40+ so what wol.13

Onpa sulla harmillinen tilanne, Tyydeli :(

Mä olen, vaikka kovin kuumeilenkin, päättänyt, etten testaa raskautta ennen kuin aikaisintaan arvioituna menkkojenalkamispäivänä. Katsotaan, pitääkö päätös..! Ekassa raskaudessa muistan, että meni kyllä aika monta päivää, ennen kuin edes haamua testissä näkyi, siis yli oletetun päivämäärän. Ostin kylläkin Virosta kasan halpoja testejä...

Niinhän se äijä sitten saapui niin myöhään, että jo nukuin... Että piti sitten keksiä pojalle vähän videonkatselupuuhia tuossa aamupäivällä... Aamulla ei näkynyt ovistestissä mitään, et oisko se sit siinä ollut. Tai sitten ne heittelee ihan miten tykkäävät.

Marza, ei oo asiat mustavalkoisia, etenkään, kun on perhettä. Toivottavasti saatte jotenkin hommat setvittyä! Itse olen aina sitä mieltä, että parisuhdeterapiaa ainakin kokeilemaan ennen, kuin tehdään mitään päätöksiä! Meillä se auttoi todella paljon pari vuotta sitten. Mielestäni ei saa erota tekemättä mitään parannusyrityksiä. Eri asia sitten, suostuuko mies...

Jänniä päiviä meneillään itse kullakin! Kaikille tsemppiä!
 
Tyydeli: voimia nyt. Jospa se vuoto nyt pian alkaisi uudelleen. Minä olen ollut 2-3 kk kummallakin kerralla poissa pelistä. Taitaa olla ihan tyypillistä lääkkeellisten tyhjennysten kanssa, että huonosti tyhjenee... Tiukkana vain, että tutkitaan!

Pahoittelut negoista! Kyllä se plussa vielä tulee, jos vaikka seuraavassa kierrossa?

Tervetuloa uudet!

(.) täällä ovistestit vielä negaa... On kp14, joten huomenna ois melkein tultava se plussa... Miestä olen jo vikitellyt eli jemmassa jo ois... :D
 
Tyydelin tilanne on vähintäänkin kummallinen. Jotain selitystähän tuota ammattilaisilta toivoisi ja pienikin tunne siitä, että joku NAURESKELEE tuossa tilanteessa, on kyllä sietämätön.

Sahramiini, en meinaa mäkään uskoa...

MaiMei, ensiksikin tervetuloa!

Ei toki ole asiat mustavalkoisia, mutta kyllä minusta noiden korjausyritysten pitäisi lähteä tuossa tapauksessa miehestä. Siis aloitteen. Sen verran mustavalkoinen olen kuitenkin, että jos mun mieheni toimisi noin, niin mulla ei olisi välttämättä tahtoa yrittää pelastaa parisuhdetta, jos mies ei näkisi siihen mitään tarvetta, vaan vain toteaisi asiat noin suoraan, eikä tuntuisi itse kärsivän tilanteiden saamasta suunnasta mitenkään. Tällaisen kuvan mä olen saanut Marzan viesteistä.

Ja sitäkin mieltä mä olen, että kaikkea ei tarvitse antaa anteeksi, jos ei vaan pysty. Ei ihminen menetä ihmisarvoaan vain siksi, että on perhettä. TIETYSTI toivon kaikille lapsille ehjää kotia, mutta toivon sen tapahtuvan niin, että aikuiset rakastavat ja KUNNIOITTAVAT toisiaan niin, että osaavat toimia kriisitilanteissakin niin, etteivät tee mitään peruuttamatonta...
 
Joo se on totta että mitä tahansa käytöstä ei saa ja tarvi purematta niellä! Kaikki toki tilanteen mukaan. Itse olen vain sen kokenut, että muutos on mahdollinen. Halusin erota ja pidin sitä jo ihan 100% varmana juttuna, paperit oli vetämässä, henkisesti mieli muualla, mut sit mies oikeasti ryhtyi tekemään työtä muuttaakseen omaa käytöstään - ja nyt on jo vuoden ollut aivan toinen ääni kellossa. Erona tässä on ne. mitkä on kyllä tosi merkittäviä, mitä Jopokin sanoit, että mies itse halusi parantaa tilannetta ja toista ei ole loukattu sanomalla ettei rakasta enää. Mullei paljon ollut tunteita jäljellä (miehen käytöksestä johtuen), se meni meillä niin päin, mutta en olis ikinä sitä silti sanonut. Nyt tunnetta on palautunut kuin ihmeen kaupalla. Eipä tässä muuten oltaiskaan kuumeen vallassa :)

Voi kun tässä kuussa ei tulisi MITÄÄN raskauden oireita... Koska viime kerralla SE oli mulla raskauden merkki. Rinnatkin kipeytyivät vasta plussan jälkeen. Odotellaan, odotellaan.

Onko joku käyttänyt kuukuppia petitouhujen jälkeen? Onko siitä hyötyä, että pitää simpat sisällään niin kauan kuin mahd.?
 
Kp 1... Mutta ei tarvitse merkkailla:) Vetäydyn täältä ainakin näillä näkymin.

Ihanaa syksyä kaikille, ja kiitos ihanasta ja piritävästä ajata täällä! Ehkä palaan, ehkä en... aika näyttää sitten, mitä tapahtuu, mut nyt tuntuu siltä, että 'raskautumishypetys' saa minun kohdallani jäädä. Katsotaan sitten, kuinka hyvin pysyn tässä päätöksessäni, mut nyt heido kaikille ja voikaa hyvin!!!!! Tykkään teistä!

~lounakehto~
 
Pikaiset lomakuulumiset. Taitaa jäädä Puerto matkasta. Ei tehnyt hyvää petiharrastuksille ensin kahden vuorokauden valvominen (lento aamuyöstä, joten nukkumisesta ei tullut oikeastaan mitään). Perille päästyä ei ole malttanut paikoilleen jäädä vaan ollaan ihasteltu paikkaa 25000 askeleen päivävauhtia. Hotellille päästyä ukkeli on suunnilleen kaatunut sänkyyn ja ennen kuin on ollut pedin pohjalla kuorsaus on jo kuulunut.
Tänään on tarkoitus pitää vapaa päivä ja kas aamun ovistestissä plussa myös digissä. Toivoin sitä huomiseksi mut onkin jo nyt. Eli eikös se mennyt niin että kun digillä plussaa niin aika on jo muiden omaamalla kokemuksella mennyt. No tämä täytyy silti yrittää hyödyntää. Oli myöhäistä tahi ei.

Aurinkoisia terveisiä täältä Puerto de la Cruzista!
 
Zandi, ovisplussa näyttää vain sen milloin munasolun irrottava hormoni on korkeimmillaan. Ovis tapahtuu siitä 48 tunnin kuluessa eli vintiöt liikkeelle vaan! Olishan se hassua että sen testin tarkoitus olis vain lällättää että heh, etpä ehtiny taaskaan :D Go Puerto!

Lounis, älä jätä! Miksi moinen päätös? Kai välillä tuut kertomaan kuulumisiasi? Ihanaa syksyä sinulle, I will miss you :) !
 
Huhhuh!!!!=)

Täällä tikutettu ensimmäinen ovulaatio!!! Pakko tehdä kalliilla testillä tänään vielä tarkistus, kun pari asiaa mietityttää ottamassani testissä. Se oli taas eri merkkiä kuin eilen käyttämäni: 3 sekunnin sijaan pidinkin sitä virtsassa 6 sekunti, ja ehkä ministi virtsaa meni maksimiviivan päällekin.

Tämä viiva oli kuitenkin jotain aivan eri luokkaa kuin aiemmat. En vaan enää uskonut näkeväni mitään, koska torstain tulkitsin viivan (todella) vähän tummemmaksi kuin muina päivinä ja ajattelin, että siinä oli ainut kroppani yritys ja parempaan se ei pysty. Olen nyt todella todella yllättynyt! Ihan täpinöissäni, jos kroppa toimiikin itsestään!!!!!
 
Mukavaa Sunnuntaita kaikille!

Sahramiini kyllä nuo päivitykset näkyy mun mielestä niin yöllä kuin päivälläkin, ootko muuten testaillut tänään? josko sinne ois ilmaantunut jotain kun et usko negaan ja tätiäkään einäy :)

~lounakehto~ voi ei kurvasiko se täti nyt sinne :( ja tosi harmillista kun nyt poistut takavasemmalle :( mutta jos se tekisikin hyvää ja sinne tulisi ylläri raskaus :) Ihanaa syksyä myös sinulle :hug: :heart:

Zandi nyt hommiin vaan miehesikanssa hyvin ehtii siippahännät maliin jos siellä vällyt heiluu :) Mukavaa reissua teille sinne lämpimään :)

Hedelmiina Hienoa että sait oviksen bongattua ja nyt sielläkin vaan peitot vapisemaan... ja taas tulee lisää piinapäiväsiä pinoon :D
Toivottavasti teillä siellä nyt tärpit kävisi!!!
 
Sunnuntai 28.9.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


sahramiini (42)............................ 28kp/ 26-28
Hedelmiina (39)........................... 25kp / 35
Jimima (42)..................................23kp / 28-30
ruutana (39)............................... 22kp / 24-28
Marza (44).................................. 14kp / 30
vauvatoiveinen (38) .................... 14kp / 27-29
Minttu71 (43).............................. 14kp / 30
MaiMei (38)................................ 13kp / 27
Zandi (39).................................. 12kp / 24-30
Glearblue (44)............................. 11kp / 25-29
Äiti seiskanelonen (40)................. 9kp / 26-30
äiskä-73 (41).............................. 5kp / 32


Piinailupäivät:

sahramiini (42).............. dpo 16
Jimima (42)................... dpo 9
MaiMei (38)................... dpo 1
Hedelmiina (39)............. dpo -0
Zandi (39).................... dpo -0

Plussanneet: :heart:
Saana72 (41) - 02/2014
Iines* (40) - 03/2014
Tuuliannaliina (40) - 03/2014
Esteri1 (40) - 5/2014
Vesipossu (41)- 7/2014
Jopo73 (41) - 8/2014
Fleur (39) - 9/2014
bugsy (44) - 9/2014


Taustailijat:

~lounakehto~ (41)
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3 (41)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Voi että mua naurattaa. Pääsin piinailijoihin ennen kuin olin varmistanut teille, että peitto on heilunut. Kerkesin saamaan tässä välissä saamaan kuningatarkohtauksen. Ei siis mitään vakavaa, vaan kun minua ei huomioida tarpeeksi kun nukkuminen ja syöminen kiinnostaa enemmän. Hihi. Auttoi nyt mua paijaillaan taas ja juu kyllä se peitto heilui. Että hyvin olit äiskä-73 ennakoinut.
Miesparka luulee että ovis on mennyt jo kun hieman huiputin. Varmistelen tällä ettei mene suotörittamisen puolelle. Tosin se on mun kierrosta paremmin tietoinen kuin minä itse että huiputtaminen hieman hankalaa. "Onneksi" aina voi vedota omituisiin kiertoihini. Epäilys taitaa taas herätä kun tässä kihertelen kun kirjoittelen...

Lounis. Jos ME ;) myönnetään sulle breikki, että saat kulkea vapaana ovispiinoista ja muista? Mutta jos kuitenkin kotvasen kuluttua palaat joukkoomme ja välilläkin saa tulla kertomaan kuinka auvoinen on olo ilman näitä touhuja. Pistää perspektiiviä meille muillekin.

Tyydeli kunnon tutkimuksia vaan, että saa mielen rauhan. Voiko ne julkisella jättää tosiaan asian vain noin? Raivostuttavas kun täällä pitäisi olla upporikas että saisi valtiolle veronmaksajia tehtyä.

Marza, voi Marza, olet mielessäni niin usein. Antaapa miehesi ristiriitaisia merkkejä. Voihan itku. Hirmuisesti haleja ja jaksamista tilanteen selvittämiseen. Aikaa siihen varmasti menee. Mutta kaikki voi kääntyä vielä hyvinkin, mutta paljon se vaatii on sinua sen verran pahasti loukattu ja luottamusta koeteltu. Muista kuitenkin että arvostat itseäsi, etkä anna kohdella itseäsi miten sattuu.

Ihanaa, että joukkomme kasvaa täällä. Tulee eri kummasti juttua ja piinattavaa enemmän. Toivottavasti kuitenkin sinne plussaajien puolelle. Eli tervetuloa uusille omastakin puolesta, vaikkakin minäkin taidan olla uusi näissä piireissä kun täällä vasta kolmatta kiertoani piinailen, ihinhän se aikaa häviää? Apua olenkohan mä vielä 10 vuodenkin päästä kun en ymmärrä tätä ajan kulkua? Eikö muuten ole niin että mitä vanhemmaksi elää niin sitä nopeammin aika menee? Sittenhän minä olen ikäloppu. Apua.

Mutta nyt lähdetään piiiitkälle kävelylle rannan tuntumassa. Josko nähtäisiin romanttinen auringonpaiste joka mahdollistaisi Puerton... No, jos nyt edes pari kätköä löydettäisiin et jalat pysyisi maan pinnalla.
 
Voi Marza :( Koeta ajatella niin, että elät elämässäsi hetkeä joka on uuden alku. Se voi olla uusi alku suhteellenne, jos mieskin huomaa mitä on menettämäisillään. Se on uuden alku myös vaikka tienne erkanisivat ja joku päivä huomaat, että näin on hyvä. Aikaa siihen voi mennä, mutta itsekin erosta selvinneenä olen sitä mieltä, että jos yhteistä säveltä ei ole, on molemmilla oikeus rakentaa itselleen oma onnellinen elämä. Joskus sitä vaan toivoisi asioiden selviävän vähän helpommalla, kuin rämpimällä läpi ikäviä hetkiä. Voimia <3
 
Ääk, kauhee piina kun vielä tuntuis siltä, että tänään olis hyvä hommailla one more time, ei oo limat vielä näköjään kokonaan ohi... Ja miekkonen on flunssan kourissa, on kuulema NIIIIN kipeä kurkku. Sitä ei millään siis huvittais. Millähän sen nyt vielä viettelisin...

Ja tähän liittyen kysymys tietäväisimmille: onko sperma merkittävästi kehnompaa, jos harrastaa seksiä ovulaation aikaan joka päivä tai puolentoista vuorokauden välein? Ja entäs sitten eka seksikerta kierron aikana - luin jostain, että kun sperman laatua tutkitaan, niin pari-kolme päivää kannattaa pitää breikkiä, mut ei yli viikkoa, niin on laatu parhaimmillaan, tai jotain. Niin mitäs sitten, jos ennen ekaa kierron seksikertaa mies on ollut esim. 2 viikkoa tulematta? (joillekin miehille se on jopa ihan mahdollista....) Onko sitten se kama jotenkin huonoa?? Eipä oo ikinä tämmöisiä tarttenu miettiä ennen...

Tsempit Marzalle!
 
MaiMei:
Ainakin meille sanottiin, että inseminaatiota varten miehen tulisi olla pidättäytynyt 2-5 päivää, että sperma on ns. parhaimmillaan.

Marza:
Itse ainakin ajattelisin, että kun et "roiku" miehessä ja vedät viileää linjaa, hän tajuaa vähitellen, mitä menettäminen tarkoittaisi käytännössä ja varmasti sitten miettii asiaa vakavammin ja voisi toivon mukaan tajuta, että ei halua menettää sinua. Voi, kun ahdistaa ajatus tilanteestasi. Oikein paljon voimia ensi viikkoon.

Täällä on nyt otettu tänään kolme ovulaatiotestiä ja kaikki plussia - uskottava on ;). Pointti tällä nyt lienee vain se, että tiedän sellaista tapahtuvan kropassani ja pystyn arvioimaan tulevaakin. Inseminaatio menee varmaan kuitenkin ensi kiertoon...
 
Viimeksi muokattu:
Hedelmiina haluatko olla tuossa piinailijoissa vai poistanko sinut siitä?
Zandi oisko ollut telepatiaa kun laitoin sinut piinalistalle :whistle:
Voi Marza :hug: koita jaksaa... olet ajatuksissa ja voimia sinulle :heart:
MaiMei hi sait kyllä hymyn nousemaan korviin kun lueskelin sinun sperma pähkäilyjä... mutta itsekin olen lueskellut 2 päivän välein ois hyvä... mutta tiedä sitten miten se menee kun meillä mies on reissuhommissa ja melko lailla viikot pois ettei millään kyllä oo onnistunut mikään kahenpäivän pidätys väli... ja meillä on kuitenkin jo 4 yhteistä lasta... eli pidemmälläkin väleillä on tärppikäynyt. Saa nähä sit miten taas tässä kierrossa osuuko ukko oviksen aikoihin kotiin.
 
Äiskä-73:
Puhuttiin tuossa illalla miehen kanssa, että jos soittaisin kuitenkin sinne klinikalle, ja sitten katsomme, mitä sieltä sanotaan - voisiko inseminaation tehdä jo nyt, jos kerran sain tuon ovulaatiotikun plussalle. Katsotaan siis huomenna, olenko piinailija, vai meneekö myöhemmäksi.

Maimei:
Sanoi se lääkäri sivulauseessa myös, että seksiä ei kannata liikaakaan harrastaa eli ei päivittäin, koska sitten sperma ei ole parasta...Meillä vaan tuo seksi ei auta, niin en tarkemmin kysellyt...
 
Illalla tajusin, että taitaa tökätä tämän kierron inseminaatio kuitenkin ainakin jo siihen, että eihän mies ole vielä ehtinyt käydä labroissa, jotka kuulemma pitää inseminaatiota varten 3 kk välein jatkossakin toistaa (hiv ja hepa), kun oli ajatus, että 1. inssi tehdään vasta ensi kierrossa. Minä täällä vaan olen niin malttamaton, kun onnistuin bongaamaan tuon ovisviivan ;). Ja juu..testasin juuri...ja ajattelin vielä varmuudeksi soittaa klinikalle, vaikka noita miehen labroja ei olekaan ;)
 
Täällä tuli hymynaama myös ovistikkuun aamulla eli saa lisätä piinailijoihin dpo -1 siis nyt. :) Talletettu lauantaiaamuna ja tänään sitten työpäivän jälkeen uudelleen... Paras aika seksille meidän lapsettomuuspolin mukaan on 24 tuntia tuon hymyn jälkeen. Ei olla aina ihan sen mukaan menty eli ennakoitu ja 12 tunnin sisällä hymystä uusittu... ;)

Miehillä pidättäytymisaika ei saa olla liian pitkä eikä lyhyt. Ei siis mielellään yli 5 päivää eikä alle 2. Vaikuttaa laatuun.

Onnittelut ovisplussanneille :) Yhdessä piinaillaan taas.
 
MaiMei, tervetuloa! :wave:

Tyydelille tsemppiä! Olipa outo suhtautuminen siellä Kättärillä! Kyllähän noiden testien viivojen vahvuus jotain sanoo. Mutta voikohan olla että pissa oli vain "vahvempaa" tokalla testauksella!? Mua vähän ärsyttää muutenkin se, miten Helsingissä on vaikeaa päästä minkäänlaisiin jälkitarkastuksiin (julkiselle puolelle). Mäkin olisi silloin keväällä halunnut mennä ainakin pari kertaa, mutta eipä lupaa herunut. Lopulta menin sitten yksityiselle ja maksoin suolaisen hinnan. :kieh: Toivottavasti pääset vielä mittauttamaan sen hcg-arvon.

Zandi, nauti etelän lämmöstä ja ukkelistasi! :D Itselläni ei ole kokemusta noista digiteteistä, olen käynyt niitä apteekissa ihmettelemässä, mutta piheys on iskenyt joka kerta enkä ole sitten viitsinyt ostaa, mutta kai niissäkin pitäisi näkyä se LH-huippu eli plussan jälkeen noin vuorokauden sisällä tapahtunee ovis ja siitä noin vuorokauden aikana voi hedelmöitys tapahtua. Halpisliukoissa sanotaan ainakin että 48 tunnin sisällä plussasta on hyvät mahdollisuudet onnistua ja luulisi että nuo kalliit testit toimivat samalla tavalla. No niin, kävinpä CB:n sivuilla katsomassa ja näin siellä sanotaan: "Clearblue digitaalinen ovulaatiotesti havaitsee LH ovulaatiohormonin pitoisuuden nousun 24-36 tuntia ennen ovulaatiota ja näin saat tietää, milloin on kuukautiskiertosi parhaimmat päivät tulla raskaaksi. Sinulla on suurin todennäköisyys tulla raskaaksi näiden kahden päivän aikana." (Lähde: Clearblue digitaalinen ovulaatiotesti) Joten eikun puuhaamaan vielä ihan varmuuden vuoksi ja niinhän olette jo tehneetkin, hyvä hyvä! ;)

Lounikselle ja Sahramiinille suuret pahoittelut typerän tädin vierailusta! Höh ja pöh! :hug: Lounis, toivottavasti näemme sinut vielä täällä (tai kenties tuolla plussanneiden palstalla)! Sahramiinille tsemppiä, toivottavasti sinä pysyt kuitenkin täällä joukossamme (tai mieluiten tietysti kohta tuolla plussanneiden puolella)!

Hedelmiina ja vauvatoiveinen, onnittelut bongatuista oviksista! Siitä se lähtee. :)

Marzalle taas voimia ja jaksamista! On varmasti todella raskas tuo teidän tilanteenne, varsinkin kun mies ei oikein taida puhua asiasta. Halit sinulle! :hug:

).( Täällä eletään KP 24 ja mahdollisesti DPO 10. Viime päivinä olen silloin tällöin tuntenut pientä nippailua alavatsassa, mikä tahtoo herätellä toivoa, mutta kyynisesti yritän kuitenkin olla innostumatta, tuo ei tarkoita kuitenkaan oikeasti yhtään mitään. Hieman väsynyt olen iltaisin ollut, mutta sekään ei todennäköisesti kerro mistään muusta kuin liian lyhyistä yöunista. Yritän pitää pääni kylmänä ja odotella rauhassa. Eiköhän se tätikurjus viikonloppuna tule taas visiitille. :|
 
Älä Lounis jätä meitä... Pidä vaikka taukoa, mutta tuu sitten takaisin kertomaan kuulumisia!

Mä kävin äsken verikokeessa. Sain sen terveyskeskuksesen kautta. Huomenna ehkä tulos? Tänään liuskatesti oli taas niiiiiin vahva, etten edes raskausaikana ole sellaisia nähnyt. Toivottavasti sitten tätä kautta tutkitaan enemmän.
Mitään oireita, kipuja tai vuotoa ei ole.

Jos mutkun edes sinne taustailijoihin laittais hengailee... Edes.
 
Hihii, meinas eilen kyllä tulla spermat jo korvista, kun niin paljon aloin pohtia siittiöiden sielunelämää... :) Että mikä on hyvä satsi ja mikä huonompi, ja kuinka ne sitten siellä kisailevat käytävissä haha. Joo, nyt rauhoitun :p

Piinailijoissa tosiaan myöskin eli tsemppiä kanssasisarille sekä myös uutta kierrosta käynnistäville! Muuten, en tiedä, oletteko jutelleet, mutta minkä ikäisiä miehiä teillä on - samaa ikää, vanhempaa, nuorempaa?

Mulla on 3,5 vuotta itseäni nuorempi.

Näin viime yönä aivan ihanaa unta pienestä, masussa olevasta vauvasta.... Olisko enneuni olisko?! Se oli jännän elävä tunne, ihan samanlainen tunne, kuin se miltä esikoinen mahassa tuntui. Hyvin muistaa vielä.

Meillähän on vähän sellainen puolikauhukin tässä, että entä jos tosiaan oikeasti raskautuu..! Kun eka oli keskonen (2 kuukauden varaslähdöllä, syntymäpaino 1200g), niin jos tämäkin sitten... Että tää kuumeiluaika on ihan toista (suorastaan rentoa...) kuin mitä se mahdollinen raskausaika sitten kenties on. Noh, katsotaan sitä sitten, jos plussa joskus oikeesti pamahtaa.

Neljäs kokeilukierto nyt siis meneillään, ja kyllä oli ajoitukset aiemmissakin ihan kohdillaan. Esikoinen starttasi kuudennella kierrolla, mutta silloin ajoitukset olivat aina väärät. En tikutellut, ei ollut iPeriodia, asuin ulkomailla, en seurannut limoja tai lämpöjä, en muutenkaan ollut niin tuttu kroppani kanssa, kierto ei niin säännöllinen kuin nyt ja seksiä oli just kerran kuussa tai jotain, se kerta yritettiin ajoittaa oikein, mutta menkkojen aloitusajasta aina huomasin, että taas oli ihan väärällä hetkellä yrittänyt. Kuudennella kerralla sitten tunsin ovulaation todella selvästi, ja se meni sitten kerralla nappiin.

Olipa harmi, sahramiini, jo näytti lupaavalta! Mutta ensi kerralla sitten! Kohta starttaakin uusi kuu eli superplussia lokakuulle sitten vaan!
 
MaiMei lämpimästi tervetuloajoukkoon mukaan :heart:
valitettavasti myös nyt itsellä se olo että on parempi poistua täältä ainaisine valituksineni koska täähän on kuumeilijoille eikä elämästä narisijalle.
Niin kovasti toivoisin että olisin pirun aikaisin ovuloinut ja raskaana kun lasta kovasti kuumeiltu.
Huoh sentään....
Mutta vielä sen verran että en saata ymmärtää tätä elämää kun meillä ollut aina kaikki hemmetin hyvin elämässä on ollut rakkautta,ystäviä ihana koti ja 4 lasta
Paljon enemmän iloista kun suruisia hetkiä.Vietämme usein ystävien kanssa iltoja ja sauna on aina lämmin ollut vieraille kuten yösija ja ruoka.Ollut tääkin kesä niin ihanaa kun ystävät olleet kyläilemässä ja uimassa meillä.MIes tuntunut samalle rakkaalle jonka kainaloon iltaisin olen saanut rapsutuksiin nukahtaa.Meillä kun aina sanottu ja osoitettu rakkautta ihan mielettömästi :hug:
No mutta nyt pitää lopetella kun keskiviikkona tulee taas vieraita ja ajattelin ostaa tarvikkeita sauna ja grilli iltaa varten.Jos kaupassa kävis ajelemassa kun mullahan tuo kätönen jo sen verran pelaa että pystyn autolla huristeleen.Tosin aamulla fyssarille taas hesaan jo kasin aikaan aika.Vielä kun sais ranteen kunnolla kääntymään.
Muuten aika harvoin kipuilee enää ja yleensä iltaisin huomaa jos liika rasitusta on päivän mittaan ollut.
Matkailuato on taas katsastettu tänään ja ensi kesä näyttää menemmekö yhdessä jonnekkin tai mies vaan lasten kanssa...who knows....
Kaikella rakkaudella ootte niin ihunia ihan jokainen olleet että tippaa puskee jo silmiini kun ajattelen ettei mua enää täällä tartte,mutta elämä jatkuu ja te jatkatte sitä myös iiisolla plussapinolla eikö niin muruset :heart:
 
Marza:
Jos nyt vaikenet täällä, niin hirveästi tsemppiä ja käy nyt joskus linjoilla ilmottelemassa olemassaolostasi! Toivotaan, että kaikki menee parhain päin :hug:.

Äiti74:
Minut voi poistaa piinailijoista, inseminaatio aikaisintaan viiden viikon kuluttua :/. Mitä tämän odotusajan tekisi? ;). Onneksi tässä on ohjelmaa sitä ennen: lääkkeet, ultra ja aukiolotutkimus.

Mitä enemmän tutustun asioihin (ekaa kertaa elämässä kun mietin näitä), sitä enemmän alan jo jännittämään itse toimenpiteitä (aukiolotutkimus ja inseminaatio). Tajusin eilen, että monesti aiemmin gyne on sanonut, että tuo alapääni on jotenkin mutkalla eli katetrille ei ilmeisesti ole suoraa reittiä tiedossa. Joku juuri jossain kirjoitti, että mutka reitin varrella tuottaa kipua - kääk!

Ovulaatiotestini näytti siis viivan vasta kp25:llä. Verraten teihin muihin niin ilmeisesti tosi myöhäinen ajankohta, vaikka kiertokin on ollut yleensä pitkä (vaihdellut, mutta pari viime kertaa 35). Tuleekohan tästä nyt ultrapitkä kierto. Kokemusta on yli 50 päivän ja jopa vuoden (!!!) kierroistakin, sellaisissa ei sitten ovulaatiota tapahdukaan.

En osaa sanoa, mikä vaikutus todellisuudessa painolla on ollut kuukautisiini. Olen aina taistellut painoni kanssa ja ollut hyvinkin tietoinen kulloisistakin painolukemista. Pituutta kun on 162 senttiä, niin 70+ kiloissa ei ole ollut menkkoja lainkaan. 65 kilossa (=normaalipainon yliraja) alkaa menkat tulemaan edes muutaman kuukauden välein. Alle 60 kilossa tulee jo melko normaalisti (niukkoina kylläkin). Vuodenvaihteesta olen tämän "projektin" takia pudottanut painoa 68 kilosta 58 kiloon (samoin mies -20 kiloa) ja nyt tosiaan se PCO-ongelmakin on helpottanut huomattavasti. Painonpudotuksella voi olla siis merkitystä, vaikka ei olisi merkittävästi ylipainoinenkaan! Olen niin tyytyväinen, kun saavutin tuon ja nyt on huomattavasti parempi tilanne tähän yritykseen. Valmistauduimme mieheni kanssa siis tietoisesti tähän syksyyn jo vuoden vaihteesta painonpudotuksen merkeissä.

Kun jännäsin ovisviivaani, tajuisin kuinka te muutkin olette jännittäneet niitä, saati sitten raskaustestejä. Huh, kun tämä on tunteikasta puuhaa!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä