40+ so what wol.13

:devil::devil: Voi prkl mä sanon :(:cry: ensin gyne se luo positiivisuutta, sitten se lyö kaikki matalaksi ja seuraavassa puhelussa taas positiivisuutta ja sit tänään hän ei suostunut edes antamaan toista keltarauhashormoonia :(:(mua niin masentaa prkl :( sellainen olo on kuin pissis vastatuuleen :(:(:(hohoijaa .... Noo tästä puhelusta meni 10min ja tuli uusi puhelu....

Gyne soitti uudelleen ja ilmoitti että hän oli kirjoittanut uuden reseptin toisia keltarauhashormooneja ;) Mut samassa lauseessa hän sitten päätti ehdottaa hormoonikierokkaa.:mad::mad::mad: varsin hyvin tiesi että yritetään lasta.... ja miks ottaisin hormoonikierukan jos en muutenkaan tule raskaaksi ?? :devil: jeesus käyn nyt vähän lämpöisenä.... :mad::mad::mad::mad::mad:
 
Ihanaa, MaiMei, hurjasti onnea matkaan!! :love:

Mitenkäs Kasenjan hoito etenee, joko kävit tokassa ultrassa ja onko punktiopäviä selvinnyt?

Virkin testituloksia täällä jo kovasti odotan ja jännäilen, peukut on totisesti pystyssä! (y)

Jimimalle kovasti tsemppiä ja onnea tulevaan kiertoon. Ymmärrän niin hyvin tuon fiiliksen, ettei halua antaa periksi eikä luovuttaa, vaikkei todennäköisyydet enää niin puolella olisikaan. Mutta niin klisee kuin se onkin, toivoa on niin kauan kuin yksikin munasolu irtoaa. Ja ne alkaneet raskaudet kumminkin todistaa, että kaikki on edelleen mahdollista, jos ja kun se huippusolu joku kerta osuu kohdalle.

Eetuha, no olipas törppö lääkäri siellä. (n) Toivottavasti saat nyt sopivat lääkkeet jotka toimii eikä aiheuta ikäviä sivuoireita.

Zammakolle piti vielä sanoa, että pystyistkö käymään vaikka jonkun normigynen vastaanotolla, että saisit jotain apuja pitkittyneeseen kiertoon? Esim. just Terolutit sun muut keltarauhasvalmisteet voisi olla avuksi, samoin ovista buustaavat Letrot (kuten MaiMeinkin esimerkki osoitti :)). Harmittaa sun puolestasi, ettei se urpo lääkäri voinut edes niitä määrätä. :mad::devil:

ON. Täällä aika mixed feelings. Sain tänään kyytiin 5-päiväisen blastokystin, jota kehuttiin klinikalla oikein kauniiksi. MUTTA samalla kuulin, että kuudesta alkiosta kolme oli jo hyytynyt. Kaksi jäi jatkoviljelyyn huomiseen asti, mutta niidenkään kohtalosta ei ole vielä tietoa. Että pahimmassa tapauksessa tässä käy niin, ettei _taaskaan_ saada mitään pakkaseen ja kaikki on yhden kortin varassa. :( On jo vähän liian tuttu tilanne meille. :notworthy: Kaipa se vaan uskottava on, ettei tässä iässä pysty tuottamaan kuin korkeintaan yhden kelvollisen alkion kerralla...
 
MaiMei - ihan mahtava uutinen! Onnea!

Eetuha - ihme gyne. Ehkä sillä oli jotenkin huono päivä?

Roxanne - no ainakin nyt on huippualkio kyydissä. Toivotaan onnea niille kahdelle sinnittelijällekin vielä...

Virkki - voihan hiiva. Yritä sinnitellä! Ja plussaa sulle toivotaan.

Jimima - luulisi mahdollisuuksia olevan, kun tosiaan raskaudet on yrittäneet alulle lähteä. Mutta niinhän se on sitä enemmän tuurissansa mitä enemmän ehtii ikää tulla mittariin.

ON: täällä toinen ultrakin ehditty tehdä, ja ne 11 kasvamassa ollutta follia oli tuplanneet kokonsa. Suurin oli 20, muut 13-16mm. Perjantaina punktio, ja jos niikseen tulee, maanantaina siirto. Jännittää kyllä, miten tässä käy.
 
Roxanne: pahoittelut matkan varrelle väsähtäneistä, mutta nyt sulla kuitenkin on pitkälle selvinnyt yksilö mukana, ja paljon paremmassa paikassa kuin labrassa!! Kaikki onni matkaan!!! <3

Jimima: kyllä, toivoa olla pitää ja ihan hyvin kaikki on vielä mahdollista. Yksilapsisuus ei sekään ole paha vaihtoehto, sain itselleni asian jo tosi hyvin työstettyä, joskus en uskonut siihen, että saisin, mutta niin vain kävi. Niin hyvin olin jo sinut, että nyt tämä yllätysraskaus on ollut ihan kummallinen ajatus. Etenkin koiran myötä meillä oli jo paketti ihan hyvin kasassa! No, jos tämä etenee, niin eiköhän sieltä vielä nouse vauvakuume uudestaankin, kaikkien defenssien alle hyvin ehti piiloutua...

Virkki, kuinka menee? <3 Mulla oli ekassa raskaudessa hiiva alkuaikoina - oli siis raskauden "merkki" ;)

Sain tänään hormonituloksen eilisestä verikokeesta, oli 2800. Viitearvoihin nähden alakanttiin, mutta eihän noista osaa mitään päätellä. Pääasia kuitenkin, että oli yli 100! :) Varhaisultra on varattu vajaan parin viikon päähän, että siihen saakka mennään päivä kerrallaan ja yritetään olla liikoja ajattelematta, onneksi tuo koiravauva aika hyvin antaa muuta ajateltavaa!

Tsempit kaikille!
 
Hyvät hcg-lukemat sulla, MaiMei! Saako sut jo lisätä plussalistalle? :love: Uskon että moinen ylläri pistää ajatukset sekaisin, mutta eiköhän se mielikin ehdi vähitellen mukaan. :) Ihan hirmuisesti pidän peukkuja, että kaikki menisi jatkossakin hienosti.

ON: Helpotuksen huokaus, yksi blastokysti saatiin sentään tänään pakkaseen. Toki ehdin jo alkuun haaveilla isommastakin pakkassaaliista, mutta parempi tämäkin kuin ei mitään. Näillä kahdella toivonhippusella nyt mennään. :barefoot::love:
 
Mulla ei ole mitään erikoista tapahtunut. Tässä kierrossa on ollut vatsa ja selkä kipuja sekä huonoa oloa ja vatsa sekaisin oviksesta lähtien, joten mitään niitä tuntemuksiakaan ei voi kuunnella. Onneksi tallettelut onnistuivat oikeaan aikaan.
Nyt vaan toivotaan ihmettä.

Kun joku päivittää seuraavan kerran listaa, niin mulle voi laittaa kierronpituudeksi 25 päivää.
 
MaiMei Onko tulos minkä viikon arvo?

Aika hedelmöityksestä/Aika viimeisistä kuukautisista/HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Onnea raskaudesta :)
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea maimei plussasta :)

Täällä syön geleetä mitkä ei uskoakseni yksin toimi, ja ajattelin ostaa clearblue digi ovistestejä vaikka hinta onkin suolainen.
Asiat alkaa luonnistua hiljalleen täällä.
Ensiviikolla pitäisi oviksen tulla.
 
KESKIVIIKKO 1.3.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Luppana76 (40)..............7..................... 23/28
Roxanne (42)..................1.................... 22/29
yöeläjä (43) ....................4..................... 17/25
Kasenja (40) ..................2.................... 12/26-29
Iid@ (44).......................2.................... 9/26-28
Athina74 (42)..................6....................7/28-30
Jimima (45).....................2................... 6/28-30
Eetuha (39).....................3....................3/20-40

Hoidoissa olevat:
Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito -17

Piinailupäivät:
yöeläjä..........................dpo 6
Virkki.............................pp 6
Roxanne........................pp 1

Plussanneet ~12kk:
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43)........-12/2016
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
MaiMei (41)..................-02/2017

Taustailijat:
Virkki (40)
Molly3 (43)
Kalabaliikki (40)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Karoliina74 (42)
Anniina74 (42)
zammakko (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Roxanne, kävipä siellä kuitenkin kato, mutta onneksi on yksi siellä pakastimessa! Nyt taas toiveet korkealla ja toivottavasti tämä nyt laitettu alkio antaisi plussan. Mitä sinulla on tukena?

Maimei, alkuraskaus on raastavaa! Toivotaan, että kaikki on hyvin ja hormonitasot tuosta nousee! Jotain siellä kuitenkin tapahtuu. Tule kertomaan kuulumisia!

Kasenja, tsemppiä punktioon! Hyvä määrä siellä on ainakin kasvussa.

ON: tein testin aamulla ja oli kyllä niin puhdas nega kuin olla ja voi. Tänään pp 7. Mulla on kuukautisolot, vaikka ei kai ne käytännössä voi alkaa, kun on nämä laastarit ja luget. Odottelen sunnuntaihin asti ja sitten testaan uudestaan ja laastarit ja luget jätän pois, jos on taas nega! Mieli ihan hyvä, vaikkakin toki ärsyttää. Meille ei näistä siirroista taida tulla mitään.
 
Eetuha, oletettavasti pari päivää yli tämän: 3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340, mutta lääkärillä oli joku vielä tarkempi taulukko, jonka alkulukema oli 1800. Mutta loppulukema menikin sitten ohi, kun mietin vain sitä omaa lukemaa että on se ainakin yli tuon 1800... :)

Virkki, no voi harmi :( Pientä toivoa sentään yhä. Ärsyttää varmasti. Mulla on tunne, että oma kroppa alkionsiirroissa sekoaa jotenkin ihan täysin eikä pysty vastaanottamaan mitään... Mutta kyllähän monilla tulee onnistumisia.
Ja joo, raastavaa on, koko ajan kuulostelee oloja, että onko enää paha olo, mikäs tuo pisto mahassa jne... Ääh! :)
 
Se on hyvä lukema. Mä oon noiden viitearvojen kanssa pelannut jo kauan niin työn kuin omien raskauksien aikana. Itselläni meni edellinen kesken... aamulla arvo oli 1500 ja illalla se oli jo pudonnut jo 500 .. joten tuolla viikolla sun arvosi on hyvä. <3 nauti raskaudesta älä murehdi.
 
Millaisia kokemuksia muuten teillä IVF-konkareilla on toimintakyvystä punktiota seuraavana päivänä? Olen ymmärtänyt, että vähän kipeä voi olla, mutta miten hellänä sitä voi olla - pystyykö töihin, kärsiikö käydä hierojalla tms?
 
Lyhyesti ensi alkuun tervetuloa uusille ja isot onnittelut plussaajille ja pahoittelut huonompia uutisia saaneille.
Olen kyllä lukenut ja seurannut ketjua koko ajan, mutta olen ollut vähän väsynyt ja aikaansaamaton, niin en ole saanut kirjoitettua mitään. Ja sitten päivä päivältä tämä viestin aloittamisen tuska kasvaa isommaksi ja isommaksi, kun on koko ajan enemmän kommentoitavaa...huoh. Nyt yritän saada tämän valmiiksi asti.

Levarille hyvää jatkoa uudessa tilanteessa.
Samoin Bugsylle.

Mirrixille pahoittelut vielä näin vähän myöhässä. Varmaan olet jo saanutkin vastauksia, mutta täällä Pirkanmaan aluella kilpparilabrat kustantaa alle 20 eur, toki se taitaa vaatia lääkärin lähetteen. Voisihan sen tietty kysäistä julkiseltakin puolelta? Tukosasioista en sitten tiedäkään mitään. Lääkärin ikäkommenttejakaan en vaivaudu kommentoimaan näin 43-vuotiaana esikoistaan odottavana.

kalabaliikki
Isot onnittelut plussasta! Siitä se huoli ja pelko sitten alkaa sinullakin. :sneaky: Ehkä se tuettu luomukierto oli sitten kuitenkin parempi vaihtoehto sinulle.
Sulla kyllä vahvistui nuo viivat tosi paljon nopeammin kuin minulla. Vaikka ei niitä varmaan pitäisi vertailla, kun yksilöllistä on.

zammakko
Minäkin olen sitä mieltä, ettei noita arvoja pidä ihan yksinään vaan tuijottaa. Siitä kielii esim. se että olet kuitenkin raskautunut ihan luomusti vähän aikaa takaperin. Eikä tuo amh-arvo niin nopeasti muutu.
Toki sitä varmasti miettii, että kannattaako koittaa vai ei. Sitä minäkin mietin pitkään ja hartaasti pihihkönä ihmisenä. Sitten päätin, että raha on vain rahaa ja koitettava on mielenrauhan takia. Meille sanottiin tosiaan että luokkaa 5-6 % on onnistumisen mahdollisuus. Minä en vain uskonut niihin lääkärin "tylyihin" (eli realistisiin) puheisiin ja numeroihin, vaan sisälläni ajattelin ihan muuta.
Joten tsemppiä sinne pohdintoihin, enää ei varmaan kannata pohtia niin kauaa kuin minä (n. 10 kk) ennen päätöksentekoa. Ja toivottavasti osaat tehdä sellaisen päätöksen, että sen kanssa on sitten hyvä elää loppuelämä.

Jäin vielä miettimään sitä, että onkohan näissä maakohtaisia eroja näissä lääkärin suosituksissa, kun Suomessa noilla luvuilla vielä tehdään hoitoja ja jotkut vielä onnistuvatkin. Olen seurannut sitä matala amh-ketjua täällä ja sieltähän niitä onnistujiakin löytyy. Roxanneltahan tulikin viisaita ehdotuksia tuohon teidän tilanteeseen ilmeisesti kokemuksen syvällä rintaäänellä ;).

Ja sitten vielä tuosta, ettei lääkäri voinut mitään lääkettä myöntää tasaamaan kiertoa, niin onpas kyllä nuivaa toimintaa. Olen ollut ymmärtävinäni, että jos ovista ei tule, niin kierto pitenee. Eikös ovista saisi tuettua esim. letroilla? (Meillehän näitä jäi, kun miehelle määrättiin, eikä hän syönyt loppuun niitä.) Ja jos ovis tulee, niin sitten tulee menkatkin ajallaan n. 10-14 vrk oviksen jälkeen. Jos kunnon ovis, niin pitäisi olla myös kunnon keltarauhanen jne. Eli ei olisi isoista asioista kyse tuollaisessa pienessä kierron tukihoidossa.

kasenja
Kasenjakin ehtinyt jo kohta koko hoitokierroksen, hui kun aika menee nopeasti. Onnea hirmuisesti matkaan. (y)
Mulla oli tän viimeisimmän punktion jälkeen vähän enemmän arkuutta kuin ekan, saatiin myös enemmän muniksia, niin saattoi johtua siitä. Mutta muistelisin, että punktiopäivä pahin ja seuraavana ei enää oikein mitään. Riippuu tietysti työstä pystyykö vai ei. Mulla itsellä yrittäjänä oli onneksi mahdollisuus ottaa ihan rennosti. Ja työkin on vain istumatyötä.

Virkki
Hyvä että laastarit toimii. Aika uskomatonta tuollainenkin! Että nyt laastari voi vaikuttaa limakalvoon. Kaikkea sitä onkin.
Onko nyt niin, että päädyitte sitten kaliksen innoittamina hoitoihin? Kun etkös vasta harkinnut sitä tuossa vähän aikaa takaperin, vai olikohan se joku muu?
Niin ja noissa lugeissa on vissiin täyteaineena tms jotain pähkinäjuttua, joka ärsyttää toisia. Oletko allerginen/yliherkkä pähkinälle? Tosiaan joku toinen lääke voisi toimia paremmin.

Roxanne
Onnea hurjasti mukaan nyt. Tän on nyt pakko olla SE kierto ja onnistua. Ei sitä tosiaan vaadita kuin se yksi hyvä muna. Täällä kanssa peukut ja varpaat pystyssä. Koskas aiot testailla?

MaiMei
Onnea plussata. Äläkä turhaan vielä murehdi mitään arvoja, kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan (niin helppo sanoa toisille ;)). Olen itse taas googlannut ja lukenut tuntikausia aiheesta ja aiheen vierestä. Mutta siis se, mikä osui silmiini on se, että hoitoalkuisissa raskauksissa monet lukemat voi olla vähän erit kuin luomualkuisissa. Sinullahan ilmeisesti kanssa sitä hoitotaustaa, joka vaikuttaa mm. hormoniarvoihin. Eikä siinä tarvita kuin päivän parin heitto laskelmissa, joka tekee ison eron lukemiin. Kiinnittyminenkin on voinut viivästyä.

ON

Oireettomana täällä vieläkin suunnilleen mennään väsymystä lukuunottamatta. Ihmettelen kun toiset valittaa sitä tai tätä ja mulla ei esim. ole ollut oksetusta, ei minkään sortin tissikipuja vieläkään (rv 13+3) tms enkä tiedä uskallanko edes mainita, että mulla ei ole tietääkseni ollut koskaan virtsatulehdusta (kysyin äitiltä onko ollut lapsenakaan, mutta ei hänen muistaakseen) eikä hiivaakaan varmaan kymmeneen vuoteen. Nyt täytyy vissiin koputella puuta, kun tulee tuollaisia mainittua. Toivottavasti raskaus ei muuta näitä kovasti. :rolleyes:

Mutta kait se silti on uskottava, että kaikki on ok, koska np-ultrassakin ehdin jo käydä. Piti tulla kertomaan ne tulokset, mutta saanut aikaiseksi. Eli kaikki hyvin ja vastasi viikkoja. Sydän sykki ja pieni oli unessa eikä liikkunut. Ultraaja pyysi yskäisemään, mutta ei herännyt siihenkään. Sitten mies tokaisi, että kyllä se on meidän lapsi ja aloin nauraa, niin sitten pikkutyyppi heräsi ja käänsi selkänsä meille. En ole ihan varma erotinko vielä keskisormen ruudulta olan yli :D.
Tässä olis tulokkaasta kuvaa, kyllä on ihmeellistä tämä uusi tekniikka.


Niskaturvotusta oli 1,0-1,5 eli suurinta arvoa käytetään siinä laskennassa. Ainoastaan down-riski hälyytti ja oli 1:66. Pelkkä ikäriski oli 1:47 joten muut arvot paransi tuota lukua. Tuolla perusteella sain sitten valita haluanko mennä niptiin tai punktioon. Valitsin niptin ja siellä on käyty tiistaina. Ensi viikolla kuulee tulokset. Mutta aika huolettomalla mielellä olen, kun muut arvot tosiaan suht. kunnossa, niin uskon että se on vain tuo ikäriski, mikä tuon luvun nostaa.

Np-ultran jälkeen meille osui sukulaisvierailu, jossa sitten kerroin äidilleni ja siskolle, mitä on tekeillä. Nyt sitten tietää siis kummankin lähiperheet, mutta muuten ei olla vielä muille puhuttu. Kummikin tuli vissiin jo valituksi, kun mies sen höpisi jo tuolla sukulaisvierailulla, eikä sitä varmaan nyt sitten enää voi muuttaa. Tuo tuli ihan puun takaa, ei oltu juteltu siitä yhtään. Mutta menköön sitten niin. :)

Yritän nyt taas vähän aktivoitua täällä, kun nyt pitäisi alkaa se touhukas aika ja väsymyksen pitäisi alkaa hellittää. Sitä odotellessa...:ROFLMAO:
 
HH: onnea! Vitsit, noista kuvista näkyi tyyppi ihan selvästi. Ihanaa, että sinulla asiat on sujuneet hyvin. Siis onko lugeissa joku pähkinäjutska?? Olen todella pahasti allerginen pähkinöille!!! Olenkin nyt ihmetellyt, että kun sitä lugea valuu, niin alkaa kutisemaan, mutta kun sen pesee pois, olo rauhoittuu.... kiitos tiedosta!

Kasenja, en minä mitään ihmeitä seuraavana päivänä tekisi. En ollut hirveän kipeä kuin sen punktiopäivän, mut se seuraava meni vielä toipilaana. En ole mitenkään erityisen kipuherkkä ja esim kaavinnan jälkeen olen kävellyt sairaalasta kotiin ja tehnyt puutarhahommia, mutta punktion jälkeen en olisi ehkä samaan pystynyt (vai taisin kyllä silloinkin kävellä kotiin....).
 
Paljon asioita on tapahtunut. Nimet on mulla ihan sekaisin mut onnitteluja kovasti kaikille kellä tärpännyt tai muuten positiivista iloista odotusta ilmassa ja pahoittelut, joille on hiukan huonompia uutisia tullut. Pakko uskoa että paistaa se päivä risukasaankin . Seurannut olen palstaa mutta oma olo vähän alamaissa niin en ole jaksanut oikein kommentoida.

Mä kävin kaavinnan jälkitarkastuksen jälkitarkastuksessa ja tällä kertaa uutiset oli hyvät. Ei kohdussa ylimääräistä ja verikystakin oli kadonnut. Edellisellä kierrolla oviksen jälkeen melkein kolme vkoa menkkojen alkuun, ja elättelin jo toiveita, mut siinäpä sit alkoikin kovat kivut ennen kuin ehdin testaamaan ja mahdoton vuoto . Lääkäri uskalsi epäillä kemiallista kun hyytymiä oli heti alkuvuodosta tosi runsaasti lähes kolme vrk, mut ei toki osannut sanoa oliko näin. Minähän tietysti positiivisesti yritän ajatella et sitähän se oli ja raskautuminen näinkin vanhalla kanalla vielä mahdollista. Odottavalla mielin ja toiveikkaana taas seuraavaan kiertoon.
 
Virkki, no voi höh ja pöh, mutta ei luovuteta vielä! Toivottavasti olis vaan vähän hitaammin kiinnittynyt alkio kyseessä tai jotain... Mullakin on se muistikuva että pähkinäallergisille määrättäis Lutinusta Lugejen sijaan. Kannattaa ottaa asia puheeksi lääkärin kanssa!

Kasenjalle hurjasti tsemppiä ja onnea huomiseen punktioon! (y)
Toipuminen siitä taitaa olla aika yksilöllinen juttu. Mä olen yleensä ollut työkunnossa seuraavana päivänä (teen tosin kevyttä istumatyötä), mutta kannattaa varautua siihen että vatsa voi olla turvoksissa ja kipeäkin. Eli en ehkä suosittelisi varaamaan seuraavalle päivälle mitään erityisempiä menoja. Tulehan sit heti kertomaan miten punktio meni! :)

Hupsu Haave, kiva kuulla kuulumisiasi - ja että ultrassa oli kaikki hienosti! :) Aika lutuselta tuo pikkutyyppi näyttää, ja ihan jo ihmiseksi tunnistettavissa. :love: Liikkeitä ei tuossa vaiheessa taida vielä tuntua?

Miikkuliina, hienoa et jälkitarkastuksesta tuli hyviä uutisia. :) Ihan mahdolliseltahan se kemiallinenkin kuulostaa, ja antaa varmasti uskoa tulevaan. Nyt vaan kovasti tärppionnea uuteen kiertoon!
 
Hei vaan, kanaset kaunoiset!

Ihan tulin vain piipahtamaan, ja kertomaan etta meille monien, raskaidenkin, vaiheiden jalkeen syntyi terve tytto 3vkoa sitten.

Halusin taman kertoa, antaakseni edes hiukan toivoa muille yrittajille ja keskenmenojen kanssa kamppaileville. Itsellani siis oli 4 vahvistettua ja yksi vahvistamaton keskenneno 8kk sisalla iassa 42v. Ja juuri kun hoidot olivat alkamassa, raskauduin. Tueksi annettiin keltarauhasvalmistetta ja 81mg/pva asperiinia RV 12 asti. Jo plussaa aavistellessa rajoitin kahvin yhteen kuppiin paivassa (yli 80mg huonontaa hoitovastetta hurjasti), ja talla kertaa kyytilainen pysyi matkassa. Ihan alussa tuli muutaman paivan hiukan vuotoa, ja synnytyksen jalkeen selvisi, etta se vuoto olikin sitten kaksonen joka ei jaksanut alkua pidemmalle. Synnytyksen jalkeisessa tarkastuksessa siis loytyi toinen istukka joka jouduttiin kaapimaan. Eli minulla siis yksi seitsamasta kasvoi syliin asti.

Eli alkaa heittako toivoa vaikka valilla nayttaa vaikealta ja toivottomalta. Aina toisinaan se flaksi sattuu kohdalle vaikka valilla meno olisi raskasta jaksaa.

Onnea ja voimia teille kaikille!
 
Mun mies oli vastaan hoitoja.. periaatteella että jos tulee niin sitten saa tulla.... Noo tänä aamuna oli mieli muuttunut (y) hän tuli juttelemaan mulle kun tulin koiralenkiltä kotiin... että mitä jos tossa toukokuussa sitten menisit yksityiselle lääkäriin keskustelemaan ivf:stä :eek: olin ihan että What?? sähän et sitä vaihtoehtoa halunnut ollenkaan :D Noo kävi ilmi että hän oli katsonut Oho olen raskaana ohjelmaa ja siinä oli se britannian vanhin synnyttäjä saanut lapsen iässä 57 kivf:n avulla... se sitten käänsi mun mielen pään :D oon niin onnellinen että tää vauvan yrittäminen ei ole enään kiinni laihduttamisesta, ovulaatioiden metsästämisestä tai unelmoimisesta :LOL::LOL: Oon niin onnellinen etten voi sanoin kuvailla tätä olotilaa just nyt.. niin ja mieheni sanoi että 11000€ hän voi tähän budjetoida <3 eli uksi ivf ja jos se ei onnistu niin sitten luovutetuilla se toinen yrityskerta .

Mulla on takaraivossa kuitenkin kunnallisella puolella tehty epäonnistunut ivf ...... :( se tehtiin vain kerran ja sit kunnallinen puoli sanoi että tää on tässä.... :oops::oops:
 
PERJANTAI 3.3.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Luppana76 (40)..............7..................... 25/28
Roxanne (42)..................1.................... 24/29
yöeläjä (43) ....................4..................... 19/25
Kasenja (40) ..................2.................... 14/26-29
Iid@ (44).......................2.................... 11/26-28
Athina74 (42)..................6....................9/28-30
Jimima (45).....................2................... 8/28-30
Eetuha (39).....................3....................5/20-40

Hoidoissa olevat:
Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito -17

Piinailupäivät:
yöeläjä..........................dpo 8
Virkki.............................pp 8
Roxanne........................pp 3

Plussanneet ~12kk:
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43)........-12/2016
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
MaiMei (41)..................-02/2017

Taustailijat:
Virkki (40)
Molly3 (43)
Kalabaliikki (40)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Karoliina74 (42)
Anniina74 (42)
zammakko (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Hupsu Haave, mahtava kuulla kuulumisia! Kivannäköinen pikkutyyppi sinulla siellä kasvamassa. Ai, nyt on vaihtoehto (nipt) tuolle lapsivesipunktiolle. En ole tiennyt. Hyvä homma, ei ole sitten sitä pientäkään ylimääräistä keskenmenoriskiä.

Miikkuliina, hyvät jälkitarkastusuutiset. Nyt vain toiveikkaana eteenpäin.

Joyzylle onnea! Hurja juttu siltu tuo alussa menetetty kaksonen ja kaavintaan joutuminen. Mutta ihanaa, että nyt on tyttö sylissä. Mukavaa vauva-aikaa!

Hyvä että Eetuhan miehen pää kääntyi. Onnea hoitoihin! Ei kannata sitä julkisen muistoa liiaksi miettiä, siellä on pakko tehdä rajaukset vähän eri logiikalla, kun verorahoja käyttävät.

ON: eilen oli punktio. Ja kiitos punktiotoipumisesta kertoneille. Mulle sattui onneksi helppo punktio ja vain vähän kipuja. Ihan työkunnossa jo ollaan. Mutta huomasin jo klinikalla - kun oli muitakin punktoitavia paikalla - että tuo on tosi yksilöllistä ja tapauskohtaista.

Kokonaissaalis oli 13 munasolua, tosin niistä vain 9 oli kypsää. Tänään soittivat, että kaikki 9 on hedelmöittynyt. Oli yllättäen jouduttu turvautumaan icsiin, spermanäyte oli ollut sen verran huono. Toivottavasti kertovat lisätietoja tuosta spermasta vielä myöhemmin, että oliko siittiöiden määrä vai laatu vai mitä ihmettä. Maanantaina siirto, jos hyvin käy.
 
LAUANTAI 4.3.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Luppana76 (40)..............7..................... 26/28
Roxanne (42)..................1.................... 25/29
yöeläjä (43) ....................4..................... 20/25
Kasenja (40) ..................2.................... 15/26-29
Iid@ (44).......................2...................... 12/26-28
Athina74 (42)..................6.................... 10/28-30
Jimima (45).....................2..................... 9/28-30
Eetuha (39).....................3..................... 6/20-40

Hoidoissa olevat:
Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito -17

Piinailupäivät:
yöeläjä..........................dpo 9
Virkki.............................pp 9
Roxanne........................pp 4

Plussanneet ~12kk:
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43)........-12/2016
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
MaiMei (41)..................-02/2017

Taustailijat:
Virkki (40)
Molly3 (43)
Kalabaliikki (40)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Karoliina74 (42)
Anniina74 (42)
zammakko (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Kasenja, onnittelut hyvästä punktiosaaliista! :) Teillä on kyllä ollut hurjan hieno hedelmöittymistulos - en ole kovin usein kuullut, että kaikki munasolut hedelmöittyisivät, vaikka icsiä käytettäisiinkin. (Meillä hedelmöittymis-% on välillä ollut jopa alle 50...) Toivottavasti se tietää hyvää jatkoa ajatellen ja kaikki alkiot on lähteneet terhakkaasti jakautumaan. (y)

Eetuha, hienoa että miehesi suostuu jatkamaan hoitoja! :) Vaikka itselläni ei julkiselta puolelta kokemuksia olekaan, niin uskoisin että yksityisellä puolella pystytään hoidot räätälöimään yksilöllisemmin ja siksi lopputuloskin voi hyvin olla parempi.

Virkki, oletko jo testannut uudestaan? Mitkä on fiilikset ja ajatukset jatkon suhteen?

ON: Täällä pp5, ja huomenna pitäisi kai ottaa testit esiin, vaikka ei yhtään huvittaisi. Sitten jo oikeastaan tietääkin lopputuloksen, sillä pp6 olen aina saanut haamun, jos jotain on ollut tekeillä. Vähänkö jännittää... :geek::eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha

Yhteistyössä