Äidit jolla LA marras-joulukuu

joulumamma11 Kävin Appelmedillä siin kaupungissa :) Makso ilman kela korvausta 150€, mut sielt saa ne laput mil sit haetaan se korvaus jälkikäteen.
Mulle ainakin toi mielenrauhan kun kovasti toivottu on tääkin vauva ja kaks keskenmenoa taustalla. Nyt voi hyvin mielin jatkaa odotusta <3 Minkä alueen neuvolas käyt? Pakko vähän udella kun samalt suunnalt ollaa ;) :D
 
Viimeksi muokattu:
okei, kiitos tiedosta. täytyy tänään varmaan soitella sinne ja varata se varhaisulta, en nimittäi millään jaksais odottaa sinne vk 12 ennen kun pääsis tutustumaan maha-asukkiin ensimmäistä kertaa :) meil on länsikotkan neuvola, eli tossa karkkarissahan se vissiin on:) ollaan vasta muutettu tähän ruonalaan kotkansaarelta niin on tän suunnan paikat aika hakusessa :D
 
Täällä myöskin 22-vuotias esikoista odotteleva neitokainen Espoosta :) Hirveän nopeasti mennyt aika, vielä kun jaksais odottaa kesäkuun loppupuolelle että sais sen sukupuolen tietää :)

Tanya ja pikkuinen 14+4
 
Joskohan sitä uskaltautuis tänne puolelle... :) eli olen 22 vuotias ja odottelen pikku kakkosta.
Esikoinen on nyt 2v2kk.. asustellaan tuusulassa ja pikkukatkan LA on 21.12 katkaa käytiin ultrassa jo kurkistamassa kun takana km 7.3.11 rv17 (todettiin viikolla 20) ja pienen elkelimme jälkeen ei ehtinyt yksiäkään kuukautisia tulla niin la tarkistettiin.. :)
Oireena täälä on 24/7 huono olo ja friitsun näköinen ihottuma kaulassa joka oli esikoistakin odottaessa..
T: tanjuska & pikkukatka ja vekara-väkkärä
 
Tänä aamuna käyty varhaisultrassa, kovasti sykki pikkuisen sydän<3 ihana mielenrauha tuli ja nyt voi hyvinmielin jatkaa odotusta:) LA tosin siirtyi todennäköisesti viikolla eteenpäin, meen kuitenki nyt viel neuvolan vk 8+2 ja sit vk 12 ultrassa katsotaa kuin paljon loppupeleissä LA muuttuu:) ihanaa odotusta kaikille äideille
 
joulumamma11 onnea hyvistä ultra kuulumisista :) Kyllä se vaan kummasti helpottaa kun on päässy kurkkaamaan pientä. Positiivista joskus noin päin et siirtyis aikasemmaks laskettu :D

Astre ja Tipunen 8+1 <3
 
Astre totta puhut. Me käytiin perjantaina lääkärikeskuksessa ultrassa ,siel oli sellanen tyly pappa joka vaa tiuski. Ultras mahan päältä, eka tokas että virtsarakko ei oo tarpeeks täys tuu vähänajan pääst uudestaa, sitku mentiin uudestaan niin tokas vaan että ei tääl mitää näy?? ja anto uuden ajan reilu viikon päähän! Oli aika surkee fiilis koko vklopun. Soitin kyllä perjantaina heti appelmedille ja sieltäki se nainen jo lohdutteli että ei kuuluis mitään vielä näkyäkkään ja ihmetteli miks ultras mahan päältä :/ onneksi oli kaikki hyvin, kyllä jännitti ja paljon tän aamuinen ultra mutta onneks oli kaikki hyvin :)
 
Ihme touhua?!!! No onneks kaikki kuitenkin kunnossa :)
Eihän näil viikoil masun päältä näykkään mitään, luulis lääkärin sen tietävän. Oliks se minkä hintanen siel lääkärikeskukses? En oo edes ajatellu et tääl muual ultrattaiskaa ku appelmedil :) Jos vaan tulee tilanne et haluu viel ylimääräses ultras käydä :)
 
Ei ne viel ottan mitää rahaa siit, mut sillonku kysyin ni sielt vastaanotost sano se nainen et 70 kelakorvauksen jälkee, tai jos menee täl toisel ni jonku 30e?? ei ne tienny siel juurikaa mitään. pitää soittaaki sinne ja peruu se ens viikkonen ultra ja pyytää lasku, menee kyl hermot jos ottaavat sen 70 minuutin hommasta.. mut myöhemmil viikoil siel on kyl ihan edullista käydä :) tosin itse en kyllä mene sinne enää ikinä!! :D
 
niiiinpä:)) ja ihanku se neuvolan täti olis sanonu että jos joutuu niihin sokerirasitus testeihin niin pääsee ultraan usemammin? meil oli äitil raskausajan diabetes ni mut ainaki laitetaa ilmeisesti siihe testiin.. mut en taas tiiä oonko kuunnellu omiani :D
 
Hei, täällä esikoistaan odottava äiti Jyväskylästä. LA olis 22.12. Ultrassa käyty jo työterveyden kautta pari kertaa, ensin siksi, että halusin varmistua ettei ole ulkoinen raskaus ja sitten n. viikko sitten pyysivät uudestaan ja silloin jo kuuluivat onneksi sydänäänet eli kaikki siis kunnossa. Pahoinvointi todella rajua, ei siis mitään aamupahoinvointia vaan koko päivän kestävää, saikulla oltava kun ei oikein töissä ole pystynyt olemaan. Lisäksi oksentamisen ansiosta meni selkä aika turkasen kipeäksi ja vuodelevossa tällä hetkellä, nyt saikkua ainakin loppukuu..

Ensi neuvola ensi viikolla jonne tulevan isukin kanssa ollaan seuraavaksi menossä =)
 
Mulla oli myös alku todella kovaa pahoinvointia joten i feel you ei ole kivaa :( mutta onneks se helpottaa nopeemmin kun huomaakaan ja pääsee nauttimaan kunnolla raskaana olosta :) tsemppiä sinne vuoteen pohjalle! :)
 
minus on varmaa jotaa vikaa ku en kärsi juurikaan mistään raskausoireista? :D jos en olis käyny varhaisultrassa niin olisin aika varma että ei mun sisällä edes kasva mitään.. monen mielestä saan olla iloinen tästä, ja ehtiihän niitä pahoinvointejakin vielä tulla... ainut mun oire on tissien arkuus ja ihan järkyttävä väsymys varsinki päivisin, hankaloittaa vähä töissä oloa ku meinaa pystyyn nukahtaa :D tääl meidän keskustelussa om aika hiljasta....
 
Ai että tänään oli eka neuvola... Tuntu jotenkin turhalta käydä läpi samoja asioita kun n. Puoli vuotta sitte... Nyt vaan jännään ultraa joka on 3.6 :> tosiaan tuntuu olevan hiljasta täällä. Pistetään naiset juttua luistamaan!!
 
joulukuun pikkutontut toukokuussa -- siellä on ainakin paljon keskustelua. Muttakun ei ole alusta asti seurannut niiin johan niitä kirjotuksia saisi luke montapäivää putkeen että saisi kaiken luettua ja olisi jotenki edes perillä muiden odotuksista :D mutta on kyllä ihanaa seurata odotuksia jotka menee samassa vaiheessa kun oma :) huomenna olis 9+0 ;)
 
Moi kaikki!

Saisinkohan minäkin liittyä tähän ketjuun vaikka laskettu aika taitaakin olla vasta 1.1.2012? :)
Ensi viikon tiistaina meillä olisi eka neuvolakäynti (jonka piti olla jo tällä viikolla mutta peruuntui neuvolatädin sairausloman takia) ja jännittää aika kovasti.
Ai niin, ja siis olen 24-vuotias ja ensimmäistä odotellaan. Yli kolme vuotta yritettiin raskautua. Joulunaikaan elämämme mullistui kun myimme asuntomme ja muutimme "paremman työtarjouksen" perässä molemmille täysin vieraalle paikkakunnalle. Päätettiin yhdessä että nyt molempien on aika keskittyä työelämään ja "uranluomiseen" ja lapsiasia otettaisiin esiin uudelleen vasta parin vuoden päästä tai ehkäpä jopa viihdyttäisiin ihan kaksitaan koko loppuelämän ajan. Ehkäisyä ei kuitenkaan haluttu alkaa käyttämään koska tosiaan niin kauan olimme yrittäneet raskautua ja osaksi varmastikkin molemmat jo alettiin uskoa että niin se vaan on että ei me edes koskaan lapsia tulla saamaan. Niin että tässä sitä sitten ollaan raskaana :)
Onneksi töissä koeaikani loppui juuri maaliskuussa ja ehdin saada vakityöpaikan :D

Minäkin haluaisin mennä varhaisultraan varmistamaan et "vihtori-masalla" on kaikki kunnossa, pelkään jotenkin ihan kamalasti että minulla on tuulimunaraskaus (äidilläni ollut useampiakin aikanaan).

Tissit on kipeet, syötävää on saatava parin tunnin välein tai tulee ihan kamala olo ja itku tulee päivittäin. Pahimmaksi oireeksi koen tosiaan mielialanvaihtelut, ihan hullujakin ajatuksia käy läpi päässään ja raivo nousee nollasta-sataan sekunneissa. Siitäkin tunnen kamalaa syyllisyyttä kun yritimme lasta niin kauan ja aina haaveilin että koko raskauden aika on sitten varmasti niin ihanaa ja vaalenpunaista ja pumpulista yms yms ja nyt tunnenkin oloni ihan päinvastaiseksi, en viihdy yhtään näiden oireiden kanssa. Ja myös koen jotenkin että voiko minusta edes tulla hyvää äitiä kun en pysty rehellisesti vain kehumaan ja hehkuttamaan oloani.. argh..

Tulipas nyt ehkä turhankin pitkä sepustus mutta huoh, helpotti ehkä vähäsen :D
 
Mullakin on ollut melko helppo raskaus. Alussa oli etomista yms ,mut meni tosi nopeesti ohi ja nyt ei oo moneen viikkoon ollut mitään :) Väsymystä ehkä, mutta sitä mulla on normaalistikin! :D

Mulla on huomenna joku ensisynnyttäjien fysioterapiajuttu ja en oo kuullut, että kellään muulla ois ollut :O Neuvolassa sanottiin, että tohon täytyy mennä :eek: ja synnytyksen jälkeen on toinen käynti. Onko kukaan muu käynyt tuollaisessa? =) Jos on niin ois kiva kuulla mitä siellä tapahtuu :)?
 
Hei,
ajattelin tälle puolelle itseni ilmoittaa, ennen kirjoitin tuonne keskenmenon jälkeen haaveilevat.
Taustaa voin näin pikaisesti kertoa olen 20-vuotias pääkaupunkiseudulla asuva ja keskenmeno koettiin tammikuussa. Nyt kaikki menny hyvin ja mahakin jo alkaa hiukan näkyä, olen siis viikoilla 14+2, ensimmäisessä ultrassa käyti, aivan ihana kokemus oli ja ensi viikolla toinen neuvola. La on 6.12. Nimimerkin tulen tässä lähiaikoinan vaihtamaan.

äidiksi haaveileva ja pingu 14+2
 
Hej. Täällä 20- vuotias jolla LA esikoisesta 21.11. Mies jätti yksin neljännellä kuulla joten yksin jatketaan odottelua. Surullisin ja raskain mielin mutta toisaalta onnellisempana kuin koskaan :) Ongelmia np ultrasssa ja viimeks myös neuvolassa koska pikkunen liikkui niin paljon ettei kuvia / sydänääniä meinannu saada mitenkään :> Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Paljon tsemppiä kaikille täältäkin! :)

Elleni & nyssykkä 16+5
 

Yhteistyössä