40+ so what wol.13

Tänään on dpo 14. Edelleen testi nega ja normitilanteessa vuoto olis alkanut eilen, joten en enää usko sen muuksi muuttuvan. Lapsenvahtikeikkakin onneksi takana päin ja voin sanoa, että aikasta lailla raskas oli viikonloppu henkisesti. Kaverilla kun ei ole yhtään tilanne-empatiaa, kun hän on melko lailla itsekeskeinen tyyppi. Kysyy kyllä miten meidän projekti etenee ja sanoo että toivoo meidän onnistuvan, mutta siihen viittaavaa tunnetta en tunnista sanojen takaa. Eilinen kaverille menoon valmistautuminen ja menomatka olivat kyllä melkoista tunteiden sekamyllerrystä itkusta kiukutteluun ja kaikkea siltä väliltä. Rakkaanikin ihmetteli, että mikäs nyt vaivaa. Oikein siedätyshoitoa, kun pienin lapsista on 4kk, keskimmäinen vähän toisella vuodella ja vanhin ekaluokkalainen ja tosiaan neljäs, ja siis toinen yllärilapsi, tulolla. Kyllä ottaa pattiin.
 
Mä tulin toivottamaan varovasti onnea Virkille. Olin täällä joskus aikanani kirjoittelemassa ja meillä sitten tärppäsikin hoidoissa. Silloin olin 43 v ja nykyään vuosi lisää. Poika on vähän päälle vuoden ja oppi juuri kävelemään. Olisi kyllä niin mukavaa, jos Virkkikin täältä viimein pääsisi eteenpäin. Meistä sen ajan kirjoittajista ei täällä enää taida muita olla, paitsi Kattinen jo toisella kierroksella. Pidän peukkuja teille kaikille täällä. (y)

Meillä tilanne on se, että pakkasessa kaksi alkiota jäljellä. Kohta pitäisi päättää niiden kohtalosta. Tällä hetkellä tuntuu vahvasti siltä, että tämä oli tässä ja olen äärimmäisen tyytyväinen meidän kolmen hengen perheeseen. En todennäköisesti jaksa enää uutta vauvavuotta, kun olen nytkin koko ajan ihan väsynyt (mulla myös kilpparin vajis). Syy miksi täällä taas luuhaan on se, että en pääse tästä lapsettoman identiteetistä eroon. Olin yhdessä vauvaryhmässä ja en vain jotenkin tunne kuuluvani siihen porukkaan. Vaikka sielläkin on hoidoissa tärpänneitä. Minulla kesti tovin kuoriutua äidiksi, kun ei mulla vauvakuumetta koskaan ollut, mutta nyt jo alan olla ihan äitiainesta. :whistle: Toivoisin niin, että kaikki halukkaat saisivat sen oman nyytin. :love:
 
Karhuemo, muuten olisin kieltäytynytkin, mutta sorruimme lupautumaan tämän ekan yllärin kummeiksi. Silloin oli vielä täysi luotto juuri alkamassa olevaan hoitokiertoon ja itsevarmuus huipussaan. Nyt on tappiomieliala, kun viimeistä kiertoa odotetaan alkavaksi, kunhan vuoto nyt vain suvaitsisi alkaa. Jotenkin nyt vain ajattelee, että saatais tuo viimeinen alkio nopeasti siirrettyä, että pääsisi aloittamaan orientoitumisen pysymiseen nelihenkisenä uusioperheenä ilman sitä yhteistä pikkuista. Onhan tätä pettymystä riittänyt jo kohta neljä vuotta. Pitää jo alkaa ajatella muita asioita.
 
Katti75, kuulostaa varsin kammottavalta tuo teidän vierailu. Minulla oli ensimmäinen tyhjennys sairaalassa v. 2004 ja toinen v 2015 kotona ja molemmat olivat todella tuskallisia henkisesti. Ihmeen hyvin pystyit itsesi kokoamaan.

Hulbertiina, sisko hyvä, nyt pitää huolehtia omasta hyvinvoinnista ja opetella rajaamaan :) Olen niin pahoillani negasta, voin vain kuvitella kuinka raskasta teillä on.

Rusakkoselle plussatuulia <3

Mirumarumoru, ikävä etteivät hoidot tuottaneet tulosta.

Itsellä pitäisi menkat alkaa torstaina. Ihan järkky väsymys ja innostuin testaileen. Negaa tietty, oli herkkä apteekin testi. Selässä onkin melkoiset menkkajomotukset, mutta tän kuurin takia koskee lihaksiin muutenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Hulbertiina, ei lainkaan helppoja asioita nämä mitä täällä käydään läpi. Minustakin piti tulla kummi ystävälleni, kun olin hoidoissa ja hän raskaana. Otin etäisyyttä ja niin otti hänkin...kummina on joku muu ystävä. Kipeitä asioita.

Virkille varovainen onnittelu plussasta <3 Samaan aikaan olin minäkin täällä. Lopulta neljän vuoden jälkeen raskauduin luovutetullasolulla.



Hupsu Haave, myös minun identiteetti sai kovan kolauksen. Ja luuhaan täällä palstoilla ja juurikin näillä vanhoilla lapsettomuus ja hoito saiteilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Hupsu haave, olipas kiva kuulla sinusta! :) Täälläpä minäkin vanha pieru vielä luuhaan ja samoilla fiiliksillä. En oikein koe tavallisia vauvaryhmiä omakseni, osin varmaan iän ja osin lapsettomuustaustan vuoksi. Meitähän oli täällä aikoinaan useampi ekaa lasta yrittävä, ja lopulta sitten kaikki onnistuttiin oma nyytti saamaan, Katti, HH ja minä ja vähän myöhemmin vielä Zammakkokin. Se tuntui ja tuntuu edelleen uskomattoman hienolta! :love: Lämmöllä yhä ajattelen kaikkia täällä pitkään kirjoitelleita ja toivon sydämestäni onnistumista jokaiselle. <3

Meidän poika on nyt 10 kuukautta vanha pikku hurmuri. Meillä on pakkasessa vielä yksi alkio, joka aiotaan kyllä ehdottomasti siirtää. Huomaan vaan lykkääväni asiaa, luultavasti siksi että siinä on niin paljon pelissä - todennäköisesti viimeinen mahdollisuus toiseen (biologiseen) lapseen. Mulla on ikää jo 44 vuotta enkä tiedä, onko omilla soluilla enää järkeä lähteä uusiin hoitoihin. Luomuplussaankaan en jaksa uskoa. Periaatteessa mut voisi kyllä lisätä listalle tai laittaa taustailijaksi ainakin, sillä ei meillä mitään ehkäisyä ole käytössä. ;)

Virkin puolesta minäkin täällä kovasti jännäilen ja toivon parasta. Tulehan kertomaan kun ultra on takana. Voi kunpa nyt viimein onnistuisi! :love::love:

Tsemppiä ja plussaonnea toivon kovasti kaikille muillekin. Sitkeitä ja vahvoja naisia olette!
 
  • Tykkää
Reactions: Iid@ ja zammakko
Virallinen testipäivä ja nega, niin kuin arvasinkin. Vuotokin alkoi kunnolla tänään. Viimeiseen yritykseen lähdetään jo tähän kiertoon pienellä riskillä siitä miten limakalvo reagoi zumenoneihin vain muutaman päivän tauolla. Ultra ensi viikon perjantaina, jossa nähdään tuleeko hutikierto vai kuinka käydään. Tämän päivän mieliala hieman parempi, mutta mitkään suuret odotukset ei enää onnistumisesta ole.
 
Voi ei @Hulbertiina, pahoittelut! Mutta ennen kaikkea tsemppiä ja voimia seuraavaan yritykseen, peukut on pystyssä(y)

@Virkki: onko sun ultra tänään vai huomenna? Tulethan heti kertomaan uutiset! Kaikki on varmasti hyvin! (y) Oletko jo ollut yhteydessä neuvolaan? Oletko katsonut mikä olis la?

@kirsillevauva : aika nopeeta painonpudotusta. Itsekin voisin kokeilla, mutta enää ei kyllä uskalla. Voi kyllä olla, että saunasiiderin pois jättäminen vaikuttaa myös samoin vaikkakin eri mittakaavassa. Tsemppiä painonpudotukseen!

Kiva kun tulee lisää kuumeilijoita ja saadaan keskustelu taas viriämään, välillä ollut liiankin hiljaista. Tervetuloa uudet ja vanhat:)

Täällä vedetty kaksin käsin panadolia jumittuneeseen niskaan (ei pysty nukkumaan tai mitään), joten mahdolliset raskausoireet on jääneet pimentoon. Mielen alkaa täyttää ajatus varhaisultrasta, mutta kun ei toi budjetti oikein kestäis sitä.

Hirmu tsempit kaikille vaiheisiinne!
 
Nimimerkki/ Ikä/ Monettako yrittää

Angervo76. (41) .....3
Katti75 (43).........2
KeltainenSeepra .......3
yöeläjä (44)..........4
Iid@ (44).......2
kirsillevauva (45).......4
tatti55(40).......3
Karoliina74 (43).....2
Kasenka (41)....2
aamuska (41)....1
hulbertiina (41)...3
miumau-82
mirumarumoru (42)....4
Rusakkonen (46).....1
Silmu75 (43)...1
Pähkinä-76 (42)....2
Roxanne (44).......2

Joko plussanneet saa lisätä <3
 
Roxanne, tervetuloa mukaan. Lisäsin sinut listoille. Onko luomuplussa teille mahdollista? Ihana, että yksi alkio on tallessa. Monennesta hoidosta tämä vauva tarrasi mukaan?

Hulbertiina, tuntuu kurjalta teidän puolesta. Nyt alkoi siis viimeinen yritys? valtavasti onnea siihen :)

Tatti55, kiitos tsempeistä. olen joskus ollut pussikeittokuurilla ja tämä on paljon helpompi. Nytkin periaatteessa pms-aika ja hermot ihan tyynet ;) Selkä vain juilii.

Rusakkonen ja aamuska, ja kaikki muut? Miten teillä menee?
 
Kiitos kysymysta, ihan hyvin menee. Viikon paasta tiedan, lahtiko kayntiin tassa siirrossa. Ollut hiukan erilaista alavatsan kuplintaa ja turvotusta, niin toivottavasti se on hyva merkki. Nyt sita ennen viela monta eri juttua, kuten tyohaastattelu huomenna. :) Olisi muuten saman tyonantajan palveluksessa, niin saisi muuten aitiyslomankin. :) Tarkeinta tuon tyopaikan suhteen on, etta se olisi pysyva homma.
 
Kiitos kirsillevauva, kun lisäsit listalle. :) Tsemppiä painonpudotusprojektiin, kuulostaa melkoisen tehokkaalta! (y) Meidän onnenkantamoinen sai alkunsa kuudennen (!) ivf-hoidon tuoresiirrosta. Kai se luomuplussa teoriassa olisi mahdollinen, mutta kun ekan lapsen saamiseksikin tarvittiin noin monta hoitoa niin todennäköisyys lienee jotain prosentin luokkaa... Me aloitettiin ykkösen yritys kun olin jo täyttänyt neljäkymmentä. Mitään varsinaista vikaa ei tutkimuksissa ole löytynyt, mutta tuo ikä (ja sen myötä surkea munasolujen laatu) selittänee meidän tapauksessamme kaiken.

Hulbertiinalle isot pahoittelut negasta. :cry: Ymmärrän pessimistisen fiiliksen, mutta eipä sitä oikeasti voi yhtään tietää, mistä alkiosta se raskaus lopulta saa alkunsa. Pidän kovasti peukkuja, että seuraava siirto toisi teille pysyvän plussan.

Tatti55, lämpimät onnittelut täältäkin plussasta! :love: Minä kyllä suosittelisin varhaisultraa, jos vaan suinkin lompakko antaa myöten. Itse olisin varmaan seonnut epätietoisuudesta, jos olisin joutunut odottamaan nt-ultraan asti. :rolleyes: Toinen, vähän edullisempi vaihtoehto olisi käydä mittauttamassa hcg-arvo - sekin kertoo aika paljon raskauden kulusta jos vaan suht tarkka hedelmöittymispäivä on tiedossa.

Rusakkonen, sun oireet kuulostaa kyllä lupaavilta! (y) Ilmeisesti et aio testailla kotona ennen virallista päivää? En kyllä näe mitään syytä miksi teillä ei raskaus alkaisi, kunhan vaan oikea alkio osuu kohdalle. :love: Onnea ja tsemppiä työhaastatteluun!
 
Heippa.mä taidan kans tulla tänne porisee mulla uusioperhe johon kuuluu 3 omaa ja miehellä 3 aikasemmista liitoista.nyt meillä toiveena oma iltatähti . Muutaman testi oon tehnyt ja negaa näyttänyt.mutta katsotaan nyt josko vkonloppuna plussais.

Lolu 39v....4..
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Roxanne , tervetuloa takaisin tännekin puolelle kirjoittelemaan! Olipa hauska kuulla myös sinusta @Hupsu Haave ! Ymmärrän oikein hyvin tuon mitä kirjoititte tietynlaisesta ulkopuolisuudesta muissa vauvaryhmissä. Seurailen kyllä muitakin ryhmiä ja myös livenä ollaan oltu lapsen kanssa kerhossa, muskarissa ym. Yhdessä kerhossa kerran katsoin että onpa mukavaa kun paikalla on joku muukin arviolta 40+ -äiti - kunnes tajusin että hän oli lapsen mummo.

@Hulbertiina , kurjaa että nega varmistui. Toivottavasti nyt tästä viimeisestä pakkasalkiosta saisitte plussan. Tsemppiä uuteen hoitoon. :love:

Tervetuloa mukaan @lolu !

@Rusakkonen , voi kunpa sulla nyt tärppäisi! Onnea huomiseen työhaastatteluun.

Olin eilen tämän hoitokierroksen ekassa ultrassa. Yksi munarakkula oli lähtenyt kasvamaan kovempaa vauhtia kuin muut. Riskinä kai voi olla että tempaisee muutkin mukaansa kasvamaan ennenaikaisesti. Jarrupistokset aloitettiin eilen ja huomiselle on jo ultra. Saapa nähdä, vieläkö näistä munasarjoista irtoaa alkioksi asti kehittyviä soluja.
 
Nimimerkki/ Ikä/ Monettako yrittää

Angervo76. (41) .....3
Katti75 (43).........2
KeltainenSeepra .......3
yöeläjä (44)..........4
Iid@ (44).......2
kirsillevauva (45).......4
tatti55(40).......3
Karoliina74 (43).....2
Kasenka (41)....2
aamuska (41)....1
hulbertiina (41)...3
miumau-82
mirumarumoru (42)....4
Rusakkonen (46).....1
Silmu75 (43)...1
Pähkinä-76 (42)....2
Roxanne (44).......2
lolu (39)......4


Joko plussanneet saa lisätä <3
 
Virkki ja tatti55, saanko lisätä teidät jo plussanneihin? Toivottavasti kaikki hyvin?

lolu, tervetuloa mukaan ja lisäsin sut listalle :) Teillä varmaan hyvät mahdollisuudet, kun olette molemmat jo saaneet useampia lapsia!

Itsellä 24/23-26. Ei oireita suuntaan tai toiseen, kaksi negaa testattu, viimeisin eilen. Varmaan tää kuuri sekoittaa rytmiä, sillä ei ole tuttua tiputteluakana vielä. Tietty sitä alkaa haaveileen kaikkea: "jospa olisi ollut ovis myöhemmin, ja plussa ei vielä näy" jne. Mutta mieskin sanoi, että olisihan se plussa ihme ja yrityskin jäi vähänlaiseksi.
 
Tein testin ja negaa näytti...että ärsyttää..aamulla teen sit yöpissasta ..menkat pitäis alkaa viim.2pvä jos nyt oikeen oon laskenut .kierukka poistettiin kuun alussa ja tuli n.6pvä.tyhjennysvuotoo.ota nyt sit täs selvää..
 
Katti75, miten ultra meni? Toivottavasti hienosti!

Lolu, pahoittelut negasta, mutta vastahan te aloititte :) Itse ollaan yritetty kohta viisi vuotta (mitä en kyllä kenelleään toivo!).

Menkat alkoi, joten se siitä. Kierto oli 25 päivää. Normaali tiputteluvuoto jäi välistä.

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua!
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
En ole vähään aikaan kirjoitellut, kun tuo uusi työpaikka vie ainakin vielä kaikki mehut. Siellä on tosi paljon kehitettävää ja muutamalle vanhalle työntekijälle opetettava mitä työaika ja miten se käytetään.

Odottelen kovasti Virkin ja Tatin kuulumisia.

Toivottavasti Rusakkosella alkio on nyt tarrannut hyvin kiinni.

Muillekin jouiden tilannetta en nyt mainitse toivon vain parasta.

Kirsillevauva, älä nyt sitten vedä liian kovaa kuuria, ettei käy huonosti. Keholla menee kumminkin oma aikansa palautua kuurista.

Kiva kuulla vanhojen palstailijoiden kuulumisia. Olin jo silloin mukana, kun teillä oli yritys vielä päällä. Tai ainakin olin tausta lukijana.

ON: taitaa tosiaan olla ovuloimaton kierto, koska ei ole ollut mitään kipuja. Ei edes tissikipua! Mikä on oikein mukavaa vaihteeksi.
En ole syönyt Ubikinonia vähään aikaan, kun toi pillereiden nieleminen ei ole mun juttu. Tarkoitan, että se on vaikeaa.
Olen kumminkin tankannut rautaa, kun itse diagnosoin ferritiinin alhaisuuden. Hb on mulla aina ollut hyvä. Kyllä huomaa muutoksen. En varmaan olis jaksanut vanhoilla ”arvoilla” tässä työpaikassa ilman totaalista väsähtämistä.

Tsempit kaikille tilanteisiinne ja plussatuulia!
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Täällä ei mitään uutta, maanantaina meinasin soittaa neuvola-aikaa. Edelleen olo etten voi olla raskaana, mutta menkat ei ole alkaneet ja plussa oli erittäin vahva. Jos kotona olis testejä, niin olisin kyllä tehnyt jo monta uutta. Niskakipu on niin kova, että siihen olen vetänyt panadolia (kun ei lääkäri voinut muuta antaa).

@Virkki:n kuulumisia minäkin kovasti odottelen! Toivon, että kaikki on hyvin!

@yöeläjä, tiedätkö, minunkin plussakierto oli täysin oireeton. Olen oikein ihmetellyt miten voikin olla niin oireetonta. Normit menkkakivut, jotka ei olleetkaan sitä mitä odotin viimeiseen asti (ja vielä testin jälkeen viikon kuljin side taskussa jos ne menkat kuitenkin tulee kun siltä tuntui). Joten älä heitä kirvestä kaivoon. Ja hurjasti tsemppiä uuteen duuniin!
 
Onpas hauska tavata vanhoja tuttuja palstalla! HH aika on todellakin mennyt vauhdilla eteenpäin, kun teillä on noin iso vauveli jo. Sama Roxu! Ihana, että jaksat yrittää vielä. Onnea matkaan. Onpa mullakin syy seurailla, mitä palstalla tapahtuu.

Hulbertiina, harmi, ettei tullut plussaa. Onnea vielä kerran uuteen yritykseen.

Tatti, soita ihmeellä neuvolaan. Minäkin soitin sinne ja sain sitä kautta lähetteen ultraan. Lähete tuli todella nopeaa, parissa päivässä ja aika oli parin viikon päästä.

Kävin tosiaan ultrassa. Vain ruskuaispussi näkyi, ei oikein muuta. Lääkäri ei vielä osannut varmaksi sanoa, oliko muuta ultrattavaa, joten toistaiseksi piinaava epätietoisuus jatkuu ja parin viikon päästä uudestaan kuvaukseen. Olen aika varma hedelmöittymisajankohdasta, joten tämäkin lienee taas sarjassa erinomaisia pieleen menneitä yrityksiä. Näin ollen kahden viikon päästä tiedossa tyhjennys ja kaavinta. Olin tietenkin aika sanaton ja tyhjä, väsynyt olo kaikesta. Miksipä tämäkään olisi onnistunut, kun aiemmatkaan ei ole onnistuneet? Minun kohdallani yritykset oli tässä! 6 keskenmenoa, 4 kemiallista ja 1 onnistunut raskaus. No, onpa ainakin testiteollisuus saanut meikäläisen roposet! Mukavaa jatkoa kaikille! Onnea, onnea, yrityksiin! Olkoon teidän muiden tiet vähemmän kuoppaisia kuin meikäläisen. (y)
 
Oon taas ollut täältä vähän aikaa pois, mutta ihan mahtavaa @tatti55, onnea plussasta! @Virkki, toivon tosi paljon, että parin viikon päästä syke löytyy kuitenkin. Toivoa on vielä!

@Hulbertiina, onnea uuteen yritykseen ja @Rusakkonen, pidän peukkuja, että raskaus lähtisi tästä käyntiin ja kestäisi loppuun saakka. :love: Ihan kaikille muillekin tsempit, joita en tässä maininnut.

Mä olen syöttänyt miehelle naurettavan määrän vitamiineja ja ollaan molemmat lisäksi parannettu elämäntapoja, mm. kahvi ja alkoholi on käytännössä jätetty kokonaan pois. Nyt on juhlaviikonloppu tulossa, ehkä silloin sallitaan herkut ja pieni määrä alkoakin. :LOL:

Mä ehdin syödä yhden kierron Letrozolia ennen kuin miehen simppa-analyysi tuli. Nyt viime kierrossa jätin sitten Letrozolin pois, kun ongelma ei sitten ilmeisesti olekaan minussa. Seurauksena oli ovuloimaton, omituisen lyhyt kierto, vaikka yleensä kiertoni on säännöllinen ja saan oviksen tikutettua. Toivon todella paljon, että en ole nyt sekoittanut hormonejani täysin, sehän tästä vielä puuttuisikin. Stressiäkin on ollut ihan hurjasti, eli kai tämä kaikki yhdessä sekoitti kuukautiskierron. :unsure: Enimmäkseen turhauttaa ja ärsyttää, kun kaikki on niin vaikeaa. Uusi simppa-analyysi tehdään joskus kuukauden päästä, vaikeaa odottaa siihen asti.
 

Yhteistyössä