~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Onnea plussanneille!! :love:

Joo mullakin on ollut nenä tukossa varsinkin öisin jo pitkään, inhottavaa.

Mulla mies on koulutukseltaan tällä hetkellä hieroja niin ei tartte erikseen hierontaan lähteä :) Alaselkää ei voi hieroa raskaana olevalta mutta muuten voi, asento tosiaan pitää vaan olla joko istuen tai kyljellään.

Yöllä kun olin taas yhdellä vessareissulla niin tulin lukeneeksi seuraavan raskausviikon tapahtumat (mulle tulee kaksplussan raskausviikot sähköpostiin) ja siinä oli, että enää 7vk jäljellä :eek: Ihan meinas paniikki iskeä, kun tuntuu että tää loppu menee niin hurjaa vauhtia ja en oo vielä valmis synnyttään saati pienestä vauvasta huolehtiin o_O:oops: Varmaan monella on ihan samoja tuntemuksia ollut, mulla jotenkin tää raskausaika on menny ihan ohi, koska en oo uskaltanut siitä nauttia :oops:

Mulle vois noita tapahtumia muuten päivittää, että 29.3 sype käynti ja 13.4 synnytystapa-arvio

Torstaina on neuvola ja täytyy kysyä voiko närästys oikeesti sattua välillä näin paljon. Mullehan tulee välillä sellasia kipukohtauksia jossa sattuu selkään/rintaan/kurkkuun ja kipu saattaa olla tosi kovaa. Jotenkin oon sen närästykseen yhdistäny, kun ei koskaan aikasemmin ole tollasta ollut. Yöllä pitää nyt olla useempi tyyny, että saa päätä korkeemmalle. Yöt ihan kamalia kun närästää ja tuntuu että väkisin nousee vatsahapot suuhun vaikka rennietä oon ottanu :sick:

32+6
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016
Misericordia ... 2.IVF 2.PAS ... ? ... 2.10.2016
Illantähti ... 2.IVF/ICSI ... neljäs ...
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen (2 sijaislasta) ... 1.11.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ...
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
Nenna81 ...2.IVF 3.PAS ... kolmas (ensimmäinen yhteinen) ...
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 1.12.2016

Tapahtumia tulossa :)


Rizu - varhaisultra 22.3.
Jasmina20 - varhaisultra 23.3.
Jezebel78 - kontrolliultra 23.3.
Lottainen - sokerirasitus 23.3. - rv19+5
flow^ - ä-polikäynti 24.3. - rv 24+1
hannuliini - kasvukontrolli 24.3.
Misericordia - np-ultra 24.3.
Elika - varhaisultra 29.3.
lullaby - neuvola+lääkäri 29.3. - rv35+6
kiia-s - varhaisultra 29.3.
Misericordia - neuvola 29.3.
Caro87 - sype-käynti 29.3.
Lottainen - rakenneultra 30.3. - rv20+3
Mandala - neuvola 31.3. - rv32+4
JONPA77 - 1.neuvola 31.3.
hannuliini - kela-neuvola 3.4.
Misericordia - lääkärineuvola 4.4.
Suvipilvi - neuvola 6.4. - rv22+1
Nenna81 - varhaisultra 12.4.
frankie - rakenneultra 13.4.
Tupsuli - varhaisultra 13.4.
Caro87 - synnytystapa-arvio - 13.4.
Lottainen - neuvola 14.4. - rv22+6
lullaby - neuvola 14.4. - rv38+1
lullaby - neuvola 19.4. - rv38+6
Kiisuli80 - sokerirasitus 20.4. - rv27+0
Kiisuli80 - neuvolalääkäri 29.4. - rv28+2


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)


Maaliin päässeet :love:
 
Viimeksi muokattu:
Suvipilvi:lle ja Rizu:lle tsemppiä tämän päivän ultriin, tulkaahan kertomaan hyviä uutisia heti! ;)(y)

Grey:stä ei ole kuulunut pitkään aikaan mitään. Eiköhän sielläkin jo rakenneultra ole käyty läpi? tulehan kertomaan kuulumisia :)

Caro sulla tuntuu olevan kyllä aika paljon kaikkia kipuja, tosi harmi juttu :unsure: Ei ihmekään, että raskaudesta nauttiminen on voinut mennä vähän ohi kun sulla sitä pahoinvointiakin oli kaiken lisäksi. Valitettavast ei varmaan ainakaan hirveästi olotilat helpota loppuun päin mennessä, mutta jospa tulisi hyviä päiviä sinne väliin!

Ihanan pitkältä alkaa näyttämään meidän lista, onneksi lisää mahtuu yllinkyllin :love: toivon sydämestäni ettei tuo alempi lista enää pitene yhtään.. Eikä sitä voi käsittääkään, että kohta tuo maaliin päässeiden listakin alkaa täyttymään. Sitäkin monen monta kertaa mietin, että onpas sinne vielä pitkä aika, vaan eipä ole enään :love:
 
Oi onnea Tupsuli ja tervetuloa!:love:

Suvipilven ja Rizun ultria täälläkin jännään!

Mä oon HUSsin piirissä, neuvolassa sanottiin et täällä se streptokokki testataan nykyään kaikilta odottajilta, yleensä vasta loppuraskaudesta.
Mä en kyllä uskalla vähätellä ko.infektiota yhtään kuten se herra A. Mulla tosiaan 2008 meni puoli raskautta maaten sen vuoksi, ikinä ei testattu, synnytyksessä aktivoitui mulle niin pahasti että tuhosi tosiaan munasarjoja ja munatorven, olin pitkään tosi sairas. Lisäksi tarttui lapseen, oli tosi pahassa jamassa elämänsä ekan viikon, syötettiin antibioottia n.1,5kk kaiken kaikkiaan. Luojan kiitos hän selvisi ilman pysyviä vaurioita.
Ja nyt mulla noita menkkajomotuksia koko ajan suppailujen lisäks, eilen taas niin kovin et lämpöpussin kans makoilin. Neuvolasta sanoi, et joilla oireilee voimakkaasti jo alle rv34, sitä hoidetaan lääkekuurilla/-kuureilla. Tänään kuulen lääkärin mielipiteen.
Tossa lisää streptokokki b:stä: http://www.vau.fi/raskaus/Terveys/Vaivat-ja-komplikaatiot/B-streptokokki-raskausaikana/

Mullekin vois päivittää tietoja:
Sokerirasitus 23.3. rv19+5,
neuvola 14.4. rv22+6

:) Kiitos!

Hurjan pitkällä sinäkin jo Caro! Saas nähdä kuka teistä saa ensimmäisenä nyytin vatsan ulkopuolelle :love:
 
Lottainen, en tiennytkään, että sulla on noin hurja tausta! Mä oon kuullut kyllä äidin ja lapsen B-streptokokkimyrkytyksistä synnytyksen jälkeen, josain Vauva-lehdestä olen lukenut vauvojen siihen menehtyneenkin, että en kyllä itse aio kuunnella YHTÄÄN vähättelevää kommenttia asiaan liittyen. Tuntuu kurjalta, jos pitää alkaa vaatimaan itsestäänselviä tutkimuksia, Suomessa on just ongelmana tuo, että palvelun laatu vaihtelee hirveästi paikkakunnittain. Vaadi ihmeessä testiä ja antibioottia!

Mä varasin jo neuvola-ajan, koska halusin tietylle ihanalle neuvolantätille, jonka tiedän olevan suosittu :ROFLMAO: Mietin, että on pienempi paha perua neuvola-aika, jos tulee keskenmeno kuin mennä jollekin ärsyttävälle neuvolantätille koko loppuraskaus! Jännittää ihan hiivatisti, huomenna otan verestä hcg:n ja jollain verukkeella pitäis ens viikolle pyytää vielä parinäyte :whistle:
 
Tervetuloa Tupsuli tänne puolen! Katoin tuolta hoitoketjusta että sulla oli esikoisenkin kans hoitoja, laitettasko tännekin se tieto että kaikkiaan 4. hoito..? Ikäänku vähän kaunistais tilastoja ja vois tuoda toivoa tälläsille konkareille, että on niitäkin jotka on onnistunu vielä myöhemmilläkin eikä heti 1. tai viimestään 2. hoidossa ;)
Carolle kans jakamista noissa närästyksissä, mullakin on ollu ne nyt jotenkin sitkeempiä ja kipeempiä...toivottavasti ois "vaan" närästystä eikä ainakaan mitään pahempaa!
Kiela, se voi kuule hyvinkin olla jo ihan nurkan takana sunkin plussas ja 3 viikon päästä pääset ihan "viralisesti" siirtyyn tänne (y)

Mulla otetaan se streptokokki b ensviikolla, ja täällä ilmeisesti myös se käytäntö että kaikki rutiinisti tutkitaan...en ois tota kyllä ite tajunnu edes kysyäkään.

Ajatukset alkanu olla kokoajan enempi sairaalassa...en tiedä nykykäytännöistä mutta 20 vuotta sitten ainakin siellä synnyttäneiden osastolla vauvoja pidettiin pääasiassa eri huoneessa ja äidit, muutama samassa huoneessa oli erikseen. Vauvoja tuotiin vaan lähinnä syömään ja muuten melkein ne hoitajat hoiti niitä. Sai toki itekin mennä hoitaan sitä sinne niin usein kun halus ja jakso. Nyt on jotenkin alkanu ahdistaa toi että ois pakko pitää sitä jossain muualla, etten vois vahtia sitä ja mieluiten kokoaika :confused: saakohan niitä nykysin pitää ns. vierihoidossa vaikka ois muitakin samassa huoneessa? Viimeks tulin kipeeks ja nousi korkee kuume synnytyksen jälkeen, minkä takia jouduin jäämään sinne muutaman päivän pidempään kun yleensä, ja sain sillon ihan oman huoneen, missä sai pitää lastakin.
Ja sit mietin onko noilla osastoilla yleensä ovi lukossa ja valvotaanko ketä siellä käy vierailulla? Jos ei, niin sinnehän vois periaatteessa kuka vaan kävellä kadulta sisään ja vaikka napata jonkun vauvan mukaan sieltä..?! (joo, varmaan kattonu liikaa jotain rikosdokumentteja tms. ku tälläsiäkin outoja miettii..) :oops: Jotenkin tuntus parhaalta et nukkuessakin pitäs sitä vieressä että herään jos joku meinais ottaa sen jonnekin, saanko edes nukuttua jos en saa pitää.....onhan nää nyt tälläsiä ihmeen ylisuojelevia ja harhasia ajatuksia, mut nykyään kun ei tiedä mitä kaikenmaailman hulluja voi olla liikkeellä.. oonkohan ainoo kellä tälläsiä ihme juttuja tullu mieleen? :alien:

34+6
 
Niin Tupsuli, multa jo testattiin ja löyty se infektio, nyt lääkäri pohtii syönkö jo nyt jonkin kuurin.
On kyllä tosiaan outoa et vaihtelee paikkakunnittain tuo testaus, on kuitenkin hyvin iisi juttu ja sillä voidaan ehkäistä niin älyttömän paljon.

Lullaby, kyllä ainakin 2008 ne samalla osastolla olleet synnyttäneet sai pitää lapsensa koko ajan luonaan, myös ryhmähuoneissa.:)
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Lääkäri määräsi 3 päivän lääkekuurin, ens viikon ultrassa katsotaan alotanko sup.estolääkityksen.
Käsky levätä mahd.paljon.
Huoli. Itku

muoks.olin ymmärtänyt väärin, siis 7pv kuuri.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa ja onnea uusille tulokkaille :love:

Lueskelen päivittäin näitä juttuja ja nyt olen huomannut, että mulla vaikuttais olevan tommosen streptokokki b:n kokoinen aukko sivistyksessä... :confused: en oo kuullukaan tommosesta :unsure:
Ei oo neuvolassa eikä myöskään tyksissä missään vaiheessa kukaan maininnut asiasta halaistua sanaa... Pitäiskö tosta alkaa itse kyseleen? Kuulostaa aika pahalta, jos voi johtaa jopa vauvan kuolemaan. :eek:

ON: Mulla on nyt pari päivää vauvelin liikkeet tuntunu tosi vaimeina... Pientä paniikkia oon hakenut päälle,:eek: mutta vissiin ihan normaalia kuitenkin, että tuntemusten voimakkuus vaihtelee välillä... Mietin jo että pitäiskö kinuta neuvolaan kuunteleen sydänääniä, mutta toisaalta kun joka päivä kuitenkin tuntuu liikkeitä niin ei vissiin pitäis huolestua niin :whistle:
Hitusen on taas hölmö fiilis....:alien:

rv 23+0
 
Tervehdys kaikille etelän auringon alta. Olen lukenut palstaa kyllä aktiivisesti mutta kommentointi jäänyt.

Rv22+2 menossa. Rakenne-UÄ:ssä uskalletaan toivoa tervettä tyttöä, tiesimme tosin sukupuolen jo NIPT- testauksen sivutuotteena rv11. Tyttö potkii ja vointikin on jo eri luokkaa kuin alussa, oksentelin päivittäin rv:lle 17...

Pientä huolen aihetta kuitenkin rakenne - UÄ:ssä antoi napanuoran kiinnittymiskohta istukkaan, joka sijaitsee ihan istukan reunassa . Vauvalle tulee ylimääräinen kasvukontrolli-UÄ viikolla 30. Tätä ei lääkäri mulle kertonut, mutta hain tietenkin kaikki faktat ko. tilasta, ja tuo suojattomampi napanuoran sijainti saattaa aiheuttaa supistusten aikana isompia dippejä lapsen sykkeeseen, ja periaatteessa johtaa herkemmin hätäsektioon. No, ajattelen tätä myöhemmin vielä varmemmalla pohjalla, mutta nyt tuntuu siltä että pyydän ( ja aion myös saada ) sektion jo suoraan. Bebe tosin on ollut pää ylöspäin kaikissa ultrissa, joten jospa se pelastaisi mut rettelöinniltä:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Kiisuli, streptokokki B:tä ei tietääkseni ole tarpeeksi tutkittu, jotta kaikki ottaisivat sen vakiokäytäntöön. Mun neuvolastakin se terkka sanoi itse suoraan, että hänellä ei ole paljoakaan asiasta tietoa, siksi suosiolla konsultoi lääkäriä.
Silloin 2008 kun odotin, ko.infektiota ei tosiaan edes mietitty vaihtoehdoksi.
Mut oon ymmärtänyt, et jos on kipuja tai supisteluja tässä vaiheessa, niin jos ei määrätä niin testin saa pyytämällä. Luulis sit ainakin kun kertoo faktoja ko.infektiosta. Mun neuvolatyyppi ainakin sanoi et tutkii asiaa et olis yhtä ajantasalla kuin lääkäri ja mä.

Grey, en tiennytkään että istukka ja napanuora voisivat olla noin. Hyvä kun on se kontrolli automaattisesti! Kivaa aurinkoilua.:)

Ja sit hei en halua ketään pelotella näillä streptokokkijutuilla. Sattuu nyt vaan olee itsellä tilanne päällä niin sanotusti niin pyörii aika isosti mielessä. Muistakaa et on vain 15-30% naisista, eli hyvinkin usea saa olla ihan rauhassa. Ja joillakin ei oireile mitenkään eikä aiheuta mitään vaaratilanteita!
 
Kiitos Lottainen tiedosta (y) enpä tuosta sitten ainakaan toistaiseksi ala kyselemään neuvolasta, kun ei ole kipuja eikä supistuksia. Ja tsemppiä ja voimia sulle :love:

Ja heti kun pääsin äsken ihmettelemästä vaimentuneita liikkeitä, niin alkoi semmonen virtsarakkoripaska, ettei oo hetkeen ollutkaan... eli ilmeisesti kaikki kunnossa masukilla :love:

Tätä palsaa on hirmuisen mielenkiintoista lueskella, kun kokemuksia löytyy niin monesta asiasta, ja monet tuntuu olevan tosi valveutuneita näissä asioissa. Ite tunnen olevani vähän kuutamolla kaikesta raskauteen ja vauveliin liittyvästä :whistle: Monta asiaa on tullu googlattua tän palstan pohjalta...

Tuli tuossa mieleeni, kun joku sanoi jossain kohtaa, että toivoo kovasti että neuvolalääkäri tekisi sisäisen tutkimuksen... Että viimeks kun olin neuvolassa ja varattiin se lääkäri aika, niin neuvolan täti sanoi, että lääkäri ei tee sisätutkimusta ettei siihen todeta olevan tarvetta. Eli jos ei ole ollut supisteluja tms. niin sitä ei tehdä... :unsure: Nyt mietin että pitäiskö sitä silti ainakin yrittää vaatia/pyytää, että varmistuis kohdunkaulan tila...
 
Ultrassa todettiin et kaikki on just niinku pitääki. Oikein reipas neiti.

Kisuli mun lääkäri sanoi et parempi jättää kaikki turha ronklaaminen väliin mikäli siihen ei ole mitään pakottavaa syytä, ni en sit ruennu vaatimaan. Pari viikkoa myöhemmin ku menin supistelujen takia hän kuitenkin suostui tekemään varovaisen sisätutkimuksen. Ja sanoi et kohdunkaulan pituutta voidaan ehkä arvioida sit rakenneultrassa tarkemmin. Äskenhän mä siellä ultrassa sit olin mut unohdin koko asian ku olin niin helpottunut siitä, että Tyyppi oli kunnossa... :)

Kännykällä kirjoittelen, toivottavasti saatte selkoa. :)

20+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kiisuli80
Onnea plussaneille!

Mä olen käynyt raskausaikana kahdella eri hierojalla. Molemmat ovat ottaneet raskauden huomioon asennossa (tuettu kylkimakuu), mutta toinen teki aika sellaisen perusniskahieronnan, mutta toinen on selvästi erikoistuneempi raskaushierontoihin. Hän tietää, mitkä paikat raskauden aikana yleensä kipeytyy ja käy niitä läpi. Mä olen saanut hieronnasta apua erityisesti jumissa oleviin hartioihin, mutta on se ollut myös ihanaa itsensä hemmottelua.

Caro, mulla on myös ollut todella kivuliasta närästystä viimeisen viikon aikana. Alkaa yleensä illalla ja tuntuu, että rinnassa palaa. Sanoin jo miehelle, että pitää lähteä lääkäriin, ellei helpota, on ollut niin tuskaista. Todella erilaista kuin närästys aiemmin ja joutunee siitä, että vauva on niin ylhäällä. Mä olen saanut lopulta nukuttua sillä, että olen nostanut pääpuolta laittamalla sohvatyynyn petauspatjan alle. En ole huomannut, että kipu liittyisi mihinkään erityiseen syömiseen, mutta kannattaa ehkä kuitenkin tsekata, ettei syö sellaisia juttuja, jotka monilla aiheuttavat närästystä.

Mulla on huomenna ensimmäinen käynti pelkopolilla. Vähän mietityttää, millainen käynnistä tulee, kun täällä kaikki aloittavat erikoislääkärin tapaamisella. Mä olisin mieluummin jutellut psykologin tai vaikka kätilön kanssa.

Peppermint 31+6
 
Oi, lisää tyttöjä tähän pinoon! :love: pojathan alkaa olemaan ihan ylitse jyrätty tämän hetken listalla :LOL:

Kiisuli mä kun tunsin selvät ekat muljahdukset rv19 niin mulla meni kyllä useita viikkoja, että liikkeitä tuntui päivittäin. En muista tarkalleen millä viikoilla päivittäin alkoi tuntumaan, mutta vielä senkin jälkeen oli todella vähäiset liikemäärät per päivä. Kyllä sitä itsekin mietti, että pitääkö olla huolissaan. Mutta sitä liikelaskentaakin suositellaan vasta kaiketi rv30 hujakoilla, ja mullakin kun istukka edessä niin ajattelin olla huolehtimatta niistä sitten.
Ja ihan sama mulla on ollut vieläkin, että on hiljaisempia päiviä, mutta tuntuu niiden jälkeen aina hulabaloo mahassa menevän ihan uusiin ulottuvuuksiin :D
 
Joo mulle vois päivittää, että 4. IVF/tuoresiirto, kun eka lapsi tuli 3. IVF:n tuoresiirrosta.

Tuosta kohdunkaulan tutkimisesta, mä huomasin itse sen lyhenemisen ja pehmenemisen ja menin sitten yksityiselle gynekologille. Minusta sen varovainen kokeileminen ammattilaisen toimesta ei rasita liikaa kohdunkaulaa. Hyvä se olis kyllä kertaalleen tsekata, mut asiasta voi olla montaa mieltä. Jos on täysin oireeton, niin ehkä sitä ei sitten tartte tarkistaa. Mutta seurataanhan neuvolassa täysin oireettomilta naisilta kaikkee muutakin mahdollista, että tiedä häntä. Kohdunkaulasta on noin puolet emättimen puolella ja puolet lantiossa. Siksi sen pituus merkataan >3cm esimerkiksi, mutta ilman ultraa ei koko pituutta voi kokenutkaan henkilö sanoa. Mutta jos raskauden alussa pituus on >3cm ja se alkaa hävitä sieltä emättimestä, niin sillon se lyhenee, näin itse huomasin asian, mulla oli 18 viikolla puolisen senttinen pieni kohouma enää emättimen puolella.

Lottainen, elä huoli, et sinä pelottele noilla streptokokkijutuilla, se on hyvä, että ihmiset saa tietoa, osaa sitten vaatia tutkimusta, jos joissain paikoissa ei kuulu vielä rutiineihin!

lullaby ainakin OYS:ssa 2014 lapsi oli koko ajan ihan eka yöstä lähtien vieressä omassa siirreltävässä kopassa, vaikka olinkin sektiosta toipuva, vauva nukkui siinä vieressä ja hoitajat tulivat aina kellonsoitosta, jos halusin nostaa vauvan viereen tai koin, että se tarvitsee hoitoa. Mut ymmärrän tuon huolen, itsekin olen varsin neuroottinen näiden asioiden suhteen! Ja sitten se hoivavietti vielä satakertaistuu kun se pieni on syntynyt..
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Hei! Ultrassa kaikki hyvin, pikkiriikkinen sydän siellä löi:love: ja vastasi viikkoja pikku myttynen. :)

Caro pyydä lääkäriltä vahvempaa närästyslääkettä, mä söin omepratzolia koko eka raskauden kun närästys oli tosi paha.

Rizu rv7+1
 
Kyllähän se streptokokki tulee testata jo neuvolalääkärin toimesta, jos herää epäilys siitä. Samoin synnytyksen yhteydessä tai jos vastasyntyneellä epäillään infektiota. Tällä hetkellä rutiinisti kaikki hyks-sairaaloiden synnytyssaliin menevät pikatestataan, oli tausta mikä tahansa, sekä joissakin muissa synnytyssairaaloissa. Ja tämä käytäntö ois siis hyvä levitä joka paikkaan.

Ite en kokenut, että herra A mun tapauksessa vähätteli asiaa vaan oli realistinen. Vaikka mulla kivuliaita supistuksia lähes päivittäin/öisin ja streptokokki b niin paikat kiinni ja tarjonta korkealla. Ja tosiaan, kun yoi pöpö voipi häippästä tai olla häippäsemättä, mutta se testataan joka tapauksessa, koska dg lukee neuvolakortissa (ja tavotteena joku hussin sairaala).

Kiva saada lisää porukkaa tänne!! <3 Oli hetken hiljasempaa ja tuntu, että enempi kävi kato :( Mennyt kyllä aika tosi nopeasti!! Vastahan tämä keskustelu perustettiin :O Tai siltä se tuntuu...

MANDALA Ton tyyppisiä vauvahousuja oon kattellu <3 Mietin vaan vielä, että pitkät resorit lahkeisiin ja vyötäröön niin saa käyttöikää kauemmin ;)

Täällä edelleen unetonta lääkkeistä huolimatta. Yleensä ihan tillintallin zombiena itkuherkkänä joka paikassa. Viime yö tosin oli hyvä moneen viikkoon: nukuin yhteensä 8h enkä herännyt kuin 2 kertaa ja aina nukahdin heti uudestaan :) Liitoskivut ei ole tällä hetkellä niin pahat, mutta pissat tulee kyllä hoisuun joka mutkassa :O Aikamoinen taikinalinko tuo tyyppi tuolla mahassa <3

PEPPERMINT Mun sypekäynnillä 1kk sitten oli kätilön kanssa keskustelu vajaan tunnin ja seuraava käynti rv36 lekuri eli silloin katotaan koko ja jutskataan vielä jos tarvetta/toiveita. Tohon väliin ois saanu lisää kätilöaikoja ja tarvittaessa psykiatrista konsultaatiota (ja lääkitystä) jos niin isot pelot.

Rv 31+6 (jo :O)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Ai niin Lottaiselle piti tsemppiä lähettää oikein kovasti kun siellä lepopotilaaksi joudut <3
Etkä tosiaan pelottele tuon strepton kanssa, parempi olla tarpeeksi tietoa kuin liian vähän tässä asiassa!

Onnea myös Rizulle hyvistä ultrakuulumisista! (y)
 
Lullaby: Taysissa on potilashotelli, jonne voi toivoa pääsyä. Siellä oma huone jokaisella ja vauva koko ajan vieressä paitsi kuulemma ajat milloin pitää käydä näyttämässä hoitajalle. Käsittääkseni siellä ei vierailuaikojakaan ole eli puoliso saa olla koko ajan läsnä. Toki tuonne pääsy edellyttää että kaikki mennyt hyvin ja vointi sallii. Ystäväni ainakin kehui tuota järjestelyä.

Sokerirasitukset nyt takana ja kaikki niissä ok. Olokin ollut hyvä ja neuvolakäynneillä kaikki ok. Toukokuussa neuvolantäti tulee tekemään kotikäynnin ja 36 viikolla lääkäri tekee kokoarvion. Huhtikuussa perhevalmennukset ja perusneuvola. Kohta käynnistyy viimeinen kolmannes ja työpäiviä on enää 16kpl :) Vapaita odotellessa :)

Onko joku muuten jo neuvolassa ihmetellyt niitä vauvanukkeja? Oli jotenkin omituista kun neuvolantäti kyttäsi vieressä ja odotti jotain kovin isoakin reaktiota. Itse olen päässyt siskon helmikuussa syntynyttä vauvaa ihastelemaan lähiajat niin eipä nuo nuket nyt niin herättänyt tunteita...

Rv 26+6
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Heip..mä olen tarkoituksella pysynyt täältä vielä poissa sattuneista syistä..nyt mennääm siis 5+3 (jos nyt osaan oikein laskea) ja digi antoi launtaina 3+ joten arvo ainakin noussut..pitkät on päivät ensi Ti varhaisultraan:sick: toivottavasti sen jälkeen saan siirtyä tälle puolelle!! Olo on henkisesti aika sekava/hajalla/paniikissa..mutta sen olen "päättänyt" että jos sieltä elämää niim pakko alkaa vaan uskomaan että kaikki menis nyt hyvin...

Ihana pitkällä on jo porukkaa täällä, uskomatonta <3
 
  • Tykkää
Reactions: JONPA77 ja lullaby
Hienoja ultra- ja muitakin uutisia taas monella! <3
Ja ONNEA Mari32, aivan mahtavaa...tän on nyt pakko olla se teidän kerta kun kaikki sujuu loppuun saakka!! (y) Uskon kyllä että pelottaa.....Oliko niin ettei ne siirtäny sulle kun yhden, eikä toista pakastettu uudelleen, vai miten..?
Niin toivois pian näkyvän täällä muitakin takasin tuolta toisiks alimmalta listalta...

Kiisuli80, mullakin välillä on niitä vaimeempia päiviä, kuitenkin jotain selkeitä liikkeitä tuntunu sillonkin. Kuulema jos vaan ois jotain pieniä muljahduksia niin pitäs tutkia tarkemmin.
Gaudeamus En oo kyllä kiinnittäny huomioo noihin neuvolan nukkeihin, oon luullu et ne on lasten leikkejä varten..? :) ei mullakaan nuket varmaan mitään itkureaktioita aiheuttas..

Juu, tarvii harkita kysyiskö tonne hotelliin (kuulostaa normaalia paljo kalliimmalta, vaikka tuskin on), riippuuhan se tietysti tilanteestakin...ja toivoohan sitä ettei tällä kertaa niin kauaa joutus oleen koko sairaalassa. Yleensä kai kotiutuun pääsee parin päivän päästä, jos kaikki ok ja vointi sallii, jotkut jopa muutaman tunnin päästä..! :eek: empä tiä uskaltasko ihan noin nopeesti lähtee vaikka sais luvankin.
Tuolla linkissä on kans mainittu erikseen vierihoito, eli ilmeisesti tavallisella osastollakin tää mahdollisuus?
http://www.pshp.fi/fi-FI/Raskaus_ja_synnytys/Hoito_synnytyksen_jalkeen
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea kaikille uusille <3

Lullaby, taysissa on vierihoito nykyään, siellä ei taida enään olla ollenkaan sitä vauvalaa.
Potilashotellista olen käsittänyt että se olisi samanhintaista kun sairaalassa vuorokausi. Sinne saa tosiaan tulla lapset ja puoliso mukaan, ainoa miinus on se, että pitää käydä aamupalalla ja syömässä eri aikaan, kun vauvaa ei saa ottaa mukaan, mutta eipä se kai haittaa.

Täällä on kaikki hyvin, kunhan muistaa syödä parin tunnin välein. Edelleen herään aamulla kuudelta pirteenä ja iltaisin sammun jo yhdeksän aikoihin. Housut kiristää, tänään jouduin laittaan mammahousut töihin ettei purista ja kiristä.
Rv 8+0
 
Mari oikein hurjasti onnea plussasta vielä ja erityisesti 3+ tuloksesta :love: se on todella hyvä etappi noilla viikoilla!! (y)
Ymmärrän pelkotilasi oikein hyvin, mutta luotetaan kaikki yhdessä että nyt kaikki menee tällä kertaa niinku pitääkin ja, että sinäkin täällä kohta ihmettelet rakenneultraan mennessäsi miten se aika onkin juossut niin kovasti ;):) muuta mahdollisuutta ei ole, jookos!
 

Yhteistyössä