40+ so what wol.13

Voi ei @Rusakkonen. Toivottavasti oma tuntemuksesi on oikein ja raskaus olisi alkanut. Peukutan sille.

@Virkki, mikä päivä teillä on seuraava ultra?
Toivotavasti tulos ei ole sama kuin mulla viimeksi. Eli jotain kasvoi, mutta ei mitään selvää tai ei ainakaan niin kuin olisi pitänyt.

Toivottavasti tatilla menisi raskaus hyvin ja loppuun saakka. Muuten alkaa olla turhan paljon huonoja uutisia tai ainakin epäselviä tilanteita täällä.

ON: vuoto ei ainakaan vielä ole alkanut. Normi kierrossa menkat alkaisivat su- ma. Mulla on niin varmat kierrot, että uskon ma hanojen aukenevan.
Menkkatuntemukset tulee ja menee eli ei ole vielä jatkuvaa tuntemusta päällä. Mutta hermot on kireällä. En meinaa kestää yhtään valittamista tai törttöilyä.
Ostin vaihteeksi ovistikkuja ja olen niillä testaillut. Eilen ja tänään aamulla oli viivat tasavahvat, joten varmaan yrittää ovista uudelleen, jotta munasolu irtoaisi... tai sitten vaihtarit alkaa iskeä kunnolla päälle.
 
Katti75, onnittelut hyvästä saalissta. Toivottavasti nyt hedelmöittyy useampi kuin viimeksi!

Rusakkonen, vaikutat voimakastahtoiselta ihmiseltä. Uskon, että saatte vielä sen oman vaavin <3.

Hulbertiina, teilläkin jännät paikat, kun viimeinen siirto lähtemässä käyntiin!

Yöeläjä, mullahan on ihan karseet pms-oireet, mutta tässä Fitline-kuurilla ei ollut minkäänlaista :) Miten ovis voi tulla noin loppukierrosta? Toivotaan, ettei menkat alkaan!

Itsellä meni miehenkaatamisyritykset eilen mönkään. Eka se oli fudistreeneissä ja sit katsoi fudista! Tänään pitää ajoittaa paremmin :)
 
@Rusakkonen, suuret pahoittelut ja lämmin virtuaalihalaus täältäkin. :cry: Tulipa surullinen olo kun luin uutisesi, olin jotenkin ihan varma että nyt onnistuisi. Mutta edelleen teillä on hyvät mahdollisuudet siihen. Voimia ja tsemppiä jatkopohdintoihin, tule sitten kertomaan mihin päädyitte!

@Katti75, tosi hyvä saalis teillä! (y) Pidän peukkuja, että saisitte useamman siirtokelpoisen alkion!
 
@yöeläjä , jos vielä ei ole vuotoa tullut mutta ovistestit näyttää plussaa, pitäisköhän sun tehdä raskaustesti? :) Raskaushan saa myös ovistikkuun plussan.

@kirsillevauva hienosti menee sulla toi kuuri, onpa hurja pudotus! Onko ollut kova nälkä tai heikko olo?

@Mirumarumoru , pahoittelut menkoista.

Joko @Hulbertiina lle selvisi siirron ajankohta?

@Rusakkonen , onko ollut vuotoa? Käytkö vielä uudessa veritestissä lähiaikoina?

Meillä 12 kerätystä solusta 8 oli ollut kypsiä ja niistä 5 hedelmöittyi. Tänään sain tiedon että 4 on jatkanut jakautumista. Toivottavasti edes yksi jaksaisi maanantaihin, niin saataisiin siirrettävää.
 
Katti75, sormet ristissä täällä toivon, että kaikki olisivat vielä maanantaina hyvissä voimissa ja pääsette siirtoon.

Kirsillevauva, kylläpä on tehokkaan tuntuinen kuuri. Voisi itsekkin kokeilla jossain vaiheessa.

On: Nyt olis kp 11 ja limis 10 mm. Huomenna alkais luget ja siirto ensi viikon keskiviikkona. Eka kerta, kun oli yksin vastaanotolla, kun rakkaani on töissä. Oli kyllä mukava ja kiireetön juttutuokio lääkärin ja hoitajan kanssa. Tayssiin laitetaan nyt huomio, että on viimeisen hoidon viimeinen siirto, joten laitettais kaikki peliin. Viimeksi oli jo sitä alkioliimaa ja nytkin siitä oli puhe sekä mahdollisesti alkionkuoren avausta, mikäli siellä siihen suopuvat. Ja rakkaastani puheltiin myös, että kuinka hyvin hän sopisi isäksi. Karskin ulkokuoren sisältä löytyy lempeä nallekarhu, hällä on siis kulmakorua ja tatskaa sun muuta, mutta ulkonäkö pettää. Ja hoitajakin sanoi että hällä on ihana hymy. Lisäksi oli mietinnässä, että jos nyt ei tärppää niin vois olla mahdollista puolen vuoden ajan käyttää vielä omatoimisesti letroja, mutta katotaan tää siirto nyt ensin.
 
No nyt paatettiin, mita tehda. Eli testailen viela nyt lauantaina, mahdollisesti myos sunnuntaina, ja jos on yha negatiivinen, lopetan laakityksen ja annan vuodon tulla. Kunnon vuodon alettua aloitan laakityksen uudestaan ja siis uuden kierroksen. Talla kertaa siirretaan omista munasoluista alkunsa saanut alkio. Anyway, haluan ne nyt siis katsoa tuonkin kortin eli PAS:in omilla soluilla. Talla kertaa ei antibioottia, mutta otetaan pieni 50mg vauva-aspiriini Klexane:n lisaksi. Jos ei onnistu, niin meilla on sitten kuitenkin jaljella viela useampia omia ja yksi lahjasolun kera muodostettu alkio (klinikalta ehdotettiin geenitestausta; niita ei ole PGS-testattu, mutta se ei ole meilla se prioriteetti eika niin kalliiseen hommaan kuin 3000-4000 euroa tai jotain tassa vaiheessa ainakaan voida ruveta). Sitten muutaman kuukauden paasta aloitamme uuden ICSI-hoidon lahjamunasoluilla, jos ei ole tarpannyt tasta tai ehka seuraavasta hoidosta (jolloin taas varmaan vuorostaan lahjasolulla muodostettu alkio). Etta sellaiset savelet suunnitelmissa.
 
@Hulbertiina Ihania hoitajia teidän klinikalla! :love: Tsemppiä tosi paljon!

@Katti75 Oi että, 4/5 tässä vaiheessa kuulostaa hyvältä, toivottavasti maanantaina tulee hyviä uutisia!

@Rusakkonen Hienoa, että suunnitelmat on punottu! Ja loistavaa, että soluja on paljon pakkasessa, kyllä niistä joku tärppää.

Kovasti toivon plussia tänne! Itse iloitsen siitä, että eilen Clearbluen hymynaama vilkutteli ovulaatiota. Olen niin huojentunut, ettei mun Letro-kokeilu ja stressi sekoittanut kiertoa pitkäaikaisesti. Kovasti koetetaan tilannetta hyödyntää :whistle:. Mies on nyt ollut vitamiinikuurilla jo noin 6 viikkoa, voihan olla, että simpat ovat jo ottaneet buustia siinä ajassa. Mulla on nyt taas toivo korkealla! :love:
 
Katti75, solujen määrä kuulostaa lupaavalta! Peukut pystyssä maanantain suhteen :)

Hulbertiina, kiva, että oli hyvä käynti ja hyvä parisuhde. Mekin ollaan miehen kanssa tosi onnellisia toisistamme, vaikka uusperheen muodostumisessa paljon haasteita onkin ollut :)

Rusakkonen, kiva kuulla että suunnitelmat ovat valmiit ja et ole lannistunut. Muistelen,että teilä oli enää yksi lahjasolu käytettävissä? Saatteko siis vielä uuden luovuttajan Suomesta, vai menettekö toiselle klinikalle? Meille sanottiin, että saadaan vain yksi hoitosarja mun isän takia.

Fitline- kuuri on mennyt tosi hyvin. Tää on helppo kuuri. Saa syödä neljä kertaa päivässä ja juodaan tosi paljon. Nälkä ei ole ollut, mutta mielitekoja tietty. Leipää on ikävä! Mutta jos joku pitää yrittämisessä taukoa ja tarvii saada painoa alas, suosittelen :) Ei tää kyllä ilmainen ole, meni jotain 300-400 kolmen kuukauden tuotteisiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Katti75 ei varmaan kannata testata kun nyt näyttäisi olevan aavistuksen vaaleanpunaista valkkaria.
Katoin vielä aamulla ovistestillä ja testiviiva on haaleampi. Toki pissakin oli laihempaa, kun olin valvonut/töissä yön.
Mutta uskon, että täti kurvaa paikalle luotettavasti viimeistään maanantaina.
 
@kirsillevauva - kiitos tsempeista! Teemme joka tapauksessa ensin nyt taman siirron, ja jos ei onnistu, niin varmaan sitten se viimeinen lahjasolulla tehty alkio, ja jos ei sittenkaan viela ole onnistunut niin sitten varmaan seuraavaksi tehdaan uusi hoito toisella suomalaisella klinikalla, jolla on korkeampi ikaraja ja johon meidat on jo hyvaksytty potilaiksi. Meilla on sitten kylla viela niita omista soluista alkioita lisaakin jaljella, niin voidaan aina valilla laittaa niitakin. En halua suunnitella liian pitkalle negojen varalle, kun voihan milla tahansa kerralla onnistuakin. Siirto kerrallaan. Emme kuitenkaan halua tehda uutta ICSI:a ennen, kuin mies on syonyt ainakin 3kk Sermatropia, koska se on yhden siittiokierron pituus.
 
@kirsillevauva Samoissa mennään, mullakin pitäisi alkaa menkat 21.10. jos ei plussaa kuulu! Kivaa, ollaan piiniskaverit! :)

@Rusakkonen Hauskaa, että tuossa Sermatropissa on juuri samat antioksidantit ja hivenaineet, joita mä löysin tekemällä omia tutkimuksiani! Mies tosin ottaa meillä vitamiinit eri purkeista, eli määrät on aika paljon suurempia kuin tuossa Sermatropissa. Välillä pohdituttaa, että mikä se oikea annostus nyt sitten on, mutta kai se on parempi syödä nuo nykyiset napit pois pyörimästä ennen kuin vaihdetaan valmistetta.
Maailmalla hehkutetaan myös paljon Fertilsan M -valmistetta, jossa hivenaineiden määrät ovat aika isot, itse asiassa tosi lähellä mun miehen syömiä määriä. Olen miettinyt, että sitä voisi tilata seuraavaksi, helpottaisi ainakin tuota pillerinpopsimista, kun melkein kaikki tulisi samasta. :LOL: Tuosta Sermatropista muuten puuttuu L-Arginiini ja Pycnogenol, joilla on myös tutkimusten mukaan vaikutusta spermaan, ja vaikuttavat ilmeisesti tehokkaimmin yhdessä. Molempia saa ainakin Life-myymälöistä. Lisäksi riittävä D-vitamiini kannattaa muistaa, kun täällä pohjoisnavalla asustellaan. :) Tosin sulla varmaan on nämä kaikki jo tiedossa, kun olet hyvin perehtynyt vitamiineihin
 
KIITOS @miumiu_82 ! Tekstisi auttoi kovasti. Miehella oli aikaisemmin kaytossa Wellman, jossa oli L-Arginiinia, mutta kun siina oli tiettyja paallakkaisyyksia, siirryttiin suomalaiseen Multi-Vitan monivitamiinin yhdistettyna Sermatropiin. Joka toinen paiva sen Multi-Vitan, jossa on A-vitamiinia ja joka toinen paiva ilman, kun en ollut ihan varma, mika olisi miehelle tassa tilanteessa parasta; tiedatko Sina? Eli L-Arginiini unohtui siina. Enka sitten siina vaiheessa pyytanyt syomaan Pycnogenolia, kun tuli niin monta uutta tablettia. Mutta nyt pyydan! :) Mita muita tabletteja miehesi ottaa? Mieheni ottaa noiden lisaksi Lycoforcea yhden tabletin paivassa - lykopeenin lisaksi siina on C- ja D-Vitamiineja. Sitten han ottaa myos 500mg C-vitamiinia, 20mg extraa D-vitamiinia, Magnesium 375-purutabletin ja 100mg rautaa (parin kuukauden ajan, koska todettiin anemia). Lisaksi ottaa ainakin 100mg ubikinonia; pyysin ottamaan joskus kaksi niita eli yhteensa 200mg, pitaa kysya, vielako ottaa. On lisannyt myos hedelmien maaraa ruokavaliossa. Hanelle on ollut hiukan haasteellista tottua ottamaan tabletteja, eli hyva kun nyt nuokin ottaa, mutta olisi hienoa kuulla, jos olisi viela jotain, jota kannattaisi ottaa. Oliko miehellasi siittioissa oksidaatiota Tai defragmentaatiota? Miehellani oli perussittionaytteessa ihan hyvat motiliteetit ja elavien maara eli mitaan ei olisi muuten tutkittu, mutta kun minua alkoi epailyttamaan monien meidan alkioiden kuukahtaminen 3. paivan jalkeen. Kaikki oli pantu minun ikani syyksi alun perin, mutta sitten loytyivat nama jutut.
 
@Rusakkonen Miehellä on nyt käytössä päivittäin 1 multivita, 500 mg C-vitamiinia, 50 mg D-vitamiinia, 200 IU E-vitamiinia, 15 mg sinkkiä, 80 mg Pycnogenolia, 1200 mg L-Karnitiinia, 500 mg L-Arginiinia, 650 mg N-asetyyli-kysteiiniä, 300 mg Ubiquinonia ja 2000 mg kalaöljyä. Lisäksi syö seleeniä parapähkinöistä ja macaa sekä ashwagandhaa jogurtin kanssa (syön näitä myös itse). Tuo N-asetyyli-kysteiini otettiin vasta juuri mukaan. C- ja E-vitamiineja meni aiemmin vähän enemmän, mutta vähennettiin annostusta, koska muita antioksidantteja on mukana niin paljon.

Ja jottei menisi liian helpoksi, mies (ja minä) olemme lopettaneet kahvin juonnin ja vähentäneet alkoholin minimiin. Herkut olemme vaihtaneet vihanneksiin ja marjoihin ja lisäksi olemme lisänneet liikuntaa. Ainakin kaikki on yritetty! :LOL: Sinänsä olemme terveitä ja normaalipainoisia jo valmiiksi, mutta elämäntavoissa oli molemmilla silti petraamista.

Hirveältä määrältähän tuo kuulostaa, mutta minkään vitamiinin saanti ei ylitä sallittuja annostuksia. Ja tosiaan kun lueskelin blogeja ja juttuja maailmalta sekä tieteellisiä tutkimuksia, niin tällaisilla määrillä on saatu tuloksia! Miehen ongelma on siittiöiden morfologia, eli tällä hetkellä 0% on normaalimuotoisia ja lisäksi siittiötiheys oli hädin tuskin normaali, vaikka siittiöiden kokonaismäärä oli OK. Liikkuvuus oli hyvä, mutta oksidaatiosta ja DNA-fragmentaatiosta ei tiedetä mitään. Niitä testejä ei ole vielä otettu, sillä emme ole hoidoissa.

Mun käsittääkseni A-vitamiinin saanti on siittiöiden kannalta suotavaa, riski on enemmänkin raskauden aikana sikiölle, jos odottava äiti syö liikaa A-vitamiinia. Esim. tuossa Fertilsan M -valmisteessa on betakaroteenia, josta keho muodostaa A-vitamiinia. Tuossa multivitassa on vain 30% päivän saantimäärästä, joten uskoisin, että se on ihan OK.
 
Luin muuten jostain tutkimuksen, jonka mukaan jopa 80% selittämättömistä lapsettomuustapauksista johtuisi sittiöiden DNA-fragmentaatiosta. Onneksi siittiöihin voi ilmeisen paljon vaikuttaa elämäntavoilla, ainakin tuolta jenkki- yms. saiteilta ja blogeista löytyi paljon rohkaisevia esimerkkejä. Ihan surkeasta spermastakin oli parhaimmillaan tullut huippuhyvää! :)
 
@Hulbertiina , hurjasti onnea tulevaan siirtoon! Voi kunpa nyt tärppäisi. Hienoa että tähän siirtoon nyt satsataan, luulisi että TAYS olisi noille suunnitelmille myötämielinen.

@Rusakkonen , on ihailtavaa että tarmoa riittää! Uskon että varmasti onnistutte, vaikka se vaatii pitkän tien.

@miumiu_82 hienoa että ovis tuli ja pääsette sitä hyödyntämään! :) Toivotan menestystä!

Mielenkiintoisia nuo teidän lisäravinnejutut. Meillä ei mies syö muuta kuin perus-multivitamiinin ihan muutenkin, spermaa ei ole lähdetty buustaamaan kun ollaan niin varmoja että mun munasolujen ikä on se ongelma, mutta pitää vielä miettiä tätäkin juttua lisää. Siittiöt on tutkittu 2 vuotta sitten ennen sitä onnistunutta IVF:ää ja nyt lääkäri oli sitä mieltä että ei ole tarpeen uusia kun alun perin ei ollut vikaa.

Jännittää kauheasti miten huomenna käy, eli onko neljästä alkiosta edes yksi jaksanut kehittyä eteenpäin. Huomenna siis tiedossa joko siirto tai haavojen nuoleskelu.
 
Rusakkonen, hienot suunnitelmat teillä! Kyllä se kohta vielä tärppää :) Mietin, miten jaksat noita hoitoja henkisesti? Mikä auttaa jaksamaan?

Miumau-82, jännä piinailla yhtä aikaa. Mulla on kauhea pms-ongelma, jonka perusteella jo yleensä hyvissä aoin tiedän, ettei ole tärpännyt... Ens kierrossa onkin hedelmöityskielto, koska saan jonkun rokotuksen (töitä vartan).

Katti75, täällä peukut pystyssä huomista varten :)

Mä sain siemeniä kierron 7. ja 9. päivä ja Flo:n mukaan ovis 9. päivä. Laskurin mukaan taas 12. päivä kiertoa . En kyllä jaksa edes ajatella seksiä tällä hetkellä. Pitää toivoa, että nuo eiliset siemenet jaksaa porskuttaa, jos ovis ei ole vielä ollut. Kyllä olen onnellinen, kun joku päivä olen raskautunut ettei tarvi enää oviksia miettiä!!! Mulla kierto keskimääärin 24 päivää. Mikä on tyypillinen luteenivaihe?
 
  • Tykkää
Reactions: yöeläjä
@kirsillevauva, optimaalisin ja ehkä yleisin luteaalivaihe kestää 14 vrk, mutta 10 riittää. Mitä pidempi sen parempi.
Näin olen ymmärtänyt.

Kyllä mulla on kova luotto menkkoihin. Ei pettänyt tälläkään kertaa, vaan tuli päivälleen ja ihan heti pari minuuttia sen jälkeen kun vuorokausi vaihtui ja alkoi kp25.
Melkein vois jo nostaa maljan. Edes ovuloimattomuus ei vaikuta mitenkään!
Eli tänään kp1, mutta ei jostain syystä harmita?!
 
Ei tullut siirtoa tänään. :cry: Kaksi alkiota on vielä hengissä, mutta eivät ole kehittyneet riittävän pitkälle tähän päivään mennessä. Niitä seurataan huomiseen ja jos sitten ovat saavuttaneet blastokystivaiheen, voidaan pakastaa. Huomenna ei enää voi tähän kiertoon siirtää koska kohdun kannalta hyvä vaihe on silloin mennyt jo ohi, joten jos nuo jatkavatkin kehitystä, siirretään myöhemmin pakastimen kautta.

Pelkäsin koko aamun, että klinikalta soitetaan, koska puhelun tuleminen tarkoittaa ikäviä uutisia ( = ei siirtoa). Luulin jo puoli yhdentoista jälkeen että kaikki on hyvin, kun ei ollut tullut puhelua, mutta sieltä se vain tuli. :poop: Piina alkioiden kohtalosta jatkuu vielä huomiseen.
 
Voi @Katti75, onpa kurja kuulla, mutta ei vielä kannata luopua toivosta! Meillä on kaikissa kolmessa viimeisimmässä hoidossa ollut yksi tai useampi alkio, joita on jouduttu viljelemään kuudenteen päivään asti, ja joka kerta on jotain saatu pakkaseen. Tälläkin hetkellä meillä odottaa yksi tällainen tapaus pakkasessa. Täällä on isosti peukut pystyssä, että saisitte huomenna hyviä uutisia! (y) Muistan kyllä omista hoidoistani hyvin tuon jännityksen ja piinan - ja sen tuskastuttavan tunteen, kun piina vielä jatkuukin sinne kuudenteen päivään asti. :(

@Rusakkonen, hienoa että teillä on nyt jatkosuunnitelmat selvillä. (y) Minäkin ihailen tarmokkuuttasi ja jaksamistasi!

@kirsillevauva kyselit ovislaskureista. Mulla ei ole niistä kokemusta, kun olen aina tarvittaessa käyttänyt ovistestejä. Oletko kokeillut niitä? Mulla ainakin oviksen ajankohta voi vaihdella kierrosta toiseen, joten testailu on ainoa varma tapa saada siitä kiinni. Toki omat tuntemukset (halukkuus, limat ym.) antaa jotain osviittaa nekin, testeillä voi sitten varmistaa asian. Joka tapauksessa toivon kovasti, että teillä olisi nyt ollut ajoitus kohdillaan ja tärppi tulisi! :love:
 

Yhteistyössä