40+ so what wol.13

Tuuliannaliina juu, Esteri on kello, säännöllinen kuin mikä. Ja veikkaus on, että viimeistään aamulla täti on täällä.

Piksukka greippimehun pitäisi auttaa ovulaatiolimojen suhteen, tehdä niistä siittiöille otollisempia elinympäristöä. Joten juo alkukierto. Loppukierrosta ananasmehua, pitäisi auttaa kiinnittymiseen =) Nimimerkillä syön royal jellyä, ostin juuri maca -jauhetta. Olen kokeillut detoxeja, greippimehu ja ananasmehu käytössä ja nyt rupesin funtsimaan, että pitäiskö olla itse hedelmä eikä vaan mehu :snotty: Ja vadelmateetä ei sovi unohtaa. Meillä sama luomupäätös, vaikka kummallakaan ei ole aikaisempia lapsia.
 
Terse taas!!

Voi ei Nipsu, voimia sulle. Toivotaan kuitenkin et asia selviää pian et mistä on kyse.Tervetuloa Piksukka, kökköö jos ystäväpiiri ei hyväksy vaavihaaveita. Mihis Esteri tuo ananasmehun vaikutus perustuu? Tota en oo aikaisemmin kuullukkaan. Tuli tossa muuten mieleeni, et onko kenenkään mies "vitamiinikuurilla"? Eikös sitä sperman laatua voi jotenkin jollain vitamiineilla parantaa?
 
Viimeksi muokattu:
Vesipossu sinkkiä miehelle, pitäisi parantaa ainetta. Ei ota meillä vapaaehtoisesti. Juu ja naiselle kanssa sinkki antaisi parempaa kiinnittymistä, sama tulos parapähkinöillä ilmeisesti. Ja jos miehellä jotain muuta kuin itse aineen kanssa ongelmaa, niin pinaattia. Pitäisi parantaa veren virtausta.

Esteri on lukenut kaiken, mutta ei tule raskaaksi :'(
 
Hei rakkaat
En ole pahemmin kerinnyt kirjoitella lukemassa kyllä ahkeraan aina kun on ollut tilaisuus.
Meillä oli kaikkiuusioperheen lapset viikonloppuna täällä ja mies tekee hurjan pitkiä päiviä joka aamu kuuden jälkeen menee töihin ja tulee seitseman aikaan ja joskus myöhemmin.Onhanse ihana että töitä nyt kolme viikkoa on putkeen ennenkuin heillä töissä taas tilanne rauhoittuu,mutta välillä tunnen itsenikin niin ulkopuoliseksi kun aikaa yhdessäoloon ei juurikaan ole.Toinen lähtee aikaisin ja kun tulee menee aina miltei heti nukkumaan.Toivoisin niin hetkeä että sanoisi että tule rakas viereen kainaloon..... vähiin on jääneet ne hetket :'(
Huoh ehkä kun työkiireet hellittää pääsen.
On ollut hetkiä intiimejäkin mutta ei ainakaan mitään vauvatoiveita voi herätellä tässä kierrossa ainakaan.
Ihana että ollaan saatu uusia mukaan ketjuun kaikille tervetuloa lämpimästi minunkin puolestani ainakin Piksukka ja olikohan joku muukin.
Nipsulle toivon iiiiiiison halin myötä tsemppiä :hug: että kaikkea huolta elämässä pitää olla ja ihmisen saada sydämellään kantaa.Huoli on valtavaa näissä asioissa tiedän itse niin monen kokemuksen kautta kuitenkin.
Meillä pojalla hiihtolomaviikkko ja nukkuu kuten tuo 3v tyttönenkin.
Mutta nyt meen kahville ja laitan pikkusille jotakin aamupalan tapaista....kaikella rakkaudella muruset :heart: Maire
 
Piksukka Gelée Royale (kuningatarhyytelö, engl. royal jelly) on aine, jota työmehiläiset erittävät kaikkien mehiläisyhdyskunnan toukkien ravinnoksi. Kuningatarmehiläistä ravitaan gelée royalella koko sen elämän ajan.

Marza tiedän tunteen. Meillä nyt molemmat tekevät vuorotyötä, minä arkisin ja miehellä voi olla viikonloputkin kiinni. Parhaillaan mies lähti aamuvuoroon ja minulla on iltavuoro. Ihan hirveästi ei nähdä.
 
Tuuliannaliina, juurikin näin, alan uskoa että koko asian unohtamalla (mikä ei kylläkään ole mahdollista!!) voisi alkaa tapahtua.... päivien laskeminen, tikuttaminen, jos jonkinlaisten "vitamiinien" popsiminen tiettynä vuorokaudenaikana, sänkypuuhien ajastaminen ;)jne. jne. ei kyllä varmaankaan ainakaan meikäläisen tapauksessa muutakuin lisää stressiä ja paniikkia ajan loppumisesta (siis hedelmällisen ajan) Senhän jo tuo kesäinen yllätysraskaus kertoo: en stressanut mistään, en syönyt/juonut mitään "ylimääräisiä vitamiineja", ja kaikenlisäksi oli saanut alkunsa ns. touhutipasta, koska silloin käytössä oli vielä keskeytetty "ehkäisy". Että voi kun pääsisi vielä takaisin siihen stressittömään tilaan....Meillähän varsinainen yritys alkoi tuon keskenmenon jälkeen



.
 
Moi Piksukka ja terve vaan kaikille "vanhoille" :LOL:, jotka ei ole ollut kuvioissa. Ainakin itse olen vasta hiljattain tämän ketjun löytänyt. Yritystä (=ehkäisyn pois jättäminen) on ollut kohta pari vuotta, tikuttamista ja lääkkeitä viime kesästä asti. En ainakaan koe, että olisin jotenkin stressaantunut tuosta yrittämisestä. Totta kai se pelottaa, kun raskautuminen on vaikeaa, mutta niin varmaan olisi ilman tikuttamisiakin. Vitamiinien popsiminen kai on yleisestikin hyväksi ja sänkypuuhia tulee meillä nyt enemmän ja tiedetään molemmat, että milloin erityisesti. Joten sekin on plussaa, eiks.:popcorn:

Sinkistä en tiedä, mistä muuten sitä mahtaa saada ravinnosta (kvg tiedän...)? Mutta pähkinöissä on ainakin E-vitamiinia, mikä saattaa olla tärkeää näissä hommissa. Kilppariarvot on myös tärkeät (niitä tukee seleeni jos ei oikein lääkitystä tarvitse)

Greippimehua en oo kyllä vielä hankkinut, oksettaa ajatuskin :rolleyes:, mutta taidan koittaa niitä hedelminä. Jossakin kyllä mainittiin, että hedelmät on parempi lähde kuin mehu. Ananaksesta en ole kuullut myöskään mitään raskauttamiseen liittyvää, eikös se poista nestettä(?? Limatkin lähtee.. :x). Punaviiniä on myös mainostettu, mutta on jäänyt hämäräksi, että missä vaiheessa kiertoa... ja tosiaan itsekin alkanut nuo gelee royal kapselit.

No Esteri, joko hanat on auki (olin vähän etuajassa tuolla kommenteissani aiemmin)? Jos ei niin testiä testiä... Olet näköjään googlettanut ahkeraan noita auttavia tekijöitä...

Tyydeli: mikäs kp sulla on nyt? Mulla on KP6. Taidetaan piinailla sitten samoihin aikoihin =)
Ja nyt aion taas kirjoittaa kaikki oireet ylös ja tarkkailla limoja. On ainakin jotain hommaa pelkän jännittämisen sijaan

On tosi surullista, että niin paljon tapahtuu keskenmenoja :( , en ole sitä ennen ymmärtänyt ennenkuin täällä palstalla. Tarvitaan varmaan tiettyä luonteenlujuutta, että siitä pääsee yli. En usko, että itse kovin helposti pääsisin, ainakaan enää tässä vaiheessa.
(Vaikka pakkohan se on eteenpäin mennä)

Tsemppiä teille jokaiselle! :heart:
 
Hei pitkästä aikaa!

Tuuliannaliina ja muut jotka ihmettelee mihin olen kadonnut, käyn kyllä lueskelemassa ketjua, mutten ole viitsinyt kirjoitella, joidenkin mielestä varmasti meidän plussanneiden pitäis siirtyä suoraan plussaketjuihin eikä roikkua täällä :). Eteenkin kun meillä nappasi luomusti jo toisesta kierrosta ja monet joutuvat käymään hoitoja läpi tai ainakin käyttämään kaikkia kikkoja raskautuakseen...:ashamed: Eipä ole muuten tuolta +35 ryhmästäkään löytynyt vielä yhtään plussaa tälle vuodelle, joten nyt toivotaan että niitä alkais löytymään täältä pinosta, plop plop:heart:

Lueskelen jo toki +40v odottajien ketjua (siellä on muuten tooosi hiljaista nyt) ja lokakuun odotusketjua, mutten ole vielä aktuivoitunut niissä. Täällä sinäänsä kaikki ok, täti on pysynyt poissa, CB digi antoi viime perjantaina raskaana +3, niinkuin pitikin. Välillä juilii ja nippailee alavatsaan, närästää, oksettaa, väsyttää eli kaipa kaikki on hyvin tuolla masussa. Vähän kuitenkin epätodellinen olo ja jotenkin en halua vielä tuulettaa liikaa ennekuin näen että syke löytyy ja pikkuinen on kiinnittynyt oikeaan paikkaan. Ultraan olen menossa parin viikon päästä ja silloin selviää että kaikki on niinkuin pitää. Sitten kai jo uskaltaa vähän huokaista helpoituksesta. Olen jättänyt riskien guuglailun vähemmälle, ja koitan uskoa kohtaloon ja tietty toivoa parasta. Ei olla vielä kerrottu kellekään, loppuviikosta aion kertoa yhdelle ystävälleni ja muille sitten vr-ultran/ np-ultran/yhdistelmäseulan tulosten jälkeen, kun siltä tuntuu.

Kaikille teille ihanille naisille paljon plussatuulia ja tosiaan ei varmaan kannata stressata liikaa asiasta (joo tiedän, helpommin sanottu kuin tehty) niin se plussa voikin tulla ihan odottamatta:heart:

Palailen vaikka ultran jälkeen kertomaan kuulumiset!

Ihanaa (loma)viikon jatkoa kaikille! :wave:'

Saana ja pikkuinen 6+0 (jo!)
 
Moikka

Kiva että täällä on näin vilkasta keskustelua vaihteeksi!

Saana: kiva kuulla susta! Ja ihana että kaikki vaikuttaa olevan hyvin, oireita ja muuta. Jee! Itse en ole yhtään sitä mieltä, että plussanneet voisi pysyä pois täältä roikkumasta, päinvastoin, mulle sä ole mitä suurimmassa määrin toivonluoja.

Joku kysyi punaviinistä: sanotaan, että sitä voisi juoda pikkulasin päivässä oviksen jälkeen, koska parantaa kohdun verenkiertoa ja tätä kautta kiinnittymismahdollisuuksia. Toisaalta sanotaan myös, että alkoholin ylipäätään heikentää raskausmahiksia, joten tiedä häntä. Itse en taida punaviinilinjalle lähteä, en muista mainitsinko, mutta oltiin miehen kanssa ysävänpäivänä treffeillä :heart: (eka kerta kun joku muu laittoi esikon nukkumaan ja hyvin meni), oli tosi ihanaa, mutta sain vajaasta pikkulasillisesta viiniä ihan karmean hedarin. Ei ihme, kun ei ole melkein kahteen vuoteen mitään juonut, eli taidan pysyä vesilinjalla vastakin.

Mua ei hirveästi stressaa tän raskauden yrittäminen jostain syystä vielä iän puolesta, vaikka niitä keskenmenoja onkin jo kaksi. Mutta tää mahdollinen ovuloimattomuus kyllä stressaa, toivon todella että gyne osaa huomenna sanoa jotain asiasta. Olisihan se ihana, jos ultrattaisiin ja siellä näkyisi munasolu kypsymässä. Itse kuitenkin vähän epäile, että kroppa kunnolla käynnisty ennenkuin lopetan näinkin tiheän imetyksen. Ja siihen en ole jostain syystä ihan valmis, eikä poika varmaan ainakaan...

Vesipossu, meidän mies ei ole millään vitamiinikuureilla, mutta syö kyllä perusvitamiineja, d-vitamiinia ainakin ja magnesiumia. Ottaisi varmaan sinkkiäkin, jos ehdottaisin, mutta itse en usko, että simpoissa on mitään vikaa, niin nopsaan olen kaikki kolme kertaa raskautunut. Ja mies on lisäksi mua muutaman vuoden nuorempikin.

Esteri, jokos on täti tullut kylään? Jos ei, mäkin sanoisin että uutta testiä kehiin! Mikä kp sulla on meneillään?

Täällä ei ole mitään ovisoireita, grh. Voihan ne toki tulla myöhemmin tällä viikolla. Tein tänään ekan liuskatestin tässä kierrossa, toista viivaa ei näkynyt juuri ollenkaan, eli ei ole kovin hollilla ovis. Ja kun en liuskoihin oikein luota, niin tuhlasin digin päälle oletetusti very nega...
 
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :hug:

Tervetuloa takaisin fleur ja pahoittelut keskenmenosta :hug:

Tervetuloa myös Piksukka :)

Kävin äsken uudessa verikokeessa, tuloksen saan huomenna. Sain myös ultra ajan tälle päivälle klo 16, jännittää ja pelottaa.. vaikka kuinka järki yrittää sanoa, että se on kohdunulkopuolinen, niin sydän yrittää vaan siitä huolimatta toivoa :ashamed:
 
Esteri, olet tosiaan lukenut kaiken!! =) Ananasmehusta en ole kuullutkaan... Mutta onko se juuri greipin foolihappo mikä tekee hyvää raskautumiselle vai mikä siinä on? Itsellä on suuri himo pomeloihin, joka on greipin sukua (olikohan greippi jalostettu pomelosta ja appelsiinista). Niin oliskohan pomelosta sama apu??? En tykkää greipistä, mutta pomeloita voisin vetää ihan hulluna!!
Entä mitä se vadelmatee tekee?! :O

Mies ei ole vitamiinikuurilla, mutta joo, pinaattia tulee syötettyä sille säännöllisesti. :D
Mutta onhan tää välillä sellaista, kun toinen tuppaa nukahtaa klo9 koska herää jo puoli kuusi. Itse taas kuppaisin iltaisin melkein puoleen yöhön kun saadaan nukkua tytön kanssa aamuisin pitkään... Niin siinä saa olla valppaana oviksen aikaan, että saa hereillä olevan miehen puuhiin... Eikä ole itse jumissa nukutuspuuhissa... :/

Äiti seiskanelonen
, mulla on KP6 myös, noin virallisesti. Mutta koska en ole ihan varma, laskeakko siitä tuhrun alusta vai vuodon alusta, niin mulla on nyt haitarilla kp6-9. Eli varmaan tossa torstaina alan vähän tikuttelee ja katsoo, miltä näyttää. Meillä oliskin "treffit" lauantaina, leffaan ja syömään pitkästä aikaa. Lapsenvahti tulee esikoisen seuraksi. Eli laajan skaalan mukaanhan sitä saattaisi olla ovis jo la-su!!! Jännää.
 
Tyydeli: Mulle lääkäri käski alkaa KP laskut siitä ekasta oikeasta vuotopäivästä. Ja mulla ei voi erehtyä koska ne hanat kunnolla aukee. Eli siinä KP1 vaikka aukeis sitte illalla nii on KP1. Torstaina... KP8.... aika aikaisin. Mutta näkeehän siinä jos/kun viiva alkaa vahvistumaan. Vau, teil on treffit. Ihanaa. Se on ihan huippua kun saa lapsenvahdin ja saa vaan rentoutua miehen kera, kyllä! Tsekkaile nyt sitä kananmunalimaa .... Ööö. mikä tuo pomelo on, taidan kans ottaa kaupasta yhen maistiaiseksi.
 
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :hug:

Tervetuloa takaisin fleur ja pahoittelut keskenmenosta :hug:

Tervetuloa myös Piksukka :)

Kävin äsken uudessa verikokeessa, tuloksen saan huomenna. Sain myös ultra ajan tälle päivälle klo 16, jännittää ja pelottaa.. vaikka kuinka järki yrittää sanoa, että se on kohdunulkopuolinen, niin sydän yrittää vaan siitä huolimatta toivoa :ashamed:
Voi ihuna, lämmin:hug:..muistan omalta kohden niin tuon oloisen - voimasia kovasti.:heart:
 
ON..sain eilen kauhean itku kohtauksen illasta kun TV:ssä mies&nainen suutelivat ja tykkäsivät toisistaan kovasti..:'(
..kaikki tuntui niin t o i v o t t o m a l t a sen hetken..itku oli ihan hysteeristä melkeinpä..

Huomaan että kaipaan toista ihmistä lähelleni nii-iin kovasti..ja se ei mahdollista.:ashamed:

Tänään mies tuli poikasen hakemaan ja istui hetken kanssani kaffella..tuntui ihan hyvältä kun on taas puhevälit, hän ei enää niin kamalan "kylmä".."erostamme" emme ole puhelleet, kaikesta muusta kyllä ja se helpottaa kovasti oloani.

Mies tulossa tänne joku vko:n loppu syömään ja saunomaan poikasen kera, lapsi sitä kovasti odottaa.
Mies myös kutsui miut katsomaan uutta kotiaan. Juotiin kaffet ja pelailtiin lapsen kera Monopolya..mutta miulle tuli siellä niin suruinen olo, vaikka sitä peittelinkin:'(..jälkeen päin kyllä teksarissa tuntemukseni kertoilin..

Näitä itkupäiviä on vielä kovin paljon..m u t t a eteenpäin porskutellaan kovasti, pyyhettä ei kehään elon suhteen ole heitetty olleskaan!:)

Olen käynyt ystävien kera syömässä ja muutenkin "viihteella", kyllä se vaan piristänyt kummasti:eek:..on sellaista toimintaa oltava, että en liiaksi jää miettimään syntyjä syviä, vajoa syvään epätoivoon.

Painorintamalla menee hyvin - syön jo paremmin, muistan juodakin.
Leikkauksesta(3.12.2013)paino pudonnut 10vko:ssa -15.5kg..kaikkiaan ene mukaan laskien 3.5kk:ssa pudotusta -30g!..-iha-naa..:rolleyes:
..olen ostellut uusia vaatteitakin kun entiset jo jääneet turhan suuriksi, tämä on ihunat niin mah-ta-va tunne!:heart:


KOvasti puhallan tänne pinoon plussasia..:heart:+++++:heart:puuuuuuuh:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Mur-mur :hug:

Ultrassa käyty. Neuvolalääkäri ei edelleenkään nähnyt kohdussa mitään. Kohdun ulkopuolisesta ei osannut sanoa mitään. Laite on sen verran huono. Sanoi, että kohdun limakalvo ohuen näköinen, sanoi että hänen mielestään sen pitäisi olla paksumpi vaikka olisikin kohdun ulkopuolinen. Sanoi ensin kyllä myös että oikein hyvällä mielikuvituksella voisi kuvitella, että pieniä merkkejä raskaudesta kohdussa olisi. Siihenhän minä nyt hupsuna takerrun ja huomenna kolisen kovaa alas hcg tuloksen saatuani.. Taas järki vastaan sydän.
 
voi herranen aika miten mulla on paha olla mur mur....... siis sinun puolestasi rakas.
Siis oikeasti tuo sun tilanne on niin käsin kosketeltavissa.....
Niin avoimesti kun tunteistasi kirjoitat.Voi kun en ole edes lähelläsi olisin varmasti kaulassasi kiinni ja tukenasi sen mitä voisin vaikka se ei sitä takaisin tuo minkä puolesta olet elänyt ja minkä puolesta nyt pahaa oloa kärsit...voi rakas ystävä :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: *mur-mur*
Tyydeli: Heh, sain kaupasta mukaani pomelon (aikast isoja ovat), greippiä myös. Nyt ei kyllä ollut minun hedelmäni, en tiedä sattuiko maanantaikappale, kun ei siitä oikein mitään saanut irti. Tuo greippi oli mun makunystyröissä paljon parempaa. Makuasioista ei voi kyllä kiistellä.
 
Omaa napaa:
Tein tänä aamuna kotona kaappiin jääneen r-testin (liuska) ja siihen tuli paljon haaleampi viiva, kuin mitä viime viikolla. Joten luulen, että silloin viimeksi kuin alkio siirrettiin, alkoi raskaus, mutta se meni kesken. Siksi on sitä r-hormonia vielä elimistössä. Tähän epäilykseeni saan vahvistuksen kunhan hcg kokeen tulokset ilmoitetaan neuvolasta.
Juteltiin miehen kanssa, että pidetään seuraava kierto taukoa, että kohtu saa levätä ja yritetään huhtikuussa uudestaan ja jos ei sitten onnistu, niin antaa sitten olla. Nähtävästi meidän ei ole tarkoitus saada kuin nuo kaksi lasta ja pitää olla niistä kiitollinen.

Mukavaa keskiviikkoa, ihunat :heart:
 
Voi ei Äiti seiskanelonen... Makuasioista ei tosiaan voi kiistellä. Harmi kun ei maistunut. Oisko ollu maanantaikpl? Vähän pehmeä pitää hedelmän olla, kun päältä painelee. Pomelossahan on julmettu kuoriminen. Mä kuorin pois kaikki lohkoistakin, eli kerään lautasellisen täyteen hedelmänlihaa ja pistelen esikoisen kanssa menemään. Mies ei tykkää. Mutta siis tällä hedelmällähän ei välttämättä ole mitääään tekemistä raskautumisen kanssa. Maistuu vain vähän greipille. Että älkää muut suotta kaupasta niitä roudatko.... :O

Ja joo, kyllä mäkin ennemmin luulen, että siitä 1. vuotopäivästä laskeminen on oikea tapa mulle, eli tänään kp7. Mutta jotta ei mene ovis ohi, niin tikuttelen harvakseltaan varmaan huomisesta lähtien. Ja ei tosiaankaan ole mitään limoja, kun hädin tuskin menkat loppuneet. Nää onkin kivoja tällaiset 10päivän tuhru-valu-tuhru menkat!!!

Ja mur-mur, minä en sinua enkä tarinaasi tunne, mutta VAU!! -30kg painon pudotus, siitä sietää onnitella!! Ja silloin saakin jo oikein urakalla mennä ostelee uusia vaatteita!! Kun kohta tulee jo kevätkin. Ja kesä! =)
 
Nyt on hankittu greippimehua, sekä purkissa että hedelminä sekä kuningatarhyytelökapseleita. Olivat aikas kalliita, mutta mitä sitä ei raskautta toivova epätoivoinen nainen tekisi :whistle:Olen syönyt kuukauden ajan Femibioneita, onko muilla kokemusta niistä? Tosin eihän niissä mitään sen kummenpia vitamiineja tms. ole kuin muissakaan raskausvitamiineissa, mutta päätin kuitenkin kokeilla. Tänään KP 3, joten viikon päästä pääsee taas tikutteluun :).
 

Yhteistyössä