~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Caro, vauvalle kannattaa olla noiden lisäksi vaikka kevyttoppapuku äitiyspakkauksesta mukana. Tai toki jos lämpötila on lähempänä 20 silloin kun teidän pieni syntyy, niin joku ohut fleecehaalari tai kollarihaalari tuohon päälle. Plus peitto varalle. Pipo, tumput ja villasukat myös.:) Vastasyntyneet eivät tarkene. Esim elokuun lasketulle ajalle katson meidän pienelle sit pitkähihaisen bodyn ja housut, varalle vielä ohuen peiton turvakaukalon päälle. Ja siis elokuussahan yleensä hellettä. Toki varmaan neuvolastakin osaavat hyvin vinkata miten vastasyntynyt tarkenee.
 
Hyvä kun tuosta tuli puhetta ja kiitos Lottainen vastauksesta. Olen itse miettinyt ihan samaa, että miten paljon tarvii vaatetta vauvalle ja missä vaiheessa alkaisi sairaalakassia kasailemaan valmiiksi.
Mulla olisi varmasti sopivia vaatteita olemassa, mutta miettinyt pitäisikö ottaa koko 50 ja 56 mukaan sairaalakassiin, vai molempia. Eihän se tietty ole meidän tapauksessa todennäköisesti kuin, ruuhkatilanteesta riippuen, 5-15min ajomatka kotiin, joten ei varmasti haittaa jos pelaa varman päälle ja ottaa 56cm vaatetta vaikka toinen niihin hukkuisikin.

Olikos sitä muuta erityistä mitä kannattaisi laittaa sairaalakassiin kuin se aiemmin mainittu nännirasva (kiitos siitäkin vinkistä)? lähinnä just tuon tyylisiä tuotteita mietin, mitkä voivat ajoissa aloitettuna ehkäistä ikäviä ongelmia.

33+5
 
Hohhoi, taas tuhrua havaittu ja nyt jo pyyhittäessä... Sellaista haalean punertavan rusehtavaa, ihan vetistä. Ja vähän sellainen paineen tuntu tuolla kohdun seudulla. Pahinta pelkään eli kolmatta perättäistä keskenmenoa... :unsure: En nyt pysty kommentoimaan teidän juttuja, palailen niihin myöhemmin.
 
Hohhoi, taas tuhrua havaittu ja nyt jo pyyhittäessä... Sellaista haalean punertavan rusehtavaa, ihan vetistä. Ja vähän sellainen paineen tuntu tuolla kohdun seudulla. Pahinta pelkään eli kolmatta perättäistä keskenmenoa... :unsure: En nyt pysty kommentoimaan teidän juttuja, palailen niihin myöhemmin.
Toivotaan parasta, että se nyt säikäyttelee eikä tarkota mitään! :love:
 
Me kotiutuduttiin kesäkuun puolivälissä viime kerralla ja vauvalla oli puuvillainen body ja housut, kokoa 50 (vauvan mitata syntyessä 3200g ja 51cm), päällä merinovillainen neuletakki ja housut (kudoin itse oisko ollut IVF 1. ja 2. välillä ja monta pettymyksen kyyneltä niihin oli kuivunut :love:), neulemyssy ja tumput ja villasukat + tavalliset puuvillasukat. Satoi ja lämmintä oli noin 10-15 astetta (tyypillinen pohjoisen kesäkuu). Nyt varmaan siellä etelässä saattaa olla samanlaista säätä. Me pidettiin osastolla sen 5 vrk mitä oltiin, omia vaatteita, se on sallittua OYS:ssa. Kunhan on itse tarkkana ettei ne sekoitu sairaalan vaatteisiin ja joudu hukkaan.

Mitä sairaalakassiin: Omat rintsikat, pikkuhousuja, HUULIRASVA (sairaaloissa on kova tuuletus), korvatulpat, nännirasva, deodorantti... Kanttiinista saa lehtia, muuten en tarvinnut esim. ajanvietettä, koska nukuin kaikki ajat milloin en hoitanut vauvaa:)
 
Voi Tinnu miten jännittävä huominen sulla on. Mulla on kans huomenna ultra ja meilläkin olis lomamatka toukokuussa... Sovitaan, että meillä molemmilla siellä pienet sydämet sykkii! Mä oon hermona kun tämä pahoinvointi vaihtelee, aamulla huonompi olo, nyt hyvä. Sit kun se olo on, toivoo että se loppuis ja nyt ois kiva jos olis se "mittarina"... Pöhkö olen!:rolleyes::sick: Tsemppiä huomiseen! Lähteekö lento jo heti huomenna?
 
Hullabulla! Voi kun se pikkuinen haluais nyt pysyä siellä tiputteluista huolimatta! Voi kunpa vaan ois harmitonta! Voimia epävarmuuteen!

Tupsuli ja Tinnu!! Onnea hurjasti huomiseen ultraan! Ajatuksissa olette!
 
Tinnu siis mä sekoilin ihan täysillä, olin ihan sunnuntaissa, jotenkin ajattelin, että huomenna on maanantai, heräsin tuon kirjoittamista ennen just päiväunilta :ROFLMAO: Olin ihan sekaisin näköjään. Mutta onnea sinulle huomiseen ultraan, mulla on siis vasta maanantaina.
 
  • Tykkää
Reactions: Tinnu
Hullabulla toivotaan että kaikki on hyvin. Pientä vuotoahan me ei lasketa eihän..
Tinnulle onnea ultraan ja tupsulille maanantaihin!
Täällä oireet hävinneet lähes tyystin ja sekös huolestuttaa!! Ne pienet pahoinvoinnit hävinny, nälkä ei enää oo jatkuvaa, tissit ei enää arat. Ainoo mikä jatkuu on turvotus. Ekassa neuvolassa käyty torstaina, mutta ei siellä ees ultrattu. Nyt mietinnässä ens viikolla yksityiselle.
 
Voi Hullabulla,..varmaan pelottaa mutta jospa se on kuitenkin vaan sitä samanlaista vaaratonta mitä täällä on TOSI monella ollu alkuviikkoina! Tuntuu pikemminkin että se ois ennemmin sääntö kun poikkeus näissä raskauksissa..
Onnea tuleviin ultriin ketä lähiaikoina on menossa, ainakin Tinnu ja Tupsuli (y)

Mulla ne huonot olot on jatkunu tasasen säännöllisesti näillä myöhäsilläkin viikoilla. Eilen oli melko pahoja vihlontoja kohdunkaulan seudulla ettei pystyny oikein hetkittäin liikkuunkaan ja hetihän siitä tuli mieleen liittyskö laskeutumiseen.. samanlaiselta kuulostaa kun Caro87lla. Oon aatellu et just siellä alueella, ja ne aiemmat rakko- ja suolikivutkin liittyis endoon. En muista et tälläsiä ois ollu missään vaiheessa sillon ekassa raskaudessa. Olikos sulla Caro endoa taustalla?
Niin ja lisäks vielä sairaalalistaan, oon pakannu jo pari purkkia luumusosetta ja pussillisen kuivattuja luumuja mitä vois syödä heti kun synnytys on ohi (eikä enää leikkaukseen joutumisen "vaaraa"). Jos yrittäs pitää mahan löysällä ettei ois ihan niin tuskaa sit vessakäynnit :poop: mahdollisten tikkien ym. vänähtäneiden paikkojen kans...;)

37+3 (kun nyt vrk vaihtuu)
 
Lullaby! Luumut onkin fiksu juttu ottaa mukaan. Ajattelin syödä koko raskausajan muutaman luumun päivässä, niin vatsa toimisi edes jotenkin.

Mulla alko viikkoa ennen synnytystä aivan jäätävät vihlonnat tuonne häpyluuhun. Oli pakko keskeyttää kävely ja odottaa että menee ohi. Johtui varmaan siitä, että pää oli jo tosi alhaalla ja aina kun lapsi liikutti päätä, niin sattui ihan hirveesti! Nämä oli mun ainoat liitoskivut. Kipujen ja suppateiden suhteen, oli todella helppo raskaus, mutta mulla olikin riesana se järjetön kutina.....tai on edelleenkin. Taas tänään kutisssut enemmän :( Pelolla odotan tulevaa, mikäli tämä raskaus saa jatkua.
 
Voi kiitos teille tuhannesti tsempeistä! :love: Tulee kyllä niin tarpeeseen, kun tuntuu vähän väliä, että pää leviää tähän hommaan.

Vuoto ei ainakaan eilisen aikana runsastunut ja nyt yön aikanakaan ei ole tullut mitään, eilen jokaisella vessareissulla tosiaan silleen huomasi, että paperissa haaleaa väriä. Koko ajan sitä on kuitenkin nyt varpaillaan, että milloin hanat aukeaa, varsinkin kun illalla oli ihan sellainen olo. Mutta ei auta kuin seurailla ja odottaa paniikissa tiistain ultraa...

Tinnulle ihan hurjasti tsemppiä ja irheaa mieltä tämän päivän ultraan! Täällä ollaan hengessä mukana :)

Elikalle toivottelen myös tsemppimieltä oireettomuuden kestämiseen. Itsekin täällä on nyt tuon vuodon ilmettyä kuulostellut koko ajan, että onko ne vähäisetkin oireet lieventyneet. Välillä tuntuu, että olisi ja taas välillä ei. Tissien arkuus on ehkä lieventynyt tai sitä ei enää niin huomaa, turvotus on edelleen tosi kova ja jouduin eilen nöyrtymään ja kaivamaan mammafarkut vaatehuoneen perältä. Eilen olin ihan kauhean väsynyt, mutta toisaalta pieni flunssakin taitaa tehdä tuloaan, että voi liittyä ihan siihenkin ja iltapäivällä oli kyllä aika kehno olo. Esikoinen haastoi oikein kunnolla päiväkodista lähtiessä ja olin ihan tuskan hiessä siinä eteisessä ja tuntui, että pakko päästä täältä ulkoilmaan tai alan yökkäilemään... Niin ja nälkä iskee edellee kyllä hirmu nopeasti - tyyliin aamiaisesta reilu tunti ja meikäläisen maha jo murisee :D

Lottaiselle mun piti vielä vastata tuohon vuodelepoasiaan. Mulla on tosiaan hyvä kontakti terapeuttiin, jonka kanssa oon viime syksystä lähtien alkanut käsitellä näitä viime vuoden keskenmenoja ja esikoisen vaikeaa raskautta ja hän on kyllä kullanarvoinen. Olin tosiaan syksyllä pitkällä sairaslomalla ja kävin tiiviisti terapiassa ja edelleen jatkan hänen kanssaan. Jos tässä raskaudessa päästään pidemmälle, niin tiukkoja hetkiä ja tilanteita tulee varmasti ja ammatti-ihminen on siinä kohtaa ainoa oikea paikka puida niitä. Hyvä, että säkin oot saanut kontaktin neuvolapsykologiin, kun kyllä ne nöykyt ja möröt on hyvä käsitellä. Tsemppiä ja urheaa mieltä toivottelen edelleen sinne pakkolepoon! Netflixiä, kirjoja ja kaikkea sellaista tekemistä, mistä saat hyvää mieltä :)
 
Niin ja se piti vielä sulle Lottainen sanoa, kun harmittelit sitä, että tämän toisen raskauden kohdalla olisi mennyt toisin ja jos pakkolepomääräystä ei olisi tullutkaan, niin mua helpotti ja joten avarsi tosi paljon oman terapeuttini toteamus, kun näitä oman kropan pettämisiä pähkäilin. Hän sanoi tai oikeastaan kysyi, että oliko se minun oma valintani ja se on helpottanut mua paljon, kun olen näitä murehtinut. Eihän se tosiaan ole ollut oma valinta eikä sille mitään ole mahtanut. Ei ekan raskauden komplikaatioille eikä näille keskenmenoille. Halusin vaan sen sulle todeta, koska itseä se on jeesannut etenkin silloin, kun ajatukset lähtee kiertämään synkkää kehää.
 
Hullabullalle, tsemppiä vuotoihin! Täällä suurinosa on vuotanu alussa enemmän tai vähemmän.

Lottainen, kiitos vastauksesta :) Välillä tuntuu, että miten osaan vauvaa sitten hoitaa kun en edes tajua miten se täytyy pukea :D

Kiela, kutina on kyllä yksi ärsyttävimmistä vaivoista mitä voi olla :( varsinkin jos ei oikein mistään saa helpostusta, paitsi raapimisesta joka sit vaan pahentaa.. Toivottavasti sulla ei nyt niin pahaksi menisi!

lullaby, ei oo endoa, pco vaan. Minäki oon päätelly että on jo niin alas laskeutunu, ei kyllä tarviis ihan vielä syntyä :eek: No mulla on ens viikolla se synnytystapa-arvio niin näkee samalla onko kohdunkaulalla muutoksia. Onko sulla ollu nyt myöhemmillä viikoilla menkkakipuja? Eilen illalla tuntu ekaa kertaa jonkun aikaa sen tyyppistä kipua alavatsalla. Olin kyllä koko päivän liikkeessä niin oiskohan siitä jotenki johtunu.

35+3
 
Jeeee hyvä tinnu :love: oikein mahtavaa ja rentouttavaa lomaa sinne, kyllä kelpaa nauttia nyt!

Mä olen lukenut tuota Lapsi kirjaa nyt eilen lisää. Tuntuu kyllä täälläkin että mitenhän sitä vauvaa osaa hoitaa, että hän olisi suht tyytyväinen, niin monta huomioon otettavaa asiaa!! Tuossa kirjassa kerrotaan esim nukkumisesta ja syöttämisestä yms tosi tarkkaan, että mitä kaikkea voi ottaa huomioon ettei toinen saa hepulia ja vaan karju epätyytyväisyyttään. Olisi tietty kiva jos jotenkin luontaisesti oppisi tekemään asioita oikein ettei tarvitsisi kirjaan tukeutua. Mutta samoin kun synnytykseen liittyen niin en ihan täysin kuitenkaan osaa luottaa, että kroppa ja pää osaa toimia sitten oikein. Täytyy yrittää kaivaa sitä luottamusta jostakin ainakin synnytykseen, ehkä sitten vauvan kanssa menee ainakin aluksi enemmän jollain automaattiohjauksella väsymyksen yms takia.

33+6
 
  • Tykkää
Reactions: Tinnu
Caro87 Okei,..no ehkä mullakin se kohdunakaulan vihlonta vois johtua jostain muusta(kin) kun endosta. Ja samoin kun Kielalla, se tosiaan välillä sattuu kun lapsi puskee päällään tai kääntelee sitä tai mitä nyt tekeekään siellä. Ja rakkokin alkanu olla taas varmaan litimmässä kun öisin pitäny käydä useemmin vessassa ja jos on hiukankin täydempi niin sitähän tirisee housuun jo vähän siinä matkallakin.. melkein kuvittelee jo että tihkuuks lapsivesi kun niin outoo ettei pysty mitenkään pidättään!
Aamusta kun nyt tuli nukuttua pidempään niin silmäluometkin melkein umpeen turvonneen muurautunu. Ranteet ei taivu ja peilissä kainalotkin näyttäs vähän pullistuneilta.. turvotusta on siis siellä ja täällä. No, "kiva" tietää et ihan normaalia vaikka se jatkuis vielä synnytyksen jälkeenkin muutaman viikon :X3:
Ei oo kyllä varsinaisia menkkakipuja ollu koko aikana, ehkä muutaman kerran semmosia etäisen vaimeita selän puolella. Supistukset on tuntunu ikäänkun kiristävänä vihlontana lantionpohjassa, hiukan siis erilaisena kun normi menkkajomotukset.

Mahtavaa Tinnu <3 pikkunen on hyvin kasvuaikataulussa kun jo sykekin näkyy.. Rentouttavaa lomaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Tinnu
Voi Tinnu! Paljon Onnea sykkeestä! Niin ihana juttu ja nyt vaan loman kimppuun riemulla! Mahtavia elämyksiä teille!

Lottainen! Ei varmasti oo helppoa olla "kotiarestissa" ja kun kauheesti ei voi varmaan kotonakaan touhuta, saatikka nostella! Viikkoja on vielä jäljellä sulla! Tiedän täällä meilläpäin yhden vyöhyketerapeutin, joka on monta äitiä tehnyt toimintakykyiseksi, kun vauva meinaa avata paikat liian aikaisin. Hieroo jalkapohjasta tietyt pisteet ja niin tää terapeutti mulle vannotti, että äidit tuntee sen siinä käsittelyn aikana, kun vauva nousee ylöspäin. Ja jos laskeutuu uudelleen, niin uusi hoito. Muutaman noston jälkeen, kuulemma yleensä pysyy synnytykseen saakka.

Lullaby! Se turvotus on epämiellyttävää, mutta se kertoo siitä, että loppusuoralla oot! Voi että, tuossa vaiheessa illalla miettii nukkumaan.mennessä, että saakohan sitä nukkua aamuun saakka ja kun aamulla herää, niin on ekana mielessä, että tänään voi olla se päivä, että lähtö tulee :) Voimia sinne odotteluun!
 
  • Tykkää
Reactions: Tinnu ja lullaby
Onnea Tinnu mahtavista ultrakuulumisista! Tuo jos mikä on ihana hetki aloittaa loma, nauttikaa ja rentoutukaa :)

Tänne on rantautunut flunssa ja olo on ollut kurjaakin kurjempi. Eilen en jaksanut juuri sohvalta nousta ja nukuin pitkät päikkäritkin ja taas iltaa kohden oli vähän väliä tosi oksettava olo. En tiedä, johtuuko se nyt flunssasta vai raskaudesta, koska mulla ei koskaan aiemmin ole raskauspahoinvointia ollut. Miten teillä muilla, jotka olette siitä kärsineet, millaista se on ollut? Mulla ei paikallaan ollessa juuri tunnu, mutta ylös noustessa ja etenkin jos edellisestä ruokailusta on jo aikaa, niin olo on tosi hutera ja kaikki tekeminen hengästyttää ja nostaa tuskan hien pintaan. Tänään se olo tuli jo aamusta, kun söin aamupalalla tavallista enemmän. Tosi outoa. No, kaksi yötä olisi vielä ultraan, sitten koittaa tuomion hetki.

Tupsulille toivotan jo nyt hurjasti tsemppiä huomiseen ultraan! (y)

6+1
 
Mulla pahoinvointi oli lievää, oksensin yhteensä neljä kertaa ennen toista kolmannesta. Just silleen tuli huono olo jos ei syöny tarpeeksi usein, esim aamut oli tosi herkkiä sille kun yön aikainen paasto venyi pitkäksi aikaisen nukkumaan menon takia. Täällä ketjussa on ollut kyllä pahoinvointia ihan laidasta laitaan, tosi kovaa sellaista joillain. Toivottavasti sulla pysyy siedettävänä!

Niin ja peukut täällä pystyssä sun ja Tupsulin ultraa varten myös! (y)

Lullaby tsempit loppukirin vaivojen kestämiseen! Mä tässä mietin miten pahaksi tää turvotus voi oikein mennä, sormia ei kyllä kivuilta saa melkein koukistettua aamusin, varmaan turvotuksen takia just.
Täälläkin kai päätä ruuvaillaan tuonne alas, toistaiseksi ei kyllä muuta kuin vihlo rakkoon ajoittain.

34+0
 
Hullabulla mulla on just tollasta, että saa syödä jotain parin tunnin välein, mielellään suolasta ja proteiinipitosta, muuten tulee just öklö olo, sylkeä pukkaa suuhun ja sellanen krapulainen olo, huimaa ja väsyttää. Paikallaan olo on hyvä, muut asennot huonoja. Edellisessä raskaudessa olin saikulla yhteensä 1 kk ajan pienissä pätkissä just sen takia, kun joinain päivinä en voinut päätä nostaa tyynystä oksentamatta... Toivottavasti nyt olis lievemmät oireet!

Aamulla oli huono olo, joka ei lähtenyt voileivällä ja jugurtilla, sitten paistoin pekonia ja munia, johan helpotti :ROFLMAO: Siis ihan samat oireet kuin krapulassa!! Ihan järkyttävää, normaalisti syön hyvin terveellisesti, mutta nyt pakko saada kaikkea suolasta koko ajan... Mitkähän mahtaa olla mun verenpaineet jonkun viikon kuluttua, jos tämä jatkuu tämmöisenä... Toisaalta jos mä juon liikaa vettä ja tää on oire siitä?

Kiitos tsempeistä huomiseen ultraan! Hirveesti nyt epäilyttää onkohan siellä edes ketään. Olen henkisesti jo hyvää vauhtia varautumassa huonoihin uutisiin. :rolleyes:

Onko muuten kellään tietoa (Tinnu ehti karata jo lomille), että korvaako matkavakuutus sairaalahoidon keskenmenossa, jos sattuu tarvimaan? Esim. jos on niin kovat kivut, vuodot ym? Kun suunnitellaan matkaa siten, että oltais rv 13 matkalla (jolloin toki on pienet riskit keskenmenoon, mutta realistihan varautuu kaikkeen)..
 
Tupsuliko siitä sairaalakassista puhui..?
Hyvä listaus. Mulla oli viimeksi noita omia pikkuhousuja mukana aivan turhaan. Jälkivuotoa oli niin hurjasti pari kolme päivää, et oli luksusta pitää niitä sairaalan verkkopikkuhousuja ja isoja vaippoja, niin kamalalta kun kuulostaa. Heti kun vaihdoin omiin pikkareihin ja olevinaan isoihin yösiteisiin, oli sänkyä myöten aina verisotkut..:/ mut toki, yksilöllistä todellakin.
Luumusosetta tai luumuja, tai lakritsia minäkin suosittelen. Ei tule ajatelleeksi etukäteen, mutta vessakäynnit on synnytyksen jälkeen aika haaste jos vatsa on kovalla. Ja se että käyttää käsisuihkua, suihkuttaa samalla kun pissaa, on aarteen arvoinen vinkki jos on yhtään repeämää tai eppari.
Etukäteen kannattaa myös miettiä ja ilmoittaa kavereille, sukulaisille jne et tahtooko sairaalaan vieraita ja missä määrin. Itse esim laitoin etukäteen silloin 2008 faceen, et kiitos mut en tahdo vieraita sairaalaan muuta kuin omat vanhempamme. Osa nosti nokkansa pystyyn, mut suurin osa nosti peukkua ja totesi että olisipa itse ollut aikanaan yhtä fiksu. Kyllä se vauva ehditään nähdä sit kun perhe on rauhassa kotiutunut.

Kiela, kiitos vinkistä mut en uskalla näillä viikoilla menmä vyöhyketerapiaan et ei tapahdukin jotain päinvastaista mitä haetaan. Lapsi kun ei oo vielä edes pelastettavissa. Joo, kotiarestissa oon, paremminkin sohva-arestissa. En siis pysty edes puuhastelemaan kotona. Sohvalla oon, käyn jääkaapilla tai vessassa ja jatkan sohvalla oloa. Välillä puolimakaavassa asennossa kuistilla et saa happea. Pari kertaa käynyt nopeasti kaupassa ja sit onkin kärsinyt kivuista ja supistuksista loppupäivän.:/ torstaina on ultra, toivottavasti supparit ei oo tehneet mitään.

Au, pään ruuvailut alas kuulostaa kivuliailta! Tsemiä kovasti!

Tsemiä tuleviin ultriin, jollain oli jo huomenna? Puhelimella selaaminen vaikeaa. Toivon hyviä uutisia!

Olikohan muuta..sori, tää on niin vaikeaa pysyä kärryillä.
Pahaa oloa kärsiville pitkää pinnaa!!!

Pus!
Lottis rv22+2
 
Jos luumut ei riitä, Pegorion on hyvä apteekista saatava lisä ruokavalioon, joka pitää mahan toiminnassa. Sitä saa myös osastoilla, yleisesti sairaaloissa käytetty.

Mulla oli aika niukkaa vuoto, siksi omat pikkuhousut oli tosi jees, inhosin yli kaiken niitä sairaalan verkkohousuja :ROFLMAO:

Liivinsuojat kannattaa pakata mukaan, niitä menee alussa ihan älyttömästi. Harsoja ei myöskään ollut osastolla, niitä meillä oli mukana omasta takaa.

Muista vieläki miten ihanaa oli päästä synnytyksen jälkeen osastolla ekaa kertaa suihkuun, se oli taivaallista! Lisäksi hoitajat suositteli pitkiä lämpimiä suihkuja maidon nousun lisäämiseksi, niin minähän otin siellä ilon irti! Jotkut naiset olivat vielä jättäneet suihkuun omia geelien, shampoiden ja hoitoaineiden jämiä ja oli ihana valita sieltä joka kerta joku erituoksuinen aromaterapia :p

OYS:ssa ei saa osastolle mennä kuin vauvan toinen vanhempi ja sisarukset. Ei ole saanut moniin vuosiin (ainakaan 2011 vuodesta). Myöskään vauvaa ei saa viedä osastolta pois. Se rauhoittaa kivasti osastot ja vähentää infektioriskiä. Ystäviä saa käydä tapaamassa (ilman vauvaa) kahviossa. Eipähän tarvi selitellä ihmisille, ettei halua nähdä ketään :rolleyes:
 
Joo,o! Tää oireettomuus vaan jatkuu. Häpyluussa tuntuu välillä jotain painetta ja vihlontaa, siinä kaikki. Ehkä useammin pissattaa. Tissit edelleen vähän arat, mutta mielestäni liian vähän. Toooodella skeptisin fiiliksin mennään. Huomenna vasta soitan polille ja saan sen varhais uä ajan. Tää kivuttomuus on niin ihmeellistä!? Miksi ei tunnu mitään??? Ei voi olla normaalia!? No joo, yks juttu on tullu, että herään yöllä neljän maissa ja en meinaa saada unta uudelleen. Tämä oli mun mielestä viimeksikkin ja nukuin kyllä huonosti koko raskausajan, lopussa se ihottuma valvotti vielä lisäksi.

Mulla oli ihan minimaalista jälkivuoto. Ekapäivät oli niinku normimenkat ja sitte pientä tuhruilua muutaman viikon. Olin kyllä ihmeissäni.

Onnea ultraan Tupsuli! Sulla on niin lupaavasti oireita, että eiköhän siellä olla kotona ja kaikki hyvin!

Lottainen! Ymmärrän kyllä, ettei välttis vyöhyketerapiaan uskalla lähteä! Koko käsittelyä ei raskausaikana saakkaan tehdä.
 
Paljon uusia <3 Tervetuloa!! Nauttikaa oireettomuudesta ja/tai oireista ;) Omasta alkuajasta jo aikaa, että unohtanut tyystin. Mutta vuotojani en unohda, kun kestivät sen 8vkoa.

Täällä unettomuus, väsymys ja sairastelukierre saanut voimat pois. Siksi hiljaiseloa palstailun suhteen... Taustalla edelleen kuitenkin:) Kivuliaat supistukset onneksi loppuivat viikko sitten! Nyt pystyy jo kävelee pihalla ilman kipuja ja pelkoja. Ja johan tuo tyyppikin on varmaan 2,5kg, kun paremmat viikot nyt :)

Sairaalakassi pakattu jo 5vkoa sitten :O Sisältönä henk.koht hygieniatarvikkeet, jättisiteitä kotiinpaluuta varten ja maxialushousut (sairaalan verkkohousut ja siteet on kyllä myös hyviä), suklaapatukoita, suolakeksejä, mehutetroja, kofeiiniton pikakahvi (meidän sairaalassa saa kahvia vain aamupalalla :O) ), laturit, kuulokkeet, ipad synnytysmusiikin takia, kamera tyhjennettynä, nännirasva, imetystoppeja pari (rintsikat painaa ja kiristää eikä tiedä alkuun kokoa), liivinsuojia, nännikumit (jos tuliskin tarvis), tutti (varuiks vaikkei suositellakaan), kutimet, äitiyspieruverkkarit itelle kotiutumiseen ja pitkähihainen paita, vauvalle kokoa 50 ja 56 body, housut, sukat, myssy , neuletakki ja -housut ja fleecehaalari tai ohut kaukalopussi. Esikoisen kanssa oli onneksi 2 eri koon vaatteet. Pienemmät housut ei mahtunut, kun olikin pitkäsäärinen. Ja hällä myös iso jalka joten ei voitu jaljaterällisiä käyttää koskaan. Ja hän synty helleaikana niin oli vain body, housut, sukat ja myssy kotiutuessa. Saas nähdä mimmoset lämpötilat toukokuussa.

Rv34+5
 

Yhteistyössä