Äidit 40+

Tein semmoisen huomion, että Libero on taas muuttanut vaippamalliaan, vaihdoin Pampersista Liberoon kun Libero oli jotenkin paksumpi ja paremmin istuva, nyt kun ostin uuden vaippapaketin oli Liberokin sellainen tosi ohut ja uudistettu. Paketissa luki jotakin että Action slim fit, ja ainakaan Prismassa ei löytynyt enää sitä vanhaa mallia.
Tajusin tässä kiireideni keskellä että kohta saa alkaa syöttää vauvalle hapanmaitotuotteita, kun tulee ikää 10 kk, mitäs niitä olikaan paitsi viili, raejuusto ja piimä? Entä jukurtti?
Olen onnellinen riiviöstäni, ei ole ainakaan enää kehitys jäljessä, notkea poika =)
 
heipä hei sinne kuumaan maahan :)

Meillä oli tänään 3kk tarkastus, typy jatkaa hurjaa kasvuaan nyt 64cm ja 6700g Nyt kai se kuitenkin vähän hidastuu tuo kasvu, ainakin näin oon lukenut että ensimmäiset 3kk kasvetaan lujaa ja sitten vähän hidastuu. ...tai sit kohta mulla on sellanen metrin mittanen 5 kuukautinen vauva :D

Lääkäri määräs zyrteciä vauvan hänen mielestä allergiaan. Mä en niin varma oo onko noi satunnaiset näppylät, joita tulee sillon tällön nukkuessa, allergiaa...musta tuntuu että melkeinpä kaikilla suomalaisvauvoilla on vähän jonkunnäköstä näppylää vauvoina..vai oonko väärässä? Kun meillä on niin herkkä iho..täällä (Turkki) kun nämä on tummaihoisempia niin näillä ei niin noita iho-ongelmia ole...en tiiä, mut en ajatellut ainakaan vielä tota zyrtecia ostaa, kun musta noi näppylät on niin satunnaisia eikä ollenkaan pahannäköisiä tai paljon.

Me käytiin alkuviikosta Ankarassa tekemässä passihakemus typykälle, täällä Istanbulissa kun eivät pysty tekemään niitä uusia passeja :/ Typsy jaksoi hyvin matkan, 7 tuntia bussissa, loppumatkasta vaan meinas vähän puklautella ja olla matkapahoinvointia. Bussit täällä on tosi hyviä, ilmastoidut, jokaisella onma pikku telkkari ja matkalla tarjotaan kahvia, pullaa ja juotavaa. Ihan ku lentokoneessa matkustelis. Eli sai typy vähän esimakua tulevasta lentomatkasta suomeen :) (toivottavasti sittenkin kaikki menee yhtä jouhevasti...)

Täällä typsykkä on löytänyt sormet ja nyrkit onkin suussa suurimman osan päivästä. Silmät killissä tiirailee käsiään :) Ja ensimmäiset kunnon naurun hekotukset on kuultu joku aika sitten. Se on musiikkia äidin korville :)
 
Heipähei. Aika kuluu kammottavaa vauhtia, typykin täyttää ens viikolla jo puoli vuotta. Kieriminen on aivan salamannopeeta (ja nyt jo molempien kylkien kautta mahalleenkin) ja tänään nostelin kaikki tavarat (kukkapöydät, kukat, sohvapöydän...) olkkarin lattialta pois, että on tilaa kieriä. Silmät saa olla kyllä selässäkin. Hetkeksikään ei voi yksistään jättää. Mä olenkin nyt sitten nostanut typyn sitteriin vessaan yms. mennessä ettei tartte mukana kantaa. Hampaita ei vielä ole tulossa, ei ainakaan näy. Kirkuminen on juuri keksitty (voi vanhan äitiparan korvaparkoja). Meillä tuota ääneen nauramista joutuu välillä oikein houkuttelemaan vaikka melkoinen hymy-/naurutyttö muuten onkin. Tänään putsasin kainaloita, niin nauru tuli siinä =)
Soseita ja puuroja (kauraa ja riisiä) ollaan vedelty maksimissaan ½ dl per ruokailukerta. Joskus aamuisin menee puuroa + hedelmäsosetta se puoli desiä, muuten päästään muutamaan ruokalusikalliseen, hyvänä kertana. Typy ei vaan vielä käsitä vatsan täyttymistä sillä kiinteämmälläkin sapuskalla. Ulostevaroitus: Meillä myös kakka on ihan yhtä löysää kuin aiemminkin ja välillä sitä tulee aika lasteja. Kiinteämmäksi se ei ainakaan ole muuttunut, välillä voi olla kaksiväristä (riippuen siitä mitä on syöty)... Kohtahan se saa lihat/kalat/kanatkin jo aloittaa. Voi elämän kevät.

Ens viikolla sitten taas nähdään miten Kultakutrin ja typyn kasvukäyrät menee.

Mitäs muille? Onko kesälomat vieneet mennessään...

- Siiri
 
Moikkamoi!

Meidän 8 kk tytöstä on tulossa isosisko. Voi tauti. Miten minä 42-v. voin olla raskaana ihan yllärinä? Tuota tyttöä tehtiin kaksi pitkää vuotta. Apujakin haettiin, joskin eivät auttaneet ja tärppi kävi lopulta luomuna. Nyt sitten miehen piti hoitaa putket poikki, mutta kuppasi asian kanssa ja tässä ollaan. Olen aivan äimänä. Vois sanoa niin kuin laulussa: kun mikään ei riitä... Tämä olisi meille molemmille jo 6. lapsi, 2. yhteinen. Lapsia siis kaiken kaikkiaan 10 ikähaarukassa 8 kk - 20 v.
 
Kiitoa onnitteluista. Jos mä nyt edes olen raskaana. Kirjoitin tonne odottajienkin puolelle, että jos onkin vaihdevuodet alkanu yhtäkkiä ja siksi testi näytti plussaa. Testi oli clearbluen, joka sanoo selvästi raskaana/ei raskaana ja viikot. Ihan alussa ollaan ja mitä vaanhan voi vielä tapahtua.

Voiko vaihdevuodet alkaa yhtäkkiä? Kierto on ollut synnytyksen jälkeen 28-30, syksyllä kerran 34. Ei mulla koskaan, nuorenakaan, ole ollut säännöllinen 28. Muistan, että jossain äitiyskortissa oli laitettu kierron pituudeksi 28-72! Välillä olen ihmetellyt, miten tollasella kierrolla voi tärppi edes käydä.

Mutta kahtellaan. Lasketun ajan pitäs olla helmikuun puolessa välissä. Ellei sitten tosiaan ole kyse niistä vaihdevuosista.:confused:
 
tete onnea! Kyllä luottaisin siihen testiin, eihän sinulla nyt vaihdevuodet ole alkaneet, jos keirto toimii.

Miten muut jännittäjät Päikki ja Miita ??

Sela miten refluksi ja maitoallergia epäilyjen kanssa kävi?

Lokakuu teillä on tosi pitkä matka tiedossa tänne Suomeen, toivottavasti on hyvät kelit ajella.

LB hyvää harjoitusta teidän bussi makailu me, kun ei huutamatta selvitä edes lähi bussi makasta.

Vauvatoive minä huomasin liberoiden ohentuneen, kun meillä oli käytössä koko 1. nyt olen käyttänyt pampers koka 2. Sain näytteenä muumi vaippoja 2 kokoa ja ne oli paksumpia, ei huonoja, olleet, nekään. Toivottavasti sait hyvän päätöksen oikeudesta.

Siiri ihanasti, jo siellä kieritää=). Olen aloittanut lihat jo viikko sitten, puuroa, menee aamuisin parhaimmillaan noin ½ dl päivällä ja illallisella noin ½ purkkia soseita, joskus on mennnyt koko purkkikin.

Miten teillä muilla on tuon itseskseen viihtymisen kanssa? Täällä Suoma viihtyy tosi huonosti itsekseen ja itkee herkäst vaikea tehdä mitään, kun ei se oikein nukukaan päivällä yhteensä noin 2 t ja yöllä noin 8 t.

Oivikki ja Suoma
 
Me on käytetty nyt paljon Pampersia, kun sitä on saanut Cittarista tarjoksesta. Liberotkin olleet käytössä. Neiti vaan on keksinyt, miten teipit aukaistaan.

Eipä tuo tyttö yksin juuri viihdy. Meillä tosin on väkeä, joka viihdyttää. Mutta, jos ollaan kaksin, olen joutunut käväseen vessassa ovi auki tai neiti mukana. Saattaapa itkeä peräänkin, vaikka vieressä olisi sisaruksia.

Tosiaan, mites muilla jännääjillä?

Vauvatoive Onko asiat selvinneet?
 
Sain lapsen huoltajuuden , enempää en uskalla tässä kirjoittaa.
Poika on levoton, olen ajatellut että pitää lopettaa imetys varmaan, kun heräilee yöllä ja haluaa tissitellä monta kertaa, olen siihen aika väsynyt ja kyllästynyt.
En tajua, on niin kiinni minussa, ei ollut näin pahaa tai ihanaa miten sen nyt ottaa, isompien lastan kanssa ja yösyötöt loppui itsestään heti kun kiinteät alkoi.
Muutenkin roikkuu jalassa ja ryömii perässä, nousee tukea vasten seisomaan ja haluaisi ollla kanssani 24/7, ei siinä mitään muttta kun pitäis joskus saada jotakin tehtyäkin , kun ei ole sitä toista aikuista joka tekee. Hoh hoijaa, jospa vihdoin nukkumaan, oli hankala alkuyö....
 
Oivikki Refluksilääke on auttanut tosi hyvin, pulauttelua ei juuri ollenkaan enään. Pojalta on hävinnytihottumaläiskätkin lähes kokonaan. En tiesä mitä ne mahtoi olla, mutihankuin ne olisi jotenkin liittynyt tähän refluksi juttuun. Juhannuksen jälkeen sit on se lääkärin soittoaika ja sit päätetään mitä tehdään jatkossa, mutta jos näin homma toimii niin ei mihinkään mahan ph-mittauksiin ole minun mielestä aihetta.

tete-a-tete Onnea :) Mä en ole koskaan kuullut,että raskaustesti näyttää positiivista ( kyllä se sen raskaushormonin tarvitsee ja eihän sitä ilman istukkaa tule)vaihdevuosista, vaikka mahdolllista on,että v.vuodet alkaa nopeaan huolimatta normikierrosta. Keskustelin kyseisestä asiasta lääkärin kanssa joitakin aikoja sitten.

Meillä pikkumies on alkanu kääntyilemään ja viihtyy jo pidempiä aikoja mahallaan kun jaksaa pitää pään hyvin ylhäällä. Kovasti naureskelee ääneen, siis kikattaa, pienillekkin asioille :)

Sela ja pikkumies
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille, täällähän on tuttuja nimiä ja hyvä niin.

Oivikkia tavoittelen, kirjoiteltiin aikoinaan 40+ vauva haaveissa pinossa. En jaksanut tulla kirjoittelemaan odottajiin ollenkaan kun oli asunnon myyntiä+uuden ostoa+muuttoa ja tietenkin aivan ihana raskausaika joka meni hyvin ihan loppuun asti. Poika syntyi 3.6.11 pituus 54cm ja 4,800g siinä sitä on sylissä pitelemistä :heart:

Voisin liittyä tähän pinoon kun kaikenlaista tulee mieleen kun vauvaa kotona hoitelee. Miten teillä kaikilla on vauvat reagoineet noihin 3-d vitamiini tippoihin? onko ollut ongelmia? Kipristeleekö mahasta tai onko vauva muuten vaan itkuinen kun aloititte tipat?

Nimeä en ole vielä vauvalle keksinyt, muutama hyvä vaihtoehto on kyllä tiedossa...

SELA pulautteliko vauva kovastikkin? Mikä lääke toi refluksi oikein on? mun vauva pulauttelee aika ajoin mutta pitää sitten päivän tai kaksi taukoa...syötän pullomaitoa, rinnoista ei tule maitoa tai yhteensä n. 20 mll punppaamalla ja tuolla määrällä ei pitkälle pötkitä, heh.
 
Viimeksi muokattu:
nilanilla Onnea pienen pojan syntymän johdosta :heart:
Meillä pojalla on käytössä Rela D-tippa, siin on se maitohappobakteeri samassa,ainut mikä sopi. Pojalla on toi maha ollut aina herkkä ilmeisesti johtuen tuosta refluksista. Tosin paheni huomattavasti toisen rotarokotteen annon jälkeen. Onneksitämälääkeonauttanut. Se on siis lääke ruokatorven tulehduksiin, nimeltään Zantac.
Lääkärikin soitti eilen ( heh muistin aivan että sen piti olla vasta jussin jälkeen, mut olikin jo nyt) ja sovittiin, että tää kk loppuun ja sit pidetään tauko. Jatketaan sit jos pulauttelu jatkuu. Ei siis tarvitse mennä muihin, inhottaviin tutkimuksiin ja veriarvotoli kaikki hyviä eli mikään ei viittaa maitoallergiaan. Ihottumasta sanoi,että se on jotain muuta kuin maitoperäistä koska on hävinnut lähes kokonaan. Toivottavasti ei tule takisin.
Pulauttelu oli aika hurjaa siis joka syötön jälkeen 3-5 isoa pulautusta ja sitten kirkasta mahahappo oksennusta.
 
Viimeksi muokattu:
Hei naiset pitkästä aikaa!
Me oltiin vähän etukäteen jo 6 kk kontrollissa. Täällä siihen kuuluu lääkärintarkastus ja terveydenhoitajan käynti. Aika tietysti sattui pahimmilleen niin että tirsat jäi kesken ja Kultakutri huusi jo lääkärin nähtyään. En kyllä ymmärrä miten lääkäri sai sydämen ja keuhkot kuunneltua siinä älämölössä ;). Terveydenhoitajalla saatiin rokote, siitä ei tullut edes itkua ja tällä kertaa ei minkäännäköistä sivuvaikutusta, ei edes sitä kärttyisyyttä mitä on ollut aiemmin. Niin ja ne mitat, Siiri kymmenen päivää ennen 6 kk synttäreitä 7710 g ja 67.5 cm ja pipo 42 cm.

Meillä soseilu on alkanut sujumaan, mutta edelleen olen pitänyt maistiaistasolla. Joskus aukee suu innoissaan yleensä vähän houkuteltava. Ollaan maisteltu perunaa, porkkanaa, bataattia, parsakaalia ja kesäkurpitsaa, banaania, päärynää ja omenaa. Itse olen tehny kaikki toistaiseksi. Puuroista ollaan maisteltu valmisjauheina maissi ja hirssipuuroa. Tissi maistuu ihan mukavasti ja parilla yösyönnillä mennään noin keskimäärin. Ai niin ja meidän tyttö ei sit koskaan pulloa oppinut, nyt harjotellaan nokkamukia ja tavallisesta lasistakin juo.

Kultakutrihan oppi kääntymään masulleen joskus 14 vkosena, ja parin viikonpäästä rullasi eteenpäin. No, tämä takaisin selälleen oli unholassa melkein 2 kk ja nyt viikko sitten taito löytyi takaisin. Pari päivää rullaili innoissaan, mutta nyt taas vaan satunnaisesti. Onkos muilla tällaista kausi-ilmiötä uusissa taidoissa? Selvästi voimistuu Kultakutri joka päivä...ihan erilaista on lelujen perään ojentelu kuin pari viikkoa sitten. Kauhee potkotus käy masullaan ja välillä vääntää jalkoja alle muttei onnistu ja harmitus on hirmuinen. Miten nopeesti "pelastatte" vauvat kitisemästä lattialta kun menee herne nenään? Mä en osaa kamalan kauaa kuunnella tyytymätöntä Kultakutria kun sydäntä raastaa vaikka pitäishän se taistella hiukan että oppis uutta. Nyt näyttää selvästi että haluja olis johonkin suuntaan, mutta Kultakutri on aika varovainen eli luulen että liikkeillelähtö on vielä matkan päässä.

Kultakutri on enemmän ja enemmän kiinnostunut muista lapsista. Samoin kun Siirin typyllä on nauru piilossa kutittelun ja pelleilyn takana, mutta sunnuntaina kaverin poikien edesottamuksia katsellessa hörähti nauruun ihan spontaanisti. Tänään kävi naapurin 5-vuotias tuomassa lahjan ulkomaanmatkaltaan (söpöä!!) ja Kultakutri innostui hirmu kiljukonserttiin niin että meinas korvat haljeta. Ja sitterissä kyllästyttyään myös kiljuu hurjasti.

Miten muitten rytmit tässä puolen vuoden iässä? Kultakutrihan otti joku aika sitten 3-4 pikkutirsat päivän aikana, mutta kun nukahtaminen yöunille venyi jopa kahden tunnin palpatukseen ja veuhtomiseen, jätin vikat unet pois ja aiemmin nukkumaan. Ja selvästi valveillaolojaksot on pidentyneet ja valitettavasti tirsat on edelleen puolentunnin tunnin pikaunia. Nyt siis herätään 6- 7:30 ja ollaan valveilla puoltoista tuntia. En anna mitään aamupuuroja kun tyttö ei suostu tisuttaan ennen kuin ekoille unille laittaessa! Sitten on 2.5 tunnin valveillaolo ja tähän olen laittanu sit aterian, alkuun vihanneksia mutta nyt "aamupuurot". Vaunulenkki ja siellä puolen tunnin unet...loput valveilla. Sitten taas hereillä pari tuntia ja vikat unet tuossa klo 15-16 aikoihin. Iltapuurot ja kylpy ja yöunille tuossa klo 18 jälkeen. Ja aina menee noin tunti ennenkuin Kultakutri nukahtaa, olipa nukkumaanmeno mihinkä aikaan vaan.

Hei onko kukaan muu vielä raskausläskeissä? Mä olen eikä meinaa millään mitään tapahtua vaikka edelleen täysimetän! Painoa on vielä 9 kg liikaa. Lähdöt ihannepainossa onneksi. Mä en tahdo päästä mihinkään kun mies tekee paljon töitä ja nukutukset on ihan mun heiniä kun on nuo tisut. No, kaippa se siitä ajan kanssa.

Ja ens maanantaina sitten lennetään Tanskaan. Vähän jännittää miten kaikki menee kun olen yksin liikenteessä. Mies lähti jo tänään autolla! Voihan se olla vähän hässäkkää mutta eiköhän se siitä.

Lämpimät terveiset lokakuu ja kultakutri paria päivää vaille 6 kk
 
_lokakuu_ typyn mitat 1 pv ennen puolivuotissynttäreitä; 67,5 cm ja 6900g, pipo 42,8. Eli taidetaan mennä taas aivan samoissa (jos aattelis, että Kultakutrille tulis painoa about 100g/viikko) ja muutenkin tuo tekstisi on taas kuin mun näppikseltä. Tartteeko mun tässä mitään kirjoitellakaan ;)
Mä olen jostain syystä taas aivan totaalisen poikki. Meillä meni muutama yö ihan pyöriessä ja kitistessä. Viimeyö oli taas "normi", mutta eipä tässä ihan niin nopeasti toivu.
Mä kyllä kans aika nopeesti tuon kitisijän pelastan. Tai ainakin käyn heiluttelemassa jotain äänekästä lelua naaman edessä, jotta kitinä unohtuu. Meilläkin menee jalat pyllyn alle konttausasentoon, mutta yläkroppa ei kyllä toimi vielä mitenkään yhteistyössä :) (onneksi) Meillä oli tänään lapsivieras (tai no tuollainen esiteini, kesälomalainen jolla ei ollut kotona kaveria, joten piti meille seuraa tämän päivän (vai kuka piti kenelle seuraa)) ja typy nauroi kyllä useampaan otteeseen ihan katketakseen, ääntä vaan ei tullut. Hauskaa oli ja nyt on sitten ihan veto poissa (siis muiltakin kuin vain äidiltä).

Tsemppiä _lokakuu_ Tanskanmatkaan. Kyllä se hyvin menee. Mä en oo raskausläskeissä, kasvot on jopa kaventuneet, mutta mulla olis sellainen 5 kg "ihannepainoon" ja mää oon kyllä tosi epätoivoinen näiden kanssa.
 
Sela, meillä on käytössä refluksiin sekä Antepsin että Nexium, täytyypä googlettaa tuota sinun lääkettä, siitä lääkäri ei ole koskaan maininnut mitään. Pojalla alkoi lääkitys vasta 8 kk kohdalla, ei yhtään voinut olla mahallaan, ja kehityskin viivästyi, tuli salamaharppaus ja uusia taitoja heti kun lääkitys alkoi, nyt on niin näppärä että melkein jo kohta kävelemään taitaa alkaa. Minua ärsyttää vaan antaa ruiskulla suuhun noita lääkkeitä, aluksi poika otti hyvin mutta nyt taistelee, on varmaan itsekin kyllästynyt siihen, melkein väkisin pitää antaa jollei huijaaminen onnistu. Nexiumissa on iso annos, mutta kerran päivässä, ja Antepsinin annos on vain 3 ml mutta se on ongelmallinen kun pitäisi antaa joka aterian jälkeen ja yöksi, hankalaa jos nukahtaa, kun pitää antaa puolituntia - tuntia aterian jälkeen.
 
vauvatoive10 Meillä oli alkuun se gavicon, mut siitä tuli allerginen reagtio ja sit lastenlääkäri antoi tämän. Tää on ollut suht kätevä ku 2 ml aamulla ja illalla. Poika kyl puistattelee ja irvistelee, mut aina kuitenkin aukaisee suun ja hymyää lääkkeen jälkeen. Itse kammoksuin sitä alkuun ku siinä alkoholia mut kun huomasin mikä apu siitä on niin helpotti. Tosin ei ole kiva vieläkään, kun pääsisi koko lääkkeenannosta. Aikas monessa sitä alkoholia tuntuu olevan dvitamiinitipoista alkaen, onneksi on myös vaihtoehtoja.
 
tete-a-tete, onnittelut :heart:

Meillä on käytössä D-tipat, eikä niistä onneksi tullut pahemmin masuvaivoja. Rela-tipat annan pojulle erikseen aamupuuron kanssa. Myös devisolia käytettiin yksi pullollinen, kun apteekista oli d-tipat loppu, eikä niistäkään tullut mitään oireita.

Itselle iskee aina välillä haikeus, kun katsoo noita omia pikkuisia ja tietää että lapsiluku on nyt täynnä :) Mutta sitten perään tulee taas mieleen, että seuraava lapsi ei välttämättä olisikaan niin helppo tapaus kuin tämä pikkuinen...

Meidän poju on jo melkein 6 kk, aika on mennyt ihan älyttömän nopeasti että kohtahan tästä joutuu taas lähtemään töihin. Poju on kyllä varmaan maailman helpoin lapsi, oikea hymypoika :heart: Meidän poju ei turhista valita ja jakelee kaikille aivan ihania hymyjä.

Poju on nukkunut yöt läpeensä jo melkein kuukauden ajan ja sitä ennenkin yösyöttöjä oli vain yksi yössä. Jätkä nukahtaa aina kiltisti omaan sänkyynsä, esikoista kun piti joko heijata vaunuissa, laittaa tuttia sänkyssä suuhun miljoona kertaa tai nukuttaa syliin. Ja herättyään poju jokeltelee iloisesti sängyssään ja kiljuu innosta kun sänkyn laidan yli kurkataan :)

Poju on syönyt pelkkää korviketta 2 kk iästä lähtien. Kovasti yritin imettää, mutta maitoa ei vain tullut riittävästi ja lopulta poju rupesi vieroksumaan rintaa ihan täysin. Syykin maidon vähyyteen selvisi jälkitarkastuksessa, kohtuun oli jäänyt pala istukkaa, joten maito ei koskaan noussut kunnolla. Palanen kaavittiin pois pari kk synnytyksen jälkeen, mutta silloin oli jo liian myöhäistä imetyksen kannalta, poju oli jo niin tottunut pulloon ettei rinta enää kelvannut.

Kiinteät me aloitettiin jo 4 kk iässä ja nyt mennään jo 5 aterialla päivässä. Puuron teen 60 ml maitoa ja sen kanssa tarjoilen noin puoli purkillista hedelmäsosetta, muilla aterioille menee vajaa purkillinen sosetta eli hyvin pojulle maistuu jo kiinteä ruoka. Kunhan poju oppii istumaan kunnolla, niin siirrytään syöttötuoliin, nyt syötän ruuat sitterissä ja se on kyllä aika hankalaa.

Vielä meillä ei ryömitä, mutta ei sekään enää kaukana ole. Kieriminen onnistuu jo hienosti (tosin se ei pahemmin kiinnosta), samoin ympyrää kierretään vauhdilla ja tänään poju peruutteli pitkät matkat ensimmäisen kerran :) Kiukku tulee kyllä todella nopeasti kun ei päästä eteenpäin. Minä annan yleensä jonkin aikaa pojun kiukuta, sitten kun ääni kohoaa, niin sitten on aika nostaa poju vähäksi aikaa syliin :D

Mulla on noin 2 kg matkaa painoon ennen raskautta, mutta pudotettavaa ihannepainoon olisi noin 8 kg, koska lihoin sen verran kun lopetin esikoisen imettämisen (enkä tietysti lopettanut suklaan syömistä :whistle:). Ja kyllä nuo kilot on tiukassa, olin kolmisen viikkoa vähähiilarisella ruokavalioilla (lopetin jopa suklaan, karkin ja keksien syömisen kokonaan), mutta yhtään ainutta kiloa ei paino tippunut :kieh: Pakko olisi siis päästä liikkumaan, mutta ainoa vaihtoehto olisi käydä lenkillä illalla kun lapset on jo nukkumassa ja toistaiseksi se on ollut vain ajatuksen asteella :saint: Meillä mies on kaiken mahdollisen ajan meidän raksalla, joten lastenhoito on totaalisesti mun vastuulla, eikä esikoinen viihdy niin kauaa rattaissa, että voitaisiin käydä vaunulenkillä päivisin. Huoh, jotain pitäisi kyllä tehdä, mua ärsyttää tuo löllö vatsa :kieh: Mutta sitten taas ajattelin, että en jaksa nyt kesällä stressata tuosta asiasta, kesällä on pakko saada syödä jätskiä ja uusia perunoita hyvällä omatunnolla :D
 
Heissan,taidan siirtyä tuolta 40+ odottajista tänne puolelle.
Synnytin pikku prinsessan 27.5. 24 tunnin tuskaisen synnytyksen jälkeen.4 viimeisestä tunnista ennen tytön maailmaan tuloa mulla ei ole kunnon muistikuvia,en edes muista sitä kun tyttö vedettiin imukupilla maailmaan :( Harmittaa kovasti kun synnytys epäonnistui täysin omasta mielestäni mutta kipu oli niin kovaa että meni yli sietokyvyn,pyörryinkin kivusta muutamaan otteeseen.
Prinsessa oli syntyessä 3,725kg ja 52 cm pitkä.Täällä KYSissä ei vauvoja enää pestä synnytyksen jälkeen eikä pituuttakaan mitata.
Nyt ollaan kotona oltu reilu 3 viikkoa ja mä oon ihan tööt.Mies tekee ympäripyöreitä työpäiviä joten vauvan hoito jää kokonaan mulle.Tyttö on kovin kiukkuinen aina iltaisin,just sillon kun itsekin on väsynyt.
Vaavi syö vain pelkästään tissimaitoa,pullosta on kokeiltu lisämaitoa antaa kun välillä tuntuu että nälkäänsä huutaa,mutta ei osaa ollenkaan pullosta juoda,joten tissiä vaan sitten peliin jos sieltä vaikka pikkusen lisää tulis ja neiti sais masunsa täyteen.
Rakas esikoiseni täytti tänään 18 vuotta :) Miten tuo aika meneekin eteenpäin vauhdilla?Vasta olin synnyttämässä ensimmäistä lastani ja nyt tuo pieni kolmas tuossa tuhisee :) Toinen poika on 16 v.
Kaikille kivaa juhannusta ja jaksamista pienen vauvan kanssa.En muistanutkaan että se on näin vaativaa tai sitten mulla on vaativa vauva :D
 
Päikki, Hepuli, Minni ja muut, kohta ensimmäiset lapset on 1-vuotiaita, mitä teille kuuluu, ette ole kirjoitelleet hetkeen. Oli aina mukava lukeat teidän juttuja, kun lapsen kehitys meni vähän edellä omaa, tiesi vähän mitä odottaa seuraavaksi.
Hyvää Juhannusta muuten kaikille !!!!!
 
Hello girls.

Mä olen ihan hukassa typyn syömisten kanssa. Kiinteät ei maistu ollenkaan, ei ole maistunut kohta viikkoon. Tänäaamuna kympin aikoihin (typy oli syönyt edellisen kerran klo 03) aattelin, että nyt ainakin on nälkä ja laittelin kaurapuuron päärynäsoseella, mutta sitä ei mennyt alas kuin muutama lusikka ja sekin puoliväkisin. Annoin vastikepullon ja sitä menikin sitten ihan normi desi. Päivällä yritin syöttää kukkakaalia (joka on ollut ihan herkkua) niin sitä ei mennyt sitäkään vähää... Onneksi vastike maistuu. Onks tää nyt sitä hampaiden tuloa vai mitä? Meillä meni vehnästä (makaroonista) maha ihan sekaisin, olisiko tämä syömälakko siitä peruja? Lihoja ei olla vielä oikeastaan aloitettu, koen pienien määrien "keittelyn" jotenkin vaivalloiseksi.

Minäkin kaipaan vauvatoiveen tapaan teitä kohta vuosikkaiden vanhempia. Mitä kuuluu? Olisi tosi kiva kuulla, mitä meillä seuraavaksi on edessä :)

Mä muuten ihan otin asiakseni kirjoittaa Liberolle tästä vaippauudistuksesta, koska mä oon ainakin tosi tyytymätön. Meillä tuli useampana yönä peräjälkeen pissat vaipasta läpi ja sitä ei oo aiemmin tapahtunut. Eikä ainakaan vaippa ole väärän kokoinen, kun 8 kiloinen on 7-14 kg:n vaipassa. Nih.

Lämpimiä kesäpäiviä toivottaen
- Siiri ja typy 6 kk 1 vko
 
Meillä pika ei kans oikee innolla nyt syö soseita vaan ottaa mielummin maitoa.Voisi siis olla ne hampaat mitkä vaivaa ( kuolaa ainakinmahdottomasti) jameillä poikaon ollut hyvä syömään. Itse kokeilin kalaaihan kaupan purkista ja siitä meni pojalla maha ihan seksisin ja kipeäksi. Joten jätämme kalan ainakin toistaiseksi uiskentelemaan ihan rauhassa.

Tuosta vaippajutusta niin meillä pojalle ei Liberot sopinut alun alkaenkaan, aina oli pissa läpi yön jälkeen tai sen kolmen tunnin välein. Kokeiltiin monia ja parhaaksi todettiin Lidlin toujours-vaippa 4-9 kg nyt, seuraava koko on vielä iso ja siitäpissa läpi kans helposti.
Liberolata tuli näytteitä tästä uudestavaipasta ja se on ainakin iso ja siitäkin siis pissa läpi.

Lämmintä nyt piisaa :)

Sela ja pikkumies 5kk 25pvää
 
Moi!

Taas menny jonkun aikaa ettei oo tullu kirjoiteltua...käyn silloin tällöin kurkkaamassa mutta ei meinaa ehtiä kirjautua sisään ja kirjoittaa omia kuulumisia. Meillä nukutaan edelleen päivällä vain pieniä tirsoja...

Meillä tyttö täyttää kohta 10 kk. Liikkuu kauheasti ryömimällä ja höpöttää,höpöttää ja höpöttää. Ihan oikeita tunnistettavia sanojakin jo löytyy ja nyt ne ei kyllä tosiaankaan ole vain äidin "tunnistamia":LOL: Eli meidän neidillä toimii käsien motoriikka ja suuvärkki, mutta liikkuminen onkin sitten paaaaljon jäljessä.

Tyttö kasvaa aikalailla 0-käyrällä ja nyt on paino jo hiukan miinuksella. Meillä nimittäin ei myöskään syödä.Olen hetkittäin ollut jo aivan epätoivoinen syömisten kanssa kun kiinteät ei vaan meinaa kelvata. Hirveetä taistelua koko syöminen. Maito kyllä kelpaa :kieh: Yritetään lisätä pikkuhiljaa sormiruokaa kun se tuntuu soseita enemmän kiinnostavan, mutta pakkohan tuota soseruokaakin on vielä yrittää tarjota. Taisi meilläkin hyvän alun jälkeen alkaa ne vaikeudet siinä vaiheessa kun hampaat tekivät tuloaan...meillä se kranttuilu ikävä kyllä jäi sitten päälle :headwall:

Mutta silti neiti on aivan hurmaava :heart:

Täältä olen lukenut, etä joillakin on pikkuisille ja sisruksiakin tulossa. Esim. miten menee Tete...onhan kaikki hyvin? Mites muut jännääjät?

Mulla ei ole vielä edes menkat alkaneet! Miten muilla imettäjillä? No jospa tulikin sit vaihtarit heti raskauden perään :D En kyllä kaipaa menkkoja ollenkaan kaikkine pms-vaivoineen. Huh. Joten ei niillä kiirettä ole kun ei meillä uudesta vauvasta haaveilla. Täytyy myöntyä miehen tahtoon ja keskittyä tuohon ainokaiseen kullanmuruun :kiss:

Nautitaan lämmöstä ja auringosta...vaikka kieli keskellä suuta saa kyllä pikkuista auringolta suojata.

Pinkkis :wave:
 
Pinkki Raskaus tuli ja meni. Taisi olla sellainen kemiallinen, jossa ei kunnon kiinnittymistä tapahtunut. Sen verran vain, että hcg ehti näyttää positiivista. Mutta en sure kuin ihan vähäsen. On tuo tyttö kuitenkin vasta 9 kk. Kokemuksesta tiedän, kuinka rankkaa on saada lapset pienellä ikäerolla. Mulla kun isommat neljä syntyivät aikoinaan viiden vuoden sisällä.
 

Yhteistyössä