40+ so what wol.13

Onnittelut Vuorikristallille! Sinä vaan käväisit täällä ja toivottavasti lopputulos on paras mahdollinen!

Kasenjalle isot peukut - hyvältä kuulostaa!!

Yöeläjä - tutulta kuulostaa! Halut on välillä ihan hukassa, kun tuntuu, että kaiken tarkoitus on vaan lisääntyminen.. :)

Tervetuloa takaisin Virkki! Tauko on varmasti tehnyt hyvää. Josko nyt odotus palkitaan!

Täällä kp 32 ja nega testattu jälleen. Eipä sitä muuta osaa enää odottaakaan. Taitaa olla ovuloimaton kierto. Testasin alkukierrosta, mutta sit jotenkin pääsi unohtumaan ja peittojakin heiluteltu niin harvakseltaan, että plussa ois melkoinen ihme. Nyt siis tauko letroista. On tainnut oma hormonitoiminta hiipua kokonaan... Saapi nähdä miten pitkä kierto tulossa. Päänsärkyä ja väsymystä ollut, mutta niitä nyt on muutenkin aika ajoin. Jos jotain positiivista tästä koittaa repiä niin onpahan saanut viettää talvilomaa ilman menkkoja! :)
 
Kasenja, peukut pystyssä! Lupaavalta kuulostaa ainakin sun alkio! Onko sinulla minkäänlaisia tuntemuksia?

Kiitos muistutuksesta Valdemaria. Pitääpä kaivaa foolihapot kaapista.

Kettuperhe, milloin kuulet, otetaanko teidät hoitoon?

Iid@ pitkä kierto sulla. Onneksi näet asian valoisat puolet!

ON: täällä piikit kehissä ja kasvattelut käynnissä. Kaksijakoiset tuntemukset! Toiveikkaat ja epätoivoiset! Onpahan kokeiltu kaikki mahdolliset lääkkeet ja eipä tässä muuta voi kuin toivoa parasta!
 
Heippa!

Jospa mä nyt tänne uskaltautuisin varovasti kuumeilemaan, kun en jaksa enää yksikseni jännätä. Ikää on 41 vuotta ja meillä on 3kk ikäinen vauva, joka on edelleen täysimetyksellä. Olin bongaavinani ovulaation muutama viikko sitten ja aiemmin samana päivänä sattui olemaan seksiä. Myös nelisen päivää tätä ennen oli puuhailtu. Oviksen jälkeen on tasaisesti alkanut olla yhä lisääntyviä raskausoireita. En kuitenkaan uskalla vielä testiä tehdä, kun pelkään, että jospa oireet johtuisikin vain hormonitoiminnan muutoksista tai muuten olen saanut ne itselleni kuviteltua :D
Kirjaanpa tähän ylös oireideni kirjon dpo:iden mukaan niin katsotaan mitä mieltä olette :D

dpo 4 menkkatuntemuksia
dpo 5 ei mitään
dpo 6 menkkatuntemuksia
dpo 7 päivällä ei mitään, illalla lieviä menkkatuntemuksia
dpo 8 illalla menkkaturvotus olo ja ruskeaa tuhrua (kiinnittyminen?!)
dpo 9 lievää menkkajuilia
dpo 10 lievää menkkajuilia, kärttyisyys, panettaa :censored:
dpo 11 ärsyttävä menkkaolo aamusta asti, tissejä pistelee oudosti, kohdussa vihlaisuja
dpo 12 menkkatuntemuksia aamusta asti. Väsyttää, heikottaa, pyörryttää. Tissejä pistelee ja nännit herkistyneet. Ärtyisyyttä. "Kostea olo", vähän tulee valkkaria. Viiltelyä oikealla puolella munasarjoissa.
dpo 13 menkkatuntemuksia aamusta asti. Pömpötysolo vatsalla. Olo tuntuu flunssaiselta. Vaatteiden hankaus tuntuu koko ajan nänneissä. Jotkut hajut puistattaa, kuten miehen dödö. Kylmänväreitä ja vilutusta. Nälkä vähän väliä. Lorahtelutunne ja juoksen vessassa vähän väliä, mutta vain vähän valkkaria tulee.
dpo 14 Herätessä tunne, menkat alkaa! Ei vaan alakaan. Alavatsalla turpea "kohta alkaa" olo. Masentaa. Heikottaa. Hajut ottaa vähän nenään, kuten kaupassa paistopiste. Vuotelutunne, mutta edelleen vain valkkaria. Panettaa. Viluttaa. Vessakäynnillä paperiin tulee vaaleanpunaista. Pientä etovaa oloa ajoittain. Menkkajuilinta jatkuu.
dpo 15 (tänään) Pientä pahoinvointia koko aamupäivän. Heikottava olo. Alavatsatuntemuksia. Hajut tuntuu entistä voimakkaampina. Suihkussa meinaan tukehtua suihkusaippuani tuoksuun, joka tuntuu täyttävän koko suihkuhuoneen niin, etten saa henkeä. Miehen likaisista eväsrasioista löyhähtää ällö haju. Viluttaa ja kylmänväreitä menee, värjöttelen viltin alla, vaikka takka on juuri lämmitetty. Pissalla saa käydä tavallista useammin. Päivällä väsyttää niin, että pakko mennä hetkeksi pötkölleen.

Vertailin oireita viime vuotisiin, kun olin raskaana ja tämänpäiväiset käyvät yksi yhteen silloisen dpo:n oireiden kanssa. Pelottaa silti jos ei olekaan tosi kyseessä. Miehelle tehtiin viime viikolla vasektomia ja jos ei nyt ole tärppi käynyt, niin se oli sitten siinä. Itsellä olisi intoa vielä toiseen vauvaan ja mieskin puhui vielä vasektomian jälkeenkin, että olisi se toinenkin saanut tulla...:rolleyes: Meni kuitenkin toimenpiteeseen nyt, kun aika oli saatu, koska muuten olisi joutunut taas jonon päähän odottelemaan ties kuinka pitkään.

Jatkan jännäämistä vielä ainakin viikonlopulle. Tai ensi viikkoon. Katsotaan miten hermo pitää :D
 
Virkki: uskaltaa kysyä :D Meillä siis mies ei ollut koskaan halunnut lapsia ja tämän nykyisen vauvan ilmoitellessa tulostaan oli hänellä asiassa hieman nieleskeltävää. Raskausaikana hakeutui vasektomiajonoon, ettei vaan enempää pääse vahinkoja sattumaan ja kun molemmat jo ollaan 40+, mutta pojan synnyttyä hän onkin ollut lapsesta aivan onnessaan ja muuttanut täysin mielipiteensä. On vain todennut, että ei hän voinut tietää miten ihania nää on :LOL:

Mä en uskalla testata ennen kuin oireet alkaa olla sitä luokkaa, että testaaminen on enää lähinnä muodollisuus. Viime vuonnakin testasin vasta kp 40 eli dpo 25, eikä tosiaan yllättänyt ne kaksi viivaa tikussa enää siinä kohtaa :ROFLMAO: En vaan kestä nähdä sitä negatikkua...
 
Voi räkä, ehdin jo viestin kirjoittaa ja se hävisi bittiavaruuteen..

Vikuriina, pidän kovasti peukkuja sulle!

Onnea Vuorikristalli! Sun visiitti täällä jäi lyhyeksi:)

Tervetuloa takaisin Virkki! Ja tervetuloa myös uusille!

Mitä Kasenjalle kuuluu? Onhan kaikki edelleen kuten kuuluukin?

Täällä jo kp 4 ja poskiontelontulehdus. Otin sitten antibiootit tyhjään vatsaan ja pääsin halailemaan pönttöä, hiphei.
 
Täällä kp 37 ja negaa pukkaa....millainenkohan niagara vyöryy, kun padot aukeaa.... Tietysti sitä toivoo ihmettä tapahtuvaksi, mutta odotukset ei oikeesti oo korkeella. On tää kyllä hermoja raastavaa touhua....argh... :( Tsemppiä kaikille kanssasisarille! :)
 
Ei hyvältä näytä täälläkään. Aamulla heräsin lupaavasti pahoinvoivana, mutta sitten pöksyistä löytyi ruskehtavaa limaa ja nyt jo vähän tummaa vertakin. Taisi siis olla vain alkavaa hormonitoiminnan palautumista kaikki nuo mun " raskausoireet". Katkera pettymys nyt päällä. Ei tule enempää vauvoja meille :(

Kovin jäi lyhyeksi mun kuumeiluni täällä.
Parempaa onnea muille! (y)
 
Vikuriina, älä heitä vielä kirvestä kaivoon. Älä ainakaan ennen kuin kunnon vuoto alkaa.
Monilla on käynyt niin, että tulee vähän ”vanhaa” rusehtavaa verta, kun menkkojen pitäisi alkaa ja saattaa tiputtaa vähän kirkastakin verta, mutta ovat silti olleet raskaana.

ON: taitaa olla vasta kp19 ja pyyhkiessä jää vähän verta paperiin. Taitaa huomenna aueta hanat. On sitten kierto lyhentynyt kunnolla!
Ihan pikkusen V***ttaa!
Onko se estrogeenin puute vai mikä tän tekee? Nyt on toinen kierto kun yhdyntäkään ei satu ollenkaan.
Yleensä niin on ollut vain raskauden aikana.
 
Kiitos tsemppauksesta :)
Tämä on tosiaan ollut outo päivä. Muutama pisara tummaa verta tuli päivällä, sen jälkeen ei mitään siteeseen asti. Välillä vessakäynnillä paperiin tulee vähän ruskehtavaa verensekaista limaa. Ehkä joudun huomenna testin ostamaan, eihän tässä hermo kestä! :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tatti55
Yöeläjä, voisiko se tuhruttelu olla keltarauhaspulmaa? Eikös sielläkin loppukierrosta ole juuri tuollaista? En mene takuuseen, mutta googlaapa! Eikö Google tiedänkin kaiken? Mikä teidän tilanne on muutoin?

Vikuriina, ostitko testin? Vai alkoiko kierto? Tuo on kyllä niin ärsyttävää, kun kuukautiskivut ja raskausoireet muistuttavat kovasti toisiaan!

Iid@ sulla on todella hermoja raastavan pitkä kierto! Toivittavasti hanat aukeavat piakkoin!

Kasenja, mitä sinulle kuuluu?

Tatti, toivottavasti vointisi kohenee! Onko teillä jotain hoitoja vai yritättekö ihan luomusti?
 
Vointi on ihan hyvä, kiitos kysymästä.

Ihan luomuna mennään. Ens viikolla lääkäri, joka päättää siitä myoomasta. On myös lapsettomuuteen erikoistunut eli juttelen hänen kanssa myös jatkosta. Clomit haluaisin ainakin alkuun jne.

Miten Kasenjan vointi?

Vikuriinan testitulosten odottelen myös innolla. Oltaisko nyt saatu se plussaputki vihdoin auki?
 
Täällä ollaan vasta lähdössä kauppaan kohta, vielä ei siis ole testiä... Tänään ei kyllä ole toistaiseksi näkynyt punaista eikä ruskeaa, pieni etova olo on koko ajan. Alaselkää jyhmii vähän ja se hiukan huolestuttaa... Ilmoittelen kun pääsen testaamaan. Vielä en tiedä miten saan ostettua testin miehen huomaamatta, kun en halua sille kertoa ellei mitään olekaan. En viitsi sitä turhaan saada innostumaan. On tää kyllä raastavaa! :LOL:
 
Nonni...hanat aukes lopulta. Kp 1 menossa. Olin pettynyt kun vuoto alkoi, mutta pahimmalta tuntui nähdä sama miehen kasvoilta. :( Nyt mietinnässä mitä seuraavaksi..

Vikuriinalla jännät paikat - tuuhan kertomaan tulokset, kun
tiedät. Onnea testailuun! :)

Mitä Kasenjalle kuuluu? Entä muille?
 
Kasenja: miten on mennyt? Toivottavasti kaikki on hyvin!

Virkki: tervetuloa takaisin ja toivottavasti IVF nyt onnistuisi!

Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille :(

ON: piikkien kanssa sählääminen on alkanut. Ei ole kyllä yhtään minun juttuni, inhottaa koko homma. Sinällään sujuu kyllä, joten se on sentään hyvä, mutta muuten jotenkin inhottavaa puuhaa o_O
 
Virkki, meidän tilanne ei ole muuttunut mitenkään. Samalla lailla aalloillen menee tänä projekti. Välillä tuntuu, ettei tässä ole mitään järkeä ja välillä kuuume on niin kova, että tuskastuttaa. Itse alan jo kallistua luovuttamisen puolelle.
Pitäisköhän uhmata varallisuutta ja käydä ihmettelemässä tilannetta tohtorille, jos se nyt olis kiinni keltarauhashormoonin vajauksesta?
Toki mulla on pysynyt nyt kaikki kivut pois. Siitä olen todella tyytyväinen, mutta se ei ole normaalia.

Kyllä ihmetyttää, ettei vieläkään ole hanat auenneet! Edelleen tulee hieman punaista vain pyyhkiessä. Raskaudesta ei kumminkaan voi olla kysymys, koska ovia on aina ollut kp10 tarkalleen ja nyt touhuiltiin ekan kerran tässä kierrossa vasta kp14.
Noh, odotellaan.

Tsempit kullekin tilanteisiinne.
 
Vikuriina, tylsää! Tsempit tulevaan ja onnea elämän seikkailuihin!

Aamuska, mikä lääkecombo sulla on? En minäkään tykännyt piikitellä. Alkuun se meni jotenkin, mutta kyllä vkon jälkeen laskin päiviä ja etsin mahasta sopivia pistokohtia. Minulla oli menopur tällä kertaa ja pregnyl irrotukseen. milloin sinulla ensimmäinen ultra ja mahdollinen punktio?

Yöeläjä, jos jotain positiivista, niin eipä kierto jäänyt alle 20 päivän! Käy lääkärissä, jos siihen vaan liikenee yhtään rahaa.

Tatti, toivottavasti myooma ei ole iso ja se ei sotkisi teidän vauvahaaveiden toteutumista. Tule kertomaan sitten kuulumiset!

ON: punktio tehty ja muniksia punktioitiin 16. Ihan hyvin mun mielestä tällä iällä. En tiedä vielä, moniko niistä on tyhjää täynnä ja miten paljon on priimaa. Kato tulee olemaan valtava! Jospa nyt edes 5 olisi kelvollista siirrettäväksi. Huomenna sen kuulen. Olen ollut hieman kipeä toimenpiteen jäljiltä, joten lepo on tehnyt terää.
 
Virkki: minulla on sama lääkecombo, menopur ja pregnyl. Ultra tiistaina. Punktiosta en osaa sanoa mitään, en edes tiedä, miten se ajoittuu. No, eiköhän se selviä. Olet saanut tosi hyvän saaliin punktiossa! Luulisi tuohon joukkoon mahtuvan jo se tosi hyväkin munis (y)

Tsemppiä muillekin! Toivottavasti täällä avautuisi pian plussaputki.
 
Tässä nyt oottelen että pääsee testaamaan tai toteamaan ettei tarvitse. Kierto on miten sattuu, joten aikoja on vaikea arvioida.

Mietityttää miten tyttöni suhtautuu jos meille vauva tulee. Hän ei hyväksy kumppanianikaan. Aikaa ei ole tässä iässä viivyttää vauvan yrittämistä. Ideaalihan olisi jos voisi antaa tytölle aikaa tottua ja meille myös uutena parina aikaa.
Silti tämä tuntuu oikeelta ja nuoremmaksi tässä ei tulla.
Tavatessamme vuosien vauvakuume pääsi valloilleen, kun oli kumppani joka myös toivoo lasta.
 
Viimeksi muokattu:
Tatti, kiitos kysymästä. Yksi siirrettiin, kaksi pakkaseen ja kuusi jäi vielä kasvamaan ja niistä mahdolliset hyvät yksilöt on pakastettu tänään. Ei ihan hirveän positiivinen olo. Niin paljon huonoja alkioita, enkä oikein noista jäljelle jääneistä saanut selkoa. Enkä kyllä muista edes, montako niitä oli! Mutta nyt selvisi, että meidän lapsettomuuden syynä on huono munasolujen laatu ja tämä on viimeinen meidän hoito. Eihän toki näistä tiedä, millaisia sinnikkäitä yksilöitä nyt on laitettu ja mitä pakastettu, mutta jotenkin en hirveän luottavaisin mielin ole! Töissä kamala kiire ja stressi, joten asiaa ei ainakaan ehdi ajatella.

Aamuska, miten sun ultra?

Yöeläjä, voitko soittaa polille ja kysyä asiasta? Mulle taisi tulla kirje kuukauden sisään siitä, kun olin asioinut polilla.

Kasenja, Huhuu! Mikä sun tilanne?

Valdemaria, kyllä lapset tottuu! Voihan se koville ottaa ja hän voi sinut tiukille pistää, mutta varmasti selviätte! Sinulla on hyvin vielä aikaa raskautua ja päästä vaikka hoitoihin, jos puolen vuoden sisään tärppää. Mutta kuten sanoit, ei ole turhaa aikaa aikailuun, joten kannattaa nyt vain yrittää! Parasta kai lisäksi se, että olet löytänyt täydellisen kumppanin touhuun mukaan! Tärppionnea!
 
Virkki, hienoa et päätitte lähteä vielä toiselle rundille! (y)(y) Tosi upea munasolusaalis sulla, eikä tuo alkioiden määräkään huonolta kuulosta. Eiköhän meillä kaikilla ole tässä iässä jo munikset parhaat päivänsä nähneet, mut ei se silti tarkoita etteikö siellä voisi olla kultamuna joukossa. Nyt vaan hirmuisesti onnea matkaan ja tarrasukkia ja ties mitä! :)

Aamuskalle myös kovasti onnea hoitoihin! Eihän se pistäminen kivaa ole, mut kaikkeen tottuu, ainakin jossain määrin...

Tsemppiä ja tärppionnea kaikille muillekin täällä! (y) Kannattaa rohkeasti hakeutua tutkimuksiin ja hoitoihin jos vaan yhtään tuntuu siltä. Olis kyllä jo korkea aika saada uusia plussia kehiin...
 
  • Tykkää
Reactions: Virkki ja Aamuska

Yhteistyössä