelmiina (39)........................... 8kp / 35
Jimima (42)..................................6kp / 28-30
ruutana (39)............................... 5kp / 24-28

Piinailupäivät:
vauvatoiveinen (38) .......dpo 9
Minttu71 (43)................dpo 9
Zandi (39).....................dpo 7
Äiti74 (40).....................dpo 5

Plussanneet: :heart:
Saana72 (41) - 02/2014
Iines* (40) - 03/2014
Tuuliannaliina (40) - 03/2014
Esteri1 (40) - 5/2014
Vesipossu (41)- 7/2014
Jopo73 (41) - 8/2014
Fleur (39) - 9/2014
bugsy (44) - 9/2014


Taustailijat:
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3 (41)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Marza onpa ikävä tilanne teillä siellä. Miten mies voi sanoa noin, että vähän kuin odottelee ja hakee sitä oikeaa? Aika uskomatonta. Kuitenkin aikaisemmista kirjoituksistakin on jotenkin saanut sellaisen kuvan, että miehesi on antanut ymmärtää sinun olevan se ainoa oikea. Aika vaikeaa on varmasti eteenpäin päästä, ja paljon on selvitettävää. Mutta aika uskomatonta käytöstä ja puhetta. Paljon sinulle voimia :hug:

ON täällä vaan aikaa yritän kuluttaa, vaikka eihän se sen nopeampaa kulu, vaikka mitä tekisi. Ja joka vessareissulla haukkana vahdin vessapaperia. Pienimmällä on neuvola ensi kuun alussa, ja jos sillä reissulla saisi jonkun tätin kiinni ja sovittua ultrareissun, niin näkisi köllötteleekö siellä ketään. Täällä on neuvolassa vanha kone käytössä, jolla voidaan tarkistaa vaikka joka kerta, jos mietityttää. Ihan kiva juttu. Lääkärissä on sitten uusi kone, mutta siihen olisi sitten vielä aikaa.

Mutta aurinkoista päivän jatkoa kaikille!
 
Voi Marza :hug:
Et kyllä elä helppoja aikoja. Kuinka rakastuneelta oletkaan tähän mennessä vaikuttanut ja sitten näin. En oikein jaksa uskoa, että olisit saanut kokea tuollaista onnellisuutta, jos miehesi ei oikeasti olisi sinusta välittänyt ja lujaa. Ei niitä pilvilinnoja pitkäksi aikaa tuosta noin vaan rakenneta. Luulen, että joku/jokin on saanut miehesi pään sekaisin ja eikä välttämättä tiedä oikein mitä tällä hetkellä tahtoo. Onko se sitten niin, että hänen on kokeiltava niitä siipiään sitten muualla, että ymmärtää millaisen onnen saikaan kokea, kun vierellä oli aidosti rakastava ihminen. Toivottavasti kuitenkin saa päänsä ravisteltua hereille ja tajuaa ennen kuin on myöhäistä ja on menettänyt sinut. Toivon todella, että saatte yhteisen elämänne sujumaan ja löydätte luottamuksen keskellenne. Mutta älä anna viedä itseäsi miten sattuu, muista arvostaa itseäsi! (tulipa siihen monta itseäsi)

Tyydeli, olet ihana. Näet kaiken keskellä kuitenkin se tulevaisuuden todennäköisen toivon. Ihana <3 Mutta miten niin puoli vuotta töissä? Edellisestä "lomaa" vielä jäljellä vähän?

ON. Tänään on jotenkin niin tyhjä olo. Töissä on taas tullut annettua kaikki jollei liikaakin. Kotiin ajellessa pohdiskelin tuota tyhjyyttä ja mietin, että eihän se vain ole enne, että ei tästäkään kierrosta mitään tule. No, enpä ole suuria alunperinkään odottanut, niin nyt ei korkealta tiputa. Edellinen ovulaatio, lyhyt kierto ja seuraava ovulaatio oli kaikki jotenkin niin perä perää, että tais viedä mehut tästä naisesta. Nyt kun saa "rauhassa" odotella, niin on tämä tyhjyyden tunne. Tosin, päähän mulla on räkää täys, että se siitä tyhjästä. Aamulla tuli taas tuijoteltua fertility friendiä ja se kertoi, että jos tästä kierrosta olisi tärpännyt, niin LA olisi 28.5.2015. Onkohan ennen aikaista pohtia?

Edit: korjattu käsittämätön kysymysmerkki huutomerkiksi.
 
Viimeksi muokattu:
zandi ei ole liian aikaista! Kyllä mäkin tiedän joka ovulaation jälkeen lasketun ajan. Ihan normaalia!! ;)

Ja selitin tosi epäselvästi. Tyttö on kohta 2,5v ja on nyt aloittanut päiväkodin kolmesti viikossa. Mä teen tämän syksyn 1-3 päivää keikkaa, niin en ihan laske sitä kunnolla työnteoksi. Tammikuun alusta sitten aloitan työnteon, niin laskeskelin siitä puoli vuotta, vähän kesälomaa ja jne. Haaveita pitää olla! Ja suunnitelmia! :)

Fiilis on hyvä. Tämän kertainen oli paras lääkkeellinen tyhjennys ikinä, jos niin voi sanoa. Ja siis toistaiseksi paras. Vielähän voi mutkistua... Oli täysin kivuton, vuosi täysiä muutaman tunnin ja sitten loppui kuin seinään. Tänään alkoi vielä pieni tuhru, jonka oletan jatkuvan jonkin aikaa. Soitin jo kättärillekin, että ei kai tämä näin helppo ollut, että huolestuakko. Mutta kuulemma parhaimmillaan homma hoituu juuri niin.

Mutta, pyydän jo uudestaan. Ettekste vois jo jatkaa piinailu/ovis yms. jännäilyjuttuja kun nää mun jutut ovat niin ankeita toistaiseksi...

Ja loppukevenys tai loppuankeilu: Mä kun olin tossa ti ja ke päivät yksin kotona, niin olen katsonut netistä kaikki jaksot Kadonneen jäljillä ohjelmasta, UK mukaan lukien ja itkeä vollottanut niitä kohtaloita ja jälleen näkemisiä täällä itsekseni. Ja sitten lohtu syönyt. Heh. Sama kai se on mitä itkee, mutta nyt on ainakin olo ihan ok.
 
Täällä yksi jännäilijä, mutta mun ajatukset on tärpistä alkaneet muuttua tädin odotteluun... Aamulla alkoi menkkajomotukset ja aloin epäillä liekö ollut tässä kierrossa sitten koko ovista, kun näin aikaisin olisi menkkoja tekemässä... Tiedän, että menkkakivut kuuluu myös alkuraskauteen, mutta... Pessimismi iski. Plääääääh.
 
Tyydeli, kiva et fiilikset on kuitenkin noinkin hyvät :heart:

Vauvatoiveinen, tsemppiä nyt :heart:

Mulla tosiaan oli outoa vuotoa dpo2, ovisvuotoa kai sitten. dpo3 tuli jotain tummaa punaruskeaa limaa kerran ja taas stop. Eilen oli samanlaista yhden kerran. Kaipa se limakalvo sieltä sitten pikkuhiljaa rapistuu, aika aikaisin vaan alkaa, en muuta syytä keksi noille. Rinnatkin on "lässähtämässä", niinkuin yleensäkin. Eilen tosin tunsin jotain vihlontaa pari sekuntia vasemman munasarjan? kohdilla, mutta kai kiinnittyminen toisi jotain vähän pidempikestoista kramppausta. Eli vähän se piinailu on taas negatiivissävytteistä. Onhan tässä vielä muutama päivä aikaa kiinnittyä, jos siellä joku hedelmöittynyt solu olisi. Testailla ei voi ennen dpo9 tai 10, kun on pistänyt sen pregnyl piikin (irrottaa munasolu(t), jos ei joku tiennyt), kun se näkyy r-testissä jonkunkin aikaa.

En nyt kommentoi kenenkään juttuja, ettei taas tuu väärinymmärryksiä :x. Tsemppiä kuitenkin kaikille!
 
Huomenta kaikille!

Tyydeli, ihana kuulla, että kaikki sujui tällä kertaa hyvin ja että sulla on noin hyvä fiilis! Sulla on tosiaan aika kirjavat kokemukset näistä tyhjennyksistä, vähän kaikkea laidasta laitaan olet kokenut. Toivotaan että uusi kierto lähtee nyt hyvin käyntiin ja että seuraava kerta kantaisi sitten koko matkan. Sulla kun ei tuo itse raskautuminen tunnu olevan ongelma. :) Tuosta TV-ohjelmien ääressä vollottamisesta, se on joskus tosi terapeuttista. :D Muistan erityisesti kerran, kun olin jotenkin synkällä tuulella, en muista miksi tai olikohan edes mitään syytä, mutta tämä oli reilusti ennen kun esikoista edes alettiin suunnitella, ja olin yksin kotona. Katselin koko illan kaikkia hölmöjä rakkausleffoja (joissa kyllä yleensä oli sentään onnellinen loppu) ja liikutuin ihan kaikesta, kunnes Grande Finale tuli Schindlerin Listan muodossa. Nyyhkytin oikein antaumuksella koko leffan läpi. :LOL: Ja onhan se liikuttava ja järkyttävä leffa, edelleen tulee tippa linssiin eri kohdissa, kun sitä katsoo, mutta silloin vollotin käytännössä koko leffan läpi. Ja ai että se teki hyvää. Olin kuin uusi ihminen sen jälkeen ja paljon parempi olo. Ei siis sen leffan itsensä takia, mutta kun sai itkettyä "kaikki pipit pois". Eli joskus tosiaan sen itkun voi kohdistaa johonkin ihan muuhun kuin siihen, mikä oikeasti painaa mieltä, ja silti se auttaa. :)

Marza, aika hiljaiseksi vetää tuo sun tarinasi. :( Olen pahoillani, että joudut käymään tällaista läpi. Vallan oudolta kuulostaa kyllä nuo miehesi jutut. Toivottavasti olisi vain joku mid-life crisis ja pää selkenee hänellä pian. Lisäksi toivon tietysti että osaatte jotenkin löytää takaisin toistenne luo ja että osaat pikkuhiljaa taas luottaa häneen ja suhteeseenne. Vaikea ulkopuolisena kommentoida, mutta toivon sinulle voimia ja jaksamista. :hug:

Zandi, noita lasketun ajan laskureita olen harrastanut minäkin. :whistle: Yritän pitää itseni niistä erossa, mutta välillä aina sorrun siihen. :LOL: Nyt tulee aina välillä lisäksi mieleen, että "niin, nyt olisi RV 28+jotain, jos tuon keväinen raskaus olisi jatkunut". Varmaan siinä marraskuun lopulla tulee mieleen, että nyt olisi ollut LA... :| No, nyt kohti kesäkuista nyyttiä. :) *fingers crossed*

Itselläni taitaa nyt olla KP 7 ja viime kierrossa taisi olla ovis jo näihin aikoihin, mutta nyt ei ole mitään tuntemuksia siihen suuntaan. Menkat loppuivat vasta eilen tuhruun ja limoista ei vielä tietoakaan. Tulisikohan tästä normaali kierto... Ostin eilen Citymarkeista RFSU:n ovistestejä ja tänään ajattelin aloittaa testaamisen, ettei vahingossakaan mene ovis tällä kertaa ohi. Varmaan kannattaisi aloittaa myös tallentukset hyvissä ajoin. :whistle:

Se on kuulkaa kanssakuumeilijat PERJANTAI! :popcorn: Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Hei vaan kaikille!

Olen jo jonkinaikaa lueskellut teidän juttuja ja miettinyt että vieläkö
liittyisin tänne ketjuun kuumeilemaan... tässä ketjussa aiemminkin
kuumeilleena, 06/2013 plussalla poistuneena ja nyt 7kk ikäinen poika
tuhisee tuolla sängyssä :heart: Olin kyllä varma että se jäisi meidän viimeiseksi...
mutta mutta ensin iski mieheeni vauvakuume muutamakuukausi synnyttyksestä ja
nyt se sitten tuntuu vielä hiipivän minuunkin :p jos vielä se kuudes pirpana saataisiin meille ;) joten tulisin teidän kanssa kuumeilemaan muutamaksi kierroksi =) Nyt ois sit ekat menkat alkaneet 23.8 ja menossa ois kp 20/? dpo3 ikää löytyy 41.v.

Voi Marza onhan viddumainen temppu mieheltäsi... kovasti jaksamista sinulle :hug: ja toivottavasti saatte ratkaistua asianne kävi sitten miten vain.

Onnea kovasti bugsy ja muut plussanneet :heart: :flower: toivottavasti ovat pikkuiset tarranneet sitkeästi kiinni ja pysyy koko matkan mukana...

Yritän tässä kovasti lueskella teidän juttuja ja päästä taas mukaan ketjuun ja vastailemaan kaikille muillekkin :D

Mukavaa viikonloppu myös minulta kaikille :wave: äiskä-73
 
Viimeksi muokattu:
Perjantai 12.9.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Marza (44)................................. 26kp / 30
vauvatoiveinen (38) .................... 25kp / 28
Minttu71 (43)............................. 24kp / 30
Zandi (39).................................. 21kp / 24-30
Glearblue (44)............................. 20kp / 25-29
äiskä-73 (41).............................. 20kp / ?
Äiti seiskanelonen (40)................ 18kp / 27-30
~lounakehto~ (41)....................... 13kp / 28
sahramiini (42)............................ 12kp/ 26-28
Hedelmiina (39)........................... 9kp / 35
Jimima (42)..................................7kp / 28-30
ruutana (39)............................... 6kp / 24-28

Piinailupäivät:
vauvatoiveinen (38) .......dpo 10
Minttu71 (43)................dpo 10
Zandi (39).....................dpo 8
Äiti74 (40).....................dpo 6
äiskä-73 (41).................dpo 3

Plussanneet: :heart:
Saana72 (41) - 02/2014
Iines* (40) - 03/2014
Tuuliannaliina (40) - 03/2014
Esteri1 (40) - 5/2014
Vesipossu (41)- 7/2014
Jopo73 (41) - 8/2014
Fleur (39) - 9/2014
bugsy (44) - 9/2014


Taustailijat:
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3 (41)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
äiskä-73 listalle laitettu ja myös piinailemaan. Niinhän se tuppaa mieli muuttumaan, minäkin jo useamman kerran ajatellut, että tämä on viimeinen lapsi, mutta sitten aina se kuume nostanut päätään. Ja mieskin on aina mukana ollut, eikä estellyt yhtään, joskus jopa päinvastoin.

Ja nyt on alkanut tuo ääretön herkistely. Kaikissa lastenohjelmissakin vähänkin hellyttävät kohataukset alkaa itkettämään. Aika säälittävää, äiti nielee itkua kun pikkukakkosta katsotaan :LOL: Ja omien lasten leikitkin herkistävät, joskus niin söpösti leikkivät pienillä kätösillään... on tämäkin, aikuinen ihminen......

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Joku täällä toivoili piinailu-aiheisia viestejä. :) No, en nyt varsinaisesti piinaile, se on laantunut huomattavasti niistä vuosista ku vielä oikeesti sitä toivoa oli. Mut veikkaan,että oviksen jälkeen iski semmoinen "kiva limakausi", en oo tikutellut ja tarkkaan nyt tunnustellut milloin ovis ois ollut. Mut noita laskureita minäkin "harrastan" ja sen mukaan tärppipäivä ois ajoittunut juurikin sille viikonlopulle ku touhusin menemään, ihan sattumaa siis. Tissit oli hellänä heti sen jälkeen,mutta eihän se voi millään mistään kertoa, korkeintaan siitä,että munasolu on irronnut. Nyt on ihan taas se normi olo, eli ei mitään :(

Oliko äiskä seiskanelosella hoitokierto kun on piikitellytkin? Peukut täällä pystyssä joka tapauksessa! Itse olen joskus aikoinani tahkonnut noita hoitojakin lävitse ja liekkö tuo yksi lapsi on ns. PAS lapsi, soluja siirrettiin luonnolliseen kiertoon peräti kolme ja plussa ja poika siitä sit tulla pärähti! Tosin ihan oltiin kyllä aktiivisia silloin muutenkin, että kukapa sen osaa kertoa tärppäskö normisti vai tuon "pakkasukon" avulla.

äiti73 tervetuloa mukaan! Sinulla onkin ihanan pieni vauva vielä siellä

Mukavata lauantaita kaikille !
 
Olipa tosi ikävä kuulla Marzan tilanteesta :(. Toivotaan, että vielä olisi toivoa suhteen onnistumisesta!!!!

Viikonloppuni menee omia hedelmällisyystestilabroja hermoillessa. Tulokset tulivat perjantaina lääkärille, koska sieltä vastaanotosta soittelivat jatkoaikaa (näin oli sovittu), joten posti tuo ne kotiin luultavasti maanantaina. Lääkärin analyysia pitää odottaa vielä muutama viikko.

Tässä omia testejäni jännäten ja omaan mahdolliseen ovuloimattomuuteen yms. gynen epäilemään keskittyen, ei käynyt edes mielessä, että miehen vastaavissa testeissä saattaisi tulla jotain "poikkeavaa" esiin. Tulokset kuitenkin kertoivat, että sielläkin on jotain häikkää :(. Jos sitten minullakin, niin alkaa jo tuskastuttamaan ennakolta, että mitä sitten onkaan edessä. Onneksi saatiin lääkäriaika nyt syyskuun puolelle, jotta selventyy asiat nopeammin.
 
Äippä74: tervetuloa! Ja onnea piinailupäiviin! Mukava lapsikatras sinulla siellä.

Marza: toivon valtavasti voimia sinulle. Voin vain kuvitella kuinka hirvittävä sinun olosi on kaiken sen jälkeen, mitä kuulit miehesi sanovan. Voimia, voimia, voimia oi Marza!

Tyydeli: Olen onnellinen puolestasi hyvin edenneestä tyhjennyksestä. Voi surullisuutta, mitä joudummekaan käymään läpi, surullisia koettelemuksia ei enää jatkossa toivo meille kenellekään.

Mutta hei mimmit - nyt peukut pystyyt! Venäläinen ruletti on viime yönä pyöräytetty käyntiin, ja vaiika 79 %:sesti olen kauhuissani kaikista raskauteen liittyvistä jutuista ja erityisesti (ikä)riskeistä niin samanaikaisesti 86%:sesti olen täpinöissäni haaveistani ja toiveistani saada vielä kerran kokea äitiys pikkuihmisen kanssa.

Eli - yöllä heräsin ja ajattelin, että päätös siitä, uskollanko ryhtyä tähän vielä kerran vai en, kaikista iän mukanaan tuomista riskeistä huolimatta on tehtävä nyt näillä sekunteilla, ja sittenpä minä laskin ( hyvin hitaasti) 10, 9, 8... 1, ja ajattelin, että päätös on tehtävä nyt tai ei koskaan! Ja minähän tein! Jee - rohkeudelle!

Ei tarvinnut miestä paljoa hiplata yöllä ja sitten olikin aikas ihanaa ja nyt jäädään sitten piinailemaan ja myös päätin etten m-u-r-e-h-d-i.

Tänään on Kp14/28 ja en nyt tehnyt ovulaatiotestejä kun olivat loppu ja kun mielessäni olin luovuttanut elämäni tällä saralla. Mutta eilen alkoi voimakas limainen vuoto, paksua ja mehevää - niin täydellistä ja munasarjoihin koski todelle sielua syleilevän kivuliaasti, nyt olo on jälleen kuin jälkimainigeilla purjehtisi, ovisjomotus on lähes poissa. Uskon siis, että ovuloin viime alkuyöstä, mikäli nyt kehoani tunnen. Minun onnekseni kiertoni on aina ollut niin säännöllinen. Kovasti tsemppiä teille, jotka tuskaillette epäsäännöllisen kierron kanssa. Ja Hedelmiina:toivon, että hedelmällisyystestituloksenne kertoo vain hyviä uutisia!:hug:

Eli dpo ? mitä lie... :) En m-u-r-e-h-d-i... Katsotaan kuin käy!
Hiukan mukavia uutisia Tyydelille, joka toivoi niitä tänne. :)


Ihanaa viikonloppua kaikille!

~lounis~
 

Yhteistyössä