~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Jonpa, se on voinut olla ihan hyytynyttä vertakin, jos se on tihuutellut useamman tunnin sinne emättimen pohjalle, siellä on ollut iso hyytynyt veriklöntti. Mulla tuli kans edellisessä raskaudessa ihan yhtäkkiä kivuttomasti rv 7 ihan valtava määrä verta, niin että pöntön reunat oli veressä ja vesi ihan punaista. Syöksyin töistä ultraan ja kaikki oli hyvin, edes verentulon lähdettä ei saatu selville. Jos sieltä alkio olis noilla viikoilla tullut, sehän on jo 3 cm, olis siihen varmaan liittynyt kipua, kun kohdunkaula on normaalisti 4-5 mm paksu.

Mä niin toivon, että siellä olis kaikki hyvin, kyseessä olis hematooma joka olis päättänyt nyt tyhjentyä/vuotaa tai istukan reuna elää jossain kohdunsuulla (kuten mulla lopulta todettiin nt:ssa). :love::love::love:(y)(y)(y)
 
Kiitos kaikille, teidän tuki tuntuu niin hyvältä ja tärkeeltä <3
koitin soittaa tayssiin mutta eivät ole vielä soittaneet takaisin. Terkkarista käskettiin meneen jonottaan päivystysasemalle, mutta en todellakaan mene, vaan menen mielummin yksityiselle ellei tays ota sinne ultraan. Äsken sain neuvolatädin kiinni, joka ei uskonut yhtään keskenmenoon, koska ei ole kipuja. Käski soittaa Terveystaloon, missä huomenna olis niskaturvotusultra, että jos ne ottais jo tänään, soitin, mutta sieltä sanottiin että soittavat tämän päivän aikana että ottavatko minut sinne..eli kaikki on vielä auki :cry: olen itkenyt silmät päästäni ja olen asennoitunut että vaavi tuli pois, jos joku ihme on käynyt ka se masussa vielä porskuttaa, niin se on ihme ja olisin maailman onnellisin, mutta en uskalla toivoa :cry: se lumpsahdus tuntu niin isolta mutta tosiaan ilman kipuja ja kipuja ei ole vieläkään..on tää niin raakaa
 
Kyllähän sitä luulisi, että pitäisi olla selviä kipuja jos noilla viikoilla jotain sieltä ulos tulisi, eihän se enää mikään pienen pieni alkio todellakaan ole ja varmasti kohdunsuun avautuminen itsessäänkin olisi jo kivuliasta. En voi edes kuvitella sitä kauhua mitä käyt läpi nyt, mutta todellakin olet ajatuksissa! <3 Toivotaan parasta koko porukalla!!
 
Jonpa, uskon, että siellä tuli vaan hyytymä, joku kohdunsuulla/kanavassa vuotaa ja toivotaan, että vuoto tyrehtyy itsestään! Minä sinuna varmaan menisin yksityiselle nyt ultraan, ettei tarvitsisi huomiseen murehtia, tai jos vuoto loppuu, odottaisin huomista nt-ultraa, koska jos kipuja ei ole, on erittäin epätodennäköistä että noilla viikoilla alkio tulisi kivutta ulos. Minä uskon siihen, että siellä joku porskuttaa tietämättömänä tästä tilanteesta ja kaikesta huolesta!
 
Jonpa! En minäkään usko keskenmenoon ilman kipuja!? Ainahan kaikki on mahdollista, mutta en ole koskaan kuullut spontaanista kkm ilman kipuja! Voi kun kaikki olisi hyvin! Voimia sinne ja halaus!!

Täällä oon ihan varma kkm myös. Siis keskeytyneestä sellaisesta. Silloin kun niin kävi, alkoi pahoinvointi näin aikaisin. Todellakin sai oksennusta jo pidätellä aamupäivän, nyt vähän helpompaa. Vatsa mulla ollu aina ihan jumissa kun oon plussannut...nyt ei ole, pikemminkin päinvastoin. Tissit on koko ajan vain vähän arat ja nuutunu paska olo väsyny koko ajan, no, tuo lienee voi olla hyväkin merkki, että väsyttää. Mutta missä on kohtutuntemukset!? Ei oo ollu moneen päivään edes niitä mitättömiä, ei siis yhtään mitääääään!!!!! Mun pää hajoaa! Pitäiskö sitä käydä yksityisellä ultrassa aikaisemmin? Mutta sitten tuntuu tyhmältä, että menis ultraan ja viikon päästä toiseen, niin ja maksaisi siitä paljon...
 
Kiela mulla ei ollut minkäänlaisia kohtutuntemuksia monen moneen viikkoon alussa. Täälläkin taisin silloin mainita sitten kun vihdoin jotain siellä suunnilla tuntui ekaa kertaa, en muista tarkalleen viikkoa mutta on voinut olla jotain rv10+ ihan hyvinkin. Sitä ennen ainoastaan vähän nippaili ihan sivuilla, munasarjoissa, oletin johtuvan keltarauhasesta.
 
Mahtavaa Jonpa77, että sait ajan vielä tälle päivälle! Täällä ollaan hengessä mukana ja uskotaan, että kaikki on hyvin ja viimeöinen oli vain kauhea säikäytys. Mä veikkaisin hematoomaa tai kohdunsuun lähellä joku herkkä suoni vuotaa, koska en voi uskoa, että alkio noilla viikoilla tulisi kivuitta ulos. Muistan itse esikoisen raskaudesta, kun lapsivesi alkoi vuotaa kanssa yöllä, että näin jotain unta, että vuotaa, mutta vasta aamulla havahduin tilanteeseen ja tajusin, että mullahan on housut märät. Se hetki on niin iskostunut takaraivoon ja edelleen saa ihon kananlihalle.

Mulla oli aamulla varhaisultra ja pakko se on nyt uskoa, että siellä pienenpieni ihme oli ja syke näkyi :love: Jännitti aivan hulluna lääkäriin meno ja saman totesi oma lääkärikin, joka on siis ollut sama nämä kaikki vuodet lapsettomuustutkimuksiin hakeutumisesta lähtien. Itku pääsi, kun lääkäri totesi, että kaikki on juuri niin kuin pitääkin ja lähtiessä hän halasi vielä ja oli kyyneleet silmissä itsekin. Tarjosi tällä taustalla mahdollisuutta käydä tsekkauksissa tiheämmin ja olin niin iloinen, että hän otti sen puheeksi, koska olisin kysynyt samaa. Seuraava ultra onkin jo ensi viikon perjantaina, silloin katsotaan lääkitysten kevennyksiä ja jatkoja. Mullahan on kunnon arsenaali päällä, kun on lääkkeellinen pas eli Zumenon, Luget, mutta lisäksi myös kortisoni ja Klexane-piikit...

Kielalle toivottaisin nyt vain pitkää pinnaa ja uskoa siihen, että kaikki on varmasti hyvin. Voin nimittäin nyt tällä omalla kokemuksella kertoa, että mulla ei ole ollut koko aikana m-i-t-ä-ä-n kohtutuntemuksia ja en voinut uskoa sitä, että siellä on elämää. Repäisykipujakaan ei ole ollut kuin kerran ja sekin testipäivänä 4+2. Nyt vasta parina viime iltana, kun maha on ollut oikein turvonnut, on alkanut tuntua siltä, että kohtu kasvaisi tai siellä olisi sellaista paineen tunnetta. Muttei tosiaan mitään sellaisia menkkatyylisiä kipuja, joita esikoisen raskaudessa oli jo paljon ennen testipäivää. Paha olo on jatkunut ja se painottuu iltapäiviin ja iltoihin, mitään ei oikein tekisi mieli syödä, mutta pakko on tunkea naamaansa jotain parin tunnin välein. Makeaa ei tee mieli yhtään (sama esikoisen raskaudessa) ja kahvi on alkanut nyt tökkiä. Kaikkein parhaiten menee jääkaappikylmät mehut tai hedelmät.

Hurjat tsemppirutistukset vielä Jonpa77lle, yritä sinnitellä vielä reilut pari tuntia, niin saat selvyyden tilanteeseen! AJatuksissa ja hengessä mukana <3
 
Niin ja Kielalle piti vielä tuohon oire/ oireettomuuslistaan kommentoida, että mulla on tässä raskaudessa myös maha toiminut paremmin kuin hyvin :eek: ja siis ihan päin vastoin kuin esikoisen kohdalla ja viime vuoden keskenmenneissä, niissä kaikissa oli hirveä ummetus alussa. Eli tällä meikäläisen kokemuksella noihin oireisiin tai niiden puuttumiseen ei pysty luottamaan ollenkaan :)
 
JONPAn ultraa täälläkin jännitetään, järkyttävä kauhuyö takana mut kuten muutkin, en usko että km ois oikein ilman kipuja mahdollista enää noilla viikoilla.. valtavat (y) täältäkin ultraan!!

Eikös se niin ollu että etenkin toiset ja muut seuraavat raskaudet voi olla hyvinkin oireettomia ekaan verrattuna.. ja muutenkin vaihdella eri raskaudet samallakin ihmisellä. Vaikka kyllä sen hirveen epävarmuuden itelläkin muistaa vaikka tätä yritti muistutella ja järkeistää mielessään...

Onnea hienoista näkymistä Tupsuli ja Hullabulla, toivottavasti helpottavien ultrauutisten putki saa jatkua edelleen!
 
Hullabulla ja Tupsuli! Ihania ultrakuulumisia teillä! Onnea molemmille paljon! Jotenkin meinas mennä ohi nuo ihanat uutiset, kun luin tuon Jonpan kamalan vuotojutun! Onneksi pääset Jonpa ultraan vielä tänään.

Kiitos teille taas ystävät! Mun pitää muistaa se, että koko aikana siirron jälkeen ei oo tuntunu mitään, kahden tunnin ilmeisesti kiinnittymiswn aiheuttamaa tuikkivaa kipua siirron jälkeisenä päivänä. Siinä kaikki, sekä muutaman kerran vihlassu ku aivastanu, mutta nekin tyystin kadonneet, eli mitään yhtäkkistä muutosta ei oo tapahtunut ja ihan turha on lietsoa mitään ku ei voi tietää.
 
Jonpa, voi kamala, mikä painajaisyö! Hyvä että pääset ultraan jo tänään, täällä jännätään! Mäki kyllä uskon, että kaikki on hyvin vaikka hurjalta tuntuukin!

Mahtavaa hullabulla ja Tupsuli, onnea <3<3!!!

Nyt mäki tuun tänne! Kävin tänään verikokeessa ja hoitajan mielestä hyvin noussut arvo. Nyt vain pitää koittaa jaksaa pitää hermot kasas muutaman viikon! Mä en saa väriä vaihdettua mutta:
Mamido 1ivf/1.pas, 2 lapsi, ultra 2.5. (IIK, Kiela ;))

Muutenkin Kiela tsempit..täällä toinen hermoraunio!!!
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016
Misericordia ... 2.IVF 2.PAS ... ? ... 2.10.2016
Illantähti ... 2.IVF/ICSI ... neljäs ...
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen (2 sijaislasta) ... 1.11.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
Nenna81 ...2.IVF 3.PAS ... kolmas (ensimmäinen yhteinen) ...
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 20.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 30.11.2016
Mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ...
SalamaT ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.12.2016
Mamido ... 1.IVF 1.PAS ... toinen ...

Tapahtumia tulossa :)

Nenna81 - varhaisultra 12.4.
frankie - rakenneultra 13.4.
Tupsuli - varhaisultra 13.4.
Caro87 - synnytystapa-arvio 13.4.
JONPA77 - nt-ultra13.4.
Lottainen - neuvola+seurantaultra 14.4. - rv22+6
lullaby - neuvola 14.4. - rv38+1
kiia-s - neuvola 15.4.
lullaby - neuvola 19.4. - rv38+6
Mandala - lääkärineuvola 19.4. - rv35+2
Mar80 - varhaisultra 19.4.
Kiisuli80 - sokerirasitus 20.4. - rv27+0
SalamaT - varhaisultra 25.4.
Jasmina20 - nt-ultra 25.4.
JONPA77 - neuvola 28.4.
Kiisuli80 - neuvolalääkäri 29.4. - rv28+2
Mamido - varhaisultra 2.5.
Mandala - neuvola 2.5. - rv37+1


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)


Maaliin päässeet :love:
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja veriarvoista!! :love:

Mamido täällä on vaihtelevasti varattu neuvolaa. Mä varasin sen toisen verikokeen jälkeen (5+4), mutta osa on varannut myös vasta varhaisultran jälkeen tai jopa myöhemminkin.

Ai niin tässä olen nähnyt jo sekavia uniakin asiasta öisin kun meidän vaunuasia ei ole oikein hyvällä kantimilla tällä hetkellä. Helmikuun lopulla tilattiin ne vaunut mistä tykkäsin kovasti, nettikaupan sivuilla oli saatavuus 2-3vko. Noh tilausvahvistuksen yhteydessä toimitusaika muuttui 4-5vkoksi. Tämä on siis ihan suomalainen iso nettikauppa, mutta nämä vaunut tulee heille kuulemma ulkomaiselta toimittajalta, jotka tilaavat ne tehtaalta. Se 5vko tuli täyteen viime maanantaina ja kyselin vaunujen perään. He ovat nyt tiedustelleet eteenpäin asiaa, mutta ei mitään tietoa viivästyykö vielä paljon. Tiedä vaikka joutuis lähtemään kiireessä vaunuostoksille tässä vielä :devil: ja kun en just tykkää yksistäkään muista vaunuista ulkonäöllisesti kuin niistä mitkä jo tilattu :X3:
 
Viimeksi muokattu:
Mamido! Onnea veriarvoista! Ensimmäinen etappi saavutettu! Tää toinen etappi onkin sitte oma lukunsa! Mutta kyllä me tämäkin selvitään, ei olla yksin onneksi! Toisiamme tsempaten eteenpäin!
Minä oon varannu neuvolan vasta varhaisultran jälkeen ja viimeksi oli mukava kun se neuvola oli viikolla 10+jotain ja kuului syke eka käynnillä. En oikein jaksa niitä jaaritteluita jos mitään konkreettista ei tehdä, eli jos ääniä ei vielä mahdollista kuulla. Ja muutenkin en pysty varata aikaa jos ei oo varmuutta siitä, että jotain oikeaa elämää on olemassa

Mandala, nyt vaan oot tiukkana sinne liikkeeseen!!! Pakkohan niiden on se tarkkaan pystyä selvittämään missä teiän vaunut menee! Ärsyttävää kyllä tuollanen odottelu!
 
Hui Jonpa! Uutisia odotellessa... Onnea Tupsuli ja Hullabulla, ihania ultrakuulumisia! Samoin Mamidolla hyviä verikoetuloksia!

Ja kiitos oireettomuuskommenteista... Ehkä aavistuksen rauhoittaa omaa mieltä. Pari päivää on huimannut kyllä vähän joka käänteessä, onko se oire... Meinas käydä huonosti äsken, kun lähdin asiakkaalta junalle. Ehkä puoli kilsaa kävelyä, alkoi pyörryttää, kaupasta evästä ja lippu kouraan ja junaan hoiperrelen elpymään. Ihan karsee olo vieläkin.

En mä ainakaan uskalla varata neuvolaa ennen varhaisultraa... Olis kamalaa sit sitä perua.
 
Btw, vihaan tota Lutinusta. Se säikäyttää mut monta kertaa päivässä, kun se ylimääräinen sidosmössö hulahtelee pihalle -joka kerta ihan varma että nyt alkoi vuoto. Luget sentään valuu sillai tasaisen tahmaisesti...
 
Jonpa toivotaan että kaikki on hyvin! Kauheaa kyllä, en osaa edes kuvitella... Mutta Minustakin kuulostaa hyvältä ettei kipuja ole. Jospa olisikin vain joku hematooma tms...

Täällä ollu taas niitä supisteluja, välillä enemmän välillä vähemmän... Tuntuu inhottavalle kun maha kovettuu. Kysyin neuvolassa tuosta että jos oiski se streptokokki että jos se aiheuttaa niitä, niin se sano et ei sillä oo väliä vaikka oiski ku ei sitä kuitenkaan hoidettaiso_O oon kyllä ymmärtänyt että sitä hoidetaan antibiooteilla? Vai oonko ymmärtänyt väärin?
Kohdun sf mitta oli rv 26+2 29cm(y) eli yläkäyrillä mennään:)

Mandala kuulostaapa inhottavalta tommonen säätäminen. Oot vaan tiukkana että nyt pitää saada tietää missä vaunut on!

26+6:love:
 
Mä eilen vähensin yhden Lugen pois eli jätin iltapäivän annoksen pois. Tänään on taas ollut menkkamaisia jomoja ja mietin jo että laittaisko sen takasin vielä pariksi viikoksi... Eihän mulla ole kiirettä sitä vähennellä, kun viimeksi lopetin viikolle 12, sillonhan istukka jo hoitaa keltarauhashormonituotannon kokonaan. Toisaalta kävelin tänään reippaasti 10 km kahdessa erässä, että jomot voi toki siihenkin liittyä. Eihän tämä jännitys tosiaan tuohon varhaisultraan loppunut.... Mä viimeksikin stressasin sinne 24-26 viikolle asti, sit vasta aloin jokseenkin nauttia raskaudesta, kunnes 36 viikolta lähtien aloin pelätä kohtukuolemaa :oops: Voi taivas millasta stressiä tämä on!

Kiela
ymmärrän kyllä jos mietit yksityisellä käymistä viikkoa ennen virallista ultraa.. En minäkään olis yhtään pitempään jaksanut odottaa!

Minä varasin neuvolan 3+5 :LOL: Mut halusin tietylle terkalle, joten en halunnut riskeerata, että hänelle ei oliskaan ollut myöhemmin aikoja... Mietin, että se peruminen on tympeää vaikka km tulis missä vaiheessa tahansa ja jos kaikki sujuu hyvin, pääsen (tässä todennäköisesti viimeisessä) raskaudessa ihanalle terveydenhoitajalle :love: Mut kukanenkin varaa kun on siihen valmis!

Voi Jonpa olispa siellä kaikki hyvin!!!!!
 
Arvatkaa naiset mitä? Lääkäri ultrasi ja sanoi että vauvahan voi hyvin ja on oikein terhakka. Sen jälkeen rupesi etsiin että löytyykö vuotokohtaa ja yllätys oli suuri kun sieltä löytyikin toinenkin vauva :eek: oon niin pihalla vielä kun olla ja voi, että voiko tää olla totta. Molemmilla vauvoilla on omat istukat ja se jäi nyt vähän auki että onko toisessa hematooma. Huomenna selviää kun mennään niskaturvotusultraan ja siellä on kuulemma paremmat ultralaitteet..mutta meidän ilmeet olis varmaan ollu näkemisen arvoiset :D mutta kiitos teille kaikille ihanille, sain teiltä ihan valtavasti voimaa ja tukea :love:
 
Voi jonpa aivan ihanaa!!!:love: Lisää kaksosia tänne:love: ja että kaikki oli kunnossa!!
Siirrettiinkö sulle kaksi? Kun en muista yhtään(n) ompa mahtavaa kyllä! Mää oon valvonut ja oottanu et millon käyt kertoo uutisia:D
 

Yhteistyössä