40+ so what wol.13

Vielä yksi juttu (huomaatteko mulla pyörii vain nämä asiat nyt mielessä):

Eilen tosiaan tikutin 3 kertaa plussan ja joka kerta eri merkkisellä liuskalla. Tänä aamuna otin sillä kalleimmalla näytteen ja plussasi. Kokeilin aamulla huvikseni myös Donnatestillä (sylkiovulaatiotesti), jota käytin huvikseni vuoden alussa muutaman kerran. Se ei sitten näyttänyt kyllä mitään ovulaatiota. Onko joku teistä kokeillut sitä? Näkyikö ikinä plussaa? Siis toimiiko se systeemi?
 
Ja taas meikäläinen täällä ;):

Pian olisi ajankohtaista ostella uusia ovulaatiotestejä. Ajattelin ennen ekaa inseminaatiota tikutella varmasti hyvällä testillä. Nyt on niitä halpistikkuja sekä pari Apteekin ovulaatiotestiä. Haluisin siis hankkia varmasti toimivia ja helposti tulkittavia testejä. Nyt meni vähän miettimiseksi noiden viivojen kanssa: oli tosi tumma viiva, mutta oliko juuri tarkalleen yhtä tumma kuin malliviiva - selkeästi kuitenkin erosi vaaleista viivoista? Suosituksia? Clearblue digitaalinen?

Halpiksilla aion pääosin tikutella ensi kierrossa, koska epäsäännöllisen kiertoni takia saan aloittaa tikuttelun jo kp11, vaikka nytkin ovulaatio oli vasta kp25 - tikkuja siis menee ;). Otan kalliimmat tikut käyttöön sitten lähempänä olettamaani ovulaatioajankohtaa.
 
Hedelmiina, tervetuloa tikkujen uittojen ja piinailuiden salattuihun seikkailuihin! On tää vaan niin marginaalijuttu, että ei sit moni hajuakaan, mistä jää paitsi! :D

Mäkin olen juuri oivaltanut, että hyvänen aika, mä olen 9kk aikana tullut siksi naiseksi, jolla on useita keskenmenoja, kun sitä ennen käsite oli aivan vieras, enkä juuri tuntenut ketään sellaista. Ne oli vaan niitä asioita, joita sattui jollekin toiselle. Ei minulle...

Hedelmiina, clearbluen digitaaliset on mun mielestä hyvät ja selkeät. Eikä hinta ole huima. Nyt kotitesti.fi mainostaa 10kpl 26,90€. Ja mulla menee kierrossa 1kpl, se millä varmistan liuskan jälkeen. Siis suosittelen. :)

Olen pahoillani Sahris melkoista, mä niin luulin, että se muuttuu plussaksi ja olen raskaana..
 
Viimeksi muokattu:
Tyydeli:
Kiitos vinkistä, teen tilauksen ;) Mulla on jo tällä kierrolla mennyt hirveän monta liuskaa, mutta kannatti, kun se ovisviiva löytyi :).

Kyllä tämä on todellakin koukuttava seikkailu (ja keskustelupalsta). Jännittävä ja pelottavakin - kaikkea murhettakin voi tulla, kun tähän vuoristorataan lähti mukaan. Ei niitä murheita ennakolta halua miettiä tai sanoa ääneen, vaikka takaraivossa toki on myös sellaiset ajatukset. Ei tässä auta kuin yrittää säilyttää positiivisuus ja ottaa vastaan kaikki, mitä tuleman pitää. Tuttavapiirissäni on ollut aika rankkojakin juttuja tältä "alalta" - tosin niistä on jo muutamia vuosia aikaa. Nyt, kun itse olen reippaasti vanhempi, niin olen jo realistin ajatuksin liikenteessä, toki toivoen parasta.

Toivottavasti Tyydeli et koe enää ainuttakaan keskenmenoa!
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut menkoista Sahramiini ja Lounis! Tosi ikävää...

Hedelmiina, mä kyllä luotin niihin halpistesteihinkin (tilasin Raskauskeijusta) ja siinä oli se hyvä puoli, ettei tarvinnut tulkita kuin yhdenlaisia tikkuja - tiesi, mitä minkäkin vahvuinen viiva meinasi ja tikut oli keskenään vertailukelpoisia. Mä en esim. ikinä saanut ihan yhtä vahvaa viivaa kontrolliviivan kanssa, mutta muiden oireiden kanssa pystyin bongaamaan oviksen varsin hyvin.

Kai te muuten koititte tässä kierrossa ihan ns. vanhanaikaisin menetelmin raskautua!? :D
 
Hcg arvo eilen 4301. Kyllähän mä sen tiesin. Pikkasen on korkea, kolme viikkoa tyhjennyksen jälkeen.
Pyydettiin ottaa yhteyttä kättärille, jonne pyydettiin näytille. Tänään työpäivä, niin muistutin, että perjantaina juuri kävin, eikä mitään näkynyt. Konsultoivat sitten lääkäriä ja soittivat uudestaan. Uusi lähete labraan huomiselle, ja katsotaan onko laskenut. Veikkaan, että ei oo... Mutta saanpahan ainakin näyttöä, kun eivät sanaa usko.

Nyt sentään tutkitaan. Olen tyytyväinen. Ja nyt töihin, neuvottelemaan pomon kanssa, josko aloittaisin 60% ja jatkaisin tammikuussa 75-80%. :)
 
On se huima lukema tuo hcg arvo Tyydeli, ikävää kun kaiken lisäksi pitää "tapella" omasta hoidosta. Onkohan se kohdussa ollenkaan, jos se kerran on kaavittukin jo(?) Vai oonko ihan pudonnut kärryiltä mitä kaikkea täällä on tapahtunut.

Olitko se muuten sinä kun puhuit puolitetuista ovistikuista (?), ihan vaan leikkaat saksilla pituussuunnassa kahtia? Yritin ja tuli vähän repaleisen näkönen.... mulla on noi Sofin ovistikut, ne on kyllä tosi kapeita muutenkin. Eikä siihen mitään toista viivaakaan tullut, ehkä sen takia epäilytti se ulkonäkö. Mutta eihän siihen pitänytkään.

Nii, Hedelmiina, minäkin oon tyytynyt vain yhdenmerkkisiin testeihin, toisissa voi olla eri herkkyyksiä, jolloin viivat ei oo vertailukelpoisia. Ja ihan halpistestejä netistä ja kuten moni muukin, kun se yhtä vahva viiva tulee, varmistan usein digillä. Itse teen testit aina aamuisin ekalla tai tokalla käynnillä. Nyt lääkäri pyysi mua testaileen iltaisin myös, että varmasti huomaa plussan heti kun se tulee.
Ja kuten Jopokin tuossa kyseli, piinailet totta kai jos perinteisesti hyödynsitte ovisplussan. Vai onko tilanne sellanen, että panostatte vaan suoraan inssiin?

Tervetuloa MaiMei, toivottavasti onni teitä potkii (ja myöhemmin joku muu sieltä sisältäpäin)!

Tsempityksen Marzalle, varmasti löydät onnen vielä tavalla tai toisella. On se varmasti raskasta nyt.

Harmittavaa, että jännitys päättyi sittenkin pettymykseen Lounis ja Sahris :hug: Kumpainenkin olisitte plussat ansainnut. Toivotaan sen vielä kuitenkin tapahtuvan!

Itse elän jännittävää kiertoa, inseminaatiota ajateltiin tähän jo tälle viikolle (se olisi sitten viimeinen sitä lajia). Näkee sitten onko miehen siittiömäärät yhtään paremmat kuin ennen. Sitten jos tulos on edelleen nega, voitaisiin yrittää pitkän kaavan ivf stimulaatiota. Se olis sellanen viimeinen oljenkorsi, kun ei voi mitään oikein hävitäkään (no oikeastaan voi hävitä sen, että munasarjat lopettaa kokonaan toimintansa). Yhtään kiinnittymisyritystä ei ole kuitenkaan siihen reilu kahteen vuoteen tapahtunut, eli elän kuvitelmassa, että itse hedelmöittymistä ei vaan syystä tai toisesta tapahdu. Eihän tilannetta voi verrata keskenmenoihin, mutta epätoivoista sekin on, että mitään ei koskaan tapahdu.
Niin, ultrassa eilen näkyi siis 16mm folli vasemmalla ja 11&12 milliset oikealla, Limis ok ~8mm. Tämä vähän niinkuin omaksi muistiinpanoksi, kun varmasti myöhemmin taas yritän muistella mitkä näkymät siellä olikaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin tilasin nyt netistä halpistestejä ensi kierron ovulaatiota varten, mutta toivottavasti niitä ei tarvita :) Eilen tuli joku ihme lima yks kaks, vaikka on vähintään dpo2, lämmöt ainakin nousivat eilen aamulla, ja ovistesti on ollut lähes viivan paikka vaan. Semmoinen oikeen köntsä... (sori...) Vähän ihmettelin että mikä se nyt on.

Muuten ihan normituntemukset tähän aikaan kuusta, keltarauhasjomotusta vasemmalla puolella (aina vasemmalla, myös eka raskaus tapahtui kokonaan vasemmalla, vauvakin sijaitsi sillä puolen mahaa, toimiikohan mun oikea puoli laisinkaan?) ja palelua. Lämmöt on korkeemmat kuin viime kuussa tosin, jo puoliltapäivin on 37, eikä oo kyllä yhtään flunssaa tms. Mutta eipä se nyt mitään kerro. Voih, tässä taas ollaan, nää päivät! On tää aika tuskaa :)
 
Tiistai30.9.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


Hedelmiina (39)........................... 27kp / 35
Jimima (42)..................................25kp / 28-30
ruutana (39)............................... 24kp / 24-28
Marza (44).................................. 16kp / 30
vauvatoiveinen (38) .................... 16kp / 27-29
Minttu71 (43).............................. 16kp / 30
MaiMei (38)................................ 15kp / 27
Zandi (39).................................. 14kp / 24-30
Glearblue (44)............................. 13kp / 25-29
Äiti seiskanelonen (40)................. 11kp / 26-30
äiskä-73 (41).............................. 7kp / 32
sahramiini (42)........................... 2kp / 26-28


Piinailupäivät:

Jimima (42)................... dpo 11
MaiMei (38)................... dpo 3
Minttu71 (43)................ dpo 2
Zandi (39).................... dpo 1
vauvatoivoinen (38)...... dpo 0

Plussanneet: :heart:
Saana72 (41) - 02/2014
Iines* (40) - 03/2014
Tuuliannaliina (40) - 03/2014
Esteri1 (40) - 5/2014
Vesipossu (41)- 7/2014
Jopo73 (41) - 8/2014
Fleur (39) - 9/2014
bugsy (44) - 9/2014


Taustailijat:

Tyydeli (
~lounakehto~ (41)
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3 (41)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Heippa naiset!

Kävin pikasesti päivittää lista... kattokaa että on OK :)

Zandi piinailemaan pääsy telepatiaa... :D
Sahramiiniettä se tätin retale sit kurvas sinnekin :mad: :hug:
Hedelmiina josko olisit luomusti piinailemassa ;) :confused:
Tsemppiä Äiti seiskanelonen ja toivotaan että siellä sitten tapahtuu jotain ihanaa :heart:
MaiMei toivottavasti siellä sisälläsi nyt tapahuisi ihania ihmeitä :heart:

Täällä nyt sitten piinaillaan teidän muiden puolesta.... ja odotellaan omia ovispäiviä tulevaksi ehkä ens.viikolla ja toivottavasti myös tuo ukkokultakin on maisemissa.
 
Mä käyn ihan mielelläni uudessa verikokeessa ensin, kun ei siellä pe ultrassa mitään näkynyt, niin saavatpahan todisteita. Lääkäri, jota tänään konsultoitiin, oli sanonut, että jos laskee reilusti niin sitten kaikki ok. Joo just, ei usko riitä, että juuri nyt yhtäkkiä laskisi. Eli parempi, että hankin todisteet ensin. Silloin niiden on uskottava.
äiti seiskanelonen, ei ole vielä kaavittu, mutta tuskin se kaukana on.

Mä olen sinne taustailijoihin pyytänyt... Tai mille vaan listalle. Kun en itse osaa päivittää...
 
Tyydeli pistin sinut nyt tuonne taustailijoihin,
Hyvä että pääset jo huomenna verikokeisiin niin asia edistyy ja
toivottavasti nyt siitä sitten tulee pikaiset toimenpiteet jos arvot
eivät ole edelleenkään laskeneet, onhan ilkee tilanne siulla,
kovasti jaksamista sinne :hug: en muuten tota sinun ikää tiennyt laittaa...
 
Päivitys pihistelijöille... älkää leikelkö kahtia ainakaan Sofiin testejä. Ei tullut aamulla minkäänlaista toista viivaa tuohon ovistestiin (eilen tuli kokonaiseen haalea viiva). Joo, kerrankin kun pitäs oviksen perusteella soitella lääkäriin, niin ei mulla olekaan testejä. MUR. :ashamed: Digejä en tohtinut vielä käyttää, niitä on vaan kaks ja osaan sössiä nekin aika hyvin. Joo pakko mennä kaupan kautta kotiin... tai voisinhan jo käydä hetikin.

:snotty: flunssa kun pukkaa iiikävästi ja pitäs käydä labrassa otattaas näytteitä, olis voinut ovistestin määrätä tohtori samaan syssyyn ;)
 
Heipat kaikille!

Marza kyllähän täällä saa käydä valittelemassa, vaikka ei juuri nyt kuumeilisikaan. Käy ilmoittelemassa itsestäsi, kun aina jää kaipaamaan listalla olleita kavereita.

Silloin aikoinaanhan perustettiin tuonne 40+ äiti-osioon "kuumia aaltoja - so what" -ryhmä niille, jotka olivat kuumeilun lopettaneet, mutta halusivat jatkaa muuta keskustelua. Itsekin olin siellä mukana, mutta se jossain vaiheessa tyrehtyi sitten, mur-mur oli sielläkin kantava voima.

Voi harmi kun se ämmä on saavuttanut niin monia taas. Kovasti tsemppiä jatkoon, pakkohan se on joskus onnistua.

ON täällä vain ajan kulua yritetään nopeuttaa. Illalla tuli taas ajatuksia, että mitäs jos.... kun välillä on huono olo ja välillä ei. Olen järkeillyt, että koska jostain lukemani mukaan joillakin äideillä elimistö tottuu helpommin raskaushormooniin kuin toisilla, niin olen päätellyt siitä, että koska hormooni tuplautuu joka toinen päivä, niin huono olokin on joka toinen päivä. No joo, tissejä pitää puristella ja muuta asiaan kuuluvaa, mutta ei auta kuin odottaa, ja sehän on pitkä aika tunnetusti. Ja nyt taas on se ällötyspäivä menossa. Ja pipo on kyllä tiukalla jatkuvasti, hermot menee pienimmästäkin asiasta, ja mieli herkistyy aivan naurettavistakin asioista.

Kaikille oikein kovasti taistelumieltä, jaksamista ja vauvantuoksuisia unelmia.

T: bugsy (8+5)
 
Heips taas :) !

Täälläkin on varauduttu alkaneeseen kiertoon isolla kasalla ovistestejä. Oon ostanu aina cittarista, 7 kpl maksaa vajaa 7 euroa joten niitä ei tartte leikellä. Minulla ne on myös näyttäneet tosi vahvaa viivaa kun on ollu aika puuhastella (turhaan...)

Nyt mies saattaa joutua reissuhommiin, arvatkaa vaan ajanko perästä mihin asti vaan jos ei oo viivan hetkellä kotona? Kyllä. :D Minulla alkaa tää puuha vähän nostaa sisua kun nyt oli niitä kummia oireita ja tuntemuksia joita ei oo ollu ikinä ennen ja koko touhu olikin vaan hämäystä. Ei muuten tullu mitään menkkakipujakaan.

Onnea matkaan meille kaikille yrittäväisille, ihanaa kun piinailijoissa on jatkuvasti porukkaa. Pysyy jännitys yllä :)
 
Kiitos nettisivustovinkeistä! Eilen tilasin Raskauskeijusta :)-ovulaatiotestejä ja ennakkoon jopa kaksi raskaustestiä :whistle:. Tilasin myös pari purkkia foolihappotabletteja. Tänään kävin apteekkiostoksilla ja ostin jo toisen paketin Femibion-tabletteja sekä miehelle sinkkiä ja e-vitamiinia varmuudeksi. On taas hetkeksi shoppailtu!

Tuli tuosta sahramiinin miehen reissuhommasta mieleen, että meilläkin mies on kerran kuussa toisella puolen Suomea - alustavien laskelmien mukaan ei pitäisi osua tärkeille päiville, mutta en sitten tiedä, miten tuo inseminaation lääkitys yms. vaikuttaa aikatauluihin. Luojan lykky, en aloittanut työn ohessa yliopisto-opiskeluja, vaan luovuin opiskelupaikasta. Ajattelin, että olisi liian stressaavaa, jos tässä aloitetaan lapsihommatkin. Nyt kun tiedän asioista enemmän, en kadu päätöstäni yhtään. Olisi siinä ollut sovittelemista, kun kumpikin meistä olisi ollut viikon kuussa muulla (pitkän matkan takana) ja vielä eri viikkoina!!! Nytkin tuntuu jo niin tieteelliseltä ja aikataulusidonnaiselta koko homma.
 
Viimeksi muokattu:
Niin, sen verran tarkennukseksi, että mä olen puolitellut noita raskaustestejä. Eihän mekään kolme kpl maksa kun alle kolme euroa. Mutta kun ei oikeesti kuulu vielä negakaan olla, niin olen dippaillut puolikkailla testeillä. Hyvin toimii, vaikka pikkuruisia ja vähän repaleisia ovat.
Mutta en mäkään puolittaisi, jos olisi tosi kyseessä, Niinkuin oviksen h-hetki tai oikea plussa.

Aamulla sitten soitto kättärille, että miltä se lukema nyt näyttää. Ja mietin, että kokeilisko lääkkeet vielä kerran vai nytkö kaavintaan? Oli miten oli, aion vaatia, että nyt hcg on seurattava loppuun saakka.
 
Tyydeli, joskus mietin samaa. Enhän minä oikeasti tiedä yhtään mistä se on tullut, mutta ite oon miettiny, kun meidän äiti aina puhuu mooniksista (=menkat) ja siitä vois vääntää moonika ja täti moonika ja siitä täti.... no heh heh. Itse oon jäänyt tähän ajatukseen :LOL:

Ei hitto, ei ovista vieläkään?? Mitä nyt tapahtuu :O Ei voi olla, että se olis mennyt ohi tossa kohtaa kun koitin sillä puolitetulla testillä, keskiarvo ovikselle on kp13, pakko elää niin, että sitä ei olis vielä tapahtunut... mut jos onkin jo irronneet, niin huominen inseminaatio on sitte kyllä yhtä tyhjän kanssa (niinkuin tietty on ollut kaks aiempaakin).
 
Mä luin jostain että se tulisi englanninkielen "Aunt Flo":sta (flow [flou']= vuoto), enpä sit tiedä. Ihmettelin tuota itsekin, mutta ihan hauska sanonta se mielestäni on, vaikka monia tuntuu ärsyttävän. :D

).( KP 27 ja DPO 13 eikä mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. Kai se täti kohtaa kurvaa paikalle. : /
 

Yhteistyössä