ÄITI JA LAPSI HEITETTIIN JUNASTA!

  • Viestiketjun aloittaja ei käsitä
  • Ensimmäinen viesti
ei käsitä
Mää en nyt oikeen ymmärrä mikä uutinen tuo oli, että 2vuotias ja äiti heitettiin junasta.. Että kuulemma tarvii vielä unet ja isot kassit mukana ja mitä kaikkee olikaan. Haloo, eikö se lapsi voi nukkua muualla ku niissä vaunuissa? Ja äiti päivitteli että oli lapsi sylissä ja se iso kassi.. Eikö tuon ikäinen osaa kävellä??!! Ilmeisesti ei.. Tuttia vain lutkutti..

En halua nyt mitään riitaa.. mietin vain että oliko tuo nyt niin hirveää? Mutta hirveää oli vr. n toiminta, mikäli tosiaan totta että ei tarjottu muuta vaihtoehtoa. TOisaalta, sekin oli, että mikäli voi varmistua, että matkustaja on maksukykyinen.. Nuori äiti, ja iso lapsi tutti suussa.. ehkä se sai konduktöörin epäilemään maksukykyä, vaikka näön perusteella ei saisikaan leimata ketään.

Mutta vähän tuli nyt jutusta sellanen olo että kaikkea ei kerrottu... Mitä tässä oli oikeesti takana?
 
wolt
mä luin saman jutun mutta..

a) jos äiti on tietoinen ollut että matka on tulossa miksi ei ostanut lippua etukäteen?
b) fiksu ihminen varmistaa etukäteen mitkä maksuvälineet ovat paikassa käytössä
c) lipun saa ärrälle ja kännykkäänkin nykyään

vähän tulee jotenkin uusavuton kuva mieleen tosta jutusta..
jos kertta lapsen kanssa on reissuun lähdössä niin asiat on hyvä järjestää huolella etukäteen.
 
Ammattilainen
Konduktööri oli tietysti vanha valtion virkamies, joka noudatti ohjeita pilkuntarkasti. Jos ei maksa, ulos junasta eikä mitään tunteilua.Ei siinä sen kummempaa.
 
..
Olen nähnyt näin tapahtuvan useille ihmisille, kun yhdessä vaiheessa päivittäin junalla kuljin. Normaalikäytäntö. Samat säännöt kaikille. Joskus tosin tehty niin, että jollain asemalla lipunmyyjä odottanut, että äiti käynyt nostamassa rahan, jos automaatti lähellä niin että ehtii. Lippu täytyy kuitenkin maksaa jokatapauksessa.
 
anteeks mitä? oli niin sekava alotus että en saanu yhtään kiinni... linkkiä kiitos?

*muoks* lukasin... hmmm.... njoo... no yks asia tuossa uutisessa ainaki oli päin persettä: Visa electronin myöntää pankki joka ei kyllä minun käsityksen mukaan ilmottele asiakkaalle että by the way, tämä ei sitten käy junassa maksuvälineenä... en ole koskaan kuullu tämmösestä että näin ois ilmotettu, ei myöskään miulle kun visa electronin hain yhelle tilille.
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Konduktööri oli tietysti vanha valtion virkamies, joka noudatti ohjeita pilkuntarkasti. Jos ei maksa, ulos junasta eikä mitään tunteilua.Ei siinä sen kummempaa.
Pitäisikö antaa ilmaiseksi matkustaa? Sittenhän kaikki muutkin ovat siihen oikeutettuja ja kaikkien kannattaa alkaa tehdä noin.
 
juu
Pikkasen taitaa neito värittää tapahtunutta jutussa :) Että oikein HEITETTIIN junasta ulos. Ihan oikein jos on niin hölmö ettei ole ottanut selvää miten junassa toimitaan.
 
ainoa
Mää en kans ymmärtäny miksi ton ikäinen ei voi kävelllä kädestä kiinni pitäen ja toiseen käteen sille äiteelle se kassi? Ja päiväunet jäi sit kai pois... voi kamala. Päätä kellistäen siihen syliin vaan ni kyl ny yks matka menee jos noi on jääny suunnitelematta lähtö etukäteen..
Ei voi olla noin vaikeaa.
Mulla jäi kans sellanen kuva että mitä tässä nyt jäi kertomatta, vai haettiinko vain huomiota?
 
A
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Konduktööri oli tietysti vanha valtion virkamies, joka noudatti ohjeita pilkuntarkasti. Jos ei maksa, ulos junasta eikä mitään tunteilua.Ei siinä sen kummempaa.
Pitäisikö antaa ilmaiseksi matkustaa? Sittenhän kaikki muutkin ovat siihen oikeutettuja ja kaikkien kannattaa alkaa tehdä noin.
Tunteetko tuossa pitäisi ottaa huomioon?? "voi, ku et nyt pysty maksamaan niin tule sitten ilmaiseksi" - noinko?
 
Ah, siis vaunuja ei ollut. Eli heidät on autolla saatettu asemalle ja toisessa päässä taas joku vastassa. Pikkuisen olisin itsekin ollut kyrsiintynyt samassa tilanteessa. Roudata 2v sylissä kassit ja istuin asemalle ja takas toiseen junaan :headwall:
 
kamomilla
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
?? Tottaihmeessä itsekin otan rattaat mukaan, jos pikkuisen ja ison kassin kanssa lähden liikenteeseen. Ei kait heitä rattaiden takia heitetty? Yrittikö junasta ostaa lippua elektronilla vai?
Ei niillä ollu rattaita ollenkaan:

"- Melkein aloin itkeä. Mietin, mitä nyt teen. Minulla oli iso laukku, eikä lastenvaunuja mukana. Poikakin on niin pieni, että hän vaatii päiväunet, Valtonen sanoo."

 
Minutkin ois kerran heitetty pihalle junasta pojan kanssa, mutta onneksi vaunuun sattui ystävällinen rouva, joka maksoi osan lipustani. :flower: =)

Mulla oli siis opiskelija kortti ja koululta se lappu jolla sai uuden leiman siihen korttiin. Mutta ne ei riittäneet konnarille. Sillä paikkakunnalla josta mä lähdin kyytiin ei ollut vr:n pistettä, joten en mitenkään sitä leimaa ois sieltä saanu. olin sitten varannut käteistä vain sen opiskelijalipun verran.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Pikkasen taitaa neito värittää tapahtunutta jutussa :) Että oikein HEITETTIIN junasta ulos. Ihan oikein jos on niin hölmö ettei ole ottanut selvää miten junassa toimitaan.

heh, no en miekään tienny että junassa ei käy visa electron... ja vielä muutama vuosi sitten käytin päivittäin junaa työmatkoihin :whistle:

ja kuten sanottu, konnari ois voinu toimia myös toisin, mutta hän nyt päätti olla junttura.
 
Lotta
Kerran oli kiire Express Bussiin ja kaveri kehui että pystyy Electronilla maksamaan. No kappas, ei pystynytkään. Kuski oli kiva ja kyyditsi mut perille kun sovittiin että haen sitten asemalla rahaa pankkiautomaatista ja maksan sitten. Kiltisti se odotti siellä bussissa kun muut oli jo menny ja mä juoksin nostamaan rahaa. Minusta se oli hyvää asiakaspalvelua. Ei aina kaikkea voi etukäteen suunnitella jos tulee nopea lähtö ja saa vielä väärää infoa. Tämä nyt vain minun esimerkkini hyvästä asiakaspalvelusta. Kompromisseja varmasti voi tehdä, jos on vaan sydäntä ja aivoja.
 

Yhteistyössä