Äidiksi vielä nyt vm -63 ?

ikiemo Olen rv 21+5 ja hyvin on mennyt =)
Alussa oli pientä pahoinvointia. Väsymys on ainoana "oireena" seurannut matkallani.
Ikää on kertynyt 41-vuotta. Aikaisemmat lapset 19 ja 16-vuotiaat. Ihanaa nautiskella vielä tästä raskaudesta :heart:
Tänäään oli juuri rakenneultra ja kaikki oli hyvin.
Mukavaa kesää kaikille!
 
Kiitti tsempityksistä Uudi ja mur-mur! Ilmeisesti enteilin vähän tamman synnytystä kun sain sen osalta hommat valmiiks tallissa. Meillä oli nimittäin tälle aamulle tallissa varsa yllätys!! Ilman selkeitä ennakkomerkkejä oli tamma viime yönä synnyttänyt orivarsan hienosti itsekseen, kuten tapaavat tehdäkin. Mua vaan sen puolesta jännitti enempi ku oma synnytys :D ... Ikiemo, se 7v kuulemma on aika, jona kroppa palautuu täydellisesti synnytyksestä ja on taas kuten ensikertalaisella. Omalla kohdalla ulkopuoli ei kylläkään originaaliin palautunut :D , mutta kyse taitaa olla lähinnä sisäpuolesta... Oon ite nyt kolmatta kertaa ensikertalainen kun aiemmat on -87 ja -96. Ja nyt siis tänään kolmannen la!
 
Kiitos vastauksistanne Zera ja Tilsa. Ovatko teidän raskautenne saaneet alkunsa ihan luomusti? Paljonko sinulle Tilsa on ikää kertynyt ja miten olet jaksellut raskautesi ajan? Sinulla onkin jännät päivät käsillä! Tulivatko edelliset lapsesi miten ajallaan maailmaan? Sopivasti päivänpaistetta kaikille!
 
Jestas Tilsa, eikös se ole niin että se energiapiikki on tarkoitettu siihen synnytykseen eikä siivoukseen! Joten lepoa, lepoa, kohta sitä voimaa tarvitaan. :) tsemppiä sinulle!

Kiva myös kuulla sinusta Zera, hienoa että kaikki sujunut hyvin.

Täällä ei mitään ihmeempiä, yritystä edelleen on näköjään tässäkin kierrossa, vaikka isäntä viimeksi ilmoitti että lopetetaan tähän, mutta parin viikon päästä kaiketi saa taas jännittää.

Mut nyt on jatkettava hommia, joten hyvää viikonloppua kaikille,
meriaani




 
Zera mukava kuulla, että sinullakin kaikki hyvin ja voimia helteeseen, ei ole helppoa olla raskaana tällaisilla keleillä. Itse sen olen joskus nuorempana kokenut.

Kiva Meriaani, että olet vielä yrityksessä mukana. Puhalletaan sinne voimakkaita +++ tuulia. :whistle:

Hyvää pyhänaikaa kaikille tv Uudi
 
Kiitti tsempityksestä meriaani ! Ikiemo, oon 42 ja edelliset meni yli 8 ja 5 päivää. Jospa tämä menis taas kolme vähemmän ja syntyiskin... huomenna :D ! Vois tulla jo kun en oikein hyvin pääse kävelemään, painaa ajoittain iskiasta vasemmalta niin , ettei jalka toimi... Muuten olo ok. Alkuraskaudesta olin melko väsynyt, mutta ekan kolmanneksen jälkeen helpotti huomattavasti. Turvotuksetkin tuntuu liittyvän näihin helteisiin keleihin. En muutenkaan kuumasta välitä, nyt vielä vähemmän. Niin ja luomusti alkoi tämäkin odotus. Mukavaa viikonloppua kaikille! t.Tilsa
 
minä tulin raskaaksi luomusti 44 v, raskaus meni tosi hyvin (eka lapsi), pari kertaa oli vuotoa jotka olivat istukan hematoomasta joka oli sitten ihan vaaraton, ainoa vaiva loppuvaiheessa närästys ja vaikea löytää nukkuma-asentoa, painoakin tuli vain 8 kg, ja poika syntyi päivää ennen laskettua aikaa kun olin 45.
 
Hei, täällä ilmoittautuu yksi "ikämamma" palstalle. Raskausviikkoja 16 (lask.aika 21.12.2009), ja jo tuntuu jotakin pientä liikettä masussa! Tulin yllättäen raskaaksi joulukuussa, mutta tammikuussa oli keskenmeno, niisk. Tämä uusi raskaus oli yllätys, vain yksi kk välissä ja tärppäsi. Nyt sitten odotellaan ja toivotaan parasta. Vielä emme ole kertoneet uutista, vasta elokuussa toisen ultran jälkeen. Mies on kauhuissaan, minua hirvittää miten jaksan, kun oli synnytysmasennus edellisestä lapsukaisesta (poika 4v :) ), mutta kaikki varmasti järjestyy jotenkin. Eniten pelkään, jos lapsella on jokin kehityshäiriö. Veriseerumitestistä tuli normaali tulos. Nyt mietin, pitäisikö käydä vielä lapsivesitutkimuksessa, mutta pelkään keskenmenon riskiä.
Olo on ollut huonompi kuin ekassa raskaudessa (raskaudetkin erilaisia?). Syöminen ajoittain varsin oikukasta kun ei maistu mikään tai sitten söisin vain pizzaa ja ranskalaisia ja sitten kun syö sitä mikä tuntuu hyvältä niin kohta närästää.
 
Heippa Metsämamma !!Kiva, että löytyy lisää meitä iäkkäitä odottajia tai yrittäjiä, joka minä vasta olen.Pahoittelut keskenmenosta. Eihän sen masennuksen tarvitse välttämättä tulla. Lepää tarpeeksi jo etukäteen ja yritä olla stressaamatta.  Toivottaan kovasti, että se jättäisi sinut rauhaan.Voisikohan sitä pitää yllä jotain kevyttä masennuslääkitystä, että se ei niin helposti uusis?
Minulla, kun paniikkihäriötä ja vähän masennusta, niin lääkäri meinas, että ei pakko lopettaa lääkitystä kokonaan, ettei sitten puhkea synnytyksen jälkeen masennus, mutta lopetin kyllä kokonaan.
Epäilen kyllä enää raskautuvani, kun yritystä on jo monta kuukautta takana eikä mitään, mutta ei nyt kuitenkaan ehkäistä vielä, mennään vähän, kuin tyhjäkäynnillä.

Kiva, että veritesti oli normaali. Pieni keskenmenoriskihän sillä punktiolla on. Toivotaan kovasti, että olo helpottuu ja ruoka alkaa maistua, eihän sitä väkisin voi syödä, sitä mikä ei maistu.

Oikein hyvää ja onnellista raskausaikaa sinulle ja käyhän aina kertomassa kuulumisia tv Uudi :hug:
 
Metsämamma ja uudi minulle tuo masennus iski kuin varkain vasta kun synnytyksestä kulunut useampi kuukausi..vaavi syntyi marraskuun alussa ja masennus iski kauneimpaan kesä aikaan, 8-9kk. synnytyksestä..

Alkuun en sitä itse ollenkaan tajunnut..itketti ja väsytti..vauvan jaksoin hoidella ja siihen voimat menikin..vaikutti tietysti parisuhteeseenkin ja alkutalvesta seuraavana vuonna oli todella paha suhdekriisi..

Lääkitystä en tajunnut hakea/arvella edes tarvitsevani..olo helpotti hiljaksiin ja aloin liikkumaan kodin seinien sisältä esim. kaupungille. Parisuhde saatiin korjailtua ja lapsesta nautin aivan eri tavoin kun alkuun.=)

Kertoilen vielä sen että olen todella sosiaalinen ja ulospäin suuntautunut..näin vain minullekkin kävi yllättäin..nyt osaan siihen varautua jos vielä raskaudun ja hakea apua tarvittaessa.

Voimia Metsämammalle raskauteen, toivottavasti pystyt nauttimaan siitä, aika menee niin nopsaan..:)..täyttelen itse kesällä 44v. ja kovasti vielä kolmannesta lapsosesta kuumeilen:heart:

Uudille jaksuja myöskin ja kesäistä viikon alkua:wave:..minä odottelen sitä lääkärin soittoa huomenissa, saan kysellä mieltäni vaivaavia kysymyksiä siitä Loop-hoidosta ja raskautumisesta.

mur-mur
 
Huomenta kaikille! Koossa ollaan edelleen... Taitaa Pätkä haluta kirjallisen häädön kun ei ystävälliset sanalliset kehoitukset riitä? Nyt 41+3 ja ke aamuksi yliaikaiskontrolli. Ilmeisesti jään osastolle jokatapauksessa silloin. Anyways, nyt hieman pitkästyttää odottelu |O ... Voi tietty olla, että arvostan tätä joutilaisuutta taas kerran liian myöhään... eli melko pian synnytyksen jälkeen ;) ! Kaikille toivoville ja odottaville sikaisot :hug: :hug: , sillä tänhetkisistä turhautumisista huolimatta oon kiitollinen ja onnellinen ollessani jo tässä vaiheessa ja toivon, että kaikkien toiveet toteutuvat loppujen lopuksi :heart: !
 
Täällähän minä! :)
Ei vaan ole päässyt koneelle, kun poika sai uuden pelin ja ovat isännän kanssa molemmat nyt yhdessä pelanneet. Just vein ukon kaupunkiin vähän "rentoutumaan" prkl. On vähän meikäläisellä pinna tiukalla, kyllä se ehdotti että mennään yhdessä syömään, mutta mä en jaksanut alkaa lastenvahteja etsimään, niin jäin nyt sit kotiin. Muutenkin on ollut jäiset tunnelmat ukon kanssa, joten yhteiselle ajalle olisi kyllä tarvetta, mutta ehkä sitä huomenna taas jaksaa sen kanssa rakentavammin toimia.Kaiken kukkuraksi oli jo tänään hiukan punertavaa pöksyissä, vaikka vasta sunnuntaiksi odotin, niin sekin vetää mieltä matalaksi. :(

Mutta iloisempia asioita täällä. Eli Tilsalla alkaa h-hetki olla ovella. Lähetän täältä telepaattista voimaa. :heart:

Mites mur-mur, tuliko lääkäriltä soitto? Toivottavasti mahdollisimman hyviä uutisia.

Metsämammalle onnittelut raskaudesta, koita vain olla hermoilematta vaikka tiedän, helpommon sanottu kuin tehty. Mä olen päättänyt että jos joskus vielä raskaudun, niin nautin jokaisesta päivästä, enkä huolehdi lainkaan huomisesta. :D

Ja Uudi, älä sinäkään toivoasi menetä, jokainen kuukausi tuo uuden mahdollisuuden. Mitenkäs sinulla kiertopäivät, eikö me viimeksi oltu aika samoilla päivillä? Mulla oli tässä pari päivää jo olevinaan oireitakin, lämmöt koholla ja huippausta ja muuta, mutta ihmeen lyhyt kierto nyt näyttäisi tulevan, vaikka pieni toivo vielä on kun ei kunnolla ole vielä hanat auenneet. Katsotaan huomenna miten käy.

Nautitaan nyt kuitenkin tästä kesästä ja litroittain mansikoita kaikille!
T. meriaani
 
Voi Meriaani toivotaan, että ei kuitenkaan ole täti tulossa. Parisuhde on tosiaan sellainen, että siinä kannattaa antaa aikaa toisilleen, se kyllä palkitsee sitten.

Minulla kukautisten pitäis alkaa 11 päivän tienoilla ja varmaan alkavatkin.
Kokeilin pitkästä aikaa elämässäni, erittäin herkkää raskaustestiä, jonka pitäis näyttää 4 päivää ennen kuukautisia ja negahan se oli, niinkuin jo odotinkin.

Kokeilin sen takia, kun on pissatulehdus ja jouduin jo toisen kuurin aloittamaan.
Huvittaa sinänsä, kun ei ole ollut, kuin lapsena ennen.

Toivotan sinulle hyvää illanjatkoa sinne ja plussatuulia. :whistle:
 
Meriaani lääkäri kyllä soitteli mutta ei ollut esim. ajan tasalla minun lääkityksestäni(marevan), vaikka varmasti se sielllä kirjoissa ja kansissa lukeepi..jäi sellainen olo että ei ollut oikein "asiantuntija" tämä lääkäris-nainen :/

Laittavat nyt sitten vielä kirjettä kotio tarkemmasta lääkeen annostuksesta/tauosta ennen loop-hoitoa..miullahan löytyi siinä kolposkopiassa tuo CIN lll..pahanlaatuinen syövän esiaste..tuli NIIN yllärinä kuin olla ja voi..mutta kyllä se iloksi vielä muuttuu, uskon ja toivon näin=)

Hoitoon siis olen menossa 24.8 kun lomat on ensin pidetty..alkuun olin ihan paniikissa mutta nyt en sitä koko ajan enää ajattele kun ei se siitä miksikään muutu..jos raskaudun ennen hoitoa ei se kuitenkaan ole "kuolemaksi"..tarkemmassa seurannasssa vain sitten olen ja hoito tehdään raskauden jälkeen. Lomaa kovin odottelen ja 20.7 lähdetään perhen kera mökkeilemään..stressi saa silloin jäädä kaupunkiin-se on varma JUU!!!!:D


Lämpöisiä plussa tuulahduksia kaikille tarvitsijoille PHUUUII:whistle:..kas noin!!!

mur-mur
 
Mukavasti täällä menee, masua kasvatellessa. Nyt viikkoja 18 + 6 ja painoa tullut noin 3,5 kg, kaikki vatsaan. Joka ikinen arki-aamu (herätys 06.00) tulee oksu, ihan sama mitä syön tai jätänkö syömättä...ei enää onneksi kokopäivän kestävää =) . Turvotusta sormissa ja jaloissa jonkin verran mut vielä uskaltaa sormusta pitää. Närästystä välillä (rennie onneksi auttaa) etenkin hapanleivän jälkeen. Ja nyt saa hyyskäs istunnolla juosta jopa 4 krt päivässä, hassua. Viime neuvola käynnillä hb oli vain 115 mutta silti ei enää tarvitse päikkäreitä ottaa. Tiistaina toinen ultra ja kovasti odottelen että liikettä tuntisin mutta en ainakaan vielä ole varmuudella tunnistanut.
Tsemppiä Uudille ja kaikille muille plussaa yrittäville! Sekä tietysti Tilsalle :heart:
 
Hei Vihdoinkin !!!

Harmi, että sinulla tuo pahoinvointi on noin voimakasta. Toivotaan, että hellittää pian. Mukava kuulla, että kaikki on muuten hyvin. Jännää päästä näkemään vauveli ultrassa.

Minulla oli ensimmäiseltä, silloin aikoinaan älyttömän kovaa pahoivointia, jouduin jopa erään kerran sairaalaan, kun ei hellittänyt, kaikki meni silti loppujen lopuksi hyvin.

Rauhaisaa odotusaikaa ja onnea ultraan. Tv Uudi

:hug: :hug:
 
Voi Tilsa jättihalit sinulle ja vauvalle. Oikein sydämelliset onnittelut ja ihanaa vauva-aikaa sinulle ja pienelle ja tietysti koko perheelle. Hyvän kokoinen paketti tuli. Kertoilehan kuulumisia aina välillä, kun jaksat ja ehdit. :hug: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä