40 + so what, wol 14 (2019)

Kiitokset tietojen lisäämisestä ja tervetulotoivotuksista.

Onnea Iid@lle plussasta. Ihan älyttömän hieno juttu!

Roxanne: toivon tosi kovasti että tämä siirto tuo nyytin syliin asti.:love:

Tiikerituu: Ootko itse syönyt luteaanivaiheen pidentämiseksi jotain lääkettä? Esikoista tehtiin hieman yli vuosi ja ensimmäisestä clomikierrosta nappasi, niin mietin että voisikohan olla nytkin hyötyä. Ovis mulla tikkujen mukaan noin kp 11-12, eli luteaanivaihe kuitenkin pääsääntöisesti yli 10 päivää (normikierto mulla 23-25 päivää). Ei varmaan mikään ihanteellinen raskautumista ajatellen, mutta ei kai ihan mahdotonkaan. Nyt kun kierto ollut vain sen 22 niin ahdistaa, kun monissa paikoissa lukee että jos kierto 22 tai alle niin ei ovuloi ollenkaan.(n)

Mä oon niin noviisi näissä palsta-asioissa. Pystyykö puhelimella käyttäessä lisäämään väriä tekstiin? En löytänyt mistä onnistuisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Iid@
Nimimerkki (+ikä) / yritys alkanut / monesko lapsi / keinot

aamuska (41)....1./ ? / IVF/luovutetut solut
hulbertiina (42)...3./ aloitettu1/2015 / Letrozole
miumau-82 (36)....1
Tatti55 (41)... 3./ yritys alkanut 8/2017 / luomu
M4rianne77.................3./ aloitettu 6/2018
emmastiina77 (42)...3./ luomu
Angervo75 (42)............3./ aloitettu 6/2018 / kevyet hoidot
Helmiina1978 (41)...........6./ aloitettu 2/2019 / luomu
Hannele80 (39v)...........2./ aloitettu 3/2019 / luomu
mirumarumoro (43v)........4. / aloitettu 7/2018 / luomu
Silmu75 (43v)................1./ ya 2013 / luomu/ lahjasolut harkinnassa
Mammakatri (40+)..........?/ ya 3/2019 / luomu
Mymmeli43 (43)..........6./ 1/2019 / luomu
Kolmannen kuumeilija (39).....3. / 3/2019 / luomu

Taustalla:
Yöeläjä
Roxanne

Plussanneet:

Marraskuu 2018:
Katti75 (43).........2/yritys alkanut 4/2018 /IVF

Tammikuu 2019:
Momon (39)......5/ aloitettu 1/2018/terolut/ la 14.10

Huhtikuu 2019:
MInttu-82 (37v)..........5./ aloitettu 12/2018/luomu
Mary18 (41)....3./ aloitettu 12/2017 / luomu
Rusakkonen (46).....1/ aloitettu 1/2017/ IVF (luovutettut munasolut ja omat) (la 30.12)

Toukokuu 2019:
Palleroita (39v).........9./aloitettu 6/2017 / luomu (la 21.1.2020)
MatildaM ...............3./ lahjamunasolut
kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ 1. PAS/luovutetut munasolut (la 31.1.2020) (km 5+5)

Kesäkuu 2019:
Iid@ (45).......2/ yritys aloitettu 4/2016/ lahjamunasolut
 
Minulla meni tämäkin raskaus kesken. Positiivista oli, että meni varhaisessa vaiheessa (5+5) ja itsestään, ilman lääkkeitä ja kaavintaa. Kohtu todettiin tyhjäksi tänään päivystyksessä. Emme jaksa varmaan yrittää enää tämän vuoden puolella, kaksi keskenmenoa lyhyen ajan sisällä alkaa riittämään ja olen lihonutkin hormoneista pullataikinaksi. Keskityn nyt muihin asioihin, kuten juoksuun.

Onnea teille kaikile vaiheisiinne ja haaveisiin <3
 
Tervetuloa @Kolmannen kuumeilija!

@Roxanne paljon tsemppiä piinaan ja toivotaan plussaa.

Minä: nyt kp29/30. Kaikki "oireet" loppui kuin seinään kp26. Testit negaa ja tänään unohdin testata, mut eipä ole toiveita..
Seuraavaan kiertoon oon jo suunnannut monta päivää.
Juhannuksen jälkeen on erikoislääkärille aika; katsotaan mitä setä sanoo. (toki vois olla jo napannut ku sitä ennen on ovis)
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Kiitoksia kaikille tsempityksistä! :) Tänä iltana (jolloin alkion pitäisi oletettavasti kiinnittyä) tuntui alavatsalla jotain hentoja vihlaisuja ja nippauksia, liekö hyvä vai huono merkki...? :unsure:

@Katti75 , minäkin muistan sinut oikein hyvin jo niiltä ajoilta kun molemmat yritettiin esikoista, meillä tuntuu tosiaan olevan paljon yhteistä. Kaikkea hyvää sinulle loppuraskauteen, olen aina välillä kuikuillut muista ketjuista kuulumisiasi! :)
 
Voimia ja rutkasti menetyksestä toipumiseen @kirsillevauva !!

Itse olen jättänyt terolutit nyt pois, toinen kierto menossa. Näytti viimeksi jäävän kierto heti lyhyeksi, harmi:( nyt menossa kp19 ja rinnat/nännit tänään niin pirun arat, että näinkö tämäkin jää. Alkaa turhauttamaan, kun ei edes tärppää teroluteilla eika ilman. Ollaan ihan omasta halusta menty yhdyntöjä päivittäin/parin päivän välein, eli näyttää himot olevan kohdillaan. Onneksi edes se tuo elämään onnentunnetta muuten tää alkais jo tympimään:LOL:
 
No nyt on viimeinkin ovis bongattu. Vaihdoin rfsu:n liuskat pregcheckiin. Toimi näköjään paremmin. Limailu vain teki hieman tinkiä, kun tiistaina vaikutti limat loppuvan, mut keskiviikkona alkoi taas uudestaan ja eilen näytti testi plussaa. Nyt jännätään taas. On tämä yhtä oireiden kyttäämistä, toiveiden nostattelua ja pettymyksestä toiseen juoksemista. Toivottavasti tämä palkitaan vielä...
 
https://aijaa.com/rZPwLE
Niin siinä kävi, että en malttanut jättää testaamista tänään, kun saavuttiin kotiin ja testit oli saatavilla.
En kuitenkaan parempia testejä tuhlannut.
Raskauskeijun erittöin herkkä antoi tälläisen.
Dpo 8.
Onpahan selvä viivanpaikka.
En kyllä osaa sanoa onko väriä.
Testiajan sisällä tuli.
Nämähän lienee tunnettuja viivanpaikoista.

Menkkamaisia kipuja on ollut nyt. Eikä mulla oikeastaan juur menkkakipuja ole.
Huomenna tuhlaan näitä testejä ehkä aamulla ja iltapäivällä.
Mutta parempiin kosken ehkä keskiviikkona, jos tarvis.

En usko, että tämä kierto plussan tuo.
 
@Mammakatri toivotaan tosiaan että ei oo viivanpaikka. Mut tollasia oon saanut niihin raskauskeijun tikkuihin. Jos noilla testaat ni pari kerralla, jos niitä riittää. Mut eiköhän huominen näytä suuntaa. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Mammakatri
@Mammakatri toivotaan tosiaan että ei oo viivanpaikka. Mut tollasia oon saanut niihin raskauskeijun tikkuihin. Jos noilla testaat ni pari kerralla, jos niitä riittää. Mut eiköhän huominen näytä suuntaa. (y)
En oikein usko, että nämä testit tässä vaiheessa voivat näyttää muuta, kun viivanpaikkaa.
Ei nää todellisuudessa taida olla niin herkkiä, kun testipaketti väittää.
Olihan mulla viime kierrossakin se viivanen jo dpo 6 raskauskeijun testillä. Tosin se oli 25 herkkyys.
En oikein usko senkään vielä silloin siihen kemialiseen reagoineen.
 
Mammakatri, ootko testaillut lisää? Miltä vaikuttaa, oireita?

On: lauantaina tuli selkeät ovistuntemukset, joten tänään olis dpo 4. Perjantaina pikkuinen voisi alkaa kiinnittyä, jos sellainen on tuolla jossain. Alkuviikosta oli nännit herkät ihan kuin punktiokierrossa lugepalleroiden aloituksen jälkeen, mutta nyt ei ole muuta kuin täyteläiset tissit. Ei auta kuin odotella rauhassa ja keksiä lomalle paljon tekemistä ettei ehdi kroppaa kuunnella.
 
Kyllä sw taas kemialinen oli.
Tuo raskauskeijun herkkäkin hieman vahvistui ja väriä sai ja pc näytti haaleaa, mutta selvää viivaa.
Nyt sitten tänään kp 1.
Eli 12 päivää oviksesta.
Ei nyt nuo viivat ainakaan vuotoa myöhäistänyt.

Kyllä tässä varmaan joku pikku ongelma on, kun aikaisemmin mulla oli tosi lyhyitä luteaalivaiheita ja nyt kahdessa perättäisessä kierrossa kemialinen ja tämäkin väli nyt oviksesta tähön vuodon alkuun oli lyhyehkö.
 
Mammakatri, voi harmi. Onpa ärsyttäviä nuo pienet toivonkipinät testeissä, jotka eivät kuitenkaan päästä pidemmälle. Joku progesteronihormoni voisi auttaa luteaalivaihetta, esim. lugesteronkapselit taikka nyt on viimeaikoina alettu suosia enemmän tuota tablettimallista terolutia.
 
Mammakatri, voi harmi. Onpa ärsyttäviä nuo pienet toivonkipinät testeissä, jotka eivät kuitenkaan päästä pidemmälle. Joku progesteronihormoni voisi auttaa luteaalivaihetta, esim. lugesteronkapselit taikka nyt on viimeaikoina alettu suosia enemmän tuota tablettimallista terolutia.
Luget mä ajattelin, jos saisi. Kuitenkin joku yrittää kiinnittyä ja ei onnistu. Eikö ne ole vähän, niin kun apu siihen ja samalla pidentää luteaalivaihetta.
Tosin ne lyhyet oli niinkin lyhyitä, et kuudentena päivänä oviksesta alkoi jo vuoto.
Näissä kemialisissa varmaan oli pidempi.
Näissä kemialisten kierroissa mulla oli maca ja foolihappo käytössä.
 
@Mammakatri Minulla oli noita 5 ennen kuin tämä 6. alkanut raskaus lähti sujumaan. Kävin hormonikokeissa, jotka oli ok. Yhdessä kierrossa kävin klinikalla ultrassa ja sain pistoksena kohdun limakalvoon vaikuttavaa ja terolutit. Tulos oli senkin jälkeen sama.
Mitään selkeää syytä ei löydetty. Kokeiltiin eri juttuja.
Tässä onnistuneessa oli mukana kortisoni pieninä annoksina ovulaatiosta rv 8, mene ja tiedä oliko sekään se ratkaiseva vai sattumaa.
Lähtökohtaisesti lääkäri sanoi kun on ikää (minulla 39) niin syy on usein munasoluissa. Että vaatii vaan sen jäljellä olevista hyväkuntoisen. Ja huonoja on jo 80%.

Tsemppiä hirmuisesti❣ Tiedän kuin raastavia nuokin on. Ei minuakaan lohduttaneet enää ne uudet plussat jotka aina hiipuivat pois.
Mutta toivoa siis on!! Sen halusin tulla kertomaan❤
Ylipäätään tämän asian kanssa kamppaileville.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä