~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kiitos Siida ja mavli, mä oon jostain syystä kuvitellut että niitä repäisyjä on vain alussa. Mulla on tarkemmin ajatellen tainneet ajoittua viikon vaihtumisen aikoihin, ja nuo jouluiset olivat kyllä pahimpia tähän asti. Välillä repäisee jopa molemmilta puolilta yhtä aikaa..
Tylsää mavli että flunssa on iskenyt, toivottavasti helpottaa pian!

Päänsärkyä on ollut myös melko tasaisesti, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Tänään jouduin ottamaan ihan parasetamolinkin.

Kiuski hyi noi unet on ihan kamalia! Mulla kans pari kertaa unessa lähteny oikein suihkuamaan, hirveetä herätä sit kylmässä hiessä. Mutta oon mä kerran nähnyt unta että meidän vauva oli syntynyt, näin unessa päivänkin! Se oli 29.11. ja viikko oli 34. Saas nähdä onko enne...
 
Voi kun ihanaa marrasmai, nyt hyvillä mielin sinne ultraan tervehtimään pientä! :love::love::love: Varaudu nessuilla!

Iiqu, pahoittelut ikävistä uutisista ja vielä juuri joululle. Suru on surtava ensin, sitten jaksamisen mukaan uuteen taistoon. Voimia!

MyMa, ei näkynyt mullakaan kannassa niitä sokeriarvoja. Terveystietojen luovutukset-kohdassa oli eilisellä merkintä, eli tiedot on menny neuvolaan. Muistaakseni terkkari lupasi soittaa tänään, jos ei niin soitan sit itse maanantaina. Liikoja herkkuja osaan toivottavasti välttää muutenkin jo ihan oman olon takia...

Eilen hankittiin vaunutkin. Ihan perinteiset panssarivaunu-Emmaljungat, täällä maalla ei kääntyvillä pyörillä jne tee yhtään mitään. Koiran kanssa on päästävä pihalle joka päivä, toivottavasti vauva viihtyy vaunuissa pitkään... Jotenkin ajattelin alkuun, etten mitään uskalla ostaa ennen kuin ihan lopulla, mutta olo on rauhoittunut ja toisaalta se vauvajuttujen miettiminen on aivan ihanaa, vihdoin!

Ja noi unet, ihan pöllöjä täälläkin! Viime yönä näin unta, että vauva mönki mahassa hulluna ja nosti päätään niin, että kasvonpiirteet näkyi mahanahkan läpi :ROFLMAO: Se sattuikin tosi paljon. Heräsin kipuun, kun oli taas ihan hillitön vessahätä ja rakko jo ihan krampissa... Ei näkynyt päätä! :alien:
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Ihanaa ihanaa ihanaa @marrasmai, aivan loistojuttu!! ❤ tule kertomaan sitten miltä se pallero ultrassa näytti :)

Unista pitää kans kertoa yksi paras itse näkemistä, näin hiljattain unta että työpaikaltani kaksi miestä (heteroita) olivat miespari, ja mä olin heidän sijaissynnyttäjänsä! Hahaha, tää oli onneksi ihan huumoriuni eikä ahdistanut aamulla ;)

Tänään purskahdin kaupan kassalla itkuun (ihan siis vieriviin kyyneliin), kun edessä olevalla mummolla ei ollut tarpeeksi kolikoita ja joutui jättämään leivän ostamatta. Maksoin sen leivän ja lykkäsin mummon käteen. En tiedä oliko hän oikeasti köyhä vai unohtanut käydä automaatilla, mutta sääli kävi yhtä kaikki :ROFLMAO: Se on jännä miten musta ei itsestä muka tunnu tunneherkältä, mutta sitten yhtäkkiä tulee tämmöisiä "kohtauksia" :oops:

Semmoisia keveämpiä juttuja tänä aamuna:p

MyMa 32+5
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
MyMa, täällä esiintyy kans herkistelyä, kuuluu vissiin asiaan... Esiintyy kyllä myös äksyilyä vaihtelevissa määrin! Miehen lapset sai osansa toissailtana (tosin aiheesta, itsekin sanoivat) ja just kun ne näytti jo kovasti läksynsä oppineelta ja meinasin rauhoittua, menin terassille joka oli jotenkin kummasti täynnä lumipalloja... Meni kyllä ihan kuppi nurin :devil:

Terkkari laittoi viestin, että sokerirasituksessa kaikki OK! Paasto 4,8, 1h arvo 7,2 ja 2h arvo 6,0. Huh! Pitää vaan siis nyt oman olon turvaamiseksi muistaa katsoa vähän sokereiden ja hiilarin päälle. Siis sellainen hyviä hiilareita - sokerin välttely -ruokavalio on mulle ihan normaali, on auttanut endokipuihin ennen raskautta, mutta raskauden aikana on enemmän tehnyt hiilareitakin mieli. Back to basics...
 
Hienoo SalamaT että sokerit kohdillaan! (y)

Mä oon MyMa kans ollut ihan superherkkis jo viikkokausia. Oon muutenkin aika herkkä ja sentimentaalinen, mutta nyt kyllä liikuttaa ihan mitättömän pienetkin asiat.

Mun pitäis siis tehdä tänään etätyöpäivä, mutta ton keskittymisen kanssa on "vähän" niin ja näin... :whistle: Onneks ei oo paljon hommiakaan nyt välipäivinä, ja ehtii sitä taas raataa kun arki kunnolla alkaa.
 
Terveisiä ultrasta, kaikki hyvin! :love: Varsin aktiivinen tapaus, pungersi ja möngersi menemään koko ajan siinä kuvatessa. Ultraaja käski mun hengitellä hetken syvään että rauhoittuisi sen verran että saadaan se niskaturvotus mitattua :LOL: Riskiluvut pienet, kaikki raajat tallella ja vastasi viikkoja. LA jopa siirtyi hieman taaksepäin, eli se olisikin nyt 8.7.2018.
Kyllä siinä itku tuli kun kuuli ekat sanat "täällä näkyy sikiö ja sydän lyö". Onneksi ultraaja tiesi etukäteen meidän tilanteesta ja oli ihan superihana ja ymmärtäväinen.

Mutta siis joo, niin vain matalillakin hcg-arvoilla voi elämä alkaa! Tämä etenkin @gemmy lle rohkaisuksi.
 
  • Tykkää
Reactions: giraffen___
Onpas nyt hyvä aalto taas liikkeellä :love: Uus vuos ja uudet kujeet nähtävästi kaikilla. Ja kiva kun kohta tännekkin valuu lisää plussapalloja tuolta toiselta puolelta ❤

Ja hei omanapa! Nyt kuuntelin massua oikein urakalla ja minäkin kuulin sykkeet ensimmäistä kertaa! En ole varmaan vaa aikaisemmin jaksanut niin pitkään edes kuunella että ne löytyis kunnolla. Tump tumps tump! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
Ihana uutinen @marrasmai ❤❤❤ kovasti jännitti sun puolesta.

ON: apuva, hb tänään 94 eli laskee vaan. Alkaa kovasti pelottamaan että vauvalla joku hätä kun tähystyksessäkään ei näkynyt mitään. Ihmettelen edelleen ettei uhrattu, onneksi nyt 3.1 on se RU, pitäis koittaa nyt siihen asti pysyä rauhallisena..

#hope ja muru 19+3
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
marrasmai aivan täydellisen ihanaa!!! :love::love::love:

hope mulla laski kans viime raskaudessa, oli alimmillaan 99. Ja loppua kohti sitten nousi taas. Onko sulla nyt mitkä keinot käytössä siihen? Tuohonhan on olemassa jokin valmiste, jota voidaan tiputtaa suoneen ja tiedän että sitä on raskaana olevillekin annettu. Tosin tässä saattaa taas nousta sairaanhoitopiirien erot esiin.

Joko mä luulen vaan, mutta ehkä tunsin tänään ensimmäiset liikkeet. Olin vielä töissä ja havahduin hieman että heeei, oliskohan.. Joten voi hyvin ollakin, tuskin ainakaan kuvittelin kun en yhtään siinä tilanteessa osannut odottaa. Se on sitten asia erikseen jos erehdyin luulemaan jotain muuta liikkeiksi.:ROFLMAO:

15+2
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Onnea Marramai hyvistä ultrakuulumisista ja salamaT sokerirasituksen läpäisystä.

Meikäläinen kävi tänään neuvolalääkärillä ja kaikki oli hyvin pikkuisella (ja mulla). Päästiiin jopa näkemään ultralla hänet :love: Mulla senkun verenpaineet tippuu, mutta keho on ilmeisesti hieman tottunut siihen, kun ei kuitenkaan huippaa. Tänään on hieman alkanut tuntutua pikkukaverin liikkeet mahassa. Jee vihdoin taidan alkaa tunnistaa niitä!

Mä en ole saanut keltään mitään tavaroita/vaatteita ja tuskin tulen saamaankaan. Alesta lähti mukaan hoitopöytä ja muutama pikkuvaate.

Helios 18+1
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Onneksi olkoon @marrasmai, miten ihanat uutiset! ❤ Kaikki on siis mahdollista, teidän alkutaival varmasti luo monille lohtua. Nyt saat luvan kanssa rentoutua ja alkaa valmistautua vauvan tuloon. Seuraavaksi jännätään siis @gemmy lle samoja hyviä uutisia (y)

@Helios... Ja @mavli onpa kiva kun alkaa liikkeet tuntua :) Mulla kans alussa oli jotenkin epäselvää, että olikohan ne hipsut liikkeitä vai ei. Sitten jälkeenpäin vasta tajusi että ahaa, ne "ilmavaivat" olikin vauvan ensi muljahdukset:ROFLMAO:

@#hope neuvolassako sulta mitattiin hb? Mitä ne siellä sanoo, että mistä vois johtua, ts. eivät ole kuitenkaan huolissaan sen kummemmin vai? Mystinen juttuo_O

Hoitoketjussa on tosiaan pitkän linjan veteraanien plussia nyt tulossa! Jotenkin erityisen ihanaa, että kaaaaaaauan yrittävät onnistuvat lopulta :love: (vaikka jokainen plussa tietenkin on ihana asia:))

MyMa 32+5
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Iiqu pahoittelut epäonnisesta raskaudesta :( Kovasti voimia!

marrasmai todella ihanaa, paljon onnea! :love::love::love: Jokainen ansaitsee onnistumisen, mutta sinä kyllä erityisesti sen ansaitset noin pitkän taustan ja monien vastoinkäymisten jälkeen. Tässä taas tosiaan nähtiin, ettei matala HCG automaattisesti tarkoita huonoa, mahtavaa! Toivottavasti Gemmykin saa hyviä uutisia.

Työelämässä olevilta kysyisin kysymyksen: Missä vaiheessa raskautta olette aikoneet/olette jo kertoneet työnantajalle nykyisessä tai aiemmissa raskauksissa, että äitiysloma on tulossa? Itse en ole vielä kertonut, mutta pian kyllä jo voisi. Turvottaa jo jonkun verran ja jos odotan rakenneultraan, raskauden varmaan jo siinä vaiheessa näkee ulospäin. Ainoastaan yksi työkaverini on jo tiennyt alusta asti raskaudesta, ja tiesi myös hoitotaustasta. Tänään se sit kysyi, onko mulla tihennetyt neuvolakäynnit, koska oon ollut niin pitkään hoidoissa :ROFLMAO: Oli vähän outo kysymys, en tiedä miksi ajatteli, että hoidot automaattisesti johtaisi tiheämpään neuvolaseurantaan. Kysyinkin häneltä suoraan, mutta en saanut kunnollista vastausta.

maljakko 14+1
 
Helios mekään ei juuri saatu ensimmäisen kohdalla kuin jotain niitä iänikuisen vanhoja ja nukkaantuneita vaatteita. Toki sitten mun vanhemmat halus ostaa kunnon sitterin ja miehen vanhemmat osallistua myös hankintoihin. Hienoa että pääsitte kurkkaamaan pientä ja kaikki hyvin!

Salama hienoa että sokerit oli kunnossa! :)

maljakko mä kerroin tästä raskaudesta rv 11+0 ja ensimmäisestä silloin aikanaan rv 18+?. Mulla näkyy jo mahaa jonkin verran mutta vielä ei oo töissä kukaan uskaltautunut mitään kyseleen. :D
 
Hope, Mulla oli lähtötason hemoglobiini tyttöä odottaessa 148 ja puolivälin maissa se olikin enää 116 ja siitä se laski tasasesti, mutta lisäraudalla sain pysymään sen juuri ja juuri 100 yläpuolella loppuajan. Eli se voi laskea rajustikin vaikka olis lähtötaso kuinka hyvä.
Nyt oli lähtötaso vielä parempi 153 viikolla 11 ja jo rv15 se oli 145, eli tullu jo alaspäin...eli nopeasti se lähtee laskuun. Oon nyt juonu rautalisää jo etukäteen eikä siitä ole kuulemma mitään haittaa kun taipumus kerran on siihen, että rajusti laskee.

Täällä on yks pillittäjä joka on toisaalta kiukkunen ku amppari (tätä ihme kireyttä ollu nyt pari viikkoa...vaihtu sen alakulon tilalle:mad:) mutta sitten taas toisaalta ihan säälittävä herkkis pillittäjä ihan ihme asioista:unsure::LOL:

Mavli, ihanaa kun oot tuntenu liikkeitä❤
 
@maljakko mä kerroin töissä pomolle heti rakenneultran jälkeen. En olisi muuten pystynyt mitenkään peittelemään pötsiä siihen asti, mutta olin sattumalta kesän lopulla toisessa yksikössä sijaistamassa. Sitä ennen olin vielä kuukauden kesälomalla, joten sopivasti en nähnyt varsinaista pomoani pariin kuukauteen siinä ennen rak-ultraa ;) Meillä on sellainen työyhteisö että siellä todellakin huomataan ja katsotaan tällaisia asioita... Veikkaan että maha olisi paljastunut jossain rv13-14 tienoilla viimeistään.

Onko kellään muuten tullut mitään ongelmia työsuhteen kanssa raskauden paljastamisen takia? Esim. ei jatkettu sijaisuutta tms. juttuja. Ihan mielenkiinnosta kyselen, itsellä vakityö että siinä mielessä hyvin asiat. Kaverilla vaan oli työsoppari jonnekin 2. Ja 3. kolmanneksen vaihtumisen tienoille, eikä sopparia jatkettu vaikka työtä olisi ollut... Sitten pian palkattiinkin toinen sijainen kaverini tilalle :( Tosi mälsiä juttuja nämä.

MyMa 32+6
 
@mavli, @MyMa ja @Siida
Mitataan tayssissa kk välein kaikki peruslabrat kun D1 takia äitiyspolilla seurannassa koko raskauden. Mulla ei lähtötasokaan ollut mikään kovin kummoinen (126) mutta muutamassa viikossa plussaamisen jälkeen tippui 107 tienoihin ja nyt ollut n. 1,5kk alle sadan. Rautaa söin heti alusta asti, mutta kun varastot ym. rauta-arvot hyvät niin ei kuulemma johdu raudanpuutteesta ja se piti lopettaa koska epäilivät vatsahaavaa.. Sitähän ei täyhystyksessä näkynyt, joten nyt vaan seurataan.. olo muuten ok mutta väsymys ja hengästyminen inhottavia. Itse epäilen vähän että olisi kuitenkin raudanpuutosta, varastoarvoja ei ole otettu uudestaan.. tosin söin rautaa monta kk eikä vaikutusta joten en tiiä. Outoa on :ROFLMAO:

Itse kerroin raskaudesta pomolle heti np-ultran jälkeen, koska teen sellaista työtä että sijaisen koulutus kestää kauan ja meillä nyt jo työvoimapulaa. Työkavereille sit sopivan tilaisuuden tullen. Nyt vatsa jo tosi selkee mutta ei kukaan uskalla mitään kysellä :LOL: kaikki on suhtautuneet tosi ihanasti uutiseen :love:

Haha ja joo, oon herkkä muutenkin mutta pillitys on saanut täälläkin ihan uusia asteita :LOL: Lapissa "eksyin" n. 3min kun en ollut varma mihin suuntaan pitää lähteä, miehelle soitin sit ja itkin valtoimenaan siellä keskellä metsää :ROFLMAO: jälkikäteen nauratti vähän. Olin joku 100m mökistä :LOL:

Hope ja muru 19+4 (kohta maaginen 20 täynnä! :LOL:❤)
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai ja MyMa
@maljakko itse kerroin pomolle kun hoidot alkoi että tällänen tilanne tulossa. Meiltä kun ei vaan voi olla pois muutamaa tuntia vaan aina tarvitaan joku sun tilalle niin ei oikein ollut vaihtoehtoja. Työvuorot sumplittiin aina niin että pääsin lääkärin kun oli vaan tarvis, hyvin ymmärtäväinen ja kannustava vaikka muuten nyt on pomona vähän mikä on. Ennen varhaisultraa se tais jo kysellä että halunko pitää kesäloman vai otanko rahana, muija rauhoitu vähän että käyn ensin varmistamassa että siellä on edes ketään :ROFLMAO: Yksi läheinen työkaveri myös tiesi hoidoista ja plussasta kerroin sille heti seuraavana päivänä. Muut saa tietää lähiaikoina koska en jaksa enää pukeutua telttoihin piilotellakseni tota pötsiä :) multa myös muutama kysynyt että onko tihennetyt neuvolaläynnit hoitojen takia, ehkä ne vaan ajattelee että sitä kontroilloidaan tarkemmin hankalan alun takia, en tiedä o_O

@mavli Mulla kans yks ilta mahassa vähän tuntui hassulle. Kaveri joskus sanoikin että ensimmäiset liikkeet tuntuu siltä että mahassa vähän kiertää mutta kuitenkin oli sitten eri tunne. Meni nopeasti ohi joten kai se sitten oli, tai se kinkku joka pieretti, en tiedä :ROFLMAO:

Täällä on herätty vapaisiin kurkku kipeänä. Ei kiva. Onneksi nyt on taas muutama päivä vapaata niin saa edes levättyä.. oli tarkoitus tehdä nyt vaikka mitä mutta päivät taitaakin mennä sohvalla peiton alla :(

Kiuski 14+6
 
Kiitos te kaikki ihanat <3 Teidän tuki ja kannustus on ollut todella kullanarvoista etenkin viimeaikoina, kun itseltä on meinannut usko loppua ihan tykkänään. Vieläkin ihan epäuskoinen olo ja tuijottelen vaan ultrakuvia ja videopätkiä möyryävästä tyypistä. Katselin illalla vielä tarkemmin niitä videoita, ja yhdessä tyyppi ihan selkeesti kääntää meille selkänsä ja näyttää keskisormea! :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Olikohan joku vinkki et kiitti vaan mut nyt on kateltu tarpeeks.

#hopen hemppa kuulostaa kyllä matalalta, hui! Toivottavasti selviää mistä on kyse eikä ainakaan laske enempää. Mitä muuten ylipäänsä on hyvänä pidetty hb? Mulla oli eka neuvolassa 117 ja kätilö sanoi vaan että on hyvä.

Noista työhommista. Mä aloitin uudessa työssä ihan lokakuun lopulla, ja täällä länsinaapurissa on lähes kaikilla aina koeaika 6kk. Koeajan voi katkaista antamatta mitään syytä, eli voivat esim. väittää ettei raskaus mitenkään vaikuta. Jännittää aika paljon saanko pitää työni, kun viimein olen löytänyt työn jossa viihdyn todella hyvin. Olen koeajan loppuessa jotain viikolla 29-30, joten veikkaan että aika mahdotonta pitää piilossa siihen asti. Esimiehelläni (nainen) on itsellä pieni lapsi, ja lähes kaikilla kollegoillani on lapsia, joten toivon hartaasti että olisivat inhimillisiä ja saisin pitää työni. Täällä asuva ystäväni sanoi kuitenkin ettei missään nimessä kannata kertoa ennen koeajan loppua jos vain mahdollista pitää piilossa.

Marrasmai ja Työvoitto 12+5
 
Viimeksi muokattu:
Mä kerroin raskaudesta esimiehelleni rv 18. Olin kyllä ensin ajatellut odottaa rakenneultraan asti, mutta koska kesälomakausi lähestyi, ajattelin että on reilua kertoa ennen sitä jotta ehtivät ajoissa miettiä sijaisjärjestelyjä. Sit kävikin niin, että melkein heti tuon jälkeen (rv 19-20) maha pullahti niin selvästi esiin, ettei sitä olis enää mitenkään pystynyt peittelemään. (Rv18 siis kukaan ei ollut vielä huomannut mitään, vaikka pieni kumpu vatsalla jo olikin - sain sen jotenkin vaatteilla piiloon. ;))

Marrasmai, onpas kinkkinen tilanne siellä! En tiedä Ruotsin käytännöistä, mut Suomessa on ainakin niin et raskaudesta on kerrottava viimeistään 2 kk ennen äitiyslomalle jäämistä, joten se kannattaa ottaa huomioon. Ymmärrän huolesi, mut olishan se nyt kohtuutonta tuollaisen takia menettää mieluisa työ! :devil:
 
Roxanne täällä on sama käytäntö, ja mietinkin voisinko ottaa kaikki lomat kesäkuussa ja sitten vasta pari viikkoa ennen laskettua aikaa siirtyä mammalomalle. Aika tarkalle menisi silti ja tosiaan se rv30 kumpu on luultavasti jo niin suuri ettei mikään teltta sitä peitä. No, ei varmaan auta kuin jossain vaiheessa kertoa ja toivoa parasta. Vähintään rakenneultraan ajattelin silti odotella.
 

Yhteistyössä