~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Huhuh Caro, aika hurjalta kuulostaa! Toivottavasti sinun ja pojan vointi ovat kohenemaan päin. Paljon voimia teille!

Mulla oli ihan positiivinen äitipolikäynti tänään. Sekä kätilö että lääkäri tekivät kaikkensa helpottaakseen pelkojani. Keksivät kierrättää mua synnytyssalissa jne. Käynnistysaika on 1.6. Kohdunkaulaa oli enää sentti jäljellä mutta kohdunsuu täysin kiinni, mikä oli aika masentavaa. Varsinkin kun yöllä jo toivoin, että synnytys olisi käynnissä, kun selkää ja mahaa poltti niin kovasti. Ekoilla käyrillä vauvan sykkeet laukkasivat koko ajan 160-185, mutta lääkärikäynnin jälkeen olivat ok. Rv 36 painoarvioksi saatiin 3,5 kg. Nyt oli aikamoinen järkytys, kun arvio olikin 4,2 kg. Sitten kun tietää kuinka pielessä noi monesti ovat niin alkoi jännittää millainen mörssäri sieltä on tulossa. Mun verenpaineet oli taas koholla ja raskausmyrkytys haluttiin poissulkea verikokein. Soittoa ei ole kuulunut, että olisivatko arvot olleet ok. Äitipolilta lähtiessä sain viestin, että kaveri, jolla oli sama laskettu aika, oli synnyttänyt tänään. Olen jotenkin luopunut toivosta, että synnytys käynnistyisi itsekseen. Tulee samanlaisia pettymyksen tunteita omaa kehoa kohtaan kuin silloin kun turhaan yritettiin vauvaa. Olen todella pettynyt itseeni kaikkien näiden fiilisten takia, kun kuitenkin enää viikon verran siihen, että saadaan tavata meidän pieni ihme, jolla ainakin toistaiseksi kaikki hyvin. Miehelläkään ei oikein riitä ymmärrys enää ja ihmekös tuo, kun en itsekään ymmärrä itseäni. Oloa synkensi tänään se, että kovasti odottamani miehen 3 vkon isyysloma on todennäköisesti enää vko, kun vauva ei tullutkaan laskettuna aikana. Jaksoin monta vkoa sitä, että nähtiin 2 tuntia päivässä, sillä että odotin pitkää yhteistä lomaa. Huomenna aloitan yhden rästissä olevan työjutun, koska jollain tavallahan tämä odottelu on hyödynnettävä.

Peppermint 40+6
 
Carolle onnea ja tsemppiä kivikkoisen alun jälkeen vauva-arkeen!!:love:

Ootteko muuten samaa mieltä, että se on aivan höpöhöpöä, että ivf/icsi-alkuiset raskaudet kestäisivät vähemmän.. Kaikki teistä järjestään menee lasketun päivän yli..:whistle: Ja kuin myös allekirjoittanut...;)

Täältä taustalta taas...:)
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... 29.10.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 20.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 30.11.2016
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 3.12.2016
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.12.2016
cerezah ... 1.IVF, 1.tuore ... ensimmäinen ... 30.12.2016


Tapahtumia tulossa :)

Tupsuli
- rakenneultra 14.7.16.
mar80 - np-ultra 25.5.
Mandala -neuvola 26.5. - rv40+4
Lottainen - seurantaultra 1.6. rv29+5
Lottainen - pelkopoli2 1.6. - rv29+5
Jasmina20 - neuvolalääkäri 7.6.
JONPA77 - rakenneultra 14.6.
Lottainen - neuvola 16.6. rv 31+6
Jasmina20 - rakenneultra 21.6.
kiia-s - rakenneultra 30.6.
Lottainen - synnytystapa-arvio 18.7. rv36+3
Cerezah - np-ultra 20.6


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Mamido (1.IVF 1.PAS - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)
Siida (1.ICSI 6.PAS -km)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS -kkm)


Maaliin päässeet :love:

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 41+4 ... 21.5.2016


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä/muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Caro oli tipahtanut synnyttäneistä pois. Haluatko Sofi jo listoille?

Peppermint varmasti todella ymmärrettäviä ajatuksia sulla. Meillä kävi niin "onnekkaasti", että puoliso valmistui työttömäksi just vauvan syntymän aikoihin. Löysi töitä 2 kk päästä, mutta saatiin nauttia alkuvaiheista rauhassa ilman "häiritseviä" töitä.... No eihän sitä rahaa tietysti ollut eikä ole edelleen liikaa, mutta puolensa ja puolensa! Ja sitten tuo synnytyksen käynnistymisen odottelu. Mulla ei ole siitä kokemusta, koska esikoinen syntyi 38+4, vaikka osasin kyllä aavistella, että saattaa tulla ennen laskettua aikaa, koska äitini on synnyttänyt kolme lastaan viikoilla 36, 37 ja 38. Toisaalta kun mitään isompaa vaivaa ei ollut ja vauva-arki pelotti etukäteen ja kun se maha oli niin ihanan näköinen, niin tuntui toisaalta surulliseltakin kun synnytys tuli niin nopeasti, olisin voinutkin odotella hieman. Toisaalta en varmaan itsekään olisi jaksanut pitkälti lasketun ajan jälkeen kärvistellä. Toivotaan että siellä kohta alkaisi tapahtua!

(.) hermoilua nt-turvotuksesta... En voi käsittää miten olen niin hölmö, että hermoilen 1,8mm mittaustulosta, kun se on ihan normaali.. Esikoisella arvo oli 1 mm ja suurimmalla osalla tuntuu olevan alle 1,2 mm. Sanokaa joku, jolla on ollut suurin piirtein samat lukemat, että lopeta hermoilu! Korjattuja MoM-arvoja ei ole tullut vielä. Mä jopa harkitsen tässä itsemaksavana asiakkaana tota NIPT-testiä....
 
Niin ja tässä en nyt mitenkään harkitse aborttia tai mitään, jos esim. 21-trisomia löytyisi vauvalta. Lähinnä on mielessä vielä ihan järkyttävä Lia:n kohtalo. En osaa oikein rentoutua ennen rakenneultraa, jos riskirajat jää jotenkin epämääräisen lähelle. Tuskin ne tuolla nt-arvolla ylittyy, mutta kuitenkin.

Mari32:ko se oli käynyt NIPT:ssä? Onko se kuinka pitkä prosessi?
 
Voi Tupsuli, ymmärrän stressaamisen paremmin kuin hyvin, mutta millien perusteella kuulostaa siltä, että ei ole syytä huoleen. 1,8 mm on oikein hyvä tulos ja selvästi alle riskirajan, joka sekään ei automaattisesti tarkoita vielä mitään. Meillä MoM-arvot ilmestyivät kanta.fiin vielä samana päivänä. Kirje kotiin tuli parin viikon päästä. Muistaakseni löysin netistä laskukaavat, joilla MoMit pystyi laskemaan itse verikokeiden ja nt-millien tulosten perusteella (jos se rauhoittaa mieltä). Paraskin olen sanomaan, mutta yritä nauttia siitä, että sait nähdä pikkuisen juuri ja hänellä oli kaikki hyvin! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli
Tupsuli mulla oli niskaturvotus 1,4 mm, ja kaikki seulat oli hyviä. Eihän tuo ihan sama ole kuin sinulla, mutta yritä olla huolehtimatta turhia. Ja kannasta minäkin tulokset näin nopeasti, ja googlen avulla tulkitsin sitten niitä :geek:

Täällä oli tänään ylimääräinen neuvolalääkäri selkäkipujen takia, ja sain sairasloman äitiysloman alkuun asti :LOL: Eipä tässä olisi muutenkaan ollut jäljellä kuin reilu pari viikkoa, mutta alkaa oleen jo niin tuskaa töissä istuminen ja liikkuminen, että otin oikein mielelläni saikun vastaan. Kokeili samalla kohdun tilanteenkin, pehmeä ja kiinni, ja lyhentynyt 2:cm:iin. Ohjeena ottaa rauhallisesti ettei ala edistymään enempää vielä :rolleyes: mutta samalla sanoi, että pienet ja rauhalliset kävelylenkit ja pienemmät kotiaskareet on sallittuja :) Ja kaveri on muuten vihdoin kääntynyt oikein päin (y)

rv 32+1
 
  • Tykkää
Reactions: JONPA77 ja Tupsuli
Peppermint mä jostain luin, että isot kokoarviot yleensä heittää eniten, muistan ymmärtäneeni sen niin, että just alaspäin enemmänkin kuin ylöspäin. Että jospa teidän vaavi ei ihan yli nelikiloinen olisikaan :)
Samaan syssyyn pelottaa sitten tietysti, että 3,5kg arvio itsellä heittäisi alakanttiin :D
Mä myös hieman luopunut toivosta, että käynnistyisi itsekseen vaikka silti jokainen uuden tuntuinen tuntemus saa sydämen hypähtämään. Helpompi sanottu kuin tehty, mutta koeta olla armollinen itsellesi tässä asiassa. Kuitenkin olet onnistuneesti, hankalan alun jälkeenkin vielä, kantanut pientä ihmistä sisälläsi. Ja hänellä vain tuntuu olevan niin hyvät oltavat siellä sun masussa, ettei ulos haluaisi tullakaan :love:
Ja varsinkin näin raskausaikana voi ajatukset vetää sellaisilla kierroksilla, ettei itsekään aina ymmärrä.

Tupsuli voi kunpa et huolehtisi liikaa tuosta. Vaikka itsekin kyllä menin ja tutkin ne veriseulan tulokset omakannasta ennen nt-uiltraa ja hermoilin. Enkä edes saanut sitä riskisuhdelukua lopulta kun alkoi kaksoisraskautena, joten tyhjän päälle jäätiin. Mulla 1,2mm turvotusta myös, mutta yhdyin miehen toteamaan ultran jälkeen ja oletin kaiken olevan vain hyvin.

Sofi joo mun mielestä ainakin vois tehdä tutkimuksen uudestaan, että miten ne hoitoalkuiset vauvat oikein syntyykään, ennen ja vai jälkeen LA:n :D :rolleyes:

Kiisuli ihanaa sielläkin vauva tajunnut kääntyä oikein päin! ja nautipas nyt hyvillä keleillä oikein kunnolla lomasta :)

40+3
 
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... 29.10.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 20.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 30.11.2016
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 3.12.2016
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.12.2016
cerezah ... 1.IVF, 1.tuore ... ensimmäinen ... 30.12.2016


Tapahtumia tulossa :)

Mandala -
neuvola 26.5. - rv40+4
Lottainen - seurantaultra 1.6. rv29+5
Lottainen - pelkopoli2 1.6. - rv29+5
Jasmina20 - neuvolalääkäri 7.6.
JONPA77 - rakenneultra 14.6.
mar80 - neuvola 14.6.
Lottainen - neuvola 16.6. rv 31+6
Cerezah - np-ultra 20.6
Jasmina20 - rakenneultra 21.6.
kiia-s - rakenneultra 30.6.
Tupsuli - rakenneultra 14.7.16
Lottainen - synnytystapa-arvio 18.7. rv36+3
mar80 - rakenneultra 21.7.


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Mamido (1.IVF 1.PAS - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)
Siida (1.ICSI 6.PAS -km)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS -kkm)


Maaliin päässeet :love:

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 41+4 ... 21.5.2016


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä/muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Viimeksi muokattu:
Voi Tupsuli, ei kannata liikaa miettiä, kun toisella kuitenkin kaikki oli hyvin ja mikään rajahan tuossa ei vielä vastaan tule. Vaikka ymmärtäähän sen kyllä että kaikki mietityttää.. Löysitkö laskukaavaa?

Ja tosiaan tuntuu että monilla menee yliaikaisiksi, voin vaan kuvitella miten piinaavia nekin päivät on.

Mulla oli tänään np-ultra, kaikki hyvin, tuosta turvotuksesta en kyllä tainnut mitään lukua saada, tai sitten se vaan meni ohi. Siellä se nukkui, hereille saatiin alle minuutiksi :). Olihan se uskomaton näky, aika erilainen kuin varhaisultrassa :). Pituus vastasi viikkoja 12+4, tänään siis 12+0. Ja nyt mä kyllä ajattelin että lopetan tän pelkäämisen ihan kokonaan (tai ainakin kokoaikaisesti) ja alan nauttia tästä. Vois vaikka joillekin kai jo vähitellen kertoakin.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Nopeasti päivittelen meidän kuulumisia. Lääkäri joka oli mun synnytyksessä kävi tänään juttelemassa, pyysi heti ensimmäiseksi anteeksi että hänen olisi pitänyt tehdä sektio päätös aijemmin. Näytti jokusen kyyneleenkin päästävän, jos joskus vielä synnytän saati raskaaksi tulen niin mun tiedoissa nyt lukee että suositellaan elektiivistä sektiota. Se nyt ei paljoa enää tässä tilanteessa lämmitä. Ja sanoi että synnytyksessä ei otettu mun pelkotaustaa huomioon, miltä musta tuntuki. Mitään selvää syytä ei tiedetä miksi vauva ei tullut edes sillä imukupilla.

Poika pääsi tänään viilennyksestä ja huomenna tehdään mri. Lääkkeitä vähennettiin mutta oli tuossa sen verta levoton ja kipuisen oloinen niin sitä nostettiin taas että jaksaa aamuun. Intubaatioputki sitä kanssa myös varmaan vähän ärsyttää mutta sitä ei voi ottaa pois ennen kuvia.

Caro ja poika 4vrk
 
Olipa Caro ihanaa, että lääkäriltä löytyi empatiaa ja nöyryyttä tunnustaa virheet. Eihän se mitään enää korjaa, mutta silti henkisesti tärkeä juttu! Pikku sissille voimia toipumiseen, sekä sinulle!

Täällä tytön leikkaus ylihuomenna. Mulla nyt tämä menettämisen pelko ottanu vähä liikaa valtaa. Elän tyyliin viimeisiä hetkiä tämän tytön kanssa. Ihan tyhmä olen, mutta pelkään nyt vaan menettäväni tämänkin, kun menetin jo sen pienen. Ei mitään realismia näissä mun ajatuksissa, mutta km sai miettimään kaikenlaista ja teki tästä meiän aarteesta vielä kalliimman. Ihan hyvin oon siitä toipunut henkisesti sekä fyysisesti, mutta tällä tavalla nyt näköjään ilmenee se menetys. Pelkona tämän tytönkin menettämisestä. :cry:

Voimia teille kaikille mammoille näihin piinaaviin viimeisiin päiviin ja viikkoihin! Ne ei oo henkisesti helppoja, kun se synnytykseen lähtö pyöri itsellä ainakin koko ajan enemmän ja vähemmän mielessä. Onnea matkaan!! Nauttikaa te jokainen odotuksesta! Kivuista ja kolotuksista huolimatta! Sieltä syntyy jotain mittaamattoman arvokasta:love:
 
Caron kokemus mietityttää kovin. Toivotaan pienelle käärölle nopeasti hengitysputkesta vieroittumista ja hiljalleen "tavanomaista" vauva-arkea.

Tupsuli, me käytiin NIPT'ssä, halusin tietää mahdollisimman varhain jos jotakin on pielessä. En kyllä tiennyt valmiiksi, mitä olisimme tehneet jos olisimme testistä narahtaneet, onneksi ei niin käynyt.

Tällä viikolla maha on jotenkin pullahtanut todenteolla, ja selkäkipujakin alkaa olla. Tiistaina on lääkärin vastaanotto sype-pkl:lla, saa nähdä mikä siellä on tulokulma, itse olen absoluuttisen varma, että haluan sektion...
 
Tupsuli, varmasti se turvotus huolettaa ja kun asiaa oot jääny miettimään, niin mieli tekee siitä huolesta vielä todellisuutta suurempaa! En minäkään usko, että huoleen on syytä. Sehän on ihan normaalin rajoissa. Ja turvotus yksistään ei kerro juuri mitään. Hyvin usein turvotuksesta narahtaneet, saavat ihan terveen vauvan. Suuresti toivon, että kaikki menee hyvin sulla sinne joulukuulle saakka ja saatte terveen joulupaketin. Nyt mää jätän teidät kaikki rauhaan ja käännyn täältä pois. Seuraan varmasti jokaisen vaiheita, mutta kommentointi saa jäädä. Onnittelemassa varmasti käyn, kun poksahtelette!!!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Siida näinhän se on, turha murehtia tässä vaiheessa. Sitä paitsi vauvan nenäluu näkyy kuulemma kuvassa, soitin ja kysyin sitä siltä ultranneelta kätilöltä. Ja hän rauhoitteli myös, että tuo 1,8 on normaali turvotus, koska 3-5 mm turvotuksistakin suurin osa osoittautuu terveiksi. Nyt lakkaan murehtimasta koko asiaa! :) Ja toivon, että pääset pian tänne takaisin. Jospa heti syksyllä :love:
 
Carolle lämpimät onnittelut vauvan syntymästä! Onpa teillä ollut hurja alku. Sydämestäni tiedän sen huolen ja pelon, mitä tällä hetkellä elätte eikä siihen ole oikein keinoja kuin mennä hetki ja päivä kerrallaan. Pääasia on se, että olette hyvissä sissä ja lapsi parhaassa mahdollisessa hoidossa. Silloin, kun meidän tyttö syntyi ja vietti sen ekan kuukautensa vastasyntyneiden teholla, oli siellä silloin myös yksi perhe, joilla lapsi oli avotarjonnan vuoksi kärsinyt hetken hapenpuutteesta ja oli myös laitettu samaiseen viilennyshoitoon. Oli kiva kuulla, että lääkäri kävi kanssasi kunnolla juttelemassa ja että hän suhtautui asiaan noin empaattisesti ja ennen kaikkea ammattitaitoisesti. Minäkin koin silloin tosi tärkeänä sen, että lääkäri kävi pari päivää tytön syntymän jälkeen juttelemassa mun kanssa rauhassa ja ajan kanssa. Vaikka meillä ei hätäsektiota tehtykään, kiireellinen kylläkin, niin oli sitä ihan pihalla ja hämmennyksissä niiden kaikkien kysymysten ja tunteiden kanssa. Häneltä sain silloin vahvistuksen siihen, että jos joskus olen vielä raskaana, niin pääsen erityisseurantaan viimeistään viikolla 24 ja nyt sinne on kutsu jo tullutkin. Hurjasti voimia ja jaksamista teille ja pienelle toipumista sekä enkeleitä vierellä kulkemaan <3

Mä oon elänyt hiljaiseloa, kun ihan puskista iski viikonloppuna vatsatauti ja nyt päivystän kotona tytön kanssa, yöllä alkoi yrjöralli hänellä... Ihan kauhea oli kyllä itselläkin tuo tauti ja paha olo ei meinannut hellittää millään, lisäksi tuntuu että raskauspahoinvointikin vain siitä yltyi ja illat on ollut kamalia. Eilen olin ns. virallisessa nt-ultrassa, vaikka viime viikolla sitä lääkärissä jo mittailtiinkin ja kaikki oli oikein hyvin. Turvotusta oli 0,8mm ja kaikki muutenkin mallillaan. Kätilö näki pienen vanhan hematooman vuotokohdan, mutta sen suhteen ei enää tarvitse varoa tai seurailla. Hän meinasi, että jos hematooma olisi aiheuttaakseen keskenmenon, niin se olisi varmasti tapahtunut jo silloin heti. Oli hauskaa, kun meidän mahatyyppi vain rapsutteli nenäänsä ja alkoi nukkua juuri silloin, kun kätilö yritti mitata niskapoimua ja mun piti heilutella lantiota siinä ylös alas ja kätilö tökki ultran anturilla mahatyyppiä hereille :) Ensi viikon aikana odotellaan NIPT-tuloksia, jotka kyllä jännittää kamalasti. Tupsuli tuosta NIPTistä kyselikin ja me tosiaan teetettiin se oman klinikan kautta. Melkein 1000 euroa maksoi kaikkinensa, mutta tällä taustalla ja kokemuspohjalla halutaan saada kaikki mahdollinen tieto, mikä on mahdollista ja mä en missään nimessä halua, että mulle tehtäisiin lapsivesipunktiota esikoisen varhaisen vedenmenon takia. Mutta vielä pitää jännäillä jonkin aikaa.

Loppumetreillä oleville Mandalalle ja Peppermintille tsemppiä ja tasapuolisesti kaikille muillekin! Siidalle haluan myös toivottaa hyvää kesää ja toipumista sekä voimia esikoisen leikkaukseen. Hyvin se menee :) Tiedän kyllä, että jännittää ja pelottaa, siitä ei ole epäilystäkään. Meidän tyttö on nukutettu yhteensä 3 kertaa (teholla eka kerran 2 viikon ikäisenä sydämen valtimotiehyt leikattiin kirurgisesti umpeen ja sittemmin korvat on putkitettu kaksi kertaa). Noiden pienten toipumistahti on vaan käsittämätön, tulette sen varmasti huomaamaan. Kaikkea hyvää ja toivottavasti tulet sitten taas tälle puolelle, kun sen aika on <3

12+5
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Onnea Carolle pienokaisesta <3 olipas hurja kokemus siellä..toivottavasti pienikainen toipuu hyvin!!

Siida <3 voimia myös muille sen pahimman kohdanneille vielä kerran..

Ja viimemetrejä tarpoville kovasti tsemppiä (y)(y):) jännää!!!!

NIPT:stä sen verran että ainakin täällä länsi-suomessa tulokset tuli jo viikossa (y) ja tupsulille tosiaa rauhaa odotteluun, kuten jo todettu niin aivan normaali tuo luku:) tosin kaikki pelot aina ymmärrettäviä silti..

Täällä vointi on hyvä-pahoinvointi ja hullu väsymys kadonneet hyvin ja jaksaa reippaasti lenkkeilläkin taas (y) ja masu kasvaa jo :eek::eek::) eilen oli turvotustakin nrmaalia enemmän janoli pakko vetää äitiyshousut jalkaan jo:whistle: paino onneks pysyny silti ihan aisoissa kun jaksanu liikkua hyvin ja ruokavaliokaan ei nii rajottunutta enää:LOL: outo vaihe menossa kun nyt vaan tässä sitten ollaan ja seuraavaan etappiin onkin aikaa vaikka kuinka . Eli ru 5.7! Olot ja pelot on hieman alkaneet tasoittumaan nyt ja alkaa tuntumaan vähän "todellisemmalta/uskottavammalta" se että oikeesti vauva olisi tulossa..pikkuhiljaa:love: Onneks käyn siis vieläkin samalla terapeutilla, on kyllä apua ollut taas tässäkin kohtaan! Eilen oli neuvola ja tuli puheeksi synnytyskin..selkeää on että pelkokätilölle mennää täälläkin..mutta onneks siitä en ole vielä kerennyt alkaa panikoimaan!

Hyviä vointeja kaikille :):)

14+5
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Siida tsemppiä tytön operaatioon, ihan hyvin se varmasti menee :love: ja oikein ihanaa kesää koko perheelle. Syksyllä tulet sitten uudestaan tänne, eikös joo! :)

Mari hieno juttu, että ei ole niin karmea olo sulla enää. Nyt sitten pääsetkin nauttimaan oireettomasta ja rennosta keskiraskaudesta ja kasvattamaan masua! :love:

Täällä ei mitään uutta. Paitsi, että nyt vauva ei saisi kyllä tulla millään ainakaan tänään ja mahdollisesti huomenna :D Meille tulee tyyppi kohta tekemään parvekelasituksia ja jatkaa mahdollisesti huomenna aamupäivällä. Ja kissan takia pitää olla joku täällä valvomassa, ettei kisu mene auttamaan remppakaveria :rolleyes: Noh vatsa oli ihan hieman löysemmällä tänään kuin aiemmin kun on ollut ihan tukossa, mutta mitään muuta ei sitten mitään erityistä ole meneillään. Kohta neuvolaan taas, harmi kun siellä ei terkat kohdunsuuta katso.

Muoks. Neuvolassa kaikki hyvin. Sf- mitta oli suht samoissa kuin viikko sitten joten ei ainakaan kasvupyrähdystä ole tapahtunut mitä anoppi joskus sanoi että voisi käydä :rolleyes:
Kertoi myös yliaikaiskontrollista, että se tehdään synnärillä lääkärin puolesta ultralla ja sisätutkimuksella. Vauvan koko, istukka, napanuora yms tutkitaan ja kohdunsuu tietty. Voitte vaan kuvitella, että aloin nyt toivomaan sinne asti pääsyä :LOL::ROFLMAO: ei tarvisi soitellen sotaan mennä niinku mennään jos alkaa itsekseen ennen sitä. Noh keskiviikkona soittelen naikkarille ja sovin ajan loppuviikoksi. Ja sitten ballongilla aloitetaan kun aloitetaan jos on täysin epäkypsät paikat.
Nyt on jotenkin vähän parempi mieli, että on jotain mitä toivoa tai odottaa :) Ja varmaan tietty vauva sitten päättää tulla ennen sitä sen takia :D

40+4
 
Viimeksi muokattu:
Meidän nyytti syntyi aamuyöstä. Hän on ihan täydellinen ja pakahdutaan onnesta! Tyttö voi hyvin, mutta mulla oli aika rankkaa ja oon aika heikkona suuren verenhukan takia. Kerron synnytyksestä tarkemmin myöhemmin, kun jaksan.

Peppermint ja tyttö 1 vrk
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Mandala
... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... 29.10.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 20.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 30.11.2016
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 3.12.2016
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.12.2016
cerezah ... 1.IVF, 1.tuore ... ensimmäinen ... 30.12.2016


Tapahtumia tulossa :)

Lottainen - seurantaultra 1.6. rv29+5
Lottainen - pelkopoli2 1.6. - rv29+5
Jasmina20 - neuvolalääkäri 7.6.
JONPA77 - rakenneultra 14.6.
mar80 - neuvola 14.6.
Lottainen - neuvola 16.6. rv 31+6
Cerezah - np-ultra 20.6
Jasmina20 - rakenneultra 21.6.
kiia-s - rakenneultra 30.6.
Tupsuli - rakenneultra 14.7.16
Lottainen - synnytystapa-arvio 18.7. rv36+3
mar80 - rakenneultra 21.7.


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Mamido (1.IVF 1.PAS - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)
Siida (1.ICSI 6.PAS -km)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS -kkm)


Maaliin päässeet :love:

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 41+4 ... 21.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ...
41+3 ... 28.5.2016


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Ooooh mä mietinkin, että oisko Peppermint synnärillä kun ei ole kuulunut mitään muutamaan päivään.
ONNEA ihan mahdottomasti pienestä tyttösestä :love::love::love:
Voimia toipumiseen myös! jäämme odottamaan synnytyskertomusta :) mutta nyt nauttikaa oikein täysin siemauksin ja nuuhkutelkaa sitä pientä ihmettä <3

Kääk minä sitten olen ensimmäisenä jonossa. Katsotaan nyt ehtiikö Henrietta vaikka vielä ennen mua :LOL:

40+6
 
  • Tykkää
Reactions: Peppermint

Yhteistyössä