äitipuoli puuttuu mun ja exän asioihin

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2007 klo 23:08 puputti kirjoitti:
"no mitä mieltä miehesi on siitä, että lapsi tulisi teille asumaan? mitäs jos äiti sitten haluaakin, että lapsi oikeasti tulee teille.. kiellätkö miestäsi ottamasta omaa lastaan luokseen? sanotko hänelle että lapsi ei teille tule, koska lapsi ei kuulu samoin teidän perheeseen kun tämä yhteisenne.."

Äiti vois halutakin, että lapsi tulee meille. Se kertoo hänestä aika paljon! En minä ainakaan antaisi lastani pois, en edes isälleen! Lapsi (jo murkku) tuskin itse haluaisi pois kodistaan, jossa on koko elämänsä elänyt. Ei minulla häntä vastaan mitään ole, mutta en minä häntä meille halua asumaan. Ei ole tarvetta leikkiä mitään marttyyria! Kyllä omassakin vauvassa on aivan tarpeeksi hoitamista. Ai mitäkö mieltä mies on? Pyörittelee vaan päätään ja ihmettelee mikä exää vaivaa. Mikäköhän ;). "Kiellätkö miestäsi" (?) - tuo on tuota typerää ja tyypillistä syyllistämispuhetta. Voisinpa vaikka kieltääkin. Mutta kuten sanottu, ei mieskään ole ajatuksesta syttynyt.
;)
ai et vain lapsen isällä on oikeus olla etävanhempi? eihän kaikki äidit halua olla lähivanhempia.. miks pitäisikään. musta on ainakin hienoa, jos mies on se lähi. en tarkoittanut syyllistää, mut tuo taitaa olla aika yleinen ongelma uusperheissä, et on ne omat ihanat kullannuput ja sit ne toisen kakarat.. :\| ja vaikka tämä uusi vauva on yhteisenne, niin on tämä murkkukin miehesi, lapset joutuu aika ikävään eriarvoiseen tilanteeseen..
 
"ai et vain lapsen isällä on oikeus olla etävanhempi? eihän kaikki äidit halua olla lähivanhempia.. miks pitäisikään. musta on ainakin hienoa, jos mies on se lähi."

Olet kyllä melkoinen mutkien suoriksi vetäjä. Tyylisi on muutenkin provosoiva. Heittäydytkö tahallasi id.iootiksi? Tiedät oikein hyvin, ettei asiat ole tässä maailmassa noin yksinkertaisia, että kaikki on kiinni ihan vaan siitä, mitä perheen ulkopuolinen miehen ex-rouva saa päähänsä haluta? Että hänen oikkujensa mukaan tanssii sitten viisihenkinen (pian kuusi) ydinperhe ja hänen oma lapsensa? Kyllä näissä asioissa kysytään muidenkin ihmisten mielipidettä, kuin sen yhden, joka "ei halua olla lähivanhempi". Tässä tapauksessa kyse ei edes ole tästä. Äiti kyllä tahtoo luoda uraa ja etsiä uutta miestä, ja tässä tilanteessa murkku olisi tietysti helpompi työntää kylmästi meille, mutta enpä usko, että hän tosiaan sitä hennoisi tehdä. Käyttää kuitenkin tätä kylmästi uhkailuvälineenä, että saisi herätettyä levottomuutta. Etpä edes reagoinut mitenkään siihen, että murkku tuskin haluaisi lähteä kodistaan, jossa on koko elämänsä asunut. Sekö ei muka merkitse yhtään mitään?

Muuten, en ymmärrä vähääkään, millä tavalla on hienompaa, että mies on lähi, kuin että nainen on lähi? Vaikka kyllähän näitä naisia riittää, joilta irtoaa aina sympatiapointseja yh-isille ;).


"en tarkoittanut syyllistää, mut tuo taitaa olla aika yleinen ongelma uusperheissä, et on ne omat ihanat kullannuput ja sit ne toisen kakarat.. ja vaikka tämä uusi vauva on yhteisenne, niin on tämä murkkukin miehesi, lapset joutuu aika ikävään eriarvoiseen tilanteeseen.."


Ai, et tarkoittanut syyllistää. Miksi sinä tuollaisia kirjoittelet, kun kerran tarkoitit. "Yleinen ongelma uusperheissä" ovat kyllä tasan tarkkaan sinun kaltaisesi tyypit, jotka eivät pysty katsomaan asioita kuin yhden ihmisen (miehen exän) edun ja haluamisten kannalta, olivat ne mitä hyvänsä. Olen minäkin ensimmäisen mieheni exä, mutta en minä tee ex-mieheni ja hänen vaimonsa elämää hankalaksi uhkailemalla työntää lapsiamme sinne aina, kun elämä maistuu vähän kitkerältä. Aivan niin vastuuton en ole.

Mihin eriarvoiseen tilanteeseen? Sinähän tässä kirjoittelet "ihanista kullannupuista" ja "toisen kakaroista", en minä. Jos minä en toivo meille enää lisää lapsia asumaan kolmen lisäksi, siinä ei ole kysymys siitä, että etälapsi olisi "kakara". Häpeä vähän, mitä puhut! Mutta Mieheni näkemyksillä ja hänen murkkunsa toiveilla ei sinusta tietenkään ole mitään merkitystä, koska olet niitä naisia, jotka ovat tottuneet syyllistämään kaikesta miehen uutta naista. Hän on se kaiken pahan alku ja juuri. Niin se vain on
:D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2007 klo 18:48 puputti kirjoitti:
"ai et vain lapsen isällä on oikeus olla etävanhempi? eihän kaikki äidit halua olla lähivanhempia.. miks pitäisikään. musta on ainakin hienoa, jos mies on se lähi."

Olet kyllä melkoinen mutkien suoriksi vetäjä. Tyylisi on muutenkin provosoiva. Heittäydytkö tahallasi id.iootiksi? Tiedät oikein hyvin, ettei asiat ole tässä maailmassa noin yksinkertaisia, että kaikki on kiinni ihan vaan siitä, mitä perheen ulkopuolinen miehen ex-rouva saa päähänsä haluta? Että hänen oikkujensa mukaan tanssii sitten viisihenkinen (pian kuusi) ydinperhe ja hänen oma lapsensa? Kyllä näissä asioissa kysytään muidenkin ihmisten mielipidettä, kuin sen yhden, joka "ei halua olla lähivanhempi". Tässä tapauksessa kyse ei edes ole tästä. Äiti kyllä tahtoo luoda uraa ja etsiä uutta miestä, ja tässä tilanteessa murkku olisi tietysti helpompi työntää kylmästi meille, mutta enpä usko, että hän tosiaan sitä hennoisi tehdä. Käyttää kuitenkin tätä kylmästi uhkailuvälineenä, että saisi herätettyä levottomuutta. Etpä edes reagoinut mitenkään siihen, että murkku tuskin haluaisi lähteä kodistaan, jossa on koko elämänsä asunut. Sekö ei muka merkitse yhtään mitään?

Muuten, en ymmärrä vähääkään, millä tavalla on hienompaa, että mies on lähi, kuin että nainen on lähi? Vaikka kyllähän näitä naisia riittää, joilta irtoaa aina sympatiapointseja yh-isille ;).


"en tarkoittanut syyllistää, mut tuo taitaa olla aika yleinen ongelma uusperheissä, et on ne omat ihanat kullannuput ja sit ne toisen kakarat.. ja vaikka tämä uusi vauva on yhteisenne, niin on tämä murkkukin miehesi, lapset joutuu aika ikävään eriarvoiseen tilanteeseen.."


Ai, et tarkoittanut syyllistää. Miksi sinä tuollaisia kirjoittelet, kun kerran tarkoitit. "Yleinen ongelma uusperheissä" ovat kyllä tasan tarkkaan sinun kaltaisesi tyypit, jotka eivät pysty katsomaan asioita kuin yhden ihmisen (miehen exän) edun ja haluamisten kannalta, olivat ne mitä hyvänsä. Olen minäkin ensimmäisen mieheni exä, mutta en minä tee ex-mieheni ja hänen vaimonsa elämää hankalaksi uhkailemalla työntää lapsiamme sinne aina, kun elämä maistuu vähän kitkerältä. Aivan niin vastuuton en ole.

Mihin eriarvoiseen tilanteeseen? Sinähän tässä kirjoittelet "ihanista kullannupuista" ja "toisen kakaroista", en minä. Jos minä en toivo meille enää lisää lapsia asumaan kolmen lisäksi, siinä ei ole kysymys siitä, että etälapsi olisi "kakara". Häpeä vähän, mitä puhut! Mutta Mieheni näkemyksillä ja hänen murkkunsa toiveilla ei sinusta tietenkään ole mitään merkitystä, koska olet niitä naisia, jotka ovat tottuneet syyllistämään kaikesta miehen uutta naista. Hän on se kaiken pahan alku ja juuri. Niin se vain on
:D
tottakai lapsen omalla mielipiteellä on väliä, mutta eihän äitiä voi pakottaa lastaan pitämään. sitä vaan ihmettelen, että ilmeisesti sinun lapsesi edellisestä liitosta asuvat luonanne, ni eikö silloin myös tällä miehen lapsella olla oikeus siihen (jos siis olisi halukas teille tulemaan). kirjoituksistasi kuitenkin saa sen kuvan että miehen lapsi ei ole samassa asemassa kuin muut perheen lapset, etkä halua häntä kotiisi. käsitinkö oikein että myöskään murkun isä ei halua lasta luokseen?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2007 klo 09:28 Argh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2007 klo 17:39 vieras kirjoitti:
meillä tuli riitaa exän kanssa lasten tapaamisista ja kuljetuksista. yhtäkkiä exän nykyinen alkaa pommittaa mua viestein ja tunkee nokkansa (omasta puhelimestaan) siihen meidän riitaan. siinä sitten riitelin molempien kanssa yhtaikaa eri numeroihin. mulla alkoi tosiaan keittää. eikö mun ja exän tule keskenämme sopia/riidellä lasten asioista ilman exän nykyisen puuttumista asiaan. ja numeroani en ole kyseiselle naiselle antanut enkä myöskään halua hänen kanssaan keskustella meidän lasten asioista.
voiko exän nykyinen noin tunkea meidän asioita "hoitamaan"? :eek:
Tämä on ku olisin ite kirjoittanu, tosin mulle exän nyxä kirjoitteli exän nimissä sen puhelimella ja sama asia kyseessä ja siihen tuli kaupan päälle vielä paljon ylimääräistä ohi asian.. \|O :p Mun mielestä lasten asiat kuuluu vanhemmille, silloin kun välit sen sallivat. Meillä onnistuu exän kanssa sopiminen, mutta nyxälle ei oikein mikään meinaa käydä. Meillä vanhemmat lapset jo teini-iässä ja aikas hurjia jutut nyxästä on. Tosin en jaksanut kaikkea uskoa, jos vaikka sattuis olemaan mustis lisää teineillä, mutta exälle kun asiasta puhuin sanoi samoin ku teinit :eek: Meillä onneksi sika hyvät välit exän kanssa, mulle on yks lysti, mitä se nyxä piipittää. Siitä pidetään huoli, että asiat on aina tasapuolisesti sovittu (exän kanssa) vaikka eihän sille "minulle,kaikki,heti, muista viis-nyxälle" mikään sovikkaan Noh, tällä erää uusperherintamalla rauhallista ja toivottavasti jatkuukin näin :D
Tuntuu kuin itse olisin kanssa kirjoittanut nämä jutut. Exän nykyinen oli ensin tosi mukava mua kohtaan (lue kuukausia) sitten tahti muuttui. Terrorisoi mua puhelimellaan jopa työpaikalle melkein jokapäivä useita kertoja (4-25 kertaa päivässä, niin että pomo jo puuttui asiaan). Sanoin tästä exälle, niin hän sanoi mun TAAS KERRAN liioittelevan. Että jos toinen on kerran pari soittanut niin mä sanon heti että montakertaa.
Sitten kun lapset olivat exän luona viikonloppuna, niin mulle soitettiin tai lähetetiin useita viestejä.... aiheet olemattomia. Haluttiin vain häiritä mun "omaa-aikaa".
Soitin asiasta jopa poliiseille, he kehottivat mua tekemään kotirauhan häirinnästä rikosilmoituksen. Mutta tyhmyyksissäni soitin exän nykyiselle ja kerron hänelle mitä poliisit olivat sanoneet. Puhuimme pitkään ja hän lupasi olla soittamatta ja minä lupasin olla tekemättä rikosilmoitusta, hän kyllä lopetti puhelut siihen.
Nyt harmittaa kun en sitä silloin tehnyt!!!
 
äiti ja äitipuoli
Itse olen äiti ja äitipuoli 3 alle kouluikäiselle. Nykyisellä miehellä on 1 lapsi joka on meillä systeemillä 2 viikko ja äidillä 2 viikkoa. Samoin omani on isällään 2viikkoa ja täälä 2 viikkoa.

Alkuun yhteisöömme kuului myös exän poika jonka mies oli alusta asti kasvattanut, eli tytön velipuoli. Kunnes äiti keksi sekoittaa sen kuvion, toi oikean isin lapsen elämään ja lspen psyyke kärsi pahoin, isi kun ei ollut isiainesta yhtään...

No olen kaiketi se vaikea äitipuoli joka tunkee nokkansa joka asiaan, olen kerran soittanut jopa lasten suojeluun tuon oikean isän ja uuden exän nopean vaihdoksen aikaan kun poika ei ehtinyt mukaan tiiviiseen mies tahtiin...

Mutta kaikkiaan meidän perhe toimii niin että meillä on kolme lasta, ja exät joiden perheisiin lapset kuuluu tasapuolisesti. Ollaan tämän 1,5v aikana otettu tämän toisen äidin kanssa yhteen aika rajustikkin, mutta nyt on jokin yhteinen sävel löytynyt. Ilmeisesti hänen tajuntaan upposi viimein se että hänen ailahtelevuus vaikuttaa myös meidän perheeseen ja minunkin lapsiini. Toki ymmärrän häntä, olen toinen nainen joka on hänen lapselleen "äiti" yhtä paljon kun molemmissa paikoissa asuu. Ainut ero vain se että hän on se oikea äiti. Ja voi sitä provosoida sekin että vaadin kaiken sopimuksista paperille, koska työssä käyvänä minun pitää tietää jo hoidonkin takia lapsien määrä ja aika jolloin täällä ovat. Eli pienimmätkin asiat hänen kanssaan taistelin läpi. En tiedä oliko osaan asenteista syynä se että olen häntä 7v nuorempi "kakara" vai mistä johtui. Mutta monesti on puhelimessa kyrännyt kun "kukistin" hänen vallan lapsen vierailujen pompotukseen... Kuitenkin olen saanut ajatukseni läpi siitä että tytön kannalta on parasta kun ollaan väleissä ja tehdään yhteistyötä, ystäviä ei tarvitse olla. Kuitenkin hänen tytär on minullekkin tärkeä, ja tyttö myös heijastaa vahvasti jos äidillä asiat on päin seiniä... silloin tyttö kokeilee minua ja sitä että välitänkö ja rakastanko vaikka hän heittäytyy mahdottomaksi.

Eli voi siinä olla sekin puoli että nykyinen ohitetaan monessa jutussa, ei arvosteta muuta perhettä mikä exän kodissa on. Itse olin määrätietoinen kun asiaa läpi ajoin ja olen usuttanut miestä selvittämään asiat niin että voidaan elää ne viikot kun lapset täällä on niin rauhallista perhe-elämää.

Meillä tämä toimii nyt ja toivon että toimii jatkossakin, mutta kyllä olen itse katsonut monta kertaa peiliin olenko liikaa puuttunut. Mutta toisaalta niin pitäisi senkin naisen joka hankaloittaa lapsen ja isän perheen elämää... Haukkukoot vaan seläntakana miehen hankala exä ja exän äiti... itse koen olleeni kaikkineen oikeudenmukainen, tasavertainen ja huolehtinut hänen lapsestaan niinkuin omistanikin.... ei vaan ole aina uusio kuviot helppoja... Toisaalta lapseni on saaneet ikäisensä siskon ja välittävän isäpuolen, ja itse olen saanut miehen jonka kanssa on hyvä olla... olkoon tämä exä nyt se miinus puoli...

Ja tuohon lastensuojelu juttuun vielä sen verran etten ollut ainut ilmoittanut, eli kaikki ei ollut hyvin...mutta virheistä oppii toivottavasti, eikä lopulta hakkaa :headwall: seinään toistuvasti...
 


[/quote]

Tuntuu kuin itse olisin kanssa kirjoittanut nämä jutut. Exän nykyinen oli ensin tosi mukava mua kohtaan (lue kuukausia) sitten tahti muuttui. Terrorisoi mua puhelimellaan jopa työpaikalle melkein jokapäivä useita kertoja (4-25 kertaa päivässä, niin että pomo jo puuttui asiaan). Sanoin tästä exälle, niin hän sanoi mun TAAS KERRAN liioittelevan. Että jos toinen on kerran pari soittanut niin mä sanon heti että montakertaa.
Sitten kun lapset olivat exän luona viikonloppuna, niin mulle soitettiin tai lähetetiin useita viestejä.... aiheet olemattomia. Haluttiin vain häiritä mun "omaa-aikaa".
Soitin asiasta jopa poliiseille, he kehottivat mua tekemään kotirauhan häirinnästä rikosilmoituksen. Mutta tyhmyyksissäni soitin exän nykyiselle ja kerron hänelle mitä poliisit olivat sanoneet. Puhuimme pitkään ja hän lupasi olla soittamatta ja minä lupasin olla tekemättä rikosilmoitusta, hän kyllä lopetti puhelut siihen.
Nyt harmittaa kun en sitä silloin tehnyt!!!

[/quote]

Tässä on taas hyvä esimerkki siitä, että näitä hulluja löytyy kyllä molemmin puolin. Teksti oli kuin omani sillä erotuksella, että se soittelija oli mieheni ex-vaimo. Hän myös kätevästi lainaili mieheni puhelinta miehen ollessa lapsia katsomassa ja laittoi viestejä minulle muka mieheltäni, soitteli töihin monta kertaa tunnissa ym. Itseänikin harmittaa, että rikosilmoituksen aikoinaan peruin. Toisaalta se olisi ehkä yllyttänyt häntä entisestään. Todella paha mieli on kaikkien kiusattujen ja häirittyjen puolesta olivatpa he sitten exiä tai nyxiä.
 
Blue
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2007 klo 18:48 puputti kirjoitti:
"ai et vain lapsen isällä on oikeus olla etävanhempi? eihän kaikki äidit halua olla lähivanhempia.. miks pitäisikään. musta on ainakin hienoa, jos mies on se lähi."

Olet kyllä melkoinen mutkien suoriksi vetäjä. Tyylisi on muutenkin provosoiva. Heittäydytkö tahallasi id.iootiksi? Tiedät oikein hyvin, ettei asiat ole tässä maailmassa noin yksinkertaisia, että kaikki on kiinni ihan vaan siitä, mitä perheen ulkopuolinen miehen ex-rouva saa päähänsä haluta? Että hänen oikkujensa mukaan tanssii sitten viisihenkinen (pian kuusi) ydinperhe ja hänen oma lapsensa? Kyllä näissä asioissa kysytään muidenkin ihmisten mielipidettä, kuin sen yhden, joka "ei halua olla lähivanhempi". Tässä tapauksessa kyse ei edes ole tästä. Äiti kyllä tahtoo luoda uraa ja etsiä uutta miestä, ja tässä tilanteessa murkku olisi tietysti helpompi työntää kylmästi meille, mutta enpä usko, että hän tosiaan sitä hennoisi tehdä. Käyttää kuitenkin tätä kylmästi uhkailuvälineenä, että saisi herätettyä levottomuutta. Etpä edes reagoinut mitenkään siihen, että murkku tuskin haluaisi lähteä kodistaan, jossa on koko elämänsä asunut. Sekö ei muka merkitse yhtään mitään?

Muuten, en ymmärrä vähääkään, millä tavalla on hienompaa, että mies on lähi, kuin että nainen on lähi? Vaikka kyllähän näitä naisia riittää, joilta irtoaa aina sympatiapointseja yh-isille ;).


"en tarkoittanut syyllistää, mut tuo taitaa olla aika yleinen ongelma uusperheissä, et on ne omat ihanat kullannuput ja sit ne toisen kakarat.. ja vaikka tämä uusi vauva on yhteisenne, niin on tämä murkkukin miehesi, lapset joutuu aika ikävään eriarvoiseen tilanteeseen.."


Ai, et tarkoittanut syyllistää. Miksi sinä tuollaisia kirjoittelet, kun kerran tarkoitit. "Yleinen ongelma uusperheissä" ovat kyllä tasan tarkkaan sinun kaltaisesi tyypit, jotka eivät pysty katsomaan asioita kuin yhden ihmisen (miehen exän) edun ja haluamisten kannalta, olivat ne mitä hyvänsä. Olen minäkin ensimmäisen mieheni exä, mutta en minä tee ex-mieheni ja hänen vaimonsa elämää hankalaksi uhkailemalla työntää lapsiamme sinne aina, kun elämä maistuu vähän kitkerältä. Aivan niin vastuuton en ole.

Mihin eriarvoiseen tilanteeseen? Sinähän tässä kirjoittelet "ihanista kullannupuista" ja "toisen kakaroista", en minä. Jos minä en toivo meille enää lisää lapsia asumaan kolmen lisäksi, siinä ei ole kysymys siitä, että etälapsi olisi "kakara". Häpeä vähän, mitä puhut! Mutta Mieheni näkemyksillä ja hänen murkkunsa toiveilla ei sinusta tietenkään ole mitään merkitystä, koska olet niitä naisia, jotka ovat tottuneet syyllistämään kaikesta miehen uutta naista. Hän on se kaiken pahan alku ja juuri. Niin se vain on
:D

Oko niin, että sinun lapsesi entisestä liitostasi asuvat myös teillä? On todella epäreilua miestäsi ja hänen lastaan kohtaan, jos miehen lapsi ei myös tarvittaessa voi muuttaa teille. Missä on miesten/ isien tasa-arvoisuus naisten kanssa tässä asiassa. Mielestäni olet todella itsekäs!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 10:20 Blue kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2007 klo 18:48 puputti kirjoitti:
"ai et vain lapsen isällä on oikeus olla etävanhempi? eihän kaikki äidit halua olla lähivanhempia.. miks pitäisikään. musta on ainakin hienoa, jos mies on se lähi."

Olet kyllä melkoinen mutkien suoriksi vetäjä. Tyylisi on muutenkin provosoiva. Heittäydytkö tahallasi id.iootiksi? Tiedät oikein hyvin, ettei asiat ole tässä maailmassa noin yksinkertaisia, että kaikki on kiinni ihan vaan siitä, mitä perheen ulkopuolinen miehen ex-rouva saa päähänsä haluta? Että hänen oikkujensa mukaan tanssii sitten viisihenkinen (pian kuusi) ydinperhe ja hänen oma lapsensa? Kyllä näissä asioissa kysytään muidenkin ihmisten mielipidettä, kuin sen yhden, joka "ei halua olla lähivanhempi". Tässä tapauksessa kyse ei edes ole tästä. Äiti kyllä tahtoo luoda uraa ja etsiä uutta miestä, ja tässä tilanteessa murkku olisi tietysti helpompi työntää kylmästi meille, mutta enpä usko, että hän tosiaan sitä hennoisi tehdä. Käyttää kuitenkin tätä kylmästi uhkailuvälineenä, että saisi herätettyä levottomuutta. Etpä edes reagoinut mitenkään siihen, että murkku tuskin haluaisi lähteä kodistaan, jossa on koko elämänsä asunut. Sekö ei muka merkitse yhtään mitään?

Muuten, en ymmärrä vähääkään, millä tavalla on hienompaa, että mies on lähi, kuin että nainen on lähi? Vaikka kyllähän näitä naisia riittää, joilta irtoaa aina sympatiapointseja yh-isille ;).


"en tarkoittanut syyllistää, mut tuo taitaa olla aika yleinen ongelma uusperheissä, et on ne omat ihanat kullannuput ja sit ne toisen kakarat.. ja vaikka tämä uusi vauva on yhteisenne, niin on tämä murkkukin miehesi, lapset joutuu aika ikävään eriarvoiseen tilanteeseen.."


Ai, et tarkoittanut syyllistää. Miksi sinä tuollaisia kirjoittelet, kun kerran tarkoitit. "Yleinen ongelma uusperheissä" ovat kyllä tasan tarkkaan sinun kaltaisesi tyypit, jotka eivät pysty katsomaan asioita kuin yhden ihmisen (miehen exän) edun ja haluamisten kannalta, olivat ne mitä hyvänsä. Olen minäkin ensimmäisen mieheni exä, mutta en minä tee ex-mieheni ja hänen vaimonsa elämää hankalaksi uhkailemalla työntää lapsiamme sinne aina, kun elämä maistuu vähän kitkerältä. Aivan niin vastuuton en ole.

Mihin eriarvoiseen tilanteeseen? Sinähän tässä kirjoittelet "ihanista kullannupuista" ja "toisen kakaroista", en minä. Jos minä en toivo meille enää lisää lapsia asumaan kolmen lisäksi, siinä ei ole kysymys siitä, että etälapsi olisi "kakara". Häpeä vähän, mitä puhut! Mutta Mieheni näkemyksillä ja hänen murkkunsa toiveilla ei sinusta tietenkään ole mitään merkitystä, koska olet niitä naisia, jotka ovat tottuneet syyllistämään kaikesta miehen uutta naista. Hän on se kaiken pahan alku ja juuri. Niin se vain on
:D

Oko niin, että sinun lapsesi entisestä liitostasi asuvat myös teillä? On todella epäreilua miestäsi ja hänen lastaan kohtaan, jos miehen lapsi ei myös tarvittaessa voi muuttaa teille. Missä on miesten/ isien tasa-arvoisuus naisten kanssa tässä asiassa. Mielestäni olet todella itsekäs!!
tätä mieltä mäkin olin.. et omat lapset saa asua siellä mut miehen ei, mielestäni lapset ei voi mitenkään olla silloin samanarvoisia perheessä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 11:23 Krisse kirjoitti:
Oho, onpa täällä kiihkeitä miestensuojelijoita :LOL: Vaikka nainen kuinka perusteellisesti kertoisi, miksi jokin asia ei heidän perheelleen sovi, niin nöppönen kumppaneineen vain hyökkäilee. Eikä mitään kunnon perusteluita :whistle: Ihmeellisen aggressiivista! Itse olen sitä mieltä, ettei näitä tapauksia voi yleistää. Jokainen perhe toimii kuitenkin yksilöllisesti, omana yksikkönään. Eikä pitäisi niitä omia pahan olon tunteita projisoida ventovieraisiin.
Jos miehen ex yhtäkkiä ilmoittaisi, että hänen lapsensa tulevat nyt meille, niin enpä usko, että se minullekaan mikään pelkkä ilmoitusluontoinen asia olisi. Kyllä uusien ihmisten tulo perheeseen on niin suuri muutos, ettei sitä voi noin vain toteuttaa yhden ihmiset mielihalujen mukaan. Eli meille ei tultaisi ilman perusteellisia pohdintoja myös minun kanssani, koska kotini on myös minun kotini! Sehän tarkoittaisi ensinnäkin esimerkiksi pienen asunnon vaihtamista isompaan. Se ei ole pääkaupunkiseudulla ihan helppoa! Miettikääpä syyllistäjät vähän tarkemmin, ennen kuin heittelette typeriä.
en mä mielestäni mitään hyökkäile.. kysyn että saan vastauksia ja selityksiä. kun jos esim perheessä on kummallakin jo ennestään lapsia ni miksi näillä naisen lapsilla on suurempi oikeus asua heidän kanssaan? (eikä koske taaskaan kaikkia). jos mies sanoo että sinun lapsesi ei tänne muuta niin hyväksyykö äiti sen? jos ei, ni miksi sitten vaatia samaa uhrausta mieheltä? ja jos tässä yhdessä tapauksessa äiti vaan oikeasti häipyisi kuvioista (näitäkin on), niin olisiko teillä oikeasti kamalat keskustelut siitä tuleeko lapsi teille vai jäisikö sitten esim lastensuojelun harteille vai pitäisikö lapsen biologisen vanhemman valita uuden perheen tai oman lapsensa väliltä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 15:01 vieras kirjoitti:
ihan uteliaisuuttani sulle nöppönen! milla lailla sinä olet uusperheellinen?
ei mulla olekaan uusperhettä, miehellä kyllä. ja tätä palstaa lukiessani taidan pysyäkin sinkkuna.. :whistle: ja mä en oikeasti millä pahalla näitä kysele.. ihan uteliaisuuttani vaan. ihmetyttää vaan joidenkin toiminta, mut minkäs teet. :D
 
että näin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 16:04 nöppönen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 15:01 vieras kirjoitti:
ihan uteliaisuuttani sulle nöppönen! milla lailla sinä olet uusperheellinen?
ei mulla olekaan uusperhettä, miehellä kyllä. ja tätä palstaa lukiessani taidan pysyäkin sinkkuna.. :whistle: ja mä en oikeasti millä pahalla näitä kysele.. ihan uteliaisuuttani vaan. ihmetyttää vaan joidenkin toiminta, mut minkäs teet. :D
Nyt selvis mullekkin. Olet siis se katkera jätetty exä! hehee, ilmankos hyökkäilet täällä toisten kimppuun! ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2007 klo 11:43 Krisse kirjoitti:
Aijaa, puhuitkin EX-miehestäsi. No, se selittää tosiaan kaiken. Seuraat sivusta ex-miehesi perhe-elämää uuden naisen ja tämän lasten kanssa. Nyt ei selvinnyt, onko sinulla lapsia vai ei. Luulisi, että olisi, mutta tekstisi perusteella se tuntuu mahdottomalta uskoa. Ettet vaan nyt itse harkitsisi lapsesi jättämistä miehesi uusperheelle, vaikka eihän se minulle mitenkään kuulu. Sorry. Jotkut naiset uhkailevat tällaisilla asioilla, kun haluavat huomiota ja sekoittaa toisten perhe-elämää :headwall: Vaikka tosiasiassa ei tällaisia aikeita oliskaan :x Lycka till, nöppönen, en minäkään millään pahalla!
joo on lapsia, kaksin kappalein. miehen ei tosiaan tarvii pelätä et lapsia olisin heidän huusholliin laittamassa.. ei tulis mieleenkään laittaa lapsia paikkaan minne heitä ei haluta (vaikka jotkut näin tekevätkin) eikä he olisi varmastikaan yhtä tärkeitä kun heidän perheen uusi lapsi. tällä naisella ei ole ennestään lapsia. ja kysymykseni tai no kaikki kysymykseni olikin enemmän hypoteettisia, tottakai jokainen tilanne on erilainen, mut jonkinlaiset perussäännöt kai uusperheessä silti on. hyvä jos et pahalla.. :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2007 klo 11:24 että näin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 16:04 nöppönen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 15:01 vieras kirjoitti:
ihan uteliaisuuttani sulle nöppönen! milla lailla sinä olet uusperheellinen?
ei mulla olekaan uusperhettä, miehellä kyllä. ja tätä palstaa lukiessani taidan pysyäkin sinkkuna.. :whistle: ja mä en oikeasti millä pahalla näitä kysele.. ihan uteliaisuuttani vaan. ihmetyttää vaan joidenkin toiminta, mut minkäs teet. :D
Nyt selvis mullekkin. Olet siis se katkera jätetty exä! hehee, ilmankos hyökkäilet täällä toisten kimppuun! ;)
olen juu :D tosin sillä erotuksella että itse tiedän etten ole erostani vielä yli päässyt enkä itseltäni vielä sitä odotakaan, sellaisen eron päätteksi minkä koin. ;)
 
Tuohon, että miksi miehen lapset eivät voi muuttaa isän luo, kun puolisonkin lapset heillä asuvat... Mies on suhteeseen ruvetessaan tiennyt, että lapset asuvat heidän kanssaan. Nainen puolestaan on tiennyt, että miehen lapset asuvat muualla. Siinä se ero. Ja siksi asioista pitää neuvotella kaikkien osapuolten kanssa. (Ja tähän on nyt turha vetää sitä, että entä jos lasten äiti kuolisi.)
 

Yhteistyössä