~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Ramiina mulla tulee noita harkkasuppareita jo nyt! Ei ain päivittäin mut lähes joka päivä maha kiristyy ihan kovaks. Kestää muutaman kymmenen sekunttia. Mulla esikoinen oli pääalaspäin ihan alusta asti. Kyl varmasti muljaili ympäri ämpäri välillä mut pääasias oikeeseen suuntaan menossa kokoajan. Kipeitä liitoskipuja ym pitkään. Mut synty vasta 41+2

Tänään oli tuskanen päivä töissä. Närästi niin et meinas itku tulla ja sit koko lantio ihan kipeenä ja tulessa. Tein sit lyhemmän päivän, mikä tarkottaa et huomen pitää saada tänkin päivän työt valmiiks ja perjantaille kaavailtu vapaapäivä ei onnistu :unsure: mut pakko kun ei vaan pysty. Onneks viimenen isompi projekti ja sit pääsee töihin joissa ei tartte niin paljo jumpata. Lokakuun loppuun ajattelin sairaslomalle joutumista. Saas nähdä kestänkö sinne asti...

Millionnea ja mukulat 16+5
 
  • Tykkää
Reactions: Ramiina
@Domi En meinannutkaan että vielä syntyisi, vaan valmistelisi tulevaan. Perheeni naiset menevät aina yliajan ja silloinkin pitänyt käynnistää, niin että jospa tämä tulisi suht ajoissa ulos ja ihan itsestään käynnistyisi (n) Tosin silloinkin olisi se sektio, mutta jos saisi sen vähän aikaisemmin ;)
Olet onnekas ettei ole supistuksia, ne on välillä tosi inhottavia. Toivottavasti saat helpon synnytyksenkin, vauva kääntyy ja synnytys käynnistyy itsestään (y)
Tule maanantaina kertomaan miten päin hän majailee, sormet ristissä että olisi pää alaspäin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Minakin kylla olen parissa Facebookin ryhmassa, mutta niissa kirjoittelu on vahan sellaista erilaista, ehka pinnallisempaa, minulla ainakin. Lahinna lueskelen muiden kirjoituksia.

Omakin asenteeni on muuttunut; alussa nimettömyys tuntui hyvinkin tärkeältä, ja olinhan tuolloin myös tyossa, jossa hoitoja tai lastenhankinta-asiaa ei olisi katsottu hyvalla. Nyt, kun vauva on tulossa, niin tuleehan asia kaikkien tietoon, :) joten onhan se nyt eri juttu, eika ole asialla enaa valia (tuskin englantilainen tyonantaja edes tietenkään olisi suomalaista internettia lukenut).

Joka tapauksessa olen toissa sen verran pienella alalla, ja kun kerran ikani ja Englannissa työskentelyni on tiedossa, niin jos joku ystava tai vaikkapa entinen kollega naita on lukenut, niin satavarmasti on minut tunnistanut, eika silla ole valia. Mutta alussa ainakin kynnys Facebookiin olisi ollut valtava.

Mutta kivaa, jos kaikki eivat ole taalta katoamassa! :) Itse en nailla nakymilla taida Facebookiin taalta palstalla lahtea. Tykkaan tassa vaiheessa olla ihan vaan Rusakkonen. :) Ja jotenkin tassa ihan oikeasti toivoo, etta omista kirjoituksista olisi jollekulle ollut apua, lohdutusta ja/tai toivoa.
 
On kyllä totta, että on hyvä tällainen avoin palsta mihin on helppo liittyä, tai vaan käydä lukemassa. En osannut itsekään ajatella niin mutta se on kyllä totta ja itsehän myös löysin tänne juuri sillä tavoin. Facebook-ryhmän funktio taas toimii hyvin jos haluaa jakaa kuvia tai vaikkapa sopia tapaamisia, mikä olisi mielestäni mukavaa, jos joku sattuisi lähistöllä asumaan. Ja kyllä tässä on se huono puoli, että tämä alusta on tosi kökkö. Sen takia jää usein vastaamatta suoraan tai mainitsematta joku, koska ei vaan jaksa selata edes takaisin. Eli pahoittelut siitä, mut en vaan jaksa säätää :D Itsekään en koe sopivani mihinkään Helimikuiset2020-tyyliseen ryhmään kun on niin eri tausta. Ymmärrän hyvin ettei sellaista jaksa lukea, en jaksa minäkään.
 
Heitänpä nyt töiden lomasta pikapäivityksen tänne :)

Eilen meillä oli se nt-ultra. Kaikki siellä oli hyvin, just niinkuin pitääkin :love: turvotusta oli vain 0,9mm ja samana iltana netpostiin tipahti kirje että kaikki arvot on normaaleita. Siellä se pieni kölli, oli ihana nähdä meidän vauva!! :love: Iso kivi vierähti sydämeltä, vaikka tiedänkin että kaikkea voi käydä eikä tää meinaa ettei mitään pahaa voisi käydä, mut nyt ainakin hetkeksi on kaikki niinkuin pitääkin!

Mies jo houkutteli sitten ostamaan vauvalle jotain pientä. Käytiin sit kiertelee kaupoilla ja hypistelemässä pieniä tossuja ja vaatteita. Mut jotenki itellä meni vaan jarrut pohjaan et en mä voi. Mitä jos kuitenkin käy jotain ja sit joutuu sydän palasina hävittämään vauvanvaatteita:( katotaan missä vaiheessa uskaltaa hankkia mitään.

Nyuu ja 11+6
 
Itse koen olevani tällainen palstailija ja vierastan jotenkin facebook ryhmää. Ymmärrän kyllä toisia, jotka tykkäävät mielummin tällaisesta muodosta vaihtaa kuulumisia. Tämä on tosiaan hankala, kun tarvii selata edestakas ja välillä jo unohtaa kenelle piti kommentoida. Mä usein selaan kännykästä ja kirjoitan tietokoneella.

@nyuu onnea hyvistä ultrakuulumisista! Tuo tunne on niin tuttu, että milloin sitä uskaltaa jotain hankkia.

Mä vierastan myös paljaana otettujen omien mahakuvien laittamista tänne nettiin, joten liitän tähän kuvan mun pömppiksestä nyt vaatteet päällä.

https://aijaa.com/Jeq3Js

Aika pömppis tämä on ja viikkoja nyt 14+3
 
Oon mukana monessa faceryhmässä, ja tälläkin on mielestäni erilainen sija. Viihdyn aika hyvin myös salaisissa syyskuiset tms. ryhmissä missä on luomusti raskautuneita. Tällä palstalla on kuitenkin ihan erityinen merkitys, ei välttämättä anonyymiuden takia, vaikea selittää. @Rusakkonen sanoi, että hänet on helppo tunnistaa jos joku tuttu eksyisi. Olen miettinyt samaa, minutkin kyllä tarvittaessa tunnistaa jos vaan sattuisi oikea ihminen.

@Ramiina Mulla ei ole vielä tullut yhden yhtä harjoitussupistusta. Tai sitten en ole ainakaan tunnistanut sellaisia. Oletettavasti niitä ei tulekaan ennen synnytyksen käynnistymistä.

En muista kuka kysyi, että miksi käynnistystä on suunniteltu jo 39+0. Siihen on itse asiassa varmaan aika monta syytä enkä tiedä mikä painaa vaakakupissa eniten vai onko se kokonaisuus. Lääkärin listaamat syyt ovat minun sype (unettomuus), vähäinen lapsiveden määrä, rakkulainen istukka, gdm ja minun ikä. Varmaan yleisesti hiukan enemmän riskiä.

Kysyin äitipolin lääkäriltä sektioista käynnistysten yhteydessä, tämän sairaalan sektioprosentit spontaanisti käynnistyneillä ja käynnistetyillä on 15,5 % ja 16,2 % eli ei käytännössä merkittävää eroa käynnistymistavalla siihen kuinka moni päätyy kiireellisesti sektioon. Enemmän käynnistykseen liittyy sitten antibioottihoidon riskiä ja imukuppia (mutta imukuppi ainoastaan ensisynnyttäjillä tuntuu vaikuttavan). Tilastoja heillä ei ollut raiskausten kokeneiden synnytyksistä, keskustelimme norjalaisesta tutkimuksesta jossa emätinyhdyntään pakotettujen naisten synnytyksistä 70 % päätyi jonkinlaiseen interventioon alatiesynnytyksessä (versus 17 % ei samaa kokeneilla alatiesynnyttäjillä). Tähän varmasti monta syytä, mutta kyllähän se jännittää.
Pyysin nyt myös kirjaamaan ylös näinkin typerän asian, että tulen todennäköisesti huutamaan kurkkusuorana synnytyksen aikana, mutta olisi hyvä jos saisin huutaa vapaasti. Siis, ettei minua ohjeisteta keskittämään energiaa ponnistamiseen huutamisen sijaan. Huusin esikoisen synnytyksessä todella paljon ja uskon sen olleen keholleni ja alitajunnalleni keino ymmärtää, etten ole missään väkivaltatilanteessa missä kivusta tai huutamisesta voi menettää henkensä. Että se on edes jonkinlainen oman kehon hallinnan tunteen säilyttämisen kannalta tärkeä asia. Esikoisen synnytyksessä kätilö sanoi jossain vaiheessa, että huuda niin paljon kuin jaksat, synnytys eteni paremmin kuin huusin kuin silloin kun yritin olla hiljaa. En tiedä huudanko tällä kertaa, mutta ainakin siihenkin on mahdollisuus. Mietin vaan, että pitääkö ottaa kätilöillekin korvatulpat tarjolle, mies on jo pakannut kuulosuojaimet.
Synnytys on niin lähellä, ettei paljon enää muut asiat pääse pyörimään päässä. Toivon, että lupaukseen siitä, että välilihan leikkausta ei tehdä missään vaiheessa, voi todella luottaa. Käynnistyskin pelottaa tosi paljon. Tuleeko vauva oikeassa asennossa, tuleeko paha repeämä, kestääkö vanha arpi, onnistuuko kivunlievitys (pudendaali oikeaan aikaan), irtoaako istukka kunnolla jne. Pystyykö kehoni rentoutumaan. Puuh puuh.

Tänään täysikainen 37+0
 
  • Tykkää
Reactions: Domi ja Ramiina
Mulla olisi taas kysymys :LOL: Jos jollakulla on mitattu ferritiiniä, niin mitä lääkäri on arvoista sanonut ja mikä arvo ollut jne.?

Mä olen ollut tosi väsynyt ja poikki, ihan loppu. Pyysin terkkaa laittamaan ferritiinistä lähetteen. Mun arvo on 18, mutta kukaan ei sano siitä mitään. Erikoista koska kun luin lääketieteellisistä julkaisuista, ihmisten omista kokemuksista, sekä lehtileikkeistä, että alle 30 on jo tyhjät rautavarastot, alle 50 voi tulla oireita jo, ja alle 20 kun menee niin usein tiputetaan rautaa. Hemoglobiini on 109, tippui parissa päivässä 112 -> 109.

Kiitos jos joku jaksaa vastailla (y)
 
@Ramiina onhan tuo ferritiini sulla tosi alhainen. Itsellä ollut ongelmia tuon varastoraudan kanssa aikanaan ja kuulunkin facessa sellaiseen ryhmään. Tästä ferritiiniarvosta ollaan lääkäreiden keskuudessa niin eri mieltä et huh huh. Joidenkin mielestä yli 10 on täysin normaali. Oma lääkäri sanoi mulle, että alle 20 on jo paha raudanpuute. Naisilla se saisi olla mielellään jopa 100.
 
@shelterme Kiitos vastauksesta. No niin mä ajattelin että olisi alhainen. Pitäisköhän soittaa Tyksiin ja kysyä mielipidettä..? Menen maanantaina käymään neuvolassa pissanäytteellä, katsotaan mitä se sanoo. Luulen ettei se tiedä mitään mistään arvoista, katsoo vaan sitä kun lukee että 10-150 on normaali, eli sen sisällä menee o_O Luin että Helsingissä tiputuksen alaraja on 30. Noh, jos terkkari ei anna lähetettä tiputukseen, niin soitan Tyksiin ja kysyn heidän mielipidettä. Vähän pelottaa sektioonkin mennä näillä arvoilla (n)

33+4
 
@Ramiina mulla oli sillon kun lapsettomuustutkimuksia viime syksynä tehtiin niin ferritiini 21. Hb loistava joten eihän siihen kukaan mitään sanonut vaikka itseäni tuo ihmetytti mutta ilmeisesti niin kauan kun hb hyvä ei tohon puututa. Mutta sullahan on hb alhainen? Ellen väärässä ole?

@nyuu voi että mitä uutisia! Aivan ihanaa!!! :love::love::love::love: Kaikki on hienosti pienellä ja hän kasvaa siellä juuri niinkuin pitääkin. Mikä onnen päivä. Vaikka tottakai ymmärrän että ei huolta osaa vielä heittää pois. Kaikki menee silti hyvin usko pois. :love:

@gemmy paljon tsemppiä ja lämpimiä ajatuksia viimeisiin viikkoihin sekä myös tulevaan synnytykseen. Pian hän on täällä. :love:

Mua jännittää se tiistain nt-ultra kovin etenkin kun ne ihmeelliset arvot varjostaa mun mielialaa ja saa aikaan tunteen että nyt ei ole kaikki hyvin. :( En tiiä mitenkä senkin uutisen sitten vastaanottaa...
No muihin asioihin, kävin tänään ekaa kertaa 2kk salilla ja ihan suht hyvin se sujui. Kunto vaan ropissu alas ku syksyn lehdet, kyykkäys vaan pelkällä tangollakin kun oli semmosta että mikä selän ja korsetin tuki? :D Kroppa levis ku valtameri. :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Ramiina
@Ramiina joo mulla kun puolessa välissä mitattiin hb niinku kaikilla yleensä mitataan kun se on niihin aikoihin alhaisimmillaan ja se oli muistaakseni 98 niin siitä lähete ferritiiniin joka oli 4. Sain vain kehotuksen syödä lisärautaa 100mg päivässä. Olin niillä arvoilla tosi väsynyt ja voimaton niin sain viikon saikkua töistä. Aika pitkälti makasin sohvalla sen ajan. Sitten olo alkoi pikku hiljaa kohenemaan.
Neuvolaterkka tai lääkäri oli laittanut lähetteen naikkarille kun huolestuneena asiasta heidän kanssa puhuin, mutta sieltä tuli takaisin vain lähete uuteen verikokeeseen kuukauden päästä. Siinä välissä pidin tosi hyvin huolta että söin oikeita ruoka-aineita oikeaan aikaan ja paljon rautapitoista muutenkin. Toisessa kokeessa oli muistaakseni ferritiini 6 ja hb 99. Ja uusi lähete bumerangina takaisin uuden verikoelähetteen kanssa. Olikohan siinä mukana jo b12 vitamiinin mittaus ja se joku tosi erikoinen mitä en muista edes. Taisi siinä kokeessa olla ferritiini 8 ja hb 101 tms.
Eli mitään ei missään vaiheessa mulle ainakaan tehty asian eteen. Synnytyksen jälkeen terkka mittasi hb:n mikä oli palannut normaaliksi, ferritiiniä ei mitattu uudestaan.

Mun klinikan lääkäri muuten kertoi jostain tutkimuksesta, että paras olisi syödä 200mg joka toinen päivä kuin 100mg/pvä tai 200mg/pvä mikä voi aiheuttaa jo sivuoireita ja olla maksalle raskas sulattaa.

Oon ymmärtänyt että rautainfuusiota ei täällä Helsingissä ainakaan edes harkita ellei hb ole tosi alhainen ferritiinin lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ramiina
Mulla olisi taas kysymys :LOL: Jos jollakulla on mitattu ferritiiniä, niin mitä lääkäri on arvoista sanonut ja mikä arvo ollut jne.?

Mä olen ollut tosi väsynyt ja poikki, ihan loppu. Pyysin terkkaa laittamaan ferritiinistä lähetteen. Mun arvo on 18, mutta kukaan ei sano siitä mitään. Erikoista koska kun luin lääketieteellisistä julkaisuista, ihmisten omista kokemuksista, sekä lehtileikkeistä, että alle 30 on jo tyhjät rautavarastot, alle 50 voi tulla oireita jo, ja alle 20 kun menee niin usein tiputetaan rautaa. Hemoglobiini on 109, tippui parissa päivässä 112 -> 109.

Kiitos jos joku jaksaa vastailla (y)
Kun vaihdoin klinikkaa Dextraan niin mitattiin ferritiini, koska alhainen feriitini voi ilmeisesti olla yksi infertiliteetin syy. Mulle sanottiin, et jos on alle 30 niin laitetaan tiputukseen. Eli yksityisellä viitearvojen raja on Helsingissä 30, julkisella puolella vissiin se 10. Just ja just pysyi rajan yläpuolella, taisi ferritiini olla silloin 31. Hb on ollut mulla aina pääasiassa hyvä. Lähes vuoden söin enemmän tai vähemmän säännöllisesti rautaa (100 mg) ja nyt kun neuvolan kautta mitattiin niin oli 64. Paljon ollut kavereiden kanssa puhetta ferritiinistä viimeisen vuoden ajan ja lähes kaikilla se on ollut liian matala ja heillä onkin ollut kaikenlaista oiretta.
 
  • Tykkää
Reactions: Ramiina
Kiitos vastauksista (y) Olo on niin surkea että pieni tankkaus voisi olla hyvä. Olin viime viikolla lääkärissä korvien huminan ja lukkoisuuden vuoksi, lääkäri sanoi että voi liittyä alhaiseen hemoglobiiniin. Noh, katsotaan miten asiat etenee.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksista (y) Ajattelin että jos neuvolan kautta ei mitään tehdä, niin kysyn mitä yksityisellä rautatiputus maksaisi. Olo on niin surkea että pieni tankkaus voisi olla hyvä. Olin viime viikolla lääkärissä korvien huminan ja lukkoisuuden vuoksi, lääkäri sanoi että voi liittyä alhaiseen hemoglobiiniin. Jos tiputus veisi nämä ikävät oireet pois (y)
Kannattaa silti varmaan ottaa selvaa, mika on parasta raskaana; tiputus vai ei. Sinunhan ei ehka valttamatta tarvitse ‘olla hedelmallinen’ (joidenkin kirjoitusten mukaan muistaakseni 60 oli kai se raskautumiseen ideaali ferritiiniminimi - Dextran laakari) juuri nyt, koska olet jo raskaana, :) ja raudan voidaan katsoa myos olevan myrkkya keholle (Ovumian laakari).
 
  • Tykkää
Reactions: Ramiina
@Ramiina kyllähän tuo tosiaan alhainen on.. ootko siis suunkautta käyttänyt lisää, varmaan ainakin se kannattaa jos ei muuta.. Mulla oli viime syksynä 41 kun mittautin ja silloin ei sen enempää työterv.lääkäri kun felicitaksen hoitavalääkäri ei siihen mitenkään reakoinut.. No siis siitä työterkasta nyt en yllättynyt, mutta kun se felicitaksenkin oli sitä mieltä että riittävä, vaikka just siitä lukenut et ihan vähintään se 60 olis hyvä olla jos tahtoo raskautua jne... Itse oon nyt sen kohta kaks viikkoa ottanut sen 100mg päivässä, tai en ihan joka päivä ole muistanut. (siis hb oli vielä 117, mutta terkka sanoi et jos tahdon niin voi jo alkaa varuista syyä) ja en tiiä onko sattumaa vai muuten vaan mutta ehkä viikon oon kyllä ollut tehokkaampi.. :) vai onko se muuten vaan sitä pesänrakennus buustia... en siis kyllä mitenkään erikoisen väsynyt ollut ennenkään.. Mie ostin tollasia imeskely tabletteja, oli vähän kalliimpia mutta olen kyllä tyytyväinen valintaan. Kun ongelma aina raudan kanssa etten muista sitä siksi ottaa kun ei voi aamulla ottaa kun syön aina rahkaa ja ei pitäs maitotuotteitten kaa.. Ja tyhjään mahaan joskus kun oon jotain tabletteja ottanut niin tullut huono olo heti (kerran oksensin vaikka heti aloin smootiee tekee et ei se huono olo kerkii tulla, mutta en saanut sitä valmiiks kun piti puklata, siis jokus yritysaikana, en nyt ollu syönyt ennen tätä). Tuon voi ottaa millon vaan ei haittaa maitotuotteet, on maha ystävällinen JA siitä ei tuu sitä järkkyä raudanmakua suuhun!!! Maltofer on merkki jos jotain kiinnostaa..
@nyuu onnittelut ultrakuulumisista.. ihanaa.. ja ymmärrän ton ei voi ostaa mitään "pelon".. itse ostin ekan vaatteen rakenneultran jälkeen, mutta sit siitä taas meni tosi pitkään ennen kun pitään hankittiin..
@Sukkis jos haluat listalle, niin laitatko nämä tiedot: nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA
Otan @MaiMei n pois listalta pyörimästä, on varmasti jo synnyttänyt, lisätään sitten maaliin päässeisiin jos tulee ilmoittamaan..


Täällä on eka lomapäivä!!!! :):cool::) Sen kunniaksi heräsin 6.30!!! Heh.. Jatkuu siis sama kun vkl et ei malta nukkua, kun niin paljon hommaa.. no ehkä huomenna.. Ei kyllä eilen jotenkin tuntunut missään kun lähti töistä.. millohan se iskee.. toki siis pitää kyllä käydä sieltä omat kamat vielä raivaa pois joku päivä, ehkä se sit iskostuu kunnolla.. Oikee äitiyslomahan siis alkaa viikon päästä... Mutta jäin "omallelomalle".. Tätä on kyllä niiiin odotettu vuosikaudet..

33+6
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 5.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 28.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2. PAS ... toinen ... 29.9.2019
Ramiina ... 2.IVF / 1.PAS ... ensimmäinen ... 29.9.2019
Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... la 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ...la 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... la 28.12.2019
rouvaNiisku ... 1.IVF/3.PAS ...ensimmäinen ... la 4.1.2020
Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... la 25.1.2020 x2
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ... la 10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... la 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... la 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... la 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... la 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... la 2.3.2020




Tulevat tapahtumat :love:

shelterme ... neuvola ... 19.8
Domi ... neuvola... 19.8
Aislinn83 ... nt-ultra ... 20.8

Jantzu ... äityispoli ... 22.8
Aislinn83 ... terv.hoit. laaja ... 9.9
millionnea ... rakenneultra ... 10.9
Rusakkonen ... kätilönvastaanotto ...16.9
Aislinn83 ... lääkäri laaja ... 25.9
millionnea ... terveydenhoitaja ... 30.9
shelterme ... rakenneultra ... 1.10
Rusakkonen ... lääkäri ... 7.10


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... toinen ... 39+0 ... 7.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
@Rusakkonen Rautavarastot ei liity pelkästään hedelmällisyyteen, vaan ihan normaaliin elämään/oloon. Ihmisille on määrätty jopa masennuslääkkeitä turhaan, jotka kumottu kun tajuttu rautavarastojen olevan tyhjät. Se vaikuttaa koko olemiseen. Esim. Just mun korvat, tosi kova väsymys/uupumus jne. Kunhan saisi tämän neitokaisen ulos turvallisesti, jospa sitten pikkuhiljaa kaikki palautuisi :love:

@Domi Mä olen myös nyt noin pari viikkoa syönyt 100mg/pv rautatabletteja. Niissä on c-vitamiinia joukossa, jonka pitäisi auttaa imeytymisessä. Itse aloin syömään vaan, ei mulle sanottu neuvolassa mitään, ei vaikka hemoglobiinikin on sen 109.. Olis kyllä mahtava sellanen imeskelytabletti, pitää katsoa kun noi mun loppuu joskus (y) Ihanaa lomaa! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Kävin viikko sitten avoimessa neuvolassa mittaamassa hb:n kun huomasin paljon outoja mustelmia, hb 109. Mulla on maha aivan kovalla muutenkin niin pelkään tuon rautalisän käyttöönottoa, joten koitan nyt nämä kaksi viikkoa ennen neuvola-aikaa syödä paljon rautapitoista ruokaa. Katson sitten onko auttanut yhtään vai pitääkö vaan alkaa syömään sitä rautalisää erikseen.
Esikoisen aikana sain nostettu 111-> 125 kun söin paljon pinaattia jne. ja sillon en tarvinnut rautalisää sittenkuitenkaan :)

Ihania uutisia @nyuu :love::love:

Ja onnittelut vahvistetusta poikalupauksesta ja hyvistä ru-kuulumisista @Rusakkonen :love:

Huomenna poksuu 22 täyteen, jee!:love:
 
Kahvi ja maitotuotteet on pahaks raudalle. Itse sain nostettua raudan aikoinaan kun söin aamulla ruisleipää ja kaurapuuroa appelsiinimehun kanssa ja kahvin vasta 2h myöhemmin. Mua ärsyttää kun meillä ei mitata hb:tä joka neuvolakäynnillä kuten aikasemmin vaan pitää erikseen pyytää sit lähete labraan. Nytkin väsyttäny ihan tolkuttomasti joka päivä. Aamusin tuntuu etten o nukkunu sekuntiakaan ja puolen päivän jälkeen oon jo valmis nukkumaan.

17+0
 
Huhhuh, siis tää lomalla olo on kyllä paljon rankempaa kun töissä käynti!!! Ensinnäkin oon nukkunut tosi vähän, koska aamulla en enää saa unta kun alan vaan kelaamaan mitä kaikkea tehtävää olisi ja tietysti illallakaan ei malta mennä nukkuu kun touhuaa.. Pe ajalsin 150km päähän shoppailemaan (siis ikealta hain pari lipastoa ym.) Ja eilen tuli käytyä tässä kotikaupungissa kaupoilla, sieltä kun tulin kahen jälkeen niin olinkin kyllä niin poikki sit et oli pakko vähän levähtää ja otin reilun puolentunnin päikät (sillon olisin kyllä varmaan nukkunut pidempäänkin jos kissa ei olis herättänyt, koska hänen tuoka aika oli!!!).. Ja ilta menikin sit lipaston kasaamisessa, mutta kyllä, omin pikku kätösin sen kasaan sain! Tänään olin sit et nyt ainakin nukun pitkään, niin ei kun vessaan taas heräsin ja ei enää tullut uni vaikka melkein tunnin vielä köllöttelin.. maha alkoi pitää omaa elämää siinä ni sen hytkymistä sit kattelin :love: Jännä miten sitäkään et ikinä saa sit kuvattua, siis niitä isoimpia möyryämisiä, kun otat puhelimen et nyt otan videoo, niin loppuu siihen paikkaa :LOL: Tänään jatkuu sit talon mylläys.. tää on vaan hankalaa kun kaikki huoneet on "vaiheessa"... kun pitää siirtää sitä sinne ja tätä tänne jne. mutta nyt sain ton lipaston meidän makkariin, niin taidan keskittyä siihen tänään (vaikka tieysti tuntus et tahtoo eka vauvan huoneen mutta ei se oikein onnistu, kun sieltä pitäs saada tavaraa pois ja pitää eka järkätä niille paikat ja sit vikana vasta pääsee itse asiaan) Ainut vaan kun lähtee ihan lapasesta, et kun kerran niin nyt sit kunnolla, että taidan verhotkin pestä (ei niitä kyllä ookkaa ihan äsken (ehkä ikinä) pesty) ja ikkuna tietty (6 pintaa ja vihaan ikkuoiden pesua) jajajaja.. mulla on nyt 4 tehokasta päivää koittaa noi makkarit saaha jollekkin mallille ennen kun isäntä tulee kotiin :ROFLMAO: Hän inhoaa sotkua ja epäjärjestystä ja voin kertoa et nyt täällä sitä piisaa.. Nyt olis tietysti sit melkein tän kesän parhaat säätkin tässä kolkassa maata, vaan enhän minä nyt niistä kerkiä nauttimaan.. :)
Huomenna pitäis muistaa mennä sinne neuvolaan, jotenkin meinaan sen koko ajan unohtaa.. pitäsköhän joku muistilappu ihan laittaa johonkin näkyville :D
Niin sellastahan miun piti kysyä kokeneemmilta.. et miten paljon niitä harsoja lie tarvii.. siis jos ajattelee että lähinnä sellasena, imetyssuoja/puklirätti käytössä? Toki riippuu miten ahkerasti pyykkää, mutta mitään osviittaa, 5, 10, 20? Ja myös itkuhälytin vinkkejä otetaan vastaan.. siis lähtisin nyt siitä et ei tarvii olla mikään toista sataa maksava videoiva, mutta perus hyvä ja toimiva ettei hermo mene sen kaa säätäessä.. onko kellään esim kokemusta tästä https://www.power.fi/koti-ja-vapaa-aika/lapset-ja-vauvat/philips-scd50100-itkuhalytin/p-229466/ tekeekö mitään? Kiitos jos joku viittii jotain mielipiteitä antaa.. toki saa siis kertoa myös mitä ei kannata hankkia!!!

34+1
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Mulla on KAIKKI tärkeät muistettavat asiat kännykässä kalenterissa muistutuksena, hälyttää ekan kerran päivää ennen ja sitten ennen varsinaista tapahtumaa. Unohdan muuten kaiken!

Ja harsoja ainakin se 10kpl, sillä optiolla että jos puklaa välillä reilummin niin ostaa sitten lisää. Meillä on varmaan se joku 20kpl ja kun on tiheän imun kausi ja välillä kun enemmän puklaa niin kaikkia saa pestä koko ajan.

Meillä aikoinaan lähti esikoisen kanssa kodin sisustus ihan lapasesta kun vauvanhuone oli meidän tietokonehuone alunperin ja ne pöydät ei mahtunut (ja ulkonäöllisesti sopinut mun mielestä) olkkariin niin meni sitten melkein täysin olkkarin kamat vaihtoon, sohva ja sohva pöytä jäi. Rampattiin monta viikkoa ikeassa kans kun vauvan kamatkin kaikki piti ostaa :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Domi

Yhteistyössä