Äidiksi toukokuussa 2013 - ryhmä

Täälläkin odotetaan tokaa ultraa kuumeisesti. On hienoa nähdä pikkuinen ja kuulla että kaikki kohdussa on hyvin :)

MMeemi: Onko tuo "kuplinta" minkälaista? Tai siis miltä se tuntuu ja pitääkö se jonkinlaista ääntä? Oma vatsa/alavatsa pitää ihme kurinaa ja nurinaa vähän väliä :D
 
Täällä on tuntunut liikkeitä jo jonkin aikaa.. Mutta viimeset kaksi viikkoa ovat jo niin selkeät, ettei voisi sekoittaa mihinkään mahan murinaan:D
Tänään slvisi, että meille olisikin tulossa poika:)
Nää niin 100% aavistukset tytöstä tuhka tuuleen ny lensi :D

Aavistinhan mä, et jos jostain on niin varma, niin ei sitten vamaan voi olla vama :D
Mutta jotenki. Sellanen olo, että poika sieltä kuulu tullakkin :)
 
Oi että. meillä ois rakenneultra huomenna. Muovikuu kerrottiinko teille ihan suosiolla vauvan sukupuoli? Mulle on sanottu että täällä on hoitajia jotka ei millään kuulemaan suostu kertomaan sukupuolta.. Ja onko kukan katsonu tätä ja vertaillu just esim rakenneultran arvioon :D Kiinalainen syntymäkalenteri

Liikkeet ei vieläkään ole muuttuneet niin selkeiksi että varmasti uskaltais niiden sanoa olevan niitä.

Oletteko tehny paljon hankintoja vauvalle?
 
Viimeksi muokattu:
MMeemi: Kertoiko he sukupuolta vai oltiinko siellä jalat ristissä? :)

Me odotetaan rakenneultraa kuumeisesti joka siirtyi 2.1 tiistaille ja voi että, se on kuin joulu meille! Kiinalaisen syntymäkalenterin mukaan meille tulisi poika mihin uskonkin tai olen jo pitkään pelännyt/aavistellut poikaa tulevaksi. Katotaan sitten ensi vuonna kumpi meille tulisi :) Sykkeet meillä ollut ekalla kerralla 140 ja seuraavalla kerralla 148, mutta melko eloisaksi ovat sanoneet. Saa nähdä. Mitä sykkeitä teidän pikkuisilla ollut ennen rakenne ultraa? Onko sikiö ollut eloisa vai rauhallinen?

Herätetään tämä me toukokuun 2013 mammat topikki taas eloon eli kertokaa kuulumisianne! :)
 
Onnea hirveästi MMeemi! :flower: Joko olette aloittaneet nimen miettimisen vai onko se jo "päivän selvää"? :)

Täällä odotetaan kuumeisesti tokaa ultraa ja parempia liikkeen tuntemuksia. Mennäänhän täälläkin jo rv 20+0! <3
 
Kyllä sitä nimeä on jonkin verran pyöritelty ja päädyttykkin yhteen molempien mieleiseen, mutta katsotaan nyt. Se voi vielä muuttua kun vauva syntyy :D

Miten ne toukokuun äidit jotka viestiketjun alkuaikoina olivat kirjoittelemassa, vieläkö olette täällä?

Nyt on alkanu sellainen hyvin usein toistuva jokapäiväinen "muljahtelu" tuntumaan jota uskallan epäillä liikkeiksi!

Kuuluuko teidän ystävä/tuttavapiiriinne paljon samassa tilanteessa olevia? Itselläni on erittäin vähän tuttuja jotka odottaisivat tai olisivat saaneet lapsen ja joskus on vähän yksinäinen olo kun tuntuu että ei ole kenelle intoilla ja puhua tästä raskaudesta. Kun onhan tämä jännittävää ainakin näin kun ensimmäistä odottaa..
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin tunnettiin ensiliikkeet selvästi mieheni kanssa 25.12! Aivan mahtava kokemus ja vauvan potkiminen on vain jatkunut, etenkin saunassa on melkoinen mellakka aika kohdussa! :D Keskiviikkona meillä myös rakenneultra ja jänskättää onko siellä terve natiainen, mutta ainakin aktiivinen kaveri se on :)

Täällä ollaan myös "yksinodottaja" ilman kaveria joka olisi raskaana tai juuri saanut lapsia. Miehen kavereilla lapsia jotka yli 5vuotiaita. Sähköpostia onneksi vaihtelen muutaman ensi odottajan kanssa ja toivottavasti tältäkin foorumilta, tai tältä topikilta, löytyisi muita yksin odottajia, ainakin minä ja MMeemi ilmeisesti vain elossa x)
 
Ihanaa kun täällä on jaksettu kirjoitella! Mulla *huokaus* pahoinvointi ja oksentelu jatkuu edelleen, just eilen neuvolassa puhuttiin, että tää ei sitten mun osalta taida loppua ollenkaan. :( Viikkoja 19. Liikkeitä tuntuu, paino ei ole noussut mutta maha on kasvanut ja äitiyshousut piti jo ostaa. Varmaan toi pahoinvointi tekee sen, että vaikka maha kasvaa niin joku muu ehkä sitten pienenee. Olen kyllä pystynyt kuitenkin syömään, ja veriarvot on hyvät. Silti olen niiiiiiiiin kyllästynyt oksentamiseen. Onko kohtalotovereita?

Miten te pärjäätte rintavarustuksen kanssa? Mulla on suurentunut jo tässä vaiheessa kahdella kuppikoolla, onneksi lähtötilanne oli lähinnä litteä lauta, muuten vois olla tukalampi tilanne. :D Samalla tuli kauppoja kierrellessä huomattua, että mun kokosille ei sitten ole olemassa imetysliivejä. Kun ympärys on 65 tai nippa nappa ehkä 70 ja kuppikoko kuitenkin tällä hetkellä jo D, niin taitaa mennä nettiostoksiksi. Lisähankaluutta tuo se, että inhoan sellaisia ohuita liivejä, joista nännit näkyy ja tuntuu läpi - ja imetysliiveissä tuntuu tosi vähän olevan sellaisia paksumpia, pehmustettuja malleja.

Ootteko jo tehneet hankintoja vauvalle? Meillä anoppi on riehaantunut, on pullonlämmitintä ja harsovaippaa ja purulelua ja vaikka mitä :D Itse en ole ostanut kuin pari vaatetta kirpparilta, ehtiihän sitä kai vielä.

Sukupuolesta sattuikos tähän pinoon yhtään tytön odottajaa? Mullakin on poikaolo, on ollut koko ajan. Saas nähdä mitä ultrassa sanotaan muutaman päivän päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Vakiosäätäjä: Ikävä kuulla jatkuvasta pahasta olosta! :( Itse kärsin voimakkaasta pahoinvoinnista ja jonkin verran oksentelusta rv14 asti ja nyt viikolla 21+4 oksennusrefleksi erittäin herkässä, takahampaita pestessä nousee usein ylös asti tai kovasti yskiessä, mutta onneksi ei päivittäistä. Toivottavasti pahaolosi menee ohi :) Se mitä puhut rintojen suurentumisesta on niin tuttua, itse olen jo kolmatta kokoa suurempi rintsikoissa ja tosi hankalaa löytää juuri sopivia rintaliivejä, imetysliivejä en vielä kattelekaan koska nämä vain turpoavat, ei kiva.

Pakko vielä kysyä sulta, että miten olet pystynyt pitämään näppisi erossa kaikista niistä söpöistä vauvanvaatteista mitä kirppiksellä näkee? Meillä taitaa olla viisi muovipussillista erilaisia vauvan hoitotarvikkeita erikokoisista vaatteista aina tuttipulloihin ja jotain yksinkertaisia "palikkapelejä" tullut myös ostettua kun niin söpöjä ja edullisia ovat olleet ^u^ Äitini raahaa myös tasaisin väliajoin jonkun söpön löytämänsä potkarin tai bodyn, on vähän liian innokas kun ensimmäinen lapsenlapsi kyseessä, mutta ompahan hän löytänyt ihanan sitterin neljällä eurolla mikä nyt "koekäytössä" kummipojallani :)

Se mistä itse "kärsin" (ja mieheni) ovat hormonit, jotka heitteleevät erittäin voimakkaasti. Ultrassa purskahdin itkuun kun kuulin että se olikin poika, vaikka tiesin itsekin että se poika on. Eilen illalla itkin miehelleni katkerasti miten huono äiti minusta tulee. Naurukohtauksilta ei olla myöskään vältytty. Odotan jo innolla kun toukokuu on ohi ja voi palata "normaaliin tasoon" eikä näitä yllättiä kohtauksia enää tule :D
 
Vaatteista ja tarvikkeista: mä en rehellisesti sanottuna ole uskaltanut oikein ostaa vielä mitään. Tuntuu vieläkin käsittämättömältä, että oikeasti olen raskaana. Mutta kyllä mä joka viikko käyn hypistelemässä ja katselemassa kaikkia tarvikkeita :D :D Musta on kyllä oikeasti järkevää ostaa hyvissä ajoin kaikki tarvittava, kun ei koskaan tiedä sitten jos tulee vaikka supistusten takia vuodelepoa tai jotenkin muuten ei ison mahan kanssa jaksa kierrellä kaupoissa. Mutta mä en vaan uskalla vielä. :S Ehkä sitten rakenneultran jälkeen.

Hormonit on huomattu täälläkin. Miesparka on enimmäkseen kohteena, vaikka yritän sensuroida näitä kilahduksia. Oikeasti mulla on tosi ihana ja rakas mies, mutta kun se toi kaupasta vääriä pähkinöitä, niin itkin vuolaasti ettei se rakasta mua :D :D Jälkeenpäin naurattaa, mutta sillon ei kyllä. Ja kun se jättää tyhjiä muropaketteja kaappiin tai tyhjiä maitopurkkeja jääkaappiin, niin menen ihan raivon valtaan! Ja mä en tosiaankaan normaalisti jaksa suuttua oikein mistään. Itken kuin vesiputous kun liikutun niin helposti, liioittelen mielessäni kaikkia asioita ja muutenkin tuntuu pään sisusta aika erilaiselta. Kestääks tää oikeasti ihan synnytykseen asti???

Ainiin, ja multa on muisti mennyt ihan totaalisesti. En muista mitään! Onko muilla ollut samaa? "Ai missä me oltiin viime jouluna?" "Siis millon muka kävit kaupassa?" "En ole sanonut niin!" Jne jne.
 
Voimia Vakiosäätäjä sinulle tuon pahoinvoinnin kanssa! En voi edes kuvitella kuinka inhottavaa on kärsiä siitä nuin pitkään.. :(

En ole itse ostanu kun muutaman bodyn kirppikseltä, ja yhen teksti-bodyn tilasin netistä.. mutta on saatu yllättävän paljon tuota tavaraa tutuntutuilta.. mutta lähinnä sitten vuoden-kahden ikäiselle on ne enemmänki. Myös tulevilta mummoilta on jonku verran saatu vaatteita ja leluja. Eilen juuri järjestelin tuossa tuota hoitopöytä kulmausta, viikkasin pikku vaatteita valmiiksi ja tein vähän listaa mitä kaikkea tässä nyt oikeasti pitäisi alkaa hankkimaan. :D

Eilen tein myös hakemuksen äitiyspakkauksesta, aiotteko te ottaa sen? Pakkaus ilmeisesti aika paljon jakaa mielipiteitä sen värimaailman takia.
 
Heippa kaikille odottaville ja myös niille joilla on jo pikkuisia! :)
Täällä kirjoittelee nuori 20v odottava äiti Helsingin suunnalta, jolla kohta rv 18 meneillään. Päätin tutustua sivuun, sillä tunsi juuri äsken pikkuisen ensimmäiset liikkeet!!<3 Laskettu aika on kesäkuun alussa, mutta en löytänyt keskustelua, jossa olisi erikseen ollut kesäkuulaisia, joten toivottavasti mahdun vielä mukaan juttuihinne..
On erittäin mukava lukea toisten kirjoituksia, varsinkin kun itselläni ei täällä suunnalla ole juuri minkäänlaista tukiverkostoa(paitsi tietenkin kihlattuni). Onko täällä muita nuoria odottajia, joilla sama tilanne? Miten olette voineet? Mitä ajatuksia teillä on raskaudesta ja äidiksi tulemisesta? Olisi huippua jakaa kokemuksia ja saada mahdollista kahvi- ja juttuseuraa :)
Itselleni raskaus oli yllätys, mutta nyt se tuntuu jo siltä, että tulisipa vauva pian.. en malta odottaa! Kävin alennusmyynnissä kalastelemassa ihania vauvanvaatteita ja vaunujakin käytiin katsomassa. Brion smilet vaikuttivat näppäriltä kaupunkikärryiltä, onko kellään vielä kokemuksia noista uunituoreista yhdistelmävaunuista?
 
Mitä äitiyspakkauksen väreistä tullut palautetta? Itse sangen rakastuin siihen pakkaukseen ja onneksi saan juuri sen pakkauksen, ihanan super retro! <3 Olen niin heikkona reoro tyyppisiin vaatteisiin ja väreihin. Kirppiksiltä olen hamstrannut 70- ja 80 luvun potkareita ja alushousuja :) <3

-lina: Onnea plussasta! :flower: Aika huikea fiilis kun huomaa plussan testissä! :) Itsekin olen hamstrannut jo jonkin verran vauvan tarvikkeita ja ymmärrän hyvin että heti raskauden edetessä on käytävä hypistelemässä erilaisia vauvan vaatteita ja tarvikkeita, mutta osta niitä maltilla, ettei käy kuin meillä että vauvan vaatteita ja tarvikkeita ja on useita muovipussillisia, tosin 90% niistä on kirppikseltä ja uffeilta. Sinulla tosin vielä hetki ennen kuin saatte tietää kumman saatte, kai haluatte tietää kumpi tulee? Onnea vielä kesävauvan johdosta! :) Olisitko kiinnostunut vaihtamaan esm sähköpostilla raskauskuulumisia ja sitten ehkä joskus lähtemään kahvile tms Helsingissä? :) Itse odotan myös esikoistani rv 21+5, eli en niin suuresti sinua edellä :)
 
Hurjasti kiitoksia "naaris" ja kuin myös, onnea sinullekkin! :) Joko itse tiedät, että kumpaako odotat?
Meillä rakenneultra on 23pv tätä kuuta ja toki haluamme(tai siis minä haluan:D)tietää, että kumpiko on tulossa. Vaikkakin todellinen poikaolo on ja monesti synnyttänyt mummonikin tokaisi, että päivän selvä poikamaha minulla!
Minäkin ajattelin pistäytyä kirppareilla heti kun vain aika antaa periksi.. Tiedätkö hyviä pääkaupunkiseudun kirppareita?
Toki voit laittaa minulle spostia, se olisi mukavaa :)
 
-lina: Minullakin oli erittäin vahva poika olo ja poikahan meille tosiaan tulee :) Itse käyn paljon UFFeilla ja Fida lähetystoreilla (sörnäinen, hakaniemi, iso roba), mutta Myyrmäki hallissa on taas keväällä suurkirppis, josta on älyttömän paljon myyjiä ja suurinosa yllättäen vauvanvaate myyjiä. Seuraava myyrmäki kirppis oli muistaakseni huhtikuussa, jonne itse pungerran menemään, jos maha vain niin antaa :) Pistätkö sähköposti osoitetta tänne tai yksityisviestillä niin voin laittaa sulle s-postia, olisi kiva jakaa tätä iloa viestein ja ehkä päästäisiin joskus vaikka yhdessä häpelöimään vauvanvaatteita. Ai niin, Zarassa on aivan mielettömän söpöjä vauvanvaatteita, mutta silloin kannattaa tietää kumpi on tulossa tai sieltä tulee hamstrattua tyttöjen että poikien vaatteita ;)
 
Totta! Pitääkin muistaa tuo Myyrmäen suurkirppis :) Oon itekki kuolannut Zaran vauvanvaatteita aina kun käyn kaupungilla.. ne on jotenki niin yksinkertaisia ilman turhia printtejä tms :) Voisit lisätä mut facebookissa, nimittäin mun sposti on tosi huono käyttää? Laitan sulle viestiä >
 
Äitiyspakkauksesta: Ajattelin kyllä sen ottaa. Ainahan siellä on jotain sellaisia vaatteita ja värejä mistä ei tykkää, tai sellaisia tarvikkeita mitä ei tule käytettyä, mutta musta se on kuitenkin ihana juttu! Seuraavalla neuvolakäynnillä tehdään hakemus. Kuinkahan hirveän paljon se painaa? Meillä ei tällä hetkellä ole autoa käytössä, joten saakohan (miehen kanssa yhdessä) sen kantamalla ja bussissa, vai pitääkö ottaa taksi?

Ja tervetuloa -Iina! Mulla on LA toukokuun viimeinen päivä, joten varmaan syntyy vasta kesäkuun puolella tämäkin pienokainen. :)
 
Ompa kiva kun tänne on tullut uusia kirjoittelijoita! Tervetuloa -iina ja kärsimätön odottaja ja onnea plussasta!

Kyllä minustaki äitiyspakkauksessa oli kivan värisiä vaatteita :D en tiedä yhtään sen painosta, löytyiskö kelan sivuilta tietoja Vakiosäätäjä.. Kyllä te varmaan kuitenki kahdestaan kantamalla saatte sen jos ei ole kovin pitkä matka :)
 
Kärsimätön odottaja: Tervetuloa muiden odottajien joukkoon! :flower: Kuinka odotus on sujunut? :)

Eihän tuo pakkaus niin paljoa voi painaa, kun kyseessä kumminkin suurimmaksi osaksi pieniä vaatteita ja pientä muuta roipetta. Varmasti saa yksinkin kannettua, vaikkakin muodoltaan voi olla haasteellinen :)
 
Saiskohan tänne vielä tunkea mukaan? Olen 21-vuotias, esikoista odottava ja välillä tuntuu, että oon ihan pihalla kaikkeen raskauteen ja vauvaan liittyvän suhteen. :D muutenkaan omassa lähipiirissä kukaan ei ole tällä hetkellä raskaana, joten on vähän orpo olo aina välillä.

Raskausviikkoja on kasassa 21+4, laskettu aika on sitten 18.5. Raskaus oli ihan täys yllätys, mutta loppujen lopuks iloinen yllätys. Poikaolo mulla on ollut koko raskauden ajan, viime viikolla rakenneultrassa sitten tuli poikalupaus. :) nimeä ollaan pojalle mietitty koko raskauden ajan, ensimmäinen nimi alkaa olla jo aika varmalla pohjalla.

Ollaan aika ajoissa alettu hankkia kaikkea, poikaystävän mielestä meillä on vauvaa varten jo liikaakin vaatteita.. Aina kaupoilla käydessä pitää kuitenkin käydä kattomassa, että onko tullut mitään uutuuksia! :D vaunutkin meillä on kuukausi sitten hankittu..

Ollaan päätetty ottaa äitiyspakkaus, omasta mielestä suurinosa vaatteista on ihan kivannäköisiä. :)
 
eveksi: Tervetuloa meidän muiden odottajien joukkoon! :) :flower: Kuinkas siulla on raskaus sujunut tähän asti? Oletko saanut osasi ihanista raskauden oireista kuten pahoinvoinnista tai mielialavaihteluista? Muuten, tässä viestiketjussa et ainakaan ole ainut joka odottaa esikoistaan ja on ihan pihalla hieman kaikesta ja yksin rypee asian kanssa, miestä ei lasketa, mutta odottavia kavereita ei ole. Onneksi on tämä viestiketju rauhoittamassa ;)
 
Moikka eveksi ja hurjasti onnea tulevasta pikkuisesta! :)
Itse olen myös 20v esikoisen odottaja ja välillä ihan pihalla ajatuksieni kanssa, että mitä milloinkin tapahtuu, mitä kuuluisi missäkin vaiheessa hommata ja toki myös äidiksi tuleminen jännittää. Miten osaan olla lapselleni maailman paras äiti ja kasvattaja yms..?

Meille, eli mulle ja kihlatulleni raskaaksi tuloni oli myös alussa aikamoinen yllätys, mutta nyt kuukausien pohdiskelujen jälkeen ollaan sitä mieltä, että vauva on enemmän kuin tervetullut<3

Samoin mä ostelin alesta kivoja vaatteita kassillisen ja lauantaina olis aikomus mennä jäähallin suurkirpparille! Siis Helsingin.. Vaunuja käytiin ihastelemassa ja aikomus on luultavasti ostaa Brion Smilet :) Mitkä ja millaset te ostitte?

Mä olen 18+3 raskausviikolla, joten olis kiva jakaa yhteisiä kokemuksia ja odotuksia vaikka facebookin chatissa tms? :)
 

Yhteistyössä