40+ so what wol.13

Tiistai 14.10.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


Glearblue (44)............................. 27kp / 25-29
Äiti seiskanelonen (40)................. 25kp / 26-30
äiskä-73 (41).............................. 21kp / 32
sahramiini (42)........................... 16kp / 26-28
Jimima (42)............................... 11kp /28-30
Vauvahaaveita#3 (41)................ 9kp / 28
ruutana (39)............................. 6kp / 24-32
MaiMei (38)............................... 4kp / 27
Zandi (39)................................. 4kp / 24-30
Hedelmiina (39)......................... 4kp / 35-40
Minttu71 (43)............................ 4kp / 30
Marza (44)................................ 3kp / 30
vauvatoiveinen (38)................... 2kp / 27-29


Piinailupäivät:

Äiti seiskanelonen (40)... dpo 10
äiskä-73 (41)................ dpo 7
sahramiini (42)............. dpo 2

Plussanneet: :heart:

Saana72 (41) - 02/2014
Iines* (40) - 03/2014
Tuuliannaliina (40) - 03/2014
Esteri1 (40) - 5/2014
Vesipossu (41)- 7/2014
Jopo73 (41) - 8/2014
Fleur (39) - 9/2014
bugsy (44) - 9/2014


Taustailijat:

Tyydeli (
~lounakehto~ (41)
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei Tyydeli kyllä sinulla on nyt kurja tilanne :hug: toivottavasti selkiytyy pikaisesti :heart:

bugsy Onnea ihanista ultra kuulumisista :heart: ja kovasti kovasti liimaa pikkuiselle matkaan mukaan :heart:

Glearblue hynin mahdollisesti se pikkuinen voi sinunkin matkaan tarttua niinkuin tarttui bugsyllekin =) toivottavasti ei ne menkat ala siellä....
 
Täällä tapahtuu outoja. Viikon verran jo ollut menkkakivut ja eilen tulikin jo aamulla hiukan vaaleanpunaista ja sitten muuttui ruskeaksi olemattomaksi tuhruksi. Lopulta loppui. Tänäänkin koskee vain vatsaan ja selkään ja oikeastaan mitään ei vuoda... Missä minun menkat on? On jo kp30 eli piti alkaa jo eilen... Negan testasin sunnuntaina...
 
Ties vaikka olis vielä toivoa, vauvatoiveinen! Luulis, että tämän päivän aikana selviää jotain :)

Itse lasken kp ykköseksi vasta ekan "oikean" menkkapäivän. Ekaa pienen tuhrun päivää en vielä. Silloin on vielä aina toivoa :)

Oudot menkat kyl ollu täälläkin. La alkoi niukahkosti, sunnuntaina älyttömän paljon vuotoa ja sit melkein loppui. Tänäänkin on pitänyt jo pariin kertaan miettiä et oonko unohtanut tamponin sisään, kun ei mitään tuu. Weird.

Mut nyt ostettu säkki greippejä eli niitä popsimaan ;)

MaiMei kp4 yk5
 
Täälläkin on ollut erikoiset menkat. Perjantaina oli pieni aavistus, lauantaina sai jo käyttää sidettä, su-ma ei yhtään mitään aavistustakaan menkoista ja tänään (kp 40) ihan kunnon menkat.

Eipä siinä muuten mitään, mutta kävin jo tämän takia eilen ultrassa, koska kp 3:lla piti aloittaa lääkitys. Lääkärin mukaan (ultrasta nähtyä) menkat taisivat olla ne lauantain tuhrut, joten aloitin eilen lääkityksen...No, oliko todellisuudessa vasta tänään kp 1? Aloitinko lääkkeen nyt 3 päivää etuajassa? Ärsyttää tämä avuton meininki, mikä on ollut menkkatouhujen kanssa nyt koko tämä hedelmöityshoitojen aloituksen ajan eli pari kuukautta on mennyt vaan menkkoja ihmetellessä, eikä mitään konkreettista ole tapahtunut.

Onko jollakulla kokemusta lääkityksen aloituksesta sekavien menkkojen kanssa? Mun lääkehän on Letrozol. Mietin tässä itsekseni, että jatkanko vaan ne sovitut 5 päivää, vai soittelenko (taas kerran hätäännyksissäni) sinne hedelmöitysklinikalle. Alkaa jo omat soittelut hävettämään. Olen jo nyt soittojeni perusteella hysteerinen vanha äidiksi haluava täti-ihminen ;).
 
Viimeksi muokattu:
Keskiviikko 15.10.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


Glearblue (44)............................. 28kp / 25-29
Äiti seiskanelonen (40)................. 26kp / 26-30
äiskä-73 (41).............................. 22kp / 32
sahramiini (42)........................... 17kp / 26-28
Jimima (42)............................... 12kp /28-30
Vauvahaaveita#3 (41)................ 10kp / 28
ruutana (39).............................. 7kp / 24-32
MaiMei (38)............................... 5kp / 27
Zandi (39)................................. 5kp / 24-30
Hedelmiina (39)......................... 5kp / 35-40
Minttu71 (43)............................ 5kp / 30
Marza (44)................................ 4kp / 30
vauvatoiveinen (38)................... 2kp / 27-29


Piinailupäivät:

Äiti seiskanelonen (40)... dpo 11
äiskä-73 (41)................ dpo 8
sahramiini (42)............. dpo 3

Plussanneet: :heart:

Saana72 (41) - 02/2014
Iines* (40) - 03/2014
Tuuliannaliina (40) - 03/2014
Esteri1 (40) - 5/2014
Vesipossu (41)- 7/2014
Jopo73 (41) - 8/2014
Fleur (39) - 9/2014
bugsy (44) - 9/2014


Taustailijat:

Tyydeli (
~lounakehto~ (41)
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
No hitsi vauvatoiveinen ne sit alko kumminkin :hug:
täällähän kuulostaa monella nuo menkat käyttäytyvän vähän oudosti no höh :O

täällä ollaan alkuviikko painittu lasten kanssa vatsataudissa,,, toisella tulee yläpäästä ja toisella alapäästä, sitten on onneks muutama vaan lievästi vatsalöysällä, huoh paripäivää pesukonekin pyörinyt aamusta iltaan mutta onneks tänään jo näyttää tilanne rauhottuneen ja lapset paranemaan päin =)
 
äiskä-73, yöks, toiv. menee ohi! Vatsatauti on melkein kamalinta mitä tiedän... Perustaudeista ainaskin!

Ja äh, vauvatoiveinen, ei sitten vielä kummiskaan! :( Mutta ensi kerralla!

Aijai, olipas hyvää, kun puristi kahden greipin mehut... Nams!

Täällä menkat loppuivat lähes seinään 2-3 päivän jälkeen, tosi kummaa, ei ole ennen ollut tällaista muistaakseni. Ei kuitenkaan mitään muita oloja, lämmöt normialhaalla jne. eli tää oli nyt vaan tämmöinen kierto. Toivottavasti kuitenkin menkat pysyvät muuten normirytmissään, ettei mitään häikkää! Kun on niin säännöllistä ollut tähän saakka. Perjantaina voisi alkaa ovistikutuksen.

Kaikille kivaa päivää!
 
Heipat kaikille!

Glearblue en käy Oulussa neuvolassa, vaan asutaan Oulun alapuolella. Mutta nuo punktiot pitäisi käydä siellä ottamassa. En näillä näkymin ole kylläkään menossa. Toivottavasti ei tarvitse ajatella koko asiaa.

Täälläkin on ollut tuota oksennustautia, vain minä säästyin taudilta, onneksi. Täällä pyörin kelan sivuilla laskemaas jo vaikka mitä laskureita, saahan sitä suunnitella :LOL:
ärsyttää kun tuota kotihoidontukiasiaa tuossa kävin lueskelemassa ja sen muutoksista, niin sehän astuu voimaan ensi syksynä. On se perhana, ettei perheet saa enää tuotakaan itse päätää. Anteeksi nyt tämä poliittinen kannanotto, mutta jotain asioita toivoisi aikuisten ihmisten itse saavan päättää. Ja mistähän näille kotona "luuhaaville" äideille sitten työtä keksitään, kun ne muuten vaan kuluttavat kallista työaikaa kotona makoilemiseen. Täällä ainakin on niin vähän työpaikkoja naisille, että eiköhän se olisi lastenkin kannalta parasta, että saisi tuon lapsen kanssa olla kotona, koska tuo kolme vuotta menee kuin siivillä. Ja toisethan haluavat mennä aikaisin töihin, ja toiset eivät. Toisilla on työpaikka minne palata, toisilla ei, mutta eiköhän se ole kuitenkin jokaisen perheen oma asia :mad: Anteeksi tämä purkautuminen, mutta kun niin riepoo.

Huh, nyt taas helpotti.

Mutta pahoittelut kaikille räähkän saavuttamille, pakkohan se on oikeasti nyt alkaa tippumaan niitä plussia.

Nyt pitää taas mennä, pyykiä nimittäin riittää täälläkin, ihan kattoon saakka....

T: bugsy 11+2
 
Tyydeli EI OLE TODELLISTA! Mitä ihmettä??? Olet ilmeisesti käyny lääkärissä? Minä luulen että sinulla on netissä ystäviä jotka kohta oikeesti marssii kertomaan muutamia elämän tosiasioita sun lääkärille jos ei siellä pikkuhiljaa aleta hoitaa sinuu kuntoon! Hirveetä kiduttamista kun eivät viitsi tutkia kunnolla. Mur.
 
Eikä Tyydeli johan nyt sinua koetellaan... Suuren suuri jaksu :hug: täältä sinulle.
Toivottavasti saavat sinut huomenna hoidettua kunnolla että sinäkin pääset parantumaan :heart:
Olet ajatuksissa koita jaksaa ystävä :kiss:
 
Kävin mä tietty lääkärissä kun alkoi lämpö nousta ja kirkas verinen vuoto alkoi uudestaan. Pyysin kuitenkin labrat ensin, ja niistä tulos tuliko ihan parissa tunnissa. Niiden perusteella ei ihmeitä, hcg.kin kuulemma laskenut kivasti... Hmm. Ei kertonut arvoa. Mutta ultratessa taas näkyi raskausmateriaalia. On se kumma, kun sitä ei näkynyt 3viikkoa sitten. Tai että kaks viikkoa sitten tehdyn imun perusteella näytti puhtaalta. Aloittaako se kasvun jostain hippusesta uudestaan?!?

Ja tähän viimeisenä lisään, että silloin 6vkoa sitten toivoin ensisijaisesti kaavintaa. Ja minut puhuttiin ympäri. Voin kertoa, etten minäkään usko enää lääkkeelliseen tyhjennykseen.
Ja miksi joillekin annetaan ensin avaavaa lääkettä, ennen cytoteckejä? Ja miksi joillekin annetaan lisää cytoteckejä? Miksi joskus katsotaan keittosuolalla täyttäen kohtu? Ja useimmiten ei? Hohhoijaa. Uudet raskautumishaaveet tuntuvat kovin kaukaisilta...

Olen puhunut.
 
Torstai 16.10.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


Glearblue (44)............................. 29kp / 25-29
Äiti seiskanelonen (40)................. 27kp / 26-30
äiskä-73 (41).............................. 23kp / 32
sahramiini (42)........................... 18kp / 26-28
Jimima (42)............................... 13kp /28-30
Vauvahaaveita#3 (41)................ 11kp / 28
ruutana (39).............................. 8kp / 24-32
MaiMei (38)............................... 6kp / 27
Zandi (39)................................. 6kp / 24-30
Hedelmiina (39)......................... 6kp / 35-40
Minttu71 (43)............................ 6kp / 30
Marza (44)................................ 5kp / 30
vauvatoiveinen (38)................... 3kp / 27-29


Piinailupäivät:

Äiti seiskanelonen (40)... dpo 12
äiskä-73 (41)................ dpo 9
sahramiini (42)............. dpo 4

Plussanneet: :heart:

Saana72 (41) - 02/2014
Iines* (40) - 03/2014
Tuuliannaliina (40) - 03/2014
Esteri1 (40) - 5/2014
Vesipossu (41)- 7/2014
Jopo73 (41) - 8/2014
Fleur (39) - 9/2014
bugsy (44) - 9/2014


Taustailijat:

Tyydeli (
~lounakehto~ (41)
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Huomenta ihunaiset!

Täällä elämä rupee voittamaan vatsataudin :)
ja piinailupäivätkin jo dpo9.... testin tein eilen mutta ei siinä kyllä mitään havaittavaa ollut, itse tietysti jotain olin näkevinäni kun oikeen väänsin ja käänsin sitä mutta oikeesti negaa näytti eikä olojakaa ole suuntaan tai toiseen joten piinaavaa odottelua vaan :popcorn:
 
Huomenta kaikille. Täällä on kirjoiteltu ahkerasti oman hiljaisuuteni aikana. Bugsy, olen NIIN iloinen puolestasi, tuo tuhruilmoituksesi lannisti varmasti koko ryhmää, mutta ihana kuulla että kaikki onkin hyvin! :heart: Ihanaa että joskus näinkin päin. :)

Tyydelille tsemppiä, onpa sulla nyt ikävä tilanne! Saa kyllä epäilemään noiden lääkkeiden teho, vaikka itselläni tehosivat hyvin silloin huhtikuussa. Eikö se itse asiassa ole niin, että Cytotec on joku vatsahaavalääke tai jotain vastaavaa ja kohdun supistelut on vain sivuvaikutus, minkä takia raskaana olevat eivät saa Cytoteciä käyttää? Eli ei se käsittääkseni ole edes suunniteltu keskenmenojen hoitoon, joten ei ehkä ihme ettei aina toimi kovin hyvin?!? :confused: Ihan kauheaa tuo mitä joudut käymään läpi. Toivottavasti tämä kaavinta nyt ainakin saa tilanteen kuntoon. Tsemppiä! :hug:

Vatsataudin vierailulle saaneille myös tsemppiä!

Omaa napaa... Menossa KP 13 ja eilen edelleen ovistesti nega. Limoja on ollut ihan mukavasti oikeastaan menkkojen loppumisesta asti. Josko tänään tai huomenna vahvistuisi tuo testiviiva..?! Olen tosin joutunut miettimään vähän muita asioita viime aikoina, kun löysin viime viikolla oudon muhkuran toisesta rinnastani. Olen ollut aika laiska tutkimaan rintojani ja paniikki nousi. Kävin sitten työterveyslääkärillä ja hänkin tunsi "jotain", mutta sanoi että se voi olla ihan normaalia rintakudosta. Sain lähetteen mammografiaan ja ultrauksen (hän kuulemma lähettää aina jatkotutkimuksiin kaikki naiset, jotka ovat tunteneet jotain muutoksia rinnassa, ja hyvä niin). Pari päivää olin AIVAN paniikissa ja itku nousi kurkkuun monta kertaa päivässä. Siinä tuli kaikki kauhuskenariot käytyä läpi. Pelkäsin oman elämäni puolesta, esikoisen puolesta ja surin jo valmiiksi sitä, että vaikka selviäisikin (niin kuin kuitenkin valtaosa rintasyöpäpotilaista tekee), vauvahaaveet olisivat sitten siinä. Rintasyövän jälkeen kun pitäisi odottaa 2-3 vuotta ennen uutta raskautta. Eikä tässä iässä enää ole yhtään aikaa odottaa. Noh, eilen sitten olin siellä mammografiassa, ensimmäistä kertaa ikinä, ja ultrassa ja en ole varmaan koskaan ollut niin peloissani. Mutta mitään ei kuitenkaan varsinaisesti löytynyt, lääkäri totesi vain että on muhkuraiset rinnat ja myös löysi sen löytämäni muhkuran, mutta sanoi ettei se tunnu tai näytä yhtään kasvaimelta, pikemminkin jokin kysta. Mammokuvissa ei näkynyt mitään ja ultralla näkyi että on yleisesti hieman mastopatiset eli muhkuraiset rinnat. Mietti ensin sen "epäilyttään" rinnan ultrauksen yhteydessä että voisihan siitä ottaa sen neulanäytteen varmuuden vuoksi, jos se rauhoittaisi mieltä, mutta sitten ultrasi toisenkin rinnan ja näki samanlaista kudosta siellä, josta hän sitten päätteli, että se on normaalia minulla. Suositteli kuitenkin kontrollikäyntiä puolen vuoden päästä. Kysyin uskaltaako tässä yrittää vauvaa ja ensin lääkäri oli pitkään hiljaa ja selkeästi mietti asiaa, mutta sanoi sitten, että jos luomuna on tarkoitus edetä, niin antaa palaa, mutta silti se kontrollikäynti puolen vuoden päästä. Jos jotain hoitoja suunnittelen, niin sitten pitäisi ensin käydä tarkistuksessa. Mutta kystoja ja mastopatiaa hän epäili, joten näillä kai sitten mennään. Kai. Täytyy myöntää, että on käynyt mielessä että pitäisikö hakea vielä toisenkin lääkäri lausunto. Tai vaatia se neulanäyte. Mutta minulla on tosiaan aina ollut aika epätasaiset ja muhkuraiset rinnat, joskus opinskeluaikoina kävin myös samasta syystä ultrassa, silloin kyseessä tosin toinen rinta. Samaa epäilivät silloinkin. Ehkä nyt seuraan tilannetta pari kiertoa ja katson sitten. Tai sitten soitan terveyskeskukseen ja pyydän päästä tutkimuksiin. Hmmm. Toisaalta, kun eilisen tutkimuksen teki yksityislääkäri, luulisi että jos oikeasti olisi ollut vähänkään syytä, hän olisi suositellut vahvasti sitä neulanäytettä. Ei ollut mitään syytä säästellä kenenkään rahoja ainakaan, varsinkaan kun ei mennyt edes mun piikkiin, vaan työnantajani, tai miettiä mitään hoitojonoja. Noissa röntgentutkimuksissakaan ei pitäisi hirveän tiheään juosta, kun on kuitenkin sitä säteilyä.

No, eilen tuli tehtyä talletus ja varmaan nyt jatkamme samaan malliin, joten sormet ristissä ja parasta toivoen. : /
 
Tyydeli: :hug: Kuulostaa niin tutulta. Myös minä vaadin viimeksi kaavintaa suoraan ja ylipuhuivat lääkkeelliseen. Ja ei tietenkään onnistunut... Toivottavasti emme koe enää ikinä yhtään keskenmenoa. Jos maailma on niin julma, että vielä pitää sama kokea, niin mulle tehdään suoraan kaavinta. En suostu mihinkään muuhun. KOETA JAKSAA!

Jimima: Hyvä, että oli vain säikähdys. Nyt hengitä syvään ja huokaise. Olen kuitenkin eri mieltä tuosta, ettei tarvitse säästellä kenenkään rahoja... Särähti pahasti korvaan... Työnantajien/firmojen rahat ovat ihan yhtä tärkeitä kuin omat. Lääkärien pitää nykyaikana osata toimia myös työnantajaa kohtaan oikein ja reilusti eli ei voi vain tuhlailla. Työterveyshuollonhan ei tarvitsisi sisältää kuin ennaltaehkäisevä puoli eli kaikki mitä saadaan sairauspuolella perustuu täysin vapaaehtoiseen toimintaan eli työnantaja haluaa tarjota ekstraa työntekijöilleen. Osassa firmoissa ei siis ole muuta edes tarjolla kuin tuo ennaltaehkäisevä. Sairausjutut joutuu hoitamaan muuta kautta, julkisella tai itse maksaen. Erikoislääkärien tarjoaminen on oikein superhyvää palvelua ja niissäkin voi olla jotain rajoitteita... Ainakaan meillä eivät lääkärit palveluilla revittele, koska sitä ei sallita. Rahat on kaikilla tiukoilla ja ylilyönnit on turhia. MUTTA uskon, että sulla tutkimukset on olleet riittävät. :)

(.) Vuotaa hiljalleen ja uusi kierto jännittää. Jos nyt ei tärppää, niin seuraavassa on ehkä jotain lääkettä jo apuna. En haluaisi. Sotkeutuu vain kroppa ja tilttaa enemmän. :/
 
Jimima, toivottavasti mielesi on rauhoittunut tutkimuksen myötä. Muistan hyvin elävästi, miten ensimmäisen rintakyhmyn löydettyäni, itkeskelin koko yön ja kävin läpi ihan samoja asioita kuin sinäkin nyt olit käynyt. Täisin kaksplussaankin kirjoitella jonkun viestilöisen. Tottakai sitä heti kuvittelee kaikkein ikävintä vaihtoehtoa. Mutta kystia ovat olleet kaikki tähän asti (kopkop). Sen verran kuitenkin "isoja", että niistä on ohutneulanäyte otettu ja myöskin on tyhjennetty. Onkohan näitä nyt löytynyt kolme jo tähän mennessä tasaisin väliajoin. Minua jotenkin rauhoittaa tuo mammografian ottaminen ja se, ettei niistä mitään ikävää ole löytynyt kertaakaan. Jotenkin kuvittelen, että sieltä mahdolliset pahis-kyhmyt olisivat jo näyttäytyneet, jos niitä nyt lähivuosina olisi tulossa (jos jollain on parempaa tietoa, pitäköön omanaan :) ) Mun mielestä on hyvä ja tärkeetä, että nuo patit ja pahkurat tutkitaan heti, koska silloin myös mahdolliset hoidot voidaan aloittaa toivottavasti ajoissa. Viimeksi oli kyllä aika huvittavaa, kun menin pattia näyttämään lääkärille. Lääkäri löysi ihan eri patin kuin minä :LOL: ja vasta ultran jälkeen uskalsin kysellä, että katsoivatko myös ylemmäs kainaloon, johon hoitaja vastasi, että se on sitten jo käsivarren puolta... no ei se sitten ainakaan rintasyöpää voinut olla.

Ei taida tästäkään kierrosta tärppiä tulla, olo on ihan oireeton. Testejä täytys varmaan käydä ostaas, mutta ei paljon nappaa... yhden jo tein pari päivää sitten ja ihan puhdas nega.

Voimia Tyydeli! Olet ajatuksissa!

Vauvatoiveinen, varmaankin olet jo tarvittavia foolihappoja ja e-vitskuja yms ottanut jo aiemmin (ainakin 3 kuukautta ennen kuin tehoaa)? Ei nuo clomit/letrot nyt välttämättä mitään sen kummemmin sekoita, ei ainakaan itellä sekoittanut mitään. Mutta tokikaan niitä ei pakko ole ottaa.
 
Olen syönyt raskausajan vitskuja koko vuoden. Erillinen foolihappolisäkin on ollut jo kauan. :) Clomit sekoitti mun kropan totaalisesti viime syksynä. Nousi mm. kilppariarvot arvosta 1 arvoon 3,5... Ja olin ihan helkutin kipeä! Teroista sain kestohiivan... Letrot mulla kai tulisi nyt, jos jotain. Syöpälääkkeitähän ne on, joten into aloittaa ylimmillään... Mutta jos ne pienen meille tuo, niin syön.
 
Kertokaapas. Ovisplus ihan tummimmillaan la aamuna. O tuntemukset sunnuntaina, mut gynen mukaan ois voinu olla viim. ma myös. Tiistaiaamuyöstä tosi kova alavatsakipu, tuntui että sisukset korventuu ja kesti yli tunnin. Tänään to kaiketi dpo 4 tuhrua! Täh? Tuntuu ihan menkoilta. Liian aikaista kiinnittyä, liian myöhäistä ovikseksi. Ökähtikö keltarauhanen eikä tarvi edes piinailla? Koko viikon jomottanu oikeelta. Pitäskö siirtyy eläkkeelle tästä hommasta :D ?
 

Yhteistyössä