~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kop kop kiva kuulla susta pitkästä aikaa! hyvä ettei supistele, vaikka muuta vaivaa näyttäisi sielläkin olevan.

Kiela eikös ne raskaudet kuitenkin voi erota toisistaan täysin oireidenkin puolesta. Jospa tämä vaan lupailisi sulle helpompaa toista raskautta!

Voi hitto meni aamu pilalle kyllä täällä. Aamulla työmatkalla tuntui hikkamaista liikettä ylämahalla, josta tietysti heti päättelin itsekseni vauvan yön aikana kääntyneen pää ylöspäin taas :( Vielä eilenkin pariin otteeseen hikaksi tulkitsemani pieni tasarytminen tökkiminen tuntui siellä missä aina eli alavasemmalla. Nyt tuntui just jossain vähän navan yläpuolella vasemmalle. Voi vauva jos menikin vielä pyörähtämään ympäri :( enkä tietysti saa asiaan mitään lisätietoa ennen ensi viikon neuvolalääkäriä.
No voisi ne ongelmat varmaan suurempiakin olla tässä vaiheessa, mutta kyllä tuo nyt jotenkin veti mieli maahan silti.

34+1
 
Tinnulle onnittelut sykkeestä -tosin ehdit vissiin jo karata. Ja Tupsulille tsemppiä ultraan... Pidemmälle ehtineille ei oikein osaa kommentoida mitään, paitsi Mandala toivottavasti pikkutyyppi ei kääntynyt...

Mua ahdistaa ihan valtavasti. Huolettaa ja itkettää. Ei ole juurikaan mitään oireita, minusta vielä vähemmän kuin viimeksi. Ehkä aavistuksen rinnat alkaneet aristaa välillä, ja iltaisin kunnon turvotus, muuten ei mitään. Olen ihan varma, että tämä on tuulimuna. Ja vielä kaksi viikkoa pitäisi pystyä odottelemaan... Mietin jo jos varaisin yksityiselle viikon päähän ultran. Ke tulee 6+0, näkyiskö silloin jo mitään..? Ainoa päivä tällä viikolla, kun töiltä pääsisin käymään. Tää menee niin samalla lailla kuin viimeksi. Varhaisultrakin on saakeli samana päivänä (ma 25.pvä ja vkot 7+5), ja kunnon työreissuputki alle. Häihin aikaa kuukausi, kyllähän tähän yksi kohdun tyhjennys sopii täydellisesti :(
 
Kiitos Mandala ja Tupsuli pahoinvointikommenteista! Kauhean vaikea itse sanoa, että onko se raskaudesta johtuvaa vai vaan tähän flunssaan liittyvää. Parin tunnin välein on pakko jotain syödä tai juoda, muuten maha murisee niin, että naapuriin asti kuuluu ja olo on hutera. Ja tuon huimauksen oon myös huomannut, etenkin jos nousee ylös, niin meinaa vintti pimetä. Kaikkein parhaiten uppoaa jääkaappikylmä laimennettu mehu ja sitten oon salaa hörppinyt lapsen pillimehuja :)

Voi SalamaT! Luja rutistus nyt näin alkuun <3 Voisin sanoa, että tiedän aika tarkkaan nuo fiilikset ja ajatukset, joista kirjoitit. Olen henkisesti yrittänyt varautua huomiseen ultraan ja mahdollisiin huonoihin uutisiin, vaikkakin se ultraan meneminen ja tilanne pelottaa aivan järkyttävän paljon. On niin tuoreessa muistissa ne viime vuoden ultrareissut, joissa kkm:t todettiin, niin sitä jotenkin ajattelee, että miksi tää nyt voisi onnistua. En vaan uskalla antaa itseni iloita tästä, vaikka tiedän, että en voi grammaakaan sitä surua surra etukäteen, jos huonoja uutisia tulee. Toisaalta tuntee huonoa omatuntoa siitä, että ei pysty yhtään iloitsemaan ja olemaan onnellinen, mutta minkäs näille fiiliksille mahtaa... Varaa ihmeessä ultra jo aikaisemmin, jos vähänkään siltä tuntuu. Mulla on siis huomenna 6+3 ja lääkärin mukaan pitäisi syke näkyä, jos on näkyäkseen. Ja mulla näkyi jo 6+0 alkava syke viime kevään raskaudessa, vaikkakin päättyi sitten huonosti.

Kielalle tsemppitoivotukset ja samaistumisfiilikset myös! Mua ihmetyttää ja huolestuttaa myös ihan kauheasti, kun mitään ns. menkkakipujen tapaisia tai ylipäänsä kohtutuntemuksia ei ole ollut koko aikana. Ainoastaan siirtopäivän iltana, mutta sen tulkitsin johtuvan vaan siirrosta, koska mulla on yleensä kohtu kipuillut siirron jälkeen. Nyt ei ole oikein niitä nivusissa tuntuvia jomotuksiakaan olleen, tosin tuon häpyluun vihlonnan ehkä tunnistan. Tosin nyt oon saanut itseni vakuuttuneeksi siitä, että mulla on kohdunulkoinen raskaus, koska oikealla puolella on parina viime päivänä jomotellut ikävästi ja mun mielestä nimenomaan munasarjan/ kohdun välimaastossa. Kyllä nää piinaviikot saa ihmisen hulluuden partaalle! :D

Tsemppiä Tupsulille vielä ultraan tänään, tulehan sitten kertomaan kuulumiset! :)
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
Hullabulla ja Salama! Niin pystyn samaistumaan teiän tuntemuksiin oireettomuudesta. Viime raskaudessa oli kymmenen kertaa kipeämmät rinnat ja kohtutuntemuksia sata kertaa enemmän. Toispuoleisia kohtutuntemuksia mulla oli viimeksi ja myös pelkäsin, että jos onkin kiinnittynyt väärään paikkaan, mutta ihan oikein siellä silti kaikki oli, eli Hullabulla.....niitä toispuoleisia tuntemuksia voipi hyvinkin olla, vaikka kaikki oisikin ookoo. Jospa meillä kaikilla olisi näistä peloista huolimatta kaikki hyvin. Silloin kun oli mulla se kkm niin tuli kauheita supistuksia ja vatsakramppeja! Toisaalta tää hiljaisuus mahassa antaa toivoa, mutta tää on mun mielestä liian hiljaista, jotta siellä jotain voisi oikeasti tapahtua.

Tein tänään digin, eli ylihuomenna tulee kolme viikkoa siirrosta. Se antoi 3+ ja rauhoitti vähän mieltä. Toinen mikä on ollut nyt tänään on etova olo.

Soitin polille ja kerroin tuloksesta, sekä sain ultra-ajan joka on vasta 2.5.
Tuntuu että menee todella pitkälle nyt tuo aika. Oon ihan pihalla, että mikä rv mulla on nyt menossa. Tayssi laskee sen menkoista, niin täytyy käydä raskauslaskurilla laskemassa.
 
Hullabulla, mulla on ollu just tollasta pahoinvointia koko ajan. Maatessa tuntuu hyvältä mutta heti kun nousee, niin yököttää..pakko pitää syömisestä kiinni, muuten tulee karsee olo, parin tunnin välein saa jotain syödä. Näkkileivän oon todennut hyväksi ja rahka..Nyt se alkaa onneks vähän helpottaan..mulla kulkee banaani käsilaukussa aina, koska nälkä voi yllättää koska vaan. Vkolla 7-9 se oli pahimmillaan ja mulla oli yöpöydällä suolakeksejä, joita aamulla söin muutaman että pystyin nouseen sängystä. Ja salmiakki autto myös, jos tuli se kuvotus..toivottavasti näistä olis jotain apua.
Oksentamisen olen pystynyt välttään, mutta kamalaa se yökötyksen tunnekin on..tsemppiä :)
 
Kiela, meillä laskettiin tayssissa hedelmöityksen mukaan, sanoivat että edellisillä menkoilla ei ole mitään merkistystä, kun tiedetään hedelmöityspäivä. Meille tehtiin ICSI. En tiedä vaihteleeko sitten eri hoitojen mukaan.
 
Tupsuli Meillä vakuutukset pohjolassa ja juuri viime viikolla soitin ja kyselin että kuin on kun lähdetään reissuun raskausviikolla 13, korvaako oma matkavakuutus jos joutuu lääkäriin keskenmenon takia. Ei kuulemas korvaa. Piti ottaa matkavakuutus sikiölle, vaikka ei sitä pelastaa pystykkään. Valuutus oli kyll tosi edullinen et sinänsä ei suuri investointi.

Kävin tänään rauhoittelu ultrassa yksityisellä ja siellä se pieni jumppaili. Sykekin kuultiin jo hyvin. Koko vastasi aikalailla viikkoja. Eli älkää naiset huoliko. Ei se oireettomuus tai niiden häviäminen aina oo se pahin mahdollinen lopputulema. Tosin helppo sanoo nyt kun taas itse näki et kaikki kunnossa. Eilen olin vielä toista mieltä itsekkin.
Rv 8+6
 
Jompa! Ihanko totta! Onkohan nyt sitten käytäntö muuttunut!? Icsi meillekkin on tehty! Viimeksi sanottiin, että se ero on niin pieni, ettei käytännössä oo merkitystä.

Raskauslaskuri anto 5+1 sen hedelmöittymisajankohdan mukaan en osaa laskea. 4päiväinen siirrettiin.
 
Kiela, julkisella ne laittaa ultrat niin myöhään että takuulla hitainkin syke näkyy jos on näkyäkseen, tehokkuussyistä tietysti. Mulla on kans se vasta 7+5, eikä ne suostu aikaistamaan. Sillä tota yksityistä mietin... mut on siinäkin dilemma, mennäkö viikkoa aiemmin kuulemaan potentiaaliset huonot uutiset vai kitua vielä viikko pidempään sillä epätoivon syövereistä silti ihmeellisesti tuikkivalla toivolla...

Elikalle kiitos vakuutustiedosta. Vaikka mä en uskokaan että tuolla ketään olis, mutta jos sattuukin hirmu lottovoitto, niin meillä on häämatka siihen 11-12 viikoille. Pitää sit hoitaa toi vakuutus kuntoon.

Kiitos tsempeistä! Jos mulla minkäänlaisia pahoinvointituntemuksia on (kuviteltuja) niin ne on ennemmin ruuan jälkeen. Nytkin pyörryttää lounaan päälle. Luulen että se on tää stressi... Kovasti jaksamista meille kaikille alun panikoijille!!
 
Näissähän raskausviikot menee niin et siirtopäivä on 2+ alkion ikä, eli jos 4 päivänen siirretty nii siirtopäivä on rv2+4.

Nyt on ollu vähän parempia päiviä pahoivoinnin suhteen ja menkkajomotuksia, niin ekanahan se tietenki tuo mieleet et apua elääkö se enää.. Mutta joo sitten pitää järkeillä et näillä viikoilla voi jo alkaa pahoinvointi helpottamaan tosin monesti lukee että näillä viikoilla se on just pahimmillaan.. No kohtuki varmaan alkaa enempi kasvaa nii kipuilee, ei sitä vaan uskalla luottaa että kaikki ois vielä hyvin vaikka varhaisultrassa olikin. Toivottavasti pian ois se nt ultra ja et perjantaina neuvolas yritettäis ainaki kuunnella sydänääniä :)
rv9+6
 
Tupsuli, onpa Oyssissa loistava ratkaisu tehty noiden vierailujen kanssa!(y) Ja kerrohan ultraluulumiset, tsemiä,

Kop kopille onnea suppareiden loppumisesta!!!:)

Voi Mandala, toivotaan et tyyppi nyt vaan hämää suo eikä olis oikeesti kääntynyt!

Täällä makoilu jatkuu. Pieni tyyppi on ollut jotenkin tosi aktiivinen liikkuja viime päivinä, yölläkin heräilee välillä monotuksiin, siis silloin kun saa unta..:LOL:
Turvotusta on runsaasti sormissa, verenpaineet kovin matalat. Torstaina on se neuvola ja seurantaultra.

En oo vieläkään uskaltanut ostaa pienelle mitään. Jännä. Esikoiselle oli tässä vaiheessa jo vaikka mitä.

Lottis rv22+3
 
Mulla oli eka ultra polilla 6+6 ja sit pääsin vielä kunnan varhaisultraan joskus rv 10. Käykää ihmeessä aikasemmin yksityisellä jos pystyy :)

Alkuraskaudessa mulla oli oireita plussan aikaan ja sit ne hävis oikeestaan kokonaan. Tais olla joskus rv10 jälkeen kun vasta tuli pahoinvointia yms.

Mandala, jospa pikkutyyppi olis kuitenki oikein päin :) ootko tuntenu takapuolen ylhäällä sillonku vauva oli ainaki oikeinpäin? Oliko sulla istukka edessä, ei varmaan kyllä sitten niin hyvin tunne..

Meidän sairaalassa tais olla niin että muut kun puoliso voivat vierailla illalla parin tunnin ajan, mut ei hoitohuoneeseen voi tulla. Riippuu kyllä varmasti omasta olosta miten jaksaa vieraita ottaa vastaan vai sanooko töykeesti että älkää tulko.

Lottaiselle kyllä hatunnosto kun jaksat makoilla ja vaikutat kuitenkin olevan ihan hyvällä mielellä :) vaikka toki tossa tilanteessa ei ole vaihtoehtoja.

Mulla oli toissapäivänä vatsanväänteitä ja vähän löysällä myös. Kauhulla ajattelin että tuleeko lähtö kun luin että monella enteilee synnytystä :D tänään ollu taas ihan normaali olo. Lenkillä kyllä melkein itkua väänsin loppumatkasta kun sattu niin paljon tohon alapäähän. Pitäs ottaa itteeni niskasta kiinni et laittelisin sairaalakassia edes jollekkin mallille, ekat imetysliivit tilasin vasta eilen ja muutenkaa ei oo vielä kaikkee mitä tarvii.. Ja lähtö voi kuitenki tulla millon vaan.

35+5
 
Kiitos tsempeistä!

Ultrassa käyty ja yksi pikkuinen siellä oli sykkeineen :love: Lääkäri laski että nyt olis 6+5 ja alkion koko vastas 6+5, eli ihan aikataulussa. LA:ksi tuli 30.11. Munasarja oli valtava ja vatsaontelossa hieman nestettä, että kyllä mullakin se hyperi on lievänä ollut, kuten arvelinkin. Lugeja alan vähentelemään siten, että ne loppuis viikolla 9 kokonaan... Siis jos noudatan ohjeita :ROFLMAO: Viimeksi taisin käyttää yhtä kapselia viikolle 12 asti...

Jännä että sain sillon siirtopäivänä klinikalta tietokoneen tulostaman "raportin" neuvolaan annettavaksi, jossa oli merkattu siirtopäiväksi 2+0. Nyt lääkäri sanoi, että punktiopäivä on hedelmöityspäivä, kuten täällä on sanottukin ja mitä teillä muilla tuossa aiemmissa pohdinnoissa on. Parempi etten anna sitä lappusta neuvolassa vielä hämmentämään, tuntuu, että ne on muutenkin siellä ihan sekaisin IVF-alkuisisten raskauksien kanssa :p

Lääkäri toivotti hyvää jatkoa (kun ei enää nähdä) ja minä tokasin siihen, että luuletko, että jaksan nt-ultraan odottaa :D Enköhän mä varaa vielä kontrolliultraa tähän puoliväliin, ellen sitä ennen ala saada sydänääniä omalla dopplerilla kuuluville.

Näköjään voi pitää paikkansa, että saman ihmisen eri raskaudet on hyvin erilaisia. Nyt mulla siis aivan lievää tissikipua, kun viimeksi oli todella turvonneet ja kipeät tissit jo nyt ja oli todella voimakkaat menkkaoireet h 3-5. Viimeksi ei ollut menkkaoireita ollenkaan. Ja nyt on aamuun painottuvaa pahoinvointia, joka helpottaa syömällä ja ulkoilmassa, viimeksi oli iltaan painottuvaa tai koko päivän tuntuvaa, johon ei syömiset auttaneet ulkoilusta puhumattakaan... Ja maha on hiljentynyt tyystin, ainoastaan tuo munasarja ilmoittaa olemassa olostaan, jos erehdyn kylkeä kääntämään tai kumartumaan huonossa asennossa.

Tsemppiä Hullabullalle huomiseen :love:

Kiitos vakuutustiedoista, täytyy hoitaa asia eteenpäin.
 
Onnea Tupsuli :love::love: yksi iso etappi saavutettu onnistuneesti, jee!

Caro joo se istukka on edessä, mun on ollut tosi vaikea hahmottaa mikä vauvan osa missäkin on, eli sen takia en ollut voinut uskoakaan vauvan olleen kääntyneen ennen edellistä neuvolan varmistusta kun liikkeet tuntunut kuitenkin aika samanlaisilta ja möyrintä tapahtuu aina oikealla puolella nahkaa venyttäen.
Liikkeet on edelleen samoissa paikoissa, mutta ainoastaan se hikka on vaihtanut paikkaa. Oli toinenkin hikkakohtaus äsken, jossain navan seudulla eli vähän alempana kuin aamulla. Joten mene ja tiedä sitten loppujen lopuksi voiko tuosta mitään edes päätellä, pitäis jättää kotilääkäridiagnosointi vaan tekemättä ja odotella kiltisti ensi viikkoon.
Muutenkin olen psyykannut itseäni nyt aamun jälkeen kovasti, että asiat menee omalla painollaan enkä voi niihin vaikuttaa joten pitää nyt vaan oikeasti relata. Ja kuitenkin tärkeintä on se, että liikkeitä tuntuu eli vauvalla luultavasti kaikki ihan hyvin kuitenkin. Jotenkin vaan vaikeaa vaihtaa ajatuksia kun jotkut jutut tuntuu jäävän pyörimään päähän kuin rikkinäinen levy näin raskaana ollessa :D

Ja joo sun kannattaa kyllä näköjään jo sairaalakassia pakkailla siellä! :sneaky:(y) itse aloin kirjaamaan jo ylös mitä kaikkea täällä listattu. Ehkä sitten ensi viikolla voisi alkaa pakkaamaan sitä valmiiksi oven pieleen kun aikaa äitiyslomalla riittää tällaiseen puuhasteluunkin.
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016
Misericordia ... 2.IVF 2.PAS ... ? ... 2.10.2016
Illantähti ... 2.IVF/ICSI ... neljäs ...
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen (2 sijaislasta) ... 1.11.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
Nenna81 ...2.IVF 3.PAS ... kolmas (ensimmäinen yhteinen) ...
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 20.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 30.11.2016
Mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ...
SalamaT ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.12.2016

Tapahtumia tulossa :)

Nenna81 - varhaisultra 12.4.
frankie - rakenneultra 13.4.
Tupsuli - varhaisultra 13.4.
Caro87 - synnytystapa-arvio 13.4.
JONPA77 - nt-ultra13.4.
Lottainen - neuvola+seurantaultra 14.4. - rv22+6
lullaby - neuvola 14.4. - rv38+1
kiia-s - neuvola 15.4.
lullaby - neuvola 19.4. - rv38+6
Mandala - lääkärineuvola 19.4. - rv35+2
Mar80 - varhaisultra 19.4.
Kiisuli80 - sokerirasitus 20.4. - rv27+0
SalamaT - varhaisultra 25.4.
Jasmina20 - nt-ultra 25.4.
JONPA77 - neuvola 28.4.
Kiisuli80 - neuvolalääkäri 29.4. - rv28+2
Mandala - neuvola 2.5. - rv37+1


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)


Maaliin päässeet :love:
 
Heräsin siihen että valuin verta, menin vessaan ja kauhee lumpsahdus kuulu ja meni pyttyyn (en saa sitä ääntä mielestäni) ja sitä verta tuli ihan kiitettävästä :cry: tänään alkoi 12 raskausviikko, huomenna piti olla niskaturvotusultra ja kaikki meni..oon varmaan shokissa kun ei edes itku vielä tule, jouduin juokseen ulos kun meinas taju lähtee ja tuli hirvee tuskahiki, istuin terassilla vartin ja mietin että mitä pahaa olen tehnyt, että miksi miksi miksi miksi :cry:
 
Uni ei tuu ja pää lyö tyhjää..soitin äitiyspolille ja he käski olla aamulla heti yhteydessä neuvolaan. Siellä kätilö ihmetteli ettei mulla ole vatsa yhtään kipeä ja verentulokin loppui n vartti lumpsahduksesta. Mutta eihän sieltä mikään muu voi lumpsahtaa kun sikiö. Näin unta että aivastin ja tuli pissaa housuun ja siihen heräsin, kunnes tajusin että taas lorahti pöksyyn jotain, lähdin vessaan ja matkalla huomasin että mun kädet oli ihan veressä..no, nyt ei auta kun odottaa aamuun että saa soitettua ultra aikaa ja pääsee tarkistaan tilanteen. Mutta kyllä tää elämä on ihmeellistä, yhdessä hetkessä voi menettää kaiken..ei se auta kun nostaa itsensä täältä suosta ja jatkaa elämää onnellisena siitä, että henki pihisee itsellä ja läheisillä..suru ja itku tulee varmasti vielä kun aika on sopiva, mutta jatkettava se silti on eteenpäin..
 
Voi kauhistus Jonpa77! Toivon niin sydämeni pohjasta, että tuo ei tarkoittaisi sitä pahinta <3 Kuten kätilö sanoi, niin kuulostaa munkin mielestä ihmeelliseltä, että sulla ei ole mitään kipuja/ supistuksia. Voihan olla, että se on ollut esim. hematooma, joka on nyt vuotanut pois, koska jos olisi keskenmeno kyseessä, niin eiköhän siihen liittyisi noilla viikoilla jo kovat kivut ja kohdun supistelut.

Toivottavasti pääset mahdollisimman pian tänään ultraan ja niin toivon, että kaikki olisi kuitenkin hyvin! <3 Voimia kovasti!
 

Yhteistyössä