~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Itseasiassa meni ne vedet sit eilen noin puol viis ja sit hetimmiten piti tulla sen streptokokin takia.. täällä tietysti just synnäri aivan täynnä niin oon sit täällä (yhä) äitiysvuodeosastolla, onneks on oma huone. Eilen ei tosiaan oikein muuta kun loris vettä, juur 2 sormelle auki..Sit kun nukkumaan kävin niin alko tietty supistella ja en kyllä kauheesti nukkunut. Pari reilun tunnin pätkää oli tosi tuskasia, toisella ainakin tuli n. 7min välein.. mut sit kun hoitajan soitin ja käyrät laitettiin niin ei juuri mitään. Yhen panadolin sain joskus aamusta mutta joo ei auttanut kyllä mitään.. Aamu oli aika tuskasta kun ei oikein mitenkään voinut olla kun tuli tosi kipeitä ja pitkiä (ei kylläkään niin usein) Ymmärsin et lääkäri tulis aamusta tsekkaa lopulta 11 meni hermo kun ei ollut kukaan käynyt ja seuraa antibioottikin piti olla ni soitin hoitajan, niin sit se kohta kävi lääkärikin (synnäri yhä täys aamu hoitaja sano et 4 tullu yön aikana pois mutta kokoajan tulee lisää, niin mitenniin ei vauvoja synny, just miun tuuri). Lääkäri kokeili että 3cm sit oli auki ja määräs jonkun tujumman kipulääkkeen suoneen. Ja käski vaatia saliin pääsyä sit jos ei auta ja tekee liian kipeetä.. Sit koitin nukkuu niin ihme ovien paskontaa ja naapuri ravas vessassa kolistelee jne. vaikka muuten täällä ollut tosi hiljaista, välillä joku vauvan itku kuuluu.. Kävin sit 11 kerroksessa käpöttelee (muutoin oon 3kr).. mut joo hidasta hommaa.. en tiiä veikö jo tuo kipupiikki sen miun haaveen siitä altaaseeen pääsystä, mutta ainakin taitaa täyttyy se 24h vesien menosta ennen ku saliin pääsen niin.. Saa nähdä kohta varmaan alkaa se lääkkeen teho vaimenee, se vei just sopivasti sen kaikkein kovimman tuskakärjen supistuksista, mutta äsken tuli jo kyllä taas aika lamaannuttava.. Vauvan liikkeetkin koskee nyt kun ei sitä vettä oo vaimentamassa...
Että tällästä pitkää kaavaa täällä..
 
Täällä varovasti kurkitaan ryhmää, kun vertaistuki tuntuu aika tärkeältä!

Rv 7+ menossa ja toukokuun loppupuolelle arvioitu LA.
1. IVF/2. PAS. Vuotoa on ollut reilusti pariin otteeseen, ja ultrassa löytyi alkion lisäksi hematooma, joka vielä voi vuotaa. Riski km:lle siis... Ensimmäistä odotellaan, joten jännityksen ja pelon aiheita on...
 
@Domi paljon paljon paljon onnea tulevaan ”koitokseen”! Pian hän on täällä! Miten ihanaa! :love::love:

@nyuu tosi törkeätä sanoa noin, en oikein ymmärrä miten nuorikaan ihminen voi noin sanoa toiselle.:devil: Multa sillon kans yks tuttu kysyi että oliko suunniteltu raskaus. o_O Ei tulis itelle koskaan mieleenkään kellekkään sanoa noin.

Neuvolassa eilen käyty ja sydänäänet kuului heti ja oli normaalit, kohtu kasvanut ja on nyt navan alapuolella ja kohdunsuu kiinni.:) Vähän rauhoitti mieltä.
 
Olen tassa lomalla nyt ostanut kaikenlaisia lastentarvikkeita ja nyt alkaa lahes kaikki olla koossa, itkuhalytinta en ole kylla viela ostanut, kun se on sen verran kallis ja sahkolaite - jos ei sitten toimikaan, niin on varmaan parempi ostaa lahempana kayttopaivaa, jotta suostuvat tarvittaessa vaihtamaan. Nyt juuri katselin lastenlauluja netista, haluaisin tilata ihan perinteisia suomalaisia, sellaisia, joita itsekin tunnen. Amazonista oikeastaan loytyikin, taytyy varmaan laittaa mies tilaamaan kun jonkin meni noissa mp3-jutuissa vikaan eika onnistunut tilata, mutta han taitaa osata, kunhan vain loytaa ajan. :)

Meilla on nyt jo vaippojakin odottamassa! :)

28+5
 
@Rusakkonen, ihana että saat keskittyä vauvajuttuihin :) Ja mun lääkkeistä, lopetan tosiaan kaikki tukilääkkeet viikon päästä, kun 11 viikkoa täynnä. Nopeaa tuntuu nyt nämä viikot kasaantuvan :)

Kävin tekemässä uuden sopimuksen loppuvuodelle, tosiaan töissä vaan ke-pe. Oletan joutuvani sairaslomalle ennen äippälomaa, kun on niin monenkertaiset riskit: luovutettu munasolu, ikä, ylipaino ja uniapnea.

@Domi <3
 
Oiii, vihdoin on @Domi n vuoro :love::love: Toivottavasti pian kuulemme jo kuulumiset :)

Hei ihanaa @Aislinn83 että liikkeet alkaa tuntumaan :love:

Tervetuloa @Lailaa Toivotaan, että vuoteni loppuisi pian. Turhaa murhetta vaan tuo tollainen :(

Maanantaina meillä on aika TYKSissä, tarkistellaan supistelujen vuoksi tilanne :) Ihan kiva vielä nähdä vauva :love: Sit toivon et saatais kurkattua varmuudeksi vielä jalkoväliin, kokoarvio ja se onko kaveri edelleen perätilassa kiinnostaa tietty kovasti...
Toivon niin et ois jo pää alaspäin, mutta liikkeistä en osaa sanoa.. Pari viikkoa sitten kävi iso muljahdus, ihan säikähdin sitä ja mietinkin josko hän ois sillon kääntynyt :rolleyes:
Täällä supistelee pienestäkin touhuamisesta, mutta muuten kaikki kuitenkin hyvin, vauva on tosi aktiivinen ja liikkuu todella paljon koko ajan :love:

Tänään poksuu jo 30+0, toivottavasti viimeinen täyskymppi lähti käyntiin :)
 
Noh, syntynyt mutta ei varsinaisesti sylissä :cry: vaan osastolla..
Ei jäänyt nyt kyllä paljon jälkipolville kerrottavaa.. Sinällään hyvä etten etukäteen juuri synnytystä ressaillut, niin ei tarvinnut useempaan kertaa läpi käydä..Toteutui nimittäin lähes kaikki sellaset et toivottavasti nyt ei ainakaan kauhuskenaariot.. En nyt ihan kauheen seikaperäistä sepostusta viiti raapia (tai tulee kuitenkin joku sivun mittanen mutta :LOL:)
Hetkinen olen siis raportoinut to puol kolmen maita.. mitähän se sit olis ollut to iltana kun saliin siirryttiin kun rupesin olee sen verran kipee.. heitän nyt joskus seittämän kaheksan aikaan.. Joskus sit sain ebiduraalin, en oikeesti muista sainko siinäkin ensin jonkun muun kiupulääkkeen vai heti sen.. se kyllä sit auttoi tosi pian.. auki en varmaan sillon kuitenkaan ollu kun jonku 4cm (tääkin on ihan hatusta heitetty mitta, en minä niitä musita) Eilen aamulla tilanne näytti sit jo tosi hyvälle olin auki 7,5cm ja vaan vähän enää lippaa kohdun kaulalla.. siinä jo fiilikset et jes kohta se tulee.. Jossain välin sit kun olin jalkeilla ja istuskelin pallon päällä.. En siis toki kauhees kauas päässy kun kipupumppu ja antibiootti piuhat oli.. sen jälkeen kun nousin takas sänkyyn tuliki ihan kauhee kipu nivuseen ja siitä ylöspäin kylkeen.. Tässä välin tuli mieleen et niin mullahan se nivustyrä oli raskauden aikana, mutta oli unohtanut koko asian, kun en ollut enää huomioinut, olin tainut kyllä edelliselle kätilölle sen mainita.. ajattelin et nyt se sieltä kiertyi tai jotain, mutta ei sit kai kuitenkaan. Sain tehostusta ja annoksen noston ebiin.. (y) Siinä vaan sit työvuorot vaihtu ja aina et tosi hyvältä vaikuttaa ei enää paljoo, mutta ei se sit vaan se lippa millään poistunut.. Tein sen virheen että nousin uudelleen jaloilleni, en istunut kun ajattelin että se siinä jotenkin painu, mutta ei, taas alkoi se nivus kipu kun menin takas sänkyyn.. koski koko ajan mut sit etenkin supistukset tuntu siellä.. Kello alko olla niin paljon et kohta tulee 2vrk täyteen vesien menosta, siinä jo hatjottelija kävi kysyy millon oon syönyt ja jos en vaikka varuilta söis.. (oli kahdessa vuorossa harjottelija mukan, ei kyselty saako tulla, muistelen vielä laittaneeni sinne nettiin et en halua harjottelijaa.. mutta tuskin ne niitä lukee ees ja ei kyllä sit haitannut, oikein kivoja oli kumpikin). En sit saanut uutta puustaus annosta siihen ebiduraaliinkaan ettei sit vähentäs entisestään niitä supistus tunteita.. oksitosiinia ei oltu siis tähän asti annettu kun oli olevinaan niin hyvin luonnostaan mennyt, sit laitto ihan vähän sitä et se loppu pikku lippa joka vaan koko päivän oli pysynyt vaikka sit jo yli 9cm auki. Mut sit seuraava vuoro päätti laittaa vähän kovemmalle ja kovemmalle.. lopunta ebiduraali kokonaan pois ja lisää sitä oksitosiinia.. nyt se on sieltä tultava.. joten ponnistamaan sängssä paskassa asennossa, olemattomilla suppareilla.. Se asento oli tosi huono itse oisin jakkaralle tai johkin halunnut et ois saanut "alaspäin ponnistaa" mut tää kättilö jotenkin vaan oli sitä mieltä että ku se vauva on niin reilun kokoinen niin tässä saadaan lantioon enemmän tilaa (aijemmassa vuorossa olleen kaa oli puhunut et joo sit voijaan kokeilla ihan mitä vaan, sanot vaan jos joku ei hyvltä tunnut). siinä jotenkin koitin sit kömpiä vähän pysytympää laitoin niinkun jalkapohjat niihin pohjejuttujen laitaan. Supparit koski vaan helvetisti sinne nivuseen jne. Toinen kätilö tuli painamaan mahan päältä.. ponnistaminen oli jotenkin ihan mahotonta, ei tuntunut mitään tapahtuvan, se nivunen ja ylhäältä koskikans niinkun pallean vasenta puolta.. tättärää.. aika moiset tuskat ja epäusko et ei tää vaan tule.. no lopputulemanahan salissa oli varmaan ainakin kolme ehkä neljä kätilöä, se harjottelia ja lääkäri.. vedettiin ulos imukupilla (se sen laittopas oli kans kivaa) ja leikattiin ihan kunnolla vissiin eppari!!!! Sieltäpä lopulta poikamme, 50cm, 4,085kg kuulkaas "putkahti".. se oli sit toki uskomaton hetki :love: (vesien menosta oli noin 50h15min) (tää tarina ei muuten lopu siihen yhteen sivuun sori :D). Mies ei ollut salissa itse äksönin aikaan, mitä olin kyllä etukäteen ajatellutkin ja oli kyllä ihan ok, mitäpäs hän olis siinä voinut tehdä.. Noh, sain murun sit tietty rinnalle.. jolloin kaikki muu maailmassa olikin jo ihan sama.. Kuten se et istukkahan ei tietenkään tuennut tulemaan.. kätilö ei uskaltanut yhtään vetää napanuorasta kun meinas antaa periks, jotain kikkoja ne siinä sit koitti ja hitosti paineli mahaa et tulis.. kunnes rutsk napanuora kädessä istukka sisällä.. jep.. lääkäri taas paikalle ja se siinä jotain sanoi et leikkaussalit on ihan täynnä et ei sinne pääse ihan heti (oli jo siis kätilö varoitellut että jos ei saa sitä tunnin sisällä niin sit "taju pois" ja sitä rataa) siinä aattelin et piiip sekin vielä.. no lääkäri sit lopulta väkivalloin sai kaivettua sen oli just sen verta lähellä että sai jostain kulmasta kiinni.. Muutoman kerran sain ton istukka episodin aikaan mainintaa kovasti kivunsietokyvystä.. vaan eihän se nyt enää ollut mitään siihen aijempaan.. noh.. sit vauva menikin hetkeksi isin iholle kun mammalle tehtiin pitsinelosta alakertaan.. se vähän nippaili välillä mut tais se taas mainita että hyvin kyllä siedät.. Taisi tulla sit vielä minun rinnalle vauva joksikin aikaa (taas vaihtu työvuoro) jossain välin sit että jos minä pesulle ja.. okok.. käski nousta varovasti ja hetken istua sängynlaidalla jne. mut ei oikein tuo istuminen tuntunut kivalta, eikä ees huipannut.. pääsin sit sen muutoman metrin sinne suihkun puolelle ja kerkesin sanoo et nyt kyllä vähän sumenee.. onneks mies oli siinä ja kerkes ottaa kopin.. tätä ennen oli saanut sellasia hulluja vapina horkka kohtauksia.. mulla siis oli lämpöä synnytyksen aikana.. mut ne oli kai "normaalia" synnytyksen jälkeen.. No peruttiin sit se suihku.. kätilö siinä sit vauvalta jotain arvoja otti ja sano et ihan kaikelta varalta pyytää lasten lääkärin kattomaan kun happisaturaatiot vähän laahaa ja kun oli niin pitkä synnytys ja vesien menosta kauan.. no sit ekaks et 30min menee tarkkailuun osastolle ihan varuilta, sillonhan jo tuli itku.. no sit et jää yöks tarkkailuun.. et ne vähän laahaa ja on tieheä hengitys (rohisi jonkun verran) taajuus ja kun infektio riski sekä sen positiivisen streptokokin ja siks kun vesienmenosta kauan ja mulla lämpöä!!!!! Pääsin vielä siellä sängyllä käymään ja sain hänet iholle, mutta sinne sit oli jätettävä ja että tulee nenämahaletku jne. :cry::cry::cry: Siinä vielä saatiin puolen yön jälkeen tieto tulehdusarvoista että vaan 5. Mutta yöllä jo oli vaikuttanut sen verran kipeältä että oli aloitettu antibiootti jo varuilta ja aamulla tulehdusarvo 46!!!! Eli joku infektio on! Ne hapiarvot on nyt ok, mutta muutoin sit.. Joten hän on yhä siellä lastentehovalvonnassa, kerran sain tänään iholle/ tissille, mutta muutoin vaan pitää kättä kaapissa hänen päällään.. On kuulemma niin kosketus arka ja ärtyvä kaikesta että koitetaan minimoida kaikki liikuttelu.. En kestä!!! Prkl! Itse olen synnytysvuodeosastolla jossa mulla oli ennen synnytystä kyllä omahuone, viime yön olin kahen hengen huoneessa yksin mut siihen tuli joku kynen potilas (täällä ei erikseen ole naistentaudeilla vuode osastoa) aamulla. Mut sit siirrettiin taas, neljänhengen huone, joka oli tyhjä kun siirryin mutta tuli nyt yksi muu + hänen vauva, kiva kuunnella kun ei omaansa saa viereen!!!! :cry::cry::cry: Voi kun se antibiootti nyt vaan alkais tehoamaan.. Mullekkin alotettiin uusiksi, kun loppu synnykseen mut aamulla olikin ollut serppi 118.. Verta meni vissiin noin 800ml ja hb tänä aamuna 83, ihme jos vähän huippas, sellasen synnytyken jälkeen ja tuokin vielä.. Unohtukohan jotain :ROFLMAO:
Jeps, siinä se minun seesteinen allas synnytys"haave".. kuten koko ajan olen sanonut ei pidä liikaa suunnitella, tuskin menee kuitenkaan niin.. tuosta nyt ei jäänyt enää puuttumaan kun se et olis vielä saksien ja imukupin jälkeen johonkin hätäsektioon joutunut! Mutta paskinta on silti se et muru ei oo kunnossa, vaikkei mitään ns. vakavaa olekkaan niin sydänsärkyy kun ei vieläkään kaikkien näidän vuosin jälkeen häntä saa "itselleen"! Maitoa jo sain hänellä vähän lypsetty..
 
Viimeksi muokattu:
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Anemonee ... 2.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 24.11.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 26.11.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 21.12.2019
Rusakkonen ... 6.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 28.12.2019
Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 6.2.2020
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020



Tulevat tapahtumat :love:
Rusakkonen:

23.10 ... kätilön vastaanotto
4.11 ... sairaalalääkäri
5.11 ... sairaalan kätilö
15.11... synnytysvalmennus

Aislinn83:

21.10 ... rakenneultra

millionnea:
15.10 ...
Sokerirasitus 2
21.1 .... Äitiyspoli 2
30.10 ... Neuvola

kirsillevauva:
22.10 ... niskaturvotusultra
4.11 ... neuvola
18.11 ... neuvolalääkäri
12.12 ... rakenneultra

shelterme:
18.11 ... ultra (kasvukontrolli)

Jantzu:
14.10 ... neuvola
6.11 ... äityispolinkontrolli



Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 41+6... 11.10.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
Oi @Domi olipas rankka kokemus teille molemmille. Voin kuvitell että hormonipäissään on ihan perseestä ettet saa vauvaa heti kainaloon. Uskon että vuosien lapsettomuus ei ole tavallaan vieläkään loppunut kun poitsu ei ole sylissä. Mutta ihan varmasti ab alkaa auttamaan pian ja se hetki koittaa, koeta kestää ❤ Ja kuten dino sanoi, lypsä lypsä lypsä.
Voimia ja HURJASTI onnea! ❤❤❤
 
@Domi miljoonasti onnea. Olipa sinulla rankka rupeama! Sitkeitä sissejä olette molemmat. Onneksi täällä suomessa tuo pikkuisten hoito on niin huippuluokkaa, mutta tiedän miten kamalaa se on, kun joutuu heti eroon toisesta (nimimerkillä kokemusta on). Se on jotain niin sydäntä riipaisevaa. Sinulla vielä, kun on niin pitkä rupeama tässä kaikessa ennen kuin nyytti saapui maailmaan. Onneksi nuo pikkuiset on nopeita toipumaan. Joku voima vaan saa ne sitkeästi toipumaan pian äidin syliin. Pikaista toipumista sinulle ja ihanaa vauva-arkea, kunhan se tästä kunnolla pyörähtää käyntiin.
 
@Domi PALJON ONNEA KOKO PERHEELLE!!:love::love::love::love::love::love: Ihana pieni poika on täällä! Sä teit sen!!:love::love:

olipa hurja lukea tuo sinun synnytyskertomus, en osaa edes kuvitella niitä tunteita kun ei saa pientä syliin. Mutta kuten monet edellä todenneet niin pieni lähtee varmasti toipumaan nopeasti ja takas äidin hellään huomaan.
Hurjasti onnea vielä, ja ihanaa vauva-arkea pääsette pian elämään! :love:
 
@Domi, sydemen täydeltä oonnea myös minulta. Ihana ja täydellinen pini poika on maailmassa :) Uskon, että on raskasta, kun ei saa pientä vierelle, mutta varmaan tilanne helpottuu nopeaa ja tärkeintä, ett te molemmat saatte hyvää hoitoa!

Terveisset Tammisaaresta, ollaan täällä saaristossa mökillä. Oli ihana viedä koirat aamulla lenkille metsään. Olemme metsän ympäröimiä ja rakastan metsää. Puolukoita en nähnyt, mutta pitää mennä kunnolla kumpparit jalassa talsimaan. Oksensin aamulla, kun koira oli sontinut lattialle ja siivosin niitä. Tietää, että pieni on kkunnossa <3

Kirsi ja pikkupeikko 11+2
 

Yhteistyössä