40+ so what wol.13

Torstai 12.12.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Karoliina74 (42)...............2................... 50/52-63
Aamuska (40) .................1................... 24/23-31
kettuperhe (40) ...............2................... 18/28-30
Iid@ (44) ........................2.................... 13/26-28
Kasenja (41) ...................2................... 13/26-29
yöeläjä (43) ....................4.................... 12/24-25
tatti55 (40) ......................3................... 5/24

Piinailupäivät:
Aamuska (40) ................ dpo 13

Plussanneet ~12kk:
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017

Taustailijat:
Vilaa (44)
Molly3 (44)
zammakko (43)
KeltainenSeepra
InMyDreams (41)
ThePutsku (41)
nettaliina (45)
Vuorikristalli (41)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Tatti55: testasin dpo 10 negan. Sen jälkeen en ole testannut ja jotenkin tuntuu, että en pystykään. On jotenkin vaikeaa saada noita negoja, kun on kuitenkin varovaisen toiveikkaita tuntemuksia kehossa, erityisesti vatsassa. Katsotaan, en tiedä kyllä yhtään koska testaan vai testaanko vai jäänkö toistaiseksi vain odottelemaan :unsure:
 
Niin tiedän tunteen. Jotenkin helpompaa olla testaamatta kun silloin on tavallaan vielä toivoa. Mäkin ehdin viimeksi testata negan ja otti päähän kun menin sen tekemään. Mut aina on toivoa jos täti ei oo kurvannut kylään. Peukkuja sinne josko plussaksi muuttuisi!
 
Tervetuloa taas tänne Vuorikristalli! :)

Minä onnistuin missaamaan oviksen kokonaan, kun aloitin testaamisen kp 9. :( Kävin ultrassa keskiviikkona ja lääkäri totesi, että on jo tapahtunut. Yritti kyllä lohduttaa, että ei sitä testaamalla raskaaksi tulla ja onneksi sentään jotain äksöniä on ollut mahdollisesti oikeaan aikaan. Kierrot heittelee letroista huolimatta oikein kunnolla. Otin tässäkin kierrossa vain yhden tabletin, kun silläkin ovulaatio viimeksi tapahtui ja oli megaluokan päänsärky sivuoireena.

Ihanaa, että kohta on joululoma! Jaksamista kaikille ja ihanaa joulun odotusta! :)
 
Taustalta moi kaikille!

Vilkuilemassa olen käynyt teidän kuulumisianne, vähän on hiljaista täälläkin. Liekö joulun aika vaikuttamassa.

Mikäs Aamuskan tilanne, testaatko vai odotteletko? Ymmärrän kumpaakin koulukantaa, itse noilla halpistikuilla tykkään testailla jotta mahdolliset kiinnittymisyrityksetkin huomaisin.. ja jotain jännitystä tähän arkielämään. Toivotaan että se plussa sieltä tikkuun tulisi, dpo 10 on melko varhaista kuitenkin.. (y)

Vuorikristalli tervetuloa! Ihanan iso pesue teillä. Tsemppiä tjottailuun, kiva kun tänne tulee lisää porukkaa :)

Kettuperhe mahtista että noin nopeaan pääsette eteenpäin. Tatti suosittelen myös sinulle asioiden miettimistä, ne tutkimukset kannattaa mielummin liian aikaisin kuin myöhään. Jos jotain voidaan lääketieteellisesti tehdä, siis pientä tukea esim. ovulaatioon, mielummin sitä tietää ehkä jos jotain apuja tarvitsee. Ja jos kaikki on kunnossa, voi stressaamatta odotella raskautumista. Itsehän ekan tuulimunan jälkeen odotin liki 8kk ennen kuin kävin mittauttamassa amh:n, ihan turhaan tahkottiin ja menetettiin aikaa.. Tsemppiä kummallekin (y)

Iid@ aikas hyvin todettu että ei niitä testaamalla tehdä. Totta. Ja hyvä jos aktiivisuutta on ollut, saat piinailla tässäkin kuussa. Onnea matkaan sinullekin (y)

Mitäs meidän plussanneet, Jimima ja Zammakko? Käyttekö vielä kurkkimassa täällä? Miten on sujunut?

Ja huomasin vanhan kunnon Luppiksen käyneen kurkkimassa ja kirjoittamassa. Ihana sinä, usein olet ollut mielessäni ja kiva kuulla sinusta. Elämä hakee muotoaan hurjien kokemusten jälkeen. Ihanaa joulun aikaa teidän porukalle ja kaikkea hyvää :love:

Mitäs muuta piti kirjoittamani. No omaa napaa. Ei mennyt ihan putkeen tämä homma. Pari viikkoa sitten menin lääkkeelliseen tyhjennykseen, päivän homma piti olla. Kerran siis tehty tuulimunasta, meni ihan oppikirjamaisesti silloin. Sikiö vastasi tällä kertaa 6+1, eli kkm kyseessä. Lopulta vietin sairaalassa kaksi yötä eli kolme päivää, tuloksena runsas verenvuoto, pyörtyminen kaksi kertaa vessan lattialle, siitä seurannut aivotärähdys ja puudutuksessa tehty imuoperaatio vuodon tyrehdyttämiseksi. Saikkua tuli puolitoista viikkoa, otsa kolahti pahasti pyörtyessä ja sain kaksi mustaa silmää. Melko jäätävä kokemus kaikkinensa. Mutta tästä taas noustu, elämä jatkuu ja testikin näyttää jo negaa. Jatkosta en tiedä. Toisaalta niin tekisi mieli yksi kerta kokeilla vielä lahjasoluilla, toisaalta luopuminen vauvahaaveestakin alkanut tuntumaan ihan ok:lta. Ikää tulee kohta taas vuosi lisää ja luomuraskaus nyt vaan ei taida onnistua enää. Puolensa ja puolensa, jotenkin rankka kokemus nyt tämä km enkä ehkä haluaisi kokea tällaista uudelleen. No aika näyttää. Nyt keskityn töihin ja perheeseen, ihanaa kun tulee joulu.

Nautinnollista joulun aikaa teille kaikille, olette huippuja :love:
 
Iid@: onpa harmi, että ovulaatio ehti mennä ohi. Peukkuja silti, että tärppäisi. Onhan se aina positiivista, että ovulaatio on tapahtunut.

Molly3: Onpa kyllä ikävän kuuloinen kokemus sinulla tuo km :( Hyvä, että olet jo toipumassa tuosta ja mahdollisuuksia uusille yrityksillekin on vielä (y)

Omaa napaa: eilen kropan tuntemukset muuttuivat siten, että kyllä tässä tätiä odotellaan. Päätin sitten testatakin ja katsoa taas yhden vahvistuvan kontrolliviivan. Tympeää saada aina negoja, ei edes haamun haamua.

Eilen menkkakivut siis iskivät vahvoina ja jäivät pysyviksi. Illalla iski vielä kovempi kipu ja makasin sängyllä/sohvalla kippurassa. Olipa "kivaa". Tuhruvuotoa on tullut aika vähän ja yksi verisempi klimppi, eli varsinaista vuotoa odotellessa. Silti vatsa on vielä kunnolla kipeä, turvonnut ja arka, vaikka syön särkylääkettä. En oikein pysty istumaankaan, kun alkaa jomottaa oikein kunnolla. Toivottavasti ei kuitenkaan tulisi enää mitään isompia kipuja. Tympeää olla näin ikivanha, että yrityksetkään eivät ole tämän kummempia. Taitaa solut olla ihan rupuisia. Vai pitäiskö tässä iloita, että ilmeisesti edes jotain tapahtui? :cry:

Olisihan tätä viikonloppua toisenlaisissakin merkeissä voinut viettää kuin kipujen kourissa :(

No, joulua odotan silti innoissani, vaikka tässä onkin vaikeaa tehdä jouluvalmisteluja. Hyvää joulunodotusta kaikille!
 
Voi ei Molly3, miten kurja km sulla on ollut. Kuulosti kyllä hurjalta sun kokemukset siihen liittyen.

ON: nyt kun katselin mun lämpökäyrää, niin oviksen aikaan on lämmöt pudonneet ja tänä aamuna ne oli jo sitten nousseet alkukiertoa ylemmäksi. Ovis lienee siis tapahtunut, Jee! Piinapäiviä siis vietellään.
 
Lauantai 16.12.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Karoliina74 (42)...............2................... 52/52-63
Aamuska (40) .................1................... 26/23-31
kettuperhe (40) ...............2................... 20/28-30
Iid@ (44) ........................2.................... 15/26-28
Kasenja (41) ...................2................... 15/26-29
yöeläjä (43) ....................4.................... 14/24-25
tatti55 (40) ......................3................... 7/24

Piinailupäivät:
Aamuska (40) ................ dpo 15
kettuperhe (40) .............. dpo 1
Kasenja (41) .................. dpo 0


Plussanneet ~12kk:
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017

Taustailijat:
Vilaa (44)
Molly3 (44)
zammakko (43)
KeltainenSeepra
InMyDreams (41)
ThePutsku (41)
nettaliina (45)
Vuorikristalli (41)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Hei,
Itselle siirrettiin to blasto ja ilmeisesti viisi päiväinen. Eikös siirto päivä ole pp 0? Eli nyt menossa pp 3. Missä vaiheessa olette alkaneet saamaan haamua tikkuun?

Voimia toivon jokaiselle täällä...erityisesti Luppanalle <3
 
Hei,
Itselle siirrettiin to blasto ja ilmeisesti viisi päiväinen. Eikös siirto päivä ole pp 0? Eli nyt menossa pp 3. Missä vaiheessa olette alkaneet saamaan haamua
Itse sain pp5 haamun. Joku noita minulle selvensi, eli siirtopäivä pp0, ja pp3 on jo dpo8 viisi päiväisellä blastolla jos nyt oikein muistan. Peukut pystyssä että plussa pamahtaa sinne (y)
 
Molly, kiitos vastauksestasi :)
Oliko sinulla, myös luovutettusolu vai omat?
Mikä teidän pakkastilanne on?

Itse ollut palstoilta pois, joten tervetuloa uusille :) Mukavaa kun täällä on ihmisiä keskustelemassa aiheesta. Aika moni taitaa hoidoissa olla?
 
Voi Molly, onpa ollut karmea kokemus sulla :( Varmasti haluaa vetää vähän henkeä tuollaisen jälkeen ennen kuin tekee päätöksiä jatkosta. Kovasti toipumista sulle, mihin suuntaan nyt sitten päätättekin tuosta edetä.

Todellakin käyn täällä kurkkimassa, ei sitä osaa yhtäkkiä poiskaan lähteä. Vähän laiskasti vaan kirjoitellut mihinkään nyt, jotain yrittänyt laittaa tuonne 40+ -odottajiin.
Mulla sujuu kaikki hyvin, sokerit oli ookoo ja kaikki testitkin muuten paitsi matala Papp-A -arvo. Sen takia pääsen sitten erityisseurantaan loppuraskaudessa.
Oireita ei edelleen ole lukuunottamatta aristavia megatissejä :confused: Kasvoivat nääs kuppikoolla-parilla, ja kun lähtötilanne oli jo verrattain runsas :cautious: Mahaki alkaa vähän kasvaa, mutta ku oon hieman läski niin se kivasti naamioi :whistle:

Liimaanpa tähän vielä laiskana toiseen ketjuun kirjottamaani: Kerrottiin sitten lähisukulaisille raskaudesta. Alkuperäinen ajatus oli tosin venyttää vähän pitemmälle vielä, ehkä rakenneultraan saakka. Mutta mun vanhemmat suunnittelee reissua tänne meidän luo niin ajateltiin, että on reilua kertoa ennenku ostavat kalliita lentoja. Kun saattavat sitten haluta muuttaa matkustusaikaa ja tulla vauvaa kattomaan. Vaikka oishan se ollu kiinnostava nähä niitten ilmeet ku olisin yllätyksenä lentokentällä vastassa maha pystyssä :ninja::LOL:
Kaikki oli kyllä tosi yllättyneitä meiän vanhusten vauvauutisista, mutta innostuneita onnitteluja sateli etenki sisaruksilta :love:
 
  • Tykkää
Reactions: yöeläjä
Maanantai 18.12.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Karoliina74 (42)...............2................... 54/52-63
Aamuska (40) .................1................... 28/23-31
kettuperhe (40) ...............2................... 22/28-30
Iid@ (44) ........................2.................... 17/26-28
Kasenja (41) ...................2................... 17/26-29
yöeläjä (43) ....................4.................... 16/24-25
tatti55 (40) ......................3................... 9/24

Piinailupäivät:
Aamuska (40) ................ dpo 17
karhuemo75................... pp 4
kettuperhe (40) .............. dpo 3
Kasenja (41) .................. dpo 2


Plussanneet ~12kk:
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017

Taustailijat:
Vilaa (44)
Molly3 (44)
zammakko (43)
KeltainenSeepra
InMyDreams (41)
ThePutsku (41)
nettaliina (45)
Vuorikristalli (41)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Minäkin pikaisesti taustalta huhuilen: hurjasti onnea Karhuemolle ja sintille, kunpa nyt tarraisi tiukasti kiinni!! :love: Mä olen saanut blastoilla ekat haamut pp6, mutta se on aika varhaista eli ei kannata lannistua vaikkei silloin vielä näkyisikään. Mä olen yleensä testannut iltaisin parin tunnin pidätyksellä, aamupissa ei mulla näytä yhtä hyvin.

Molly, voi kurjuus että meni tyhjennyskin vaikeimman kautta. :( Halaus sinne ja voimia toipumiseen! Jatkoa kannattaa miettiä kaikessa rauhassa. Onhan se totta että ikää karttuu, mutta toisaalta - vuosi sinne tai tänne, vanhoja äitejä me ollaan joka tapauksessa. ;)

Onnea kaikille piinailijoille, peukut on pystyssä! (y)
 
Terveisiä tuolta taustalta eli odottajien puolelta minultakin. :) Käyn kyllä lukemassa tätäkin palstaa, vaikken aktiivisesti juuri ole kommentoinut mitään. Karhuemo75:lle onnea ja tarrasukkia matkaan, toivottavasti pikkuinen pysyy hienosti mukana ja saat kohta testata plussan! (y)

Molly3:lle pahoittelut keskenmenosta ja rankasta tyhjennyksestä. Toivottavasti toivut nopeasti.

Omasta puolestani voin todeta että täällä voidaan paksusti. Laskettuun aikaan on enää alle 2 viikkoa, joten periaatteessa voi alkaa tapahtua milloin vain. Itse toivon että vauva syntyisi joko nyt heti alkuviikosta, niin että pääsisi kotiin jouluksi, tai sitten vasta joulun jälkeen. Mutta ei voi tietää, tulee sitten kun tulee. Nämä viimeiset viikot ovat menneet tosi nopeasti, tuntuu että juuri ohitin 30 raskausviikkoa ja nyt ollaan jo loppusuoralla. On hyviä päiviä ilman vaivoja, jolloin on energinen olo, ja sitten vähemmän hyviä päivä, kun liikkuminen on yhtä tuskaa liitoskipujen ja harjoitussupistusten takia. Vähän mietityttää että missä määrin oma ikä vaikuttaa esim. itse synnytykseen, mutta kai mä periaatteessa olen samalla viivalla nuorempien synnyttäjien kanssa. Kunhan nyt kaikki menisi hyvin sekä itselläni että vauvalla.

Aikamoinen tilastopoikkeama tämä raskauteni tässä iässä kyllä on, mutta toisaalta olen elävä todiste siitä että kaikki on mahdollista ja ihmeitä tapahtuu. Tämä on siis luomuraskaus, joka sai alkunsa 45-vuotiaana, kun olin jo oikeastaan luopunut toivosta, 4 vuoden yrityksen ja 3 keskenmenon jälkeen. Kaikki nämä vuodet olen ajatellut ettei siihen tarvita kuin se yksi kultamuna ja niinhän se on, sattui näköjään se yksi hyvä munasolu lopulta kypsymään ja tässä nyt ollaan. :love:

Toivotan teille kaikille hyvää joulun odotusta ja tietenkin plussia, jotka kantavat loppuun asti! :)

Jimima rv 38+1
 
  • Tykkää
Reactions: yöeläjä
Roxanne, kiitos <3

Eilen testasin ja tyhjä tikku...meilkein jo heitin kirveenkin kaivoon koska monet saanet jo pp 4 hailuraa. Huomenna varmaan uusiksi, jolloin pp5 tai sitten testaan pp6. En ostanut testejä enempää kotiin koska muutenhan niitä dippailee alvariinsa. Eikä se ainakaan rentouta. Viestisi antoi toivoa.

Miten mä olin jo unohtanut, että tämä piinailuhan on ihan kamalaa :D

Mulla oli tässä välissä jopa elämää...no nyt kaikki pyörii taas tämän ympärillä. Pelottaa nega. Pelottaa onnistuuko tämä ikinä. Yötyö tähän päälle niin johan on ilot ylimmillään :D
 
En ole jaksanut lukea kauheasti taakse päin. Mutta, ketkä kaikki täällä käy hoidoissa? Käykö joku luovutetuilla soluilla?

Lopuksi, voimia joka ikiselle täällä :) Kuulisin mielellään eri ihmisten hoitopolkuja ja monennella siirrolla onnistui...jos joku vaikka innostuisi kertomaan omansa. Roxanen tarina onkin tuttu <3 Samoin Jimima jakoi, myös ihanasti omansa <3 Kiitos siitä!
 
Mukava kuulla teistä plussanneista, vaikken teitä ennestään "tunnekaan":) Antaa toivoa meille muillekin(y)

Aamuska: joko jouduit uuteen kiertoon? Se on kyllä niiiin syvältä.

Karhuemo: minä ainakin vielä luomuna, mutta mielenkiinnolla minäkin noita hoitojuttuja lueskelen. Pidän sun puolesta kaikki sormet ja varpaatkin pystyssä, että pikkuinen pysyisi matkassa sen 9kk (y)

Oikein hyvää ja rauhallista Joulua kaikille, jos en täällä ehdi myöhemmin kirjoittelemaan. Meinaa nuo tonttuhommat viedä kaiken ylimääräisen ajan. Ovista olen yrittänyt tikuttaa, mutta vielä ei ole osunut.
 

Yhteistyössä