Abortoisitko jos tietäisit että tulossa Down vauva?

  • Viestiketjun aloittaja elli
  • Ensimmäinen viesti
Casper
Tämän ketjun yhtenä uskovaisena lisään vielä, että meillä kyllä käytetään myös ehkäisyä. Enkä ole mikän lapsentekokone koskaan ollut. En ole lestadiolainen ja ihan oma vakaumus ei kenenkään painostama oli se etten tekisi aborttia. Minulle se sairaskin lapsi olisi rakas.
 
vieras
Onkohan kukaan täällä aborttia puolustavista tietoisia että down-lapsi ei ole mikään rasite, kaikki oppivat puhumaan suurin osa oppii lukemaan ja pärjäämään suht itsenäisesti? down ei ole mikään vakava cp-vamma jota sairastava olisi sidottu sänkyyn loppu elämäkseen.
Aikamoista tiätämättömyyttä porukalta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onkohan kukaan täällä aborttia puolustavista tietoisia että down-lapsi ei ole mikään rasite, kaikki oppivat puhumaan suurin osa oppii lukemaan ja pärjäämään suht itsenäisesti? down ei ole mikään vakava cp-vamma jota sairastava olisi sidottu sänkyyn loppu elämäkseen.
Aikamoista tiätämättömyyttä porukalta?
Olen tietoinen, ja tunnen kyllä Down-lapsia & muutaman aikuisenkin.

Siltikään en itse tietoisesti ko. syndrooman omaavaa lasta synnyttäisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
En abortoisi.
Olin tän kysymyksen edessä jo yhdestä rakkaastani kun oli vahva epäilys downista mutta en suostunut lisätutkimuksiin ja syntyi terve vauva.
:flower:
Mulla tuli kyyneleet silmiin...miten sitä ihmiset oikein ajattelevat (minäkin)..En osaa selittää.. Mutta olet varmasti todella aito :)
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äkkiä pois. Ei riittäisi voimavarat moisen kanssa elämiseen. Tuskin sellaista kukaan adoptiossakaan haluaisi.
katsoin vähän aikaa sitten dokumentin naisesta joka eli yksin ja adoptoi muistaakseni 7 ( vai olikohan niitä vielä enemmänkin) vammaista lasta joita kukaan muu ei halunnut. uskomaton nainen ja hieno dokumentti!
 
vieras
Siskollani on downin syndrooma, enkä ikinä ole kokenut itse jääväni ulkopuolelle hänen takiaan, jos ei ole valmis ottamaan lasta kuin lasta vastaan, mielestäni silloin ei ole oikeutta minkäänlaiseen lapseen.. mitä jos lapsesi vammautuu pysyvästi jossain onnettomuudessa?
 
no
ja vastaus kysymykseen: en abortoisi, mutta mies taas haluaisi abortin, joten tilanne olisi vaikea. tästä puhuimme usein lapsia yrittäessä ja odottaessa, mutta onneksi emme joutuneet siihen tilanteeseen ja nyt on lapsiluku täynnä.

jos taas olisi varmuus että lapsi olisi erittäin vaikeasti vammainen (ei siis down) niin sitten varmaan abortoisin.
 
En tosiaankaan tiedä. Toisaalta luulen, että itse olen siinä vaiheessa niin kiintynyt vauvaan, että se olisi hyvin vaikeaa. Toisaalta minun mielestäni myös isällä on tässä asiassa 50 % sananvaltaa, ja veikkaisin, että hän olisi abortin kannalla. Toivottavasti emme joudu moista valintaa tekemään koskaan.
 
vieras
ihanaa että on ihmisiä joille se ulkonäkö ja helppous ei ole aina tärkeintä, ja aatelkaa nyt mitä naapuritkin aattelis jos meillä osi tommonen vammanen? hui!!
En muutenkaan ymmärrä miksi juuri down-lapsia seulotaan, he kun tosiaan eivät ole vaikeasti vammaisia..
 
Vieras
Jos asia selviäis aikaisilla viikoilla niin todennäköisesti vaikka syyllisyys painais lopun ikää. Kyllä asiaa ajattelin paljon ennenkuin edellinen vauva syntyi että miten elämä muuttuis yhden terveen lapsen jälkeen jos seuraava lapsi oliskin vammainen. Mutta omaa lasta rakastaa niin paljon että kyllähän siitä selviäis vaikka suuri suru oliskin siitä mistä lapsi joutuu luopumaan vajavaisuutensa vuoksi. Nyt on lapsiluku täynnä joten tuollaista ei tarvii enää miettiä vaikka voihan lapsi vammautua myöhemminkin.
 
pöh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onkohan kukaan täällä aborttia puolustavista tietoisia että down-lapsi ei ole mikään rasite, kaikki oppivat puhumaan suurin osa oppii lukemaan ja pärjäämään suht itsenäisesti? down ei ole mikään vakava cp-vamma jota sairastava olisi sidottu sänkyyn loppu elämäkseen.
Aikamoista tiätämättömyyttä porukalta?
Onkohan sulla tietoisuutta, että monikaan ei halua siltikään erikoislasta TIETOISESTI saada jos testeissä se ilmenisi.
 

Yhteistyössä