aarhg.

  • Viestiketjun aloittaja ottaapäähänjalujaa
  • Ensimmäinen viesti
ottaapäähänjalujaa
jos nykyäänkin maksettaisiin kaikki oravan nahoilla niinkuin ennenkin niin eipä olisi teillä "teiniäidit saa rahansa sossusta"-tyypeilläkään nokan kohauttamista.
 
Minä olen henk koht sitä mieltä että oli maksuväline oravannahka tai rehti euro, on oltava ikää ja kypsyyttä ansaita oman lapsensa elanto. Moneen kertaan olen tähän ikään (27v) mennessä maksanut veroina pian saamani äitiysavustukset ja mies maksaa niitä työllään takaisin sitä mukaa kun ne kuluvat. Olen maksanut veroina myös sossun rahoja joita muiden pussiin jaetaan, maksan myös tulevaisuudessakin. se harmittaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2005 klo 15:07 Tallulah kirjoitti:
Minä olen henk koht sitä mieltä että oli maksuväline oravannahka tai rehti euro, on oltava ikää ja kypsyyttä ansaita oman lapsensa elanto. Moneen kertaan olen tähän ikään (27v) mennessä maksanut veroina pian saamani äitiysavustukset ja mies maksaa niitä työllään takaisin sitä mukaa kun ne kuluvat. Olen maksanut veroina myös sossun rahoja joita muiden pussiin jaetaan, maksan myös tulevaisuudessakin. se harmittaa.
Voi tulla itsellesi myös päivä kun niitä sossun rahoja tarvit. Tuskin silloin enää harmittaa vai mitä?
 
Ei harmita kun olen maksanut valtiolle ennakkoon vuosien työllä ne valmiiksi. Miten sitten on sellaisen kohdalla joka ei ole peruskoulun jälkeen päivääkään ansiotylötä tehnyt? Siinä piile eroe. Matikkaa tämä on.
 
Maikku85
antaa kaikkien elää semmoista elämää kuin elää, eikä tulla arvostelemaan toisia tuntematta ihmistä. se on minusta tosi lapsellista. kaikki ihmiset ovat erilaisia ja yhtä hyviä mistä rahaa sitten saakin!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2005 klo 15:10 Tallulah kirjoitti:
Ei harmita kun olen maksanut valtiolle ennakkoon vuosien työllä ne valmiiksi. Miten sitten on sellaisen kohdalla joka ei ole peruskoulun jälkeen päivääkään ansiotylötä tehnyt? Siinä piile eroe. Matikkaa tämä on.
Kyllä sitä kerkiää niitä töitä tekemään sittenkin kun lapset on tehty ensin. Vai luuletko että lapsen synnyttyä meistä tulee työkyvyttömiä loppu elämäksi? Ei tässä ole mitään epäselvää. Säkin joskus tulevaisuudessa olet lapsiesi kanssa kotona, ja samat tuet nostat kuin mitä me nyt. Jolloin minä taas olen jo työelämässä ja veroista maksan sun elämises. Eikä kuulostakin hyvältä? Vuoroin vieraissa vai mitä?
 
En tarkoita arvostella ketään ihmisenä, ymmärsit väärin. On iso ero tarvita esim sossun tukea jossain elämänvaiheessa tai sitten antaa valtion elättää itsensä vapaavalintaisesti. Olen itse tehnyt 14v alkaen koulun ohella työtä, enkä ole koskaan oppinut luottamaan siihen että jonkun muun vastuulla olisi tuoda leipä minun pöytääni... en missään nimessä tarkoita tuomita ketään, ilmaisin vain mielipiteeni siitä, miksi on parempi odottaa esim lasten hankkimisessa niin kauan kun on kykenevä elättämään hänet myös. Mielestäni sekin on eräänlaista kypsyyttä. Pyydän anteeksi jos loukkasin, mutta en usko että tämä loukkaa ketään joka ei tunne pistoa jossakin kohtaa. Hatun nosto kaikille nuorille äideille jotka jaksavat tehdä töitä tai käydä koulua ennen tai jälkeen lasten saamisen (tunnen henkilökoht myös niitä joille lapsi on ruokakuponki sossuun, ei tarvitse enää toimeentulosta murehtia ja töitä hankkia)!!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2005 klo 15:22 Tallulah kirjoitti:
En tarkoita arvostella ketään ihmisenä, ymmärsit väärin. On iso ero tarvita esim sossun tukea jossain elämänvaiheessa tai sitten antaa valtion elättää itsensä vapaavalintaisesti. Olen itse tehnyt 14v alkaen koulun ohella työtä, enkä ole koskaan oppinut luottamaan siihen että jonkun muun vastuulla olisi tuoda leipä minun pöytääni... en missään nimessä tarkoita tuomita ketään, ilmaisin vain mielipiteeni siitä, miksi on parempi odottaa esim lasten hankkimisessa niin kauan kun on kykenevä elättämään hänet myös. Mielestäni sekin on eräänlaista kypsyyttä. Pyydän anteeksi jos loukkasin, mutta en usko että tämä loukkaa ketään joka ei tunne pistoa jossakin kohtaa. Hatun nosto kaikille nuorille äideille jotka jaksavat tehdä töitä tai käydä koulua ennen tai jälkeen lasten saamisen (tunnen henkilökoht myös niitä joille lapsi on ruokakuponki sossuun, ei tarvitse enää toimeentulosta murehtia ja töitä hankkia)!!!!!
Voi kuule, et sä minua loukkaamaan pääse. Me ei miehen kanssa olla sossun luukulla käyty kuin kerran eräässä vaikeassa tilanteessa, ja silloinkaan ei apua saatu. En myöskään ole lasta tehnyt tilanteeseen missä ei omin voimin selvittäisi. Mutta ihmettelen tätä ajatustapaa, että pitää märehtiä sitä kuinka suuri osa itse maksamista veroista menee muiden pussiin sossun kautta. Varsinkin, jos kyseessä on lasten hyvinvointi. Kai se on ihan suotavaa, ettei ketään jätetä kadulle nälkään kuolemaan? Siinä mielessä suomi on hyvä ja turvallinen maa elää kuitenkin. Sitten myös, kun oma tili näyttää nollaa ja jääkaapissa ei pala enää edes valo.

 
Toki lasten hyväksi mennet rahat ovat hyvin käytettyjä! Se olikin ponttini, joka hukkui jossain välissä... että jos ajattelisi etukäteen myös oman kykynsä elättää lapsi, ei tarvitsisi välttämättä pelätä lapsen aineellisen hyvinvoinnin puolesta.

Suomessa on hieno sosiaalijärjestelmän, vahinko että se ei teitä auttanut kun olisitte tarvinut. On hienoa että avun saa jos tulee yllättäviä tilanteita, jolloin ei itse selviä. Halusin ilmaista huoleni siitä, kuinka moni luottaa järjestelmään ainoana elatuskeinona. Koska vakituiseksi elatukseksi järjestelmää ei ole luotu, vaikka sitä myös jotkut tuntemani henkilöt käyttävät. MISSÄÄN NIMESSÄ ei ole hävettävää tai pahaa jos tilapäisesti hakee apua sossusta tms!!! Anteeksi siis jos siltä kuullosti, tai siltä että kaikki nuorena lapsia saaneet niin tekevät!!!!!
 
Mii
miski huudatte vanhemmat äidit että vain teini äiti elää soskun rahoilla?? itse olen 26vuotias,2pienen lapsen äiti,mies työtön ja voin suoraan sanoa että saamme soskusta toimeentulo tuen joka kuukausi,muuten emme pärjäisi,sitä vartenha nse on? eli siis mikä tekee siittä sen että nuori äiti ei saisi hakia apua elämiseen??pitäisikö vain kärsiä ja olla vaan ilman rahaa ja olla ottamatta apua vastaan ku sitä kerran saa?? eiköhän ne siellä soskussa katso kelle rahansa antavat,eli siis jos on tuloja joilla pärjää,nii nsillon ne eivät anna ja jos näyttää että ei voi mitenkään pärjätä ni silloin antavat. se ei ole teidän asia murehtia,vaan jokainen hommaa rahansa mistä tykkää,jos sua niin hirveästi käy kateeksi että joku saa rahaa olevansa vain kotona ni mikset jää itsekkin?? nykysin on niin paljon työttömyyttä että kaikille ei työtä riitä. yksinkeratsesti en tajua miski teette itsestänne niin lapsellisia että tulette tänne arvostelemaan nuoria äitejä.. ja tiedoksi en itse ole mikään nuori äiti koskaan ollut vaan esikoisen tein 24vuotiaana jonka jälkeen minulla ei ollutkaan enään asiaa töihin koska pomo sanoi raskauden takia irti. minusta on hienoa että joku uskaltaa ottaa jo nuorena niin ison askeleen että hankkii perheen. ei se raha ihmisestä onnellista tee vaan se että on perhettä jonka kanssa jakaa ilot ja surut!! tsemppiä kaikille nuorille joilla perhe ja jotka sitä suunnittelee!! :wave:
 
minulle oli suuri kynnys mennä puyytämään toimeentulotukea, koska minut oli kasvatettu niin että omillaan pitää pärjätä. mutta meidän tilanne on mahdoton. minä olen kotona pienen lapsen kanssa ja mies opiskelee ammattia ja tekee töitä aina kun on.
minulle sanotiin sopassa että toimeentulotuki on sama kuin kelan tuki. jokaisella on siihen oikeus hakea.
en minä pidä lastani minään ruokakuponkina vaan haluan turvata hänen pienen vauvan elämänsä. kumpi sinua tallulah oikeasti ärsyttäisi... se että lapsi voi hyvin ja ruokaa on yllin kyllin vai se että kulkee retaleisissa vaatteissa ja kokeee puutetta.
kyllä minäkin niitä veroja maksan ja joku päivä vielä enemmän. tilanteelle emme voi mitään.
kannattaisi miettiä mitä sanoo koska sitä ei ikinä tiedä milloin itse tai joku läheinen on samassa tilanteessa
 
Mii
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2005 klo 15:59 punaposki kirjoitti:
minulle oli suuri kynnys mennä puyytämään toimeentulotukea, koska minut oli kasvatettu niin että omillaan pitää pärjätä. mutta meidän tilanne on mahdoton. minä olen kotona pienen lapsen kanssa ja mies opiskelee ammattia ja tekee töitä aina kun on.
minulle sanotiin sopassa että toimeentulotuki on sama kuin kelan tuki. jokaisella on siihen oikeus hakea.
en minä pidä lastani minään ruokakuponkina vaan haluan turvata hänen pienen vauvan elämänsä. kumpi sinua tallulah oikeasti ärsyttäisi... se että lapsi voi hyvin ja ruokaa on yllin kyllin vai se että kulkee retaleisissa vaatteissa ja kokeee puutetta.
kyllä minäkin niitä veroja maksan ja joku päivä vielä enemmän. tilanteelle emme voi mitään.
kannattaisi miettiä mitä sanoo koska sitä ei ikinä tiedä milloin itse tai joku läheinen on samassa tilanteessa
juuri näin! toimeentulo tuki on tuki siinä missä esim,asumis,ja opinto tuki on. ja ku oot äitiys päivä rahalla kotona ni maksat siittä sen veron,samoin opintotuesta lähtee 10%veroa eli siis maksat samaa rahaa takasin mitä toimeentulotukena haet.
 
MiisuKisu harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2005 klo 16:08 mii kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2005 klo 15:59 punaposki kirjoitti:
minulle oli suuri kynnys mennä puyytämään toimeentulotukea, koska minut oli kasvatettu niin että omillaan pitää pärjätä. mutta meidän tilanne on mahdoton. minä olen kotona pienen lapsen kanssa ja mies opiskelee ammattia ja tekee töitä aina kun on.
minulle sanotiin sopassa että toimeentulotuki on sama kuin kelan tuki. jokaisella on siihen oikeus hakea.
en minä pidä lastani minään ruokakuponkina vaan haluan turvata hänen pienen vauvan elämänsä. kumpi sinua tallulah oikeasti ärsyttäisi... se että lapsi voi hyvin ja ruokaa on yllin kyllin vai se että kulkee retaleisissa vaatteissa ja kokeee puutetta.
kyllä minäkin niitä veroja maksan ja joku päivä vielä enemmän. tilanteelle emme voi mitään.
kannattaisi miettiä mitä sanoo koska sitä ei ikinä tiedä milloin itse tai joku läheinen on samassa tilanteessa
juuri näin! toimeentulo tuki on tuki siinä missä esim,asumis,ja opinto tuki on. ja ku oot äitiys päivä rahalla kotona ni maksat siittä sen veron,samoin opintotuesta lähtee 10%veroa eli siis maksat samaa rahaa takasin mitä toimeentulotukena haet.
mutta kukaan ei ole sinua varmastikaan pakottanut lasta hankkimaan noin vaikeaan elämäntilanteeseen. jos jo etukäteen tietää, että rahantulo on kehnoa, miksi pitää siihen perhettä vielä hankkia kun sen ehtii myöhemminkin kun on talous ym. kunnossa? älkääkä alkako saarnata, ettei kaikki lapset ole suunniteltuja. nykyään on ehkäisyä jo niin monenlaista, etten usko että vahinkolapsia enää edes voi syntyä, ellei äiti sitten ole ihan nollapolla... ja jos ei ole varaa ostaa, tk:t antaa ilmaiseksikin. kyllä pitää ottaa vastuuta. se on eri asia mennä sossuun jos elämäntilanne yllättää, mutta opiskelijaperheellä huonot tulot on varmasti ollut tiedossa jo ennen raskaaksituloa. älkää vetäkö hernettä nenään.
 
\mutta kukaan ei ole sinua varmastikaan pakottanut lasta hankkimaan noin vaikeaan elämäntilanteeseen. jos jo etukäteen tietää, että rahantulo on kehnoa, miksi pitää siihen perhettä vielä hankkia kun sen ehtii myöhemminkin kun on talous ym. kunnossa? älkääkä alkako saarnata, ettei kaikki lapset ole suunniteltuja. nykyään on ehkäisyä jo niin monenlaista, etten usko että vahinkolapsia enää edes voi syntyä, ellei äiti sitten ole ihan nollapolla... ja jos ei ole varaa ostaa, tk:t antaa ilmaiseksikin. kyllä pitää ottaa vastuuta. se on eri asia mennä sossuun jos elämäntilanne yllättää, mutta opiskelijaperheellä huonot tulot on varmasti ollut tiedossa jo ennen raskaaksituloa. älkää vetäkö hernettä nenään.

[/quote]

Entä jos suurin osa ehkäisystä on sopimatonta? Oletko tullut ajatelleeksi? Se, että ehkäisyä on monenlaista, ei tarkoita, että ne monet hienot vaihtoehdot helpottaisivat yhtään sellaista, jolle kertakaikkiaan ne ei vaan käy. Omaa terveyttäni en sentään ole erilaisilla hienoilla ehkäisymenetelmillä valmis pilaamaan. Ihan vaan ajatuksena tässä, kun nykytilanne todella on se, että kumin kanssa seksit harrastetaan kun muuta mahdollisuutta ei ole.
 
rita18
[
mutta kukaan ei ole sinua varmastikaan pakottanut lasta hankkimaan noin vaikeaan elämäntilanteeseen. jos jo etukäteen tietää, että rahantulo on kehnoa, miksi pitää siihen perhettä vielä hankkia kun sen ehtii myöhemminkin kun on talous ym. kunnossa? älkääkä alkako saarnata, ettei kaikki lapset ole suunniteltuja. nykyään on ehkäisyä jo niin monenlaista, etten usko että vahinkolapsia enää edes voi syntyä, ellei äiti sitten ole ihan nollapolla... ja jos ei ole varaa ostaa, tk:t antaa ilmaiseksikin. kyllä pitää ottaa vastuuta. se on eri asia mennä sossuun jos elämäntilanne yllättää, mutta opiskelijaperheellä huonot tulot on varmasti ollut tiedossa jo ennen raskaaksituloa. älkää vetäkö hernettä nenään.
[/quote]

ei kaikilla huonosti mee vaikka oiski opiskelia,meillä mä opiskelia,mut mies töissä,hyvin pyyhkii.. miksei opiskelija perheellä sais lapsia olla???
 
rita18
[
mutta kukaan ei ole sinua varmastikaan pakottanut lasta hankkimaan noin vaikeaan elämäntilanteeseen. jos jo etukäteen tietää, että rahantulo on kehnoa, miksi pitää siihen perhettä vielä hankkia kun sen ehtii myöhemminkin kun on talous ym. kunnossa? älkääkä alkako saarnata, ettei kaikki lapset ole suunniteltuja. nykyään on ehkäisyä jo niin monenlaista, etten usko että vahinkolapsia enää edes voi syntyä, ellei äiti sitten ole ihan nollapolla... ja jos ei ole varaa ostaa, tk:t antaa ilmaiseksikin. kyllä pitää ottaa vastuuta. se on eri asia mennä sossuun jos elämäntilanne yllättää, mutta opiskelijaperheellä huonot tulot on varmasti ollut tiedossa jo ennen raskaaksituloa. älkää vetäkö hernettä nenään.
[/quote]

ei kaikilla huonosti mee vaikka oiski opiskelia,meillä mä opiskelia,mut mies töissä,hyvin pyyhkii.. miksei opiskelija perheellä sais lapsia olla???
 
ja pointtisi oli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2005 klo 17:43 NeitiNasu kirjoitti:
\mutta kukaan ei ole sinua varmastikaan pakottanut lasta hankkimaan noin vaikeaan elämäntilanteeseen. jos jo etukäteen tietää, että rahantulo on kehnoa, miksi pitää siihen perhettä vielä hankkia kun sen ehtii myöhemminkin kun on talous ym. kunnossa? älkääkä alkako saarnata, ettei kaikki lapset ole suunniteltuja. nykyään on ehkäisyä jo niin monenlaista, etten usko että vahinkolapsia enää edes voi syntyä, ellei äiti sitten ole ihan nollapolla... ja jos ei ole varaa ostaa, tk:t antaa ilmaiseksikin. kyllä pitää ottaa vastuuta. se on eri asia mennä sossuun jos elämäntilanne yllättää, mutta opiskelijaperheellä huonot tulot on varmasti ollut tiedossa jo ennen raskaaksituloa. älkää vetäkö hernettä nenään.
Entä jos suurin osa ehkäisystä on sopimatonta? Oletko tullut ajatelleeksi? Se, että ehkäisyä on monenlaista, ei tarkoita, että ne monet hienot vaihtoehdot helpottaisivat yhtään sellaista, jolle kertakaikkiaan ne ei vaan käy. Omaa terveyttäni en sentään ole erilaisilla hienoilla ehkäisymenetelmillä valmis pilaamaan. Ihan vaan ajatuksena tässä, kun nykytilanne todella on se, että kumin kanssa seksit harrastetaan kun muuta mahdollisuutta ei ole.

[/quote]

Eli jos ei ehkäisy sovi eli pillerit lihottaa tai kondomi tutuu muuten vana hankalalta, niin sitten vaan pitää kaikki ne lapset tehdä.
ei se anna lupausta tehdä lapsia lapsena eli alle 18 v on alaikäinen joka moneen paperiin vielä holhoojan nimen tarvii ja 17 v asti vielä lapsilisääkin saa.
On se yksi tapa olla tekemättä lapsia, pitää ne housut jalassa ainakin ison osan kuukautta!!! Ja joku 14-16 saa aina pitää ne housut jalassaan ja riisua vain suihkuun ja vessaan mennessään!!!!! Pennut on pentuja kuitenkin, sorry vaan ja 14-16 v ainakin on vielä sitä
 
\Eli jos ei ehkäisy sovi eli pillerit lihottaa tai kondomi tutuu muuten vana hankalalta, niin sitten vaan pitää kaikki ne lapset tehdä.
ei se anna lupausta tehdä lapsia lapsena eli alle 18 v on alaikäinen joka moneen paperiin vielä holhoojan nimen tarvii ja 17 v asti vielä lapsilisääkin saa.
On se yksi tapa olla tekemättä lapsia, pitää ne housut jalassa ainakin ison osan kuukautta!!! Ja joku 14-16 saa aina pitää ne housut jalassaan ja riisua vain suihkuun ja vessaan mennessään!!!!! Pennut on pentuja kuitenkin, sorry vaan ja 14-16 v ainakin on vielä sitä

[/quote]

Pillerit lihottaa ja kondomi on epämukava, ja se on sinun mielestäsi syy jättää mielummin ehkäisy pois ja hankkiutua raskaaksi? Saanen kysyä mikä mahtaa olla neitosen ikä? :LOL:

Tarkoitin sellaisia oikeita, isoja ongelmia, mitä saattaapi tuo ehkäisy aiheuttaa. Ei kaikille, mutta toisille kyllä. En mitään pinnallisia ulkonäköön tai mukavuuteen liittyviä seikkoja.

Tää oli varmaan vitsi anyway. Pakko olla. :LOL:
 
Ja joku 14 vuotias voi olla hyvinkin vastuuntuntoinen, taas päälle 20 ei välttämättä sitä ole alkuunkaan.

No, selvennys tuohon ehkäisy asiaan, johon miisukisu sanoi että vahingot on käytännössä mahdottomia. Niin onkin, jos on kykeneväinen käyttämään montaa erilaista ehkäisyä päällekäin. Kuitenkin, jos siihen ei mahdollisuutta ole, ja pelkän kumin tai pelkkien pillereiden tai muun varassa elää, silloin vahinkoon on aina mahdollisuus. Toki silloinkin jos ehkäisykeinoja on päällekäin useampi, mutta todennäköisyys on paljon paljon pienempi. Kaikilla ei ole kuitenkaan vara ehkäisykeinojaan valita.
 
ihmettelen kovasti miten joku voi sanoa että pitääkö niitä lapsia hankkia opiskelijaperheeseen.... minulle ei olisi nyt omaa poikaani. sitäpaitsi. emmehän me ole opiskelijoita kuin osan elämästämme.
minä olen kyllä yli 18 vuotias. olisiko se sitten oikeasti parempi että lapseni, joka oli todellakin yllätys kun pillerit eivät käyneet ja käytettiin kumia, enkä kerennyt etsiä sopivia pillereitä.
minun ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa kun haen toimeentulotukea.
 
Elukka
Okei, sinulla oli ehkäiosyt käytössä jotenkin ja silti tuli vahinko... menköön. Mutta entäpä ne jotka kehnosta elämäntilanteesta ja taloudellisesta tilanteesta huolimatta viis veisaavat vastuustaan ja hankkivat lapsia? siitä uskoisin olleen aiemmin kyse...

Ja se ei ole mikään syy hankkia lapsia että "pillerit lihottaa"... voi taivat :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2005 klo 13:06 Elukka kirjoitti:
Okei, sinulla oli ehkäiosyt käytössä jotenkin ja silti tuli vahinko... menköön. Mutta entäpä ne jotka kehnosta elämäntilanteesta ja taloudellisesta tilanteesta huolimatta viis veisaavat vastuustaan ja hankkivat lapsia? siitä uskoisin olleen aiemmin kyse...

Ja se ei ole mikään syy hankkia lapsia että "pillerit lihottaa"... voi taivat :LOL:
Mun raskauteni alkoi yhdynnästä ilman ehkäisyä eikä sitä näin ollen oikein vahingoksi voi sanoa. Jos sinun ainut ongelmasi pillereiden kanssa on painon nousu, olet onnellisessa asemassa. Toisilla on ihan oikeita ongelmia niiden suhteen.

Miten mulla on nyt sellanen ole, että eräät täällä haastavat riitaa ihan vaan riitelemisen ilosta? Ja haluavat nuorille äideille pahaa mieltä tuottaa? Mua itseeni ei liikuta, en tälle aluelle enää edes kuulu. Mutta miettikää niitä jotka nuoria ja hyviä äitejä oikeasti ovat, oli lapsi sitten vahinko tai ei. Jos itse on saanut ensimmäisensä kolmekymppisenä, ei oikein ole varaa jakaa kokemuksen syvällä rintaäänellä neuvoja täällä nuoremmille ja käydä arvostelemassa. Ei silloin voi olla aavistustakaan millaista on olla nuori äiti jos ei itse ole ollut.

 
en lopettanut pillereitä sen takia että ne lihottivat. vaan sen takia että ne pistivät niin kovati tuppaamaan noita mielialanvaihteluja että siitä kärsivät kaikki läheiseni, toiset taas pistivät kierron niin pahasti sekaisin että vuosin koko ajan. jos siulla ei ole ollut ongelmia pillereiden kanssa ei se tarkoita sitä ettei muilla olisi ja minunhan ei tarvitse selitellä muille mitään poikani syntymästä. niin vain kävi että tulin raskaaksi ja nyt kannan vastuuni.
 
anony
onko kukaan teistä ikinä luovuttanut hyväntekeväisyyteen rahaa, oi vahemmat äidit jotka eivät voi sietää sossun luukulla ravaajia? teitä varmaan hirveesti v****aa kun eipä kukaan tule maksamaan niitäkään pennosia teille takaisin vaan pitäähän se nyt rahaa kuitenkin luovuttaa ettei ihmiset ajattele pihikisi....(ja nyt ettei kukaan ota hernettä nenukkkiin niin en tarkota että sossu ois jotain hyväntekeväisyyttä, tai onhan se tavallaan mut kuitenkin. sossun avustus tulee tarpeseen ja jos sitä ei haettas niin sit te vuoden äidit nurisisitte siitä kun tonkin lapsi kulkee ryysyissä ja tuskin ruokaans saa...)

ja kyllä nen soskunkin "ilmaisavustuksetkin" veroina taksin maksetaan, oikkeuksetta kaikista tuloista lähtee verot jos saanen muistuttaa
 

Yhteistyössä