~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016
Misericordia ... 2.IVF 2.PAS ... ? ... 2.10.2016
Illantähti ... 2.IVF/ICSI ... neljäs ...
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... 29.10.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
Nenna81 ...2.IVF 3.PAS ... kolmas (ensimmäinen yhteinen) ...
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 20.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 30.11.2016
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 3.12.2016
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.12.2016
Kiela ... 1.ICSI 6.PAS ... toinen ... 11.12.2016

Tapahtumia tulossa :)

Jasmina20 - nt-ultra 25.4.
lullaby - äitiyspoli 26.4. - rv39+6
JONPA77 - neuvola 28.4.
Elika - np-ultra 28.4.
Kiisuli80 - neuvolalääkäri 29.4. - rv28+2
lullaby - neuvola 29.4. - rv40+2
Mandala - neuvola 2.5. - rv37+1
Kiela - varhaisultra 2.5.
Lottainen - seurantaultra 2.5. rv25+3
mar80 - neuvola 3.5.
Caro87 - äitiyspoli 4.5. - rv39+0
Mari32 - np-ultra 9.5. - rv12
Elika - neuvola 13.5.
Lottainen - neuvola 18.5. rv27+5
Lottainen - pelkopoli2 1.6. rv29+5
JONPA77 - rakenneultra 14.6.
Lottainen - synnytystapa-arvio 18.7. rv36+3


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (kkm)
Mamido (1.IVF 1.PAS - kem)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)


Maaliin päässeet :love:
 
Viimeksi muokattu:
Tinnu vaikken sua tunne niin mua vituttaa ja harmittaa yhtä paljon sun puolesta, jos olisit läheinen ystävä. Ihan hirveän epäreilua ja p****stä koko juttu.

SalamaT heti kun siltä tuntuu, vaadi hyytymistekijämääritykset ja vasta-ainetutkimukset. Ei kenekään pitäisi joutua tuommoista kokemaan, mut jos ei ole vielä tutkittu noita asioista, ne kannattaa tutkia että saat sopivat lääkkeet sitten kun jaksatte seuraavaan hoitoon lähteä. Kortisonia tai aspiriinia/klexanea ym.

Todella masentavaa! Halauksia teille kaikille, Mamido mukaan lukien.
 
Mieli on kyllä niin raskas. Se tyhjennys on aivan järkkyä, Tinnu, miksei noi voi itte tyhjentyä, jos kerran keho on osannut sen sinne kehittää, niin miksei osaa hoitaa sitä poiskin kun kerran pitää kesken mennä. Pelkään niin paljon, että tuo sama on täälläkin taas edessä. Kauhulla odotan sitä ultraa. Ei oo enää mikään hinku sinne näitten uutisten jälkeen. Parempi melkein kun ei tiedä.

Ja ota saikkua! Ota ihmeessä saikkua, ei tarvi jaksaa noin reippaana!
 
Siis voi ei, mitä uutisia täällä :( Ihan hurjan lämpimät rutistukset teille SalamaT ja Mamido!

Muistakaa antaa itsellenne aikaa surutyöhön, ettei möykyt jää sisälle kasvamaan. Ja lämpimästi suosittelen ammatti-ihmisen kanssa juttelemista aiheesta, mä hakeuduin viime syksynä yksityiselle terapeutille, kun olin niistä kahdesta keskenmenosta ihan murusina. Julkisella puolella viis veisattiin siitä, kun joka kerta toin esiin, etten enää kohta jaksa ja ihan oikeasti romahdan. Sain aina sen väännetyn empaattisen tekohymyn ja sanat, että "onpa teillä ollut rankkaa, harmi". Koskaan, ei siis koskaan tarjottu mahdollisuutta tai edes kysytty, että haluaisitko jutella jonkun kanssa. Myös neuvolasta nousi seinä vastaan, kun en koskaan ehtinyt ensikäynneille, joten mua ei katsottu heidänkään asiakkaakseen. Sitten hakeuduin meidän klinikan terapeutille, jolla kokemusta lapsettomuudesta, lapsen keskosuudesta, keskenmenoista jnejne.

SalamaT - pyydä ja vaadi, että sulle tehdään se keskenmenolabrapaketti eli missä katsotaan kromosomit, vasta-aineet ja hyytymistekijät! Mä pyysin sitä julkiselta, mutta vaikka esikoisen raskaudessa oli uhkaava keskenmenon vaara, niin kriteerit heidän puolellaan ei täyttyneet, olisi pitänyt jäädä odottamaan sitä kolmatta keskenmenoa. Me teetettiin sitten ne labrat yksityisellä ja siihenkin eräs Kättärin päivystävä lääkäri kehtasi ääneen todeta, että onpa hyvä että teillä on mahdollisuus käydä siellä yksityisellä, tosi hyvä juttu teille. Labroissa ol jotain pientä häikkää vasta-aineissa, minkä jälkeen mun oma lääkäri passitti mut sisätautilääkärin pakeille, joka totesi, että jossakin hyytymistekijöiden vasta-aineissa on yksi arvo aavistuksen viitearvojen ulkopuolella ja määräsi seuraavaan alkionsiirtoon tueksi kortisonin ja klexane-piikit. Nämä alkoi siis jo kp2 kierron alusta ja kortisoni menee rv 10 asti ja klexane-pistokset jopa rv16 saakka päivittäin. Näillä on nyt päästy ainakin tähän saakka, eihän ne 100-prosenttista varmuutta tuo, mutta pienen tuen kuulemma siihen, ettei raskaus keskeydy heti alkuun. Katsotaan, mihin asti päästään....hirveesti taas jännittää, kun ylihuomenna on ultra, että vieläkö siellä on tyyppi hengissä.

Muuten oon viettänyt hiljaiseloa, kun pahoinvointi yltyi viikonloppuna ihan kauheaksi. Oksentaa ei ole tarvinut, mutten koko vklna kyennyt kuin nukkumaan ja makaamaan sohvan pohjalla. Nyt oln jokseenkin pärjännyt alkuviikon töissä, kun koko ajan jotain syö, mutta iltaisin olo on ollut melko kurja ja väsymys ihan kaamea, saman totaalisen väsymyksen tunnistan esikoisen raskaudesta vajaa 5 vuotta sitten.

Tinnulle vielä piti sanoa, että jää ihmeessä sairaslomalle ja anna itsellesi lupa surra ja käsitellä kkm pois. Kukaan meistä ei ole korvaamaton ja nää asiat sivuuttaa kyllä työt mennen tullen. Helppoa se ei ole (kokemuksesta tiedän), mutta sitten kun asian käsittelee itsensä kanssa, niin ainakin itse totesin silloin syksyllä, että vaihtoehtoja ei olisi ollut. Hurjasti tsemppiä ja jaksamista sulle <3
 
Hullabulla siis ihan järkyttävää että julkisella pitää odottaa kolmaskin keskenmeno, että saa tutkimuksia!!! Mä oon aina luullut, että raja on kaksi... Siis tuohan on niin epäinhimmillistä, että vois kuvitella jossain kehitysmaassa olevan vastaavaa!!! Ja kaikkia (anteeksi vain) alkoholisteja, narkkeja ja läskejä sitä hoidetaan julkisin varoin ja hyysätään (siis sairaitahan hekin toki ovat), mutta välillä pistää kyllä kyllä vihaksi tämä priorisointi perusterveydenhuollossa. Naistentaudit ovat kyllä yksi semmoinen väliinputoaja, mm. endometrioosi, PCO ja ilmeisesti nyt keskenmenojen syyn selvittäminen ovat yksi vähiten ketään kiinnostavia aiheita, mutta jotka voi aiheuttaa koko elämänmittaista kärsimystä ja raskaita ja kalliita hoitoja. Hohhoijaa taas kun nousee v-käyrä korkealle.

Jos jotain paskaa niin hyvääkin (.), pahoinvointi on melkosta, kävin ostamaan piimapurkin töihin, että selviän työpäivästä... Saa nähdä millon työkaverit alkaa ihmetella, miksi entinen kahvihiiri hörppii piimää koko ajan ja huokailee huonovointisena... Eilen vielä iski elämäni ensimmäinen migreeni, joka onneksi meni ohi Panadol + Voltaren geeli yhdistelmällä, Panacodia mulla ei ole ja en uskaltanut ottaa Buranaa. Voltarenkin on tulehduskipulääkettä, mutta ajattelin, että on pienempi paha laittaa sitä iholle kuin ottaa Buranaa. Niskat on siis jumissa. Onneksi puoliso hieroi illalla jumitpois ja nyt on kivuton olo, vaikka niskat ja hartiat rutisee.
 
Kiitos kaikille tuesta, ootte niin ihania. Mä en tiedä mikä mulla on, mutta ei tunnu oikein miltään. Että olishan tää mennytkin liian helposti jos tästä olisi jotain tullut. Mulle olisi ilmeisesti ollut tosi shokki jos sieltä oliskin löytynyt syke, totesin vaan lääkärille, että tiesin ettei siellä ole elämää. Tää ei ollut edes oikein alkanut, lääkkeet on pitäneet vaan vuodon pois. Minkä helvetin takia piti sitten pahoinvoida viime viikko??

Tinnu missään nimessä et ota cytoja yksin. Se on ihan helvettiä ja oikeesti voi tulla komplikaatioita. Meet vaikka osastolle jos ei muuten onnistu. Tai mä tuun sun kaveriksi.

Eilen tuli vuotoa ja kipujakin ihan kunnolla, mutta ne laantui jo. Eli ei millään oo vielä voinut tyhjentyä. Mä teen niin, että meen pokkana ma sinne varhaisultra-ajalle, vaadin että kattovat tilanteen ja vaadin myös sen labrapaketin. Yksityisen lääkäri sanoi että kannattaa henkisesti valmistautua siihen että ne vaatii sen 3 km. Mitä vittua?? Joo varmaan on resurssikysymys, mutta nää ivf:t on vissiin sitten ilmaisia, puhumattakaan psykologista (täällä sentään pääsee psyk.sairaanhoitajalle, mulla on aika tänään, olis siis joka tapauksessa ollut) ja sairaslomapäivistä. Inhimillisistä tekijöistä en viitti edes manita, niitä kukaan mihinkään laske...

Hullabulla missä yksityisellä sulla se paketti otettiin ja muistatko mitä maksoi suunnilleen?
 
...oon siis kuullut, että joskus ne tutkii jo aiemmin jos syytä. Täytän kohta 36v, AMH matala, 1 julkinen ivf enää jäljellä. Koitan vedota noihin.

Ja just soitti psykan polin sihteeri, että se mun hoitsu on sairaana, siirtyi viikolla. No, eipö tuo tilannetta miksikään muuta. Keittiöpsykologoin itseni niin, että tää on joku pakko pysyä häihin asti kasassa -moodi. Ja hei hyvä kun avauduin pomolle endoviikolla (kerroin endosta ja keskenmenosta jne) joten eilen vaan laitoin viestin että todettiin taas keskenmeno, oon loppuviikon pois. Ei tartte paljoo selitellä...
 
Salama hyvä että olet pystynyt töissä sanomaan tilanteestasi, tiedän kokemuksesta että on niin paljon helpompaa kaiken paskan keskellä ettei tarvi töihin vielä keksiä syitä tai pahimmassa tapauksessa mennä töihin paskoissa fiiliksissä.
Toivotaan todellakin, että joustavat sun kohdalla ja pääset testeihin, toisaalta ainahan ne yksityiselläkin niitä varmasti ottaa. Tulehan päivittelemään tilannetta mitä testeissä! Tsempit <3
 
Jäätävän hirveää Salama, voimia.

Täällä on ollut uskomattoman surullisia uutisia. Niin epäreilua että rankkojen hoitojen päälle käy noin.
Kuten joku sanoi, vittu mitä paskaa.

Ei löydy sanoja.
Voimia niin paljon kuin virtuaalisesti voi lähettää.<3
 
--- Mä teen niin, että meen pokkana ma sinne varhaisultra-ajalle, vaadin että kattovat tilanteen ja vaadin myös sen labrapaketin. Yksityisen lääkäri sanoi että kannattaa henkisesti valmistautua siihen että ne vaatii sen 3 km. Mitä vittua?? Joo varmaan on resurssikysymys, mutta nää ivf:t on vissiin sitten ilmaisia, puhumattakaan psykologista (täällä sentään pääsee psyk.sairaanhoitajalle, mulla on aika tänään, olis siis joka tapauksessa ollut) ja sairaslomapäivistä. Inhimillisistä tekijöistä en viitti edes manita, niitä kukaan mihinkään laske...

Hullabulla missä yksityisellä sulla se paketti otettiin ja muistatko mitä maksoi suunnilleen?
Erittäin hyvä idea. Oot vaan todella tiukkana siellä! Tottahan se on, että sairaanhoitopiirinkin rahat siinä hölmöilyssä menee hukkaan, jos vielä kolmas IVF tehdään eikä tutkita ensin onko jokin keskenmenolle altistava tekijä. Perustelet sitten kaikilla seikoilla, taloudellisilla ja inhimmillisillä jne. Kyllä ne oikeasti siellä joustaa, jos vain itse kehtaa olla tiukkana (vaikka toki ystävällisenä, muuten se herättää vastustusta). Me tehtiin yksityisellä kromosomitutkimukset aikanaan, se tais maksaa muutaman satasen. SPR:n hyytymistekijäpaketin hintaa en tiedä, mutta se lienee kans muutaman satasen? Siihen ei muuten kuulu Leiden-mutaation tutkinta, joka pitää osata ottaa tavallisena labrakokeena, se on 5 % suomalaisista, kannattaa "muistuttaa" siitä. En tiedä mitä kaikkea muuta siihen kuuluu, vasta-ainetutkimukset saattaa olla myös hintavia. Että olishan se paras, jos saisit puhuttua julkiselle puolelle nuo tutkimukset.
 
Kiitos nyt kaikille onnitteluista, varovasti päivä kerrallaan edetään.

Mä nyt toivon tosi lujaa että nämä kaikki huonot uutiset muuttuis hyviksi ja tulisitte nyt vielä kaikki pian ihan koko 9 kk ajaksi tälle puolelle! Ei kyllä oikein ole sanoja :(.

Mutta joku täällä on sanonut että ehtii sitä surra sittenkin kun (tai siis jos, mä oon aina tosi pessimisti) huonosti käy, eli pakko nyt yrittää uskoa tähän ettei mene ihan pelkäksi panikoimiseksi. Mulla ei siis vieläkään ole mitään, siis yhtään mitään, oireita. Ja viikothan on "jo" 7+1.

Jos joku ihana päivittää listaa, niin mulle voi päivittää lasketuksi ajaksi 7.12. ja neuvola 3.5.
 
Salama! Hyytymispakettia vaadit ilmanmuuta. Kyllä tässä sen verran jokainen veroja maksetaan, että eiköhän se ole sulle jo moneen kertaan maksettu. Teillä on häät tulossa, aivan mahtavaa! Se varmasti väkisinkin kääntää painopisteen sinne. Se suru tulee varmasti jossain vaiheessa ja anna sen tulla, kun sen aika on. Ikimuistoista päivää teille ja onnea sekä voimia valmisteluihin!

Mar! Me mennään aika samoissa, laskeskelin itse, että LA olis 11.12 Mutta se mun ultra on tooooosi myöhään. Ärsyttää.

Mun fiilikset on tosi huonot! Oon ihan varma että tää on tuulimuna. Niin vähän on mitään tuntemuksia mahassa, ettei siellä voi mitään kasvaa. Kohtu kyllä kasvaa tuulimunassakin muutamia viikkoja, että se ei kerro mitään mistään vielä. Tänään taas miettinyt, että reilu viikko vielä ja varaanko ultran yksityiseltä sitä ennen. Niin säälittävää jahkailua!!!
 
Viimeksi muokattu:
Onpas täällä ollut huonojen uutisten oikea aalto :( pahoittelut salama,tinnu ja mamido :cry:
Kiela, tuttua jahkailua! Itsellä oli muutamia viikkoja sitten samat tuntemukset ja olin aivan varma että huonosti päättyy mutta purin hammasta ja yritin keskittyä muuhun ja jaksoin odottaa rv 7 asti, tsemppiä piinailuun(y)
Äh!! Vieläkään en ole ääniä saanut kuuluviin dopplerilla:unsure: istukka kyllä kuuluu.. Tuntuu että maanantain ultraan on ikuisuus vaikka olen jo listan kärjessä! Huonovointisuus on melkein kokonaan kadonnut myös ja olo on kaikinpuolin hyvä!
Milloin olette hankkineet ensimmäisen jonkun vauvan vaatteen/tavaran? Ajattelin jos nt ultrassa kaikki hyvin, pakko ostaa kotiin joku pieni vaate tai asuste hiplattavaksi rakenneultraan asti :love::LOL:
 
Jasmina, eikös se toimiva istukka kerro että sikiö on elossa... Minä oon aina aatellut, että sikiön sydänhän se kierrätää sitä verta istukkaan ja istukka on vaan passiivinen suonirakenne ja jos löydät istukan äänet, sikiön pitäisi olla elossa, eikös se niin mene, kertokaa joku biologiasta enemmän tietävä? Mä en ole saanut vielä ääniä kuulumaan, millä viikoilla sinä sait äänet kuuluville? Edellisessä raskaudessa sain 8+4, mutta sillon sikiö oli etuseinässä ja nyt se lienee takaseinässä.

Kiela, oot kyllä aika sissi kun jaksat odottaa sinne 2.5 asti! Mä aikaistin ultraa niin aikasin kun se vaan oli mahdollista eli 6+4. Mutta toisaalta, jos siellä on kaikki hyvin (ja niinhän siellä on!), niin on se sillon 2.5 myös..

Minä oon hankkinut uudelle vauvalle jo viime vuonna Ruskovillan silkkimyssyn... Ja pari kuukautta sitten Bodyn ja housut kokoa 50, kun Lindexillä oli niin söpöjä etten voinut ohi mennä.. Mä oon jotenkin (normaalitilassa) yltiöpositiivinen eli aattelin, että jossain vaiheessa meille se toinen tulee (vaikka eihän se toki ole todellakaan mikään itsestäänselvyys!). Mut mun koneisto ei toimi, jos en ajattele posiviivisesti. Ja voihan ne antaa lahjaksi, jos ei tulekaan toista! Että hanki sinä Jasmina vaan niitä vauvan juttuja jo pikkuhiljaa :) Se on ihanaa!

Muoks. Ja en olis selvinnyt hoidoista hengissä ellen olis neulonut koko ajan vauvan neuleita, sain neulomisesta helpotusta stressiin kun ajattelin, että joskus joku käyttää näitä pieniä vaatteita.
 
Kannattaa hankkia vauvalle vaatteita tai mitä vaan just silloin kun haluaa. Ei se pelokkaana eläminen kuitenkaan tulisi sitä pettymystä ja kauheutta yhtään vähentämään jos jotain kävisi. Itse olin tosi taikauskoinen enkä edes ajatellut minkään hankkimista ennen rakenneultraa, sen jälkeen kyllä alettiin sitten pikku hiljaa ostelemaan kaikkea isompaa ja pienempääkin, ja joka ostoksen jälkeen oli sellanen :unsure: fiilis ett tuliko tämäkin ostos tehtyä liian aikaisin. Se r-ultra tuntui kyllä itselle jotenkin järkevältä aikataululta kun saatiin se sukupuolikin selville siinä.

Tsemppiä sen dopplerin kanssa! Siellä nt-ultrassakin Jasmina varmasti huomaat miten paljo se pikkuinen siellä voi hillua menemään niin ei mikään ihme että ääniä voi olla vaikea saada kuuluviin kun yksi asennon vaihto vauvalta voi vaikuttaa siihen ettei vaan onnistu.

35+4
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
SalamaT: Eeeiiii!! Voi vittu! Ei tämä nyt voi näin jatkua tämä epäonni täällä ryhmässä. Olen pahoillani, ei löydy sanoja! Sun sotasuunnitelma kuulosti hyvältä perusteluineen, vaadi se!! Halaus!

Voisiko mulle vaihtaa ton kem tilalle Kkm. Mitä väliä juu, mutta itestä se tuntuis joltain suuremmalta ;) nimittäin kemiallisesta ei ollut kyse. Ultrassa käyty ja onneksi alkoi vuoto eilen illalla. Tänään olin aamun töissä, mutta koska en pärjänny kipulääkkeillä siellä tulin kotiin loppupvksi. Olo on jotenki turta..ajoittain vihainen ja surullinen.

Mar, onnea sykkeestä!!

tinnu, kurja tilanne! Koitahan löytää joku ettet yksin ala niitä pillereitä ja todellakin oot töistä pois..ei me mitää supersankareita olla eikä tarvi olla!
 

Yhteistyössä