90-luku tulee taas muotiin. Mitä muistat siitä? :)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Ninnu
Juppikumpu löytyi täältä :)

Jossain vaiheessa tais olla semmoset ryppyvarsisukat.. mitä ne oli.. mut siis kuitenkin pitkät sukat, jotka rypytettiin tohon nilkkaan.

Ihan 90-luvun alussa tais olla hopparihousut, eli mahdollisimman leveet lahkeet ja jätkillä housujen vyötärö roikkui polvissa :)
 
Yle Teemalta tulee kolmiosainen sarja, jossa kerrotaan vanhoista vimpaimista. Viimeksi vuorossa olivat 80-luvun uutuudet kuten kotimikrot ja videonauhurit. Nyt kolmannessa jaksossa tulevat raahattavat kännykät. Tällä viikolla tulee telkkarista.
 
Mä muistan, kun jossain vaiheessa tytöt käyttivät collegehousuja. Ne housut vain oli nostettu persvakoon pahasti ja ylimääräinen kangas vyötäröllä käännetty moninkerroin. Toinen oli se farkkujen levennys tai lyhennys kukkakankailla. Eikös vielä -90 luvulla ollut paitapuserot ja liivit. Paitapuseroissa myös saattoi olla isot kaulukset ja ranteillakin liehukkeet.
 
firequeen
ysäriheitto, eli otsatukka tupeerattiin pystyyn ja käännettiin sivuun. leviksen viisnolla ykköset. nimikorut nahkanyörissä. ennen pelotti nyt on pilotti-meininki. pikkureput. backstreet boys. melrose place. öh, mitähän muuta... ?! jostain syystä pyrkinyt unohtamaan :D
 
keski-suomessa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä muistan, että etuhiukset laitettiin tosi pystyyn, en muista sen tyyliin nimeä.
No TÖTSÄ tietenkin ;)

Trumpettihousut joku mainitsikin, trikoiset sellaiset (jumppahousut). Siihen yhdistettynä piiiitkä puuvillaneule pastillivärein ja kukkakuvioin, ei yli-iso flanellipaitakaan poolopaidalla huono ollut. Mulla oli tuolloin vielä oranssit maastokengät, ne oli niin hienot tuon asukokonaisuuden kanssa. Voi apua..
 
firequeen
ai niin ja nappiverkkarit ! jossain vaiheessa myös verkkarit joista sai lahkeet irti... :D ja missä vaiheessa olivat in ne muoviset tuttikorut, farkkuhaalarit ja poolot ? sen muistan, että se oli ennen pilotti-villitystä...
 
firequeen
Alkuperäinen kirjoittaja keski-suomessa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä muistan, että etuhiukset laitettiin tosi pystyyn, en muista sen tyyliin nimeä.
No TÖTSÄ tietenkin ;)

Trumpettihousut joku mainitsikin, trikoiset sellaiset (jumppahousut). Siihen yhdistettynä piiiitkä puuvillaneule pastillivärein ja kukkakuvioin, ei yli-iso flanellipaitakaan poolopaidalla huono ollut. Mulla oli tuolloin vielä oranssit maastokengät, ne oli niin hienot tuon asukokonaisuuden kanssa. Voi apua..
pistän paremmaksi : miula oli värikkäät trumpettihousut (olikohan oranssisävyiset) ja ruskeat bootsit :D ja punainen farkkupaita, karvis-reppu...
 
miu
"olen neitsyt -mutta tämä paita on jo aika vanha!" voi luoja!!!

mulla oli neonkeltainen talvitakki. Olin kuin kävelevä liikennemerkki. permanentti. isot muovikorvikset. teinarit (siis almanakka, oli teinivihko oikea nimitys?) marimekko-kuosiset vihkot yleensäkin. mä taisin olla hoppari, joka oli vähän outoa meidän pienessä kylässä.
 

Yhteistyössä