40+ so what wol.13

Tervetuloa Iines, Lumikki ja nalletyttö :wave: Täällä on mukava porukka ja kiva purkaa ja jakaa tuntojaan :)

Ja mitäs mä taas tein, no kaupasta tullessa on taas ovistikut kassissa :ashamed: vaikka vähän päätin että jättäisin sen tikuttamisen, mutta en nyt sit uskaltanutkaan vaan luottaa siihen että ajallaan sieltä tulee niinkuin tähänkin asti..... Mutta nyt mennään ilman digejä, toivottavasti osaan "lukea" noita, kun mullahan ei se viiva koskaan ole ollut kontrolliviivaa vahvempi, ja CB:n digillä,siksi aina varmistanut.....
 
Esteri1 Ettet olisi raskaana...? Minulla nimittäin näytti ovistesti kp11 tosi vahvan viivan.. ja myöhemmin paljastuikin että olin raskaana (vaikka menkatkin tulivat ajallaan). Mutta se menikin sitten kesken.. vaan se on toinen tarina se...
 
Kiitos tervetulotoivotuksista ja tervehdys muillekin uusille tulokkaille :wave:

Äiti seiskanelonen, on mulle tuttuja hoitojen ajoilta noi cb:n digitestit, silloin niitä käytin. Ne vaan on mokomat melko kalliita, joten pitää varmaan hommata jotain liuskatestejä tai halvempia. Tosin noilla digitesteillä ei tarvi arpoa viivan paksuuksia, sikäli helpompia. Mut kai sitä vois ainakin kokeilla jotain halvempaa ensin.

Oviksesta sen verran, että kyllä mulla ainakin on ihan selkeitä tuntemuksia alavatsalla oviksen aikoihin. Siksipä en ole viitsinyt sitä ovista testaillakaan vielä.

Siitä pienen vauvan kanssa jaksamisesta keskustelitte. Ihan samaa olen miettinyt, että miten sen kanssa sitten jaksaa. Meillä oli kyllä tämän ainoan lapsukaisen kanssa aika haastava vauva-aika, mm. koliikin takia. Jossain vaiheessa olin kyllä ihan kävelevä zombie, kun vauva itki päivät yöt ja ainoa mikä hiukan rauhoitti hetkeksi oli se, että kävelin öisin ympäri kämppää vauva sylissä, näin mies sai edes hiukan nukuttua ennen töihin lähtöä. Voin sanoa että siinä tuli varmaan useampia kymmeniä kilometreja taitettua yhteensä. No, kai sen jaksaa ihan tahdonvoimalla ja varmaan osaisin nyt paremmin ottaa apuakin vastaan, jos tarvetta olisi.

Raskausaikaa en yhtään epäile että se vaikea olisi, ainakin aiempi raskausaika oli helppo ja olin oikeastaan elämäni parhaassa kunnossa. Tosin siitä on jo se liki kolme vuotta aikaa.

Esteri Mulla tuli ihan sama mieleeni kun Nipsulla, eli ettet olisi raskaana? Kuulemani mukaan ovistesti näyttää myös raskauden.
 
Mulla jo vähän pätkii, että tuskin muistan kommentoida kaikkea, mitä puhuitte edellisellä sivulla, joten varmuuden vuoksi tervetuloa uusille ja ulkopuolistenkin asialliset kommentoinnit ovat tervetulleita!

Ja ei meilläkään keskustella miehen kanssa, kuin siitä että toista yritetään. En mä jotenkin ole halunnut jakaa ovulaatio/lima yms. juttuja. Meinasi hänellä juuri yksi päivä mennä karjalanpaisti väärään kurkkuun, kun ystäväni kanssa puhuttiin että raskaana olevalta tutultamme oli lapsivettä lorahtanut, ja synnärillä olivat sanoneet sen olevan valkovuotoa. Niin mies kakoi pöydän toisella puolella... :LOL: Ei se haluu niitä kuulla.

Suomentelempa samalla jotain mitä tulee mieleen... ON=omaa napaa. Silloin kun kertoilee mitä itselle kuuluu, missä kierronvaiheessa menee ja mitä oireita on jne.
Esteri1, pitäisköhän sun vaihtaa ovistestiä?! Jos sulla on l-hormoonia niin runsaasti jo muutenkin. Löysin tässä yks päivä juttua siitä.
Toisaalta herkkien testien ongelmana saattaa olla se, että tulos on positiivinen useamman päivän ajan, tällöin on vaikeaa tietää, milloin todellinen huippu tapahtuu. Jos testi on positiivinen usean päivän, on suositeltavaa vaihtaa epäherkempään testiin.
Tässä koko linkki: https://www.kotitesti.fi/info/ovulaatiotesti-info/18/

Tuo oli meinaan mulle ihan uutta... Vai olikos sulla ylipäätään montaa päivää ovisviivat vahvana, vai oliko se vaan niin aikaisin... Mähän jo varoittelin, että pätkii tuo lyhytmuisti...

ON Mun tekis mieli mököttää. Mutta ostinkin pussillisen karkkia lohdutukseksi. Ei siis ovista tässä kierrossa... Ja olen kohta varma, että on vaihdevuodet tai jotain... :'( Ja tää ei siis koske teitä muita!! Tää on vain mun omaa synkistelyä. Mä tiedän niin monta tarinaa, kuinka raskautuu yli nelikymppisenä ja helposti. Mutta todennäköisesti ne silloin ovuloi. Ja mä en. Kuukauden odotus taas!! Pitäisköhän keksiä joku uus harrastus?
Mietinkin juuri kakunkoristelukurssia. 2vuotis synttärit lähestyy. NallePuh vai muumiteema. Aivan liikaa vapaa-aikaa siis. Siksi se ajatuskin ehtii pyöriä näissä ovis yms asioissa.
 
Ok,

kiitos taas, eteenpäin mennään ja enemmän ymmärretään :) mä olen vähän kahden vaiheilla koko testaamisen kanssa, siis ovistestaamisen ? ehkä se johtuu siitä ette ehkä ihan ymmärrä mitä se tarkoittaa, siis käytännössä :) eli tosiaan aiemmin testasin ja hymynaama ilmestyi, eli tarkoittanee että kahden seuraavan päivän aikana pitää olla yhdynnässä ? mutta entä kun jossain puhutaan että edellinen viikko on myös otollista aikaa...eli sittenhän testaaminen ei periaatteessa kannata ? ja moni on sanonut tulleensa raskaaksi vaikka ovis on jo ohi,ja muulloinkin kierron aikana...puuh, vaikeita asioita :) ja näitä kun yksin pyörittelen niin hulluksi tässä tulee, mies sanoi heti ettei halua että tästä tulee pakkopullaa eli ei mitään kalenterimeininkiä ....miehet ;)
 
Kalenteri tai ei, niin eikös se nyt ole ainut mahdollinen hetki tulla raskaaksi, kun munasolu irtoaa. Jos siellä ei ole siittiötä odottamassa, niin se hetki on sitten ohi. Ja uutta pitää säännöllisessä normi kierrossa odotella se 28 päivää. Ei se käsittääkseni jää odottelemaan se munasolu, että josko niitä nyt tulis parin tunnin päästä ?? Olenko ainut jolla on tämä käsitys.
Mutta ne siittiöt. Nehan siis voi säilyä otollisessa ympäristössä (=limassa) kolmekin päivää (jossain luki että viisi, mutta sen täytyy olla tosi harvinaista). Eli kun ovisplussa tulee, tai jopa päivä kaksi ennen, voisi niitä talletuksia tehdä. Kun ovisplussasta on enemmän kuin se 48h, en usko, että sen jälkeen se enää voi hedelmöittyä. Sitä en tiedä, jos ovisplussa on vaikka kahtena päivänä, miten se ovis siitä lasketaan, Kuvittelisin, että siitä viimeisestä plussapäivästä sen 12-48 h --> ovis.

No, miljoonia siittiöitä siis singahtaa sinne etsimään/odottamaan munasoluja, joista vain noin tuhat pääsee sinne, mistä se munasolu kulkee, ja näistäkin sitten vain yksi pääsee sinne munasoluun. No tämähän on kai peruskauraa, tämä käsitys mullakin oli vaikka maanantaina gyne tätä tarkkaan selosti.

Ja joillakin ei tosiaan näy testeissä tuo raskaus, kuin vasta ehkä seuraavan kierron oviksen aikoihin, joten joskus siinä voi seota. Ja kaikesta tästä voi kyllä ihan seota ihan muuten vaan :LOL:
 
Älä nyt Tyydeli hermostu. Ei sitä joka kierrossa välttämättä ovuloi. Minäkin olin satavarma, ennen noita lääkehoitoja, että en ovuloi, en koskaan saanut tikutettua sitä. Ja ekassa ultrassa, gyne sanoi, että "täällähän on ovulaatio tapahtunut". Jos sulla on tuo olo, että et ovuloi, niin kyllä nuo hormonilääkkeet mitä todennäköisimmin sulle ovulaation tuo. Mutta olishan se paljon kivampi jos se tulis ihan luonnollisesti. Odottaminen on kyllä maailman tylsintä hommaa.

Nalle-Puh
 
joo kyllä tuntuu että sekoan, niin montaa asiaa pitää nyt miettiä :) kyllähän se ihan maalaisjärjellä noin menee miten selititkin Äiti74 mutta sitten kuulee näitä kommentteja että voihan sitä tulla milloin vain raskaaksi, ei pelkstään niiden kahden päivän aikana...öö, siis miten niin ? vai onko ne ne hedelmällisimmät päivät vain kuten mainoksessa sanotaan ?

Sitten semmonen asia jota mietin tässä myöskin eli ruokapuoli ? onko jotain mikä pitää ehdottomasti jättää pois, entä lisätä ruokavalioon, siis kun tavoitteena raskaus :) minä olen nyt tehnyt isohkon homman eli lopetin tupakin pari kk sitten, yli 20 vuotta poltin. Se on mielestäni hyvä ja tärkeä asia, mutta gynis siihenkin sanoi ettei se enää mun iässä mitään auta se lopettaminen, se ois pitänyt tehdä jo 10 vuotta sitten. No alkoholi ja keinomakeutusaineet varmaankin myös kokonaan pois, entä muuta ? entä edesauttavat asiat, onko niitä ?
 
Mimmonen gynis sulla oikein Lumikki oli,kuulostaa aika ihmeelliseltä. Onneksi olkoon, että pääsit tupakasta eroon. Itsekin olen aikoinani polttanut, eikä siitä nyt vielä ihan kymmentä vuotta ole kun lopetin (aika monta kuitenkin). Olen todella iloinen, että olen siitä päässyt eroon. Onhan se nyt erittäin tärkeää, että lopettaa sen tupakan jo ihan siltä kannalta, ettei sitä raskausaikana kuitenkaan kukaan saisi polttaa. Kyllä mun gyne vaan oli kiinnostunut poltanko ja polttaako mies ja oli tyytyväinen kun ei poltettu. Minä käytän kyllä makeutusaineita vielä kun en oo raskaana... ja jotkut väitti sitä punaviiniäkin "terveelliseksi", mutta toiset ei. Tuolla pari sivua jos katsoo historiaa niin on aikamoinen juttu kaikesta mikä parantaa hedelmällisyyttä ja mikä ei. Esteri sen sinne laittoi (suomennos on siitä seuraavassa postissa)
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mä niin mieleni tosiaan pahoitin gynellä, ei ollut mun oma, jolla olen käynyt n. 5 vuotta, vaan sijainen ja tosi tökerö, ihan itkuksi meni kun tulin sieltä ulos...onnneki sentäs tosiaan mulla oli ultran mukaan kaikki ok ja toiminnalliset eli ei voinut siitäkin sitten kettuilla että ei tuu mitään näistä munasarjoista ...no päätin olla välittämättä hänen kurjista kommenteistaan :) ahaa ok, katsonkin sitä Esterin listaa mutta onko jotain semmosta " pikalistaa " ? entä ne kielletyt ? purkkaa mun on pakko jauhaa kun en enää tosiaan polta :)
 
Kyllähän se niin on, että 16-vuotiaalle seksivalistuksen yhteydessä sanoisin että raskaaksi voi tulla mikä päivä vaan, mutta kyllä se niin on omalla kohdalla, että kuukaudessa on ne 2-3 ainoaa päivää, jolloin voin tulla raskaaksi ja siksi sitä ovulaatiota metsästän. Ja koska olen yli 40v niin harmittaa jo tämä yksi kk, kun ovulaatiota ei tullut kuun puoli välissä ja tämä kk on menetetty.
Toki, jos en olisi tikuttanut, niin olisin välttynyt mielipahalta, ja saattaisin nyt alkaa jännittää, että alkaako menkat vai olenko raskaana. Nyt tiedän, että en ole raskaana ja seuraava yritys on kk päästä.

Pikaopasta ei syömisiin ole....
Tai voisi sanoa että syö greippiä, mutta kun se ei sovi eikä toimi kaikille limoja paksuntamaan. Siis pitäisi syödä Greippiä, vehnänalkioöljyä, gelee royal kuningatarhyytelöä ja vitaamiinejä. Foolihappoa tietysti. Ja D-tä.
Ja kahvi, alkoholi, papaija pois. Ja listaa voisi jatkaa loputtomiin.... Esterin ja Äiti seiskanelosen suomennos ovat kattavia. :)

Mutta tökerö gyne tosiaan. Tupakoinnin lopettaminen auttaa aina!! Itse lopetin 2007 ja kuinka onnellinen olenkaan, että siitä on eroon päästy!
 
Keskiviikko 26.02.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

PippuriPiia-70 (43)............46kp /26-28
Minttu71 (42)...................5kp/30
Marza (43).......................7kp /30
Esteri1 (40)......................7kp /28
Piksukka (39)...................10kp /--
Vauvahaaveita (40)...........10kp /28
Tintti-Tiivari (43)..............--kp /20-27
Fiialiia (40+)....................55kp /25-39
Tuuliannaliina (--).............19kp /28
Tyydeli (40)......................14kp / 28-30
Äiti seiskanelonen (40)......13kp / 28
Nipsu74 (39)....................--kp /29-30
Vesipossu (--)...................8kp / --
Fleur (39)........................20kp / 25-27


Uudet tervetulleet :)
Iines* (40).....................--kp /--
Lumikki1970 (43)............--kp / 30-34

Piinailupäivät:
Tuuliannaliina (--)...........dpo4
Äiti seiskanelonen (40)....dpo1
Lumikki1970 (43)


Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014


Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
Bugsy (43)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)


Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Heipat kaikille tasapuolisesti!

Täällä lueskellaan ahkerasti, mutta kirjoittamaan ei ehdi. Eli mukana ollaan, mutta kierrosta ei todellakaan ole mitään tietoa. Imetys on näköjään tehokasta minun kohdallani. Ei siis kuukautisia vielä, vain kerran on jotain pientä tuntemusta, mutta imetys näköjään estää. En vain raaski lopettaa, niin ihanaa on pientä sylissä silitellä.

Meillä pikkuinen otti eilen ensimmäiset askeleensa, joten meillä ei ihan pientä vauvaa enää ole. Aika menee niin nopeasti, että ei sitä uskoisi. Vasta viime vuonna olin vielä isolla mahalla ja pienintä odotettiin maailmaan ja nyt kuukauden päästä pikkuinen täyttää vuoden.

Oliivitar
mitäs sinne kuuluu? Tuun heti perässä kun vaan alkais toimimaan nämä mun systeemit.
mur-mur mites siellä, onko elämä helpottanut?

Tervetuloa kaikille uusille. Täällä porukka vaihtuu, itse olen listoilla keikkunut jo vuosia ja sinä aikana olen kaksi vauvaa saanut maailmaan, lisänä pari km myös.

Mutta vielä luotan siihen, että vielä saisin ihanaisen pikkuruisen onnenmurusen. Riskejä on tietenkin, mutta elämä on yhtä riskiä muutenkin. Ainoa mitä omassa elämässäni on tärkeintä, on tietenkin perhe. Olen niin kiitollinen jokaisesta lapsestani, ja toivon ja uskon, Pakko uskoa, että jospa vielä kerran...

Ihmeellistä unta näin viime yönä. Olin jossain gynellä ja laitettiin pitkällä putkella hedelmöitetty solu sisälleni kasvamaan. Kummallista, en ole kuin jossain dokumenteissa toimitusta nähnyt, mistähän tuo uniin tuli. No meillä ei edes peittojen heiluttelua, joten toiveajattelua vaan, no jospa edes enteellistä, hah, hah...
Oikein aurinkoista kevättä kaikille, ja paljon plussatuloksia meille kaikille!!
T: bugsy
 
Huomenta,

ja kiitos taas vastauksistanne :) Katselin eilen ohjelmaa " Erilaiset Äidit " tuli jotenkin ihan tosi hyvä mieli, niin oli pariskunta jalat maassa ja luontevia ja rakastivat toisiaan jne. Ja sitten kun oma mies soitti illalla niin olin suorastaan täynnä rakkautta häntä kohtaan, näinhän se pitääkin olla :)

Kiitos Fleur lisäämisestäni listoille mutta enpä nyt oikein ymmärrä noita lyhennyksiä ? ja piinailupäivät ? miten ne lasketaan ?
 
Se päivä, johon ovulaatio osuu, on dpo0. Jos testaat ovulaatiota, ja pärähtää plussa, on tuo päivä dpo -1, koska ovulaatio tulee hormonihuipun jälkimainingeissa 12-24h. Ja tuosta nollasta sitten vaan eteenpäin, dpo1, dpo2 kunnes taas alkaa menkat, jona päivänä alkaa taas kierto alusta ja on kp1.
 
Moikka

Ja tervetuloa Iines, Lumikki ja oliko joku muukin???. Fleurille kiitos listan päivityksestä ja pientä tarkennusta omalla kohdalle (seuraavaan listaan jos jaksat päivittää...). Eli ikä on 40 ja tänään torstaina dpo 4. Kait sitä voisi itsekin koittaa joskus päivittää jos joku neuvoo, että copy-pastaanko vaan uuteen viestiin ja lisään päivät...?

Täällä ei mitään uutta auringon alla, no, ei varmaan pitäiskään, paitsi että ollaan kaikki vähän flunssassa ja väsyneitä.

Tyydelille tsemppiä! Ymmärrän hyvin että pännnii jos ovis jää välistä. Täällä pänni myös, silloin kun ei sitä ollut.

Mitä greippimehuun tulee, join sitä tässä kierrossa aina ovikseen asti ja limoja ei kyllä ollut nimeksikään, en tosiaan olisi osannut sitä bongata ilman tikkua, mitä nyt vatsaa juili. Ja ennen raskautta oli ihan selvät limat, joten omalla kohdalla se ehkä vähentää eikä lisää niitä.

Sellainen tunne, että tässä kierrossa ei kyllä tärppää... Mutta katsotaan.
 
Äiti 74, miten sun ovis? Minulla tuli melko tumma viiva jo tiistaina ja eilen oli jo haaleampaa, joten tässä kierrossa ovuloin ilmeisesti aiemmin :|. Ongelmana tässä on se, että vasta eilen päästiin "toimintaan" miehen kanssa... Ovis poikkesi edellisistä muutenkin kuin ajankohdan suhteen, nyt bongailin kunnon limat jo maanantaina, mutta tyypillistä kipua ei ole juurikaan ollut, lähinnä pari pientä nippaisua. Nyt sitten odotellaan taas tulisilla hiilillä pari viikkoa :popcorn:.
 
(koitanpas samantien harjoitella listan päivistystä, katsotaan meneenkö ihan pieleen älkää hermostuko jos menee...)

(Miten noi tuikkitähdet saa mukaan??? Ja alaosan linkki katosi myös, se FertiltyMed, en tiedä miten saa linkiksi...)

Torstai 27.02.2014


nimi / ikä........................kp / kierron pituus

PippuriPiia-70 (43)............47kp /26-28
Minttu71 (42)...................6kp/30
Marza (43).......................8kp /30
Esteri1 (40)......................8kp /28
Piksukka (39)...................11kp /--
Vauvahaaveita (40)...........11kp /28
Tintti-Tiivari (43)..............--kp /20-27
Fiialiia (40+)....................56kp /25-39
Tuuliannaliina (40).............20kp /28
Tyydeli (40)......................15kp / 28-30
Äiti seiskanelonen (40)......14kp / 28
Nipsu74 (39)....................--kp /29-30
Vesipossu (--)...................9kp / --
Fleur (39)........................21kp / 25-27


Uudet tervetulleet
Iines* (40).....................--kp /--
Lumikki1970 (43)............--kp / 30-34

Piinailupäivät:
Tuuliannaliina (40)...........dpo4
Äiti seiskanelonen (40)....dpo2
Lumikki1970 (43)


Plussanneet:
Saana72 - 02/2014


Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
Bugsy (43)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)


Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Piksukka: Onhan tuossa nyt pelkona, että liian myöhään pääsitte tallettelemaan :( Mutta toivotaan parasta, jospa se irtosi tällä kertaa myöhään :)

Liman pitäisi olla sitten sellaista kananmunan valkuaista vastaavaa = kirkasta, jotta se olisi kaikkein otollisinta. Itsellä ainakin ensin tulee sitä vaaleeta pari päivää ennen kuin kirkastuu. Mun ovulaatioplussa on pärähtänyt kp12-kp14, eli kolmekin päivää voi heittää kiertojen välillä. Ja mun mielestä nyt kun ovis+ kp12 niin maha ollut kipeämpi kuin kahdelle ed.kierrolla, jolloin ovis+ kp14.
 
Viimeksi muokattu:
Torstai 27.02.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

PippuriPiia-70 (43)............47kp /26-28
Minttu71 (42)...................6kp/30
Marza (43).......................8kp /30
Esteri1 (40)......................8kp /28
Piksukka (39)...................10kp /--
Vauvahaaveita (40)...........11kp /28
Tintti-Tiivari (43)..............--kp /20-27
Fiialiia (40+)....................56kp /25-39
Tuuliannaliina (40).............20kp /28
Tyydeli (40)......................15kp / 28-30
Äiti seiskanelonen (40)......14kp / 28
Nipsu74 (39)....................--kp /29-30
Vesipossu (--)...................9kp / --
Fleur (39)........................21kp / 25-27


Uudet tervetulleet :)
Iines* (40).....................--kp /--
Lumikki1970 (43)............--kp / 30-34

Piinailupäivät:
Tuuliannaliina (40)...........dpo4
Äiti seiskanelonen (40)....dpo1
Lumikki1970 (43)


Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014


Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
Bugsy (43)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)


Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä