40+ so what wol.13

Noh, Hupsikka ja Jimima ei vielä luovuteta, teillähän on kiertopäiviä vielä niin vähän:) Mullakin viimeksi kun raskauduin, niin juuri se kierto oli ihan oireeton, yleensä tissit ainakin kipeytyneet, ja siinä kierrossa EI MITÄÄN...

Mulla muuten dpo7 tänään, tainnut joku päivä jäädä päivittämättä ;) Ja ei oloja suuntaan eikä toiseen...ei edes tissit vielä kipeytyneet (taas nostattelee toiveita...ja pettyy...) Valkovuotoa vähän, mutta niin oli viime kierrossakin näihin aikoihin. Musta tuntuu että mun kroppa ei ole palautunut vieläkään siitä kaavinnasta&laparoskopiasta...omituisia tuntemuksia/kipuja toisinaan vieläkin ja tuota valkovuotoakaan mulla ei mielestäni ennen ole ollut (oviksen jälkeen)

No, muksaa viikkoa kaikille!! :)
 
Maanantai 24.11.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Vauvahaaveita#3 (41)............... 23kp / 28
Jimima (42).............................. 21kp / 28-30
harrastoive (43)........................ 21kp / 18-30
ruutana (39)..............................20kp / 24-32
MaiMei (39).............................. 19kp / 27
Zandi (39)................................ 19kp / 24-30
Marza (44)............................... 14kp / 30
Glearblue (44).......................... 14kp / 25-29
Minttu71 (43)........................... 14kp / 30
vauvatoiveinen (38).................. 12kp / 27-29
Hedelmiina (39)........................ 11kp / 35-40
Tyydeli (41)................................ 7kp / 28
äiskä-73 (41).............................. 6kp / 28-32
sahramiini (42)........................... 4kp / 26-28


Piinailupäivät:

Jimima (42).................... dpo 9
Hupsikka (?)................... dpo 10
Vauvahaaveita#3 (41).... dpo 7
MaiMei (39).................... dpo 5


Plussanneet: :heart:

Saana72 (41) - 02/2014
Iines* (40) - 03/2014
Tuuliannaliina (40) - 03/2014
Esteri1 (40) - 5/2014
Vesipossu (41)- 7/2014
Jopo73 (41) - 8/2014
Fleur (39) - 9/2014
bugsy (44) - 9/2014


Taustailijat:

Äiti seiskanelonen (40)
~lounakehto~ (41)
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Mulla voi merkitä dpo -1 eli aamulla tuli kuin tulikin ovisplussa ja huomenna on eka inssi! Kuin tyhjästä on kasvanut 20 mm folli ja ei mennyt kierto kuitenkaan hukkaan. Nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn, että se on ehjä ja hedelmöittyy. Elämäni piinavimmat kaksi viikkoa luvassa. Pregnyl jää pistämättä...

Tsemppiä kaikille! Hyödynnetään ovikset ja tehdään täysi joulukuun lista.
 
Vauvatoiveiselle onnittelut komeasta follista! Tosi hyvän kokoinen. Varpaatkin on pystyssä =)
Vauvahaaveita, kiitos tsemppauksesta, mutta kyllä tämä kierto nyt vaan taitaa olla jo menetetty. Eniten masentaa se, että aamulämmöt on niin alhaalla. Tosin mun mittaukset nyt on mitä on, en ole säännöllisesti mittaillut. Mutta kun ei tuolla alaosastossa tunnukaan miltään...ja tuossa plussakierrossa kyllä tuntui.

Pientä toivoa kuitenkin antaa vielä tissit, jotka eivät ole vielä tainneet huomata, että muu kroppa on jo luovuttanut. Tissit tyhminä pingottaa ja kipuilee :LOL:
Mutta mulla perinteisesti on tuo DPO 12 ollut se tissien löpsähdyspäivä eli huominen...

Eilinen päivä oli kyllä mielenkiintoinen. Uusia oireita taas: iltapäivän kokouksessa huimasi ja hikoilutti ihan hulluna. Meni asiat vähän ohi, kun jouduin keskittymään siihen, etten pyörry. Ja mietin, että näytänköhän ulospäin kalpealta ja hikoilevalta, niin kuin tuntui. Mutta se meni sitten onneksi ohi.
En sitten tiedä liittyikö kiertopäiviin tai tähän projektiin mitenkään. Kaikkihan ei tähän liity, vaikka siltä välillä tuntuu ;)
 
Kiitos. Uskomaton olo. Miten tyhjästä voi kasvaa noin iso yhtäkkiä? En muista, että ihan äsken olisi ollut kp 13 tikussa plussa... Limis on 8-9 mm mikä on mulle ihan hyvä. On siis tuollaisella kiinnittynyt ne kaksi edellistäkin kertaa. Jännittää!

Nyt niitä plussia!
 
Jään seurailemaan tänne mutta meillä on taukoa nyt hetken. Nyt on jo kp4 eli kierto jäi minilyhyeksi taas kerran. Mulla on todnäk syykin näihin heittelyihin ja muuhunkin kremppaan joten hoidan nyt sitä ja raskautuminen on ainakin sen aikaa jäissä.

Onnea kaikille vauvatouhuissa.
 
Onnea vauvatoiveinen!! Kuulostaa mitä parhaimmalta!

Täällä on hiljentynyt. Olen ihan pulassa, kun ei ole luettavaa!
Meillä vielä viikko tosi toimiin. Aamulla lähdetään reissuun, su takaisin. Silloin sitten viimeistään aloitetaan hommat! :)

Ihmeissäni olen, ettei plussia ole ilmaantunut. Kohta niitä on jo pakko tulla!! Jo tilastollisestikin!!
 
Voi Tyydis! Pitää kirjoitella jotain, ettet ihan tylsisty :)

... ja paras varmaan kirjoitella nyt, sun koopeet näyttää siltä, ettet muutaman päivän päästä ehdi kuin ... ;) Hihhih! Jos täällä muut ei saa aikaiseksi, sinuun luotan kun raskaudut niin helposti :)

Minäkin haukkana vaanin kiertopäiviä ja ovista, mutta luottamus minkään tapahtumiseen alkaa olla lujilla. Mieskin on luvannu hörriä ihan käskystä. Koopee ois 5 ja alan nyt jo liukastella. Väkisin ajatus alkaa taas harhautua ukkokullan suuntaan :) Täytyy yrittää vähän positivisoitua (eikö ole hieno sana?)

Ja miettikääs, koko syksyn plussat oottaa meitä joulukuussa :)
 
On se kyllä jännittävä vekotin tämä naisen kroppa. Aatelkaa, omat ukkokullatkin alkaa kiinnostaa aina tiettyyn aikaan kuukaudesta :) Kyllä ollaan biologisia olentoja. Viekö vaihdevuodet sitten seksihalut kokonaan? Apua! Ja miten se menee miehillä... Onko niillä aina niinkun meidän kiimaviikot? No ei kaikilla kyl ole, sen olen oppinut. Toisilla on sitten senkin edestä! (Kokemusta kolmesta pitkäaikaisesta kumppanista, lyhyemmät päälle.) Miesparat. :)

Kyllä plussia nyt pitäis alkaa tulla! Ihan oikeesti! Ei tää peli vetele mitenkään päin! Harmi, että harrastoivekin taukoilee, tuu sit takas jatkamaan tästä! Toivottavasti me ei enää olla silloin täällä :) No joo, etkös sä lukemaan ja kommentoimaan kuitenkin jää, jookos?

Täällä ei mitään raportoitavaa. Tänään on kp 20/27. Tässä kuussa ovis oli päivän myöhemmin kuin yleensä eli myös päivä lisää piinailtavaa. Tai deepeeoot toki samat, mutta koko kiertoa ajatellen. Mahaa pistelee sieltä täältä, ja taas on muka fiilis, että vähän eri tavoin kuin ennen, mutta joka kuu sama juttu. Että eipäs tässä voi muuta kuin elää päivän kerrallaan. Sunnuntaina aattelin jo testata marraskuun päättymisen kunniaksi.

Aina mä keksin näitä helpottavia juttuja: jos nyt menkat alkaa, saan ainakin pienellä Euroopan lomallani ens viikolla ottaa viiniä enemmän kuin lasillisen (ai niin, tämän päivän vajaa lasi punaviiniä onkin kittaamatta!). Ja taitaa samaan syssyyn mennä jo jouluaatonkin antimet. Joulupäivänä voiskin tehdä sitten testin... Ja jos ei silloinkaan vielä onnaa, niin sitten tammikuun aurinkolomallamme saa ottaa pina coladan jos toisenkin... Tai lähinnä: ei tarvitse kärsiä mahdollisesta pahoinvoinnista. Sen jälkeen sitten varmaan suunta onkin tutkimuksiin, koska sitten en enää keksi mitään muuta kuin ahdistuksen siitä, että aika kuluu!!
 
Keskiviikko26.11.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Vauvahaaveita#3 (41)............... 25kp / 28
Jimima (42).............................. 23kp / 28-30
ruutana (39)..............................22kp / 24-32
MaiMei (39).............................. 21kp / 27
Zandi (39)................................ 21kp / 24-30
Marza (44)............................... 16kp / 30
Glearblue (44).......................... 16kp / 25-29
Minttu71 (43)........................... 16kp / 30
vauvatoiveinen (38).................. 14kp / 27-29
Hedelmiina (39)........................ 13kp / 35-40
Tyydeli (41)................................ 9kp / 28
äiskä-73 (41).............................. 8kp / 28-32
sahramiini (42)........................... 6kp / 26-28


Piinailupäivät:

Jimima (42).................... dpo 11
Hupsikka (?)................... dpo 12
Vauvahaaveita#3 (41).... dpo 9
MaiMei (39).................... dpo 7
vauvatoiveinen (38)........ dpo 1


Plussanneet: :heart:

Saana72 (41) - 02/2014
Iines* (40) - 03/2014
Tuuliannaliina (40) - 03/2014
Esteri1 (40) - 5/2014
Vesipossu (41)- 7/2014
Jopo73 (41) - 8/2014
Fleur (39) - 9/2014
bugsy (44) - 9/2014


Taustailijat:

harrastoive (43)
Äiti seiskanelonen (40)
~lounakehto~ (41)
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
DPO 13, eikä tippaakaan raskautunut olo :( Pienen pientä menkkatunnetta alakerrassa, ei muuta. Toissailtana tuli paperiin tippanen punaista, mutta ei ole sen jälkeen näkynyt.
Tissit vielä vähän kipeät, mutta eiköhän nekin iltaan mennessä luovuta.
Lämmöt kyllä nyt mystisesti onkin tänään vähän eilistä korkeammalla, mutta tosiaan niin epäsäännöllisesti mittailen, että ei taida olla mitään merkitystä.
Joten vuotoa odotellessa.

Mieli on kuitenkin hyvä. Tänään vapaapäivä ja päätin tehdä kaikkea mukavaa. Leipomista ja liikuntaa =)

Jimima ja Vauvahaaveita, mites teillä menee? Onko oireita suuntaan tai toiseen?
 
Hupsikka, hätähousuna aamulla tehty testi, negahan se...Kaappiin kun oli yksi testi jäänyt polttelemaan, niin malttamattomana hätäpöksynä sen tietty tein ja harmituksen vain sain:ashamed: vaikkakin kun sitä oikein tuijottaa ja tuijottaa niin saahan siihen ilmestymään kontrolliviivan heijastuksen, että voikin olla ihmislapsi höppänä :LOL: Eipä ole mitään oireitakaan...lämmöt on olleet oviksesta asti sen asteen verran kohollaan...jonkunmoinen "kuumotus" kasvoilla koko ajan....

Tsemppiä meille kaikille piinailijoille!! Ja sitä ovista metsästäville/ odottaville lemmekästä pikkujoulua ;)
 
Moi,

Inssi tehtiin eilen. Lääkärin mielestä oli täydellinen ajoitus, mutta minua jäi kyllä hiukan mietityttämään... Sain siis ovisplussan tiistai-aamuna ja ovulaatio tapahtui minulle poikkeuksellisesti jo tiistaina illalla n. 21-22. Inssi tehtiin klo 11.35. Ultrassa todettiin, että on irronnut jo. Jos siis irtosi esim. klo 22, niin oli jo 13,5 tuntia vanha se munis ja nehän on hedelmöittymiskykyisiä keskimäärin 12-24 tuntia (jopa vain 6 tuntia). Simpat oli erinomaisia, mutta niilläkin vie sen pari tuntia tavoittaa kohde. Minusta siis tuntuu, että myöhästyttiin. Lisäksi käskivät touhuta kotona, mutta se jäi minun kiukkuisuuden ja väsymyksen takia väliin...

Olen niin väsynyt tähän projektiin, että taidan ottaa tauon tämän kierron jälkeen. En vain jaksa enää. Ollaan kuitenkin yritetty jo yli 30 kiertoa ja saatu vain kaksi keskenmenoa aikaan. Olen miettinyt myös jo luovuttamista. Haave on suuri, mutta minä en taida sitä lasta kuitenkaan saada ja en tiedä olenko valmis kauaa enää yrittämään, kun tämä pilaa koko elämän. Olen surullinen, kiukkuinen ja nukun huonosti. Ainakin nyt on otettava aikalisä, jos plussaa ei tule tässä kierrossa.

Harmittaa, kun tänne ei noita plussia nyt tule! Antaisi toivoa, jos pysyviä plussia tulisi säännöllisesti. Koettakaa jaksaa! Kaikille tsemppiä ja onnea yritykseen!
 
KP 24. Tuntemuksia nolla. Toivoa melkein nolla. Testaan aikaisintaan KP 30, jos ei menkat ole alkaneet (kuitenkin ovat). Voi olla että ovis oli vasta noin 17.11 ja mulla tuo luteaalivaihe on yleensä 16 päivää, niin en viitsi testailla aikaisemmin. Mutta pessimistisen realistisesti suhtaudun asiaan enkä odota mitään tapahtuneen tässäkään kierrossa. Alan tulla aika kyyniseksi tämän homman suhteen. :|

Tsemppiä kanssapiinailijoille ja kaikille muillekin! Aika synkät pari kuukautta on ryhmässä takana, syyskuun jälkeen ei kai ole tapahtunut oikein mitään. Jospa joulukuu toisi niitä plussia.
 
Vauvatoiveinen, yksi ystävä raskautui viime keväänä juuri noin, että inssi tehtiin, kun ovis oli jo tapahtunut. Ja on nyt siis onnellinen odottaja. Toivon superkovasti, että teillä kävis samoin. Posket kastui, kun luin sun tekstin. Jotenkin tuo yrittäminen ja väsyminen niin osuu ja uppoaa. Oon itsekin niin pohjalla ollu tän asian kanssa monta kertaa, enkä kenellekään sitä soisi. Mutta ne varpaat on edelleen teille pystyssä :heart:

Vauvahaaveita, aika harvallahan ne taitaa testit tuossa vaiheessa vielä mitään näyttää ;) Mutta itse asiassa se viivojen tai kuviteltujen viivojen tuijottelu on joskus aika jänskää. Kyllä se plussa nyt sieltä vielä tulee. Eikös joku täällä kirjoitellut, että jo tilastollisestikin pitäis olla hyvä todennäköisyys. Plussia vielä marraskuulle!!
 
Voi Vauvatoiveinen... Itku sentään! Toivotaan silti parasta! On se uskomattoman raskasta, kun tämä aihe käy haittaamaan täysin muuta elämää. Mutta uskon, että vaikea luovuttaa! Se on kuitenkin hyvä asia, että lääkärit näkevät toivoa, munasoluja kehittyy, sperma on jees. Luulisi todellakin, että teitä vielä lykästäisi! Mutta mysteerisiä ovat nämä hommat.

Tsempit muillekin kanssapiinailijoille! Mulla menossa kp22/27 ja siis dpo8. Olo on jotenkin outo... Välillä iskee valtava toiveikkuus, sitten heti perään ei-sittenkään-fiilis. Rinnat on erilaiset ainakin kuin normisti, se on varma. Ne alkoi toissailtana kipeytyä, mutta eilen jotenkin se keskeytyi, yöllä ei mitään, ja tänään ne on eri kohdista vähäsen kipeät kuin normaalisti. Hah, kaupungilla kuljen ja vähän väliä hipelöin tissejäni... Eilen myös pisteli mahaa jännästi, sitä teki kyllä siihenkin asti monena päivänä, mutta eilen silleen vuorotellen vasemmalta ja oikealta. Munis irtosi poikkeuksellisesti oikealta puolelta, eli siitä johtuu melko varmasti nämä olojen eroavaisuudet. Mutta ainakin siis: eri tavoin on asiat kuin ennen, mutta se ei välttis ole merkki yhtään mistään. Paitsi tietty siitä, että oikeakin puoli toimii, mistä olen erittäin iloinen. Muuten ei mitään ihmeitä, lämmöt aika samat kuin yleensä, no vv oli aika runsasta eilen, tänään ei mitää melkein. En tiiä, iloinen olo jotenkin. Ja tuntuu, että ellei plussaa tule, en pety. Saapa nähä sitten, ensi viikko on uusi viikko ja uudet tunteet! Sunnuntaina kummiskin testaan ihan huvillain.

Joulun odotuskin varmaan vähän tuo toivoa pintaan.
 
Torstai 27.11.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Vauvahaaveita#3 (41)............... 26kp / 28
Jimima (42).............................. 24kp / 28-30
ruutana (39)..............................23kp / 24-32
MaiMei (39).............................. 22kp / 27
Zandi (39)................................ 22kp / 24-30
Marza (44)............................... 17kp / 30
Glearblue (44).......................... 17kp / 25-29
Minttu71 (43)........................... 17kp / 30
vauvatoiveinen (38).................. 15kp / 27-29
Hedelmiina (39)........................ 14kp / 35-40
Tyydeli (41).............................. 10kp / 28
äiskä-73 (41).............................. 9kp / 28-32
sahramiini (42)........................... 7kp / 26-28


Piinailupäivät:

Jimima (42).................... dpo 12
Hupsikka (?)................... dpo 13
Vauvahaaveita#3 (41).... dpo 10
MaiMei (39).................... dpo 8
vauvatoiveinen (38)........ dpo 2


Plussanneet: :heart:

Saana72 (41) - 02/2014
Iines* (40) - 03/2014
Tuuliannaliina (40) - 03/2014
Esteri1 (40) - 5/2014
Vesipossu (41)- 7/2014
Jopo73 (41) - 8/2014
Fleur (39) - 9/2014
bugsy (44) - 9/2014


Taustailijat:

harrastoive (43)
Äiti seiskanelonen (40)
~lounakehto~ (41)
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Tsemppiä naiset :wave: koittakaahan nyt päristellä +++++ kehiin jooko joo... :D täällä käyn kyllä lukemassa teijän juttuja ja oon hegessä mukana vaikka en ookkaan nyt hirveesti jaksanut kommentoida, meillä taas menossa sellanen pieni flunssa kierre niin pitää kyllä kiireessä yötä päivää juu...

Mukavaa loppuviikkoa kaikille :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hedelmiina
PÄIVITETTÄVÄÄ
Minä olen taas piinailija. Tänään tehtiin 2. inseminaatio eli dpo -1 menossa.


Muuten on vähän väsynyt fiilis. Toisaalta sain uutta intoa kaikkeen, kun sain tietää tulleeni valituksi uuteen työpaikkaan. Mikäs sen parempaa kuin vakituinen toiveiden mukainen työpaikka ennen (toivottavasti onnistuvaa) raskautumista!!! Ideaaliajankohta itselle, mutta jos raskaudun niin tietenkin harmillinen tilanne uuden työn alulle ja kelju asia kerrottavaksi esimiehelle.

Muistan, kun vastaavassa tilanteessa 7 vuotta sitten, minun arveltiin raskautuvan, koska kaikki vakipaikan saaneet "paneutuvat heti paksuksi". Nyt olen jo ihan toisenlaisessa työssä ja veikkaan kyllä, että tällä kertaa kukaan ei enää edes odota, että jäisin äitiyslomalle ;).
 
Perjantai 28.11.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Vauvahaaveita#3 (41)............... 27kp / 28
Jimima (42).............................. 25kp / 28-30
ruutana (39)..............................24kp / 24-32
MaiMei (39).............................. 23kp / 27
Zandi (39)................................ 23kp / 24-30
Marza (44)............................... 18kp / 30
Glearblue (44).......................... 18kp / 25-29
Minttu71 (43)........................... 18kp / 30
vauvatoiveinen (38).................. 16kp / 27-29
Hedelmiina (39)........................ 15kp / 35-40
Tyydeli (41).............................. 11kp / 28
äiskä-73 (41)............................ 10kp / 28-32
sahramiini (42)........................... 8kp / 26-28
Ninnuska73 (41)........................ 1kp / ?


Piinailupäivät:

Jimima (42).................... dpo 13
Hupsikka (?)................... dpo 14
Vauvahaaveita#3 (41).... dpo 11
MaiMei (39).................... dpo 9
Minttu71 (43).................. dpo 4
vauvatoiveinen (38)........ dpo 3
Hedelmiina (39).............. dpo 0


Plussanneet: :heart:

Saana72 (41) - 02/2014
Iines* (40) - 03/2014
Tuuliannaliina (40) - 03/2014
Esteri1 (40) - 5/2014
Vesipossu (41)- 7/2014
Jopo73 (41) - 8/2014
Fleur (39) - 9/2014
bugsy (44) - 9/2014


Taustailijat:

harrastoive (43)
Äiti seiskanelonen (40)
~lounakehto~ (41)
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Hedelmiina uuden työpaikan johdosta!

Tsemppiä vauvatoiveinen vielä. Onhan se totta, että siittiöiltäkin menee joskus jopa 8 tuntia tekeytymiseen, MUTTA kun se munasolu voi hyvinkin olla hedelmoittymiskykyinen myös 24 tuntia irtoamisen jälkeen.Toivotaan parasta!

Mulla ei taaskaan Menopur piikit tuonut ihmeitä. Oikeaa munasarjaa ei löytynyt ollenkaan. Vasemmalla taisi olla yksi pieni folli, eka lääkäri ei ollut varma oliko se folli vai verisuoni, toinen lääkäri veikkasi folliksi. Kiva. Jatkan vielä piikkejä ja maanantaina tsekataan tilanne uudelleen, jospa mullekin kävis kuin vauvatoiveiselle, että lähtevät vaan hitaammin kasvuun :|
 
Onnea, Hedelmiina! Sekä inssin suhteen että työpaikan johdosta :) Toivotaan, että tuo on paras tapa raskautua, kun "ei sais" ;)!

Täällä kadonnut koko viime päivien "erityinen" olo. Eli nyt on taas rinnat ihan normaalitavalla arat, eikä mitään muutakaan ruodusta poikkeavaa. Uskon siis, että saan ensi viikolla luvan kanssa nautiskella eteläeurooppalaisia viinejä...
 

Yhteistyössä