Äidit 40+

Tässä istun Suoma sylissä ja kissa vieressä lattialla :)

vauvatoive täälläkin Suoma työntää itseään selälään jaloilla, mutta ei vielä pääse peitolta pikälle, sänkt on oltava vähän koholla tai muute se on alta aikayksikön pää päädyssä kiinni.

Siiri aloitan soseet myös 4 kk tai jo ehkä ensivkolla. Keskosilla aloitetaan aikaisemminkin, mutta Suoma on kasvanut niin hyvin, että ei tarvinnut aloitaa vielä, täälläkin menee tipat lusikalla ja ka katselee kiinnostuneena syömistä.

Vatsan toiminnasta teidän vauvoilla kysyisin, aikaisemmin tyttö kakkasi useasti päivässä. Toisen rotarokotteen jälkeen on ollut useammankin päivän välejä.... nytkin tämmöinen ummets kausi menossa.
 
Moikka

Meidän standardivauva :)D) alkoi jokeltaa tavuja. Standardivauva siis siksi, koska mennyt kehitys normien mukaan eli kun oppaat ja neuvola sanoi, että kuuden kk ikäisenä ei tarvi yösyöntejä, niin tyttö lopetti yösyömiset pari päivää ennen kuin täytti 6 kk, kun oppaat ja neuvola sanoi, että 6kk ikäisenä löytyy selkeä rytmi niin tyttö aloitti selkeän päikkäri-valvomisrytmin, ja kun neuvolat ja oppaat sanoi, että n. 7 kk alkaa tavujokellus niin tyttö alkoi tavujokeltaa. Juu ja ihan selvästi sanoi ÄI-TI :LOL:. Hauskan kuuloista ja korvia hivelevää; Tähän asti juttelu kun on ollut korkealta ja kovaa kiljuntaa.

Nyt tuo standardivauva vaatii lattialla viihdytystä, joten heipat.
 
kyllä se vaan Te-te on mahdollista että vauva sanoo ÄITI, niin meilläkin, joskus jopa 10 kertaa peräkkäin naama nauraen ja tajuaa mitä se tarkoittaa. Kiva että hyvin kehittyy tyttö.
Me käytiin tänään neuvolan lähetteellä fysioterapeutilla, oli positiivinen ja mukava kokemus, saatiin vähän ohjeita ja tekniikkaa kotiharjoitteluun että kääntymiset menisi sujuvammin.
fyssari ei ollut yhtään huolissaan, ja itse poika kääntyi sielläkin monta kertaa vatsalta selälleen ja pikkasen kun houkuttelee niin kääntyy toisinkinpäin. Se refluksi tai närästyslääke on oikea ihmelääke, nyt on lapsen helpompi olla vatsallaan kun ei tarvi tuskissaan itkeä naama oksennuksen keskellä...pääsee harjoittelemaan ja kehittymään. Huomenna on 8 kk lääkäri.
Niin muuten ja yösyötöistä päästiin eroon myös heti kun aloin antaa lääkettä, Antepsinia, jippii ei tarvittu unikouluja eikä huudattamisia, heräili yöllä näköjään närästystuskaansa pikkureppana.
Aurinkoisia päiviä ja mukavia kevättuulia kaikille !!!
 
Vauvatoive Voi kuinka mukavaa, että lääke auttaa!

Oletteko tehneet vauvalle itse ruokia? Meillä on menty valmiilla purkeilla niin puurot kuin muutkin ruoat. Eilen ostin pottua, porkkanaa ja jauhista. Ajattelin kokeilla, josko niistä saisi neidille kelpaavaa sapuskaa. Selvät suosikit on noissa valmiissa, että saapi nähdä kuinka äidin tekemä ruoka kelpaa.
 
aluksi tein itse soseita, bataattia ja perunaa, porkkanaa. Nyt en ole jaksanut noita lihoja alkaa väsäämään, joten ostelen valmiiita, helppoa mutta rahaa tietty menee, varsinkin puuroissa säästäisi kun vauva söisi jotakin kaurapuuroa, ostelen noita valmiita tetroja kun niistä vaan tykkää, vadelmakaurapuuroa ja luumu-ohra-puuroa, alkuun yritin keitellä ryyneistä mutta ne vain sylki pois.
Huomenna lähdetään vähän sukuloimaan, pitkä ajomatka mutta vaihtelua arkeen ja vauvan pää varmasti sekaisin :)) Hyvää pääsiäistä kaikille !
 
Hyvää pääsiäistä naiset!

Ihanaa, tete-a-tete, että teillä on standardivauva. Meillä puhutaan "keskiarvovauvasta", kun kokoajan kaikesta sanotaan: vähän keskikäyrän yläpuolella. Syntymästä lähtien :)

Ainoa, mitä tuo keskiarvovauva ei tee on jokeltaminen. Tai siis jokelteleehan tuo, mutta ihan omalla omituisella tavallaan. Mä olen niin vähän ollut vauvojen kanssa tekemisissä, etten tiedä mikä on normaalia ja mikä ei, mutta tuo meidän typy on enemmän sellainen harkitseva tyyppi, että katsoo kelle puhuu ja koska eikä höpöttele turhia. Nyt se makoilee tuolla leikkikaarensa olla ja käskee lelujaan. Sain sen tänään pitkästä aikaa kääntymään mahalleenkin, kun jätin pelkässä vaipassa matolle :) Me on oltu koko viikko enemmän ja vähemmän liikenteessä, nyt on hyvä rauhoittua pääsiäisen viettoon (ja mummilassa käyntiin ja vieraisiin..., mutta anyways.)

Viikonloppuna kokeillaan sitten perunaa (ja luumua).

- Siiri ja typy 4 kk
 
Hyvää ja aurinkoista pääsiäistä kaikkille :flower:

Tänään annoin ensimmäisen kerran luumusosetta Suomalle:p. Ensin oli neidillä vähän hämmästynyt ilme, mutta kun sanoin nam nam ja hymyilin, johan tyttökin hymyili takaisin, kovin vähän tuota vaan saa pysymään tuolla suussa, kun kielellä se vielä tuntuu tulevan takaisin ulos, ennemmin kuin menevän alas.

Ollaan tässä kotosalla pääsiäinen, käydään kuitenkin tuossa lähellä Suoman kummeilla kylässä. Samalla tulee harjoitelta tuota julkisilla liikkumista mikä on vielä vaikeaa Suomalle. Olen pari kertaa menneyt ja aina alkaa jossain vaiheessa kova huuto, mikä ei lopu millään tutin tarjoamisella, mutta vaikea on ottaa liikkuvassa bussissa sylinkään, kun kohta sitten jäädään poiskin, Miten teidän vauvat viihtyvät juliksissa kuluneuvoissa olisi teillä mitään hyviä kikkoja???

Vauvatoive on nu purkkiruuat tosi helppoja. Miten sinun pojan refluksi voi vieläkö lääkkeet ovat käytössä ja auttavat?

Oivikki ja Suoma (pian 4kk)
 
Siiri tuletha kertomaan mitä tyttö tytkäsi perunasta ja luumusta=), kun olette kokeilleet niitä ja kuinka syöminen sujui.

Lokakuu koska siellä Norjassa aloitetaan soseet??

LB onko siellä jo lämmintä? Oletko tulossa kesällä Suomeen sukuloimaan pikkuisen kanssa?

Oivikki Ja Suoma
 
Viimeksi muokattu:
Lankalauantaita!

Täällä vietetty muutama levoton yö masu/röyhtäysvaivojen kanssa. Pikkunen huutanut kurkku suorana parina iltana kun röyhtäys ei oo tullu. Ennen kuin tajusin mistä on kyse, olin ihan huuli pyöreänä, kun tyttö kirkui naama punaisena kun yritin syöttää, ihan kuin oisin tarjonnut sille myrkkyä :x Sitten kun vihdoin viimein röyhtäys tuli tyttö oli kuin eri ihminen ja taas tissikin maistui.

Soitettiin meidän lääkärille ja se meinas että kyse saattais olla ns. "silent reflux"ista, jossa välttis ei oo sitä refluksista tyypillistä pulauttelua ollenkaan vaan vauva nielaisee sen ylös nousevan nesteen takaisin. Oireet passais kyllä, kun tytöllä on usein hikkaa ja aivastelee paljon ja nyt on alkanut kokoajan olemaan sylkeä (kuplia) suussa ja jotain se nielee ja välillä irvistelee niellessään. Ja koko ajan pitäis olla kantamassa pystyasennossa.

Noh, lääkäri sanoi että kun tuo on vielä niin pikkuinen niin yritetään ensin kotikonstein ennen lääkitystä. Ja itseasiassa kun on lukenut noista vaivoista niin ei tää vissiin vielä kauheen pahana ole, en tiedä paheneeko sitten ajan kuluessa jos ei saa lääkitystä...?

vauvatoive kiva kun lääke tepsii hyvin!

Oivikki juu, ois tarkotus tulla käymään siellä kesällä. pääsis vähän pakoon tätä kesän kuumuuttakin.

muoks. niin siis ei täällä vielä nyt oo kuuma, itseasiassa aika "kylmä", jotain +12 C. Mutta kesät on yleensä pikkusen liian kuumia miun makuuni, varsinkin kun elelee kaupungissa. Jos asuis jossain tuolla meren äärellä niin mikäpä se ois ollessa :)
 
Viimeksi muokattu:
Jos lapseni osaisi puhua, hän olisi varmaan tänään sanonut: äiti, anna lisää. Siltä se ainakin näytti. Luumu meni alas kertaheitolla, peruna/vastikesosetta käytiin kerran kielellä näyttämässä huulilla, mutta sekin meni alas. Ja enemmänkin kuin 2 tl olis varmaan mennyt, jos olisin antanut, mutten uskaltanut kun pelkään, että jää suoleen johonkin jumiin och så vidare... tiedättehän ;) Eli hyvin tämä maistelu ainakin alkoi. Huomenna ajattelin perunasoseen tehdä veteen. Siinähän on taas ihmettelemistä.

Ihanaa, että kesä on tullut. Täällä pestään ikkunoita ja kiikutetaan talvivaatteita säilöön!


- Siiri ja typy 4 kk 1 pv (mitat saadaan vasta 1,5 viikon päästä)
 
Hei kaikille!
Nyt meillä käännytään myös mahalta selälleen :) Eli Kultakutri rullaa keskilattialle, tosin äiti on siellä turvana ettei kuuppa kolahda kovasti lattiaan kun selälleen kääntyy takaisin. Ekat kerrat tuo oli varmaan vahinko, mutta nyt menee ympäri ihan tavoitellusti. Ja tosi elegantisti selältä mahalleen :) Meilläkin oli alkuun niin ettei tyttö viihtyny yhtään mahallaan mutta nyt olla retkottaa pitkään, juttelee, katselee leluja (ja tv:tä jos on päällä) ja heilutteleee jalkojaan. Ja välillä olis kamala hinku eteenpäin.

Jotenkin tällä viikolla on menny konseptit sekaisin. Tuntuu että enemmän ja vähemmän kaikissa rutiineissä on uusi sävel ja äiti on ihmeissään :( . Viime viikko tisuteltiin tiuhaan mutta tällä viikolla uutena on että jos yritän antaa tisua liian aikaisin, eli tytöllä ei ole nälkä, seurauksena on karmee raivari...hän heittää selän kaarelle ja pään taakse ja kiljuu samantien. Tähän asti kieltäytyminen on ollut vaan sellasta laiskaa "ei muuten kiinnosta". Mä olen ehkä ollutkin liian innokas tuputtamaan tisua, mutta kun neiti on nopsa imemään ja usein sellanen lisähuikka on maistunut mainiosti, niin sillai on menty. Muutenkin tuntuu että temperamentti on muuttunut...väsy muuttuu nopsemmin itkuksi, kun meillä on tähän asti itketty tosi vähän. Ja itku ei olekaan mitään pikkasta vaan hirmuista huutoa niin että äidin sydäntä särkee. Eli nokosille mennään taas huudon kanssa. Joo ja kaikki muut valittelee että imut tihenee niin ei siis meillä...tuntuu että päinvastoin harvenee. Mitään lisähuikkia ei tyttö huoli, vain kun on nälkä ja silloinkin suoriutuu nopsasti tehtävästä. Ja mä edelleen ihmettelen että mahtaako saada riittävästi ruokaa, mutta siis viime viikon punnituksessa ainakin näytti kaikki hyvältä (6490 g ja 63.5 cm). Onneks yöt menee entisellä mallilla, eli herätään pari kertaa syömään ja tyttö nukahtaa nopsasti uudestaan. Ja yösyötöt menee siis ihan itkuitta. Mutta päivissä on siis uusi sävel. Eli mun tarvii katsella kelloa, että en edes tarjoa tissiä tiuhemmin kuin kahden tunnin välein. Siihen sitten täytyy passata nokoset ja iltaunet...uusia haasteita ;). Tänäänkin meni ihan pipariksi tuo iltatisuttelu kun tytön pitkät nokoset siirtyi iltapäivään-alkuiltaan, ja jouduin herättämään ettei menis ihan yöunille laitto pitkäksi. Imetin sit nokosilta otettua, ja sitten ei huolinutkaan tisua unille mentäessä...piti odottaa reilu puoli tuntia ja sitten vaan nappasin sängystä tisulle kun ei ollut vielä kerran nukahtanut ja sitten maistui pikaruoka :). Onkos kellään muulla tapahtunut tällaista muutosta?

Oivikki, täällä suositellaan 6 kk täysimetystä, mutta mä meinaan alottaa kanssa soseet pian. Ajattelin mennä toukokuun vaihteeseen ilman soseita vielä, kun on ristiäishässäkät ja vieraita talo täynnä. Olis pelkkä tisuttelu helpompaa ja saa sit omassa rauhassa alottaa maistelun. Meillä on neuvola 8.5. ja siellä olis tarkotus puhua tosta kiinteiden alottamisesta, eli voi olla että odotan siihen saakka jos painonnousu on tyydyttävä. Haluan alottaa vaan ennen kuin painonnousun takia on välttämätöntä niin voi sit kaikessa rauhassa maisteluttaa.

Iloista pääsiäistä kaikille!
 
Hei kaikille!

Se on nyt tosi lämmintä ainankin muutaman pvän. Olen paljon ulkoillut tytön kanssa ja alkaa jo paremmin sujua, tosin välillä tulee vieläkin yhtäkkiä "huutokohtauksia" ja silloin ei edes tutti auta, kun vähänrauhoituu, niin tutti pysyy suussa ja itku katkeaa. Kävimme tänään neljäkk neuvolassa pituuta oli 56 cm ja painoa lähes 4,5 kg, kiva neuvolakäynti, ei rokotukisa ollenkaan =) juteltiin hoitajan kanssa mm. syömisestä.

Siiri ihana, kun teillä heti alkoi ruokailu sujumaan. Täällä on tuo syöminen tosi hidasta nokare sosetta ½ tunnissa ja tuntuu, kun noinkin pienistä määristä tulisi vatsanpuruja.

Lokakuu varmasti saa riittäväsi ruokaa tyttö tai hän osottaisi nälkäänsä. Täälläkin on alkanut ennen unta tulemaan itkusuutta ja joskus tunutuu, kun tyttö vastustaisi nukahtamista viimeiseen asti. Itkuisuutta on välillä myös unesta, mutta voi liittyä noihin vatsanpuruihin. Täällä oli rintaraivareita noin kk sitten, kun ei vielä osannut oikein tehokkaasti imeä niin meni hermo, mutta teillä varmaan jokin muu syy. Kannataa varmaan toisaan aloittaa soseet vasta risitäisten jälkeen niin siihen asti menee vanhalla tutulla kaavalla.

LB
tervetuloa kesällä Suomeen toivottavasti tulee hyvä lämmin kesä tänne meille, alku ainankin näyttää hyvälle. Tosin joinakin kesinä yksi lämpimimmistä viikoista on ollut jo toukokuussa :D
 
Viimeksi muokattu:
Kevätterveiset kaikille. Hyvin on mennyt ja neiti kohta 7 kk ! Ei hirveän paljon vielä liiku muuta kuin pyörimällä ja kehää jalkoja siirtämällä, mutta istuu jo aika hyvin sekä kädet pelittävät mainiosti. Melkein kohta pinsettiote. Täytyy alkaa raivaamaan lattiaa pikkurojuista, ettei laita suuhun.

Minähän en imetä, kun ei kerran onnistunut. Näin pieleen ei mennyt edes kaksosilta maidon tulo, mutta... Tyttö syö kaikkea mahdollista eikä tule vatsanväänteitä. Ei ole ollut kipeänä vielä kertaakaan Kop, kop ! Ettei vaan tulekaan. On oikea päivänsäde. Painoi 6 kk 7580 g ja pituutta 67 cm. Aika vähän kun syö niin paljon. Pikkupurkillinen ei riitä mihinkään vaan sellaisia, jos syöttää pitää ostaa kaksi samaa laatua. Mussuttaa hyvin jo 8 kk ruuatkin, vaikkei vielä hampaita olekaan. On kuolannut jo pari kuukautta todella paljon. Jopa kolme bodya menee vaihtoon kuolaamisen takia päivässä.

Tyttö nukkuu n. 12 tuntia heräämättä eli 20-8. Ihanaa ! Kai näin vanhaa kohdellaan jotenkin erityisesti, kun sai noin helpon vauvan. Kurluttaa, jokeltelee ja kiljuuu ihanasti. Hymyilee kuin päivänsäde, kun herää. Poikien pelleilylle nauraa höröttää ääneen.

Minulla ei ole kiirettä liikkumisen oppimisen suhteen. On ihanaa, kun on vielä vauvamainen. Pienempi kaksosista oppi kävelemään vasta 1 v 5 kk. Yksi kollega kertoi, että hänen tyttönsä vasta 1 v 10 kk, vaikka terve onkin. Se mekko olisi tietenkin ihanaa pukea päälle, kun kävelee :).

Töihin lähtö ahdistaa. Päivähoitopaikka on jo selvillä, sillä tyttö menee samaan yksityiseen perhepäivähoitoon kuin velipojat. Nyyh !

Ihania päiviä kaikille ! Nautitaan pikkuisista !

Discovery ja typykkä
 
Hei

Discovery Voi sinulla siis töihin meno jo on mielessä, kun olet saannut jo hoitopaikan sovittua. Ihana typykkä sinulla on siellä =). Olitkin mielessäni, kun näin vaunlenkillä yksi päivä puistossa vahemmat kaksospoiken ja vauvan kanssa.

Täällä olin tytön kanssa eilen puistossa käymässä ja vaunukävelyllä. Tänään siivousta ja pyykkäystä suunnitelmissa ja muutto asioiden hoitoa siinnä lomassa. Tyttö söi eilen helpommin päärynäsosetta kuin luumua, en tiedä johtuuko koostumuksesta vai mausta. Päärynä oli siis ensimmäistä kertaa kokeilussa. Oletteko miten pakastaneet soseita, pusseissa vai purkissa tai jotenkin muuten?

Oivikki ja Suoma
 
Ihana kuulla oivikki ja lokakuu teidän typyistänne... kun kerta niin samaa matkaa kuljetaan. Meilläkin on tuota itkuisuutta ennen nukahtamista enemmän kuin aiemmin, tiedä häntä mstä johtuu. Lisäksi on päivisinkin ihme kitinää eikä tahtoisi nukkua päiväunia ollenkaan. Onkohan sitten niin paljon mielenkiintoista katseltavaa ettei millä malta? Tiedä häntä. Kauhea hinku olisi sylissäkin istumaan. Punkeepunkee ja punkee ja välillä onnistuukin. Kääntymisetkin vatsalleen onnistuu aika hienosti ja kerranpa meni takaisinkin (aivan vahingossa ja itsekin ihmetellen). Selkeästi liikkuminen "hellepäivinä" oli helpompaa, kun oli vähemmän vaatetta päällä. Ihan viimeisten päivien aikana on lelutkin alkaneet ihan erilailla kiinnostaa. Nyt meinaa jo mennä hermo, kun lelu ei lähdekään lelukaaresta irti.

Ihana tuo typy on. Tänään syötin porkkanaperunaa (kaupan) ja selkeästi ei tykännyt mutta alas meni vähän sillä ilmeellä, että kai näitä on maisteltava kun tuo näitä tuputtaa ;) Eli meillä menee syömisharjoittelu ihan ok. Ainoa asia mikä minua mietityttää on kuinka nopeasti annoskokoja voi suurentaa? Eipä tuo nyt vielä pidä tuota syömistä kuin leikkinä, ei varmaan vielä tajua, että siitä sapuskasta voisi nälkäkin lähteä. Täytyy varmaan kysyä neuvolasta ensi viikolla. Mä pakastin oivikki soseita minigrip-pussissa. Mielestäni se on helpointa.

Voinko nostaa rattaiden selkänojaa hieman pystympään? Typy selkeästikin haluaisi jo katsella hieman ympärilleen ja olisi paljon helpompi kuskailla sitä kun voisi vaunuissa kuskata, eikä tarttis kanniskella.

Sellaista tänne. Vappua odotellessa. Ajattelin vapputorilta käydä typylle pallon hakemassa. Eipä oo paljon opiskeluaikojen jälkeen vapputorilla tullut käytyäkään (ja siitähän ei kauaa oo).

- Siiri ja typy 4 kk 1 vko
 
Mä tungen tänne äippäpuolelle kun odotuspuoli on kovin hiljainen.

Muistaakseni esikoinen alkoi myös narista enemmän kun alkoi punkea ylös ja liikkeelle, vois varmaan johtua siitä(kin)?

Esikoinen kyllästyi myös rattaissa makuulla olemiseen joskus 6 kk iässä (tosin SS:n typy on kyllä pienempi vielä) ja mä nostin vaan selkänojaa ja tuin Ipanan sellasella pyyherullalla istuvampaan asentoon. Pitkään ei tokikaan sellaisessa oltu mutta jonkinmoista lenkkiä kuitenkin tehtiin tuolla tavalla. Oonko jo kysynyt ootko kokeillut / aikonut kokeilla kantoliinailua? Ipana viihtyi liinassa erinomaisesti kun siinä sai olla ihan pystyssä ja vähän paremmin näki maisemaa.
 
Morticia, mullahan on se Manduca-kantoreppu... mutta typy ei viihdy siinä. Tai sitten en osaa sitä kunnolla siihen laittaa. Täytyykin taas joku päivä kokeilla. Mä en oikein niistä liinoista perusta. Tai siis pelkään, etten osaa sitoa sitä tarpeeksi tiukalle ja typy tipahtaa :) Kyllä mää jo eilen itseasiassa huuto.nettiä selasin ja mietin sellaisen ostamista, mutta kun niitä on niin monenlaisia eikä niistä tiedä mikä olis hyvä ja mikä ei...
Meitin vähäuninen nukkuu nyt kohta kolmatta tuntia partsilla! Eilen päiväunet jäikin aika pienille, josko tänään otetaan sitten takaisin.
 
No hyvä että pikkuinen nukkuu, nautihan omasta ajasta. :)

Juu enpäs muistanut että sellainenhan teillä oli. Ei se meilläkään ihan vauvana toiminut vaan vasta isompana. Edelleen tuputan sitä liinaa, yllättävän äkkiä sen oppii sitomaan kun treenailee Kantoliinakavan ohjeiden mukaan. Ja youtubesta löytyy hyvöt ohjeet myös. Ja sitä joustavaa trikoista suosittelen alkuun, esim. Tricot Slen.
 
Hei

Onko teidän pienillä sellaista, että alkaa unesta itkeä ja kun käy rauhoittamssa ja antaa tutin niin unet jatkuu? Meillä on nyt tälläistä.

Siiri taidan minäkin pakastaa sitten noihin mingrip-pusseihin soseita. Minulla on käytössä sisällä kantopussi Bum Baumel, se on ollut ihan kätevä, tosin tyttö ei viihdy pussissa virkeänä vain, kun uni jo painaa silmää, mutta ei meinaa tulla, niin rauhoittuu tuossa äidin häärätessä. Minulla on myös rengasliina, jota en osaa hyvin käyttää, sen säätäminen on mielestäni vaikeaa (voimat ei riitä tai tekniikka mättää), kun tyttö on liinassa. mutta uskon senkin tulevan enemmän käyttöön, kun tyttö kasvaa isommaksi. Olisi hyvä, jos voisit käydä jossain liikkeessä kokeilemassa liinoja tai jos pääsisit kokeilemaan jonkun liinaa. Varmaan manduka taas alkaa toimimaan vähänajan kuluttua, jospa tyttö ei nyt näe siitä riittävästi maailmaa.

Morticia tervetuloa tänne porisemaan :wave:
 
teillä on kaikilla jo niin "isoja" nuo teidän vaavit, syövät jo kiinteää ruokaa :)

Oivikki mä oon just tuskaillut muutaman päivän kun ne ihanat parin tunnin päiväunet on muuttuneet sellaisiksi "koiranuniksi". tyttö on tosi kevyessä unessa, herää joka rasaukseen ja herää aina n. 10-15 minuutin päästä nukuttamisesta ja kun käy heijaamassa (meillä ei vielä oo tutti käytössä) niin nukahtaa (toivottavasti) uudestaan. Ja joskus myös herää omaan itkuun, näkeekö unta vai mikä on, en tiedä. Yöllä kyllä nukkuu sikeämmin. Eilen ei oikein nukkunut ollenkaan kunnon päiväunia, ainoastaan sellasia 30-40 minuutin pätkiä muutamat.

siiri Meillä on babybjörn kantoreppu, jota mainostetaan epäergonomiseksi :| Oon kyllä muutaman kerran käyttänyt sitä, mutta jotenkin ahistavalta tuntuu punkea tyttöä siihen kaikkine vaatekerroksineen. Tyttö on viihtynyt kyydissä ihan hyvin, katselee silmät suurina ympärille. Ainoastaan reppuun meno tuottaa aina itkuraivareita.

Oisko se kantoliina sitten parempi vaihtoehto? täällä liikkuminen vaunujen kanssa ei oo kovin helppoa,kun ei täällä oo joka paikassa kävelyteitä tai sit ne on niin huonossa kunnossa tai kapeita ettei niissä pysty millään kärryillä menemään. huomattavasti helpompaa on kantaa sylissä/repussa.

Mulla on niskat menny aivan jumiin, kun typyä joutuu kantamaan kokoajan sylissä, ei viihdy yhtään makuuasenossa. Turvaistuimessa tykkää olla jonku aikaa ja katsella lelueläimiä. Mutta se on vain pieni hetki ja sitten jo kyllästyy ja taas pitää äiskän lähteä kuljettamaan pitkin kämppää :)

Nyt neiti on oppinut väpättämään alahuulta niin sydäntäsärkevästi, että meinaa äitiltäkin itku tulla, kun sitä katsoo :rolleyes: Ja sit, jos nyt ei oo mikään oikea hätä, niin tytöltäkin pokka pettää ja alkaa hymyilemään. kaippa se alkaa jo nyt kokeilemaan mitä kaikkea sitä saakaan periksi olemalla tollanen söpöliini :LOL:
 
Hei kaikille. Ristiäiset viikonloppuna huiih :) ekat vieraat tai tutut tulee tänään. Ihanaa juhlia kultakutria :) Meillä vaihtelee päiväunet hirmuisesti. Ensin oli vakio pitkät unet ulkona, sitten kääntymisen opettelun aikoihin oli tauko, sitten otti taas pitkät unet ja nyt nukkuu ennätys vähän. Huokaus. Me ollaan siirretty kaikki sisäunet makkariin kun täällä alkaa olla niin valoisaa ja tyttö on jo liian pitkä koriin. Se muutos meni hyvin. Eilen kuitenkin päiväunien vähyyden vuoksi meni ilta ihan häneksi kun tyttö pääsi yliväsyneeksi (ja mä yritin siivota siinä samalla). Oivikki, meillä on ruvettu heräämään illalla nukkumaan menon jälkeen itkulla tunnin parin päästä mutta syynä on tankkaus ;-) Kultakutri kääntyi siis jo mahalta myös selälleen viime viikolla mutta nyt on se taito unohduksissa. Mutta kääntyy melkein heti mahalleen kun laitan matolle ja kova hinku olis johonkin mutta hermo menee. Ja sit ei ole hyvä mitenkään. :-( lelujen kanssa tyttö on tosi taitava, leikkii pitkään ja välillä on lelu molemmissa käsissä. ;-) ja pistää suuhun kaikkia. Meillä on ihan hirvee pierukausi. Ihan kamalaa määrissä ja hajussa. Onko kellään muulla samaa ongelmaa, siis lapsella ;-) sori huono editointi, seison ulkona ja vihdoin kultakutri nukkuu :) terveisin lokakuu ja kultakutri
 
...hhhmmmm, tää on niin tätä! just ku on yhteen rytmiin tottunut neiti pistää pakan sekaisin :) Nyt on sitten vetänyt sikeitä yhteen pötköön (yhdellä välitankkauksella) jo yli neljä tuntia!
Näköjään ei koskaan voi tietää millanen on seuraava päivä ja minkäläisella rytmiikalla mennään :)

lokakuu mukavia ristiäisiä :flower:
 
lokakuulle onnistuneita ristiäisiä! Pierukausi on täälläkin, mutta mun mielestä haju on viimeaikoina vähentynyt, tai sitten nokka on jo siihen tottunut. Mun täytyis kanssa alkaa siirtään typyä makkariin nukkumaan, niin sais jotain tehtyäkin sillä välin kun se nukkuu, mutta ensin sinne tarttis ostaa pimennysverhot.

LB, näinhän se menee. Meillä varmaan tosi pitkäänkin, koska ei itsekään olla mitään rytmi-ihmisiä... omatkin rytmit menee välillä sekaisin, joten ei ihme että lapsellakin :) Kantoliinoista en sano mitään. Enkä enää repuistakaan. Mistä mää mitään tiärän. Ostin just kaupasta erilaisia soseita, ei taida tulla sen halvemmaksi näin "talvella" itse tekemät soseet. Kunnei meillä normisti kauheesti kukkakaalia tai parsakaalia syödä, niin joutuisin kuitenkin typylle niitä ostamaan erikseen.

Meillä syödään nykyään kerran yössä, n. klo 02-03. Olen tähän asti syöttänyt aamuyölläkin, mutta parina aamuna olen nostanut viereeni nukkumaan ja siinä se on tyytyväisenä köllinyt aamuun asti. Ihanaa, kun saa itsekin nukuttua paremmin.
 
hei,
liittyisin tänne, jos saan. Olin odottajissa aikoinani. nyt minulla on poika, joka syntyi viikoilla 25 ja 2. Laskettu aika oli marraskuun puolivälissä ja syntyi siis elokuussa. Olisi kiva vaihdella ajatuksia.
Meillä on mennyt ihan mukavasti. Poika jo kääntyilee ja harjoittelee ryömimistä :)Olisi kiva päästä mukaan tänne.
 

Yhteistyössä