Äidit 40+

Oivikki, onnea Suoman ekasta juhlasta :) Meillä on ristiäiset vasta vapun päivänä ja nyt yritetään ratkoa missä pitkänmatkalaiset asuu kun eivät kaikki mahdu meille. Meillä on myös kutsuttu iso liuta ystäviä, kun he ovat täällä ulkomailla meidän "perhe" ja olleet mukana kaikissa käänteissä. Tuntuis ihan oudolta ettei kutsuttaisi.

Siiri, kultakutrin kääntyileminen on kanssa vähän päivästä kiinni. Ei siihen ole satsattu sellaista uuden taidon innostusta ;). Mutta menee jo niin vaivattomasti että se kamala älämölö on jäänyt pois ja hissunkissun rauhassa vaan pyörähtää. Mutta edelleen menee hermo kun väsyy olemaan masullaan ja vielä enemmän kun mä laitan takas selälleen. Usein tuosta alkaa sellanen käninä ettei auta kuin pienet tisut ja unet.

Mä olin eilen ihan ihmeissäni kun Kultakutri oli niin tyytymätön...ihan kuin olis ollut vieras vauva, enkä oikein vielä ole oivaltanut mistä kenkä puristi. Mutta mikään ei ollut hyvä, ei patjalla, ei korissa ei sylissä, ei nälkä...Tunsin itseni ihan avuttomaksi ja itku oli enemmän sellasta protestoivaa huutoa...Huff!

Onneks yöt vielä menee hyvin kahdella syötöllä ja nopealla nukahtamisella.

lämpimät terveiset kaikille
lokakuu ja kultakutri
 
Hei !
En tiedä onko tää ihan oikea paikka kirjoitella ajatuksia, mutta teen sen kuitenkin. Haaveilemme puolisoni kanssa yhä pienokaisesta, vaikka joskus tuntuu, että elämme varmaan lapsettomina. Menimme vanhana naimisiin ja nyt olemme 3v yrittäneet lasta. Onko muita tahattomasti lapsettomia yli 40-v pareja täällä ? Minä pian 42v ja mies 44v.
 
Heh, _lokakuu_, taas niinku meikän näppikseltä. Mies sanoisi, että "kasvaminen koskee". Nimittäin tuo itku. Meidän perustyytyväinen vauva on nyt muutaman päivän kitissyt ihan kaikkea. Ei ole hyvä yksin ei kaksin, ei sylissä ei sängyssä ei leikkimatolla ei sitterissä ei missään, ei ole nälkä ja tuttia en ainakaan syö, yök. Yöt meilläkin nukutaan tosi kivasti, typy nukahtaa kymmenen aikaan ja herää neljän aikaan syömään ja toisen kerran aamulla seiskan aikaan (jonkun mielestä silloin voisi tietysti jo herätä, mutta mulle se on vielä nukkumisaikaa). Tämä kaikki yhdistettynä äidin väsymykseen ei ole hyvä yhtälö ollenkaan...
Juuri tultiin ulkoa, käytiin äänestämässä, typy vetää vielä sikeitä parvekkeella. Ärsyttäviä noi koirankakat kävelyteillä, jouduin taas pesemään vaunujen pyörät että pystyin tuuppaan ne partsille. Yöks.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Oivikille ja pikkuiselle "Suomalle" nimestä. Minusta Suomakin olisi ollut vallan ihana nimi, mutta ymmärsin että se taisi jäädä tekonimeksi :)

Siiri...mene vaan rohkeesti jonnekin perhekahvilaan tms jos sellainen on lähistöllä. Mä kärvistelin syksyn kotona ja hulluksi meinasin kyllä lopulta tulla. Sitä keksi melkein tikusta asiaa lähikauppaan et sai edes pari sanaa vaihtaa vaikka kaupan kassan kanssa :LOL: Nyt käyn säännöllisen epäsäännöllisesti tapaamassa kerhossa muita äitejä ja vauvoja. Eipä sieltä tarvii sitä parasta kaveria löytyä, mutta voipahan jutella muiden aikuisten kanssa ja saa vertaistukeakin ihan livenä.

Ninni69. Olen luultavasti ikätoverisi ja meille syntyi viime syksynä melkein kolme vuotta yrityksen aloittamisen jälkeen ihana tyttö. Olimme selittämättömästi lapsettomia ja ekasta ivf:stä syntyi sitten tyttömme. Oletteko ihan luomulinjalla vai onko hoitojakin jo tehty?

Meillä tyttö kasvaa ja kehittyy nyt huimaa vauihtia. On nyt innostunut liikkumisesta ja sekös välillä neidin pinnaa kiristää kun ihan kunnolla ei vielä eteenpäin pääse. Muutenkin vaihtelee meilläkin nuo mielialat pävittäin...välillä on oma aurinkoinen itsensä ja sitten joinakin päivinä taas ihan ärrinmurrin :kieh:

Mutta kyllä on ihanaa kun kevät on tullut. Olen tosin aivan tukossa katupölystä ja muitakin lieveilmiöitä tietty löyyy...mm. Siirin mainitsemat koiranläjät Voi vietävä sentään kun tuntuu niiden kerääminen olevan niin samperin vaikea asia monille.

Minä lähdenkin nyt rakkaan harrastuksen pariin...tyttö viettää illan laatuaikaa isänsä kanssa =)

Pinkkis
 
Kiitos kaikkille onnitteluista risitiäisten johdosta.

Pinkki Suoma oli kyllä yksi vahva ehdokas nimeksi koko ajan, mutta tytön synnyttyä valitsin muista ehdokkaista.

Lokakuu kyllähän se on mukava kutsua ystäviäkin risitäisiin.

Siiri tsmppiä, toivottavasti väsymys vähitellen hellittää. Minun ei ole vaikeaa olla kotona, mutta vaikeaa on, kun en saa tehdyksi puoliakaa niistä asoista joita haluaisin saada aikaan, sillä

Suoma tarvitsee seuraa ollessaan hereillä (sitteri tai lelukaari ei riitä kuin muutamaksi minuutiksi) ja usienpina päivinä se on hereillä lähes koko päivän ( torkuu välillä max. ½ tunnin unia). Välillä Suomalla on hyvä päivä ja välillä pitää sylitelleä ja kantaa, vaikka sekään ei aina auta. Yöt menee mielestäni yleensä hyvin. Tyttö nukuu vaihdellen 4 - 7 tuntia. Minun on vaikeinta itse herätä, jos olen nukkunut vain 2 tuntia ennen herätystä, jos saan pidempään unta herääminen on helpompaa. Jos tyttö nukkuu yli 5 tuntia putkeen on minun noustava pumpaamaan.

Onko teillä muilla semmoista, että vauva nukuttuuan noin 10min - ½t alkaa "säpsähdellä" ja liikkua? Päivällä tämä johtaa siihen, että Suoma herää ja jää hereille. Yöllä hän nukahtaa uudestaan tämän jakson jälkeen.
 
Oivikille ja "Suomalle" onnea nimestä! Siirille tsemppiä väsymyksen kanssa. Jos vain teillä on perhekahvila, mene ihmeessä. Vaikka nautin kotona olosta, on kiva välillä nähdä muita vauvojen äitejä ja pojan ikätovereitaan, ystävieni lapset kun ovat jo teini-iässä. Vauvahan ei leikkikaveria vanhempien (ja mahdollisten sisarusten) lisäksi kaipaa, mutta huomaan, että hän tykkää kyllä "jutella" muiden vauvojen kanssa ja touhuta siinä lattialla.
Oivikki, olisikohan Suoman säpsähtelyt niitä ihan vaarattomia nykäyksiä tai havahtumisia, kun siirtyy unisyklistä toiseen? HUS:n sivuilta löytyy vauvan unesta hyvää tietoa, vaikka otsikossa lukee unihäiriöt, niin unesta kaikkiaan on siellä tietoa. Meillä poika noin 40 min välein vaihtaa unisykliä ja nukkuu päiväunia joko 40 min tai 80 min, vain harvoin jotain muuta. Ja yöllä osaa jatkaa untaan. Olenkin ihmetellyt, että mistä ihmeestä vauva tietää, että nyt on yöuni ja päivällä päiväuni?
Täällä on flunssasta parannuttu, se ei tosiaan mennytkään niin nopeasti kuin luulin ja viikko sitä sairastettiin. Yhä poika syö huonosti, mutta muuten on pirteä oma itsensä.
Mukavaa keväistä viikkoa!
 
Viimeksi muokattu:
Oivikkii minäkin ajattelin että Suomasta tulee Suoma, oli juuri nimipäiväkin. Mutta onnea vaan, yksi etappi saavutettu lapsen elämässä.
Käytin eilen pojan yksityisellä lääkärillä, joka on tuttu ja hyväksi havaittu jo isojen lasten kanssa aikanaan, ihan perustsekkauksessa kun itkeskelee aika paljon ja yöt menneet nyt levottomaksi, ajattelin että jos kuitenkin korvatulehdus tai muu syy.
Korvat ok ja kaikki näytti hyvältä, mutta oireiden perusteella mitä kerroin : itkeskelee kuin sattuisi masuun, heräilee unilta tiheästi, ei viihdy yhtään vatsallaan, pulauttelee edelleen paljon, hikka usein, nieleskelee, ei halua kääntyä, haluaa koko ajan olla pystyssä ja istua, lääkäri keksi että voi olla refluksitauti josta en osannut yhtään edes epäillä eikä neuvolassakaan ei ole mainittu sitä.
Kokeeksi on nyt Antepsin, ja annoin sitä eilen illalla ekan kerran, en tiedä oliko sattumaa vai helpottiko oloa, koska viime yön nukkui hyvin ja ei yhtäkään kertaa halunnut tissille.
Onko kenenkään muun lapsella tätä refluksiongelmaa, en ainakaan muista ?
 
niin joo, olen luullut että refluksista kärsivä lapsi on laiha pulauttelun takia, mutta lääkäri sanoi että usein on pullukka, koska yrittää korjata polttavaa tunnetta rinnassa sillä että jatkuvasti haluaa maitoa, vähän kuin aikuinenkin jota närästää haluaa juoda jotakin, usein maitoa, kun polttelee kipeästi ruokatorvesta, ja tämäkin sopii kuvioon että poika on ollut tiheä syömään ja silti tyytymättömän oloinen ja kasvanut tosi nopeasti.
 
Vauvatoive mun esikoisella saattoi olla tuo refluksitauti. Tuolloin 18 vuotta sitten ei vaan asiasta ollut tietoa. Jälkeenpäin olen asiaa miettinyt. Tyttö pulautteli todella paljon, jopa niin, että pulautus lensi kauas, kun vauva oli olkapäätä vasten. Itki ja oli tyytymätön ja halusi usein rinnalle. Neuvolassa sanottiin, että johtuu löysästä mahaportista.

Vähän samaa oli tällä nykyisellä vauvalla silloin, kun oli vain rintamaidolla. Kun oli ollut rinnalla, alkoi itkeä, hamusi taas rintaa jne. Pulauttelukin oli melko runsasta. Tuo helppotti ajan oloon.

Tosi kurjaa, että vauvasi on joutunut sietämään kipua. Välillä miettii, että eikö ne siellä neuvolassa osaa yhtään ajatella, mistä voisi olla kyse. Toivottavasti tuosta lääkkeestä on apua. Saatte molemmat rauhalliset yöt ja poika saa nauttia kivuttomasta olosta.
 
poika on tosi tyytyväinen nyt, leikkii tuolla itsekseen, istuu ja penkoo tavaroitaan. Nukkui hyvin päiväunet ja pääsin yksin koneelle........siinä Antepsinissa on vain alumiinia, joka vähän mietityttää, mutta pakko kai sitä on antaa jos se auttaa, ja en usko että on pitkästä ajasta kyse, luulisin ainakin että helpottaa kun tilanne saadaan rauhoittumaan ja vauva on siinä iässä että viihtyy pystyssä ja oppii uutta koko ajan.
Dignoosin varmistamiseksi voidaan tehdä ph-mittaus, se vain kuullosti vähän pahalta, nenän kautta letku masuun ja paikallaan 24 h, lääkäri sanoi ettei se ole välttämätön tutkimus jos avun saa ja eron huomaa lääkkeen aloituksen jälkeen.
 
Heippa hei kaikille!

Vihdoin minäkin pääsen/jaksan/kykenen kirjottelemaan tänne. Olin siis eemmän ja vähemän aktiivisesti tuolla 40 odottajissa ja meidän pikkukarhutar syntyi 10.3 ja on siis nyt vähän reilu 1kk. Pikkuhiljaa alkaa rytmi löytymään ja alkaa muutenkin olo itsellä vähän helpottamaan ja osaa jo vähän relata enemmän. Ja toisaalta tuo pikku neiti antaa enemmän omaa aikaa kun ottaa jo sellaisia parin kolmen tunnin unosia. Tosin viime yö ja tämä päivä on taas mennyt sellaisilla 1.5 tunnin unilla. Toivottavasti ensi yö mennään taas sillä vanhalla hyvällä 2-3 tunnin rytmillä, muuten tämän mamman silmät tippuu päästä ;)

Maanantaina käytiin 1kk tarkastus ja typy oli kasvanut ihan kivasti; syntymäpituus 52cm--->58cm ja syntymäpaino 3600g --->4960g
Täysimetyksellä mennään ja neitille maistuukin vissiin aika hyvin eväs :)

Välillä sitä tämmösenä ensikertalaisena on ihan huuli pyöreänä kun ei oikein aina ymmärrä mistä milloinkin kenkä puristaa, masuvaivoja on välillä enemmän välillä vähemmän. Onko teillä kellään kokemusta kovasti ääntelevästä vauvasta? meidän neiti puhisee, töhisee, möhisee, vinkuu ja hirnuu joskus öisin niin etten mä pysty nukkumaan siinä vieressä. Osittain ainakin nuo pöhinät tuntuu johtuvan mahavaivoista ja tänä aamuna löysin ilmeisesti oikeat "pierujumppa"liikkeet ja saatiin kunnolla ilmaa ulos ja olo helpotti. Mutta kyllä noistä puhinoista osa on kai ihan vaan jotain muita pöhinöitä...

Taitaa tulla taas vähän sekalaista tekstiä, tuntuu että kaikki on ihan soosina päässä. Kyllä huomaa että tässä on kuukauden viettänyt suunilleen neljän seinän sisällä :)
 
Pantteri kiitos onnitteluista. Kiitos myös uni kommenteista ja tiedoista, pitää käydä tuolta lukemassa, mutta tuo kuulostaa kyllä järkeenkäypältä, mitä kerroit. Tuo on tosiaan ihme juttu, mistä vauvat tietävät, että on yö ja osaavat jatkaa unia silloin, mutta eivät päivällä???

Vauvatoive
tuosta nenämahaletkusta, ei varmaan ole kiva isommalle vauvalle sitä laittaa, mutta Suomalla oli se 3 vkoa ja ihan hyvin se meni. Tuota Suoma nimestä tosiaan pidin itsekin, mutta tytön synnyttyä päädyin muuhun nimeen.

LB tervetuloa =). Sinun tyttösi on jo isompi kuin Suoma nyt 15 vkoisena. Muistaisin Suoman puhiseen enemmän unissaan pienempänä. Nykyisin nukkuu rauhallisesti, paitsi sitten tulee niitä "säpsyjä" noin ½ nukkumisen jälkeen ja silloin voi myös olla ääntelyä enemmän.

Neuvolasta, minulla on ihana kokenut neuvolanterveydenhoitaja ja lääkäri, harmittaa muutossa se, että joudutaan vaihtamaan neuvolaa ja työntekijöitä. Toivottavasti on ainakin hoitaja minun pirtaan sopiva uudessakin neuvolassa.
 
Kiitos Oivikki
Juu tämä neiti taitaa kasvaa aikalailla yläkäyrällä. Tosin ei oo ihme kun isäpappa on 192cm (samoten kuin hänen veljensä) ja meidänkin perheessä kaikki on aikas pitkiä.

Tuli taas valvottua puoli yötä. Tyttö heräs kolmen aikaan syömään, tehtiin pierujumppa ja syötiin ja sen jölkeen alkoikin taas se kamala ähinä ja puhina jota kesti tonne aamu seiskaan. Mikään ei tunnu auttavan siihen. otin välillä syliin ja yritin röyhtäyttää ja hytkytellä, mutta ei sieltä mitään tullut ja sama meno jatkui kun laitoin sen takas sänkyyn. Ja mikä ihmeellistä, sitä ähinää ja puhinaa on vain öisin ja vain silloin tällöin. Nyt neiti nukkuu tuolla täysin hiljaa ja paikoillaan...Mihinkähän tuon osais yhdistää?
 
Tervetuloa Little Bear, ja kyllä vauva kasvaa oman kokoisekseen minkä perimä on määrännyt, jos on pitkät vanhemmat niin yleensä tulee iso vauvastakin, ainakin meillä vaikka "alku" olikin pieni ennenaikaisesta syntymästä johtuen.
Jännältä kuullostaa tuo "ähinä" voithan sitä vielä kysyä joltakin lastenlääkäriltä, ei näistä pikku ihmisisät aina ota selvää.
Meilläkin viime yö oli huono, itkeskeli ja valitti kaksi kertaa aika pitkään, koen hankalaksi tuon lääkkeen annossa sen että se pitää antaa puoli tuntia - tunti syömisen jälkeen. Esimerkiksi illalla kun on syönyt puuron ja sitten vielä rintaa, niin nukahtaa rinnalla ja milläs annan enää lääkettä ohjeen mukaan. Eilen annoin sen puuron jälkeen, ennen rintaa, ja ilmeisesti tissittely sen jälkeen tavallaan huuhtoo lääkkeen ja vie hyvän vaikutuksen mennessään. Se on 3 ml paksua valkoista tahnaa ruiskulla suuhun, ei sitä nukkuvalle vauvalle voi antaa.....höh.....
 
LB tervetuloa! Kurjaa tuo ähinä ja puhina. Itkeekö vauva vai vain äheltää?

Vauvatoive Mitäs jos kokeilisit iltasyömistä toisinpäin eli ensin tissi, sitten puuro? Vai onko vauva tottunut nukahtamaan rinnalle? Jos on, niin, toimisikohan lääkkeen anto niin, että vähän ennen kuin nukahtaa, irrotat rinnalta ja sujautat lääkkeen suuhun ja sitten vaikka lyhytn imu.
 
Kiitos Vauvatoive ja tete

Googletin vähän ja kyllä kai toi näyttäis olevan "suht" normaali vaiva. Löysin englanninkielisiltä sivuilta samanlaisia tapauksia ja niissä sanottiin, ettei kannata herättää vauvaa kun se äheltää. Pitäs kai loppua jossain vaiheessa...toivottavasti!

löysin youtubesta samallalailla ääntelevän vauvan, tälleen meidänkin typsy ääntelee + paljon muita ääntelyitä ja vääntelemisiä. Ei siis yleensä edes herää vaan unissaan ääntelee ja vääntelehtii
YouTube - Grunting Baby Girl

Jossain sivuilla kyllä viitattiin myös refluksin mahdollisuuteen, mutta musta ne oireet ei kyllä natsaa tohon meidän likkaan. Ei esim pulauttele ollenkaan tai tosi vähän.
 
Kivoja juttuja löytyy näköjään Youtubesta, vertaistukea.....jotenkin vähän kuullostaa että oisko kakka kovalla ja teettelee kakkaamista ? Voisko olla vai olenko ihan väärässä......tuommosta ähinää mun poika pitää jos joutuu vähän ponnistelemaan kakan tulemisen eteen, joskus jopa tunteja ennen ähisee ennen kuin lopulta kunnolla punnaa kakat ulos.
Tete- jos tissitän ennen puuroa tai sosetta ei sitten syö kunnolla, pakko olla ensin ruoka ja sitten juoma vasta.
 
poika käy 8:tta kuukautta ja tänään alkoi kääntymään vatsalta selälleen, tekee sitä koko ajan, eilen alkoi harjoittelu ja panee vaan miettimään että auttaako tämä refluksilääke nyt siihen että haluaa liikkua kun olo ei ole tuskainen....voih......olisinpa tajunnut ajat sitten, laitoin vain hampaiden tulon piikkiin kaiken vikinän ja ähinän ja tuskaisuuden. Eipä tajunnut neuvola eikä lääkärikään aiemmin..
 
Huomenta naiset!
Eilen oltiin mekin aktiivisesti liikkeillä vaikka yleensä tokotetaan enimmäkseen kotona. Oltiin eilen punnituksessa terveysasemalla ja uudet mitat Kultakutrille 6490 g ja 63.5 cm. Eli hienosti on kasvanut vaikka epäilin hiukan kun tyttö pyörii selältä vatsalleen, potkottaa ja on hurjan aktiivinen, mutta mielestäni syönti ei ole lisääntynyt yhtään. Mutta kakkaaminen on vähentynyt huomattavasti. Viikkoon ei ole tullut kuin yhtenä päivänä kunnon kakat muuten vaan viiruja vaippaan ja parina päivänä ei mitään!
Terveysasemalta lähdettiin yliopistolle onnittelemaan ystävää joka väitteli eilen tohtoriksi :). Oli ihana olla liikenteessä ja tavata tuttuja, vaikka lähtö ja reissu etukäteen tuntui melkein ylitsepääsemättömän vaikeelta :ashamed: Mutta hyvin meni reissu ja kultakutri on niin helppo ja rauhallinen ja imetyskin onnistui ilman ihme kommervenkkejä. Ja reissaaminen näkyi yöunissa. Imetin klo 19 ja tyttö nukahti varmaan puol kasilta, ja nukkui aamukuuteen ilman syöntiä. Olipa hyvä että oltiin käyty punnituksessa niin en hermoillu tuota syömättömyyttä. Ja iloinen likka nousi sängystä: selvästi nälkäinen mutta jaksoi hihkua ja potkottaa vielä hoitopöydällä ennen syöntiä. Ja ihan kuiva vaippa! Mutta syödessä sitten kastuikin tyttö ja imetystyyny.

Nyt tyttö vetää ekoja "päiväunia", ulkona on harmaa mutta ok sää, ja ihana että on viikonloppu!
pirteää perjantaita kaikille
lokakuu ja kultakutri, huomenna 16 vkoa
 
lokakuu Onpa teillä ollut kiva päivä! =)

Lähteminen vauvan kanssa on joka kerta haasteellista. Sen kymmenen asiaa pitää muistaa ja miettiä, että pukeeko ensin itselleen housut vai vaihtaako vauvalle vaipan, pukeeko vauvalle ulkovaatteet vai itselleen kengät. Meidän tyttö kun on sellainen, että ei todellakaan pidä pukemisesta ja ehtii huutaa itsensä hikeen sillä välin, kun saan itselleni ulkovaatteet. Jos taas tekee toisinpäin, on itse hiessä ennen kuin vastaanhangoittelevalla vauvalla on päällä.

Vautsi vau! Kultakutrilla oikein tohtorisystävä. :cool: Kyllähän se piristää, kun näkee muutakin kuin kodin seinät ja on muutakin seuraa kuin vauva. Muutaman kk kotona hissuttelu riittää, mutta sitten alkaa tehdä mieli ihmisten ilmoille.

Eilen kävi hassu juttu: neiti oli jollakin ihmekonstilla saanut sohvalta lattialle pienen tyynyn. Käväsin toisessa huoneessa, enkä nähnyt miten. Kun palasin, oli neiti tyytyväisenä selällään tyyny pään alla ja puoli kroppaa jumppalelun alla. Oli huvittava näky. Tyyny ollut varmaan sohvan reunalla ja kun oikein on kurkottanut vatsallaan, on käsi osunut tyynyyn ja pudonnut sopivasti pään kohdalle ja siitä on kierähtänyt selälleen ja pää osunut tyynyyn. Naama oli neidillä kuin naantalin aurinko. =)

Voiko muuten vauvoilla olla pikaoksennustauti? Toissapäivänä tyttö pulautteli jatkuvasti joka paikkaan, vaikka ei muuten enää pulauttele juurikaan. Pulautukset haisivat oksennukselta. Normaalisti eivät haise. Oli kärttyinen ja halusi vain sylitellä. Mittasin kuumeen, kun oli lämpimän tuntuinen. Lämpöä oli 37,3. Supotin, vaikka ei tuon enempää ollutkaan. Eilen aamulla oli ok.
 
Tervetuloa LB, meitä ensimmäisen äitejä on täällä kyllä aika monta, joten vertaistukea on saatavilla ;) (onneksi).

Mä alan oleen vähän pirteempi, olisikohan syynä se, että me on lähdetty pihalle täältä neljän seinän sisältä. Aikuiskontaktit on olleet niin vähissä, että se varmaan oli osasyynä väsymykseen. Tällä viikolla kävin teatterissa ystäväporukalla ja muutenkin on typyn kanssa ulkoiltu tosi paljon. Kuten tete-a-tete sanoi, lähteminen on aina aika haasteellista... meidänkin typy on sellainen kuumakalle, ettei kestä ulkovaatteissa sisällä ollenkaan kun heti on kamala hiki. Ihanaa, että tulee kesä eikä tartte tuupata niin paljoa päälle. Mulla aina unohtuu jotain, joko tutti tai puklurätti tai jotain. Aina yritän kuitenkin ottaa vaippoja ja sapuskaa mukaan :) Tulisi nyt se hoitolaukku sieltä Englannista, niin saisin aina pidettyä siellä sellaista pikalähtövarastoa, nyt mä aina tuuppaan niitä käsveskaani. Ja vaikka lähteminen on haasteellista niin lähteminen aina kuitenkin palkitsee. Typy on vierailuilla aina kuin naantalin aurinko, hymyilee ja ihmettelee ympäristöään ja outoja ihmisiä, muttei puhu mitään :) Tänäänkin aloitti vasta kotona sellaisen selostuksen, että voisi kuvitella etten mä ollut koko retkellä mukana ja mulle täytyy selittää mitä on tapahtunut.

Meidän typyhän ei ole kärsinyt ilmavaivoista kuin silloin ihan snadina, mutta toissailtana ei uni tullut millään ja itku oli aika sydäntäsärkevää. Yleensä meillä nukahdetaan noin klo 22, mutta silloin meni pitkälti yli puolenyön itkiessä ja mietin jo kaikki korvatulehdukset yms. mutta sitten tuli pari kovaa pierua ja uni yllätti samantien. Kyllä sitten aamulla nukutti pitkään. Ihanaa, kun ei yleensäkään tartte nousta kukonlaulun aikaan (sanoo tämä aamuntorkku).

Mä meinaan muuten aloittaa kiinteiden maistelun heti kun typy täyttää 4 kk =) Meillä nyt jo syödään vitamiinit lusikasta ja hyvin menee. Typyllä on muutenkin aina niin mukavaa kun katselee minun syövän, suu aukee kuin linnunpojalla ihan vain äitiä seuratessa, joten ajattelin kyllä aloittaa kokeilut samantien. Mites muut joulukuussa syntyneiden äidit meinaa?

- Siiri S ja typy lähes 4 kk
 
Hei kaikille!

Tosiaan on tuo lähteminen aika työlästä täälläkin ja esim. eilen, kun oli itkuinen päivä en edes jaksanut lähteä ulkoilemaan. Miksiköhän se on tuo ulkovaatteiden pukeminen niin epämielyttävää. Suoma ei myöskään viihdy turvakaukalossa kovinkaan hyvin joten, jos menee autolla ( minulla ei ole omaa autoa) jonnekin, jossa pitäisi hetki ollakin pitää ottaa vaunutkin mukaan, ei riitä että ottaisi vain pyöräosan johon saisin kiinni turvakaukalon.

Onko teillä siellä turkissa LB neuvola josta voisit kysyä tuosta äntelystä? Hyvä kuitenkin, jos tyttö nukkuu hyvin.

Tete hauskasti oli tyttö saannut itselleen tyynyn pään alle :D

Hienot yö unet jo nukkui sinun kultakutrisi Lokakuu.

Vauvatoive ihanaa, että nyt on auttanut tuo lääke teillä, eihän sitä voi tietää mistä vaivasta ne ininät ja itkuisuus tulee.

Nyt tuolla kusutaan äitiä antamaan ruokaa...
 
Tete, täällä myös hassuja temppuja, vauva peruuttaa selällään maaten potkii itseään eteenpäin niin että lopulta on jossakin nurkassa tai seinässä pää kiinni ja siihen loppuu matka. Erikoinen tapa ryömiä vai mitä?
Missä on muuten Minni ja muut, huhuu huhuu? Hepuli ?
 

Yhteistyössä